Mies oli mennyt päivän aikana antamaan jääkaapista minun vajaan lasillisen mehua lapselle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukin tavallaan tietenkin. Mutta miksi ihmeessä se mehu piti jättää lääkettä sisältäen jääkaappiin? Mehu kyllä kylmenee jääkaapissa jos kylmää juomaa tahtoo. Mutta eikös sen lääkkeen olisi voinut lisätä vasta sitä tarvittaessa?

No olishan sen toki voinut tehdä niinkin, mutta enpä tullut ajatelleeksi tätä ja sitä, että mies sen lapselle antaisi... teen aina niin... ja olin töissä kuitenkin vain 4h ja sen jälkeen kävin äkkiä kaupassa.

No en kyllä ois luottanu tuossa tilanteessa et mies vielä herättyään kunnolla muistais mitään mun lähdöstä.
Ja ihmettelen kans et miksi se lääke piti jo aamulla sekoittaa. Oishan se riittäny kun mehu on kylmää.

[QUOTE="HMM";23004602]Eli siis toivoton tapaus ;) No, toistan itseäni ja totean, että onneksi lapsella kaikki hyvin![/QUOTE]

Toivoton aina toisinaan... :D Mutta tosiaan pääasia, että lapsi on kunnossa.

[QUOTE="vieras";23004613]No en kyllä ois luottanu tuossa tilanteessa et mies vielä herättyään kunnolla muistais mitään mun lähdöstä.
Ja ihmettelen kans et miksi se lääke piti jo aamulla sekoittaa. Oishan se riittäny kun mehu on kylmää.[/QUOTE]

Joo, toki olis riittänyt mutta kun aina teen niin... ehkä tämä opetti tekemään toisin.

[QUOTE="vieras";23004655]:laugh: Ja tarvitsi silti soittaa myrkytystietokeskukseen yhdestä viisisatasen panadolista..[/QUOTE]

No siinä lasissa oli 2 x 500mg poretablettia. Ja vaikka olen proviisori (tai ehkä juuri siksi) soitin, koska halusin varmistua, ettei lapsi saa myrkytysoireita (sekä parasetamolista, että kofeiinista).

[QUOTE="vieras";23004664]Ajattele jos olisit sekoittanut siihen vaikka e-pillereitä, mies olisi juonut sen ja miehen kivekset olisivat surkastuneet. Kiva sitten.[/QUOTE]

No ei ne ehkä siitä surkastu mutta ei ne hormonit hyvääkään tee. :D

Olen proviisori ammatiltani ja työskentelen apteekissa. Tiedän, että voi liuottaa aikaisemmin... ja kyllä merkitsin lasin ja vielä sanoin miehelle, että on minun, joten kyllä aikuisen miehen olisi pitänyt ymmärtää.

et todellakaan ole mikään proviisori! Sitäpaitsi se oli sun omaa syytä että mies ei huomannut sitä lappua, mitäs kirjoitit epäselvästi ja typerästi! Puhuitkin varmaan tosi epäselvästi : /

Kun noin äkäisesti vastailet kaikille täällä, niin kysynkin nyt että mitä tällä aloituksella haet? Minusta on oikein sekin moite, että miksi jätät lääkkeen ulottuville, että sen voi epähuomiossa käyttää väärä ihminen. Moite on myös se, että miehesi antaa epämääräistä juomaa lapselle joka on vielä lasissa eikä omassa pakkauksessaan.
Sitä en ymmärrä, miksi lääke oli jo nyt mehussa eikä niin että vain mehu olisi ollut kylmenemässä.
Kiittääkkö sinua olisi pitänyt kun tämmöisen touhun sait aikaan?

Toissa päivänä kerroit koiran purreen vauvan käteen, eilen 5-vuotiaasi leikkasi tyttösi pimpin halki, tänään miehesi juotti lapsellesi aikuisten lääkejuomaa... Mitähän huomenna tapahtuu. *kynsienpureskelukauhuhymiö*

[QUOTE="pöh";23004737]et todellakaan ole mikään proviisori! Sitäpaitsi se oli sun omaa syytä että mies ei huomannut sitä lappua, mitäs kirjoitit epäselvästi ja typerästi! Puhuitkin varmaan tosi epäselvästi : /[/QUOTE]

No sinähän sen tiedät mikä olen ammatiltani. Tokihan puhun ja kirjoitan tosi tosi epäselvästi... enkä tiedä mistään yhtään mitään. Jos ei lappu päällä (!) ja sanominen että on minun ja lääkettä riitä, niin en sitten tiedä mikä riittää. Enempää en jaksa kommentoida sun provoiluasi.

[QUOTE="höh";23004757]Kun noin äkäisesti vastailet kaikille täällä, niin kysynkin nyt että mitä tällä aloituksella haet? Minusta on oikein sekin moite, että miksi jätät lääkkeen ulottuville, että sen voi epähuomiossa käyttää väärä ihminen. Moite on myös se, että miehesi antaa epämääräistä juomaa lapselle joka on vielä lasissa eikä omassa pakkauksessaan.
Sitä en ymmärrä, miksi lääke oli jo nyt mehussa eikä niin että vain mehu olisi ollut kylmenemässä.
Kiittääkkö sinua olisi pitänyt kun tämmöisen touhun sait aikaan?[/QUOTE]

En tiedä vastaanko äkäisesti, mutta omasta mielestäni en. Päänsärky on ainakin hirveä ja ehkä vähän vituttaa niin voi olla hermot kireellä myös vastausten suhteen ainakin niille, jotka vaan provoilee. Ja tällä aloituksella lähinnä yritän varoittaa muita vastaavasta tilanteesta. Ja kuten olen jo monesti toistanut niin olen aina tehnyt näin, mutta koskaan ei ole vastaavaa tapahtunut, tosin tästä eteenpäin teen toisin.

Mun on kyllä hyvin vaikea ymmärtää miksi joku valmiiksi liuottaa jo aamulla lääkeaineen, jonka vasta illalla aikoo nauttia. Jos sen on tarkoitus olla kylmää, niin luulis kyllä riittävän, että liuottaa lääkkeen mehuun, joka on kylmää. Vika on mielestäni yhtä lailla molempien vanhempien. Meillä ei säilytellä mitään lääkeäaineta avonaisissa laseissa, vaikka olen ainoa aikuinen talossa eikä lapset saa kaapista itsekseen mitään otettua. Liian suuri vaara erehdykselle.

No hupsista.

Onneksi ei sen vahvempaa tavaraa ollut.

Miksi muuten laitoit tabletit jo aamulla mehuun, jos aikomus oli ottaa lääkkeet illalla?

No, koska aamulla oli järkyttävä päänsärky, otin silloin yhden lasillisen lääkettä. Ja kun olin menossa töihin lyhyeen vuoroon niin ajattelin, että on valmiit lääkkeet jääkaapissa odottamassa, kun ne kuitenkin voi sen vajaa 5h odottaa ja kylmentyä. En tullut ajatelleeksi tätä vaaraa...

Yhteistyössä