Mieheni rasittava ex-vaimo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Eli meillä uusioperhe jossa minulla muutama lapsi edellisestä liitosta ja miehellä muutama lapsi edellisestä liitosta (koululaisia kaikki). Yksi yhteinen lapsi ja olemme olleet yhdessä parisen vuotta, tunteneet
sitäki kauemmin. Suhteemme ainut ongelma on miehen lasten äiti eli ex-vaimo. Soittelee miehelleni jatkuvasti töihin, kotiin n. 3-4krt/pv.lähettelee useamman viestin päivässä. Mies jatkuvasti pyytää lopettamaan soitot mutta ex lupaa jatkuvasti että on asiaa vain lapsista ja hetken päästä kertoo omista panoistaan ja suunnitelmistaan, ohimennen haukkuu minut ja lapseni. Jos mies ei vastaa hän soittaa lasten puhelimista tai pommittaa viesteillä, facebook, wattsappin kautta. Pistää siskonsa soittaamaan ja haukkumaan kuinka mieheni on huono isä jota ei kiinnosta lasten asiat ja minä olen sairaalloisen mustasukkainen kun en anna mieheni vastata. Hän myös soittaa miehen sukulaiset läpi ja haukkuu minut niille, uhkailee hakevansa yksinhuoltajuutta koska meidän kanssa on vaikea asioida. Määräilee miestäni että pitää tehdä sitä ja olla siellä kun hän sanoo. Jos mies ei tee, nostaa hän taas kamalan metelin ja siitä ei meinaa tulla loppua. Vaatii elareita lisää ja kieltää että mies ei saa tavata lapsia, uhkaa muuttavansa lasten kanssa niin kauas että mies ei voi nähdä niitä. Hän myös keksii eräänlaisia tekosyitä tavata miestä kuten tärkeää asiaa lapsista tai pitää hakea lasten tavaroita tms. Ja näissä tilanteissa suorastaan tyrkyttää itseään miehelle. Kysyy suoraan kelpaisiko p****. Miehen soittaessa lapsille hän tunkee ittensä puhelimeen ja myös lasten ollessa meillä hän soittelee lasten puhelimeen *anna luuri iskälle* minua hän ei ole koskaan sietänyt ja jauhaa jatkuvasti heidän lapsillekkin kuinka kamala olen. Onko mitään ideoita miten hänestä pääsee eroon?! Olemme molemmat ääriämyöten täynnä.

Huhhuh. Auttaisko jos sanotte sille että teette rikosilmoituksen häirinnästä? Vai onko sellainen että siitä vaan innostuu ja syttyy täysi sota. Voisihan tuosta jo oikeasti tehdä sen ilmoituksen mutta kannattaa punnita onko se sen väärti, alkaako hän sitten tekemään kostoksi ilmoituksia lastensuojeluun ja ties minne.

Olemme miettineet rikosilmoitusta mutta hän tosiaan vaan yltyy semmoisesta ja nostaa komeat raivarit ihan varmasti. Mies ei jaksa itsekkään enää taistella tätä exää vastaan vaan kiltisti noudattaa eksän vaatimuksia ja vastailee puhelimeen koska pääsee niin helpommalla.

Yhdellä tutulla tehtiin niin että lastensuojelusta hoidettiin lasten siirtymiset vanhemmalta toiselle ja 'kielsivät' vanhempia olemasta yhteydessä toisiinsa juurikin siksi koska toinen vanhempi käyttäytyi samoin kuin teidän tapauksessa. Ja se rauhoitti tilanteen. Mutta he olivat jo ls-asiakkaita muutenkin, en tiedä onko se sitten kiva lähteä siihen tuon takia... tai ottavatko he edes asiakkaiksi tuon vuoksi. Hankala tilanne ja kyllä pitäisi saada jotain rajaa exälle :/

Toikin olisi niin ihana vaihtoehto mutta epäilen kyllä kuinka toimisi exllä tuo kielto vaikka tulisi sosiaalitoimen puolesta. Yritämme tällä hetkellä taktiikkaa missä mies kieltäytyy vastaamasta ja estää kaikki mahdolliset kanavat mistä ex voisi ottaa yhteyttä. Jos tunkee lasten puheluissa luuriin niin nakkaa luurin korvaa jne. Raivarihan tästäkin tulee, mutta periksi ei anneta ja katsotaan mihin tämä johtaa. :/

Voi ei, niin tulee oman suhteeni alkuvuodet mieleen. Meilläkin oli juuri tuollaista. Olimme yhteydessä poliisiinkin, mutta sieltä peloteltiin myös juuri tuolla koston kierteellä. Tilanne rauhoittui vähän, kun mies ja exänsä kävivät lastenvalvojalla keskustelemassa (ex häipyi sieltä ovet paukkuen), mutta lopullisesti vasta neljän vuoden kuluttua.

Eli pitkä taival viellä edessä. *huoh* Aina kun luulen että sen exän kaikki metkut on jo nähty, niin uusia tulee. Mikä sitä vaivaa..Hän itse aikoinaan halunnut erota ja lähtenyt toisen miehen mukaan ja vaikka suhde ei kestänyt niin eihän tämä nyt voi mustasukkaisuutta olla..

Jos eksaa on kielletty, niin seuraavaksi olisi rikosilmoituksen paikka, koska tuo on selvaa hairikointia. Puhelutiedot ja tekstiviestit talteen ja haukkumiset tallennetaan ja sitten poliisille. Ei kannata olla ilmoittamatta, koska hairikointi vaikuttaa elamaan niin haitallisesti ja silla on tapana jatkua vuosikausia. Soitto poliisilta voi rauhoittaa jo. Jos ei, niin se on lahestymiskiellon paikka.

Ai kauheaa :( onneksi kuitenkin miehesi osaa pitää puolensa.

olen vähän vastaavassa tilanteessa itse (ei ole ex-kumppani vaan miehen sukulainen), ja mies vaikka hyppää alas kalliolta jos tämä sukulainen pyytää!
Pari päivää sitten sovittiin jo että erotaan. Raskaudessa tuli kuitenkin komplikaatio ja ero jäi kun saatiin tärkeämpää ajateltavaa..

Yhteistyössä