mieheni ex(jupinaa)

Toi on kyllä teidän molempien tyhmyyttä jo, jos se on yhen perjantaityövuoron takia noin helvetillistä. Muuttakaa sopimusta, ihan totta! Elämäntilanteet vaihtuu ja jos miehes tekee tommosta vuoroa, niin ei ku lastenvalvojalle jutteleen. Ei se exä sille mitään mahda, järkisyyt on olemassa jo. Haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Toi on kyllä teidän molempien tyhmyyttä jo, jos se on yhen perjantaityövuoron takia noin helvetillistä. Muuttakaa sopimusta, ihan totta! Elämäntilanteet vaihtuu ja jos miehes tekee tommosta vuoroa, niin ei ku lastenvalvojalle jutteleen. Ei se exä sille mitään mahda, järkisyyt on olemassa jo. Haloo.

ei ole mitään sopimusta tästä!!! He sopivat että sopivat keskenään, mitään muuta ei ole paperilla kuin se että lapsi on joka toinenviikonloppu meillä

kaikille ny vielä tiedoksi, se mitä kirjoitin kun aloitin keskustelun, ne tuli mun mieheni suusta eksälleen, minä en ole eksälle puhunut, mieheni vain, mutta minä kirjoitin kyllä tänne, mutta minä en ollut se joka näin sanoi tai teki, vaikka minuakin ärsyttää tilanne

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No exäon mieleltään sairas, senhän kerroitkin.

Ja sun miehes kolmivuorotyö ja sen aiheuttama lisätaakka sulle ei ole kyllä exän syy ;)

ei mutta miksi lapsen edun mukaisesti ex ei voi tuoda?
en minä ole velvollinen sitä lasta hakemaan, ei ole mun hommani mutta silti olen sen tehnyt. Mulla ei ole mitään oikeuksia lasta kohtaan enkä haluakkaan, mutta mutta...

Entä jos lapsi tulisi taksilla niinä kertoina kun isä ei ehdi hakea? Laitatte ehdoksi, että äiti maksaa puolet matkasta? Tai jos summa ei iso ole, onko mahdotonta isän maksaa vaikka koko matka. Lapsi pääsee isälleen ja isän ei tarvitse stressata. Ja jos tuo tilanne ei usein ole, niin ei aki siitä isoja summia kerry ennenkuin lapsi on jo niin iso, että pääsee itse kulkemaan.

eihän siihen riitä kuin sanat : nykyinen vaimo,miehen ex ja miehen lapsi.
tekisin mä mitä tahansa, olen millainen ihminen tahansa niin silti minut siitä tuomitaan että olen mieheni nykyinen puoliso ja puhun mieheni exästä ja lapsesta
Mutta te ette tiedä hyväksynkö lapsen, miten häntä kohtaan käyttäydyn, mitä hänelle teen, suostunko että lapsi meille tulee vai en. Te ette tiedä.
Mutta kun kysyin neuvoa ja mielipidettä tästä asiasta, heti minut tuomittiin.
Sama se sitten, varmaan kävisi ihan samoin jos exäni vaimo joka täällä palstailee kertoisi asian näin kuten minä nyt, paskaa niskaan sataisi .

Miksi se on niin tabu ettei miehen lapsesta saa puhua tahi eksästä, emme me exät ole mitään ylijumalia että meidän jokaikiseen sanaa pitää totella jos isät haluavat vain nähdä lapsensa. Hyväksyä pitää se että ex voi aloittaa uuden elämän entisen jälkeen. Exää ei voi pompotella noin vain vain sillä verukkeella että on yhteinen lapsi.

Itse koen sen tilanteen niin että kun olin eronnut ja minä asuin lasteni kanssa, niin pääasiallisin vastuu oli minulla, enhän mä sille mitään voinut jos ex ei halunnut ottaa lasta luokseen, mutta se on minun vastuulla sitten löytää joka lapsenvahti jos kerta mieli tekisi lähteä ilman lapsia jonnekkin.
ja kyllähän mä iloinen olen että itse pystyin liikkumaan lasten kanssa ja tekemään paljon asioita lasten kera kuin se mitä mieheni ex pystyy tekemään(anteeksi kun taas nälvin miehen exää)
Oma exäni on hyvä isä mutta meidän eron aikoihin teki töitä turussa eikä kyennyt auttamaan jos sitä olisin tarvinnut.

Pääasiallisin vastuu on lapsen lähivanhemmalla, ja myös lähivanhemman pitää pistää ne omat vihat/katkeruudet syrjään ja miettiä sitä mikä on lapselle parasta.
lapselle ei ole parasta se että äiti haukku isän vain sen takia kun isä ei suostu juoksemaan heti ensikutsusta hätiin, kuten on tapahtunut kun ex halusi meidän automme jolla lähteä ouluun.

Joten olipa tasan tarkkaan viimeinen kerta kun tänne kirjoitan mitään uusperhe asioista, se on kuin punainen vaate eräille.
Mä tykkään mieheni lapsesta, hän on ihana muksu ja loistava isosisko. Hän on aina tervetullut meille mutta hänen äitinsä pitää alkaa ymmärtämään ettemme aina kykene joustamaan

Muistutan vielä, että ex on mieleltään sairas. Sen kerroit itse. Onko silloin tavatonta, että hän käyttäytyy kuten käyttäytyy? Kai tuo sairaus voi aiheuttaa tuota oikullisuutta...

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:

ei ole mitään sopimusta tästä!!! He sopivat että sopivat keskenään, mitään muuta ei ole paperilla kuin se että lapsi on joka toinenviikonloppu meillä

Siksi tappelettekin. Vaatikaa sopimus!

Kyllä se näissä jutuissa niin menee, että ex:n pillin mukaan tanssitaan. Meilläkin mies yrittää olla aina ex:lle mieliksi, että se olisi tyytyväinen, että me saataisiin olla ja elää rauhassa :D. Heidän yhteinen lapsensa on jo 18., ja mies on yrittänyt sopia asioista suoraan "lapsen" kanssa, mutta ei tämäkään ex:lle käy, vaan yhä pitää sekaantua kaikkeen, määräillä, haukkua ja pommittaa. Eli ikuisesti jatkuu sama peli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli se taksilla kulkeminen niinä perjantaina, kun isä ei ehdi hakea, ei käy, koska..tekisi asiat liian helpoiksi eikä voisi enää valittaa?

sä saat olla mitä mieltä haluat olla, mä en jaksa enää selittää.
tietenkin se mulle sopii mutta luuletko että exälle sopii?
ei tietenkään sovi

Psssssssssssssssst: täällä ei kannata äitipuolten pahemmin purnata mistään koska sillon: Haluat estää lapsen ja miehen tapaamiset, olet ilkeä ja ajattelematon k-p joka ei ymmärrä miten lähiäitiä pitää kumartaa, lähiäidin sana on laki - älköön koskaan äitipuoli sanoko mitään lasta koskevaa mielipidettä joka eriää äidin mielipiteestä
:whistle:

tiedän ap tunteesi ja tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat kirjoituksellasi. Tämänkin asian ihmiset ymmärtäisivät jos haluaisivat.. ;) mutta entä jos te hakisitte lapsen ja jos kerta äiti tahtoo lapsen luokseen niin kai se käy sit hakemassa sen?? Mua niin ottaa aivoon tuollaset keskenkasvuiset ihmiset jotka tahalleen tekevät asioista vaikeampia mitä ne oikeasti ovat.
Ja kyllähän se fakta on että MOLEMPIEN VANHEMPIAN VASTUULLA ON SE ETTÄ LAPSI TAPAA MOLEMPIA VANHEMPIA! Ja tää ei ollu tarkoitus huutaa .. :) Kyllä mulle on sanottu ihan oikeudessa näin että tällä tavoin molemmat tukevat tapaamisia osaltaan. Itsellä on kokemusta molemmin päin eli itsellä on lapsia joita exä tapaa ja puoleksi hoidetaan kuljetukset ja nykyinen mieheni tapaa lapsiaan ja puoleksi hoitavat hekin kuljetukset. mieheni ex yritii myös juuri samaa että "jos tahot tavata lapsia niin sinä kuskaat" ja yritti jopa viedä asian käräjille että miehni olisi velvollinen kuskaamaan mutta siitä ei tullu mitään kun oikeudesta sanottiin että turhaa on tästä lähtee taistelee ku asia on niin että molemmat niihin kulkjetuksiin osallistuu

Jos mie sairastun, niin ei mun ex katso et se autta minua kun hakee lapsen, vaan ottaa vastuun lapsesta silloin kun lapsen hyvivointi on heikoilla. Ja meillä on aika sama, ku kuljettaa lasta kuhan vaan tapaa molempia vanhempiaan...monta kertaa viikossa. Voi kun muutkin olis näin supervanhempia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Jos mie sairastun, niin ei mun ex katso et se autta minua kun hakee lapsen, vaan ottaa vastuun lapsesta silloin kun lapsen hyvivointi on heikoilla. Ja meillä on aika sama, ku kuljettaa lasta kuhan vaan tapaa molempia vanhempiaan...monta kertaa viikossa. Voi kun muutkin olis näin supervanhempia :)

jos taas katsotaan niin että mieheni on töissä, miehen exällä ei ole tukiverkostoa kaikki sukulaiset asuvat oulussa. Jos hän pyytää että otamme lapsen pariksi päiväksi viikolla ja tosiaan mieheni töissä niin minähän sen lapsen kanssa olen eikä isä

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokeneena:
tiedän ap tunteesi ja tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat kirjoituksellasi. Tämänkin asian ihmiset ymmärtäisivät jos haluaisivat.. ;) mutta entä jos te hakisitte lapsen ja jos kerta äiti tahtoo lapsen luokseen niin kai se käy sit hakemassa sen?? Mua niin ottaa aivoon tuollaset keskenkasvuiset ihmiset jotka tahalleen tekevät asioista vaikeampia mitä ne oikeasti ovat.
Ja kyllähän se fakta on että MOLEMPIEN VANHEMPIAN VASTUULLA ON SE ETTÄ LAPSI TAPAA MOLEMPIA VANHEMPIA! Ja tää ei ollu tarkoitus huutaa .. :) Kyllä mulle on sanottu ihan oikeudessa näin että tällä tavoin molemmat tukevat tapaamisia osaltaan. Itsellä on kokemusta molemmin päin eli itsellä on lapsia joita exä tapaa ja puoleksi hoidetaan kuljetukset ja nykyinen mieheni tapaa lapsiaan ja puoleksi hoitavat hekin kuljetukset. mieheni ex yritii myös juuri samaa että "jos tahot tavata lapsia niin sinä kuskaat" ja yritti jopa viedä asian käräjille että miehni olisi velvollinen kuskaamaan mutta siitä ei tullu mitään kun oikeudesta sanottiin että turhaa on tästä lähtee taistelee ku asia on niin että molemmat niihin kulkjetuksiin osallistuu

Kiitoksia sinulle, hienoa että mun asiani ymmärretään mun kannaltani =)

Hei passita miehesi sinne lastenvalvojalle juttelemaan, ihan sama, vaikkei hänen exänsä suostuisikaan, miehesi voi silti mennä. Tuo nykyinen systeemi kun ei selvästikään toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
No mies on päättänyt sen että jos lastensuojelu ottaa taas yhteyttä niin oikeuteen mennään hakemaan lapsen huoltajuutta kokonaan.

Kuulostaa fiksulta.
[/quote]

Niin kuulostaa, tuollaisessa tilanteessa miehellä on paremmat mahdollisuudet saada huoltajuus kuin jos hakisi suoraan ilman että lastensuojelu olisi mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:

jos taas katsotaan niin että mieheni on töissä, miehen exällä ei ole tukiverkostoa kaikki sukulaiset asuvat oulussa. Jos hän pyytää että otamme lapsen pariksi päiväksi viikolla ja tosiaan mieheni töissä niin minähän sen lapsen kanssa olen eikä isä

No näinhän se on, jos mies hoitaa niin se on oman lapsen kanssa oloa, jos sinä hoidat niin se on auttamista, koska sinulla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa toisten lapsia.

No mun lapsella ainakin on ollut fiksu "äitipuoli"! Lapsi ei ois kertaakaan siellä ollut yötä jos häntä oisi ollut.

Ap:lle ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tuolla näemmäs jotkut ei halua käsittää!

mäkin haluan työntää lusikkani tähän soppaan :P

Mun mielestä ei ole yksin isän velvollisuus kuskata lasta tapaamaan isää koska se lapsi on yhteinen. ja jos äiti päättää yhtäkkiä mennä töihin niin ei se voi olla isän pakko olla pois töistä sen takia että lapsen äiti voi mennä minne lystää vaan jos on lähivanhempi niin pitää pystyä huolehtimaan lapselle hoitaja eikä voi olettaa että isällä on yht'äkkiä mahdollisuus perua menonsa ja jättää työnsä lapsen takia. jos lapsi ei ole sairaana niin ei sitä töistäkään noin vain etäkään saa vapaata. ei meillä ainakaan ole varaa pitää palkattomia päiviä jos hemmetin raivostuttavaa päättäisi lapset tuoda meille arkena. en mä yksin raskaana ollessa montaa päivää jaksaisi kolmen lapsen kanssa kun ei selkä meinaa yhdenkään kanssa kestää. on tietenkin asia erikseen jos tilanne sopii niin että se on mahdollinen järjestää (isä voi olla pois töistä tai vastaavaa) mutta ottakaa hyvät ihmiset huomioon sekin että jos lapsella ei ole päivähoitopaikkaa ja isä on töissä niin mihin se isä sitten työntää lapsen työpäivän ajaksi? ja huom. etävanhemman puolisolla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa puolison lasta. toki minä kyllä hoidan puolisoni lapsia kun he ovat täälä mutta teen sen omasta vapaasta tahdostani. ymmärrä harvinaisen hyvin ap:n tilanteen. kyllä meilläkin on ollut aikoja jolloin lasten hakeminen tai vieminen on ollut äärimmäisen hankalaa ja silloin lapset on tuotu tai haettu meiltä ilman sen suurempia riitoja. ja minäkin hakenut ja vienyt lapsia kotiin jos miheni ei ole päässyt

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
mäkin haluan työntää lusikkani tähän soppaan :P

Mun mielestä ei ole yksin isän velvollisuus kuskata lasta tapaamaan isää koska se lapsi on yhteinen. ja jos äiti päättää yhtäkkiä mennä töihin niin ei se voi olla isän pakko olla pois töistä sen takia että lapsen äiti voi mennä minne lystää vaan jos on lähivanhempi niin pitää pystyä huolehtimaan lapselle hoitaja eikä voi olettaa että isällä on yht'äkkiä mahdollisuus perua menonsa ja jättää työnsä lapsen takia. jos lapsi ei ole sairaana niin ei sitä töistäkään noin vain etäkään saa vapaata. ei meillä ainakaan ole varaa pitää palkattomia päiviä jos hemmetin raivostuttavaa päättäisi lapset tuoda meille arkena. en mä yksin raskaana ollessa montaa päivää jaksaisi kolmen lapsen kanssa kun ei selkä meinaa yhdenkään kanssa kestää. on tietenkin asia erikseen jos tilanne sopii niin että se on mahdollinen järjestää (isä voi olla pois töistä tai vastaavaa) mutta ottakaa hyvät ihmiset huomioon sekin että jos lapsella ei ole päivähoitopaikkaa ja isä on töissä niin mihin se isä sitten työntää lapsen työpäivän ajaksi? ja huom. etävanhemman puolisolla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa puolison lasta. toki minä kyllä hoidan puolisoni lapsia kun he ovat täälä mutta teen sen omasta vapaasta tahdostani. ymmärrä harvinaisen hyvin ap:n tilanteen. kyllä meilläkin on ollut aikoja jolloin lasten hakeminen tai vieminen on ollut äärimmäisen hankalaa ja silloin lapset on tuotu tai haettu meiltä ilman sen suurempia riitoja. ja minäkin hakenut ja vienyt lapsia kotiin jos miheni ei ole päässyt

Kiitoksia exäni vaimolle, olet aina yhtä niin ihana ja pidän sinusta :flower:

Meillä yli vuosi kuskattiin lapsia edestakasin kun exällä ei ollut autoa. Sitten otti miehen jolla on auto, ja nyt ollaan vaadittu että pääsääntöisesti he hakevat lapset pois meiltä, me siis haetaan meille. Ensiksi ei ex meinannut tätä käsittää, hänen mielestään se oli vain meidän homma. Nyt sujuu jo jotenkuten ilman että joka sunnuntai-ilta pitää tästä takuta.

Muuten ex kyllä määrää meidän elämää ihan liiaksi, eikä päästä lapsia oikeastaan yhtään ylimääräistä isänsä luo, vaikka pyydetäänkin. Ja itse esim. työmatkoilla, joista ei puhu meille mitään ja lapset ovat hänen miesystävänsä kanssa. Eikö siinäkin olisi ensisijaisesti isä jolle lapset tulevat siksi aikaa???!!! Ollaan niin monta riitaa riidelty näistä asioista ettei meinaa enää jaksaa. Olenkin miehelle sanonut, että sossuun vaan yhteyttä että hommat eivät oikein suju. Mun elämästä se akka ei enää päätä, sen päätin just toissapäivänä! Meni liian pitkälle. Joulun aikana meinas jopa sanella meidän jouluaaton aikataulut, mutta ei annettu periksi. Argh!

Alkuperäinen kirjoittaja Käsittääkseni:
Kuljettaminen on sen velvollisuus, jolla tapaamisoikeuskin on, eli sen, jonka luona ei pääasiallisesti asu.

Eipäs muuten olekaan.
Yleensä ne kuljetukset hoidetaan tasapuolisesti, tietenkin mahdollisuuksien mukaan.

Meilläkään ei miehen exä katso velvollisuudekseen kuljettaa lastaan, enkä ymmärrä mikä on siinä on niin vaikeaa.
Mun mielestä on ihan normaalia että molemmat kuljettaa oman osansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Alkuperäinen kirjoittaja Käsittääkseni:
Kuljettaminen on sen velvollisuus, jolla tapaamisoikeuskin on, eli sen, jonka luona ei pääasiallisesti asu.

Eipäs muuten olekaan.
Yleensä ne kuljetukset hoidetaan tasapuolisesti, tietenkin mahdollisuuksien mukaan.

Meilläkään ei miehen exä katso velvollisuudekseen kuljettaa lastaan, enkä ymmärrä mikä on siinä on niin vaikeaa.
Mun mielestä on ihan normaalia että molemmat kuljettaa oman osansa.

niin onhan lähivanhemmalla oikeus vaikka kiusatakseen muuttaa suomen toiseen päähän etävanhemmasta. musta on aika kohtuutonta vaatia etää maksamaan tollasessakaan tilanteessa lapsen kuljetuskustannuksia yksin vain siksi että haluaa tavata lastaan

Yhteistyössä