mieheni ex(jupinaa)

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
mäkin haluan työntää lusikkani tähän soppaan :P

Mun mielestä ei ole yksin isän velvollisuus kuskata lasta tapaamaan isää koska se lapsi on yhteinen. ja jos äiti päättää yhtäkkiä mennä töihin niin ei se voi olla isän pakko olla pois töistä sen takia että lapsen äiti voi mennä minne lystää vaan jos on lähivanhempi niin pitää pystyä huolehtimaan lapselle hoitaja eikä voi olettaa että isällä on yht'äkkiä mahdollisuus perua menonsa ja jättää työnsä lapsen takia. jos lapsi ei ole sairaana niin ei sitä töistäkään noin vain etäkään saa vapaata. ei meillä ainakaan ole varaa pitää palkattomia päiviä jos hemmetin raivostuttavaa päättäisi lapset tuoda meille arkena. en mä yksin raskaana ollessa montaa päivää jaksaisi kolmen lapsen kanssa kun ei selkä meinaa yhdenkään kanssa kestää. on tietenkin asia erikseen jos tilanne sopii niin että se on mahdollinen järjestää (isä voi olla pois töistä tai vastaavaa) mutta ottakaa hyvät ihmiset huomioon sekin että jos lapsella ei ole päivähoitopaikkaa ja isä on töissä niin mihin se isä sitten työntää lapsen työpäivän ajaksi? ja huom. etävanhemman puolisolla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa puolison lasta. toki minä kyllä hoidan puolisoni lapsia kun he ovat täälä mutta teen sen omasta vapaasta tahdostani. ymmärrä harvinaisen hyvin ap:n tilanteen. kyllä meilläkin on ollut aikoja jolloin lasten hakeminen tai vieminen on ollut äärimmäisen hankalaa ja silloin lapset on tuotu tai haettu meiltä ilman sen suurempia riitoja. ja minäkin hakenut ja vienyt lapsia kotiin jos miheni ei ole päässyt

Kiitoksia exäni vaimolle, olet aina yhtä niin ihana ja pidän sinusta :flower:

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Hyvä tietää toiki et se on sit auttamista mun lapsen isän osalta, jos hän hoitaa omaa lastaan sen aikaa ku mä oon sairaalas leikkauksesta johtuen. Joten taidan varautua siihen et hommaan tänne jonkun sit hoitamaan lasta, koska laps asuu kuitenki mun kans.

Niin ja meillä kyllä EX hakee lapsensa luokseen kun on tapaamisviikonloppu ja kyllä näin kertoi meneteltävän ihan lastenvalvoja täässä kaupungissa, mutta toki tämä voidaan varmasti vanhempien välillä ihan sopia, mut mitä sitä toista haukkumaan jos vaan toinen osapuoli saa päähänsä et nyt muuttus homma ja näin mun mielestä tehdään kiusaa vain lapselle kun isä hänelle kääntää selkänsä ku ei nyt enää haekkaan lastaan.

näin sanottiin meilleki aikanaan ja näin on toimittu. muutenkin voin peesata tätä kirjoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Käsittääkseni:
Kuljettaminen on sen velvollisuus, jolla tapaamisoikeuskin on, eli sen, jonka luona ei pääasiallisesti asu.

tälläinen käsitys minullakin on.
jos lähivanhempi haluaa niin saa ja voi auttaa kuljetuksissa.
luin sitten vaan 2 sivua tästä.

No vaikea tilanne varmaan, siihen toivotan zemppiä. Itse kyllä ottaisin ilman muuta heti yhteyttä lastenvalvojaan, ja vaatisin huoltajuutta, tai ainakin yhteishuoltajuutta (jos ex ollut sairas, en ymmärrä kuinka miehesi on edes siitä luopunut ). Tuohan on todella huolestuttavaa, jos ex uhkaa vetää pientä lasta turpaan :o
En myöskään jättäisi lasta hakematta, vaikka se kuinka väärältä tuntuisikin hyppiä toisen pillin mukaan, koska noin epävakaa ex, voi tosiaan kostaa sen pahemmalla tavalla sille lapselle.
Toivottavasti löydätte pian ratkaisun tilanteeseen.

Selittäkää ihmeessä nyt mulle et miksi se olisi muka etävanhemman velvollisuus hoitaa kaikki kuljetukset kun haluaa lastansa nähdä?! Jos vaikka se lähivanhempi on halunnut erota, lähtenyt toisen matkaan tai ihan miten vaan se ero onkin tapahtunut niin miksi vaan etiksellä velvollisuus hoitaa kuljetukset?! Voiko joku oikeesti olla tota mieltä? Osa valittaa et exät ei ollenkaan halua nähdä lapsia et ovat ihan perseestä kun ei lapset kiinnosta. Ja sit on näitä joiden miehet kyllä haluais nähdä ja pitää huolta jne. mutta lähivanhempi on niin pirullinen et tekee kaiken vaikeeksi eikä suostu edes auttamaan kuljetuksissa? Kenen etu se on, kysyn minä. Ei varmasti ainakaan lapsen. Ja kaikki te jotka teette tälläkin hetkellä isän (poikkeuksena ne joiden exät on kykenemättömiä huolehtiin lapsesta) ja lapsien tapaamiset vaikeiksi omalla toiminnallanne, miettikää onko se lapsen etu että vieraantuu isästä. Tuskin on.

Ap:lla on varmasti vaikeeta asian kanssa, mun sympatiat on kyllä täysin sun puolella. Ei se lähivanhempi mikään jumala ole jonka joka oikkua täytyy totella. Ei muuta kun lastenvalvojan luokse puhumaan. Jos sieltä jotain apua ja muutosta tulis.

Alkuperäinen kirjoittaja erektus:
kyl mä haen ja vien muksuni kun on mulla. en odota että ex toisi koska hänel ei ole autoakaan.
onko se enemmän sulle ongelma kun sun mihelle?

teetkö säkin 3 vuorotyötä ja oot tosta noin vaan valmis ottamaan lapsen luokses kun sulla on töitä? ja miksi se ei saa olla ap:lle ongelma? ap:han sitä lasta hoitaa kun lapsen isä on töissä vai mihin se lapsi pitäs sitten työntää jos ei ap häntä hoitais? vai pitääkö isän ottaa loparit että voi olla lapsensa kanssa sillon kun ex niin haluu? :headwall:

teetkö säkin 3 vuorotyötä ja oot tosta noin vaan valmis ottamaan lapsen luokses kun sulla on töitä? ja miksi se ei saa olla ap:lle ongelma? ap:han sitä lasta hoitaa kun lapsen isä on töissä vai mihin se lapsi pitäs sitten työntää jos ei ap häntä hoitais? vai pitääkö isän ottaa loparit että voi olla lapsensa kanssa sillon kun ex niin haluu? :headwall:

oon aina vamis ottamaan lapsen meille vaikka olis arkikin. äitini pitää sen ajan lasta jos ollaan töissä. avokki sitäpaitsi usein päivisin kotona eikä se hänel tuota ongelmaa katsoa lasta sen aikaa.
en muista et mun ois koskaan täytynyt kieltäytyä ottamasta lasta ettei onnistus jotenkin. aina keinot keksitää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
samaten nämä auttamiset loppuvat nyt, nytkin lapsi oli meillä 2 päivää koska lapsen äiti meni töihin ja me tietenkin haluamme auttaa.

Hienoa. Oman lapsen vahtiminen on auttamista. Juu, älkää van auttako enää, mitäpä se isälle kuuluu mihin lapsensa sitten menee.

Ikävä kyllä tähän samaan asiaan minullakin tökkäsi. Millä tavalla oman lapsen hoitaminen on "vahtimista" tai "auttamista"? Ihan kamalaa, jos lapsi on teillä vain silloin, kun tapaamiset on sovittu ja kaikki muu on "ylimääräistä"... Jos minä joskus joutuisin eroamaan miehestäni, me tapeltais siitä, kumpi saa pitää enemmän lapsia itsellään...

Muuten tuohon kuljetusongelmaan: ehkä kannattais ottaa lastenvalvojaan tms. yhteyttä!

oon aina vamis ottamaan lapsen meille vaikka olis arkikin. äitini pitää sen ajan lasta jos ollaan töissä. avokki sitäpaitsi usein päivisin kotona eikä se hänel tuota ongelmaa katsoa lasta sen aikaa.
en muista et mun ois koskaan täytynyt kieltäytyä ottamasta lasta ettei onnistus jotenkin. aina keinot keksitää.

kaikilla ei oo niitä äitejä tai avokkeja kotona mut sehän on sun asia jos pompit ex:än pillin mukaan. se että antaa kaikessa periksi ei oo sama asia kun rakastaa lasta ja halu tavata häntä kaikilla vaan ei oo niin helppoa kun sulla eikä minusta se lapsi sun luona ole jos sun äiti sitä hoitaa. sillohan hän on mummolassa

samaten nämä auttamiset loppuvat nyt, nytkin lapsi oli meillä 2 päivää koska lapsen äiti meni töihin ja me tietenkin haluamme auttaa.

Hienoa. Oman lapsen vahtiminen on auttamista. Juu, älkää van auttako enää, mitäpä se isälle kuuluu mihin lapsensa sitten menee.

Hihhhei, mä arvasin tämän!!!!

Kuule, silloin kun lapsi on äitinsä kanssa hänen äitinsä on velvollinen hoitamaan lapsen hoidon jos hän ei kykene hoitamaan.
Kun lapsi on meillä, me hoidamme hänet.
Ja kyllä kyse oli auttamisesta koska otimme hänet su-ti joka ei kuulunut sopimukseen, samalla tavalla minäkin kiitän että oma exäni vaimonsa kanssa auttaa minua jos joudun heiltä pyytämään apua lasten hoidossa.

Eli toistan: äidillä on huoltajuus, jos lapsi äidin luona, äidin velvollisuus on laittaa hänet hoitoon vaikka joulupukille tai maksetulle vahdille jne.
Kun isä ottaa lapsen luokseen, isän velvollisuus on sinä aikana jos vain tarvitsee lapselle hoitajaa niin katsoa se hoitaja hänelle.
Isällä ei ole velvollisuutta hypätä autoon ja hoitaa lasta jos hänellä ei siihen mahdollisuutta ole(TÖISSÄ)

En ymmärrä sun ajatusmaailmaa. Kysehän on kuitenkin OMASTA LAPSESTA. Miten joku voi laskea omasta lapsesta huolehtimisen auttamiseksi, ylimääräiseksi vaivaksi? Ei lapsen oikeus vanhempiinsa pitäisi muuttua miksikään avioeron myötä, eihän parisuhteessakaan lasketa tunteja ja päiviä, kumman vuoro on hoitaa milloinkin lapsia.... Surettaa tuollaiset kyvyttömät aikuiset ihmiset, jotka vain pitävät kiinni omasta oikeudestaan olla eronnut, jolloin lapsesta huolehtiminen kuuluu itselleen vain ja ainoastaan omalla vuorollaan, kaikki muu pitää neuvotella erikseen... huoh...

ja sanon vielä senkin että esimerkki meistä:

minä olin töissä ja minulla on lapsi. mies oli työttömänä kotona ja hoiti minun lastani typäivän ajan eikä se ollut mikään itsestään selvyys että hän hoitaa. koska mun poika ei ole mieheni biologinen lapsi. olisin voinut laittaa lapsen päiväkotiin mutta mies halusi olla pojan kanssa kotona niin enhän minä estä. lapsi ei tapaa biologista isäänsä lainkaan koska lapsen isä ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. kyllä minäkin hoidan mieheni lapsia jos on tarvis ja jos siihen kykenen mutta tällä hetkellä voin sanoa suoraan etten yksin siihen kykenisi fyysisen vointini vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Ikävä kyllä tähän samaan asiaan minullakin tökkäsi. Millä tavalla oman lapsen hoitaminen on "vahtimista" tai "auttamista"? Ihan kamalaa, jos lapsi on teillä vain silloin, kun tapaamiset on sovittu ja kaikki muu on "ylimääräistä"... Jos minä joskus joutuisin eroamaan miehestäni, me tapeltais siitä, kumpi saa pitää enemmän lapsia itsellään...

Muuten tuohon kuljetusongelmaan: ehkä kannattais ottaa lastenvalvojaan tms. yhteyttä!

Mikään ei riitä, erotessa miehen pitäisi jatkaa elämäänsä huomioiden ex ja lapsi, tämän mun mies on tehnyt.
Kaikki pitäisi tehdä exän mukaan ja jos ei tee niin sitten tulee syytöksiä että mies ei välitä lapsestaan eikä rakasta. No kaikkensa mies on tehnyt lapsensa eteen, mutta tietyissä asioissa raja tulee vastaan. Mieheni maksaa elarit, lapsi tulee meille enemmänkin mitä tapaamissopimuksessa on sanottu eli ei ole kyse siitä etteikö lapsi isäänsä näe
mieheni ex jätti miehen, ei toistepäin, enkä rikkonut perhettä
Kuitenkin, lapsi ei saa sanoa kodikseen tätä kotia missä isä asuu koska hänellä on jo koti ja kahta kotia ei voi olla
Miehen pitäisi järkätä työnsä exän elämän mukaan, miehellä ei saisi olla uutta perhettä koska se on pois ensimmäiseltä lapselta

Mä voin sen sanoa että mun mieheni maksukyky elareiden suhteen on parempi, aikaisemmin ei kyennyt maksamaan mutta tällä hetkellä maksaa sovitusti on jo niin tehnyt 2 vuotta.
Aikaisemmin kun mieheni asui yksin, hän pystyi ottamaan epäsäännöllisesti lastaan, aina silloin kun oli 1-2pv vapaa.
Nyt lapsi tulee säännöllisesti.

Jos lapsi sairastuu ja pitää äkkiä viedä peijakseen, mieheni vie autolla. jos lapselle pitää ostaa pyörä mieheni auttaa kustannuksissa
Eli mun mieheni on hyvä isä

Mutta jos minä uusikko tosiaan olen mieheni elämässä, meidän yhteisessä kodissa, haluan laittaa rajoja mieheni lapselle niin sitä en saisi tehdä koska lapsi ei ole minun, minun pitäisi vain sietää se että lapsi lyö toista lasta, jonka hän tekikin kesällä. Minä passitin hänet nurkkaan siitä hyvästä.

Yleinen käsityshän on se että me uusikot emme ole mitään muuta kuin ilmaisia lapsenvahteja. Kyllä mä mielelläni hoidankin mieheni lasta, mutta me tulemme aina vastaan, me joustamme. EX EI, hänen pillinsä mukaan pitää tanssia. Mutta EI ENÄÄ

Kyllä se auttamista on, jos ei muita lapsenvahteja löydy ja mieheni on töissä ja lapsi tulisi muulloin kuin sovitusti, minähän sitä lasta vahdin, ei mies joka on töissä. Minä sen lapsen haen muiden lasten ohella kahdella bussilla. Ei tämä ex joka asuu yksin yhden lapsen kanssa...

Ja kyllä ainakin minä olen välillä pyytänyt Nellahin mieheltä ja Nellahilta itseltään että voisivatko he auttaa minua, koska kun lapseni ovat minulla, minulla on silloin velvollisuus etsiä lapsenvahti ja jos ex mieheni hänen nykyisen vaimonsa kanssa ehtivät ja pystyvät auttamaan niin etteivät heidän omat menonsa siitä kärsi niin kiitollinen olen.
Nämäkin täytyy ottaa huomioon, en minä voi vaatia Nellahia muuttamaan omia menojaan jos haluan lapseni hänelle vain siksi että hän on exäni vaimo. EI EI JA EI
Minun pitää huomioida myös heidän elämäntilanteensa ja menonsa.
Eikö niin Nellah?

minä olin töissä ja minulla on lapsi. mies oli työttömänä kotona ja hoiti minun lastani typäivän ajan eikä se ollut mikään itsestään selvyys että hän hoitaa. koska mun poika ei ole mieheni biologinen lapsi. olisin voinut laittaa lapsen päiväkotiin mutta mies halusi olla pojan kanssa kotona niin enhän minä estä. lapsi ei tapaa biologista isäänsä lainkaan koska lapsen isä ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa. kyllä minäkin hoidan mieheni lapsia jos on tarvis ja jos siihen kykenen mutta tällä hetkellä voin sanoa suoraan etten yksin siihen kykenisi fyysisen vointini vuoksi.

oot siis katkera ettei sulla oo exää joka hakis ja tois lastasi.
tiedoksi sulle etten tanssi kenenkään pillin mukaan jos haen lasta meille ja vien sen takasin. :headwall:

No exäon mieleltään sairas, senhän kerroitkin.

Ja sun miehes kolmivuorotyö ja sen aiheuttama lisätaakka sulle ei ole kyllä exän syy ;)

ei mutta miksi lapsen edun mukaisesti ex ei voi tuoda?
en minä ole velvollinen sitä lasta hakemaan, ei ole mun hommani mutta silti olen sen tehnyt. Mulla ei ole mitään oikeuksia lasta kohtaan enkä haluakkaan, mutta mutta...

Siksi, että se sun miehes ex on mielisairas. Miten et sitä ymmärrä?

Ja miten miehesi uskaltaa jättää lapsensa noin hullun eukon hoiviin? Joka uhkaa lyödä, lienekö lyönytkin?

Lopeta nyt tuo turha narina ja kitinä ja kysely ja katso faktoja ja toimi: miehesi lapsi elää mielisairaan äitinsä luona, joka pompottelee teitä miten sattuu. Mitä asialle voisi tehdä? Täällä on vaikka kuinka moni ehdottanut, että menkää sille lastenvalvojalle ja kertokaa tilanne. Kertokaa, että olette huolissanne lapsen turvallisuudesta ja haluatte huoltajuuden (siis jos näin edes todellisuudessa on). Turha sun on täällä jankata että miksi, oi miksi tuo ex tekee kiusaa, kun vastaukset on niin ilmiselviä. Ota itseäsi niskasta kii (ja miestäsi kans) ja toimi.

oot siis katkera ettei sulla oo exää joka hakis ja tois lastasi.
tiedoksi sulle etten tanssi kenenkään pillin mukaan jos haen lasta meille ja vien sen takasin. :headwall:

ehen.. mä en tarvii lomaa mun lapsesta. saan lapseni yökylään mieheni vanhemmille tai oma äitini tulee meille hoitamaan jos siihen on tarvetta. välillä on poika anopilla ollut päivähoidossakin että kohtelevat minun lastani samalla tavalla kuin omia lapsenlapsiaan. enkä mä edes halua ihmistä lapsen elämään joka ei hänestä välitä. mun mies välittää mun lapsesta ja kohtelee mun lasta samalla tavalla kuin omiaan ja itseasiassa mun poika kutsuu miestä isäksi.

Ja kyllä ainakin minä olen välillä pyytänyt Nellahin mieheltä ja Nellahilta itseltään että voisivatko he auttaa minua, koska kun lapseni ovat minulla, minulla on silloin velvollisuus etsiä lapsenvahti ja jos ex mieheni hänen nykyisen vaimonsa kanssa ehtivät ja pystyvät auttamaan niin etteivät heidän omat menonsa siitä kärsi niin kiitollinen olen.
Nämäkin täytyy ottaa huomioon, en minä voi vaatia Nellahia muuttamaan omia menojaan jos haluan lapseni hänelle vain siksi että hän on exäni vaimo. EI EI JA EI
Minun pitää huomioida myös heidän elämäntilanteensa ja menonsa.
Eikö niin Nellah?

Näin.

ehen.. mä en tarvii lomaa mun lapsesta. saan lapseni yökylään mieheni vanhemmille tai oma äitini tulee meille hoitamaan jos siihen on tarvetta. välillä on poika anopilla ollut päivähoidossakin että kohtelevat minun lastani samalla tavalla kuin omia lapsenlapsiaan. enkä mä edes halua ihmistä lapsen elämään joka ei hänestä välitä. mun mies välittää mun lapsesta ja kohtelee mun lasta samalla tavalla kuin omiaan ja itseasiassa mun poika kutsuu miestä isäksi.

Mitä sä sit melttoot siinä. kIRISTÄÄKÖ PIKKARIT?

Alkuperäinen kirjoittaja HIHH:

Mitä sä sit melttoot siinä. kIRISTÄÄKÖ PIKKARIT?

ei kiristä.. mä en vaan tajuu teitä jotka oikeesti kuvittelee että jos etä haluu nähdä lastaan sen on tehtävä niin kuin lähi sanoo. mut jos joku on oikeesti niin tyhmä niin antaa mennä vaan. ei se mun päätä vaivaa. :laugh: mut mä lopetan tän nyt.. ei jaksa ihmisiä joille saa samaa asiaa jankutta yhä uudelleen. se on kyllä ihan joku muu jolla pipoa täälä kiristää :laugh:

en minä ole velvollinen sitä lasta hakemaan, ei ole mun hommani mutta silti olen sen tehnyt. Mulla ei ole mitään oikeuksia lasta kohtaan enkä haluakkaan, mutta mutta...

Ja miten miehesi uskaltaa jättää lapsensa noin hullun eukon hoiviin? Joka uhkaa lyödä, lienekö lyönytkin?

Lopeta nyt tuo turha narina ja kitinä ja kysely ja katso faktoja ja toimi: miehesi lapsi elää mielisairaan äitinsä luona, joka pompottelee teitä miten sattuu. Mitä asialle voisi tehdä? Täällä on vaikka kuinka moni ehdottanut, että menkää sille lastenvalvojalle ja kertokaa tilanne. Kertokaa, että olette huolissanne lapsen turvallisuudesta ja haluatte huoltajuuden (siis jos näin edes todellisuudessa on). Turha sun on täällä jankata että miksi, oi miksi tuo ex tekee kiusaa, kun vastaukset on niin ilmiselviä. Ota itseäsi niskasta kii (ja miestäsi kans) ja toimi.[/quote]

Lopeta nyt tuo turha narina ja kitinä ja kysely ja katso faktoja ja toimi: miehesi lapsi elää mielisairaan äitinsä luona, joka pompottelee teitä miten sattuu. Mitä asialle voisi tehdä? Täällä on vaikka kuinka moni ehdottanut, että menkää sille lastenvalvojalle ja kertokaa tilanne. Kertokaa, että olette huolissanne lapsen turvallisuudesta ja haluatte huoltajuuden (siis jos näin edes todellisuudessa on). Turha sun on täällä jankata että miksi, oi miksi tuo ex tekee kiusaa, kun vastaukset on niin ilmiselviä. Ota itseäsi niskasta kii (ja miestäsi kans) ja toimi.

[/quote]

suonet anteeksi arvon rouva mutta velvollisuudet kutsuvat enkä köki koko päivää tietokoneella, on perhe ja tehtävä tietynlaisia asioita tässä samalla joten anteeksi etten ollut vastausta laatimassa sinulle

Miten mä jankkaan? Miten ihmiset jaksavat kivittää mua? Miksi ihmiset eivät ymmärrä?
Tiedän jo että lastenvalvojalle aika, entä sitten? Mitä se lastenvalvoja voi tähän tehdä, eipä pahemmin mitään, me tässä heikoilla olemme tällä hetkellä mutta voi olla että hyvinkin pian mies lähtee käräjille hakemaan lasta tänne meille asumaan.

Mitä sitten jos on mielisairas? Mulla on nivelreuma vaikea liikkua jopa omienkin lasten kanssa. Entä sitten? ei se mielisairaus estä nousemasta bussiin

en oo ikinä tajunnu enkä tuu tajuamaan näitä uusperhesählääjiä, joilla lapsia yhen kans ja asuvat toisen kans ja toisella lapsia kolmannen kans.

eli sun mielestä eronnut ihminen jolla on lapsia ei saa rakastua? eikä oo oikeutta omaan elämään? pitäs roikkua exässä vai elää yksin koko loppuelämä?

Yhteistyössä