mieheni ex(jupinaa)

Alkuperäinen kirjoittaja huh?:
On sulla ap asenne...
Mä tiedän, miltä tuntuu autottomana roudata se 30 minuuttia, bussien vaihto, johon voi kulua myös oma aikansa..Plus että lapsen kanssa voi myöhästyä bussista, jolloin bussi aikataulut menee sekaisin..
Kyllä mä pidän autollisen velvollisuutena hoitaa näkemiset.
Ja jos miehellä on huoltajuus, hänellä on myös velvollisuus toisena huoltajana auttaa jos äiti menee äkisti töihin.

miten sä selität sen sitten jos perjantaina on lapsen tulo meille, ja mieheni on töissä klo 20 tai 24 asti, miten ihmeessä hän sen lapsen hakee?
Ja lapsi on muuten koulussa joten koulu yleensä loppuu silloin kun mieheni on jo töissä
Toisekseen, minä olen 3 lapsen kanssa lähtenyt kahdella bussilla hakemaan sitä neljättä, joten kyllä mä tiedän minkälaista se on, mä olen hakenut mieheni lapsen äitinsä luota, helpompaa se on yhden aikuisen tulla yhden lapsen kanssa kuin se että minä haen tämän lapsen.

Ei ole huoltaja lapselle, lapsen äiti ei suostu antamaan sitä

Mieheni ex sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä, hänellä on lääkitys mutta välillä hän on mennyt huonompaan suuntaan, me olemme ottaneet lasta luoksemme enemmän mitä tapaamissopimuksessa lukee koska haluamme AUTTAA, ja lapsen edun mukaista on se että on isä joka ottaa ja välittää. KUTEN mieheni tekeekin.

Mieheni ex voi soittaa ja vaatia miestäni tulemaan sinne ja viemään kauppaan joka on 100metrin päässä, ex vaatii myös meidän autoa käyttöönsä kun on aikonut lähteä ouluun lapsen kanssa. Meidän piti mennä häämatkalle, olimme kaikki lapset saaneet hoitoon ja olimme sopineet lapsen äidin kanssa että lapsi ei tule sinä viikonloppuna, no aluksi sopi mutta myöhemmin hän perui koko jutun, sinne meni sitten häämatka.
lasten suojelu on mukana äidin elämässä, tämä äiti on 35vuotias ja vasta eilen aloitti työt, tätä ennen ei ole päivääkään työtä tehnyt.
lapsen äiti jopa on soittanut ja sanonut ettei saa lasta pois pihalta, että hän lähtee nyt sairaalaan ja jättää lapsen yksin, no mieheni lähti sinne, haki lapsen pihalta ja vei sisälle, sitten kävikin ilmi että ex olikin menossa kaverilleen joka asui samassa talossa kuin me, joten saivat kyydinkin.

Minä olen bussilla mennyt, lasteni kanssa tiedän kuinka vittumaista se on mutta kuinka saamaton voi joku ihminen olla että ei voi yhtä reissua tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Se on miehen omaa tyhmyyttä jos antaa itseänsä pomputtaa. Kuskaus yleensä kuuluu etävanhemmalle, mutta kuskaus sinne, tänne ja tonne ei. Lapsi on miehesi myös silloin kun teidän vuoro ei ole.

Kuule tiedän sen ja sen takia lapsi tuleekin meille. Ja minäkin satun pitämään lapsesta, hän on hyvä lapsi ja miehelleni rakas.
kuskaus kuuluu kummallekkin, jos erikseen mainitaan että etävanhempi huolehtii hakemisesta ja viemisestä niin silloin se on näin mutta niin ei lue.
Miehelläni ei ole edes huoltajuutta, maksaa säntillisesti 200 euroa elareita.
ostaa pyöriä ja nintendoja jne. Mutta missä se raja kulkee? Saako ex pompottaa? Minäkin olen ex mutta en pompota omaa exääni

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
[
Ja tämän tilanteen parantamiseksi päätitte lopettaa lapsen viemiset ja haut?
Sääliksi käy lasta.

ei ex kauaa jaksa olla lapsen kanssa kahdestaan
millä sitten saa sovittua että ex tulisi vastaan edes vähän? Jos tilanne mun miehellä on mahdoton hakea perjantaina lasta, niin ex on sitä mieltä että lapsi ei sitten tule ollenkaan, pitääkö mun mieheni jättäytyä sairaaksi jotta voi hakea lapsen?

Vaikka se kuinka harmittaa,niin välillä vaan valitettavasti on helpompaa niellä ja tehdä elämä itselleen mahdollisimman helpoksi.Mun mies on pääsääntöisesti kuskannut lapsensa,välimatka on vuosien varrella vaihdellut ja samaten rahatilanne,mutta koska hän lastaan haluaa säännöllisesti tavata niin se vain on helpompaa.Tiedän,se ottaa päähän,mutta välillä vaan elämä on.

Sis exä on sairas? Voi hyvänen aika, tottakai jos lapsen äiti on sairas, isällä on suurempi vastuu lapsen hyvinvoinnista! Sätit exää ja saamattomuuttaan, etkö tosiaankaan ymmärrä että nuo johtuvat tuosta sairaudestaan? Varmasti hän itsekin mielummin olisi terve, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Vaikka se kuinka harmittaa,niin välillä vaan valitettavasti on helpompaa niellä ja tehdä elämä itselleen mahdollisimman helpoksi.Mun mies on pääsääntöisesti kuskannut lapsensa,välimatka on vuosien varrella vaihdellut ja samaten rahatilanne,mutta koska hän lastaan haluaa säännöllisesti tavata niin se vain on helpompaa.Tiedän,se ottaa päähän,mutta välillä vaan elämä on.

jos kulkuyhteydet olisi huonommat ymmärtäisin kyllä, mutta mikä selittää sen että jopa minä haen tätä lasta muiden lasten kera ja oma äiti siihen ei kykene, jos äiti haluaa lapsen klo 16 meille jotta pääsee saunomaan klo 18 niin miksi hän ei voi tuoda lasta itse? Se on puoli tuntia, lapsi kävelee ei käytä rattaita joten mahtuvat bussiinkin. Minä se toisaalta en mahdu bussiin jos rattaita bussi täynnä.
Mulla ja mun eksällä on sopimus, se joka pystyy tuo tai vie, exäni hakee joskus, minä vien joskus, me teemme sen niin mikä sopii kaikille osapuolille.

ketjusta saadaan taas kymppi sivunen tappelu. Kun ihmiset muistaisi, että niitä toiminta tapoja on paljon erilaisia. Tässä ap:n tapauksessa tuo exä vaikuttaa lievästi sanoen epätasapainoiselta ihmiseltä. Ennemminkin mietin pystyykö tämä exä huolehtimaan siitä lapsesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sis exä on sairas? Voi hyvänen aika, tottakai jos lapsen äiti on sairas, isällä on suurempi vastuu lapsen hyvinvoinnista! Sätit exää ja saamattomuuttaan, etkö tosiaankaan ymmärrä että nuo johtuvat tuosta sairaudestaan? Varmasti hän itsekin mielummin olisi terve, mutta...

ei sa sairaus siihen vaikuta voiko tuoda lapsen tai ei.
Kyllä mä sätin sitä ihmistä, olen minäkin sairas mutta en sen varjolla hauku lutkaksi enkä huoraksi toista.
Kyllä kyseenalaistan hänen tapansa hoitaa asioita, ja kyllä purnaan tällä palstalla koska kaikkihan niin tekevät, johonkin mun tämä täytyy purkaa ja mieluummin tänne kun lapsille tai miehelle

Alkuperäinen kirjoittaja nini:
ketjusta saadaan taas kymppi sivunen tappelu. Kun ihmiset muistaisi, että niitä toiminta tapoja on paljon erilaisia. Tässä ap:n tapauksessa tuo exä vaikuttaa lievästi sanoen epätasapainoiselta ihmiseltä. Ennemminkin mietin pystyykö tämä exä huolehtimaan siitä lapsesta?

No mies on päättänyt sen että jos lastensuojelu ottaa taas yhteyttä niin oikeuteen mennään hakemaan lapsen huoltajuutta kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nini:

No mies on päättänyt sen että jos lastensuojelu ottaa taas yhteyttä niin oikeuteen mennään hakemaan lapsen huoltajuutta kokonaan.

ajattelinkin, että eikö se olisi teillekkin helpompaa?

jos kulkuyhteydet olisi huonommat ymmärtäisin kyllä, mutta mikä selittää sen että jopa minä haen tätä lasta muiden lasten kera ja oma äiti siihen ei kykene, jos äiti haluaa lapsen klo 16 meille jotta pääsee saunomaan klo 18 niin miksi hän ei voi tuoda lasta itse? Se on puoli tuntia, lapsi kävelee ei käytä rattaita joten mahtuvat bussiinkin. Minä se toisaalta en mahdu bussiin jos rattaita bussi täynnä.
Mulla ja mun eksällä on sopimus, se joka pystyy tuo tai vie, exäni hakee joskus, minä vien joskus, me teemme sen niin mikä sopii kaikille osapuolille.

Niinhän sitä voisi luulla..Positiivista kuitenkin että teillä toisen osapuolen exän kanssa sujuu,voisihan olla ongelmia sielläkin rintamalla.Pääasiahan kuitenkin on,että lapsi on teidän kanssanne sovitusti,koitat ajatella asiaa pitkällä juoksulla,joskus lapsi on tarpeeksi iso tulemaan matkan itse jne.

tyhmiä ja sisälukutaidottomia että takerrutte yhteen lauseeseen mitä ap kirjotiti, sivuuttaen ihan kokonaan sen mikä tekstissä oli asiana?

Menäkää, perkele, peruskouluun takaisin.

Kuulostaa fiksulta.
[/quote]

mä en vaan ymmärrä miksi uusikot saavat paskaa niskaansa, okei ettehän te kaikkea tiedä mitä on tapahtunut mutta suurin osa vetää heti herneet nenäänsä ja alkaa minua syyttämään .

Jos puhutaan siitä mitä minä toivon niin tässä olisi se mitä haluaisin:

Mieheni tekee 3 vuorotyötä, olen monesti monta päivää vastuussa yksin lapsista 24/7 ja arkeni on välillä samanlaista kun yh-arki. 3 päivää voi mennä siihen että lapset eivät näe isäänsä/isäpuolta ja nuorimman sairaan lapsen kera niin meno on mahdotonta.
Onneksi omat systeemit oman exän kanssa toimivat joten ongelmia ei sieltä suunnasta ole tullut mutta.
Näinä kertoina kun mieheni on sen perjantain töissä, minä en voi hakea mieheni lasta koska oma lapseni on eskarissa enkä pysty repee joka suuntaan. ideaalisin olis se että kun mieheni on töissä mieheni ex voisi tuoda lapsen, hän pääsisi aikaisemmin "eroon" lapsesta ja kaikki sujuisi paremmin. Ideaalisin olisi myös se että en joutuisi kuulemaan exän suusta että mä lyön tota likkaa turpaan jos se ei pidä suutansa kiinni, tai muita uhkauksia koskien heidän yhteistä lastaan.
En myöskään soisi että hän raivostuu meille jos emme kykene ottamaan lasta luoksemme arkisin, kuten 20.1 jolloin on lapseni kitarisaleikkaus, 2 lasta lähtee hoitoon kolmas menee leikkaukseen. emme me kykene mieheni lasta ottamaan hoitoon silloin. Tästäkin ex raivostui.
Haluaisin että hän kunnioittaisi meitä. Ei haukkuisi.
Toivoisin että ex ymmärtää ettemme voi toteuttaa suunnitelmia jos hän on suunnitellut itselleen ja lapselleen menoja kun lapsen pitäisi olla isän luona. tehkööt omat menonsa silloin kun lapsi on kotonaan äidin kanssa.

Mä toivoisin että voisimme tulla kaikki toimeen, mutta miten se onkaan mahdollista jos ex ei tule yhtään vastaan?

Niinhän sitä voisi luulla..Positiivista kuitenkin että teillä toisen osapuolen exän kanssa sujuu,voisihan olla ongelmia sielläkin rintamalla.Pääasiahan kuitenkin on,että lapsi on teidän kanssanne sovitusti,koitat ajatella asiaa pitkällä juoksulla,joskus lapsi on tarpeeksi iso tulemaan matkan itse jne.

totta, lapsi on jo 7 v kyllä se kohta helpottaa

Kuulostaa fiksulta.

mä en vaan ymmärrä miksi uusikot saavat paskaa niskaansa, okei ettehän te kaikkea tiedä mitä on tapahtunut mutta suurin osa vetää heti herneet nenäänsä ja alkaa minua syyttämään .

Jos puhutaan siitä mitä minä toivon niin tässä olisi se mitä haluaisin:

Mieheni tekee 3 vuorotyötä, olen monesti monta päivää vastuussa yksin lapsista 24/7 ja arkeni on välillä samanlaista kun yh-arki. 3 päivää voi mennä siihen että lapset eivät näe isäänsä/isäpuolta ja nuorimman sairaan lapsen kera niin meno on mahdotonta.
Onneksi omat systeemit oman exän kanssa toimivat joten ongelmia ei sieltä suunnasta ole tullut mutta.
Näinä kertoina kun mieheni on sen perjantain töissä, minä en voi hakea mieheni lasta koska oma lapseni on eskarissa enkä pysty repee joka suuntaan. ideaalisin olis se että kun mieheni on töissä mieheni ex voisi tuoda lapsen, hän pääsisi aikaisemmin "eroon" lapsesta ja kaikki sujuisi paremmin. Ideaalisin olisi myös se että en joutuisi kuulemaan exän suusta että mä lyön tota likkaa turpaan jos se ei pidä suutansa kiinni, tai muita uhkauksia koskien heidän yhteistä lastaan.
En myöskään soisi että hän raivostuu meille jos emme kykene ottamaan lasta luoksemme arkisin, kuten 20.1 jolloin on lapseni kitarisaleikkaus, 2 lasta lähtee hoitoon kolmas menee leikkaukseen. emme me kykene mieheni lasta ottamaan hoitoon silloin. Tästäkin ex raivostui.
Haluaisin että hän kunnioittaisi meitä. Ei haukkuisi.
Toivoisin että ex ymmärtää ettemme voi toteuttaa suunnitelmia jos hän on suunnitellut itselleen ja lapselleen menoja kun lapsen pitäisi olla isän luona. tehkööt omat menonsa silloin kun lapsi on kotonaan äidin kanssa.

Mä toivoisin että voisimme tulla kaikki toimeen, mutta miten se onkaan mahdollista jos ex ei tule yhtään vastaan?[/quote]

Molempien on pakko joustaa jos haluaa homman toimivan. Teillä kun toinen osapuoli on sairas niin homma ei olekkaan niin selkeä. Jaksamista teille.

Teinä menisin jo nyt lastenvalvojan kanssa keskustelemaan, vaikka ilman sitä exää.

Hankala tilanne teillä.

Yhteistyössä