Mieheni on isä tahtomattaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun yhdelle tuttavalle kävi just noin. Ja nyt on sitten huonossa suhteessa vain lapsen takia (ja tämän huomaa kyllä avoparista niinkuin lapsestakin) ja haikailee mun siskon perään. Mutta oma vika sinänsä koska tiesi että nainen ei käytä ehkäisyä ja oli mennyt sitten harrastamaan seksiä tän naisen kanssa ennen eroa ja hups, nainen olikin raskaana ( nainen oli väittänyt että ei koskaan saa lapsia). Ja nyt sitten en tiedä miten käy, tuskin eroavat ja kaikki saavat kärsiä. luulisin niin.

Kaverin mies on moisessa tilanteessa,5 vuotta sitten ilmestyi ovelle 10 vuotias tyttö.
Äiti oli päättänyt että ny ttytön aika tutustua toiseen vanhempaansa ja tämän perheeseen.

Nyt vierailee kaverini luona noin kerran kuussa,jos sitäkään enää kun on jo murkkuikäinen ja heillä pieniä lapsia.

Mut oli tosi kova paikka tuolle miehelle.Mut musta hienosti hoiti tilanteen ja kaverini ei missään vaiheessa estänyt tapaamisia.

Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Mun yhdelle tuttavalle kävi just noin. Ja nyt on sitten huonossa suhteessa vain lapsen takia (ja tämän huomaa kyllä avoparista niinkuin lapsestakin) ja haikailee mun siskon perään. Mutta oma vika sinänsä koska tiesi että nainen ei käytä ehkäisyä ja oli mennyt sitten harrastamaan seksiä tän naisen kanssa ennen eroa ja hups, nainen olikin raskaana ( nainen oli väittänyt että ei koskaan saa lapsia). Ja nyt sitten en tiedä miten käy, tuskin eroavat ja kaikki saavat kärsiä. luulisin niin.

Tämän tarinan nainen ei ole väittänyt, ettei saisi koskaan lapsia. En tiedä, kauanko 20-vuotias on sitä ehtinyt testaamaan. Siinä tosin "miehelle" olis ollut ainakin hyvä syy kumia käyttää, jos typy ihan vanha konkari jo siinä asiassa oli..

Tuota helposti raskautumista vaan kommentoisin.. Me eleltiin exän kanssa 3 vuotta ilman ehkäisyä "tulee jos on tullakseen"-periaatteella, pupuiltiin hulluna mutta lasta ei vaan kuulunut. Erosimme ja minulle jäi mielikuva että olen varmaan huonosti raskautuvaa tyyppiä, ehdin jo ajatella että en koskaan tule saamaan lapsia. Uuden miehen kanssa kun jätettiin ehkäisy pois niin raskauduin heti ekasta kierrosta, samaten exälläni on nykyään monta lasta, joten kumpikaan meistä ei ollut "viallinen", mistä lie johtunut lapsettomuus silloin..

Kumpi juttu on siis oikea!? Se, että nainen oli sanonut, että ei tule helposti raskaaksi vai että ei voi tulla ollenkaan? :whistle: Hieman poikkeaa nuo tarinat toisistaan...

Ja jos mies ei missään nimessä halua lasta, niin silloin kannattaa huolehtia itse ehkäisystä kuin luottaa naiseen! Kaikki, joilla on vähänkään järkeä päässään, pitäisi tajuta, että seksistä voi seurata raskaus (jopa, vaikka ehkäisyä olisikin käytetty).
Miehelläsi on vastuu lapsestaan, olipa sitä halunnut vai ei.
En hyväksy sitä, että nainen tahallaan hankkiutuu raskaaksi, mutta fakta on myös se, että ei se mies täysin syytönkään osapuoli ole.
Lapsi on kuitenkin tässä taas se osapuoli, joka on syytön ja joutuu kärsimään aikuisten tyhmyydestä ja välinpitämättömyydestä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei mieheni uskonut että nainen heti raskaaksi voisi tulla!! Nainen oli vielä puhunut siihen malliin,että ei tule helposti raskaaksi kun ei ollut siinä aijemmassa suhteessakaan saanut lasta. Niin mieheni oli uskonut sitä naista.
En minä kyllä miestä tässä syyttäisi vaan sitä juonittelevaa naista.

Mies ei kato uskonu että voi tulla raskaaksi seksistä!

Alkuperäinen kirjoittaja juei:
No ei mieheni uskonut että nainen heti raskaaksi voisi tulla!! Nainen oli vielä puhunut siihen malliin,että ei tule helposti raskaaksi kun ei ollut siinä aijemmassa suhteessakaan saanut lasta. Niin mieheni oli uskonut sitä naista.
En minä kyllä miestä tässä syyttäisi vaan sitä juonittelevaa naista.

Mies ei kato uskonu että voi tulla raskaaksi seksistä!

Ja toisekseen - suhde kesti muutamia kuukausia ap:n mukaan. Tuskin siis heti raskaaksi tulikaan?

huh,tämä ketju senkun elää ja voi hyvin :/ En nyt ihan tätä kuvitellut kun kirjoitin!
Niin,ja tuo "referaatti" oli pikaisesti tehty kun kiire oli. Niin siis ei ollut väittänyt että ei voi tulla raskaaksi,vaan että epäilee näin.
Ja juu,ei fiksu mies kun uskoi,mutta minusta siltikin se että elatukseen osallistuu on ihan tarpeeksi vastuuta tälläisessä tilanteessa.

huh,tämä ketju senkun elää ja voi hyvin :/ En nyt ihan tätä kuvitellut kun kirjoitin!
Niin,ja tuo "referaatti" oli pikaisesti tehty kun kiire oli. Niin siis ei ollut väittänyt että ei voi tulla raskaaksi,vaan että epäilee näin.
Ja juu,ei fiksu mies kun uskoi,mutta minusta siltikin se että elatukseen osallistuu on ihan tarpeeksi vastuuta tälläisessä tilanteessa.

Ei se lapsi niistä rahoista välitä YHTÄÄN! Ihan muuta ne tarvitsee!

Eikö siis kenenkään miehellä ole ex-suhteesta lapsi/a joita ei tapaa..??
Ja minä kun tyhmänä olin kuvitellut että ei tuo oma mies ihan ainut maailmassa olisi. Olin kai väärässä.

Ja minä kun tyhmänä olin kuvitellut että ei tuo oma mies ihan ainut maailmassa olisi. Olin kai väärässä.

On varmasti. Tässä ketjussa keskustelua poiki eniten varmaan tuo tapasi syyttää toista osapuolta ja muutenkin yleinen tietämättömyys/välinpitämättömyys. Tuskin kukaan nainen täällä onnellisena toitottaisi, että minun miehenikään ei halua tavata lapsiaan. Luulisin ainakin...

Tilanne on tosi paska ja kurja, se on myönnettävä. Olisi järkyttävää jos vaikka nyt selviäis että miehellä olis lapsi jonkun toisen kanssa. Mutta yrittäisin edes suhtautua siihen lapseen oikein, eli antaa ja jopa kannustaa miestä tapaamaan tätä lasta. Sä et voi tietää millainen lapsi on, sä voisit jopa pitää hänestä ja sun lapsesikin voisi pitää hänestä. Ei se välttämättä pilais teidän elämää vaikka lapsi olisikin joskus teillä, mies viettäisi aikaa hänen kanssaan ja jopa sä voisit jopa tykätä tästä lapsesta. Ei sun tarvi tykätä yhtään hänen äidistään, äiti ei liity tähän kuvioon mitenkään.

Joka tapauksessa lapsi tulee aina olemaan osa teidän elämää, elatusmaksut, hän perii miehesi (saman osan saa perinnöstä kun sunkin lapset, tai jos miehesti testamentilla tekee muutoksia niin kuitenkin perintöosuudesta puolet saa) hän tulee mahdollisesti olemaan isoisä joskus tulevaisuudessa jne.

Tilanne on vaikea, mutta joskus voi olla asioiden yläpuolella. Sun silmissä nainen teki väärin (ja niin tekikin) mutta miehelläsi oli myös osuutta asiaan ja nyt jutellaan viattomasta lapsesta, jossa on 1/2 sun rakasta miestäsi, en tajua miten joku voi oman biologisen lapsen kokonaan haluta unohtaa ja poistaa.

Ei se nainen tätä "peliä" voita jos miehesi/te olette tekemisissä lapsen kanssa, päinvastoin, silloin te olette vahvempia ja tilanteen yläpuolella....

Tsemppiä arkeen ja mieti joskus miehen kanssa näitä juttuja ihan rauhassa, ja mieluitenkin just tämän lapsen kannalta.

On varmasti isiä jotka ei tapaa lapsiaan; alkoholisteja, rikollisia, thaimaalaisten lapsivaimojen nussijoita... Mutta jos mies ajattelee vanhemmuuden ja isyyden arvokkaaksi asiaksi, se hoitaa sen siitä riippumatta mitä mieltä on lapsensa äidistä. Jotkut isät tulee ulkomailta tapaamaan lomaromanssilastaan, jota eivät ole joutuneet edes tunnustamaan. Ihan vaan siksi, että tuntuu paremmalta toimia oikeasti oikein, kuin että mikä nyt tuntuu helpommalta tänään minulle itselleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahina:

On varmasti isiä jotka ei tapaa lapsiaan; alkoholisteja, rikollisia, thaimaalaisten lapsivaimojen nussijoita... Mutta jos mies ajattelee vanhemmuuden ja isyyden arvokkaaksi asiaksi, se hoitaa sen siitä riippumatta mitä mieltä on lapsensa äidistä. Jotkut isät tulee ulkomailta tapaamaan lomaromanssilastaan, jota eivät ole joutuneet edes tunnustamaan. Ihan vaan siksi, että tuntuu paremmalta toimia oikeasti oikein, kuin että mikä nyt tuntuu helpommalta tänään minulle itselleni.

Juuri näin!!!

Mutta en sano silti että tämä mitään muuttaisi. Epäilen että miehen silmiä ei avaa niin mikään. On aikalailla kantansa päättänyt. Enkä minä tahdo hänelle asiasta käydä jauhamaan.

Mutta en sano silti että tämä mitään muuttaisi. Epäilen että miehen silmiä ei avaa niin mikään. On aikalailla kantansa päättänyt. Enkä minä tahdo hänelle asiasta käydä jauhamaan.

sopii siis sulle, mut se lapsi kummittelee miehes unissa, eikä se sitä pakoon pääse et jossain se lapsensa on. Ajattelee varmasti myös kun elarit maksaa. Mutta yhtä syyllisiä ootte molemmat!

Ei välttämättä avaa ja se on sitten hänen asiansa. Mutta hieno juttu jos sä voit kuitenkin saada hänet ymmärtämään (ja itse ajattelet niin) että sä kestät tilanteen ja tuet häntä jos hän joskus muuttaa mielensä. Voihan sen tehdä ihan pienin askelin, ei tuon lapsen tarvi tulla teille joka toinen viikonloppu...Voihan ensin olla kyseessä vaikka lapsen kuva tai että nainen kertoo vaikka kirjeessä lapsesta tai mies näkee lasta ihan jossain yleisellä paikalla.
Se riittää (ja on jo paljon enemmän kun tähän asti) sun puolesta että mies tietää sun hyväksyvän/sietävän tilanteen ja olevan valmis tukemaan häntä isyydessä.

Kai mieskin ymmärtää että maailmassa on paljon vääryyttä ja paskaa, mun isoisä kuoli sodassa enkä koskaan saanut edes tavata häntä, ystävän mies kuoli kolarissa (juoppo ajoi päälle) ja kolme lasta jäi ilman isää...kyllä tätä vääryyttä aina on, on väärin että hankkiutuu raskaaksi ilman yhteistä sopimusta, mutta SILTI voi itse tehdä oikein...

Kuitenkin te teette omat ratkaisunne, joskus oven takana voi kuitenkin olla 18v poika joka haluaa selityksen, silloin on hyvä olla selitys olemassa...

ehkä en osaa sitten ilmaista itseäni kirjallisesti.
Jos jollekkin olen ihan kasvokkain kertonut tästä meidän tilanteesta,niin ovat kyllä olleet meidän puolella ja suhtautuneet muutenkin hieman eritavalla kuin täällä lähes kaikki.

hyi yök. Teillä on inhottavia ystäviä ja tuttuja. samanlaisia kuin te itse.

No näytä sille tätä ketjua. Täällähän siitä asiasta jauhetaan...

Halusin vain sanoa että hienoa ap jos täällä kirjoittelu antoi uusia näkökulmia asiaan. Niin se maailma muuttu,vähän kerralla. Toivottavasti keksitte ratkaisun asiaan. Voin jo nähdä silmissäni pienen lapsen riemun kun saa kuulla että hänellä on ihan oikea isi =)

Yhteistyössä