Mieheni on isä tahtomattaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen ap olet?Kirjoituksesi vaikuttaa sitä että olet tosi nuori ja miehesi on kai paljon vanhempi...

Olen vajaa 30v itse ja mies on yli. Ei meillä nyt niin hirveän suuri ikäero ole. Ja mihin se liittyy des?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja nada:
En usko että tämä päätös tästä enää muuttuu miksikään. Se kun on jo 4,5v pitänyt. Ja me olemme asiasta puhuneet ihan tarpeeksi,nyt toivomme vaan että se nainen ymmärtäisi jättää meidät rauhaan.
Ja tähän ei muiden puheet vaikuta. Sillä tiedämme että tämä on meidän perheelle se paras ratkaisu.
Eiköhän se nainen sen lapsensa osaa itsekkin kasvattaa,mihin siinä miestäni nyt yhtäkkiä tarvittaisi edes.
Olen muilla palstoilla saanut ymmärrystäkin,pitää vaan näköjään osata valita mihin kirjoittelee.

Henkilökohtaisesti minulta ei sympatiaa heru. En ymmärrä, kuinka kukaan voi hylätä oman lapsensa, omaa lihaa ja vertaan. Olkoonkin kuinka vahinko tahansa. Omassa lapsessa näkee kasvun ja kehityksen, vanhempien luonteenpiirteitäkin, ehkä fyysisiä ominaisuuksiakin. Ajattele lasta aikuisena -hän saa omia lapsia, sinun miehesi lapsenlapsia. Heillä on ukki, joka ei välitä, tai tulee vanhemmiten katumapäälle, ehkä. En tiedä. Ehkä olen hieman puolueellinen ottamaan kantaa, oma isäni kun ei meistä lapsista pahemmin perustanut. Nykyään kyllä itkee ja soittelee, mutta eipä se menneitä takaisin tuo.

öh, nyt on pakko kysyä, onko se siis lapsensa hylkäämistä jos ei halua isäksi eikä halua olla sen kanssa tekemisissä... mutta se että annetaan lapsi adoptioon ei ole :o täällä plastalla kukkii melkoinen kaksinasimoraali :o
jos ei lasta halua ja sen selkeästi ilmaisee niin silloin ei ole enää mitään mietittävää, ainoa vaan että jos sitä lasta ei halua nainen niin hän voi tehdä sen ratkaisun abortista..
vahinkoja sattuu ja jos ei todella halua lasta niin isällä ei taida olla muuta vaihtaria kuin olla tapaamatta lastaan, elarit ap:n tapauksessa ilmeisesti kuitenkin maksaa...
eli kantaa vastuun lapsesta jota ei halunnut. ei varmasti ole maailman ainoa mies joka ei omaa lastansa näe, nyt kuitenkin tilanne on ollut alusta saakka noin eikä niin että elää ensin lapsen kanssa monta vuotta ja sitten päättää ettei haluakkaan.. yleensä kun avioeroissa noin tuppaa käymään... mielestäni 10 kertaa pahempi juttu.. lapsi ei osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut.. voisin kuvitella että nainen on 4 vuodessa löytänyt miehenmallin lapselleen, joten siihenkään ei miestä nyt tarvita..

Näin! Mies ei ole tavannut ikinä,niin eikai se lapsi osaa kaivata edes. Parempi minusta näin että pysyy tehdyssä päätöksessään olla tapaamatta.
Ja mitä olen lueskellut niin ei todella ole ainut näin tehnyt mies,muitakin samassa tilanteessa olevia olen löytänyt. Ja ovat olleet samoilla linjoilla asiasta.

Ihan varmasti ovat samoilla linjoilla, luusereita kaikki. No, ehkä ap:n ex löytää hyvän miehen, joka osaa rakastaa lasta, kun oma isä ei osaa. Tai ei kiinnosta tai tai tai. Vai onko tää porvoosta sittenkin koko juttu??

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Miehellä taitaa sen kerran-kaksi vuodessa herätä omatunto, siksi on paha olla... :whistle:

samaa ajatelin että ehkä se omatunto kuitenkin kolkuttaa

Minä luulen kans.Jos ei välittäisi ollenkaan niin menisi varmaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Luulen edelleen että ap on se joka on yhteydenpidos esteenä.

Siis kun tästä asiasta on sen takia hieman vaikea päästä yli,kun se nainen ottaa yhteyttä kerran pari vuodessa. Ja sen jälkeen on aina mieheni aika hajalla ja vihainen,niin vaikuttaahan se sitä kautta meidän perheeseemme.

kyllä sun miehes on syytäkin olla hajalla. ehkä tajuaa sisimmässään, että tekee väärin. aikuistuminen on tainnut jäädä kesken. kannattais jo alkaa miettiä asioita vähän toiselta kantilta. esim. kuinka paljon enemmän se lapsi tois teidän elämään kuin veis.

ja jos lapsen äidillä on kerta ollut vaikeuksia saada lapsia, mutta vauvakuume ollut, ja sitten tullutkin raskaaksi, niin ymmärrän täysin, ettei ole aborttia tehnyt. mietipä itsesi samaan tilanteeseen, jossa raskautuminen tuottaa vaikeuksia, jättäisitkö mahdollisesti ainoan mahdollisuutesi saada lapsi käyttämättä.

onko miehesi selvästi ilmaissut heidän suhteessaan, ettei lasta halua. ja jos näin on kuitenkin ajatellut, niin velvollisuus on ollut ehkäisyä käyttää. ei voi ajatella niin, että jos nyt vahinko käy, niin eihän siinä muuta kuin että nainen tekee abortin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja onse:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja nada:
En usko että tämä päätös tästä enää muuttuu miksikään. Se kun on jo 4,5v pitänyt. Ja me olemme asiasta puhuneet ihan tarpeeksi,nyt toivomme vaan että se nainen ymmärtäisi jättää meidät rauhaan.
Ja tähän ei muiden puheet vaikuta. Sillä tiedämme että tämä on meidän perheelle se paras ratkaisu.
Eiköhän se nainen sen lapsensa osaa itsekkin kasvattaa,mihin siinä miestäni nyt yhtäkkiä tarvittaisi edes.
Olen muilla palstoilla saanut ymmärrystäkin,pitää vaan näköjään osata valita mihin kirjoittelee.

Henkilökohtaisesti minulta ei sympatiaa heru. En ymmärrä, kuinka kukaan voi hylätä oman lapsensa, omaa lihaa ja vertaan. Olkoonkin kuinka vahinko tahansa. Omassa lapsessa näkee kasvun ja kehityksen, vanhempien luonteenpiirteitäkin, ehkä fyysisiä ominaisuuksiakin. Ajattele lasta aikuisena -hän saa omia lapsia, sinun miehesi lapsenlapsia. Heillä on ukki, joka ei välitä, tai tulee vanhemmiten katumapäälle, ehkä. En tiedä. Ehkä olen hieman puolueellinen ottamaan kantaa, oma isäni kun ei meistä lapsista pahemmin perustanut. Nykyään kyllä itkee ja soittelee, mutta eipä se menneitä takaisin tuo.

öh, nyt on pakko kysyä, onko se siis lapsensa hylkäämistä jos ei halua isäksi eikä halua olla sen kanssa tekemisissä... mutta se että annetaan lapsi adoptioon ei ole :o täällä plastalla kukkii melkoinen kaksinasimoraali :o
jos ei lasta halua ja sen selkeästi ilmaisee niin silloin ei ole enää mitään mietittävää, ainoa vaan että jos sitä lasta ei halua nainen niin hän voi tehdä sen ratkaisun abortista..
vahinkoja sattuu ja jos ei todella halua lasta niin isällä ei taida olla muuta vaihtaria kuin olla tapaamatta lastaan, elarit ap:n tapauksessa ilmeisesti kuitenkin maksaa...
eli kantaa vastuun lapsesta jota ei halunnut. ei varmasti ole maailman ainoa mies joka ei omaa lastansa näe, nyt kuitenkin tilanne on ollut alusta saakka noin eikä niin että elää ensin lapsen kanssa monta vuotta ja sitten päättää ettei haluakkaan.. yleensä kun avioeroissa noin tuppaa käymään... mielestäni 10 kertaa pahempi juttu.. lapsi ei osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut.. voisin kuvitella että nainen on 4 vuodessa löytänyt miehenmallin lapselleen, joten siihenkään ei miestä nyt tarvita..

Ai ensin pannaan ilman ehkäisyä, ja sitten kun olisikin isiksi tulossa, ilmoittaa ettei huvita? Kyllä on hylkäämistä. Se jos nainen ei käytä pillereitä, ei estä miestä käyttämästä kumia. Tai vetämästä käteen.

niin siis jos tilanne on ollut että nainen on sanonut ettei tule helposti raskaaksi, ehkäisyä ei ole käytetty ja nainen tulee raskaaksi, mies ei halua lasta ja sen selkeästi ilmaisee, nainen päättää pitää lapsen--> vasten miehen tahtoa.. silloin se on NAISEN oma päätös hankkia lapsi ilman isää
isäksi kun ei voida pakottaa, ihan niinkuin äidiksikään ei voida pakottaa, ainoa vain että nasiella on se mahdollisuus keskeyttää raskaus jos ei äidiksi halua, miehellä ei..
olkoonkin että on tyhmää harrastaa seksiä ilman seksiä, siihen on moni meistä syyllistynyt, vahinkoja on käynyt, abortteja on tehty, adoptioon on lapsia annettu, on lapsia joilla ei ole isää, mutta on myös lapsia joilla ei ole äitiä.. koittakaa nyt päästä sen asian yli
tämä oli tuon miehen ratkaisu, sen naisen pitäisi nyt kunnioittaa tuota, jos ei ole mielipide muuttunut 4 vuodessa niin tuskin muuttuu jatkossakaan
on paljon naisia jotka eivät juri silloin halua alsta kun raskaaksi tulevat, eivät halua juuri sen ihmisen kanssa lasta kun raskaaksi tulevat, möykätkää myös niistä sitten.. yleensä täällä oikein kannustetaan vahinko lasten äitejä adoptioon---> lapsensa HYLKÄÄMISEEN... että nyt ois aihetta miettiä miksi asia on niin eri miehen ja naisen välillä...

Sun ekassa lauseessasi jo tulee ilmi se syy, miksi niitä abortteja tehdään. Kukaan, kellä on järkeä päässä/vastuuntuntoa, ei luota tuollaiseen "en tule helposti raskaaksi" -paskaan. Jos oikeasti on niin tyhmä ettei sitä ehkäisyä viitsi/kehtaa käyttää, niin kyllä silloin kuuluu elämän jo vähän opettaakin karua puoltaan. Kertahairahduskin vielä menee, jälkiehkäisyineen, mutta tuollainen välinpitämättömyys kyllä osuu ennemmin tai myöhemmin omaan nilkkaan. Eikä se naiselle kai mikään vahinko ollut, ei häntä kukaan kai hedelmättömäksi ollut todennut ja mieskin sen tiesi.

Muutaman sivun luettuani,alkoi mietityttää, että miten se miehes harrasti noin vaan seksiä pari kk "tuntemansa" naisen kanssa,joka oli kertonut ettei ole ehkäisyä käytössä ja haluaa lapsen?! Ei tullut mieleen esim.sukupuolitaudit tms?
Vai onko nää taas niitä ihmisiä,ketkä hyppää vähän kenen tahansa kans sänkyyn,olipa ehkäisyä tai ei..?Koska heitä en ymmärrä-->turha ees kommetoida mitään..
Nimim.suhteen alussa annoin miehen odottaa useemman kk ennen seksiä,ja silloinkin kumin kans ja pitkään sen jälkeenkin..

Monesti nuoret miehet/pojat tuntuu ajattelevan että jos vahinko sattuu niin se abortti on helppo ja nopea ratkaisu josta ei muita seuraamuksia tule.Toisaalta ap:n miehellä oli jo sen verran ikää että hänen kohdallaan olisi pitänyt jo seuraamukset tietää ellei siten ole päässä vikaa.

No olen ihan samaa mieltä että ei se fiksua ollut,tautien ja kaiken kannalta.
Mutta hän vaan meni naiseen luottamaan. Ja on kyllä aivan varmasti nyt läksynsä oppinut!!
Ei tätä asiaa nyt enää miksikään muuttaa voi,kamala haloo tälläisestä. Kun ihan kohtalotovereita kyselin vain. Mutta ei siis löydy,se selvisi.

Mutta hän vaan meni naiseen luottamaan. Ja on kyllä aivan varmasti nyt läksynsä oppinut!!
Ei tätä asiaa nyt enää miksikään muuttaa voi,kamala haloo tälläisestä. Kun ihan kohtalotovereita kyselin vain. Mutta ei siis löydy,se selvisi.

toivottavasti sulle selvisi myös se, että aivot on ajattelua varten.

Näin! Mies ei ole tavannut ikinä,niin eikai se lapsi osaa kaivata edes. Parempi minusta näin että pysyy tehdyssä päätöksessään olla tapaamatta.
Ja mitä olen lueskellut niin ei todella ole ainut näin tehnyt mies,muitakin samassa tilanteessa olevia olen löytänyt. Ja ovat olleet samoilla linjoilla asiasta.

Kuule kyllä lapsi osaa kaivata isää ja sitä enemmän, jos ei edes tiedä/ ymmärrä miksei isä halua olla lapsen kanssa. Kaveri ei pystynyt tai halunnut kertoa lapselleen että lapsen isä on narkomaani ja siksi ei ollut lapsen kanssa tekemisissä (ei voinut antaa olla, kun oli arvaamaton). Lapsi keksi kertoa kaikille että isä on vankilassa, koska oli vähemmän häpeällistä ja itsetunnolle helpompaa käsitellä isää joka ei PÄÄSE tapaamaan lasta, kuin isää joka ei vaan tapaa. Lapsi ei tosiasiassa tiennyt siis yhtään että miksi isä ei ole kuvioissa.

KYLLÄ SE ON Päivänselvä asia jos ilman ehkäisy tökkii niin siitä saa syyttää ihan vaan itseään! Ei se mistään luottamisesta silloin ole kyse! Haloo! Voiko joku olla noin tyhmä?

Miten naiseen voi luottaa tuollaisessa asiassa?? Siis johan se on luonnonlakien mukaista, että ennen pitkää raskaaksi tulee? Ihan pakko on kysyä, että oletteko te oikeasti opiskelleet yhtään mitään, jos perustiedotkin ovat ihan hukassa??? Luottaako miehesi sinuunkaan, jos edellinen muijakin muka kusi silmään niin pahasti?

En nyt lukenut ketjua, mutta herttinen sentään, että on lapsellista touhua! Siskoni pitää yhteyttä miehensä lapseen (mies tietenkin myös), joka on pettämisen tuloksena saanut alkunsa ja miehellä on kaksi samanikäistä lasta. Siis siskoni lapsi ja tämä syrjähyppy. Tuossa kysytään jo luonnetta. Teiltä tuossa ei vaadita edes juuri mitään!

Voi helvetti mitä idiootteja maa päällänsä kantaa! Mies tökkii ilman kumia ja valittaa jälkeenpäin,tämä uusi muija eli ap taitaa olla aikamoinen matami kotona. Toivottavasti ukko joskus jättää ap:n ja keksii kertoa muille mikä juonitteleva huijari hän oli eikä halua tavata lasta enää. Sääli tietysti lapselle mutta historia toistaa usein itseään.

No eihän tossa nyt mistään luottamuksesta kyse ole! Nainen voi tulla raskaaksi seksistä PISTE

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen ap olet?Kirjoituksesi vaikuttaa sitä että olet tosi nuori ja miehesi on kai paljon vanhempi...

Olen vajaa 30v itse ja mies on yli. Ei meillä nyt niin hirveän suuri ikäero ole. Ja mihin se liittyy des?

Vaikutat todella epäkypsältä ja vastuttomalta ihmiseltä.

Luottaa minuun,kun tietää että olen ihan eri maata. Ja siksipä me naimisissa olemmekin.

Erimaata? Niin siis itsekäs ja vastuuntunnoton, niinkuin miehesi? Joo, ei tosiaan ihme että ootte naimisissa.
Turhaa nyt haukut sitä naista, ei ole tehnyt mitään sen pahempaa kuin miehesikään, päinvastoin.

mies ei kylläkään ruikuta eikä hae sääliä, ei syytä ketään muuta kuin itseään, mä tiedän. Mutta monta kertaa on niin, että siinä suhteen alussa haluaa uskoa ihan mitä vaan. Sen, ettei toinen voi tulla raskaaksi, että se on tosiaan tutkittu juttu, sitä, että voi saada taudin, ei myöskään uskota, ei mitään elämän realitetteja. Se, että ihminen on tyhmä ja käyttäytyy kuin ihmiset yleensäkään, ei oikeuta ketään viisaammin toiminutta haukkumaan tai nostamaan itseään sen ylemmäksi mitä on olevinaan. Tyhmyydestä sakotetaan, on sakottanut varmaan jokaista. Syitä ja seurauksia, ne jokainen kantaa oman kykynsä mukaan.

Mutta ei sekään oikein kanna, että ensin valehdeltuaan onkin yks kaks raskaana, pitää lapsen ja vetää vielä miehenkin vastuuseen. Suhde, joka on kuolleena syntynyt ei tule sen paremmaksi jos vaikka siihen lapsen synnyttääkin. Päinvastoin, tuskaa vaan kylvetään isomalle alalle.

Luottaa minuun,kun tietää että olen ihan eri maata. Ja siksipä me naimisissa olemmekin.

Niinpä, tunnutte hyvinkin olevan samaa maata miehesi kanssa. Hyvä juttu että miehesi ei pidä yhteyttä lapseen, lapsen kannalta hyvä juttu siis, varmasti parempi elää ilman tuollaista isää joka ei lapsestaan välitä vähääkään.

Yhteistyössä