Mieheni on isä tahtomattaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja enpä minäkään mitään tuntematonta lasta elämääni haluais,niinkuin ei mieskään. Meillä on ihan riittämiin omassa lapsessamme.

Oot uskomaton. Lapsi on miehesi ihan samalla lailla kuin teidän yhteinen lapsennekin, sinun lapsesi hän ei tietenkäänole. Onhan siinä lapselle sulattamista kun aikoinaan kuulee, ettei isi osannut kumia käyttää ja syyttää sitten lasta.Asiat voi kyllä hoitaa oikeinkin.

Vähän arvelinkin että ei tätä kukaan osaa meidän kannalta ajatelle.
Ja siis ei kyllä naura sukulaiset eikä ystävät,kun ei ole kerrottu edes suurimmalle osalle.
Miehen vanhemmat on kyllä lapsen kanssa tekemisissä,kun se nainen oli itse mennyt ottamaan yhteyttä. Mies ei olis kertonut. Mutta ovat kyllä sanoneet että ymmärtävät ja tukevat myös poikaansa.

Ja siis minä en ole syypää siihen että mies ei sitä lasta tapaa. Mies itse vihaa tuota naista eikä tahdo aiheesta edes puhua. Niin ei siihen edes mitkään käännytys-yritykset auttaisi,suuttuisi vaan minullekkin.
Ja enpä minäkään mitään tuntematonta lasta elämääni haluais,niinkuin ei mieskään. Meillä on ihan riittämiin omassa lapsessamme.

harva haluaa ajatella tuolta kantilta että viattomalle lapselle kostetaan. moni ymmärtää ja haluaa että myös niiden lasten elämässä olisi isä mukana joissa ei vanhemmat enää ole varsinaisesti yhdessä. hienoa että lapsen isovanhemmat sentään tapaavat lasta ja hyvä että äitinsä on heitä asiassa lähestynyt. sinun ja miehesi kannattaisi aikuistua ja alkaa kantamaan vastuuta niistä "virheistäkin". ilman virheitä ei kukaan tätä elämää läpi pääse, mutta niiden kanssa on opittava elämään ja kannettava vastuu myös niiltä osin.

Sinulla on erittäin suuri vaikutus mieheesi tällä saralla.Jos yrittäisitte unohtaa sen miten lapsi on alkunsa saanut ja keskittyisitte siihen että miehellä on se toinenkin lapsi.

mua ihmetyttää miksi sinä niin ajattelet et se exä juonitteli itsensä raskaaksi vaikka mihes on sulle kertonut miten asiat meni? sama se mitä sanasepposi muuten mökäää mutta eikö tuo ole tärkeä pointti et se nainen ei ole juonitellut itseänsä raskaaksi? enkä kyllä ymmärrä miksi sinä sitä naista vaikutat vihaavasi ei hän sinulle ole tehnyt mitään. se on ollut sen ukkos kanssa enne sinua ja raskautunut enne sinua. lapsi on sun mihesi mut kuin sinä olet noin katkera sille lapselle ja sen äidille ja tapahtuneelle?

Ei minusta olisi oikein että alkaisin miestäni pakottamaan johonkin mitä hän ei tahdo!
Ja todella en ole mustasukkainen tuosta naisesta,sen varran paljon mieheni häntä vihaa että eipä ole pelkoa..

Rakkaudesta se hevonenkin potkii ;) Voipi kuules olla melko ihana tapaus tämä toinen nainen... Mielenkiintoista että panee sellaista naista jota kovasti vihaa ;) Tuskin hän niin paljon on muuttunut....

En usko että tämä päätös tästä enää muuttuu miksikään. Se kun on jo 4,5v pitänyt. Ja me olemme asiasta puhuneet ihan tarpeeksi,nyt toivomme vaan että se nainen ymmärtäisi jättää meidät rauhaan.
Ja tähän ei muiden puheet vaikuta. Sillä tiedämme että tämä on meidän perheelle se paras ratkaisu.
Eiköhän se nainen sen lapsensa osaa itsekkin kasvattaa,mihin siinä miestäni nyt yhtäkkiä tarvittaisi edes.
Olen muilla palstoilla saanut ymmärrystäkin,pitää vaan näköjään osata valita mihin kirjoittelee.

En usko että tämä päätös tästä enää muuttuu miksikään. Se kun on jo 4,5v pitänyt. Ja me olemme asiasta puhuneet ihan tarpeeksi,nyt toivomme vaan että se nainen ymmärtäisi jättää meidät rauhaan.
Ja tähän ei muiden puheet vaikuta. Sillä tiedämme että tämä on meidän perheelle se paras ratkaisu.
Eiköhän se nainen sen lapsensa osaa itsekkin kasvattaa,mihin siinä miestäni nyt yhtäkkiä tarvittaisi edes.
Olen muilla palstoilla saanut ymmärrystäkin,pitää vaan näköjään osata valita mihin kirjoittelee.

Kuule ehkei se siihen kasvatukseen tarvi apua. Mutta sillä lapsella on oikeus myös isäänsä.

MUTTA EHKÄ on parempikin noin ettei tapaa noin säälittäviä tunnevammaisia ihmisiä ollenkaan!

ehkä ei kannattais kirjottaa ollenkaan noin noloja juttuja ja paljastaa tyhmyyttään..

Niin, mihinpä sinäkään miestäs tarvitset, niinku ei kukaan muukaan tarvitse miehiä. Ei vaimo miestään, eikä lapsi isäänsä

Ei minusta olisi oikein että alkaisin miestäni pakottamaan johonkin mitä hän ei tahdo!
Ja todella en ole mustasukkainen tuosta naisesta,sen varran paljon mieheni häntä vihaa että eipä ole pelkoa..

Ahaa, nyt sun miehesi on sitten jo pakotettu harrastamaan seksiä sen naisen kanssa ja vielä ilman ehkäisyä...Huh huh :headwall:

Ja minä olen katkera mieheni puolesta,kun on tahtomattaan joutunut tähän tilanteeseen. ei se ole hänellekkään ollut helppoa.
nyt kun vaan saataisi unohtaa koko asia ja jatkaa elämäämme,niin sitten olisin tyytyväinen.

Ehkäpä se lapsi on ruvennut vähän jo tajuamaan ja kyselemään isiä..
Itsekkäitä olette.. :( Sääliksi käy lasta kovasti!!
Onko sulla sitten jotenkin huono omatunto kun ymmärrystä oot hakemassa?

Oletko ajatellut että lapsi on nyt siinä iässä että isä jutut alkaa kiinnostaa.Ehkä nainen ei toivo mitään kasvatusapua vaan että mies suostuisi edes tapaamaan lapsen että tämä tietäisi että hänellä on isä.

Mikä tarve sulla on ruikuttaa asioistasi netissä ja kerätä päänsilityksiä? Miten sä oikeesti kehtaat? Tai no, multa toi retorinen kysymys on hiukan tyhmähkö: ilmeinen aivojen ja tunteiden puuttuminen poistaa estoja suunnattomasti.

Mitä sä teet ymmärryksellä netissä? Jos kerran elämääsi ja lapamatoosi olet tyytyväinen?

Henkilökohtaisesti minulta ei sympatiaa heru. En ymmärrä, kuinka kukaan voi hylätä oman lapsensa, omaa lihaa ja vertaan. Olkoonkin kuinka vahinko tahansa. Omassa lapsessa näkee kasvun ja kehityksen, vanhempien luonteenpiirteitäkin, ehkä fyysisiä ominaisuuksiakin. Ajattele lasta aikuisena -hän saa omia lapsia, sinun miehesi lapsenlapsia. Heillä on ukki, joka ei välitä, tai tulee vanhemmiten katumapäälle, ehkä. En tiedä. Ehkä olen hieman puolueellinen ottamaan kantaa, oma isäni kun ei meistä lapsista pahemmin perustanut. Nykyään kyllä itkee ja soittelee, mutta eipä se menneitä takaisin tuo.

Ja minä olen katkera mieheni puolesta,kun on tahtomattaan joutunut tähän tilanteeseen. ei se ole hänellekkään ollut helppoa.
nyt kun vaan saataisi unohtaa koko asia ja jatkaa elämäämme,niin sitten olisin tyytyväinen.

NO miten niin tahtomattaan! Ois pitänyt housut jalassa jos ei kortsua osaa käyttää! Turha vikistä enään. Kyllä aikuisen 30v "miehen" luulisi jo itse tietävän miten niitä lapsia syntyy! Sori mutta ihan miehesi oma vika on ollut! Tyhmästä päästä kärsii itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Saisinko kysyä teiltä:
Alkuperäinen kirjoittaja Saisinko kysyä teiltä?:
Tuntuu pahalta tämä ketju. Minä tulin raskaaksi heti seurustelun aloitettua ja lääkärien mukaan en tulisi raskaaksi ilman hoitoja ja tämän kerroin miehelle kun hän kysyi onko ehkäisyä. Ehkäisyä ei sitten käytetty ja tulin raskaaksi. Minua syytettiin pitkään että valehtelin miehelle ja hankkiuduin tahallani raskaaksi, mikä ei pitänyt paikkaansa. Mies olisi halunnut abortin, mutta en uskaltanut. Pelkäsin että jään lapsettomaksi kun lääkäritkin olivat sitä mieltä että ei käy helposti raskaaksi tulo. Eli mitä olette mieltä, teinkö minä pahan teon? :(

:attn: Jos joku haluaisi vastata...?

Sun kohdallasi tilanne olis minusta toinen, sillä tiesit "varmasti", että raskaaksi tuleminen on kohdallasi mahdotonta, koska asiantuntijat olivat sinut tutkineet. Mielestäni sinä et siis tehnyt mitään väärää. Ap:n tapauksessa tätä toista naista ei käsittääkseni oltu lääketieteellisesti tutkittu ja siksi ihmettelenkin tämän miehen tekemisiä.

Siis mikä tässä nyt ei mene kaaliin?!?!! Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä niin saattaa tulla raskaaksi, se ei ole tahdon asia siinä vaiheessa ku vetelee paljaalla!!! ja jotkut jotka oikeasti osaa kantaa vastuunsa tietää ettei abortti ole ehkäisykeino!!! Ja jos haluatte niin kovasti unohtaa koko asian, niin miksi sille keskustelupalstoilta ymmärrystä haet??

No ei todellakaan ole miehesi tahtomattaan joutunut tuollaiseen tilanteeseen, vaan itse valintansa teki. Ei vaan viitsinyt kantaa vastuuta ennen seksiä eikä sen jälkeen, kun nainen tulikin raskaaksi. Melkoisen säälittävää. Onneksi miehesi vanhemmilla sentään on hieman enemmän järkeä kuin teillä.

Kukaan ihminen jolla on suht normaali tunneäly ei ymmärrä teitä ja teidän käytöstä!Tekee oikein pahaa lukea noita juttuja.Juttujesi perusteella en oikeesti tiedä olisiko lapselle etes hyväksi tutustua noin kylmiin ja itsekeskeisiin ihmisiin,ehkä on tosiaan parempi olla isätön kuin saada tuollainen isä.

Uskomatonta että tällasessakin asiassa viaton pieni lapsi joutuu kärsimään. Oletko ap yhtään miettynyt kuinka pahalta lapsesta tuntuu kun isä ei ole halunnut olla missään tekemisissä??? haluaisitko omalle lapsellesi sellaisen kohtelun? Ja voin kertoo, että se ei unohdu edes aikuisena. No on asialla tietysti sekin puoli, että on ehkä parempi olla tutustumatta, taitaa olla sen verran mielenhäiriöinen "isä"... ja yksinkertainen kun ei tiedä miten lapsia tehdään...

Yhteistyössä