Miehen naispuoleiset kaverit

  • Viestiketjun aloittaja hmm....
  • Ensimmäinen viesti
nainen ihanainen
Alkuperäinen kirjoittaja vaimoke dsaf:
Alkuperäinen kirjoittaja olen kade...:
Alkuperäinen kirjoittaja nainen ihanainen:
Minä olen ex-mieheni parhaita ystäviä ja soittelemme/tapailemme edelleenkin. Jos váimo ei tätä kestä, niin se on voi voi. Ei se ystävyys tarvi loppua suhteen katkeamiseen.

Taitaa olla asiat aika pahasti vielä kesken ihanaisella naisella...

Onneksi oma mies (kertaalleen eronnut, ei lapsia) ei roiku eksässään enää!
Erinomaisesti on mun asiat! En roiku ex-miehessä, eikä hän minussa. Ai niin, sinun mielestä ei voi olla ystäviä kun suhde katkee? Aika lapsellista. Niin ja ei me naimisissa olla oltu, mutta monta vuotta oltiin yhdessä.
 
kaunis riitta
Alkuperäinen kirjoittaja totuus kaukana:
Alkuperäinen kirjoittaja tämä on totuus:
Totuushan on se, että jos ystävänainen on kaunis, niin mies ihan varmasti on ihastunut tai tulee ihastumaan tähän. Sen sijaan jos ystävänainen on ihan tavis tai jopa rumanpuoleinen, ystävyys miehen ja naisen välillä on mahdollista.
Kylläpä on mustavalkoinen mielipide. Sitten kaunottarillakin on toivoa joskus elämänsä ehtoopuolella
ystävystyä miesten kanssa. Elleissä on tullut lueskeltua vuosien varrella monenlaista, mutta
tämä kommentti on ihan omanlaisensa.
Totuus se silti on.

Itseenikin on aika moni aviomies ihastunut, mutta ehe-i, omani pidän!
 
ap...
En tiedä auttaisiko se kirjekään. Tässä on jokin omituinen katkos toistensa ymmärtämisessä. Ehkä tosiaankin eroaminen voisi auttaa, ehkä silloin vasta mies tajuaisi millaiset tarkoitusperät tällä naisella oikeasti on. Ja mitä tuo tilanne sai aikaan. Eroaminen on siis ollut lähellä muutenkin, eikä vain minun puolelta, koska mies on alkanut näkemään minut tämän asian takia liian omistushaluisena, ja kaikkea negatiivista. Ajatuksena eroaminen on sietämätön, koska asiat on muuten aika hyvin. Mutta keskusteltu on 100 kertaa eikä se johda mihinkään.
 
app...
Alkuperäinen kirjoittaja åpoi890:
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Mites kirje? Joskus siitä saa paremman, jäsennellymmän ja kypsemmän kokonaisuuden, jota voi kirjoittaa selvemmässäkin mielialassa, ja toinen taas vähitellen lukea ja pohtia silloin, kun ei ole kärtypäivä päällä. Kirje keskustelun pohjaksi, miettimisaikaa ennen käsittelyä. Ei jäähyväiskirje, vaan asioiden mielestäkokoilukirje.
Itse lähetin ap:n tilanteessa kirjeen. Se tehosi, loppui ämmän yhteydenotot todella totaalisesti. Suosittelen.
Siis kenelle lähetit kirjeen, miehelle vai naiselle?
 
ap...
Jos sitä kirjettä nyt miettii, niin mitä siihen siiten voisi kirjoittaa...? Onko mitään ajatuksia... Taidan olla itsekin vähän likinäköinen tai siis kaukonäköinen, eli en näe kunnolla lähelle tämän asian kanssa.
 
en tajua ap:ta
Mitä sää siihen kirjeeseen kirjottaisit? Odotatko siihen vastausta? Aika aikansa elänyt idea, valitan. Ketään et voi pakottaa puhumaan ja miehesi näkee kirjeen joka tapauksessa. Ettet nyt ole vaan niin mustasukkanen ja vääristelet asioita. Ei kaikkien ihmisten tarvi olla keskenään hyvää pataa. Ei se automaattisesti tarkoita sitä, että sinä ja miehen kaverit ovat kavereita keskenään vaan sillä perusteella kun mun mies on ton kaveri. Tuskin väkisin yrität tutustua miehen miespuólisiinkaan kavereihin jos ei synkkaa.
Molemmilla kuuluu olla omatkin kaverit.
 
åpo090
Alkuperäinen kirjoittaja app...:
Alkuperäinen kirjoittaja åpoi890:
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Mites kirje? Joskus siitä saa paremman, jäsennellymmän ja kypsemmän kokonaisuuden, jota voi kirjoittaa selvemmässäkin mielialassa, ja toinen taas vähitellen lukea ja pohtia silloin, kun ei ole kärtypäivä päällä. Kirje keskustelun pohjaksi, miettimisaikaa ennen käsittelyä. Ei jäähyväiskirje, vaan asioiden mielestäkokoilukirje.
Itse lähetin ap:n tilanteessa kirjeen. Se tehosi, loppui ämmän yhteydenotot todella totaalisesti. Suosittelen.
Siis kenelle lähetit kirjeen, miehelle vai naiselle?
naiselle
 
ap...
Joo, mutta jos mies on nähnyt niin paljon vaivaa että halua esitellä minut kavereille, niin on aika suuri pettymys meille molemmille, kun kaveri ei edes vaivaudu tulemaan toimeen mun kanssa, tekee oloni ei-tervetulleeksi ja suhtautuu kuin hyökkäisin hänen reviirille.
 
app..
Alkuperäinen kirjoittaja åpo090:
Alkuperäinen kirjoittaja app...:
Alkuperäinen kirjoittaja åpoi890:
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Mites kirje? Joskus siitä saa paremman, jäsennellymmän ja kypsemmän kokonaisuuden, jota voi kirjoittaa selvemmässäkin mielialassa, ja toinen taas vähitellen lukea ja pohtia silloin, kun ei ole kärtypäivä päällä. Kirje keskustelun pohjaksi, miettimisaikaa ennen käsittelyä. Ei jäähyväiskirje, vaan asioiden mielestäkokoilukirje.
Itse lähetin ap:n tilanteessa kirjeen. Se tehosi, loppui ämmän yhteydenotot todella totaalisesti. Suosittelen.
Siis kenelle lähetit kirjeen, miehelle vai naiselle?
naiselle
Tuossa varmaan tarkoitettiin että kirje lähetetään miehelle ennen keskustelua asiasta, ettei tulisi taas riitelyä.
 
lapsellisia "naisia"
Alkuperäinen kirjoittaja app...:
Alkuperäinen kirjoittaja åpoi890:
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Mites kirje? Joskus siitä saa paremman, jäsennellymmän ja kypsemmän kokonaisuuden, jota voi kirjoittaa selvemmässäkin mielialassa, ja toinen taas vähitellen lukea ja pohtia silloin, kun ei ole kärtypäivä päällä. Kirje keskustelun pohjaksi, miettimisaikaa ennen käsittelyä. Ei jäähyväiskirje, vaan asioiden mielestäkokoilukirje.
Itse lähetin ap:n tilanteessa kirjeen. Se tehosi, loppui ämmän yhteydenotot todella totaalisesti. Suosittelen.
Siis kenelle lähetit kirjeen, miehelle vai naiselle?
No ei ole tämäkään kirjoittaja paljon järkeä saanut. Huonoa itsetuntoa ja mustasukkaisuutta vaan. Paljastaa jo sana ämmä kaiken. Ei tule sunkaan suhde kestämään mieheen, ei kukaan jaksa tuollaista mustasukkaisuutta pitkään.
 
Miten niin
Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
No jos vaimo rupee teuroon ja yrittää katkasta miehen ja sen kavereiden välejä, niin johan on. Onko ainoa nainen kenen kanssa saisi kaveerata, niin oma vaimo? Huono itsetunto näillä ihmisillä, ei voi muuta sanoa.
Eihän ap:n tapauksessa ainakaan kyse ole siitä, että hän yrittäisi katkaista miehensä välejä tämän kavereihin. Ongelmahan on se, että yksi näistä "ystävistä" on selvästi ihastunut mieheen ja käyttäytyy ap:tä kohtaan tylysti yrittäen sulkea tämän pois ystäväpiiristä.

Ap:lle sanoisin, että miehet tosiaan ovat joskus sokeita tällaisten asioiden suhteen. Olen joskus itsekin joutunut tilanteeseen, jossa ulkopuolinen nainen on yrittänyt tunkeutua minun ja mieheni väliin. Kun olen siitä miehelleni maininnut, tämä on lähes suuttunut, että nainenhan on vain ystävällinen. Niinpä.

 
miranda.
Alkuperäinen kirjoittaja ap...:
Joo, mutta jos mies on nähnyt niin paljon vaivaa että halua esitellä minut kavereille, niin on aika suuri pettymys meille molemmille, kun kaveri ei edes vaivaudu tulemaan toimeen mun kanssa, tekee oloni ei-tervetulleeksi ja suhtautuu kuin hyökkäisin hänen reviirille.
Ettet kärttyisyydessäsi ajattelisi moista? Mites itse käyttäydyt hänen läsnäollessaan? JOs mies huomio häntä enemmän kuin sinua, niin mitä sä sitä naiskaveria syytät? Onko sun pakko olla niiden kanssa kun et selkeästi tule toimeen? Kai nyt miehellä saa olla omatkin kaverit, ettei sun tarvi mennä mukaan? Vai menetkö mukaan siksi kun se on nainen?
 
Ap...
Alkuperäinen kirjoittaja Miten niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
No jos vaimo rupee teuroon ja yrittää katkasta miehen ja sen kavereiden välejä, niin johan on. Onko ainoa nainen kenen kanssa saisi kaveerata, niin oma vaimo? Huono itsetunto näillä ihmisillä, ei voi muuta sanoa.
Eihän ap:n tapauksessa ainakaan kyse ole siitä, että hän yrittäisi katkaista miehensä välejä tämän kavereihin. Ongelmahan on se, että yksi näistä "ystävistä" on selvästi ihastunut mieheen ja käyttäytyy ap:tä kohtaan tylysti yrittäen sulkea tämän pois ystäväpiiristä.

Ap:lle sanoisin, että miehet tosiaan ovat joskus sokeita tällaisten asioiden suhteen. Olen joskus itsekin joutunut tilanteeseen, jossa ulkopuolinen nainen on yrittänyt tunkeutua minun ja mieheni väliin. Kun olen siitä miehelleni maininnut, tämä on lähes suuttunut, että nainenhan on vain ystävällinen. Niinpä.
Kiitos ymmärtävästä kommentista. Miten teidän tilanteessa tuo ongelma ratkesi?
 
Imarteleehaan se
Että kun ap:n mies menee KAHDEN naispuolisen ystävänsä kanssa elokuviin niin mukaan ei mahdu kolmas eli oma nainen. Eri asia, jos kyse olisi yhden ihmisen henkilökohtaisista huolista, joiden kuuntelemiseen ei ylimääräistä korvaparia tarvita. Elokuvissa tuskin muutenkaan kovasti kommunikoidaan sanallisesti. Tietysti sitten jälkeenpäin siellä kahvilla.

Ja mies haluaa kynsin hampain pitää kiinni ystävästä, joka kohtelee alentuvasti ja mustasukkaisesti hänen armastaan. Tätä muuten olen ihmetellyt koko ketjun ajan, että kaikki ovat syyttäneet ap:tä mustikseksi kun mustis selkeästi on tämä "ystävä". Näiden asioiden vaistoamiseen naisilla on tutka eikä tarvitse niin tarkkakaan olla, tämän tyyppiset naiset kyllä tekevät aikeensa selviksi.

Mutta ystävyys siis sulkee kaikki sukupuoliset ajatukset pois. Niinpä niin, kun se ei valitettavasti aina koske molempia osapuolia. Mies ei ole niin stubido ettei tajua missä mennään (siksipä ei halua asiaa naisensa kanssa käsitelläkään) eikä olisi ensimmäinen mies, joka viedän väsyttämällä.


 
Ap...
Alkuperäinen kirjoittaja miranda.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap...:
Joo, mutta jos mies on nähnyt niin paljon vaivaa että halua esitellä minut kavereille, niin on aika suuri pettymys meille molemmille, kun kaveri ei edes vaivaudu tulemaan toimeen mun kanssa, tekee oloni ei-tervetulleeksi ja suhtautuu kuin hyökkäisin hänen reviirille.
Ettet kärttyisyydessäsi ajattelisi moista? Mites itse käyttäydyt hänen läsnäollessaan? JOs mies huomio häntä enemmän kuin sinua, niin mitä sä sitä naiskaveria syytät? Onko sun pakko olla niiden kanssa kun et selkeästi tule toimeen? Kai nyt miehellä saa olla omatkin kaverit, ettei sun tarvi mennä mukaan? Vai menetkö mukaan siksi kun se on nainen?
Sanoinhan jo aikaisemmin, että menin häntä tapaamaan avoimin mielin, ja yllätyin kun hän käyttäytyi tylysti. Enkä menekään mukaan, vaan olen tavannut hänet vain kahdesti, kun mies itse pyysi minut mukaan.

 
ap...
Alkuperäinen kirjoittaja Imarteleehaan se:
Että kun ap:n mies menee KAHDEN naispuolisen ystävänsä kanssa elokuviin niin mukaan ei mahdu kolmas eli oma nainen. Eri asia, jos kyse olisi yhden ihmisen henkilökohtaisista huolista, joiden kuuntelemiseen ei ylimääräistä korvaparia tarvita. Elokuvissa tuskin muutenkaan kovasti kommunikoidaan sanallisesti. Tietysti sitten jälkeenpäin siellä kahvilla.

Ja mies haluaa kynsin hampain pitää kiinni ystävästä, joka kohtelee alentuvasti ja mustasukkaisesti hänen armastaan. Tätä muuten olen ihmetellyt koko ketjun ajan, että kaikki ovat syyttäneet ap:tä mustikseksi kun mustis selkeästi on tämä "ystävä". Näiden asioiden vaistoamiseen naisilla on tutka eikä tarvitse niin tarkkakaan olla, tämän tyyppiset naiset kyllä tekevät aikeensa selviksi.

Mutta ystävyys siis sulkee kaikki sukupuoliset ajatukset pois. Niinpä niin, kun se ei valitettavasti aina koske molempia osapuolia. Mies ei ole niin stubido ettei tajua missä mennään (siksipä ei halua asiaa naisensa kanssa käsitelläkään) eikä olisi ensimmäinen mies, joka viedän väsyttämällä.
Kiitos tästä tarkkanäköisyydestä! Tuossa kommentissa on koko asian ydin.

Olen ajatellut, että mies on joko niiiiin naiivi ja sinisilmäinen, ettei tajua naisen tunteita, tai sitten hänellä itselläänkin on samansuuntaisia tunteita, jonka takia asiasta keskusteleminen ei johdakaan mihinkään.

Mutta mitä leikkiä tämä sitten on? Mitä hän tekee minun kanssa? Pistää vihaksi, kun minusta on alettu tekemään mustasukkaista ja omistushaluista naista, vaikka oikeasti hän vaikuttaa siihen koko ajan omalla käytöksellä.




 
dirlandaa-
No kauankos te olette olleet yhdessä? Kauanko mies on ollut kaveria näiden naisten kanssa? Kerropas oikein miten tämä kaveri käyttäytyy sinua kohden ylimielisesti? Miten itse käyttäydyt? Yritätkö tutustua vai mitä? Etpä ole kertonut, niin alkaa ihmetyttään mikä tässä on se ongelma..
 
Imarteleehan se
ja korrektit käytöstavat. Kun siis ulkopuolisellakin meinaa hihat palaa kun lukee noita teinikommentteja. Sanokaa, etteivät ole aikuisten kirjoittamia, sanokaa... Että aina vaan kuinka mustis ap on ja mitä sen tarttee miehensä ystävien asioihin puuttua jne. vaikka alusta asti on ollut selvää, että mustis on ollut nimenomaan tämä miehen ystävä.

Miestä viedään kuin pässiä narussa ja hän tietää varsin hyvin mihin suuntaan asiat ovat kehkeytymässä. Vaikka siis ystävyys sulkee pois seksuaaliset tuntemukset (ja paljon hereätä naurua perään kun ihmiset on niin ahdasmielisiä muuta väittäessään) niin valitettavasti vaan ei aina molemmilta osapuolilta.

Kun mies ei halua asiaa kanssasi käsitellä kannattaisiko se joksikin aikaa panna jäihin. Kuten nimim. Ykkönen tai kakkonen totesi ettei ihmistä kannata estää kunnei se "ränttää" mitään.
 
Miten niin
Alkuperäinen kirjoittaja Ap...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
No jos vaimo rupee teuroon ja yrittää katkasta miehen ja sen kavereiden välejä, niin johan on. Onko ainoa nainen kenen kanssa saisi kaveerata, niin oma vaimo? Huono itsetunto näillä ihmisillä, ei voi muuta sanoa.
Eihän ap:n tapauksessa ainakaan kyse ole siitä, että hän yrittäisi katkaista miehensä välejä tämän kavereihin. Ongelmahan on se, että yksi näistä "ystävistä" on selvästi ihastunut mieheen ja käyttäytyy ap:tä kohtaan tylysti yrittäen sulkea tämän pois ystäväpiiristä.

Ap:lle sanoisin, että miehet tosiaan ovat joskus sokeita tällaisten asioiden suhteen. Olen joskus itsekin joutunut tilanteeseen, jossa ulkopuolinen nainen on yrittänyt tunkeutua minun ja mieheni väliin. Kun olen siitä miehelleni maininnut, tämä on lähes suuttunut, että nainenhan on vain ystävällinen. Niinpä.
Kiitos ymmärtävästä kommentista. Miten teidän tilanteessa tuo ongelma ratkesi?
No ongelma ratkesi niin, että erosimme muutama kuukausi ko. tapauksen jälkeen. Mies suuttui ottaessani asian esille, olin kuulemma vainoharhainen, mustasukkainen ja huonoitsetuntoinen... Väitti sitten tosiaan että tämä nainen on vain ystävällinen, vaikka varmasti itsekin tunsi käyttäytymisestään päätellen mielenkiintoa naista kohtaan ja tiesi tämänkin tuntevan häntä kohtaan. Kun saman tapaisia luottamustani horjuttavia juttuja sattui muitakin, lopetin koko suhteen.

Oma juttusi ei suinkaan vaikuta omani kaltaiselta, sinulla mies tuntuu olevan ihan syytön.

 
Ntt sanoo KÄÄÄK!
Hetkinen hetkinen hetkinen, nyt ptruu. En lukenut kaikkia kyläreissun aikana tulleita tuosta välistä, mutta kun minua näytettiin siteeratun, niin KORJAUS!:

En minä ole käskenyt kirjoittaa kirjettä kun ajatuksista sille omalle ukkokullalle, jos kerran keskustelu aina päätyy riitelyyn, missä ei puhuta harkitsevasti. En minnekään pirtin ulkopuolelle.
 
Miten niin
Alkuperäinen kirjoittaja Miten niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap...:
Alkuperäinen kirjoittaja Miten niin:
Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
No jos vaimo rupee teuroon ja yrittää katkasta miehen ja sen kavereiden välejä, niin johan on. Onko ainoa nainen kenen kanssa saisi kaveerata, niin oma vaimo? Huono itsetunto näillä ihmisillä, ei voi muuta sanoa.
Eihän ap:n tapauksessa ainakaan kyse ole siitä, että hän yrittäisi katkaista miehensä välejä tämän kavereihin. Ongelmahan on se, että yksi näistä "ystävistä" on selvästi ihastunut mieheen ja käyttäytyy ap:tä kohtaan tylysti yrittäen sulkea tämän pois ystäväpiiristä.

Ap:lle sanoisin, että miehet tosiaan ovat joskus sokeita tällaisten asioiden suhteen. Olen joskus itsekin joutunut tilanteeseen, jossa ulkopuolinen nainen on yrittänyt tunkeutua minun ja mieheni väliin. Kun olen siitä miehelleni maininnut, tämä on lähes suuttunut, että nainenhan on vain ystävällinen. Niinpä.
Sorry, luin vasta äsken kirjoittamani jälkeen tuossa edellä kirjoittamasi tekstit. Ehkä sinunkaan miehesi ei sitten tosiaankaan ole aivan syytön vaan saattaa tuntea myös vetoa tätä "ystäväänsä" kohtaan. Valitettavasti taitaa olla niin, että jos sinä olet hänelle ykkönen ja kaikkein tärkein, hän kyllä luopuisi ystävästä, joka kohtelee sinua huonosti tai ainakin puuttuisi asiaan jollakin lailla.

Kiitos ymmärtävästä kommentista. Miten teidän tilanteessa tuo ongelma ratkesi?
No ongelma ratkesi niin, että erosimme muutama kuukausi ko. tapauksen jälkeen. Mies suuttui ottaessani asian esille, olin kuulemma vainoharhainen, mustasukkainen ja huonoitsetuntoinen... Väitti sitten tosiaan että tämä nainen on vain ystävällinen, vaikka varmasti itsekin tunsi käyttäytymisestään päätellen mielenkiintoa naista kohtaan ja tiesi tämänkin tuntevan häntä kohtaan. Kun saman tapaisia luottamustani horjuttavia juttuja sattui muitakin, lopetin koko suhteen.

Oma juttusi ei suinkaan vaikuta omani kaltaiselta, sinulla mies tuntuu olevan ihan syytön.
 
Totuutta on vaikea myöntää
kaikki vastaukset, joissa silitellään ap:n mustsukkaista pikku päätä, vaikuttavat ap:n mielestä kivoilta. Mutta sitten ne, joissa kritisoidaan hänen toimintaansa (joka rehellisesti kuullostaa lähinnä heikolla itsetunnolla varustetun seinäruusun kitinältä), saavat hänet tuskaiseksi. Hmm, jos mustasukkaisuutta ei sitten ole, niin mistä nämä ongelmat kumpuavat. joo, ihan varmaan siitä sen kauhean lutkan toiminnasta, joka oman miehensä lisäksi vokottelee ap:n herkkua. Haahhah.
 

Yhteistyössä