Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti
"Linnea"
[QUOTE="sasa";27869104]Olet kyllä tehnyt kurjuuden maksimoinnista taiteen. Miten yhdistät työelämän ja kotityöt?[/QUOTE]

Ollessani 2-lapsen yksinhuoltajana 3-vuotta se vaati kikkailua. Opiskelin,tein töitä ja hoidin lapset,kertaakaan eivät olleet muualla kuin päiväkodissa hoidossa. Eikä turvauduttu eineksiin,lipsuttu pyykinpesusta (silloin meillä oli tarpeen tullen käytössä kuivausrumpu). Vähiin käy tunnit varmaan nyttenkin kun äitiyslomani loppuu. Mutta edelleenkäänhän en ole valittanut kuinka joudun tekemään kotitöitä,ruokaa yms - yhdyin ainoastaan ap:n tekstiin ja kerroin oman kotitilanteeni ja mietteeni meidän parisuhteesta :)
 
"Linnea"
[QUOTE="joo";27869129]Eli voisi sanoa että tuhraat omasta päätöksestäsi aikaa en 3h ylimääräistä verrattuna normaaleihin kotiäitihin.[/QUOTE]

Pyykinpesun vai ruuan laiton suhteen?
 
"vieras"
Mä ymmärrän, että se joka on kotona, tekee päivällä kotitöitä, kun toinen on töissä. Mutta tämän henkilön, joka tulee töistä siistiin kotiin, täytyy ymmärtää, että ei hänellä ole mitään oikeutta alkaa sitä mukaa taas sotkemaan paikkoja. Auta armias, että voi viisari nousta äärettömän vitutuksen puolelle, kun olet koko päivän siistinyt ja sitten sitä lasia ja lautasta ei voi vahingossakaan laittaa tiskikoneeseen, vaan se pitää jättää pöydälle. Leivänmurusia ei voi pyyhkiä pois pöydältä, koska se on niin iso urakka. Jos vaikka kynä tippuu vaikka sohvapöydän alle, jätetään se sinne. Likaset kalsarit voi lojua lattialla ja sukat myös, eihän se haittaa ne löytyy kuukauden päästä pöyisen sohvan alta. KAIKKI mihin mies kädellään vaan koskee jää tasan tarkkaan siihen paikkaan. Ai s****nan p***ele, että voi ottaa pannuun. Tollanen tahallinen sotkeminen jos mikä osoittaa sen, että arvostus on ISO NOLLA!!! Ja sen takia myös siihen siivoamiseen uppoaa taas seuravaa päivä, ja sama illalla uudestaan. Miehiltä puuttuu aivoista joku oleellinen osa.
 
"Linnea"
[QUOTE="vieras";27869168]Mä ymmärrän, että se joka on kotona, tekee päivällä kotitöitä, kun toinen on töissä. Mutta tämän henkilön, joka tulee töistä siistiin kotiin, täytyy ymmärtää, että ei hänellä ole mitään oikeutta alkaa sitä mukaa taas sotkemaan paikkoja. Auta armias, että voi viisari nousta äärettömän vitutuksen puolelle, kun olet koko päivän siistinyt ja sitten sitä lasia ja lautasta ei voi vahingossakaan laittaa tiskikoneeseen, vaan se pitää jättää pöydälle. Leivänmurusia ei voi pyyhkiä pois pöydältä, koska se on niin iso urakka. Jos vaikka kynä tippuu vaikka sohvapöydän alle, jätetään se sinne. Likaset kalsarit voi lojua lattialla ja sukat myös, eihän se haittaa ne löytyy kuukauden päästä pöyisen sohvan alta. KAIKKI mihin mies kädellään vaan koskee jää tasan tarkkaan siihen paikkaan. Ai s****nan p***ele, että voi ottaa pannuun. Tollanen tahallinen sotkeminen jos mikä osoittaa sen, että arvostus on ISO NOLLA!!! Ja sen takia myös siihen siivoamiseen uppoaa taas seuravaa päivä, ja sama illalla uudestaan. Miehiltä puuttuu aivoista joku oleellinen osa.[/QUOTE]

Tämä oli minun alkuperäinen pointti! jes
 
hhhh
[QUOTE="Linnea";27869209]Tämä oli minun alkuperäinen pointti! jes[/QUOTE]

ei voi kyl naisiakan kehua, itketään täällä sanoka niille miehillenne asioista ja linnea sä ite teet itsellesi hommia niin sun pointit on aika merkityksettömiä.
 
"Sanna"
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äippä;27867326:
Siis en kysynyt lupaa, vaan ilmoitin että aloitan harrastuksen.
Ja munkin mielestä kotona olija tekee kotityöt, mutta se mistä vedin palkokasvin nenään on se, että mies ei arvosta eikä tajua yhtään kuinka paljon niitä kotitöitä teen! Ja se, että miehen mielestä mä en tarvi omaa aikaa kun saan sitä päivisin niin paljon kotona, kun en "tee paljon mitään". Musta se, että siivoo,kokkaa, pykkää,silittää ja hoitaa lapsia päivät ei ole omaa aikaa tai rentouttaa! Mun pointti tässä miehelle on, että se tajuis millaisia päivät kotona on.. Se on vähän muutakin ku satukirjojen lukua..
Ei se mies tajua, ennen kuin joutuu itse tekemään saman. Laita mies siis isäkuukaudelle. Jos ei suostu, niin lopetat miehen pyykkien pesemisen, etkä laita enää miehelle ruokaa. Jätä siivoukset illaksi. Rentoudu päivisin ja ala tekemään kotitöitä vasta illalla. Mies vahtikoot sen ajan lapsia.

Ja ilman muuta menet jonnekin harrastukseen. Ei siinä mitään lupaa mieheltä tarvitse kysyä.
 
"Linnea"
ei voi kyl naisiakan kehua, itketään täällä sanoka niille miehillenne asioista ja linnea sä ite teet itsellesi hommia niin sun pointit on aika merkityksettömiä.
Sun ei ole pakko tykätä mun pointeista. Mä teen asiani omalla tavallani ja niistä en valita-paitsi siinä vaiheessa kun 3 lapsen lisäksi mies heittäytyy lapseksi ja täysin passattavaksi,elätettäväksi ja aiheuttaa mulle vaan lisä työtä.Piste
 
no ei onneksi :)
[QUOTE="Linnea";27869278]Sun ei ole pakko tykätä mun pointeista. Mä teen asiani omalla tavallani ja niistä en valita-paitsi siinä vaiheessa kun 3 lapsen lisäksi mies heittäytyy lapseksi ja täysin passattavaksi,elätettäväksi ja aiheuttaa mulle vaan lisä työtä.Piste[/QUOTE]



Sun tyyliä voisi vaan kuvata hauskaksi, samalla tavalla kuin joku mies voisi kommentoida
vaikkapa sillain etten ehdi auttaa kotona kun tykkään ajaa autolla 300km ylimääräistä työmatkalla.
 
no ei kai iinä muu auta :)
[QUOTE="vieras";27869315]Mutta kun sana ei tehoa, sanot sitten hyvällä, pahalla, raivolla, ilolla, itkun säestämänä. Eroko sitä pitää ottaa ennen kuin sinne kaaliin jokin pointti uppoaa???[/QUOTE]

Jos ei mee jakeluun. Ja tilanne on todella se ettei peiliin katsominenkaan auta.
 
"Vieras"
Meillä alkoi mies arvostamaan siinä kohtaa kotiäidin hommia, kun oli puoli vuotta vuorottelu vapaalla ja minä töissä. Sen jälkeen ei ole kyllä sanaakaan sanonut, että miten täällä voi olla tän näköistä tai miksi olet noin väsynyt. Kun miehen jättää yksin koko homman kanssa ja hän hoitaa kaikki, niin siinä kohtaa ne silmät aukee. ;) Tällä hetkellä hän on valmis tuomaan rahan kotiin, mä olen kotona ilman mitään tukia. Hän vaan aina toteaa, että hän pääsee tällä systeemillä paljon helpommalla. Meille tämä systeemi sopii oikein hyvin! Ja tilanne on tämä siksi, että meillä on pitkäaikaissairaita lapsia.
Ap hanki se oma harrastus ja mies hoitaa lapset sillä aikaa. Jaksat itsekin paljon paremmin, kun joskus pääset johonkin!
 
"vieras"
Tässäkin pitää ottaa huomioon kuinka paljon kotona oleva joutuu yöheräilemään. Esim. pienen vauvan kanssa yöt voivat olla hyvin rikkonaisia ja olisi naurettavaa vaatia äitiä silloin heräämää periaatteesta klo 6.30.
Jokainen äiti on kokenut ekan vuoden heräämiset. Nyt puhutaankin mun mielestä KOTIÄIDEISTÄ, eli niistä, jotka jää hoitamaan isompia lapsia kuin vuoden ikäisiä kotiin. Ja jos lapsi vielä pari-kolme -vuotiaana herää useasti yössä, niin miksei asialle tehdä mitään?
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27869467]Jokainen äiti on kokenut ekan vuoden heräämiset. Nyt puhutaankin mun mielestä KOTIÄIDEISTÄ, eli niistä, jotka jää hoitamaan isompia lapsia kuin vuoden ikäisiä kotiin. Ja jos lapsi vielä pari-kolme -vuotiaana herää useasti yössä, niin miksei asialle tehdä mitään?[/QUOTE]

Meillä on lapset reilusti yli 1 vuotiaita ja meillä edelleen herätään öisin!!! Kun lapset sairastaa puolet vuodesta keskimäärin ja ne yöt valvotaan, niin kyllä oikeesti väsymys vaivaa. Asialle ei pystytä tehdä yhtään mitään, koska en mä halua, että kipeitä lapsia ei hoidettaisi myös yöllä. Nyt on vasta 6 viikkoa putkeen sairastettu... Asiat ei ole oikeesti noin musta-valkoisia! Meillä herättää joinain pätkinä jopa 14-v yöllä, kun niin kipee on. Ei siis välttämättä ole itsestään selvää, että isoina yöt nukutaan. Niin mäkin luulin, kun lapset oli pieniä! ;)
 
gfyu
[QUOTE="huoh";27867344]Kotiäitiys ei ole täyspäiväistä työtä. Jos joku väittää että keskiverto perheen kotiäiti tekee kotona "täyttä työpäivää" niin puhuu suut ja silmät täyteen paskaa. Ei se toki mitään makoilua pelkästään ole mutta ei todellakaan mitään jatkuvaa työntekoa niinkuin täällä marttyyrit aina antavat ymmärtää ja itselleen uskottelevat.[/QUOTE]

No mitä sitten? Eikö ihmisellä ole silti oikeutta harraastaa jotain, edes kerran viikossa? Työttömätkään (saati eläkeiäiset) eivät varmaan saa virkistää itseään harrastamalla jotain, kun makailevat kotona päivät...
 
"Lissu"
[QUOTE="huoh";27867344]Kotiäitiys ei ole täyspäiväistä työtä. Jos joku väittää että keskiverto perheen kotiäiti tekee kotona "täyttä työpäivää" niin puhuu suut ja silmät täyteen paskaa. Ei se toki mitään makoilua pelkästään ole mutta ei todellakaan mitään jatkuvaa työntekoa niinkuin täällä marttyyrit aina antavat ymmärtää ja itselleen uskottelevat.[/QUOTE]

Kotonaolovuodet lasten kanssa oli siivouksineen päivineen ihan kivaa ja rentoa aikaa - silloin kun sai nukkua öisin. Mutta se arkirumban pyöritys kuukaudesta toiseen 2-4 tunnin yöunillä kävi kyllä ihan töistä. Kokeile vaikka. Puolen vuoden jälkeen alat olla sitä mieltä että töissä on helpompaa.

Ja sitä mieltä olen nytkin, kun taas käyn töissä. :)
 
"Lissu"
[QUOTE="vieras";27869467]Jokainen äiti on kokenut ekan vuoden heräämiset. Nyt puhutaankin mun mielestä KOTIÄIDEISTÄ, eli niistä, jotka jää hoitamaan isompia lapsia kuin vuoden ikäisiä kotiin. Ja jos lapsi vielä pari-kolme -vuotiaana herää useasti yössä, niin miksei asialle tehdä mitään?[/QUOTE]

Meidän lapset on nyt 7 ja 4 ja aniharvassa on ne yöt kun en vähintään 2-3 kertaa joudu heräämään... tosin ei se enää edes tunnu missään, niiden entisten yövalvomisten jälkeen. Huonojen öiden jälkeen on vaan työ ja tuska selvitä töihin nukahtamatta rattiin.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27869490]Meillä on lapset reilusti yli 1 vuotiaita ja meillä edelleen herätään öisin!!! Kun lapset sairastaa puolet vuodesta keskimäärin ja ne yöt valvotaan, niin kyllä oikeesti väsymys vaivaa. Asialle ei pystytä tehdä yhtään mitään, koska en mä halua, että kipeitä lapsia ei hoidettaisi myös yöllä. Nyt on vasta 6 viikkoa putkeen sairastettu... Asiat ei ole oikeesti noin musta-valkoisia! Meillä herättää joinain pätkinä jopa 14-v yöllä, kun niin kipee on. Ei siis välttämättä ole itsestään selvää, että isoina yöt nukutaan. Niin mäkin luulin, kun lapset oli pieniä! ;)[/QUOTE]

No mitä te olette tehneet asialle? Miksi ne sairastelee niin paljon, onko teillä hometta? Kannattais tutkia asia.

Meillä lasten yövalvomisiin on auttanut unikoulu, pidetty kaksi kertaa yhteensä (eka alle vuoden ikäiselle ja toinen 2-vuotiaalle). Sairaana voi olla huonompia öitä, mutta ei ne rampauta mua eikä miestä kun suurin osa öistä nukutaan kaikki.
 
Nznckdcnkkd
[QUOTE="Anne";27869094]Tässäkin on juuri sitä mitä monelta ihmettelen, mihin menee aamulla 2h45min? Onko teillä tunnin matka hoitopaikalle vai töihin vai miten?[/QUOTE]

Mä vaan tykkään että mulla on aamulla noin 1h aikaa, että saan juoda kahvini rauhasta, ja tehdä muut aamujutu koskien itseäni. Lapset myöskin hitaita heräämään. En pidä kiireisinä aamuista, joten meillä tämä hoidetaan näin.
 
gfyu
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt äippä;27867896:
Kiitos hyvistä vinkeistä.
Edelleenkään mulle ei oo ongelma tehdä kotitöitä, ongelma on siinä, että se ei oo mulle omaa rentoutumisaikaa, vaan käy kyllä työstä. Musta jokaisella pitäis olla joku oma harrastus tai jotain omaa aikaa ja tällä hetkellä meillä sitä on vain miehellä, joka käy töissä ja harrastuksissa sekä toisinaan esim. yksin leffassa ottamassa hengähdystaukoja arkeen. Ei ymmärrä mihin minä sellaisia tarvitsen, kun on omaa aikaa koko ajan...
Mä vaan haluan, että mies arvostaa sitä kaikkea mitä teen ja ymmärtäisi, että minäkin tarvitse joskus ihan oikeaa omaa aikaa! Harrastuksen aion aloittaa ensi viikolla, sano mies mitä vain, mutta en kyllä tiedä miten sen saa ymmärtämään ettei se lasten kanssa kotona olo ole mitään lomailua ja että mulle oma aika kodin ulkopuolella on myös tärkeää ja todellakin tarpeellista.. :(
Mieshän voi kokeilla käydä harrastuksissaan niin, että ottaa lapset mukaan. Lasten kanssa oleminenhan on silkkaa vapaata ja omalle itselle pyhitettyä aikaa. Kun sinä alat harrastaa, miehen on huolehdittava lapset, jos hän sitten hoksaisi, että sullakaan kotonaolo ei ole pelkkää oleilua päivät läpeensä. Jos ja kun äijhä marisee siitä, että joutuu kaitsemaan lapsia, pääsen huomauttamaan, että hänenhän pitäisi olla täydellisen rento, kun on saanut viettää omaa aikaa kotona sinun ollessasi harrastamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad
.):)=
tuntuu kuin teillä olisi ollut ennen lapsien syntymää sellainen kuva ettei se ole raskasta :)
Mua henkkohtaisesti ei rassaa mikään muu kun se kun jengi selittää siivoavansa kokkaavansa ja pesevänsä pyykkiä 24/7 ja mies van lusmuaa töissä kun totuus on jotain ihan muuta, ja itse tarkoitan juurikin näitä joilla lapset on +1vuotiaita.
Tosiaan itse vaihtaisin HETI koti-isäksi jos se olisi rahallisesti mahdollista.. se oli ehkä rentouttavinta ja helpointa aikaa mun elämästä, huomattavasti rennompaa kuin vuorotyö..
 
ghjyt
[QUOTE="vieras";27869467]Jokainen äiti on kokenut ekan vuoden heräämiset. Nyt puhutaankin mun mielestä KOTIÄIDEISTÄ, eli niistä, jotka jää hoitamaan isompia lapsia kuin vuoden ikäisiä kotiin. Ja jos lapsi vielä pari-kolme -vuotiaana herää useasti yössä, niin miksei asialle tehdä mitään?[/QUOTE]

Ok, silloin tilanne on tietysti eri. Peilasin tilannetta vain omaan elämääni parin viikon ikäiswn vauvan kanssa. Oli ihanaa, kun vauva tänään vihdoin klo 8 nukahti, ja mies hoiti muut lapswt mun nukkuessa.
 
Jos joku väittää että kotiäitinä oleminen ei ole täyttä työtä, väittää että myöskään perhepäivähoitajat eivät tee työtä, eikä tarhan tädit, eikä siivoojat... Kotiäiti on ihan yhtälailla töissä vaikka onkin kotona ja kotiäidin työaika on sama kuin sen perheenisän työaika! Miksi ihmeessä sen pitäisi mennä niin että äiti tekee kaiken? vai tekeekö äiti kaiken silloinkin jos sen on töissä kodin ulkopuolella 8-16?
 
.....
Jos joku väittää että kotiäitinä oleminen ei ole täyttä työtä, väittää että myöskään perhepäivähoitajat eivät tee työtä, eikä tarhan tädit, eikä siivoojat... Kotiäiti on ihan yhtälailla töissä vaikka onkin kotona ja kotiäidin työaika on sama kuin sen perheenisän työaika! Miksi ihmeessä sen pitäisi mennä niin että äiti tekee kaiken? vai tekeekö äiti kaiken silloinkin jos sen on töissä kodin ulkopuolella 8-16?


voi herranjumala mikä vertaus :) Tai no joo jos oot +5 lapsen kanssa kotona niin sitten..
 
ei voi käsittää
Jos joku väittää että kotiäitinä oleminen ei ole täyttä työtä, väittää että myöskään perhepäivähoitajat eivät tee työtä, eikä tarhan tädit, eikä siivoojat... Kotiäiti on ihan yhtälailla töissä vaikka onkin kotona ja kotiäidin työaika on sama kuin sen perheenisän työaika! Miksi ihmeessä sen pitäisi mennä niin että äiti tekee kaiken? vai tekeekö äiti kaiken silloinkin jos sen on töissä kodin ulkopuolella 8-16?
Olipa hanurista revitty vertaus. Voi jeesus että jotkut mammat voivat olla irti todellisuudesta. Täällä OIKEASTI nämä ovat onnistuneet uskottelemaan itselleen että perusperheenäiti muka painaa kahdeksantuntista rankkaa työpäivää pelkästään pitääkseen lapset ja kodin joten kuten ojennuksessa ja SEKÄÄN ei riitä vaan töissäkäyvän miehen pitää JATKAA samoja hommia heti kotiin tultuaan jotta arvon raskaan työn raatajaprinsessa saa omaa aikaa. Haluaisin nähdä sen mamman joka OIKEASTI parin lapsen ja normikodin kanssa joutuu noin tekemään.
 
"Elina"
voi herranjumala mikä vertaus :) Tai no joo jos oot +5 lapsen kanssa kotona niin sitten..
Kyllä minä koen kotona olemisen kahden lapsen kanssa paljon rankemmaksi kuin töissä olon. Parin viikon loman jälkeen olen aivan täynnä jatkuvaa kokkaamista, riitojen selvittelyä jne. Suorastaan jo odotan taas töihin pääsemistä. Siellä ei kukaan roiku jatkuvasti kimpussa ja kitise korvanjuuressa tauotta vaatimassa jotakin.
 

Yhteistyössä