Miehelle näpäytys, kun muu ei tehoa..

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt Äippä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos joku väittää että kotiäitinä oleminen ei ole täyttä työtä, väittää että myöskään perhepäivähoitajat eivät tee työtä, eikä tarhan tädit, eikä siivoojat... Kotiäiti on ihan yhtälailla töissä vaikka onkin kotona ja kotiäidin työaika on sama kuin sen perheenisän työaika! Miksi ihmeessä sen pitäisi mennä niin että äiti tekee kaiken? vai tekeekö äiti kaiken silloinkin jos sen on töissä kodin ulkopuolella 8-16?
Sun mielestä oman lapsen hoitaminen on sama asia, kuin vieraiden? Voi anna mun kaikki kestää....
 
"Elina"
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää;27870431:
Olipa hanurista revitty vertaus. Voi jeesus että jotkut mammat voivat olla irti todellisuudesta. Täällä OIKEASTI nämä ovat onnistuneet uskottelemaan itselleen että perusperheenäiti muka painaa kahdeksantuntista rankkaa työpäivää pelkästään pitääkseen lapset ja kodin joten kuten ojennuksessa ja SEKÄÄN ei riitä vaan töissäkäyvän miehen pitää JATKAA samoja hommia heti kotiin tultuaan jotta arvon raskaan työn raatajaprinsessa saa omaa aikaa. Haluaisin nähdä sen mamman joka OIKEASTI parin lapsen ja normikodin kanssa joutuu noin tekemään.
Kyllä minä jaksan oikein hyvin huushollata töiden jälkeen. On se kumma, jos mies ei samaan kykene. Mitä hemmetin vellihousuja miehet oikein ovat, jos heiltä ei voi vaatia samaa suoritusta kuin naisilta. Samat uroot uhoavat olevansa vahvempia, parempia ja vaikka mitä naisiin verrattuna, mutta kun arki koittaa, niin johan ollaan täysin munattomia.

Kyllä arki on jaettava puolison kanssa puoliksi, eikä koko taakkaa laittaa vain äidin harteille.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia ja SuzieQ.
+0+0
Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää;27870431:
Olipa hanurista revitty vertaus. Voi jeesus että jotkut mammat voivat olla irti todellisuudesta. Täällä OIKEASTI nämä ovat onnistuneet uskottelemaan itselleen että perusperheenäiti muka painaa kahdeksantuntista rankkaa työpäivää pelkästään pitääkseen lapset ja kodin joten kuten ojennuksessa ja SEKÄÄN ei riitä vaan töissäkäyvän miehen pitää JATKAA samoja hommia heti kotiin tultuaan jotta arvon raskaan työn raatajaprinsessa saa omaa aikaa. Haluaisin nähdä sen mamman joka OIKEASTI parin lapsen ja normikodin kanssa joutuu noin tekemään.


Mulla naureskelee täällä jo emäntäkin näille "kotiorjille" tosiaan 200m2 siivottavaa 6 hengen talous..
Keskusteltiin asiasta niin noin 2h menee päivästä raatamiseen loppuaika on sitä lasten kanssa oleskelua ja sen kai ei pitäisi olla raskasta..
 
"Asentaja"
Näin juuri. Mutta jos otetaan löysät pois myös keskiverto toimistotyöstä, niin moni varmaan hämmästyisi kuinka pienellä tuntimäärällä viikon työt tulisivat tehdyksi.
Palkkakin on ihan täysin satumainen tehdyn työn määrään suhteutettuna. Ja sitten tuotanto paiskii niska limassa 1/3 palkalla suhteessa konttorirottaan, joka ei oikeastaan paljon mitään edes töissä tee.
 
0+0+
[QUOTE="Elina";27870503]Kyllä minä jaksan oikein hyvin huushollata töiden jälkeen. On se kumma, jos mies ei samaan kykene. Mitä hemmetin vellihousuja miehet oikein ovat, jos heiltä ei voi vaatia samaa suoritusta kuin naisilta. Samat uroot uhoavat olevansa vahvempia, parempia ja vaikka mitä naisiin verrattuna, mutta kun arki koittaa, niin johan ollaan täysin munattomia.

Kyllä arki on jaettava puolison kanssa puoliksi, eikä koko taakkaa laittaa vain äidin harteille.[/QUOTE]

musta tas kuulostaa siltä että nykynaiset on uskomattoman laiskoja vässyköitä, kuinkahan ennen on pärjätty.
 
"Elina"
musta tas kuulostaa siltä että nykynaiset on uskomattoman laiskoja vässyköitä, kuinkahan ennen on pärjätty.
Entäs ne miehet sitten? Illan menee nykymiehiltä tekstiteeveetä räpläten, pelaten, sohvalla röhnöttäen tai omissa harrastuksissa.

Kyllä se on vain niin, että naiset ne tätä maata pitävät pystyssä, sekä entisaikoina että nykyään. Ennen miehet elättivät koko perhettään ja pesueet olivat isoja. Nykyajan vellihousut suostuvat nippanappa maksamaan puolet perheen menoista ja loput palkastaan käyttävät omiin huvitteluihinsa. Perheen arkeen osallistuminen ja vastuunkanto on täysin tuntematon käsite. Onneksi tästä konseptista on muutama poikkeus olemassa, joten ehkäpä Suomen naisilla on vielä toivoa tulevaisuudessa.
 
kunnon "f"emakko
[QUOTE="Elina";27870668]Entäs ne miehet sitten? Illan menee nykymiehiltä tekstiteeveetä räpläten, pelaten, sohvalla röhnöttäen tai omissa harrastuksissa.

Kyllä se on vain niin, että naiset ne tätä maata pitävät pystyssä, sekä entisaikoina että nykyään. Ennen miehet elättivät koko perhettään ja pesueet olivat isoja. Nykyajan vellihousut suostuvat nippanappa maksamaan puolet perheen menoista ja loput palkastaan käyttävät omiin huvitteluihinsa. Perheen arkeen osallistuminen ja vastuunkanto on täysin tuntematon käsite. Onneksi tästä konseptista on muutama poikkeus olemassa, joten ehkäpä Suomen naisilla on vielä toivoa tulevaisuudessa.[/QUOTE]



ja hahahahhhhahhhh vai pitää naiset pystyssä maata, tuntuu että nykynaiset ei saa pidettyä kohta pystyssä edes miehensä munaa kun sekin on liian raskasta..
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27869615]No mitä te olette tehneet asialle? Miksi ne sairastelee niin paljon, onko teillä hometta? Kannattais tutkia asia.

Meillä lasten yövalvomisiin on auttanut unikoulu, pidetty kaksi kertaa yhteensä (eka alle vuoden ikäiselle ja toinen 2-vuotiaalle). Sairaana voi olla huonompia öitä, mutta ei ne rampauta mua eikä miestä kun suurin osa öistä nukutaan kaikki.[/QUOTE]

Allergiat, astmat, refluksi, infektiokierre nämä muun muassa... Enempään en pysty minäkään, kun käymään lääkärillä useamman sadan kilometrin päässä (lähempää ei löydy lääkäriä, joka pystyy hoitamaan), fysioterapiassa käydään, kolmella eri polilla sairaalassa, yksityislääkärillä omalla paikkakunnalla, labroissa rampataan jatkuvasti. Viimeisen viikon aikana on käyty neljään kertaan labrassa. Viimeisen viikon aikana on käyty lääkärissä kolme kertaa. Syytä yhden lapsen infektiokierteeseen ei ole löytynyt. Toki epäilemme, että koulussa on hometta (kotona ei ole, koska lomilla saattaa olla hiukan parempi), mutta eipä täältä löydy sellasta, missä ei yhtään sitä hometta olisi. Väärät ruuat aiheuttaa yövalvomiset, kun mennään tukkoon/ihottuma kutisee/hapot nousee kurkkuun. Meidän perheessä ei ole pientä nuhaa olemassakaan. Kun tauti iskee niin se kestää kauan ja se vie lähes poikkeuksetta ensiapu reissuun, jossa hengitellään vähän avaavia. Ja vaikka lapset nukkuiskin, niin eipä sitä itse osaa nukkua, kun ei tiedä auttaako lääke ja pitääkö herättää kesken unien ja viedä ensiapuun. Kyllä sitä vaan herää itse välillä tarkistamaan, että hengittääkö siellä sängyssä. Usein yskä on niin hirveä, ettei siinä kukaan edes nuku. Höyryhengitellään sitten sellaisina öinä. Valitettavasti tämän enempään en pysty minäkään, mutta onneksi me joskus saadaan nukkua jopa 2 viikkoa ilman heräilyä ja huolia!! Voi että mikä riemu!! Kaikesta huolimatta en päivääkään vaihtaisi pois. Rakkaita ovat ihan jokainen! Mutta joskus voi väsymys yllättää. Joten ei ole niin itsestään selvää, että kaikki lapset nukkuu isoina yönsä! Tässä oppii arvostamaan suuresti elämän tosi pieniä asioita!! :)
 
"Anne"
Mä vaan tykkään että mulla on aamulla noin 1h aikaa, että saan juoda kahvini rauhasta, ja tehdä muut aamujutu koskien itseäni. Lapset myöskin hitaita heräämään. En pidä kiireisinä aamuista, joten meillä tämä hoidetaan näin.
Siinäpä sinulla siis omaa aikaa :) Minäkin herään 2h ennen kuin pitää olla määränpäässä, minulla tosin on 1h matka tarhan kautta :) Mutta oma ajankäyttö... Minulla on ystävä joka herää klo5:00 että saa omaa aikaa tsillailla kahvikupin kanssa. Valittaa sitten jo klo 20.00 kun väsyttää eikä jaksa esim siivota. No, jokainen valitsee, itse siivoilen iltapäivällä/illalla ja lapsen mentyä nukkumaan on miehen kanssa yhteistä aikaa, heillä ei ole sitäkään kun mies nukkuu taas aamuisin ja riitelevät sitten siitäkin.
Ja hän tosiaan puhuu että "täytyy" tai "pitää" herätä jo klo5.. kuka pakottaa? turha rutista omista valinnoista :)
 
"Mie"
Mää en ymmårrä teit insijöit jotka kotona et ei jaksa siivoo..voi jeesus..on rankkaa..se ny vaa melkei menee nii et nainen tekee kotityöt eikä siin mtn huurraa huutoja tarvi mieheltä..valitat turhasta :D
 
"wtf"
[QUOTE="Elina";27870668]Entäs ne miehet sitten? Illan menee nykymiehiltä tekstiteeveetä räpläten, pelaten, sohvalla röhnöttäen tai omissa harrastuksissa.

Kyllä se on vain niin, että naiset ne tätä maata pitävät pystyssä, sekä entisaikoina että nykyään. Ennen miehet elättivät koko perhettään ja pesueet olivat isoja. Nykyajan vellihousut suostuvat nippanappa maksamaan puolet perheen menoista ja loput palkastaan käyttävät omiin huvitteluihinsa. Perheen arkeen osallistuminen ja vastuunkanto on täysin tuntematon käsite. Onneksi tästä konseptista on muutama poikkeus olemassa, joten ehkäpä Suomen naisilla on vielä toivoa tulevaisuudessa.[/QUOTE]:LOL:

get fucking real
 
"Vieras"
[QUOTE="Mie";27871537]Mää en ymmårrä teit insijöit jotka kotona et ei jaksa siivoo..voi jeesus..on rankkaa..se ny vaa melkei menee nii et nainen tekee kotityöt eikä siin mtn huurraa huutoja tarvi mieheltä..valitat turhasta :D[/QUOTE]

Joskus se siivoaminenkin tylsistyttää. Kun päivästä toiseen tekee sitä, eikä missään näy. Ja jos ei saa yhtään omaa aikaa, niin ihan varmasti jossain vaiheessa rupee tuntumaan raskaalta! Pientä kunnioitusta kuitenkin varmasti jokainen kaipaa siltä omalta mieheltäänkin. Joskus on mukavaa, kun joku sanoo, että kiitos, kun teit. Ei vaadi siis mieheltäkään ihan kauheita. ;)
 
"Elina"
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon "f"emakko;27870687:
ja hahahahhhhahhhh vai pitää naiset pystyssä maata, tuntuu että nykynaiset ei saa pidettyä kohta pystyssä edes miehensä munaa kun sekin on liian raskasta..
Valitettavasti useimmissa kodeissa naisten vastuulla on tulevien veronmaksajien hoitaminen, ruokkiminen, kasvatus ja kouluttaminen. Munattomat miehet eivät tähän kykene. Yhtälö ei toimisi viikkoakaan, jos naiset päättäisivät heittäytyä miestensä rooleihin ja jäädä sohvalle röhnöttämään.

Lapsilla ei olisi puhtaita ja sopivankokoisia vaatteita, lapset eivät pääsisi harrastuksiin, kavereille tai yhtikäs mihinkään, lapset eivät saisi ruokaa, ainakaan mitään terveellistä, joten puutostaudit uhkaisivat. Kukaan ei vaivautuisi viemään lapsia lääkäriin, valvomaan heidän kanssaan yöllä ja hoitamaan sairaana päivisin. Lapsia tuskin olisi ilmoitettu eskariin tai kouluun, joten koulutuskin jäisi saamatta. Hyvä, jos muutama yksilö onnistuisi kasvamaan hengissä aikuiseksi asti.
 
"Elina"
[QUOTE="Vieras";27871496]Ehkä se voisi tuntua! ;) Eipä sitä osaa edes kuvitella sellaista.... Kun tämä on omaa normaalia arkea. Mutta jos tosiaan lapset sairastas kolme-neljä kertaa vuodessa tavis nuhakuumeen, niin kyllä sitä tosiaan pääsis aika helpolla. :)[/QUOTE]

Keskimäärin lapset saavat vuodessa 6-7 infektiota ja kun lapsia on useampia, niin aika paljon siinä tulee yövalvomisia ja lääkärireissuja normiperheissäkin. Lyödäänkö vetoja, niin nämäkin kaatuvat yleensä äitien niskaan. Sillä ei ole merkitystä, onko äitikin työelämässä vai ei.
 
"Vieras"
[QUOTE="Elina";27871617]Keskimäärin lapset saavat vuodessa 6-7 infektiota ja kun lapsia on useampia, niin aika paljon siinä tulee yövalvomisia ja lääkärireissuja normiperheissäkin. Lyödäänkö vetoja, niin nämäkin kaatuvat yleensä äitien niskaan. Sillä ei ole merkitystä, onko äitikin työelämässä vai ei.[/QUOTE]

Kyllähän se vähän niin on, että ei ne lapset edes juurikaan sitä isää edes kelpuuta kipeenä ollessaan. Yövalvomiset on kyllä äitien juttu, eikä ne isät edes herää niihin pienimpiin huuteluihin edes... Me ollaan tää asia jaettu, mieheni hoitaa tietyt jutut ja itse hoidan tietyt jutut. Silloin saattaa jossain välissä lasten sairastaessa saada pienen hengähdyshetkenkin. Mutta ihan varmasti suurimman osan näistäkin äidit hoitaa.
 
kapea katseista
Jos joku väittää että kotiäitinä oleminen ei ole täyttä työtä, väittää että myöskään perhepäivähoitajat eivät tee työtä, eikä tarhan tädit, eikä siivoojat... Kotiäiti on ihan yhtälailla töissä vaikka onkin kotona ja kotiäidin työaika on sama kuin sen perheenisän työaika! Miksi ihmeessä sen pitäisi mennä niin että äiti tekee kaiken? vai tekeekö äiti kaiken silloinkin jos sen on töissä kodin ulkopuolella 8-16?
Tätä myös ihmettelen kovasti. Olen ollut kotona hoitamassa eräässä perheessä kahta lasta, heidän kotonaan, työsuhteessa. 8,5h päiviä. Kyllä minä koin olevani tuolloin työssä, ja oli rankkaa. Työnkuvaani ei edes kuulunut kodinhuolto tai ruoan laitto (lämmitys riitti). Miehenikin ymmärsi tämän onneksi, ja antoi minun levätä kotona. Ja onneksi ymmärtää myös nyt, kun hoidan yhteistä lastamme vielä muutaman kuukauden ennen kuin palaan takaisin työelämään (lastenhoitaja olen, tarhassa).

Ihanko todella moni täällä on sitä mieltä, että en tehnyt työtä lastenhoitajana ollessani?

Sitä paitsi, ei kotona olon vs. työn rankkuuta voi verrata suoraan keskenään. Kotona oleminen on minusta nimenomaan HENKISESTI rankempaa, kun elämä pyörii lähinnä sen kodin ympärillä. Kyllä tällöin omat harrastukset ovat tärkeitä, ja tyhmä on se mies, joka ei sitä ymmärrä.
 
"ele"
[QUOTE="eee";27867408]Ja jos isä on töissä 8-16 ja sitten 17-20 osallistuu samoihin kotihommiin kuin äitikin, niin missä välissä se isän oma aika sitten on?[/QUOTE]

Kahvi- ja lounastauoilla.
 
"Elina"
[QUOTE="Vieras";27871673]Kyllähän se vähän niin on, että ei ne lapset edes juurikaan sitä isää edes kelpuuta kipeenä ollessaan. Yövalvomiset on kyllä äitien juttu, eikä ne isät edes herää niihin pienimpiin huuteluihin edes... Me ollaan tää asia jaettu, mieheni hoitaa tietyt jutut ja itse hoidan tietyt jutut. Silloin saattaa jossain välissä lasten sairastaessa saada pienen hengähdyshetkenkin. Mutta ihan varmasti suurimman osan näistäkin äidit hoitaa.[/QUOTE]

Niin, miksihän ei kelpuuta? Juuri siitä syystä, kun isät eivät ole olleet lapsen arjessa mukana yhtä paljon kuin äidit. Jos olisivat, niin lapsi kelpuuttaisi kumman tahansa vanhemman.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mistä näitä tulee;27867500:
:LOL:

"Pakota mies tekemään osansa". Miehen kannattaisi myös pakottaa tämä kotiäiti tekemään osansa ja lähtemään vaikkapa öisin siivoamaan jotta voisi tehdä osansa perheen talouden ylläpidosta joka on nyt miehen harteilla.

ei jumalauta *puistelee päätään*
Hehheh, mulla myös äitiyspäiväraha oli sama kuin miehen palkka. Nopeasti laskien siis mä tienaan töissä käydessäni ENEMMÄN kuin mieheni. Ehkä minäkin olen ihan osuuteni perheen elatuksen eteen tehnyt.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon "f"emakko;27870687:
ja hahahahhhhahhhh vai pitää naiset pystyssä maata, tuntuu että nykynaiset ei saa pidettyä kohta pystyssä edes miehensä munaa kun sekin on liian raskasta..
Onko nykymiehelle siis liian rankkaa pitää munaansa itse pystyssä???
 
[QUOTE="huoh";27867344]Kotiäitiys ei ole täyspäiväistä työtä. Jos joku väittää että keskiverto perheen kotiäiti tekee kotona "täyttä työpäivää" niin puhuu suut ja silmät täyteen paskaa. Ei se toki mitään makoilua pelkästään ole mutta ei todellakaan mitään jatkuvaa työntekoa niinkuin täällä marttyyrit aina antavat ymmärtää ja itselleen uskottelevat.[/QUOTE]

Näinpä.
Ei ne kotityöt minnekään katoa kun perheen äitikin palaa työelämään.
Silloin on sekä ansiotyöt sekä kotitöitä tehtävänä.

Kyllä lasten kanssa kotona ( 2 lasta) oli aika leppoisaa :)
 
"Mie"
[QUOTE="Vieras";27871568]Joskus se siivoaminenkin tylsistyttää. Kun päivästä toiseen tekee sitä, eikä missään näy. Ja jos ei saa yhtään omaa aikaa, niin ihan varmasti jossain vaiheessa rupee tuntumaan raskaalta! Pientä kunnioitusta kuitenkin varmasti jokainen kaipaa siltä omalta mieheltäänkin. Joskus on mukavaa, kun joku sanoo, että kiitos, kun teit. Ei vaadi siis mieheltäkään ihan kauheita. ;)[/QUOTE]

Voi herrajee:D kyl on jotkut naiset vaikeita. Mää siivoon mielelläni ja käyn töissäkin enkä makaa himassa..jos makaisin ni viimetteenä miehelle marmattaisin. Tehkää laåsia vaan liuta ni kitinä jatkuu :D
 

Yhteistyössä