MEISTÄ TEHTIIN ls-ILMOITUS KUN KÄYDÄÄN SAUNASSA

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
hohhhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En oo lukenu kun ekan sivun, miks tästä näin pitkä ketju tuli? Ei musta ap oo tehny mitään väärää, niin lähelläkin oli se sauna. Ennen vanhaan jätettiin lapsia varmaan paljon pidemmiksi ajoiksi ja ilman hälyttimiä...

Vastustajien logiikalla lapsia ei voi jättää yläkertaan nukkumaan jos on alakerrassa tai pihalla itkuhälyttimen kaa. En tajuu.
Ennan vanhaan! Maailman kaikkien aikojen loistavin perustelu! Miten sitä ei tässä ketjussa ole vielä nähtykään? Kai sinä myös kuljetat vauvaa autossa ilman kaukaloa, syötöt sille voita ettei tule sokeaksi ja annat remmiä jos on tuhma..?
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hohhhoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
En oo lukenu kun ekan sivun, miks tästä näin pitkä ketju tuli? Ei musta ap oo tehny mitään väärää, niin lähelläkin oli se sauna. Ennen vanhaan jätettiin lapsia varmaan paljon pidemmiksi ajoiksi ja ilman hälyttimiä...

Vastustajien logiikalla lapsia ei voi jättää yläkertaan nukkumaan jos on alakerrassa tai pihalla itkuhälyttimen kaa. En tajuu.
Ennan vanhaan! Maailman kaikkien aikojen loistavin perustelu! Miten sitä ei tässä ketjussa ole vielä nähtykään? Kai sinä myös kuljetat vauvaa autossa ilman kaukaloa, syötöt sille voita ettei tule sokeaksi ja annat remmiä jos on tuhma..?
No voita mä syötän mutten mitään noista muista, en tosin sokeuden pelossa :D
 
kankkulan kaivo
no siis minulle jäi ainakin ihan mielettömät traumat kun nukuin rauhassa pinnasängyssä ja nukkuessani äiti kävi viemässä roskat ja heräsin ja itkin ja äitillä kesti ainakin 76 sekuntia tulla minua lohduttamaan. nyt olen sosiopaatti ja syytän äitiäni tästä surkeasta elämästäni. jos vain ei olisi niitä roskia silloin vienyt niin minusta olisi kasvanut aivan normaali. nyyh.
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Jos minä en suosittele sinulle logiikan peruskurssia, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En suosittele sinulle logiikan peruskurssia". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en suosittele sinulle tuota kurssia.

Jos minä en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittelua, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista.

En suosittele enkä kiellä. Miksi ihmeessä niin tekisin? :xmas:

Ja vielä kerran uusiksi (esimerkki on täysin fiktiivinen ja kaikki yhtäläisyydet todellisen elämän kanssa ovat täydellistä sattumaa):

Sosiaalivirkailija sanoi: "Se on jokaisen oma päätös". Mitään muuta hänen ei tiedetä tapauksesta sanoneen eikä sitä mitenkään muuten kommentoineen.

Kysymys: Suositteliko hän toimintamallia? Vastaus: Ei

Kysymys: Kielsikö hän toimimasta toimintamallin mukaan? Vastaus: Ei

Siis: sosiaalivirkailija ei suositellut eikä kieltänyt, vaan totesi: "Se on jokaisen oma päätös".

 
Alkuperäinen kirjoittaja kankkulan kaivo:
no siis minulle jäi ainakin ihan mielettömät traumat kun nukuin rauhassa pinnasängyssä ja nukkuessani äiti kävi viemässä roskat ja heräsin ja itkin ja äitillä kesti ainakin 76 sekuntia tulla minua lohduttamaan. nyt olen sosiopaatti ja syytän äitiäni tästä surkeasta elämästäni. jos vain ei olisi niitä roskia silloin vienyt niin minusta olisi kasvanut aivan normaali. nyyh.
*reps* :D Pahan pistit :LOL:
 
lkvlk
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
 
lkvlk
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
 
lkvlk
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
 
lkvlk
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
 
dandyman
Alkuperäinen kirjoittaja lkvlk:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
laita toki vielä kerran! :D

:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
 
anbiliiviböl
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Jos minä en suosittele sinulle logiikan peruskurssia, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En suosittele sinulle logiikan peruskurssia". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en suosittele sinulle tuota kurssia.

Jos minä en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittelua, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista.

En suosittele enkä kiellä. Miksi ihmeessä niin tekisin? :xmas:

Ja vielä kerran uusiksi (esimerkki on täysin fiktiivinen ja kaikki yhtäläisyydet todellisen elämän kanssa ovat täydellistä sattumaa):

Sosiaalivirkailija sanoi: "Se on jokaisen oma päätös". Mitään muuta hänen ei tiedetä tapauksesta sanoneen eikä sitä mitenkään muuten kommentoineen.

Kysymys: Suositteliko hän toimintamallia? Vastaus: Ei

Kysymys: Kielsikö hän toimimasta toimintamallin mukaan? Vastaus: Ei

Siis: sosiaalivirkailija ei suositellut eikä kieltänyt, vaan totesi: "Se on jokaisen oma päätös".
Kerro vielä, mistä ap sai sen käsityksen, ettei hän sitä nyt suositellut, mutta ei kieltänytkään? Mistä ap:lle tuli se käsitys, ettei tämä asia ole luonteeltaan neutraali? Mistä tulee se negatiivinen vivahde, ettei sitä voi suositella mutta ei nyt kieltääkään? Aikamoinen piilomerkitysten mestari täytyy sen sossun olla, kun kaiken tämän sanattomasti ilmaisee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Jos minä en suosittele sinulle logiikan peruskurssia, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En suosittele sinulle logiikan peruskurssia". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en suosittele sinulle tuota kurssia.

Jos minä en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittelua, se ei ole sama asia, että sanon sinulle: "En kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että en kiellä sinua jatkamasta täällä kirjoittamista.

En suosittele enkä kiellä. Miksi ihmeessä niin tekisin? :xmas:

Ja vielä kerran uusiksi (esimerkki on täysin fiktiivinen ja kaikki yhtäläisyydet todellisen elämän kanssa ovat täydellistä sattumaa):

Sosiaalivirkailija sanoi: "Se on jokaisen oma päätös". Mitään muuta hänen ei tiedetä tapauksesta sanoneen eikä sitä mitenkään muuten kommentoineen.

Kysymys: Suositteliko hän toimintamallia? Vastaus: Ei

Kysymys: Kielsikö hän toimimasta toimintamallin mukaan? Vastaus: Ei

Siis: sosiaalivirkailija ei suositellut eikä kieltänyt, vaan totesi: "Se on jokaisen oma päätös".
Upeaa :D Ilmeisesti logiikka ei sovi kaikille :whistle:
 
ei toimi
Alkuperäinen kirjoittaja lkvlk:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
Ontuu. Emme olleet keskustelleet tästä aikaisemmin keskenämme. Toisin kuin ap ja sossu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mut tosiaanko sä et pysty siellä omakotitalossas saunomaan yhdessä miehes kanssa, kun lapset nukkuu tyytyväisinä sängyissään? Aika outo olet.
Mä en näe mitään outoa siinä, että on huolissaan lapsistaan, pikemminkin päinvastoin.
 
sorroww
Alkuperäinen kirjoittaja kankkulan kaivo:
no siis minulle jäi ainakin ihan mielettömät traumat kun nukuin rauhassa pinnasängyssä ja nukkuessani äiti kävi viemässä roskat ja heräsin ja itkin ja äitillä kesti ainakin 76 sekuntia tulla minua lohduttamaan. nyt olen sosiopaatti ja syytän äitiäni tästä surkeasta elämästäni. jos vain ei olisi niitä roskia silloin vienyt niin minusta olisi kasvanut aivan normaali. nyyh.
älä viiti vakavasta asiasta vitsailla. itsellä kokemusta vastaavasta ja ei oikeasti ollut kivaa :( olin 1v3kk kun aloin yöllä yksin syysä tai toisesta itkemään sängyssäni ja äitini tuli sitten tarkastamaan väsyneenä että onko kaikki hyvin, valitettavasti äiti ei pimeässä nähnyt eteensä ja kompastui kynnykseen lyöden päänsä lattiaan ja meni tajuttomaksi. isäni heräsi ryminään, tuli tarkastamaan tilannetta ja vastaavasti kompastui äitiini ja menetti tajuntansa. molempien vanhemieni ollessa tajuttomina huoneeni ikkunasta kiipesi sisään karhu joka söi vasemman käteni. karhun mussuttaesssa rannettani pieni meteoriitti paiskautui ikkunasta sisään ja upposi ohimooni, missä se edelleen on. sitten pieraisin josta johtuen leimahdin liekkeihin ja koko ihoni paloi karrelle. kirjoitan tätä nyt yksikätisenä, lommokalloisena luurankona sairaalan eristyshuoneesta.
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja ei toimi:
Alkuperäinen kirjoittaja lkvlk:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
Sinä et ole suositellut minulle optikolle menemistä, mutta et ole sitä kieltänytkään. Tämä on aivan faktaa, mitään ajatustenlukua tähän ei tarvittu. Tadaa! :)
Ontuu. Emme olleet keskustelleet tästä aikaisemmin keskenämme. Toisin kuin ap ja sossu.
Jos joku ei tee jotain, niin miksi ihmeessä siihen mitään lisämerkityksiä tai taustahistoriaa pitää hakea.

Ap kirjoitti sosiaalivirkailijan käynnistä palstalaisille, jotka olivat saunomisasiaa suuntaan ja toiseen kommentoineet, ja ilmeisesti koki tarpeelliseksi korostaa, että sosiaalivirkailija ei suositellut, mutta ei myöskään kieltänyt, vanhempien saunomista lasten ollessa nukkumassa. Tästä voi tulkita ainoastaan sen, että sosiaalivirkailija suhtautui itse saunomiseen varsin neutraalisti eikä ottanut kantaa suuntaan eikä toiseen.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei ole mahdollista olla kaksia (tai useampia) kriteerejä sille mikä on oikein ja mikä väärin.

Jos okt:ssä asuvan yksinhuoltajan on "lupa" käydä suihkussa/saunassa kun lapset nukkuu, on se lupa muillakin. Olisihan hänelläkin periaatteessa mahdollisuus toimia toisin?

Musta kaikki ls-ilmoitukset tulisi käsitellä samalla tarkkuudella ja kriteereillä kuin rikosilmoituksetkin, ja rikosasiat käräjillä. Valtakunnallinen normisto siitä mikä on KAIKILLE sallittua, mikä on ok ja mikä taas heitteillejättöä, pahoinpitelyä jne. Siis ennakkotapausrekisteri josta jokainen sossu (ja asiakas) voisi tarkistaa mikä on oikea linja. Nyt mennään liikaa mutulla ja pärstäkertoimella.

Toistan vielä, että roskien vienti tai koiran pissatus tai se saunominen ei voi olla asioita joista on eri määräykset yksinhuoltajille, pariskunnille ja vaikka reissutyömiesten muijille. Ei vaan voi! Jos saunominen itkuhälyn kantaman päässä on ok, se on sitä kaikille!

Huomaa että näistä asioista keskustelee ja osin päättääkin ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä siitä miten tarkasti tällaiset tulisi yhdenmukaistaa. Siinä ei voi olla kyse mielipiteestä tai tilannetekijöistä tai siitä onko lapsen vanhemmat muuten kunnollisia ja sossutätiä miellyttäviä. Jos tämä linja ettei saunoa saa, tulisi käyttöön, tulisi myös harkita ls-toimenpiteitä ulkona nukuttaville, maatalon omistajille, pihatöiden tekijöille ja kaikille niille muille ketkä ei ole koko ajan lapsesta kädenmitan päässä!
! Näille loppuketjun vänkääjille.

Sossu ei voi kieltää tai antaa lupaa tekemiseen, mikä ei kuulu niiden vallan alle. Ei niillä ole tuollaiseen mitään sanomista ja tietää sen itsekin. Miksei? Koska joku asiakas saattaisi esittää Miksi?-kysymyksen ylemmille tahoille, ja silloin sossut joutuisivat hankalaan paikkaan kun pitäisi selittää miksi toisille eri kriteerit kuin toisille, käytännössä samassa tilanteessa. Virkansa puolesta vain ap:lle muotoillut asian noin.

Jos mulle tultaisiin vastaavasta toimimisesta valittamaan, ilmoittaisin alkavani oikein ammattivalittajaksi jos sossut ei mun osalta pysy tontillaan. Valittaisin joka yh:sta, maatalon emännästä tai etäisällään olevasta joita ei vahdita asianmukaisesti. Yhdestä kunnan kerrostaloalueesta saisi jo 100 ilmoitusta saman tien. Miksikö tekisin näin? Koska eri-ihmisille-ei-voi-olla-eri-kriteerit. Ei näin vakavassa asiassa, kun kyseessä on rikos eli lapsen heitteillejättö.

Se on aivan sama käykö ap miehensä kanssa saunassa nussiakseen vai siksi että sillä on atooppisen ihon hypermegapaha muoto mikä vaatii ihon kelmutukset ja rasvaukset heti saunasta tulon jälkeen (=palstatekosyitä ;) ) vai onko se yh ja treffaa siellä sessiota varten naapurirapun Peran. Vai onko se miljonääri kartanossa ja käy itäsiivessä saunassa lasten nukkuessa länsisiivessä. NÄMÄ ASIAT EI VAIN KUULU SOSSUILLE kun se varmistus eli esim itkuhälytin on siellä ja toimii!!!!!!!!!
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja sorroww:
Alkuperäinen kirjoittaja kankkulan kaivo:
no siis minulle jäi ainakin ihan mielettömät traumat kun nukuin rauhassa pinnasängyssä ja nukkuessani äiti kävi viemässä roskat ja heräsin ja itkin ja äitillä kesti ainakin 76 sekuntia tulla minua lohduttamaan. nyt olen sosiopaatti ja syytän äitiäni tästä surkeasta elämästäni. jos vain ei olisi niitä roskia silloin vienyt niin minusta olisi kasvanut aivan normaali. nyyh.
älä viiti vakavasta asiasta vitsailla. itsellä kokemusta vastaavasta ja ei oikeasti ollut kivaa :( olin 1v3kk kun aloin yöllä yksin syysä tai toisesta itkemään sängyssäni ja äitini tuli sitten tarkastamaan väsyneenä että onko kaikki hyvin, valitettavasti äiti ei pimeässä nähnyt eteensä ja kompastui kynnykseen lyöden päänsä lattiaan ja meni tajuttomaksi. isäni heräsi ryminään, tuli tarkastamaan tilannetta ja vastaavasti kompastui äitiini ja menetti tajuntansa. molempien vanhemieni ollessa tajuttomina huoneeni ikkunasta kiipesi sisään karhu joka söi vasemman käteni. karhun mussuttaesssa rannettani pieni meteoriitti paiskautui ikkunasta sisään ja upposi ohimooni, missä se edelleen on. sitten pieraisin josta johtuen leimahdin liekkeihin ja koko ihoni paloi karrelle. kirjoitan tätä nyt yksikätisenä, lommokalloisena luurankona sairaalan eristyshuoneesta.
:LOL:

Missähän sinäkin nyt olisit, jos vanhempasi olisivat ymmärtäneet vuorotella sänkysi vieressä valvomassa. Mahtaa heitä nyt kaduttaa, että ovat itsekkäästi sängyissään vaan nukkuneet... :D
 
vieras
Näyttäkääs, moniko sellainen, joka ei jätä lapsiaan yksin saunoakseen miehensä kanssa kaksin, on vääntänyt tyhmää herjaa ja ihan utopistisia sattumuksia aukoakseen päätään niille, jotka jättävät lapset yksin?

Entä toisinpäin?

Ja ei, nyt ei ole kyse paskallakäynnistä, parveketupakoinnista, pyykinpesusta, roskien viennistä, yyhoista, koirista, ylihysterioista tai stetoskoopeista vaan TALOYHTIÖN SAUNASSA SAUNOMISESTA YHTÄ AIKAA ELI KAKSIN PUOLISON KANSSA PIENEN LAPSEN JA VAUVAN NUKKUESSA KAKSIN KOTONA.
 
sorroww
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näyttäkääs, moniko sellainen, joka ei jätä lapsiaan yksin saunoakseen miehensä kanssa kaksin, on vääntänyt tyhmää herjaa ja ihan utopistisia sattumuksia aukoakseen päätään niille, jotka jättävät lapset yksin?

Entä toisinpäin?

Ja ei, nyt ei ole kyse paskallakäynnistä, parveketupakoinnista, pyykinpesusta, roskien viennistä, yyhoista, koirista, ylihysterioista tai stetoskoopeista vaan TALOYHTIÖN SAUNASSA SAUNOMISESTA YHTÄ AIKAA ELI KAKSIN PUOLISON KANSSA PIENEN LAPSEN JA VAUVAN NUKKUESSA KAKSIN KOTONA.
kuinka kehtaat väittää koettelemuksiani utopistisiksi sattumiksi. karut kokemuseni ovat aivan yhtä mahdollisia kuin mikä muu tahansa skenaario. en arvosta epäilyjäsi.
 
mjää
Alkuperäinen kirjoittaja sossu2:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sosiaali rouva sitten kävi:) keskustelimme pitkät pätkät lasten ollassa päiväunilla, kyseli parisuhteesta,;kuinka ollaan tavattu jne, lapsista minkä luontosia mitä tapoja.mistä leikestä pitää ja ja minkälainen päivärytmi meillä on.... itse ilmoitushan todettiin aiheettomaksi koska ilmoituksen mukaan menimme kaljalle, kerroin ruoraan että menemme lauantailtana saunaan ja tosiaan saunatakeissa ja pyyhkeissä niin kukaan ei voi käsittää väärin että menisimme baariin ja lähin baarikin kun siaitsee 2 kilometrin päässä.... näytin saunatilat sosrouvalle, näytin millainen järjestely meillä on saunaan mennessä, molemmat lapset nukkuu pinnasängyssä( sille joka sanoi että isompihan pääsee pois sängystä niin eipä meidän taapero osaa kiivetä sängystä pois.....), testattiinpa jopa itkuhälyttimen kuuluvuus niin että sos täti jätti toisen pään pukuhuoneeseen, laittoi pukuhuoneen ja saunan oven kiinni ja meni saunanlauteille istumaan, toinen pää meillä oli täällä kotona ja esikoinen leikki huoneessaan, sos tädin mukaan lelunkolahdukset, puheet ym nuoremman kähinät kuului selvästi saunaan asti kun itkuhälyytin oli kovimmillaan(niinkuin meilläkin aina).... hän ei nähnyt mitään syytä lastensuojelu asiakkuuteen, tietenkään hän ei saunomista suositellut muttei"kieltänytkää" sanoi että se on jokaisen vanhemman oma päätös mutta että hän ei koe sitä vaaraksi meidän lapsille että ollaan puolituntia kerran viikossa itkuhälyttimen kanssa saunassa kun lapset nukkuu pinnasängyissä, hän itse vertasi myös meidän tilannetta omakotitaloasumiseen...
Hieno juttu, ap! Vaikka olihan tuo jo selvää muutenkin.

Ja jos olisin ilkeä, sanoisin joillekin tässä ketjussa, että..... :D Mutta koska en ole, totean vain, että kyllä se maalaisjärki on ihan meitä jokaista varten. Joku sitä osaa käyttää, joku ei.
Tähän ei lisättävää. Ja tuo asia ratkesi juuri niinkuin sen pitikin!
Ratkesi juuri niinkuin pitikin: sossu ei suositellut saunomista. Luuli että tosta osais vetää oikeat johtopäätökset mutkun ei niin ei :D.
Niin no, sossu sanoi myös, että saunomisesta ei koidu vaaraa lapselle, mitä taas moni täällä väitti. Minnekäs se unohtui? Mutta ei, nythän keskitytään vain tuohon "ei suositellut". Ei tietenkään suositellut, eihän sellaista voi suositella varsinaisesti! Sehän nyt melkoinen sossuntäti olisi, jos vielä oikein suosittelisi, että saunokaa yhdessä. Miksi pitää kääntää ja vääntää? Eikö kukaan näistä ap;n tuomitsijoista voi myöntää olleensa väärässä, nimenomaan siitä asiasta, että LS-Ilmoitus oli aiheeton! Ja siitähän tässä on kyse.
Tiesitkö, että se sossu ei tule käymään, jos ja kun jo puhelimessa todetaan ilmoitus aiheettomaksi?
Tämä ei pidä paikkaansa. Puhelimessa annetaan tieto siitä että on tehty ilmoitus. Ilmoitukset tulee aina käsitellä niin että, vanhemmat (tai ainakin toinen) ja sos.työntekijä kohtaavat toisensa. Eli tämä tapaaminen voidaan tehdä sos.toimistossa tai siellä kotona. Yleensä on niin että jos, perhe ei ole sos.työntekijälle ennestään tuttu tehdään kotikäynti, jolloin saadaan myös parempi kuva perheestä. Ei muuta lisättävää.
 
Minä ymmärrän asian näin, että sosiaalivirkailijalla täytyy työnsä ja ammattinsa puolesta olla joku virallinen linja. MINÄ ymmärrän sen, että YLEISESTI ottaen saunominen asunnon ulkopuolella lasten jäädessä asuntoon on varmasti kyseenalaista. Ja se lienee sossunkin linja. [/quote]

ja sitten sinä ivaat ja pilkkaat ja sanot mussuttajiksi niitä, jotka ovat tässä ketjussa moneen kertaan sanoneet, että tuo saunominen kodin ulkopuolella on kyseenalaista. Ilmoitus ei ollut turha. Siis ymmärrätkö vai etkö? Miksi syöt sanasi, kun kerran olet ollut niin varma asiasta?[/quote]

Noh, väännetään nyt vielä kertaalleen. Ymmärrän sen, että YLEISESTI OTTAEN se saunominen kodin ulkopuolella on kyseenalaista. Olenko jossain kohden väittänyt muuta? En. Mutta kyse on nyt vain ja ainoastaan tästä tapauksesta, tästä välimatkasta, tästä järjestelystä. En ymmärrä enkä hyväksy sitä, että siitä TÄSSÄ TAPAUKSESSA mussutetaan ja ap:n toiminta tuomitaan vääräksi, ja sitä kautta huonoksi äidiksi ja ties mitä lokaa on hänen niskaansa heitetty! Ja edelleen olen varma siitä ap:n kertoman perusteella, että mitään vaaraa lapsille ei ole, joten en missään nimessä syö sanojani.

Ja kyllä, sanoin, että mussutetaan. Ja olen käyttänyt sanaa "hysteerikko". Ai kamala, miten minä nyt pilkkaan ja ivaan. Tässä kontekstissa minun ilmaisuni ovat kovinkin lieviä. Entä "vastapuolen" pilkka ja iva? Onhan minutkin haukuttu tässä lyttyyn jo monet kerrat, mutten ole edes jaksanut kaikille vastailla sillon, kun koen, ettei se enää hyödytä, tai että ainoa tarkoitus on vain jatkaa riitaa ja olla ilkeä.

Mutta jos sinä arvoisa nimimerkki "mie" tai joku muu minua henk koht nyt vaatii tuomiolle, niin tässä tulee: ANTEEKSI, jos olen jotakin loukannut, jos olen jollekin aiheuttanut mielipahaa, jos joku on vahingossa tai tahallaan ymmärtänyt sanani väärin. Olen kuitenkin parhaani mukaan koittanut pysytellä yleisellä tasolla, ketään henkilökohtaisesti loukkaamatta.

Ja kyllä, jos olet lukenut ketjun, niin ilmoitus tehtiin siten, että ap:n väitettiin olevan kaljareisulla. Eli se oli väärä ja perusteeton.

Tiedän, että tähän keksitään taas jotain ikävää kommenttia, irrotetaan jokin lause tai sana asiayhteydestään jne. Tai pilkataan ihan muuten vaan, kun se on niin kovin hauskaa. Mutta jos tämänkään perusteella joku ei pointtiani ymmärrä, on vika jo jossain muualla, kuin tekstissäni, siitä olen varma.
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näyttäkääs, moniko sellainen, joka ei jätä lapsiaan yksin saunoakseen miehensä kanssa kaksin, on vääntänyt tyhmää herjaa ja ihan utopistisia sattumuksia aukoakseen päätään niille, jotka jättävät lapset yksin?

Entä toisinpäin?

Ja ei, nyt ei ole kyse paskallakäynnistä, parveketupakoinnista, pyykinpesusta, roskien viennistä, yyhoista, koirista, ylihysterioista tai stetoskoopeista vaan TALOYHTIÖN SAUNASSA SAUNOMISESTA YHTÄ AIKAA ELI KAKSIN PUOLISON KANSSA PIENEN LAPSEN JA VAUVAN NUKKUESSA KAKSIN KOTONA.
Jos nyt itse voisit tosiaan kertoa, miten se 32 sekunnin päässä oleminen on yhtään sen pahempaa kuin mikään noista muista mainitsemistasi paikoista/tilanteista?

Jos vahinko on tapahtuakseen, se voi ihan yhtä hyvin tapahtua vanhempien istuessa alakerrassa tv:tä katsellen kuin heidän ollessaan käytännössä yhtä lyhyen matkan päässä itkuhälytin mukanaan.

Tässä on tehty periaatteellista eroa ja rajanvetoa (juopotelleen "sossun" johdatuksella) asioilla, joilla ei viime kädessä ole mitään tekemistä lapsen turvallisuuden kanssa. Miten ihmeessä omakotitalo ja kerrostalo voivat olla tuon periaatteellisen rajan eri puolilla?

Täällä muutama kirjoittaja on erittäin järkevästi perustellut asioita kansalaisten yhdenvertaisuudella viranomaistoimien kohteena ollessaan. Nähin kirjoituksiin "periaatteen" naiset (ts. "hysteerikkoäidit") eivät ole reagoineet mitenkään, onhan kyseessä HERRAJUMALASENTÄÄN _kerrostalo_ ja _saunominen_ ja _lukossa oleva ovi_ jne jne.

Oikeasti ainoa asia, millä pitäisi olla mitään merkitystä, on lasten asianmukainen valvonta. Tämän valvonnan voi hoitaa aivan yhtä hyvin muutaman portaan päässä olevasta saunasta käsin kuin kodin kellarista tai terassilta, jos kerran on toimiva itkuhälytin matkassa ja vanhemmat ovat selvin päin. Tämän muuten taisi se sosiaalivirkailijakin todeta ja systeemin toimivuuden ihan käytännössä testata.

Ja ihan vain kysymykseesi vastatakseni: kyllä täällä on erittäin voimakkain sanakääntein kommentoitu yhdessäsaunojien kykyä ja oikeutta vanhemmuuteen, samoin kuin näiden muidenkin "järki mukana" -kirjoittajien kadoksissa olevaan äidinvaistoon ja ties mihin muuhun. :xmas:

Ihan tasoissa ollaan mauttomuuksissa ja loan heitossa, siis. :D
 

Yhteistyössä