MEISTÄ TEHTIIN ls-ILMOITUS KUN KÄYDÄÄN SAUNASSA

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
oivoivoi
Se tässä vielä on jäänyt epäselväksi, että suosittelisiko se sossun täti paskalla käyntiä lasten ollessa nukkumassa? :D Ai ei vai? Onko asiatonta? :xmas:

Miksi olisi pitänyt erikseen suositella saunassa käyntiä, kun kuitenkin oli sitä mieltä, että ap:n osalta kaikki oli kunnossa?

Missään ei siis kerrottu sosiaalivirkailijan erikseen sanoneen, että ei suosittele vanhempien saunassa käyntiä. :attn: Se, että jätti suosittelematta, ei ole sama asia kuin että olisi sanonut, että ei suosittele. Onkohan liian vaikeaa?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Se tässä vielä on jäänyt epäselväksi, että suosittelisiko se sossun täti paskalla käyntiä lasten ollessa nukkumassa? :D Ai ei vai? Onko asiatonta? :xmas:

Miksi olisi pitänyt erikseen suositella saunassa käyntiä, kun kuitenkin oli sitä mieltä, että ap:n osalta kaikki oli kunnossa?

Missään ei siis kerrottu sosiaalivirkailijan erikseen sanoneen, että ei suosittele vanhempien saunassa käyntiä. :attn: Se, että jätti suosittelematta, ei ole sama asia kuin että olisi sanonut, että ei suosittele. Onkohan liian vaikeaa?
Jaha, taas näitä puoli tuntia paskantavia.

Ja niin, se täti oli todennut että EI SUOSITTELE. Että silloin se on ihan just sama asia kuin että ei suosittele. Mutta nyt sulla meni varmaan jo ohi ja lujaa?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Se tässä vielä on jäänyt epäselväksi, että suosittelisiko se sossun täti paskalla käyntiä lasten ollessa nukkumassa? :D Ai ei vai? Onko asiatonta? :xmas:

Miksi olisi pitänyt erikseen suositella saunassa käyntiä, kun kuitenkin oli sitä mieltä, että ap:n osalta kaikki oli kunnossa?

Missään ei siis kerrottu sosiaalivirkailijan erikseen sanoneen, että ei suosittele vanhempien saunassa käyntiä. :attn: Se, että jätti suosittelematta, ei ole sama asia kuin että olisi sanonut, että ei suosittele. Onkohan liian vaikeaa?
Ei vaikeaa, mutta väärin. Luepas uusiksi.
 
meow
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
ohho meni väärään paikkaan :D uusiksi:

niin ja mehän kaikki kasvatamme lapsemme huonosti ja tämän "minimi" -kaavan mukaan vain siksi ettemme näe ap:n toiminnassa väärää? :) yhtälailla meillä on oikeus puolustaa ap:tä kuin teillä haukkua ja leikkiä supermammoja :)
Supermammoja? Mikä siinä niin raivostuttaa, että joku tekee lapsen kanssa parhaansa. Se ei vaadi superihmisyyttä, ei täydellisyyttä. Mutta teidät se saa raivon valtaan.
kuka sanoi että raivostuttaa? :D itselläsi tuntuu jatkuvasti pinna palavan kun joku ei ole kanssasi samaa mieltä :) ja tapa millä moni teistä on nimenomaan korostanut itseään ja omia kasvatustapojaan enemmän tai vähemmän täydellisinä antaa minulle oikeuden kutsua teitä "supermammoiksi" koska koen termin sopivaksi :) varmasti ap ja me kaikki teemme lastemme kanssa parhaamme, mutta ei kaikkien tarvitse mennä saman mallin mukaan :) ap tykkää käydä miehensä kanssa saunassa eikä näe siinä mitään väärää emmekä näe me ap:n puolustajatkaan :) teille toisille se taas on hirveä katastrofi samoin kun minulle saattaisi taasen olla joku teille täysin itsestään selvä tapa tms :) pysy nyt siellä pöksyissäsi ja ymmärrä että ihmisiä ja kasvatustapoja on erilaisia :)
 
Kolmen äiti
Vasta tulin mukaan tähän keskusteluun, mutta siis HÄH????????????????????????????
Oikeastiko joku jättää tuon ikäiset yksin ja lähtee miehensä kanssa taloyhtiön saunaan.
EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monta vuotta ollaan miehen kanssa saunottu kaksistaan tai lasten kanssa, kun ei tulisi mieleenkään jättää niitä yksin edes täällä omakotitalossa.
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Se tässä vielä on jäänyt epäselväksi, että suosittelisiko se sossun täti paskalla käyntiä lasten ollessa nukkumassa? :D Ai ei vai? Onko asiatonta? :xmas:

Miksi olisi pitänyt erikseen suositella saunassa käyntiä, kun kuitenkin oli sitä mieltä, että ap:n osalta kaikki oli kunnossa?

Missään ei siis kerrottu sosiaalivirkailijan erikseen sanoneen, että ei suosittele vanhempien saunassa käyntiä. :attn: Se, että jätti suosittelematta, ei ole sama asia kuin että olisi sanonut, että ei suosittele. Onkohan liian vaikeaa?
Ei vaikeaa, mutta väärin. Luepas uusiksi.
tietenkään hän ei saunomista suositellut muttei"kieltänytkää" sanoi että se on jokaisen vanhemman oma päätös

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
teille toisille se taas on hirveä katastrofi
Jos lapsille sattuu jotain silloin kun vanhemmat ovat jättäneet heidät yksin kotiin, niin kyllä se on ihan sen perheen oma, henkilökohtainen katastrofi, tuskin juuri kenenkään muun.
 
tuota..
Mä kyllä jättäisin, jos vuoro olisi niin myöhään että lapset varmasti nukkuisivat. En mä nyt siellä saunassa tuntitolkulla ole, yleensä selviän 20 min. kerta. Itseasiassa meidän omakotitalossa sauna on kellarissa ja kaikki makkarit yläkerrassa. Olen viikot yksi ja kyllä mä suihkussa ja saunassakin käyn ilman mitään itkuhälytintä, kun lapset nukkuu vuoteissaan.
 
meow
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
teille toisille se taas on hirveä katastrofi
Jos lapsille sattuu jotain silloin kun vanhemmat ovat jättäneet heidät yksin kotiin, niin kyllä se on ihan sen perheen oma, henkilökohtainen katastrofi, tuskin juuri kenenkään muun.
no mitäs te sitten täällä vielä vääryydestä vaahtoatte? :D kun ei kerran muille kuulu?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
teille toisille se taas on hirveä katastrofi
Jos lapsille sattuu jotain silloin kun vanhemmat ovat jättäneet heidät yksin kotiin, niin kyllä se on ihan sen perheen oma, henkilökohtainen katastrofi, tuskin juuri kenenkään muun.
no mitäs te sitten täällä vielä vääryydestä vaahtoatte? :D kun ei kerran muille kuulu?
Niin meinaat että parempi todeta jälkikäteen, että tuostahan varoitettiin kuin koittaa ehkäistä katastrofia tapahtumasta?
 
meow
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
teille toisille se taas on hirveä katastrofi
Jos lapsille sattuu jotain silloin kun vanhemmat ovat jättäneet heidät yksin kotiin, niin kyllä se on ihan sen perheen oma, henkilökohtainen katastrofi, tuskin juuri kenenkään muun.
no mitäs te sitten täällä vielä vääryydestä vaahtoatte? :D kun ei kerran muille kuulu?
Niin meinaat että parempi todeta jälkikäteen, että tuostahan varoitettiin kuin koittaa ehkäistä katastrofia tapahtumasta?
pistätkö minulle nyt sitten oiken nätisti listan kaikista OIKEASTI todennäköisistä hirveyksistä mitä sen vajaan minutin aikana ehtii tapahtua kun ap juoksee saunasta kotiin? :)
 
oivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.

Jos minä en suosittele lapsilleni naapurin lasten kanssa leikkimistä, mutta en kielläkään, mistä päättelet, että olen lapsilleni sanonut asiasta yhtään mitään? Et mistään, sillä sitä lause ei kerro.

Ainoa asia, mitä tiedämme sosiaalivirkailijan sanoneen saunomisesta (ap:n kirjoituksen perusteella) on, että "se on jokaisen vanhemman oma päätös".

Ja nämä nyt siis sen perusteella, mitä meille on asiasta kerrottu. Paikalla meistä oli vain ap.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Ei tietenkään suositellut, eihän sellaista voi suositella varsinaisesti! Sehän nyt melkoinen sossuntäti olisi, jos vielä oikein suosittelisi, että saunokaa yhdessä.
No miksei se suositellut? Kerropa se? Siksi ettei naapuri tuu kateelliseks? Siksi että kuluu tuplasti vettä? Vai olisko sillä kuitenkin jotain tekemistä niiden pienten lasten kanssa?
Ingalsin Laura ei nyt vastannut tähän :attn:
Noh, jos nyt vielä tämän kerran vastaan. En voi tietää kokonaan sosiaalivirkailijan aivoituksia. Joten en esitä 100%:sta faktaa, mutta uskon silti ymmärtäväni, mikä sosiaalivirkailijan sanoma tässä tilanteessa oli. Minä ymmärrän asian näin, että sosiaalivirkailijalla täytyy työnsä ja ammattinsa puolesta olla joku virallinen linja. MINÄ ymmärrän sen, että YLEISESTI ottaen saunominen asunnon ulkopuolella lasten jäädessä asuntoon on varmasti kyseenalaista. Ja se lienee sossunkin linja. Ja siksi tulivat asian tarkistamaan, koska eivät tarkistamatta voineet tietää, millainen on juuri tämä kyseinen tilanne. No, sosiaalivirkailija tarkisti tilanteen kaikin puolin, kuten ap kertoi, ja totesi, ettei näe lapsilla olevan vaaraa vanhempian ollessa saunassa. Mutta ikään kuin virkansa puolesta ei tokikaan voi varsinaisesti suositella tällaista tilannetta, koska jos hän suosittelisi, siitä voitaisiin taas tehdä johtopäätös, että KAIKISSA tilanteissa saunominen kodin ulkopuolella, joka on siis hyvin suhteellinen käsite, olisi ok. Mutta ap:n tilanteessa tilanne siis tarkastettiin, ja todettiin, että asia oli kunnossa.

Tiedän, että en saa ihmisten päitä käännettyä tässä asiassa, eikä se oli tarkoituskaan. Mutta toivoisin silti, että edes yritettäisiin ymmärtää toinen toisemme ajattelutapa. Minä ymmärrän täysin vastakkaisen näkökannan, ymmärrän, että ihmiset ovat erilaisia. toiset tarkempia, varovaisempia, huolellisempia. En tuomitse heitä siitä. Mutta koska ap:n tilanne nyt on todettu olevan lasten kannalta riittävän turvallinen, eikö tämän voisi jo antaa olla? Ettekö voisi jo lakata vaivaamasta päätänne ap:n lapsilla, kun kerran asiantuntijankin taholta asia on nyt tarkistettu ja todettu ilmoitus aiheettomaksi?

Minä en jatka enempää tätä keskustelua. :)
 
meow
samoin :) sain täältä aika maittavat naurut ja flunssapäiväni piristyi huomattavasti :) on hauska huomata miten fanaattisia ihmisiä löytyy :D noh jokatapauksessa kiitos ja kumarrus kaikille päivääni piristäneille, lähden nyt lämpimään kylpyyn ja älkää huolehtiko, lapset ovat kahleissa vessanpöntössä kiinni että voin varmasti koko aktin ajan tapittaa että hengissä ovat :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Ei tietenkään suositellut, eihän sellaista voi suositella varsinaisesti! Sehän nyt melkoinen sossuntäti olisi, jos vielä oikein suosittelisi, että saunokaa yhdessä.
No miksei se suositellut? Kerropa se? Siksi ettei naapuri tuu kateelliseks? Siksi että kuluu tuplasti vettä? Vai olisko sillä kuitenkin jotain tekemistä niiden pienten lasten kanssa?
Ingalsin Laura ei nyt vastannut tähän :attn:
En voi tietää kokonaan sosiaalivirkailijan aivoituksia...

skon silti ymmärtäväni...

Minä ymmärrän asian näin,...

MINÄ ymmärrän sen, että YLEISESTI ottaen...
TODELLA vakuuttavaa :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meow:
teille toisille se taas on hirveä katastrofi
Jos lapsille sattuu jotain silloin kun vanhemmat ovat jättäneet heidät yksin kotiin, niin kyllä se on ihan sen perheen oma, henkilökohtainen katastrofi, tuskin juuri kenenkään muun.
no mitäs te sitten täällä vielä vääryydestä vaahtoatte? :D kun ei kerran muille kuulu?
Se ei niinkään ärsytä, että joku noin tekee. Mutta se ärsyttää, että joku väittää sen olena oikein/ok/ihan fine. Kun ei se niin mitenkään ole. Erityisen omituista on se, että joku väittää että tapoja kasvattaa ja hoitaa lapsia on monia ja kaikki ne ovat yhtä oikein.. Kun eihän se mitenkään voi olla niin. Jatkuvasti näkee ympärillään, miten lapsia laiminlyödään, voiko joku tätä kieltää?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja oivoivoi:
hän ei saunomista suositellut

Missä tuossa sanotaan, että sanoi, että ei suosittele?
No just tuossa...
Haloo!!!! :eek:

Onko jollain todella noin huono sisälukutaito? "Ei suositellut" mutta "ei kieltänytkää" ei kerro mitään siitä, mitä sosiaalivirkailija sanoi, mutta on tulkittavissa niin, että ei sanonut mitään.
:eek:
:LOL:

Ei saatana :D Siis jos ei suosittele, niin se ei tarkoita että ei suosittele? :D
Mistä se ap sitten sen käsityksen sai, jos niin ei sanottu? Onko hän ajatuksenlukija?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Ei tietenkään suositellut, eihän sellaista voi suositella varsinaisesti! Sehän nyt melkoinen sossuntäti olisi, jos vielä oikein suosittelisi, että saunokaa yhdessä.
No miksei se suositellut? Kerropa se? Siksi ettei naapuri tuu kateelliseks? Siksi että kuluu tuplasti vettä? Vai olisko sillä kuitenkin jotain tekemistä niiden pienten lasten kanssa?
Ingalsin Laura ei nyt vastannut tähän :attn:
En voi tietää kokonaan sosiaalivirkailijan aivoituksia...

skon silti ymmärtäväni...

Minä ymmärrän asian näin,...

MINÄ ymmärrän sen, että YLEISESTI ottaen...
TODELLA vakuuttavaa :D
Siis mitä h-vettiä? :D
 
hei
En oo lukenu kun ekan sivun, miks tästä näin pitkä ketju tuli? Ei musta ap oo tehny mitään väärää, niin lähelläkin oli se sauna. Ennen vanhaan jätettiin lapsia varmaan paljon pidemmiksi ajoiksi ja ilman hälyttimiä...

Vastustajien logiikalla lapsia ei voi jättää yläkertaan nukkumaan jos on alakerrassa tai pihalla itkuhälyttimen kaa. En tajuu.
 
mie
[/quote]

Minä ymmärrän asian näin, että sosiaalivirkailijalla täytyy työnsä ja ammattinsa puolesta olla joku virallinen linja. MINÄ ymmärrän sen, että YLEISESTI ottaen saunominen asunnon ulkopuolella lasten jäädessä asuntoon on varmasti kyseenalaista. Ja se lienee sossunkin linja. [/quote]

ja sitten sinä ivaat ja pilkkaat ja sanot mussuttajiksi niitä, jotka ovat tässä ketjussa moneen kertaan sanoneet, että tuo saunominen kodin ulkopuolella on kyseenalaista. Ilmoitus ei ollut turha. Siis ymmärrätkö vai etkö? Miksi syöt sanasi, kun kerran olet ollut niin varma asiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Vasta tulin mukaan tähän keskusteluun, mutta siis HÄH????????????????????????????
Oikeastiko joku jättää tuon ikäiset yksin ja lähtee miehensä kanssa taloyhtiön saunaan.
EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monta vuotta ollaan miehen kanssa saunottu kaksistaan tai lasten kanssa, kun ei tulisi mieleenkään jättää niitä yksin edes täällä omakotitalossa.
Lieköhän olet juuri tullut tähän ketjuun, ettet vain ole taas sama lässyttäjä toistamassa kauhistelujasi...

Mut tosiaanko sä et pysty siellä omakotitalossas saunomaan yhdessä miehes kanssa, kun lapset nukkuu tyytyväisinä sängyissään? Aika outo olet.
 

Yhteistyössä