Mehevältä näyttää tuo meidän kinkku =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="friday";29370052]Tässähän on mennyt aivan hukkaan koko neljän sivun vänkääminen ja vääntäminen, jos kerran meinaat ettei tätä koko ketjua kannata tulostaa siihen jääkaapin oveen.

Konsensus pilaa kaikki hyvät nettiväännöt. Tosin tässä ketjussa sellaista ei ole näkyvissä joten jatkakaa ihmeessä - kellokin on vasta kaksi yöllä :-)[/QUOTE]

Onneksi olkoon! olit sadas kommentoija ketjussa missä mietitään miten kinkku paistetaan!

:xmas:

Ei ole tappelemista siinäkään; kun minä en niistä tykkää niin ei saa muutkaan tykätä :)

526890_450973521633933_1648338681_a.jpg

Menin sitten lukemaan tämän ketjun. Tilanne on nyt se, että raaka kinkku makaa edelleen pöydällä, ja minä räplään hysteerisenä uunin namikoita enkä osaa päättää, millä lämpötilalla tuon sian paistan. Itkettää, kellokin on jo noin paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja en kestä;29370072:
Menin sitten lukemaan tämän ketjun. Tilanne on nyt se, että raaka kinkku makaa edelleen pöydällä, ja minä räplään hysteerisenä uunin namikoita enkä osaa päättää, millä lämpötilalla tuon sian paistan. Itkettää, kellokin on jo noin paljon.

Ota yks vihree kuula, ni helpottaa. Mä tarjoon, ole hyvä :)

526890_450973521633933_1648338681_a.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja en kestä;29370072:

"No siksi sen uunin pitääkin olla sillä hetkellä kun laittaa kinkun uuniin 170-180 astetta. Puoli tuntia sillä lämmöllä ja sitten siihen 110-125c. Riippuen kinkun koosta, mitä isompi niin sitä enemmän saa olla lämpöä.
Muuten siitä tulee kuiva korppu. "
:)

[QUOTE="friday";29370086]Entäs se lopetuslämpötila? 81,2675 astetta vai laitetaanko ihan reilusti vaan 88,2547 astetta? Entä onko patalapun värillä merkitystä?[/QUOTE]

En kyllä usko, että yksikään kinkku onnistuu jos sitä ei oteta ulos pinkkivalkoruudullisella patakintaalla. Onnea yritykselle.

• Tykkää
Reactions: MIES!
Okei, rauhoituin vähän tuon kuulan syötyäni. Luotan wer:iin, kinkku lähtee nyt noilla ohjeilla uuniin. Muuten mies löytää mut aamulla makaamasta tästä uunin edestä paistamaton kinkku käsivarsillani.
Patalaput on kyllä siniset eli ei yhtään joulun väriset, mutta otan riskin, vittu.

[QUOTE="friday";29370086]Entäs se lopetuslämpötila? 81,2675 astetta vai laitetaanko ihan reilusti vaan 88,2547 astetta? Entä onko patalapun värillä merkitystä?[/QUOTE]

Ei niin mitään merkitystä otatko ohkasella lapasella vai oikealla patalapullla. Jätä lämpötila alle niin saat medium-. Makuasia, sanoi hurtta kun pallejaan nuoli :)

Eieieiei!! Lopettakaa hulluutenne jo ihmiset! Kinkun saa paistaa vain minun ohjeiden mukaan!

Ei muuta kuin roskiin jos kerkesitte paistella "väärien" ohjeiden mukaan :D

[QUOTE="friday";29370093]/&%)()=&¤. Meillä on vaan punaisia. Se meni siihen sitten tämä joulu... Lähden raapimaan ranteita auki tuonne pihalle.[/QUOTE]

Stop tykkänään, "ranteet auki" thread toisaalla, mee sinne puhumaan niistä :D

• Tykkää
Reactions: Sirionful
Olenkin tässä vuosien varrella usein ihmetellyt sitä, miten vaimoni voikin aina tietää kaikesta kaiken. Olen aiemmin luullut että joka alan asiantuntijaksi kehittyminen veisi hieman kauemmin aikaa, mutta nythän se alkaa pikku hiljaa selvitä. Hän on vaan ollut ennen minua täällä...

Tämä tiedon valtaväylähän suorastaan hyväilee olemusta aina kun nämä sivut avaa! Problem solved - noin niinku kansanvälisesti ilmaistuna.

Sanonta: "epävarmuus on ajattelevien ihmisten ongelma" on tästä eteenpäin menneen talven lumia. Tai tämän nykyisen talven lumia, ihan miten vaan.

P.S. Eihän noita vihreitä kuulia kukaan täysjärkinen syö - eihän?

Meidän ylikypsästä kinkusta on enää rippeet jälellä (sisälämpö 85astetta) ei ollut kuivaa vaan oikein hyvää kinkkua:) vaaleanpunertava kinkku jää multa syömättä.

Meidän ylikypsästä kinkusta on enää rippeet jälellä (sisälämpö 85astetta) ei ollut kuivaa vaan oikein hyvää kinkkua:) vaaleanpunertava kinkku jää multa syömättä.

meidän kinkku ei ollut punainen oli kyllä iha ruskea, ninkuin kuuluukin, vaikka sisälämpötila ei ollut kuin 76 astetta, enkä laittantu ensi 1,5 tuntia kovemmalal lämmöllä. Mutta tietenkin uuni oli jo lämmenenyt siihen 125 asteeseen kun kinkun sinne laitoin. ei oo järkeä kylmään uuniin kinkkua laittaa

Yhteistyössä