Mehevältä näyttää tuo meidän kinkku =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä paistoin siihen 80 asteeseen asti, ja päätin, että ensi vuonna paistan 85 asteiseksi, sanoo Rollolainen sitten mitä tahansa. 72 asteinen kinkku on kyllä raaka.

ei varmasti ole, olen useammankin ohjeen nähnyt missä on 72-77 astetta. meidän kinkku ainkin oli kyps'ä eikä yhtään punainen,. oli toki folion sisällä noin puoli tuntia jonka jälkeen laitettiin parvekkeelle jähtymään pariksi tunniksi,sirrettiin sit jääkaappiin.

meidän kinkku ei ollut punainen oli kyllä iha ruskea, ninkuin kuuluukin, vaikka sisälämpötila ei ollut kuin 76 astetta, enkä laittantu ensi 1,5 tuntia kovemmalal lämmöllä. Mutta tietenkin uuni oli jo lämmenenyt siihen 125 asteeseen kun kinkun sinne laitoin. ei oo järkeä kylmään uuniin kinkkua laittaa

jos sulla oli valmiiksi jotain tummempaa rotua oleva sianperse :P, joku maahanmuuttaja vaikka.

Minä paistoin siihen 80 asteeseen asti, ja päätin, että ensi vuonna paistan 85 asteiseksi, sanoo Rollolainen sitten mitä tahansa. 72 asteinen kinkku on kyllä raaka.

meidä viime vuonna paistama kinkku oli ylikypsä kun se oli 85 astetaa. ei siitä pysytnyt laikkaamaan viipaleita ja oli kuiva korppu.
täsät sai kauniita viipaleita leikattua ja ei yhtän kuivaa, ens vuonnakin teen samalal ohjeella ( me ei kuorruteta kinkkua lainkaan)

meidän kinkku ei ollut punainen oli kyllä iha ruskea, ninkuin kuuluukin, vaikka sisälämpötila ei ollut kuin 76 astetta, enkä laittantu ensi 1,5 tuntia kovemmalal lämmöllä. Mutta tietenkin uuni oli jo lämmenenyt siihen 125 asteeseen kun kinkun sinne laitoin. ei oo järkeä kylmään uuniin kinkkua laittaa

jyräytin kinkun itse 82 asteiseksi, hyvvee oli, ja ens kerralla taidan tähdätä kans siihe 85 paikkeille.

mites se sun sitkee karjalanpaisti? pyörikö suussa kumipallerot?

En tiä mikä isän paistamas kinkus on ollu lämpötila, mutta ylikypsää se kyllä oli. Osasta kohtaa ku leikkas niin mureni jonku verran, mutta kyllä siitä siivuja sai leikattua ihan nätisti. Kyllä leivinuunis paistettu kinkku vain on hyvää! :p

No ensinnäkin

Mikään kaupasta ostettu valmiskinkku ei käy, vaan sika pitää olla itse kasvatettua ja itse teurastettua.
Lähetään nyt vaikka siitä.

Ja OIKEETA kinkkua ei paisteta missään kerrostalokämpän sähköuunissa, vaan ainoastaan hirsitalon leivinuunissa paistettu kinkku on se ainut oikea tapa!

Ja kinkun sisälämpöhän riippuu ihan syöjistä. Kun on osaava paistaja niin se 80c on sopimoilleen, jos hieman ylikypsästä pitää (ja me pidetään)
Aloittaja tuntuu olevan niin tumpelo, ettei vaan osaa.

paistettiin meillä tänä jouluna 100 astetta, tunti per kilo, ja sisälämpötila 77, ai että tuli oikein mehukas, ei sellainen kuivahko ylikypsä, joka joulu ollu ylikypsää, nyt onnistui!:D :p

[QUOTE="friday";29370106]Oho... Onko täällä annettu oikeaoppisia neuvoja tuohonkin puuhaan vähintään sen 1000 viestin verran? Mitä täällä ei ole, sitä ei tosiaan tarvita. KVG on historiaa jos tällä sivustolla on oma haku![/QUOTE]

Onhan täällä se itsemurhaketju... Ranteet auki oikeaoppinen metodi sieltä puuttuu, kun pyydettiin kivuttomia keinoja.

Yhteistyössä