Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Ööh näin pikapikaa jotain..

Nita, meillä tyttö pienempänä ku kakkas kerta viikkoon niin taipui ihan kippuralle ja huusi sellasta tosi kimeää tuskan huutoa kun väänsi sitä kivikovaa vihreetä pökälettä. Oli järkyn kuulosta. Onneks ei enää sellasta tuskaa aiheuta tuo kakkaaminen vaikka ei kakkaakkaan kuin max. 3 krt/viikko.

Mäkin tänään kulutin s-marketin vauvaruokahyllyjen luona useamman tovin kun mietin että mitäs se katjuza eemelille syöttääkään... ostin sitte jotain jauhepuuroa... sas nähdä uskaltaako sitä kokeilla. Jos odottelis vielä pari viikkoa. Nyt noomi syö perunaporkkana sosetta ja hän luulee että lusikasta pitää imeä samalla tavalla kuin tuttipullosta joten syöminen on melkoista lupsutusta :heart: Ja sitte tietysti pitää päristää kun ruokaa on suun täydeltä. Kivasti on aina vaatteenvaihdot edessä tytöllä ja äitillä. Mangososetta kokeilin, ei tykännyt. Ilme oli kamala ja koko vartalo puistatuksia tuli useita. Luumukin aiheuttaa samaa mutta yritän sitä aina muutaman lusikallisen antaa päivässä että tuo kakkaaminen tapahtus useemmin.

Matkarattaita ei meilläkään ole, hankintalistalla olisivat...

Ja kerhoa kannatetaan. Se kun toimii (ainakin ennen uudistusta) vaikka muu palsta oliskin jumissa.

No mutta tämä tällä erää ja enemmän sitte kerhossa :)
 
Sanna, laitoin yv:tä!

Kiinteitä ollaan taas vähän kokeiltu, kahtena päivänä persikkaa vaikka niin vannoin joskus aloittavani perunalla. Perunallehan irvisteltiin ja yökkäiltiin siihen malliin etten viitsinyt vielä enempää kokeilla. Persikka taas menee alas sylkemättä + sotkematta, ja suu aukesi heti valmiiksi uutta lusikallista varten =)

Eetu oli eilen mun äidillä illan hoidossa. Oli kyllä nukahtanut yöunilleen, mutta herännyt puolen tunnin kuluttua erittäin virkeänä seurustelemaan. Kun äiti oli alkanut pukemaan ulkovaatteita päälle, poika oli naureskellut ääneen :D Oli vissiin kiva päästä kotiin.

Jos sitä vaikka alkaisi tekemään vatsalihaksilleen jotain kun eilen jäi väliin.
 
nyt ottaa kupoliin onko muilla ukot yhtä tyhmii et ei tajua omilla aivoillaan näinkin yksinkertaista asiaa kuin et jos lapsi herää yöllä syömään se joka on vielä hereillä voi MYÖS syöttää ettei sen (lukekaa minun)tarvii herätä kesken unien. ei meillä ainakaan näytä tajuavan. tänää onkin sit mykkäkoulu niin kaun ennenkuin asia menee perille. eikä ollut ainoa kerta viime yönä.
 
petriina Miehillä (ainakin monilla minun tuntemilla tapauksilla) on aivoissa yhdistyshäiriö. Piuhat ei pelaa niin, että ymmärtäisi naisen mielestä yksinkertaisia ja itsestään selviä asioita. Et ole siis ainoa, joka tuskailee miesten kanssa milloin mihinkin asiaan liittyen! Hyvällä koulutuksella voi joissain tapauksissa saada melko hyviä tuloksia. Kannattaa siis testata koirankoulutusmenetelmiä jos suora puhe ei tepsi. :whistle:
 
Petriina Joo liian lyhyet piuhat on täälläkin miehellä. Meillä mies on tasan tarkkaan kaksi yösyöttöä tehnyt ja nekin oli sillon kun olin ite mahataudissa ja niin huonossa kunnossa ettei jalat kantanut yhtään. Silloinkin sai potkia miehen ylös että älys lähtä pulloa lämmittään. Just tuossa oli hieman sanailua, kun mies ois lähtenyt kavereittensa kanssa moottorikelkkailemaan niin oli pakko jo koveutua. Meillä muutenkin tuon taloprojektin puitteissa mies on TOSI paljon kotoa pois. Eli lähtee aamulla ennen kuin me pojan kanssa herätään ja usein saattaa tulla kotiin vasta kun poika on jo yöunilla. Niin piti sitten jo sanoa että onko pakko enää tommosiin höpöhöpö hommiin lähteä kun ei muutenkaan kerkiä kotona olemaan. Kuulema hänen liikunta muoto tuo kelkkailu. Minä sitten siihen että kyllä minäkin voisin joskus jotain kuntoilua harrastaa jos mulla siihen joskus ois mahdollisuus. Kaipa tuo sitten älysi ja aiko vain yhden kuorman puita metsästä roudata ja tulla sitten kotiin. Mut eipä tuota taida ite siitäkään huolimatta minnekään lenkille keritä kun pitäs ruveta tenttiin lukemaan... Kyllä se välillä vaan v..uttaa niin paljon ja tuskin ihan lähiaikoina helpottaa tuon taloprojektin takia.
 
kiitos donu ja sanle,kiva tietää etten oo ainutta tallukkata täältä maailmasta napannut hoteisiini. meillä kanssa menossa tuo rakenus projekti ja olenkin entanut miehen nukkua yöt koska hän joutuu aamusta aina aikaisin nousemaan ja me jäädään nukkuu mut nyt olikin siitä kyse et mies ei ollut vielä nukkumassa vaan katsomassa telkkaa 1.30.
toivotaan et toi raksa olisi kesän alkuun valmis niin olisi se murhe poissa mielestä. poden nimittäin tosi huonoa omaa tuntoa siitä kun en voi osallistua hommiin vaikka mieli kovasti tekisi. poika kun ei ole vaunuissa jos niitä ei heiluteta.meilläkin muuten mies kelkkailee yl lauantaisin heittää muutaman tunnin reissun ja mie kotona pojan kaa maanantaista sunnuntaihin retket on vaan vaunuilla kauppaan ja lenkillä olot no jos se siitä helpottaisi joskus. anteeksi vaan kun tää on yhtä valitusta tää miun kirjuutus nyt.
 
Petriina Meillä toi rakennnusprojekti on vielä toooodella pitkässä kuusessa... nyt vasta puita kaadellaan ja seuraavaksi alkaa sahaus. Joten todennäköisesti meillä tulee valmista ehkä joskus 1,5v päästä jos sittenkään. no toivottavasti se koko aika ei kuitenkaan ihan niin aktiivista oo, että joka ikinen päivä pitäs olla ympäripyöreitä päiviä raksalla. Kyllä jo miehelle sanoinkin että mahtaa se aviokriisi tulla sitten kun rakentaminen on kiivaimmillaan. Kyllä mä tietenkin noi menot ymmärrän, että eihän se talo valmistu mitään tekemättä, mut sitten ärsyttää että jos miehellä joskus oiskin muutama tunti aikaa kotona olla niin sitten ollaan omiin harrastuksiin ja mihin menossa. Välillä tuntuu että miehelle kotona vietetty aika on hukkaan heitettyä aikaa. Parastahan tässä on vielä se että mies on nyt vanhempainvapaalla :LOL: Joo ei kyllä näy missään. Kyllä se ne pakolliset määrät poikaa kattoo sillon kun mulla on koulua, jota ehkä on kerran kahteen viikkoon ja ei sitäkään. Aina saapi kysymällä kysyä että millon se joutas sen verran kotona olemaan että kerkeisin tenttiin lukemaan tai kandintyötä tekemään. Yleensä aamuisin se malttaa jonkun verran kotona olemaan mut yleensä tulee jo tunnin päästä mut koneelle keskeyttään että joko valmista voiko lähteä. No jospa tää joskus tästä helpottaa...
 
sanle: voimia vaan talo projektiin ja kärsivällisyyttä. meillä alkaa sisustus puuhat olla käsillä ja kaakeli kauppaan pitäisi päästä.maalaamaan tekisi mieli mut tosiaan poikaa ei saada minnekään hoitoon niin hommat tosiaan jää miehelle. me aloitettiin viime huhtikuussa kaivamaan pohjaa ja talotehdas pystytti rungon. kaiken muun on mies isse tehnyt mitä nyt muurari oli julkisivua tekemässä ja kylppäriä muuraamassa.sähköt tietysti ammatti mies hoitaa. meillä mies palkkatyöstä vuorotteluvapaalla kun laskettiin et tulee halvemaksi kun palkata työmiehiä. kyl siinä se puolitoista vuotta aika lähelle menee tietysti miten valmiina talon ottaa ja paljonko on apu voimia.mut sen neuvon annan älkää tehkö mitään tiukkaa aikataulua ettei mikään homma paina liikaa niskaa. meillä ollut siitä puolesta kiva kun ei oo aikataulua niin voi pitää joskus niitä vapaa päiviäkin. =)
 
Sanna-78 Laitoin yy:tä :wave:

LilliM Kyllä mä olen aina vaan varmempi että jotain allergioita on :/ , varsinkin kun säkin nyt tuosta päänraapimisesta mainitsit. Oltiinko teillä silloin rintamaidolla kun allergiaoireita rupesi tulemaan? Jätin riisin pois toissapäivänä ja nyt on ihottumat poissa, eli aika selkeetä :/ Mietin vaan että miten käy imetyksen, koska sitä kauttahan Eemeli altistuu vaikka mille. Jos olis vaikka pelkkä maitoallergia nin helppohan se olis omasta ruokavaliosta jättää pois mutta nythän ei sitten tiedä mitä kaikkea löytyy. Pitänee varata aika jonnekin yksityiselle koska neuvolassa ei saa kun hakata päätä seinään, ne tuijottelee vaan käyriä.

Nyt taas Eemeliä laittaa päikyille, oliskohan jo neljäs kerta kun tänään nukutaan koska nukkuu taas näitä ihania vartin unia :kieh:
 
Hei,

löysin tämän palstan vasta vähän aikaa sitten. Olen ollut keskustelemassa toisella foorumilla, mutta se on jotenkin hiljentynyt. Elikäs, meillä on marraskuun 23. päivä syntynyt pieni tyttö.
Alkuun arki oli aikamoista hulabaloota, mutta nyt päiviin on tullut jonkinlaista rutiinia ja ehtii jo jotain tehdäkin :)

Mahtuuko tällainen mattimyöhäinen vielä joukkoon?

Lumeton
 
Petriina joo no meillä on tarkotus tehdä talo ihan itse alusta asti. Ei siis oteta miltään talotoimittajalta mitään pakettia. Mies on nyt mun isän kanssa kaataneet talopuut mun vanhempien ja appivanhempien metsistä. seuraavana vuorossa sahaus ym. joten pitemmän ja vaikeamman kaavan mukaan tehdään. Meillä onneks apuvoimat lähellä ja ammattimiehiä suvussa joten sinänsä helpompaa. Mut oishan se tosiaan nopeempaa ja helpompaa ottaa valmiina jostain, mutta kun mies haluaa ite rakentaa alusta asti ja toivotaan että näin hieman halvemmaksikin tulis. tarkotus ois että jos tonttihomma saadaa varmsitettua, mikä siis ei vielä oo varmaa :LOL: niin että päästäs tälle kesälle tekemaan tietä sinne ja maansiirto työt ja pohjat. Meillä ei varmaankaan tuu olemaan minkäänlaista aikataulua. tai kyllä kai sitä aina jotain on mielessä että millon vois olla valmista. mutta nykyinen asunto on kyllä aika pieni, niin tiiä sitten että miten kauan me enää tähän mahdutaan.
 
sunnuntaita tänne !

SANNA: laitoin yv:tä :wave:

Onneks ei oo saralla enään ollu sellasta itkuhuutoa sen kakan kanssa mut silti vielä samantapasta kakkaa tulee :whistle: ... Oli kyllä niiiiin kamalan kuulosta :/

Niin ja Tervetula LUMETON mukaan vain, kyl tänne mahtuu ;)

Viime yönä nukku 21-9 :whistle: ihanaa mut TOSI outoa et noin pitkän pätkän putkeen ;) :whistle:

Kaikkee täski vielä vissii oli kommentoitovaa mut kun muistais :O
Palataan taas !
 
Katjuza: Meillä sai rintaa ja pulloa ihan alusta saakka. Mutta sitten sain rintatulehduksen melkein heti alkumetreillä jolloin pulloteltiin paljon. No,eihän tissi sitten enää kelvannut joten siirryttiin vallan korvikkeille. Siitähän ne oireet sitten alkoivat pahenemaan. Mutta näin jälikäteen kun aattelee niin musta tuntuu,että niitä oireita oli koko ajan,mä en vain tajunnut niitä. Posket siis helottivat,pää kutisi,iholla oli urtikaria-läiskiä,kutinaa jne jne. Mä toivon ja toivon että Petrus ei olisi allerginen,en oikein toista kertaa jaksaisi samaa rumbaa :/

Meillä mies ei ole koskaan syöttänyt yöllä poikaa |O No rintaahan mä pääsääntösesti kyllä tarjoon,että sikäli hankalaa,mutta saa myös pulloakin... Meillä myös aika kiristysten viikonloppu,tokasin tuossa miehelle,että mulla on tällasta yh-elämää. Ei oikein tykännyt mun lausahduksesta. Kaiken muun menemisen ohella,hoitaa aurauksia ja eilisen illan oli poissa (päivän jääratakisoissa esikoisen kanssa ) ja tänään lähti jo auraamaan :headwall: :headwall: Tällasta tää mun elämä on,kököttää täällä kotona vailla aikuisen puheseuraa...onneksi on tämä netti :D Jotenkin tuntuu että joku kriisi meillä menossa...

Petrus nukkui eilen päikkäreitä yli 4h mutta tänään on vinkunaa kuulunut jo muutamaan otteeseen vaunuista |O Näin ne vaihtelee.

LilliM+Petrus
 
LilliMenninkäinen meillä toi yh-juttu on ihan yleinen puheenaihe! :LOL: Mä aina sanonkin miehelle että mennään paikalliseen yh-äitien kokoontumisajoihin tai puoliorpojen tapahtumaan! Siis ihan yleinen läppä. Eipä oo mies vielä mieltään pahoittanut. Täällä päin on ihan yleinen ilmiö tuo "yksinhuoltajuus". Ollaankin parin kaverin kans "oikeesti" miettitty kyseisen yhdistyksen perustamista, kun tuntuu että yhdellä jos toisellakin miestä tuskin kotona näkyy.

Mäkin laitoin Sannalle yvtä tuossa aikasemmin.
 
Tervetuloa lumeton! Itsekin raskausaikana ja vielä Ainon synnyttyä kävin muuallakin kirjoittelemassa, mutta kun palsta hiljeni hiljenemistään olen siirtynyt lähes kokonaan tänne.

katjuza Kurjaa jos Eemelillä on jokin allergia. :| Meillä Ainolle on ilmestynyt poskiin sellaiset kuivat läntit joihin rasvaaminen ei ole auttanut mitään ja vähän "vainoharhaisena" olen alkanut miettiä onko tyttö allerginen maidolle. Ilmestyivät sen jälkeen kun kokeiltiin korviketta yhtenä iltana.... Pumpulle en taaskaan herunut ja rinta ei kelvannut, joten ajateltiin testata jos sitten siirryttäisi korvikkeelle vähitellen. Alkaa väsyttää tämä jatkuva pumppaamisen yrittäminen ja imettämisen kanssa taistelu. Mutta siis siitä korvikkeesta seurasi yöllä kova itku, joten jotain vaivaa se aiheutti...

Kai tässä pitäisi ihan vaikka yrittää tiskata kun Aino nukkuu, eikä vaan roikkua netissä... Jotenkin meinaa taas jumiutua. :whistle:
:wave:
 
Auttakaa nyt avutonta, miten mä saan laitettua Sannalle yv:tä että pääsis kerhoon. Löydän kyllä saapuneet ja lähetetyt viestit, mutta mistä voin ite lähettää viestiä.

Sen verran täytyy kommentoida, että täälläkin raavitaan ihan hullun lailla päätä. Heti kun herää niin neiti alkaa kaksin käsin oikein kuopsuttamaan päänahkaa.
 

Yhteistyössä