Marrasvauvat 2007 *MAALISKUUSSA*

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Aika hurjan näköinen luomi Sannan lapsella on :( Ei kiva...
Eilen aloitettiin kiinteät ruoat ja Joona oli sen oloinen kuin olisi ennenkin syönyt. Isosiskollaan kesti kauemmin tajuta syömisen juju.

Hampaita Joonalla on jo 2... samaa tahtia hampaat näyttää tulevan kuin isosiskolla. Kiva siinä sit imettää, kun toinen puree... auts...

Joona oppi noin 2kk iässä kääntymään mahalta selälleen ja kääntyikin usein, mutta nyt on joko taito kadonnut tai sit ei vaan pikkuherraa kiinnosta liikkuminen.

Meillä on vaunut sekä matkarattaat. Kummassakin Joona on jo ollut, kun rattaat saa ihan makuuasentoon.

Mutta nyt vähän touhuu lasten kaa ja sit ruoanlaittoon.

Laitan tänään otetun kuvan tosta luomesta ku saan kuvat koneelle..

Ella käänty ekan kerran mahalta selälleen 1.5kk ikäisenä ja tekee sitä edelleen. Selältä mahalleen pääsee melkein mut sit on käsi tiellä ja sit menee hermot ja sit ei nyt olla sitte hetkeen edes yritetty..

Saatiin uus runko vaunuihin, siinä vanhassa oli jotai vikaa ja nyt toimii niinku pitäiski vaikka yks rengaski on kiero noissa toisissa niin ei haittaa, menee silti vaunut suoraan ja pystyy nyt yhdelläki kädellä työntään. Meillä siis 2 paria renkaita, ne ilmakumit ja sit ne sellaset mitä pitää täyttää..

Kyselin samalla matkarattaista ja vähän ihastuin Carenan uusiin Easyihin (?), kun niissä oli se yhtenäinen työntöaisa ku mä en niistä kahvoista oikeen tykkää ja sit siihen on tulossa pinkit rattaat niin Ella haluu ehdottomasti ne ja Ella pyysiki jo mummulta niitä 6kk lahjaks :D

Moi

Täälläpä marrasmamma esittäytyy. Olen seuraillut teidän kirjoituksia marraskuusta asti vertaistukea hakien. Usein, kun mieheni hämmästelee poikamme käytöstä totean, että se on ihan normaalia, niin mun nettikavereiden lapsetkin käyttäytyy. :) Usein olisi ollut kommentoitavaa teille...

Meidän esikoinen, eli Noah syntyi marraskuun 17.päivä kättärillä. Pituutta oli 50cm ja painoa 3396g. Asustelemme Espoossa. Mukava on ollut viettää kotiäitipäiviä pikkusällin kanssa.

Palailllaanpa, Livia

Tervetuloa Livia! Mukavaa kun sinäkin esittäydyit ja liityit joukkoon. :) Aika moniin ongelmiin ja murheisiin löytynyt vinkkejä täältä palstalta. Neuvolassa on harvoin ollut kysyttävää kun täältä on saanut nopeasti tietoa.

Aino on tänään pitkästä aikaa syönyt kaksi kertaa rinnalta ihan päivällä, ihanaa! Ja nyt vetelee unta kuulaan jo kolmatta tuntia tuolla sängyn päällä. Kävimme päivällä optikolla kun vanhat lasini ovat jo pitkään olleet huonot ja ilmeisesti reissu väsytti kun uni maistuu noin hyvin. Toivon hartaasti, että Aino alkaisi syödä taas kunnolla rinnalta, pääsisin tuosta jatkuvasta lypsämisestä eroon.

Meillä ei ole matkarattaita. Ostimme Emman yhdistelmät ja niillä on pärjätty mukavasti. Hermot saattaisi noiden kanssa kyllä mennä jos usein pitäisi kuljetella niitä autossa. Renkaat joutuu irrottamaan että mahtuvat kyytiin. Olen kyllä ollut positiivisesti yllättynyt vaunujen laadusta, merkillähän on vähän huono maine. Tai ainakin minua noista kovasti varoiteltiin. Mitään vikaa ei ole ollut ja hyvin on päästy liikkumaan metsäteilläkin.

Nyt on kyllä pakko ruveta lypsylle. Olen lähdössä auttamaan Ainon serkkutyttöä pianoläksyissä ja jätän Ainon kotiin miehen kanssa.

Hei taas!

Kiitti Piin ja Mirnu, Sannalle lähtee siis y-viestiä:)

Tervetuloa Livialle! Miekin sanon aina miehelle noin, jos se ihmettelee jotain :D Kyllä nettikaverit tietää..

Sanna; Meijän Mintulla on samanlainen takatukka :D
Muuten on jo niin pitkät hiukset ja takaraivo paljaana..onneton.

No,eipä taas muuta..

Tervetuloa Livia :wave: , mekin asustellaan Espoossa, ilmottaudu sinäkin tohon meidän kevättapaamiseen Espoossa jos vaan kiinnostaa :D

SAnna-78, mäkin olin jotenki kuvitellu Ellan luomen paljon pienemmäks, olen kyllä aikasemminkin mansikkaluomia nähny joten en tiedä mistä mulle tuli mielikuva et olis pienempi.

Terve vaan Terpu ja tervetuloa joukkoon.

Toi Ellan luomi suureni ihan yhtäkkii tollaseks. Toivottavasti nyt ke TYKSissä keksivät sille jotai muuta ku noi kortisonitabut.

Onneks Ella oli äsken fiksu tyttö ja väänsi kakit ennen nukkuun menoa..

Huomenna onki sitte BabyBio ja sinne suunnistetaan. Onks muut käyny noissa? Eiks niitä ympäri Suomea kuitenki järjestetä?

Täällä Tampereella on kanssa tuo BabyBio yhdessä teatterissa ollut mut en oo kertakaan käynyt. En tiedä, onko kuiteskaan mun juttu. Vuokraan mieluummin videon kotiin ja tietty toivon että pääsisin joskus miehen kanssa ihan kahestaan sinne.
Täällä eketty jo 10 päivää ilman telkkaria. Luulin jo vierotusoireiden lievittyvän kunnes täällä alettiin sit kirjotteleen Wallanderista. :headwall: Mä kun olin jo onnistunutb unohtaan koko Wallanderin. Niin, että kiitos kovasti :kieh: Jos mä olisn diktaattori niin kieltäisin tv-ohjelmista puhumisen tällä palstalla. Mut ku en oo, mikä sinänsä parasta kaikkien kannalta :)

:LOL: :LOL: Mikä baby bio... mäkin haluun. Mutta eihän täällä takahikliällä ole kuin just ja just yksi vaivainen elokuvateatteri. Nyt olen saanut ison tytön kanssa katsoa Tuhkimoa DVD:ltä :D Minäkin sain esittelyn tehtyä. Kiirettä pitänyt viieaikoina ettei ole paljon ennättänyt kommentoimaan... noooh eiköhän tää tästä rauhoitu.

Mä olen tuolta Finnkinon sivuilta joskus täyttänyt jonkun kaavakkeen, että laittavat mulle joukkomailia, kun moinen taas on. Ei ole vielä mitään kuulunut. :whistle: Joskus päälle kuukausi sitten taisi olla viimeksi, kun mun täti oli miehensä kanssa moiseen mennyt (lasta niillä ei tosin ollut mukana. kunhan menivät, kun halusivat kyseisen leffan nähdä keskellä päivää. :D ) ja suosittelivat sitä sitten mullekin. =)

Meikä on siis taas messissä! :wave:

...Jos ei meillä ole nuhaa... ;) :headwall:

Tervetuloa uusille!

Livia,meijän sällit on muuten syntyny samana päivänä,sairaala on ollu vaan eri ;)

Väsyttää,herrat päättivät,et tänään ei nukuta pitkään.Päikyillä asia korjaantuu,tietysti siin tapauksessa,et nukkuuvat samaan aikaan.

Pitäs varmaan mennä laittaan pyykkikone töihin,isompi sälli on taas ollu toppapukujen tehokuluttaja!

:wave:

Yhteistyössä