Marrasvauvat 2007 JOULUKUU

Sanna Mä vähän kans luuilen, et ei se haju merkkiä vaihtamalla parane. En kyl tajua kuinka voiskaan, luulis noitten korvikkeiden kuiteskin olevan niin lähellä toisiaan.
Onpas teidän tyttö kehittynyt muuten tosi upeesti =) Täällä kanssa kovasti kannatellaan päätä ja vatsallamakuulta nostetaan päätä tosi terhakkaasti ylös. Ja omaa kujerrusta tulee kans ihan kivasti. Et ihan nätisti näyttäis meitin hormonivauvat kehittyvän :LOL: ;)
 
nonnih.. Joulusiivoukset tehty ja ruokaostokset samontein, jee! Saavutus tämäkin! :D Tais olla osansa miehelläkin, joka päätti yllättää ja aloitti joululoman jo puolilta päivin.

Mä muistelen,(huom. nuoruusiän dementia vaivaa) et joskus sanottiin et kun korviketta menee yli litra päivässä ni olis hyvä aloittaa kiinteet. Mun mielestä noin neuvottiin vanhempien lapsien kohdalla. Meillä tais olla tytöt reilu 2kk ikäisiä, kun alettiin jo perunaa tarjoomaan. Mä en ymmärrä kui mä olen niin hyvä unohtamaan asioita, mut mulla on joku tommonen kutina tästä asiasta. Tässäkin asiassa tietty kaikki tekee tyylillään.

Sit kattomaan saliksia.. Moro!
 
merikukka Hyvin juu tuntuu hormonivauvat kehittyvän :) :heart:

Meki käytiin kaupassa, mut oli vähemmän porukkaa ku oletin, onneks..

Meil ollaan toista päivää kakkimatta, tosin perä paukkuu kyl mut kakkaa ei ole tullu. ehkä siinäki syy miks ei ole Ella syöny niin paljoo nyt pariin pvään. Ei mahdu maitoa, ku ei tuu osa ulos peräpäästä :D

Ellu24
Mun sisko on kans aloittanu perunan kaikilla kolmella lapsella 2.5-3kk ikäisinä.

Kuolaako teen vauvat? Ella kuolaa ihan hirveesti.
 
Moikka :wave:

Meillä on ollut helppo päivä tänään vauvelin kanssa,mutta en mä silti ole muuta saanu aikaseksi kuin poikien kämpästä pölyt pyyhin :LOL: Poitsu on nukkunut tänään tosi paljon,herännyt vaan syömään välillä ja taas possottanut =) kai yöllä sitten kukkuu hereillä...

Ellu: Mulla kanssa päässyt moni asia unohtumaan tässä lasten hoidossa. Piti oikein alussa miettiä tota pullojenkin pesua,että kuinkas niiden kanssa pitikään toimia. Mutta luulenpa,että maalaisjärjelläkin pärjää aika pitkälle :D

Neuvolatäti kävi tänään ja poitsu on ylittänyt syntymäpainonsa =) Painaa nyt jo yli 5kg. 2vkon iässä kuulemma tuo syntymäpaino pitäisikin ylittyä. Kyllä tuolle vesselille tissi kelpaa sen verta hyvin,että ei ole ihme tuo hyvä painonnousu!

Maidon tulo on mulla tasaantunut kivasti. En ole tuota lypsykonettakaan tarvinnut muutamaan päivään. Kyllä tissit pakkaantuu jos poitsu on kauemman aikaa imemättä,mutta tyhjentyvät kyllä hyvin.

Isommilla muksuilla on pientä nuhaa ja mullakin pikkasen tuntuu kurkku kummalta :snotty: Koko aika stressaan nyt sillä,että koska vauva sairastuu...vaikka aika monen vauvalla tuntuu nuhaa olevan :|

Joulusiivot on ihan vaiheessa ja pari lahjaakin vielä kaupassa :ashamed: Mutta me ei oteta stressiä tänä vuonna koko joulusta! Toivon vain terveyttä ja hyvää mieltä kaikille =)

Sanna: Ei meillä ainakaan kuolata vielä. Meidän poitsu ei tosiaan taida suustansa mitään tavaraa päästää ulos. Maito välillä valuu pitkin suupieliä kun on niin tyytyväisenä syönyt :p

No joo jos taas jättäis tilaa muillekin :wave:

LilliM+Kaapo 1vko5pv
 
Iltaa kaikille!

Oon käyny melkein päivittäin täällä lukemassa, mutta en koskaan ehdi kirjottamaan omia kuulumisia.

Meillä menee ihan mukavasti. keskiviikkona käytiin tytön lonkkakontrollissa ja tilalle vaihdettiin isompi lasta. Hoidossa on tapahtunut edistystä eli lonkka on jo jäykistynyt, mutta vielä hieman liian löysä normaaliin verrattuna. Nyt on sitten vielä 3 viikkoa lastahoitoa edessä ja sitten toivottavasti riittää. Pitäkää siis peukkuja pystyssä! =)

Meilläkin kärsitään ilmavaivoista. Lopetin Cuplatonin annon ja vaihdoin Rela-tippoihin. Tällä hetkellä ainakin näyttäis siltä että auttaisivat paremmin. Tyttö on kova piereskelemään ja unissaankin pitää sellasta meteliä kun vääntää ilmaa mahasta ulos. Niin ja meillä löytyy kakka joka vaipasta :whistle: oon silti onnellinen että vatsa toimii =) tyttö ei onneksi itke kauheesti, mitä nyt iltaa kohden välillä kun mahaa oikeen kipristää, mutta muuten päästy aika helpolla. Toi lastakin kun aiheuttaa ilmavaivoja... :(

Meillä on ristiäiset 13.1. Alun perin piti olla viikko sitten la, mut päätettiin siirtää ne siihen, että saadaan lasta pois. Miiku:meidän tytöstä piti tulla Jenna, mutta päädyttiin sitten muuttamaan se, koska ei tyttö ollutkaan Jennan näkönen. Tykkään silti siitä nimestä tosi paljon ja vähän ehkä harmittaakin... :whistle: nimi on nyt kuitenkin jo päätetty, joten ei auta enää haikailla ;)

Mä en myöskään ota stressiä joulusta. Aattona mennään mun vanhempien luokse ja sitten joulupäivänä anopille. Kuustakaan ei meille tule. Ei oikein mahdu enkä kestä niitä kuivuneita havunneulasia... :whistle: oon jo ihan herne nenässä kun joka paikka on koiran karvoja täynnä. Ihmettelen tota muuten, kun on tässä synnytyksen jälkeen alkanu ärsyttää toi meiän hauveli ihan älyttömästi. Se kun ei ihan aina tajua että vauva menee etusijalle eikä sitä voi koko ajan rapsutella jne. mut ehkä se siitä laantuu... ;) :whistle:

Sanna:meiän tyttö on kova kuolaamaan. Mietinkin jo yks päivä että ei kai se vielä mitään hampaita tee?! :D

Rytmistä...Vähän on vielä hakusessa siinä mielessä että tyttö virkistyy 22-23 maissa ja valvoo helposti kahteen asti. Mies on onneks yöeläjä ja pitää tytölle seuraa, joten mä saan nukkua. Mies myöskin antaa tuolloin kerran vastiketta ja mä herään sitten syöttämään seuraavaks, joka onkin yleensä 6-7 aikaan ja sitten 9-10 maissa. Eli ihan kivasti saan nukkua, ei voi valittaa :D Jaksamisia vaan teille jotka valvotte öisin... :hug:

Oikein rauhallista joulua teille jokaiselle! :xmas:

H82 ja neiti 14.11. :heart:
 
niin siitä maidon määrästä, minä muistelen et jos alkaa menemään se yli 1l korviketta päivään, pitäis miettiä noita d-tippojen annostusta uudelleen...mut en tiiä ees miten paljon meillä menee päivään kun mies yleensä aina lämmittää meille maidon niin ei mitään hajua miten monta purkkia menee päivään...mä vaan ladon tyhjiä purkkeja tiskipöydältä roskiin ja meillä menee hukkaankin maitoa kun ensin hamutaa ja ollaan olevinaan nälissään ja sit syödään vähän ja ollaankin täysiä ja yleensä uudestaan nälkä tulee samanlailla sen tunnin jälkeen jolloin ei voi enää antaa sitä edellistä maitoa, vaan taas uutta :whistle: et niin täälläpäin, tipoista puheenolleen pitääkin mennä antamaan ne tuolle meiän kirpulle :heart:
 
HE82 No sitä mäki mietin et tuleeks muka nyt jo hampaita ku kuolaaminen on ihan hirveetä, tosin on kuolannu jo monta vkoa. Välillä lentää kuolaa kaaressa ulos suusta.. Ja meillä tuntuu olevan samalainen rytmi vauvalla ku teilläkin, mut ei mua haittaa, kun mä olen kans yökukkuja ja niin on toi äijäki..

LilliM Meen neiti on 8vkoa ja painaa 4440g =) Tuntuu vaan niin "hassulta", kun nuoremmat on painavempia. Mut eipä nyt oikeen voi verrata noita vauvojen kokoja silleen ku meilläki synnyttiin kuitenki 4 vkoa etuajassa.

Mulla on kans profiilissa uus kuva Ellasta. Ristijäisistä.

Ajattelin jos menis huomenna ostaa itelleen joululahjan, en kyl tie mitä, mut jotai :D

Hain rotavirusrokote-reseptinki tänään neuvolasta ja ens vkolla saa ekan annoksen ja sit ku mennään 3kk neuvolaan niin siellä sit sen toisen annoksen ja sit sn ekan rokotteen mikä kaikille annetaan 3kk iässä.

Taas on iltakiukku Ellalla. Mies on hänen kans sohvalla ja soittaa musaa, mut ei auta ja äijä ei saa otettuu Ellaa syliin ku sil on kyynärpäästä jänne venähtäny tms et kaippa pitää mennä rauhoittaa neitiä.
 
DJ MUSSUKKA: Toivottavasti teillä helpottais ne vatsanväänteet! :hug:

Täällä on nyt illalla vähän kitisty ja vajaan tunnin on nyt tyttö koittanut nukkua ja tuntuu et kuiteki "vahtii" koko aika et jos jotain isompaa ääntää pidetään niin johan kopasta jotain kuuluu. Ja varsinkin aina kun tutti tippuu! En tiiä mikä tos illalla tuli..ja aika usein just iltasella alkaa kitinä. Pidettiin vuoronperään sylis ja annoin sit tissiä ja nukahti melkeen siihen mut heti kun siirs sänkyynsä niin kitinä alko. No toivottavasti ei koko yötä kuitekaan valvois. Tuntuu et tyttö tykkää vaan roikkuu tississä vaikka ei ois nälkäkään. Tai sit lutkuttelee muuten vain kun ei tuu oikein maitoa ? :whistle: no kai sieltä vielä edes jotain tulee! muuten luulis itkevän aina kun tissin laittaa suuhun.

Mitäs teillä on muuten suunitelmissa uutenavuotena? SEkin kun sieltä alkaa lähestyy.. on kyllä tosi äkkii menny aika, just kun tuntu et teki sen positiivisen raskaustestin :D :D

Kuolaamista täällä ei oo havaittavissa , onneksi :D heh.

Käytiin tänään sit ostaa tuttelii ,saa nähä tekeeks se nyt mitään enempii puklailua mut en kyl usko että korvikkeen vaihtaminen kakan hajuun mitenkään vaikuttaa :whistle: d tippoi ollaan nyt annettu 1-2 aina aamusin..en oo vielkää uskaltanu nostaa annostusta vaik ei onneks oo tuntunu siitä mitään erityistä mahavaivaa tulevankaan. Toisin kun luulen et noi Cuplatonit jotain aiheutti :O

mutta nyt koitan mennä iltapesulle ja edes hetkeks nukkuu jos toi tyttökin suostuis.
:wave:
 
Huomenia :)

Pikakysymys ennen kun alkaa täällä aamutoimet..

Muriseeko/ähiseekö teidän vauvat kovasti unissaan?

Toukka pitää niin kovaa murinaa et herään siihen yöllä, taitaa tosin itekkin joskus herätä siihen eikä nälkään :LOL:
Hymyilee ensin ja sit alkaa murina..
 
Meilläkään ei o vielä kuolaamista havaittu. Kakkosella tais alkaa n. 3kk iässä, kun alkoi ensimmäisiä hampaita tehdä.

En mä sit taidakkaan niin dementikko olla :LOL: , jos siis ton potun annon muistin. Mä en tosiaan ymmärrä, et miten kaikki vaan unohtuu.. välillä oikeen hävettää.

Meillä taitaa nyt olla miehen vuoro vedellä näitä maxi-unia. Nukahti illalla kuudelta sohvalle ja näyttää nukkuvan siinä edelleen ja sikeesti.

Meillä on neuvolakäynti vasta 8.1... ei olla käyty neuvolassa vielä kertaakaan :whistle: Emmin mitoista ei oo mitään tietoa! Pituutta on ainakin näyttänyt tulevan, kun 50cm vaatteet on pieniä. Emmihän on huomattavasti pienempi, kuin meijän isommat tytöt. Isommat tulee todennäköisesti isäänsä ja tää pikkukirppu sit näköjään muhun. (mullakin pituutta huikeet 159cm :D )

Mut nyt kahvia lisää ja lehden lukuun :wave:
 
Heippa :wave:

Dyno-Etana: Olen miettinyt ihan samaa siis tuota murinaa...siihen todella herää ja on melko kovaäänistä. Olen miettinyt että usein röyhty kateissa tai vaippa märkä kun murinaa kuuluu :LOL: Välilllä neiti vaan on niin unessa että säikkyy kun menee herättelemään?

Kuolaa on alkanut tulemaan parina viime päivänä, mistä lie johtuu? Juuri kun ajattelin että alkaa itse toipumaan (myös alakerta :LOL: ) niin eiköhän jokin kiristä ihan hulluna....luulin et tikit oli jo sulaneet? Synnytyksestä nyt kuukausi ja sain lääkäriajan vasta sinne 12 vk jälkeen synnytyksen..ihan sairaat ruuhkat noilla neuvolalekureilla.

Nyt kuukauden ikäisenä neiti on venynyt syntymäpituudestaan 4 cm ja painoa tullut 700 g =)
Ristiäiset pidetään heti vuodenvaihteen jälkeen ja aletaan isin kanssa olemaan samoilla linjoilla nimen suhteen. Yksi varma vaihtoehto muuttui näin viimemetreillä vielä parempaan. Ja itse asiassa kun katson neitiä niin hän kyllä 'näyttää'¨tulevalta nimeltään aika lailla :eek: Olenko sekava ;)

Hauskaa Joulua kaikille toivottaa Tipi ja typy 4vkoa
 
Sanna:saas nähdä oisko toi kuolaaminen hampaista johtuvaa...Sen näkee sitten kun ekat puhkeaa. Teidän tytöllähän se voikin olla mahdollista kun on jo vanhempi, mutta meidän neiti kun on vasta 5 viikkoa... :whistle: minkähän ikäsenä ekat hampaat voi puhjeta?

nita:me lähdetään uudeks vuodeks appiukon luo maalle =) mua ei just kauheesti innosta kattoa sivusta kavereiden ryyppäystä, joihin se omien kavereiden kanssa kuitenkin menis, joten päädyttiin että mennään appiukon luo. Siellä pitäis kuitenkin käydä joulunkin takia =)

Dyno-Etana:täällä pitää neiti sellasta mekkalaa öisin ja muutenkin unissaan, että huh huh! =) välillä taitaa johtua vatsanväänteistä, mut toisinaan taitaa vaan nähdä villejä unia. Neuvolatäti kehotti hankkimaan korvatulpat, koska mä herään aika hyvin siihen meteliin. Mies taas ei öisin kuule mitään, nukkuu niin sikeesti. Meillä muuten myöskin messutaan tutille aina oikeen kunnolla :D se on kyllä niin huvittavan kuulosta :LOL:

Mulla on myös ollut aika usein Helmentyttö ajatuksissa. En voi mitenkään kuvitella sitä tuskan määrää :'( multa pääsee muutenkin usein itku kun katton tota meiän tyttöä. Ei voi käsittää että miten joku voi olla niin suloinen ja ihana. Kai sitä on edes jotain tehnyt elämässään oikein että noin suuri lahja on annettu. :heart: :heart:

H82 ja neiti
 

Heips!
Meijän neiti pitää ties millasta ääntä, unissaan ja hereillä :) Yölläkin öhisi vaikka ihan unessa oli, mut tietty piti aina nousta kattomaan et onko ne silmät kiinni vai alkaako se ilmottelee et ois tissittelyaika..

Eilen oli vissiin masukipuja pienellä, kitisi oikeestaan koko ajan kun ei nukkunut. Tissillä ois pitänyt olla koko ajan, tutin vaan sylkäs pois heti. Mut alkoi tuntua ettei maitoakaan enää tullut, yritin sit juodakin paljon jos se auttais maidon riittävyyteen. Pitänee miettiä tuota ruokavaliota, tässä parina päivänä söin semmoisia sipulisipsejä, mitä en pitkään aikaan olu syönyt, oiskohan ne voinut käydä massuun? Ootteko muut huomanneet et ois ihan esim. jokin syömänne ruoka mikä ois vaikuttanut vauvan mahaan? D-vitskuthan ne voi kans olla, mut niitäkään ei oo paljoo annettu..

Kuolaamisesta; Minttu ei vielä kuolaa, yleensä se on vaan maitoa mitä valuu suupielistä :)

Olipas söpöjä kuvia..miulla kans on tuon pienimmän kuva profiilissa :heart:
Nyt aamukahville..
M ja Minttu s. 12.11
 
Täällä muristaan yleensä silloin kun vääntää housuun jotain :D Huvittavan näköistä/kuuloista varsinkin silloin kun on tissillä ja vääntää housuun tavaraa samalla ja kauhee murina :heart:

Pureeko muiden vauvat ikenillään tissiin? Ei meinaan tunnu kauheen kivalta...kauhulla odotan ekaa hammasta,että miltä sitten tuntuu...jos silloin vielä imetän :whistle:

Meillä nukuttiin kivasti viime yö. Nukkui ensinnäkin tosi paljon eilen ja iltaunetkin venähti niin,että yöunille päästiin puolilta öin vasta. Nukkui 3h ja sitten syötiin. Nukahti kyllä heti,mutta sitten alkoi piereskellä ja kakkahan vaipassa taas oli. Nukkui 4-6 välisen ajan ja sitten syönnin jälkeen 6-9. Aamusta jäi mun viereen sänkyyn vaikka yleensä nukkuu vaunuissa.

Jaahas poitsu simahti joten nyt täytyy kiirehtää wc:n pesuun :wave:

LilliM+Kaapo 1vko6pv
 
Viimeyö nukuttiin pitkästäaikaa paremmin. =) No viekussahan tyttö oli ensimmäisestä yösyötöstä eteenpäin yms, mutta ei ollut mahottomia masuväänteitä tms, mitä edellisöinä on ollut. Mulla nuo yösyötöt tahtoo muuten olla vähän sekavia, kun nukahtelen kokoajan kesken syötön. :D Mutta niin nukahtaa tyttökin. Siinä sitten kilvan nuokutaan. :)

Masuväänteitä on siis vähän ilman Cuplatoneja, mutta kyllä noilla väänteillä pärjää. Ja korvikkeita ei tarvinnut eilen ollenkaan antaa, tytön ruokahalu oli todella hyvä ja rinnat tuntuivat taas tuottavan maitoa riittämiin. Hyvähyvä. :)

Meillä ei hirveästi varsinaisesti murista, muuten kaikenmoinen ääntely tuntuu olevan kokoajan lisääntymään päin. :) Ja tyttö huokailee ja ynisee unissaan niin veikeästi. :heart: Mä jaksan kanssa olla ihmettelemässä, kuinka noin ihana ihme meille on suotu. Elämä on tosissaan mullistunut tuon pienen ihmisen tulon jälkeen. :heart: Ei osaa edes kuvitella kuinka iso tuska siitä tulisi, jos hänet menettäisi. :|

Uusivuosi. Niin tosiaan, sekin on kohta. Ei kyllä yhtään olla mietitty, mitä silloin tehdään. Katellaan keksitäänkö tässä viikon aikana vielä jotain erityistä vai ollaanko ihan vaan kolmestaan kotosalla. :whistle:

Huomenna tulee vihdoinkin miehen vanhemmat pienokaista katsomaan. :) No on se jo aikakin, tässä jo pari viikkoa ovat jahkailleet, että koska tulevat. Asuvat niin kaukana, että lähteminen sieltä on vähän työläämpää. Ollaan oltu jo aika helisemässä niiden jahkailujen kanssa... :kieh: Mutta hyvä, että nyt vihdoinkin tulevat. :) Maanantaina aiotaan sitten yöksi mun vanhemmille. Mun tädin avokkinsa kanssa ja veljen pitäisi tulla sinne kanssa ja sitten joulupäivänä veljen perhe on siellä myös. :) Ensimmäinen yöreissu poissa kotoa, että vähän jännittää. Mutta eiköhän se siitä, saatetaan vaan valvottaa koko taloa. :whistle:

Nyt jos itseään laittaisi ihimismäiseen kuntoon, niin lähdetään kohta päiväkävelylle. :wave:

mussu & rinsessa s.6.12.

...Niin joo, mullakin kuva torstai-illalta tuolla profiilissa. Tutustuttiin kisu-helistimeen. :)
 
Päiviä.

Tyttö sitten ei oikein suostunu nukkumaan eilen yöllä.. ja loppujen lopuks mies syötti pullosta et mä sain hetken edes nukuttua. Nukahtihan se sitten joskus puol 2 ja heräs 4 aikaan syömään,sitten 7 aikaan ja taas 9-10 välissä. Nukkui omas kopassaan muuten paitsi tosta 7 lähtien mun vieressä. En vaan oikein osaa nukkua kun toinen on ihan melkein kiinni :O
On tosta puol 11 lähtien nyt nukkunut partsilla,voisin melkein veikata että kohta heräilee.. ja sit on kova nälkä!
Eilen taas tuntu et tissit oli ihan tyhjät että tyttö lutkuttas tyhjää ja siks mies anto korviketta. Yöllä maitoo taas tuli oikein kunnolla ja nytkin tuntuu täysiltä :x no eiköhän neiti kohta niitä ala tyhjentelee..

Vieläkin välillä rinnat tuntuu aroilta..mikä lie on :eek: ei vaan tunnu kovin mukavalta.. kun "vihloo.."

Tosta puremisesta; Mä en tiedä pureeko toi ikenillään vai onko sit vaan niin "kova" imuote et tuntuu ihan kuin puris..ootan kyl kauhulla sitä kun nappaa ekoilla hampailla kii jos sit vielä imetän. auts! |O :x

Täälläkään ei oo paljon murinoita kuullu mut muuta yninää yms kyllläkin :D :D
Tutillekin kun tunnutaan välillä uhittelevan :D

Ootteko antanu muuten vauvoille vettä? Meijän äiti kun sanoi että pitäis joskus antaa keitettyä vettä.
:whistle: Mulle ei oo mitään mainittua vedestä tms neuvolas tai missään.

Meilläkin aika auki vielä tuo uusvuos, äiti on luvannu hoitaa tyttöö jos jotain tehdään mut voi olla että lähetään miehen serkkujen luokse, kun ei oikein kotonakaan jaksa kolmistaan olla niin kivempi sit siellä :)
Mut jos päätetään muutaman kaverin kans jotain tehrä niin sit äiti on lapsenvahtina :D

Jouluna pitäis kans käydä moikkaa isovanhempia ja saunomas siellä ja sit syömäs mun vanhemmilla. Varmaan sit aika alkaa loppuu kesken varsinkin kun ei tiiä jos neiti jotain ylläreitä järjestää. esim. ulkovaatteet päällä ja sit pitäis vielä vaihtaa vaippa :/

Eilenkin puklaili taas illalla aika hyvin..vaik oli tissistä syöny. Meni vaatteet vaihtoon yms. Mut eipä neitii tuntunu taaskaan haittaavaan :)
Mä vaan aina jotenki pelkään et se tukehtuu siihen omaan pukluunsa tms jos on selällään :ashamed: :|

Oon monet kerrat miettiny että on se vain niin epäoikeudenmukaista miten joillekkin suodaan tuollainen pikku ihminen ja jotkut saavat taistella että sellaisen saisivat tai sitten menettävät :'( Helmentyttö tosiaan täällä aika usein mielessä, ei voi vain käsittää miten kaikkea tuollaistakin pahaa voi käydä :'(

Nyt pitää mennä laittaa pyykit kuivuu ennen kun tyttö herää.
 
Me lähdetään kohta miehen sukulaisilla käymään, poika nukkuu vielä niin ehdin vähän kirjoittelemaan.

Murisemisesta: Toi meidän poika pitää hirveästi ääntä! Unissaan se ähisee ja murisee, tosin tekee samaa myös hereillä ollessaankin. Muutenkin tosin on kova juttelemaan, että ehkä ton pojan murinan voi laskea myös "puhumiseksi". Kovin murina tissillä on yleensä kun on kova nälkä mutta on niin innoissaan ettei meinaa tissi pysyä suussa...

Meillä ei kuolata, mutta syödessä täälläkin valuu maidot pitkin poskia. Tuo meidän poika kun tykkää leikkiä hamsteria; unohtaa välillä niellä imemänsä maidot, ja saattaa avata suun niin että maidot on poskissa --> valuvat pitkin naamaa ja leukaa.

Uutta vuotta ei olla pahemmin edes mietitty. Vauvaa nyt en uskalla hoitoon jättää, kun meillähän synnyttiin vasta marraskuun loppumetreillä. Uudesta vuodesta juhlana en muutenkaan pahemmin perusta. Mies varmaan tahtoo lähteä juhlimaan kavereineen, ja ollaan alustavasti puhuttu oman kaverin kanssa jolla meidän poikaa pari viikkoa vanhempi vauva, että vietetään uusi vuosi yhdessä syöden ja vauvoja hoidellen. Saas nyt nähdä.

Vettä ei olla meillä annettu, kun mun käsityksen mukaan toi rintamaito kyllä riittäisi?

Meidän pojan imuote on myös yleensä sen verran vahva, että tuntuu tosiaan kuin purisi rinnanpäätä.

Nyt poika ähisee siihen malliin, että herää. Lähden vaipanvaihtoon ja pukemaan pikkumiestä automatkaa varten. :wave:
 
Joulusiivot tehty :xmas: Tai pitkin viikkoa olen vähän siivoillut kerrallaan,pyyhinyt pölyjä jne. Tänään sitten ukon kanssa heitettiin matot ulos ja pestiin lattiat. Kaapo vain meinasi aluksi olla sitä mieltä,että täällä talossa ei siivota =) Ei nukkunut ollenkaan vaan heräsi heti kun laskin vaunun koppaan. Meillä oli kyllä käymässä mun isä vaimonsa kanssa,että olisko jotenkin ollut levoton sen takia. Kärräsin pojun lopulta sitten ulos,että homma alkaisi etenemään =) 14 maissa laitoin pojun ulos ja nukkuu edelleen,toki kopassa kannoin jo sisälle :heart:

Vesi: Mulla kanssa sellanen käsitys,että vettä ei erikseen tarvitse tarjota. Ja meillä ei noi pojat ole ainakaan piitanneet vedestä yhtään muuta kuin vähän isompina vasta :whistle: Mutta sen mä tiedän,että "nykyohjeiden" mukaan juomavettä ei tarvitse keittää,siis jos sitä haluaa antaa.

No joo,ukko tuli kaupasta joten meenpä tarkastaan muistiko kaikki ;)

LilliM
 
Mä taas muistelen.. et vettä kannattaa antaa silloin, kun aloittaa kiinteät eli silloin periaatteessa ruokailun jälkeen "huuhtelee" suun.. Meilläkään ei oo tytöt vedestä pitänyt. Ja neuvottiin, et yösyöttöjen poisjäämisessä vesi voi helpottaa jos sitä öisin tarjoaa pullosta. En tiiä, mut meillä ei ainakaan toiminut, tytöt ei vaan tykänneet vedestä.

Uudesta vuodesta... me ollaan taas kotona, niin ku viimeset 7 vuottakin |O Oon yleensä ollut uudet vuodet töissä, kun joulut oon saanut lomailla.. Eipäs tuota uutta vuotta sitten oo oikeen oppinut juhlimaan. Mies kyl aina manaa, kun ei sit tänäkään vuonna päässy juhliin uutta vuotta.Mut mieluummin oon ollut aina joulun vapaalla ja uuden vuoden töissä kuin toisin päin.

Meillä ei kyl Emmi murahtele ym.. kikattelee kyl usein unissaan.

Nyt on sit joulukuusi haettu ja koristeltu. Tossa meijän tienposkessa myytiin kuusia 10? ja mun veli manas, et niillä kuuset maksaa 45? :whistle:

nyt alkoi melu.. måste gå nu!
 
Vielä tosta korvikkeen määrästä: Mullekin terkka sanoi sen että jos lapsi on täysin korvikkeella niin sillon pitää tuota d-vitamiinien määrää pienentää kun noi korvikkeet sisältää sitä jonkin verran. Eli meillä laskettiin se vitamiinin määrä 5 tipasta 3 tippaan. Siitä se terkkari sanoiki nettä tuo d-vitamiinin liikasyönti on vaarallista mut ei mitään siitä korvikkeen määrästä sanonut. LAskin eilen viime vrk aikana menneen korvikkeen määrän ja päästiin 900ml, eli ei se poika näköjään joka päivä ihan niin paljon syö ja tänäänkin on ollut suht vähäruokainen ja sen huomaa heti pissan määrästä, että vaipat on vaihdon yhteydessä paljon kevyempiä, mutta poika kuitenkin tyytyväinen, joten en taida enää turhaan panikoida tuosta ruokamäärästä... menee mikä menee.

Meillä on ristiäiset ens keskiviikkona, eli tapanina. Vieläkin nimi hieman auki, varmaan lopullisesti päätetään vasta tapanin aamuna... pitäsköhän siitä pojasta tehdä sit Tapani... :D

Vaippaihpottumasta: Meillä on pyllyn iho tosi hyvänä, niinkuin muuallakin. Meillä käytetään kestovaippoja ja ainakin vielä on pylly pysynyt tosi hyvänä, ei edes punoittanut oo vielä kertaakaan.

Kuolaaminen: Meijän poika ei kuolaa, mut kai joillakin saattaa jo syntyessään olla hampaita, eli kyllä niiden puhkeaminen voi joillakin alkaa jo hyvin varhain.

Sanle ja Eikka 5vko ja 3vrk
 
Menee hermo tähän läppäriin. Akku ei kestä mitään ja johto ei tunnu pysyvän paikallaan ja meinaa siis kokoajan sammua.. Ja pöytäkone menee päälle mut näytöllä ei näy mitään, mut ei vika ole näytössä kun sen liittää tähän läppäriin niin toimii..

H&M:ltä on toi Ellan mekko juu. Toi on se lila ja oli sillon ainoo väri mistä oli pieniä kokoja. Ja tänään sitte oli noi pienet koot tosta lilasta -30%. Mut eipä se nyt muutenkaan kallis ollu eikä oikeen olis voinu odottaa aleihin ku kerran ne ristijäiset oli ja meni jo.. Ostettiin Ellalla HenkkaMaukasta tyttöjen tonttupuku. Meil on sellanen haalari tonttupuku mikä on siskon pojilla ollu mut se on hirveen iso ja toi oli paljon söpömpi, meen pikku tonttutyttö :heart:

Kyllä tuo pikkuneiti on paras lahja mitä koskaan voi saada ja 7v. tota lahjaa odotettiin.. Ja kyl multa välillä kans itku pääsee ku tota neitiä kattelen ja erittäin kiitollinen olen kyllä lääketieteelle, että pystyvät auttaan saamaan tuollaisen ihmeen :heart:

Uutena vuotena ei mitää ihmeellistä. Mennään ehkä parin kaverin luo syömään ja sellasta. Menee toi ukko töihin sillon 1.1.08 ja muutenki ei kiinnosta tonne kaupungille lähtee hilluu..

Vedestä, niin meen neuvolatäti sano, et vettä voi antaa,(mut ei ole pakko) jos tuntuu et suuhun jää niitä maito"kökköjä" ja et pitäis keittää, mut enpä ole pahemmin antanu kun tuntuu et se tulee samantien ulos. Ja kuulemma maito riittää hyvin pelkästään.. Sitte vissiin juu ku kiinteisiin siirrytään niin sitä vettä pitäs alkaa antaa..

Kyl Ella välillä pitää unissaan jotai ihme örinää, mut yleensä se on merkki et tulee puklu tai pieru tai kakka. Ja välillä hän kuorsaa :D

Tosta kuolaamisesta niin sitä on ollu jostai 1kk asti, mut eipä vielä hampaita näy.Tosin tuntuu et se on nyt lisääntyny et voihan olla et alkaa hammasta pukkaan..

Eilen ei otettu, ku pikku kiukut ennen nukkuun menoa ja ku sänkyyn laitoin niin avas silmät, mut jatko hetken päästä unia. Hyvä hyvä..

Ella ainaki iski ikenet nänniin tosi ilkeesti ku imetin, sattu niin hemmetisti välillä.

Jospa menis syömään ku Ella nähtävästi simahti tohon sitteriin.
 

Yhteistyössä