Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Täällä on jumalaton väsy, kuten aikaisemmin taisinkin mainita ja mä epäilen et johtuu ihan tuosta vuodosta, kyllä, minä vuodan edelleen :headwall: 19sta päivää jo ja maanantaina otan renkaan pois ja siitä parin päivän sisään alkaa sitten kkvuoto |O pitäisköhän noita rautatabuja alkaa syömään, on vielä raskauden jäljiltä tuolla niitä :kieh:

Katjuza: Pikaisia paranemisiä teille, esikolle tuli ensimmäinen korvatulehus 3kk iässä, ja siitä alkoikin kierre joka loppui sitten 1 vuotiaana, sen jälkeen ollut vähemmän...silloin tällöin, mutta ekan vuoden aikana oli niin monta peräkkäin et oltiin jo miltei jonossa tuonne putkitukseen ja nielu-vai kitarisojen poistoon...

Juu, mulla ois tuolla pyykkikopallinen viikattuja 68cm vaatteita, mut en oo saanu aikaiseksi sitten vielä saada niitä tuonne lipastoon, kun tuntuu et se jo nyt räjähtää niin mihin mie tungen noi vaatteet :LOL: kun siellä on pari 56cm vielä ja sitten 62cm...

Perfekta ja Sara
 
Heissan hei!

JA hengissä ollaan ja reissussa oltiin juu ja tänään tultiin takas. Kiva ku mua oli kaivattu :) . Äiti tuli ti tänne ja oltiin siellä sun täällä ja illalla Lingon&Blåbär-kutsuilla ja Ella sai vaiks kuin monta hienoo kesävaatetta ku mummu makso :) Sitte ke lähdettiin Poriin ja tänään tultiin takas ja ollaan taas juostu joka paikassa.

Eipä sitte tullu meen haastattelua Lounais-Suomen uutisissa, hirveetä huijausta. Ei sillä et telkkuun nyt olisin halunnu mut mitäs sitte sanovat et tulee huomenna jne jne ja sit ei tulekaan. Ihan periaatteesta ajattelin laittaa vähän palautetta.

Täällä tuntuu muutamalla olevan Brion Happyt, meilläki on. Meil on turkoosit, mitäs väriä muilla on? MEillä on ihan erikseen vaunukoppa ja sit ratasistuin ja olen ollu tosi tyytyväinen tähän ratkaisuun. On voinu kylässäki Ella nukkuu sitte yönsä kopassa, tosin Porissa nukuttiin samassa sängyssä Ellan kanssa ku oli levee sänky.

Uus turvakaukalo jouduttiin ostaa nyt vuodenvaihteessa ku vanha meni vanhaks ja olen ollu tosi tyytyväinen tohon Gracon Logico S:n ku siinä on se jalusta, on niin helppo vaan nostaa siihen ja ottaa pois eikä tarvii aina niiden turvavöiden kanssa säätää..

Muut tavarat onki sitte siskolta saatuja, pinnäsänky 32v. vanha =)

Ellalla niskassa iso mansikkaluomi ja nyt se on alkanu vuotaa verta ku vaatteet hinkkaa siihen. Tarttee lääkärissä kysyy et mitäs sille nyt tehdään.

Käytössä meillä 56-62cm vaatteet ja Babylegsit on aivan ihania ja tosi käytännöllisiä ku jotku housut on muuten hyviä mut lahkeet loppuu kesken niin säärystimet jalkaan ja hyvät on =)

Mut nyt keittää Ellalle porkkanaa.. Kun mullaki toi vade vaivaa niin en muista mitä piti kommentoida..
 
Sanna: kannattaa tosiaan lääkäriin olla pikimmiten yhteydessä, varmaankin poistavat sen kerta se hankaa ja vuotaa...saralla on kanssa niskassa haikaranpurema ja alaselässä, sanoivat et niistä saattaa kehkeytyä mansikkaluomia, mut ei ole onneksi tainnut tulla, pojalla oli mansikkaluomi yläselässä, mut sekin hävisi ajan kanssa, enää taitaa olla pieni piste vaan siinä...
 
Heippa kaikille,

Täällä oli jossain vaiheessa puhetta nyrkin syömisestä ja kuolaamisesta. Mutta onko kenenkään rakkaudenhedelmällä peukku melkeen koko ajan suussa? Miten sen saa loppumaan? Imemisvietti on mieletön ja tutti kelpaa vain nukkumaan käydessä.

 
PiituLiina74 : Meillä on Tessalla kans aina peukku suussa. Tuttia ei rupea syömään kuin joskus ihan vahingossa ottaa hetkeksi suuhun. Oon miettiny sitä että vitsi siitä on vaikee päästä irti sitten myöhemmin. Tutti kun helppo vaikka " heittää hiirelle" mutta sitä peukaloo kun ei saa minnekkään heittetyä. :)

Vaipoista ollut puhetta. Pambersit on ollu meille hyviä kunhan laittaa takaosan tarpeeksi korkealle. Muuten tulee helposti selkäpuolelta pissat yli varsinkin yöllä kun potkii niin paljon, että vaippakin liukuu sitten alaspäin ja peiton on aina potkinut päältää pois. Pitäisi melkein sellainen unipussi hommata. nkos teillä ollut käytössä sellaista. Meillä kun tosi lämmintä sisällä vaikka ei ole patterit päällä ja koitetaan tuuletella niin mietityttää että minkä paksuisen pussin sitä osaisi hommata...

kyyhkynen ja tessa s.12.11

 
Sanna Joo, siis mehän oltiin täällä ihan hätää kärsimässä kun susta ei mitään kuulunut, tuskin tää toimis ilman sua :D
Meiän Happyt on punaset, pehmeä kantokoppa on harmaa.
Noista babylegseistä kyselisin, mistä oot ostanut? Niistä siis puuttuu varsinainen sukkaosa? (no heh, tiedän millaset on säärystimet mut täytyy varmistaa, oon nähnyt kaupassa myytävän vauvalle sukkahousuja ilman sukkaosaa :whistle: ) Anoppi ostanut suuressa viisaudessaan tollaset housut, joissa ei oo lahkeissa minkäänlaista kiristystä. Kun poika potkii, niin lahkeet nousee ja sääret paljaana. Oiskohan noista legseistä apua?

Itkuhälyttimiä lähes kaikilla, meilläkin on, saatiin käytettynä mut ei oo hommattu niihin edes pattereita :LOL: Ikkuna auki kun Samu nukkuu ulkona. Tuleepahan tuuletettua kun vetelee pikkupakkasella kolmen tunnin päikkärit :LOL:
 
No tosi "outoo" oli olla pois palstalta, tuli jo vähän niinku vieroitusoireitakin ja kaikkee :LOL:

Babylegsejä ostin yhdet parit Turusta Ommosta ja sit tilasin netistä http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/babylegs/

Ne on siis ihan niinku aikuistenki säärystimet ja pysyy kyllä paikallaan ja just auttaa tohon jos nilkat on paljaana ja housut nousee ylös. MEilläki Ella on sellanen sätkijä-potkija ja silti pysyy hyvin paikallaan.

Ella kuolaa ihan hirveesti ja kokoajan nyrkit suussa. Ostettiin tänään jo valmiiks sellanen purulelu et sit ku suostuu ottaa leluja käteen niin saa alkaa sitä imeskeleen..Nyt on jo muutamia kertoja tarrannu leluihin et kyl se siittä sitte..

Se Ella mansikkaluomi on tosi kohollaan ja kasvaa vaan kokoajan ja viimeks siittä neuvolassa puhuttiin ja se käski mun keskustella lääkärin kanssa ku ens kerralla on neuvolalääkäri. Mennään 20.2 TYKSiin sinne diabetes-tarkastukseen niin kysyn sieltä joskos päästäs näyttää sitä oikeen jollei kunnon alan lääkärille ja jos sen sais pois.. Siskon pojalla noita oli 3 kpl ja nyt ovat vaalenneet ja poika on 7v. mut sisko sano ettei ne koskaan ollu noin kohollaan ku toi Ellan.

Vaipoista niin meillä Pampesrin ne 3 Baby dryt ja ovat tosi hyvät Ellan kropalle vaikka menevätki edestä melkein yhteen teipit mut ainaki se imee hyvin..

MEillä on nyt nukuttu eka pätkä 7-8h ja sit vielä 3-4h ja vois jatkua samanlaisena.. Porkkanaa saaanu neiti nyt ja persikkaa ja maitoa tietty.. Ens vkolla sitte porkkanan joukkoon perunaa jne..
 
Meillä ei ihan sitä peukkuu vielä koiteta suuhun laittaa,pelkkä nyrkki näyttää vielä toistaseks riittävän mut ootan sitä et se peukkuki eksyy sinne suuhun. Ja sitä en kyl haluis kun niinku joku sano; vaikeempi vierottaa sit siitä kuin tutista :/ toiv.ei tajuis ees koko peukaloa.. tutti kyl näyttää maistuvan ja aina kun se käsi sinne koittakaan niin tutin yleensä laitan.

Tänne ei oikein muuten erikoisempia, Sara nukkuu nyt tälkertaa tuol pinnikses,laitoin sinne jos nukahtais ja hyvin tuntu nukahtavan.. katotaan nukkuuko aaamun asti, viime yö meni kyl ihan hyvin

mut jos itekkin menis..

nita ja sara 28.11

 
Huih miten paljon oli taas juttuja tullut..

Vaatteista on ainakin puhuttu..
Minttu käyttää n.62senttisiä, 68ja 70cm on pidetty, mut ne on vielä vähän isoja. Meillä on muutama vaate ihan pientä, niitä 50 ja 56 senttisiä, mut esim. yhtä ihanaa bodyä ei ehditty pitää kuin kerran ja se oli liian pieni:(
Pitää antaa ne pienimmät miehen siskolle jo valmiiks.

Eilen tuli heiltäpäin pussillinen pieniä vaaleenpunaisa ihanuuksia, mitkä oli esikolla käytössä vauvana..pitää katella ne läpi ja laitella sit kaappiin.
Siitä hyvä, et meile tuli toinen tyttö, että voi sit pitää nyt niitäkin vaatteita, mitä ei esikolla ehtinyt pitämään:)

Minttu nukkui jo pari yötä heräämättä kertaakaan, mut viime yönä sit taas herättiin kerran. Luulen että pikkuisella on masuvaivoja, oon kyl vahingossa parina päivänä juonut liikaa kahviakin, liekkö siitä johtuvaa :/

Vaipat;
Meillä käytetään Liberoita, vaikka niistäkin tulee joskus kakat yli. En tiiä miten tuo tyttö onnistuu, kun välillä kakkaa on vain vaipan etuosassa!

Ei olla edes noita Lidlin yms. "halpis"vaippoja kokeiltu, vaikka niistäkin oon hyvää kuullut, kun anoppi ja appiukko sanoivat sillon esikon ollessa pieni, että kannattaa maksaa vähän enemmän, ne kalliimmat vaipat on kuitenkin parempia..en kyl tiiä onko ne miehen vanhemmat ees kokeilleet noita esim.Lidlin vaippoja..
Mulle kyllä kelpais vähän halvemmatkin, jos vaan "toimivat".

Minttu imeskelee yleensä joko nyrkkiään tai huuliaan. On kyl hirmuisen söpönnäköistä:) Tuttikin kelpaa mut se ei hirmu pitkään pysy suussa..

Katjuzan Eemelille paranemisia! Ja Katjuzalle jaksamisia!

Sannalle tervetuloa takas!

Nyt pitää taas rientää..
M ja Minttu s.12.11
 
Kyyhkynen, meillä on anopin tekemä unipussi ihanuus, ihana räikeen vaaleanpunainen jossa on sitten tummemmean vaaleanpunaisia läikkiä...koko on muistaakseni 74cm...jos muistan oikein, pitäispä melkein alkaakin sitä käyttämään, meinannu unohtua tuonne...tuossa unipussissa on hihat, ohje oli suuressa käsityössä joskus vuosia sitten...mut nyt pitää rientää :wave:

Perfekta ja Sara
 
Huomenia.
jos pari riviä nyt ehtis/jaksas kirjotella :)

Jokohan meidän neitillä on kasvanu tuo ruuan tarve taas, nyt muutamana yönä heränny jo siinä 2.30-3.00 syömää eka kerran,kun aiemminhan heräsi vasta 5 aikaan. ja 3 kertaa yössä nyt sitte syöty,ja mähän en osaa enää viimesen syötön jälkee jatkaa unia vaikka tyttö jatkaaki,niiku nytki.mies ja tyttö tuolla vetelee unta palloon ja mä täällä silmät ristissä touhuilen. yöunet aika heikot ollu itellä nyt kun joka paikka on niin pirun jumissa ja kipeenä ettei vaa pysty nukkuu.

ostettiin tosiaan semmone NUKin rinnanmallinen pullo,että josko siitä neiti suostus syömään mutta ei... |O ei sentäs alkanu huutaa vaikka varmaa nälkänen oli ku unilta heräsi ku koitettiin siitä antaa.se alko vaa muljuttaa ja leikkii sillä tutilla.ja hauskaa oli ainaki neitillä |O vaan mä nyt oon sitkeesti päättäny että jokapäivä koitan antaa pullosta,jos se jossai vaiheessa tajuais että sieltä tulee ruokaa,ja saatas tuo pulloruokintakin onnistaa,äitikin vois sitte välillä päästä omille asioille.

ei nyt muista mitä piti kommentoida,ja neitikin kuulostaa heräilevän ..että palaanpas taas "paremmalla ajalla" :D
 
KYYHKYNEN Meillä on Eemelillä ollut unipussi jo pitkään käytössä, aivan loistava on kun ei tarvitse yöllä peiton kanssa säätää ja imettäessäkin pysyy lämpösenä ja helppo nostaa vaan takasin sänkyyn koko paketti, Mulla on käytössä tollanen kevyesti topattu hihaton pussi joka on ollu hyvä bodyn ja puolipotkareiden kanssa, sitten on myös ohut pussi collegekankaasta joka on ollut lähinnä varapussina jos toinen pesussa tms. kesäksi ostan toisenkin ihan ohkasen pussin.

Eemeli on jo hiukan parempi,ei ole kuumetta enää joten ehkä pahin on jo ohi =)

Nyt siivoushommiin, kaikki on ihan rempallaan kun ei ole pariin päivään jaksanu mitään tehdä, eikä edes komentaa lapsia siivoamaan omia sotkujaan jasen kyllä huomaa :kieh:

katjuza ja toipilas Eemeli
 
Hankinnoista: Meillä ainakin ihan ehdoton on ollut sitteri, siitä näkee hyvin mitä muut touhailevat. Ja lattiaan ei voi oikein yksin jättää, kun esikoinen on heti kimpussa. Itkuhälyttimiä ollaan muutaman kerran käytetty. Hoitopöytä kans tarpeellinen, siinä kun on vaatteet ja rasvat kaikki lähellä. Niin ja nämä kaikki on tuon esikoisen vanhoja, et ei oikeestaan mitään uusia olla ostettukaan. Vaunuina meillä on jotkut emman yhdistelmät. Niin tai nuo kaksosten rattaathan me ollaan hommattu, ne kans emman. Siihen saa tuon vaunujen kantokopan laitettua. Ne on kyllä ollu enemmän kuin tarpeen, muutoin en pääsis täältä kotoa koskaan minnekään!

Vaipoista käytössä pampersin baby dryit, hyviä olleet, ihan muutaman kerran läpi päästäneet. Kattoin kyl lidlin mainoksesta, et sieltä sais kaks pakettia vaippoja samaan hintaan mitä pampersit maksaa!

Meillä on alkanu Akseli öisin tohisemaan, kauhee ähinä ja tuhina kuuluu, mitä lie hommaa! Siitä vaan jännä,ettei kumminkaan itkemään alkaa, ku tutin laittaa niin simahtaa, mut taas kohta alkaa tohiseen...Oliskohan vatta vaivoja!?

No nyt täytyy mennä poitsut heräs, Me ollaan tänään lähdös miehen kans kavereille ja sieltä sit jonnekin.. ihanaa, kun pääsee vähän tuulettumaan! Mut nyt kokkaamaan... Hyvät viikonloput!


mamma 06&07 ja akseli
 
Vaatteista....
Meillä käytetään vaihtelevasti 60-62cm vaatteita. Pari bodya on vielä 56 kokoa, mut tuskin montaa kertaa ehtii enää päälle.

Minuun iski sitten influenssa, mitä ilmeisemmin. Tänään kolmas päivä menossa, kuumehuipun 38.8 mittasin eilen, hirveet lihassäryt ja kurkku kipeä. Kurkkukivusta kaikki alkoi :(
Kävin eilen terveyskeskuksessa ottaa pika-anginatestin, ei ollut sitä joten sairaanhoitaja epäili vahvasti oireiden perusteella influenssaa :/
Toi angina on ollut mulla tosi riesana, joten sen vuoksi tulee mentyä tohon testiin lähes aina. Taitavat kohta jo naaman perusteella tietää mitä haluan, kun ei siel oikein muuten tuu käytyä :LOL:

Samalla terveyskeskuskäynnillä olin siel kierukan laitossa/jälkitarkastuksessa, pakko oli mennä että saa ajoissa todistuksen Kelaan, se kun ei ole mun lempiasionti paikkoja, niin ei huvittais mennä sinne selittelee että olin kipee enkä saanut todistusta ajoissa, ei ne kuitenkaan kuuntelis ja menettäisin rahaa. Sen verran monta kertaa olen heidän kaa "tapellu", että mahdollisiman vähällä kun pääsen niin hyvä :whistle:

Milla heräs pikauniltaan, parin tunnin päästä päästään yöunille, joten :wave:

Mirnu ja Milla
 
Heissan hei

Lisäilen taas noita vauvojen nimiä etusivulle kunhan vaan kerkeen.

Mun diagnoosi siittä et Ellalla on atooppinen ihottuma senkun vaan vahvistuu. On polvitaipeet punaiset ja kuivat ja tänään ne sitte meni jo rikki sieltä vaikka olen kuinka rasvannu.Tarttee ens vkolla mennä siis lääkäriin kun ei kerran enää perusrasvat riitä, hemmetti. Niin hirvee riesa toi ihottuma..

Pikaista paranemista kaikille niin pienille kuin isoillekin sairasteleville :hug:

Odotan innolla koevedoksia torstaisesta valokuvauksesta, ei ollu vielä tullu sähköpostiin mut lähiaikoina. Laitan teilleki sitte tänne kuvia kunhan saa..

Kauheeta säätöä ollu tää päivä. Vaihdettiin moottoripyörä autoon ja piti vaan äkkiä käydä kun ei sen kummempia epäselvyyksiä PITÄNY olla vaan meniki reissuun sitte sellanen 4h. Puuttu joku paperi ja sitä lähdettiin hakee ja oliki pikkutiet niin jäässä ettei pystynytkään pyörää ajaa vaan piti lähtee hakee pakua jne jne.Noh, Ella nukku melkein koko reissun ja mentiin sitte välissä mun siskon luo syöttää Ellaa.. Ainahan nää hommat menee näin että kun ajattelee ettei siihen kauaa mene niin kas kummaa ku meneeki..Noh, eipä ollu mitään muita ihmeempiä suunnitelmia tälle päivälle niin mikäs siinä sitte..

Miehen poika on täällä ja ne tuijottaa Discovery channelilta jotai autonrakennun ohjelmaa ja Ella on nukkumassa niin mä tulin sit koneelle ja avasin siiderin :D
 
Poika nukahti, äiti lorvii netissä.

Sanna Kävin kans kattomassa sen valokuvaamon sivuilla, todella tyylikkäitä ja persoonallisia kuvia. Varmaan tuli Ellasta upeita kuvia. Harmi toi atooppinen ihottuma, ei oo kiva ei!!!!!!!!
Kiitos muuten tosta linkistä. Aika näppärä idea nuo säärystimet vaikkakin tosi yksinkertainen. Niinhän ne parhaat oivallukset yleensä on. Noita olis helppo väsätä itsekin kun vaan sais aikaseks. No sit suraava ongelma on housunkauluksesta nouseva pusero. Tosin käytän just siks bodyja mutta on yksi napitettava kauluspaita, jota tykkään pikkuherralla pitää. Oikein tyylikkäältä kaveri näyttää siinä reisitaskuhousujen kanssa :heart:

Tein pitkästä aikaa mokkapaloja. En tiedä mistä johtu mut se täyte jämähti heti, tuli epätasainen ja ruman näköinen pinta. Yleensä ongelmana ollut että tuppaa valumaan liikaa. En tajuu mistä johtuu, mut hyvältä nuo silti maistuu :p

Unipussia mäkin oon harkinnut. Mut nykyisin Samu nukkuu niin rauhallisesti että en taida vielä hommata. Jos sitten isompana hankkis kun alkaa enemmän unissaankin liikkua. Vähän epäilyttää kans että olis liian kuuma, tosin hihattoman hankkisin ja pelkkää bodya alla pitäisin.

Vaippoina täällä edellen Lidlin vaipat, hyvin on hommansa hoitaneet, tyytyväinen myös hintaan :) En oikein tajua miksi kalliit olis parempia, kai se riippuu lapsesta mikä sopii.

Ilmottaudun korvatulppien käyttäjäksi ja kannattajaksi :wave: Suodattaa nuo hyörimisten aiheuttamat äänet mutta taatusti kuulee jos joku hätä on. Tosin käyttö nyt vähäisempää kun uinuilee rauhallisemmin. On kanssa hyvät aamuisn kun poika heräilee hitaasti, venyttelee, touhuaa ja torkahtelee, kunnes herää höpiseen itsekseen, pystyn itse jatkamaan uniani ;)

Joo, odottelen miestä raksalta, menee taas pitkäksi sillä. Mut kiva ois sitäkin välillä nähdä, joten taidan kanssa valvoa.
 
Heips!

Kiinteitten alotuksesta selvitty kunnialla :p Venni on nyt viikon verran syöny perunaa ja muutaman päivän päärynää ja hyvin uppoo eikä vaivoja näy eikä kuulu ;) Kakkaamiskerratkin vähentyny ihan älyttömästi, herra kun kakkas pelkällä tissimaidolla ollessaan periaatteessa joka vaippaan, nyt vain noin kerran kaks päivässä...

Imetys on muuttunu meillä täysimetyksestä viikossa parissa ihan tosi vähään...mä en enää jaksanu sitä, että herra haluu öisin puolen tunnin välein syödä ja lopun aikaa saa laittaa tuttia vähän väliä! Viime yönä jaksoin tätä rumpaa vielä klo 00.00-04 ja vasta sit lämmitin pullon, mut ens yönä en kärsi niin kauaa....järkihän tässä menee itteltä, kun täytyy niin usein imettää, päivisinkin väli on vain noin kolme varttia maksimissaan...päikkäreitäkään ei poitsu saanu lopuks koskaan nukuttua ilman nälkään heräämistä, joten ehkä tämä pulloon siirtyminen on kaikille paras ratkaisu!

Jahas, kaveri heräs :wave:

Vattihattu ja Venni 21.11.
 
:wave: VIMPULA huhuu.... olitko perustanut KM keskusteluihin perustetun jutturyhmän? En löytänyt sitä..... Olisi kiva käydä sitä kautta juttelemassa arjesta kun kun tuntuu välillä niin pahalta siellä km puolella... ei ole viitsinyt hirveestu tästä onnelisesti päättyneestä odotuksesta kirjoitella siellä.
 
Voi hel***ti mitä touhua.. Se miehen 5v poika oli täällä yötä ja tänään selvis et sillä on ollu täitä, ei sitte voinu lapsen äiti kertoa asiasta enkä yhtään nyt sit tiedä koska ne on ollu ja kuin monta kertaa on hoidettu.. Oli vissiin niin suuri tarve päästä lapsen äidillä ryyppää ettei voinu kertoo asiasta. Ja ikää tällä tyypillä saman verran ku mullakin.. Eipä auta nyt sit ku laittaa pojan käyttämät petivaatteet pesuun ja vähän imuroida ja toivoa ettei tuu mitään...

Ella on alkanu tarttuu leluihin, jee =) Pienet on ilonaiheet mullakii :D
 
Mä olen tänään leiponu lasten kanssa koko aamupäivän, ihan kivaa mutt kaikki leipomukset meni pieleen :eek: ,ikinä ei oo tällästä käyny. Leivottiin kuivakakku, se jäi raa'aksi sisältä ja sitten tehtiin rahkapullia ja minä ooneton poltin ne uunissa :/ ja vieraita olis tulossa, voisivat vähän ihmetellä jos noi tarjottavat laittas pöytää :LOL: .No täytyy pakastimesta kaivella jotakin tarjottavaks kelpaavaa.

Sanna-78
Ellalle nimpparionnittelut




Meillä kans Eemeli on tarttunu leluihin nyt muutaman päivän, kummasti viihtyy lelujensa parissa, ei tarvitse enää sylissä kannella kokoajan :D
Toi täi juttu ei oo kovin kiva :/ , siskon lapsilla oli täitä joku vuos sitten ja kyllä ne oli helisemässä niiden kanssa, varsinkin kun siskon yhdellä tytöllä on afro niin kivahan niitä on sieltä etsiä. Kuukauden verran taisivat asian kanssa taistella kunnes ne oli lopullisesti poissa, ei paljon nähty silloin :whistle:
 
No nyt on sitten ristiäiset pidetty! Ja nimeksi tuli Arttu Albert.(Jos Sanna haluat lisätä meidät sinne listaan. Kiitos.) Se sai alkunsa siitä kun raskausaikana Artun työnimi oli Kerttu. Se oli miehen mummon nimi. Mutta kun tulikin poika, niin Arttu oli sen Kerttu mummon veljen nimi. Niin se kuulosti mustakin sitten kivalta. Ja Albert on ihan hatusta vetästy. Tai oikeestaan toi mies oli joskus ajellut Albertinkatua ja aatellut että sehän onkin kiva nimi. :LOL:
Kaikki meni oikein hyvin. Itse tilaisuudessa oli 10 vierasta ja sit kavereita tuli saman verran myöhemmin kahville ja istumaan iltaa. Viimeset lähti pois vasta kahen aikaan yöllä. :eek:
Arttu oli tosi kiltisti koko päivän, jutteli hirveesti vieraille ei narissu yhtään. :) Illalla se vaan vetäs sellaset tajuttomat räjäytyspaskat mun päälle ja sängylle ja lattialle. No olihan se niitä panttaillutkin maanantaista asti. :eek:

No jos nyt rauhottuis ja yrittäis saada tän kämpän taas "normaaliin" kuntoon, kun noi porukatkin just tosta lähti.

Tiitu ja Arttu 8.12.
 
Meillä oli eilen kunnon rintaraivari- päivä taas vaihteeksi |O |O Pari päivää meni ihan ok kunnes eilen taas hoksas,että vois aloittaa raivarit. Huusi ihan jäykkänä taas kun yritinkin tissiä. Lopulta (illalla ) kävi niin,että huoli tissin ilman kumia :eek: Eikä ole koskaan saanut ilman kumia paitsi laitoksella pari kertaa. Eihän siinä mitään,mutta mun tissit ei kestä kauaa ilman kumia. No,tänään onneksi parempi päivä ja suostui jopa kumin kanssa imemään :whistle:

Täällä vissiin kai muutamat vauvat panttaa kakkaa,mutta mikä on ollut pisin väli panttamisessa? Petruksella oli nyt pisin väli 4 päivää ja eilen vihdoin se kakka tuli. Selvästi masu kyllä vaivasi eilisen,että jospa sekin vaikutti tohon imetykseen :|

Sanna: Toi atopia on kyllä ikävä seuralainen :/ Meidän keskimmäisellä on kanssa atopia ja vauvana oli allergioista johtuvaa pahaa ihottumaa. Suurin ongelma meillä oli se,että pojalle ei tahtonut löytyä sopivaa perusvoidetta :/ Meni siis 3v ennenkuin löytyi LV-rasva tavan marketin hyllyltä. Ja kokeiltiin apteekin voiteita maan ja taivaan väliltä. Nyt meillä on käytössä aloe vera-geeli ja olen tosi tyytyväinen =) Mutta täit ovat varmasti vielä ikävämpiä :eek:

Petrus on oikea hymypoika (silloin kun vatta täys ) ja hoitopöytä on sellanen paikka missä pitää jutella mobilelle ja nallelle joka kerta :heart: Ja tykkää olla ilman vaippa tosi paljon,mutta siinä vaan se pissavaara :D

Perjantain ostoskierros meni hyvin. Petruksen kanssa on niin helppo liikkua kun nukkuu koko ajan tyytyväisenä =) Niin joo,eipä ole bb-Timpan elämä paljoa muuttunut kun on joka kerta töissä cittarilla kun ollaan siellä käyty =) Niin ja eihän noita bb-julkkiksia kukaan kauaa muista :D

LilliM+Petrus
 
Moi

Pakko kommentoida LilliMenninkäinen: imetän pääasiassa kumilla ja oon luullu olevani ainoa ? Joka tapauksessa meillä ollut myös rintaraivareita usein muutama kerta per päivä...silloin Petra suostuu syömään ilman kumia..muuten ei. Kun on raivona ja parkuu pää punasena, puristan maitotippoja suuhun et rauhottus ja samalla usein tarttuu 'nänniin' (mulla siis todella sisäänpäin kääntyneet) ja alkaa syömään :D Kiva kuulla etten ole ainoa :ashamed:
 
Meillä on pisin panttaaminen ollu 8pv,yleensä tekee kerran viikossa lauantaina ennen pesuja tai sit vasta sunnuntaina.

Nyt on jo viis helppoa yönukutusta takana,eli 22-23 nukahtaa ja ihan sänkyyn.Ekan kerran herää ja syö tossa kaheksan aikaan.Paljo virkeempi olo ku ei tarvii yöllä pihalla laukata ja pääsee sit itekki ihmisten tapaan nukkumaan.

Muutenki on muuttunu tosi hymyileväks ja seuralliseks.Jos ei seuraa oo ni pyyntö tulee todella vaativaan sävyyn.Juttelee hirveesti ja välillä näyttää tos huolestuneelta ja ääniki on sillo semmonen.Iha ku ois koko maailman murheet kannettavana.

Vimpula ja Roope 12vk
 

Yhteistyössä