Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

HE82: Jostain toisesta keskusteluketjusta bongasin tuon korvatulppa-idean kanssa. Ne kun suodattaa semmosen pienemmän ääntelyn, nälänhuudahdukset kyllä kuuluu selkeästi. Mutta kokeillaan tuota omaan huoneeseen laittamista ensin. Tällähetkellä kun muuten yöt syömisten yms suhteen menee niin mukavasti, ei välttämättä ole niin suuri vaiva viereisessä huoneessa yöaikaan käydä. Mutta joo, katsotaan sitten miten käytännössä käy... :/

Enni: Mä en tiedä, koko minipillerit on mulle ihan uusi tuttavuus. Mä en enää imetä, joten mun ei tarvitse tuota puolta huomioida... Reseptin saadessa vielä pumppailin maitoa. Koko reseptiä ei olekaan alkuun kuin noihin kolmeen levyyn kokeeksi. Varmaan tosiaankin jää tämä vain kokeiluksi... :headwall:

edla: Meillä myös nykyisin tulee pulloraivareita. :|

Hihii, kohta tuovat meille uuden pesukoneen, kuivausrummun ja TV:n. =) On tätä koko viikko odotettukin!
 
Meille tuli korvatulehdus kylään, tai siis Eemelille, oon ihan äimän käkenä koska meillä ei ole kellään lapsella tulehduksia ollut koskaan tai no esikoisella oli 8-vuotiaana. Koko viime yön oon kanniskellu Eemeliä pystyasennossa, ei suostunut edes tissille, siitä arvasinkin että on tosi kyseessä. Supot onneks auttaa, toivottavasti selvitään niillä ettei tarvii antibiootteja antaa.

HAnkinnoista ootte jutelleet ja meillä ihan ehdoton ykkönen on ollu sitteri, Eemeliä kun ei voi kovin paljoa lattialla pitää kun oksentaa heti maidot ulos, sitterissä viihtyy hyvin kun selkänoja on pikkasen koholla. Sideharsot on kanssa ihan loistavia kun tuota pulauttelua on paljon. Turhia ostoksia ei ole ollutkaan, seuraavaks pitäis hommata joku leikkimatto kun meidän lelukaari on ihan onneton, saa pelätä että se romahtaa Eemelin päälle joku päivä,saatiin se kaupanpäällisiks kun ostettiin sitteri.
Hoitopöytääkin käytän ahkerasti, tykkään kun kaikki on siinä käden ulottuvilla vaatteita myöten, niin ei tarvii ravata ympäri kämppää etsimässä millon mitäkin kun vaihtaa vaippoja ja vaatteita.

Nyt pitäis mennä lepoasentoon kun Eemelikin nukkuu ja tytöt leikkii nätisti, jos vaikka sais pienet torkut otettua :whistle:

katjuza ja Eemeli
 
Moikkelis =)

Neuvolassa käyty tänään. Petrus on nyt 62cm (viimeksi mitattu väärin ) ja painaa 7780g. Eka rotarix annos saatiin ja hyvin poika sen otti.

Kysyin neuvolasta noista yöllisistä huutokohtauksista niin ne on ns.kauhukohtauksia joita voi olla vauvoillakin.Tai jos havahtuvat hereille yöllä jossain tietyssä unen vaiheessa. Ja kyllä,vauvat voi nähdä unia. Nyt ei meillä ole taas ollut "kohtauksia". :whistle:

Tuo maitomäärä kuulostaa kyllä aika hurjalta joillakin! Meillä Petrus juo max 120ml pullosta maitoa jos on tarvis. Mutta kaikki vauvathan on yksilöitä ja kaikilla se tarve erilainen =)

Katjuzalle taas tsemppiä ja :hug: Mistähän eemeli nyt korvatulehduksen on kehitellyt!

Kiukkuinen poika heräsi joten :wave:

LilliM+Petrus
 
Pari riviä lisää kun tilanne rauhoittui...

Vaipoissa ollaan aikalailla sekakäyttäjiä :D mutta pamperseihin oon tosi pettynyt. Eilen hain paketin kun oli tarjouksessa niin yöllä 2x pissat läpi. Ja aamulla olin tuntia aiemmin vaihtanut vaipan niin kylki ihan märkänä johon Petrus sitten heräsi :kieh: Liberot on ihan ok,mutta saman asian ajaa Lidlin vaipat ja Pirkat =) Päätinkin,etten montaa pakettia enää osta noita kalliita vaippoja kun noi halpikset ihan yhtä hyviä =)

Ja lisäys hankintalistaan että rintakumit ihan loistava keksintö! Ilman niitä mä en todennäköisesti enää imettäisi ollenkaan. Kumilla siis meillä mennään edelleen.

Mies vie mua huomenna shoppailureissulle :D Ihanaa päästä kaupoille. Petrus tarttis valokuva-albumin ja vauvakirjan. Onko muut jo täytelleet innokkaasti vauvakirjaa??

Mulla olisi suur-urakka valokuvien kanssa. Ei olla teetetty kuvia yli vuoteen...tietokoneelle vaan siirretty kuvia kamerasta. No,eihän niitä tänään tullut postista kuin vähän yli 400kpl :whistle: :whistle: Koskahan ja missä välissä mä aion laittaa ne albumeihin??

LilliM
 
Multa puuttuu kokonaan vauvakirja... :eek: Kiitti vaan muistutuksesta!!! Mäkin pääsen shoppailureissulle, jee! Oon jelppinyt miestä sen verran kiltisti, et järjesti isoille tytöille lapsenvahdin lauantaiksi ja mä pääsen Tampereelle shoppaileen :D Mies kulkee sit Emmin kans kiltisti mun perässä :LOL: No tietty ylläri ylläri hoidellaan samalla miehen työjuttu et sen takia kohteena Tampere...Mut empäs ookkaan aikasemmin Tampereella käynykkään, kun vaan rautatieasemalla..
 
aa...joo.. valokuvista.. täälläkään ei oo teetetty valokuvia ainakaan hmm.. mahtaisko pian tulla jo 3.v täyteen. Kaikki kuvat vaan koneella.Tulee varmaan ihan kivasti maksamaan, kun noi kaikki sit kerralla teettää.

Mulle soitti äsken ovela kirjamyyjä.. möi sellasta kirjaa -04 syntyneiden vanhemmille. Kirjassa kerrottu tapahtumia vuodelta 04 ym. kirjaan hinta 96e, mikä alkoi sit pahasti mietittämään. Myyjä sanoi et täytyy päättää nyt, ettei hän kuulemma saa soittaa enää uudelleen. no.. sanoin et en ala näin nopeeta päättämään, et en sit ota. no.. tarjoutu soittamaan klo 20 uudelleen. no en kai mä parissa tunnissa kerkee mitään vitsin kirjaa miettimään. no.. sanoi soittavansa huomenna uudelleen :LOL: ei muka saa soittaa uudelleen, aika ovelaa :LOL: Meillä on esikoisella toi kirja ja siinä mielessä olis kiva kakkosellekkin se ottaa, mut aika kallis on... tarjos jo Emmillekkin samaa kirjaa. No sit jo maksais maltaita kahdesta kirjasta.. no voi ny vitsi!
 
Meillä on alkanut narina, jota esiintyy pitkin päivää. Tissille huudetaan ja raivotaan jne. En ymmärrä mistä tämä oikein johtuu. Alkaa vähitellen väsyttää kun jatkuvasti on tytöllä "asiat huonosti" eikä oikein saa selville mistä moinen johtuu. Vielä ei ole kokeiltu kiinteitä vaan ihan maidolla mennään, joten mikään ei ole muuttunut...
 
Mua vaivaa ihan kauhea vade!! tänään kävin kaks kertaa kaupassa ja ensimmäisellä kerralla unohdin suklaalevyn sinne ja kun menin hakemaan sitä (ja ostin lisää tavaraa) päätin sitten unohtaa lompakkoni sinne argh.. Nooh menin sitten kyselemään sitä sieltä ja myyjä sanoi ettei täällä ole näkynyt! Samantien kuolletin sitten kaikki kortit tietenkin, mutta päätin kumminkin vielä soittaa kauppaan ja jättää numeroni sinne jos lompakko löytyy.. Yllättäen sitten myyjä (eri kuin aikaisemmin) sanoi lompakon kyllä olevan siellä!! Nooh ei muuta kuin nyt hakemaan sitä taas.. Tällä kertaa en unohda sinne MITÄÄN:)
Tulipas sekava selitys..

lähdenpä tästä kauppaan, taas:)
 
Ellu: Meilläkin on tuolla meidän 2000 syntyneellä sellanen kirja,missä siis vuoden 2000 tapahtumia. Oon tykännyt siitä,muistona kiva vaikka kallis olikin :whistle: Meille tuli kyllä ihan ovelle nainen joka keräsi näitä vuoden 2000 mukeloita kirjaan. Sitä vaan mietin,että millä se tiesi tulla meille? Olisi kiva hankkia muillekin lapsille sellanen...mutta kalliiks tulis :D

 
LilliM Meillä oli kans esikoisella semmonen kuvallinen versio. Myyjä tuli kotiovelle ja otti valokuvan mukaan, minkä sit laittoivat siihen kirjaan. Nyt ei kuulemma oo enää sitä kuvallista kirjaa vaan ihan tapahtumat vaan. Kanteen sit tulee kuulemma joku laatta, mihin kaiverretaan lapsen nimi.
 
Helou =)

Nyt on taas äiteellä hyvää aikaa surffailla kun lapsoset uinuvat..Otin äitin luona ½ tunnin tirsat sillä aikaa kun Elias nukku ja Oona kiusas pappaa :LOL:

Vaipoista: Osin kestoillaan ( lue: aina kun äiti jaksaa ), tällä hetkellä enemmän käytetään kertiksiä. Meillä nyt Pampersin active fit nro 3, ovat hyvän kokosia ja vielä pitäneet kaikki sisällään.
Onko kellään kokemusta X-TRA vaipoista? Jos nyt alan enemmän kestoilemaan ni voisin ostaa hiukan jotain halvempia rinnalle..

Maitoa meillä menee nykyään miltei joka syötöllä kerrallaan 200ml, toisinaan jää hiukan vajaaks ja toisinaan taas tarvii vielä parikymppiä päälle.
Mutta kyllä oli Elias kasvanukki..oli nyt 61,6cm ja 6160g

Sitteri meillä on aika ehdoton. Nyt tajusin yks päivä että DAA, poikahan haluaa katsella muutakin kun jalkalistoja..on aivan onnessaan puuhamatolla :)
TV on myös aika kiva juttukaveri :LOL:
Hoitopöytää käytettiin ekat 2 viikkoo, vaihdan aina lattialla viltin päällä vaipan ja vaatteet. Siinä saa kellitellä ilkinmulkin ja voi jopa jättää siihen jos käyn ite vessassa..

Mutta jos taas kävis kattelees vaikka huutista, kun tuota vaatetta ei taida olla vielä ihan riittävästi :whistle:
Mies ihan kypsä kun osa vaatteista ehtii kerran päälle ja sit pienten laatikkoon..on valmiiks pientä kun meikämamma on hamsteroinu kaikennäköstä..
 
Täällä kummit osti vauvakirjan ja sitten joku sukulaisista (kun muistais kuka :D ) ristiäislahjaks myös sellasen. Sitä kummien antamaa oon täytelly ja valokuvii sinne kans lisäilly kun se on mun mielestä kivempi, sellanen nalle puh kirja ja se toinen on sellanen aika normaali..
Valokuvii meillekkin oli kertyny aika huimasti ja kahessa eräs ollaan niit sit laiteltu kehitykseen ja hintaahaan niille on sit tullu :whistle: mut kiva se on oihan OIKEINA kuvina saada niitä jos vaikka kone kaatuu tjn niin sit menee siel kaikki ne tiedostot,ainakin meillä kun mitään kopioi missään niistä oo :/

Mäkin tuos mietin että vois alkaa saralle kattoo vähän isompii vaatteita mut en viiti ihan vielä kun nuo mitä on niin menee tovin niin ehtii sit myöhemmin hommata lisää :) eilen just raivasin saran kaapin ja sieltähän löyty vaik mitä ja pari kassillista lähteekin johkin pois..ite kun en niitä vaatteita käytä ja osa alkaa olee jo aika pienii. Myyntiin vois vaik laittaa tjn,käytettynä mäki ne oon saanu siis ja ihan hyvänkuntosii tms mut ei oikein "mun" tyylisiä :) (ihan niiku tyttö tajuis että mitä sillä on päällä :D:D)

Mä en oo tollasesta vuosikirjasta kuullu ollenkaan :whistle: mut kuulostaa kyl aika kivalta ;) ja hintavaltakin.. :eek:

KATJUZALLe tsemppiä :hug: korvatulehduksenkin kanssa!

Viime yö meni taas hyvin vaik neiti päättikin nukahtaa tuossa 1 aikaan mut nukku johkin melkein 9 ett :) Ollaan nyt annettu muutamana iltana puolet ja puolet maitoo+vellii ja hyvin on kaikki menny ,ei oo tullu masu kipeeks tai mtn. Saa nähä kauan nyt vetelee sikeitä.

Kaula,kainalot ym on onneks jo kunnossa! Oli se kyl kauheeta kun toinen huus kun sattuu |O :'(

Mut jos itekkin menis iltapesulle ja nukkumaan..
Missäs SANNA muuten on kun ei oo hetkeen näkynyt..vai onko? :whistle:
 
Nita: samaa miekin ihmettelin et minnes sanna on kadonnut? onko yhtäkkiä matkoille lähteny?

Onko teillä muilla nykyään "univaikeuksia"? Itse olen iltaisin ihan sippi ja nukahdan miltei heti kun sänkyyn pääsen, mut sit aamuyöstä alkaa heräily ja aikasin olen jo ylhäällä (verrattuna aikaisempaan 10 asti nukkumiseen :whistle: )

Vauvakirja on miltei täytetty, saatiin joululahjaksi mummilta sellainen pupukirja ja siinä olevat tapahtumat (ristiäiset, joulu yms.) on miltei jo vietetty niin sepä meinaa olla jo täytetty

Vaipoista meillä on libero käytössä, 5-8kg, eilen ostin jo 7-10? koon, et kokeilen josko ne jo pysyis päällä kun entiset loppuu...nuo "jättipakkaukset" on kyl hyviä, kestää n.kk niin ei tartte olla koko ajan sitten vaippaostoksilla ja eilen käytiin kuopiossakin niin hamstrasin sit velliäkin kotiin kun prismassa velli on 0,39? ja täällä suonenjoella ne on 0,44? niin onhan tuo huima ero kun ostaa isompia määriä..siksi ostankin aina kuopiosta kun siellä käymme, säästän 2,70? kun ostan kolme lavaa, on se lapsiperheelle kuitenkin summa mikä kannattaa säästää jos mahdollista, samoin sen jättipakkauksen saan vain prismasta kun ei meidän tuppukylällä sellaisia ole...siinäkin tulee euroja säästöön... ;)

eipä kait tässä kummempia, sara ja muu poppoo koisii vielä, sitten kunhan sara herää niin ois aikeet lähtä markkinoille kun sellaiset on täällä tänä viikonloppuna :wave:

Perfekta ja Sara
 
Mulla piti olla tänä aamuna lääkäri, mut soittivat et lääkäri on kipeenä ja antoivat uuden ajan kahden viikon päähän.. :/ Et no... :whistle:

Tänään nyt jos jo vihdoin pääsisin hakemaan sen uuden kahvinkeittimen.. Pitänyt jo pari päivää hakee, mut mies ollut joka päivä töissä 13h.. Empäs oo sit pahemmin enää kaupunkiin kerennyt. Tänään lupas jo tulla aikasemmin kotiin.. toi aikasemmin tarkottaa varmaan klo 16.. :whistle:

Pikkusisko oli lähettänyt mulle postissa 5 paitaa.. tänään pitäis lumpsahtaa postilaatikkoon =) Ja kaikille tytöille Hello Kitty-pipot :D

Kävin Emmin kanssa eilen puntarilla ja näytti et se painais 6kg. Pituutta itte mittasin olevan 60cm.. Saas kattoo et pitääkö paikkaansa. 62cm vaatteet täällä on jo pieniä.. Ihan valtavaa vauhtia kasvaa.. Mulla ei noita 70cm vaatteita oo lainkaan.. 80cm alkaen oon sit taas säästänyt Noran vanhoja vaatteita tai niistä hienoimmat.

Mä olen täällä kattellut kans noita vellejen hintoja ja näyttää olevan melkein joka paikassa 50snt purkki. Aikamoinen hinta...
 
Huomenia taasen..

Joo, meillä oltais myöskin pulassa ilman rintakumeja! Mulla kun noi nännit on niin onnettoman pienet, ettei tuo vauva sais niistä mitään otetta ilman sitä kumia :/
Sama homma oli esikonkin kans, muutaman kuukauden sai kumeilla imettää, ennen kuin vauva alkoi olla sen verran iso, että sai otettua otteen. Kaikkiaan taisin n.8kk esikkoa imettää, tietty n.4kk:n iässä alkoi myös mössötä maistumaan.

Vauvakirjasta:
Minuu harmittaa ihan sikana ettei esikon aikaan tullut käytettyä vauvakirjaa! Nyt saatiin toiselta mummolta oikeen ihana, vaaleenpunanen pupuvauvakirja, mut siihenkään ei oo tullut mitään laitettuu :(
Kuitenkin tää alku etenkin menee niin huumassa, etten muista kuitenkaan myöhemmin mitään, missä vaiheessa mitäkin on tapahtunut.
Pitäis järjestäytyy tän asian tiimoilta ja laittaa kuntoon se.

Valokuvat on meillä kans kaikki koneella, yks päivä tuli mieleen, et entäs jos kone syystä tai toisesta menee rikki ja kaikki tieto häviää tms.
Sit harmittaa..pitäis ees muutamia kuvia saada tulostettuu tms. mut kun tulostinkin on rikki.

Meillä ollaan kai nukuttu kaks yötä putkeen heräämättä..tuo 'kai' sen takia etten muista oonko herännyt yöllä syöttää vai en :eek: Ainakin aamusta sit, eilen puol 7 ja tänä aamuna vissiin samoihin aikoihin, heräiltiin ku Minttu huhuili ruokaa. Säikähin ihan kumpanakin aamuna et onko vauva kunnossa kun ei oo syöttäämään herättänyt..mut ihan normaalisitihan tuo on sit syönyt.

Miusta tuntuu että tuo kumi helpottaa vähän, kun rinnoista tulee oikeen voimalla sitä maitoo. Välillä siltikin aluks tuntuu että Minttu meinaa tukehtuu kun sitä maitoo alkaa tulemaan.
Mut, varmaan puolet jutuista mitä meinasin sanoo, unohtui matkalle..hmm, eipä olis mitään uutta :xmas:
Aamukahvin keittoon ja esikolle laittaa aamupalaa..
 
Huomenta!
Keskiviikkona käytiin neuvolassa. Oli onneksi oma terveydenhoitaja paikalla. Tuosta että poju kattelee enemmän vasemmalle niin neuvo että yrittää vaan aktiivisesti houkutella kääntämään päätä toiseen suuntaan, jottei niskan lihakset jumiudu. Karsastuksesta, jos vielä esiintyy, lähete 4 kk lääkärineuvolassa viimeistään, mahdollisesti ennenkin. Kasvanutkin pikkumies oli, ikää vajaa pari viikkoa vaille 3 kk ja strategiset mitat 61,2 cm, 5586 g.

Hankinnoista: Brion happy-vaunuihin oon ollut todella tyytyväinen, pehmeellä kantokopalla hankittiin. Heittoaisaa ei oo kun haluttiin sillä pehmeemmällä jousituksella kun ollaan muuttamassa haja-asutusalueelle ja hiekkateillä vaunulenkit silloin tehdään. Saatiin käytettynä yhdet vaunut mut ei voitu käyttää kun ne ei olleet enää turvalliset :eek: Pinnis saatiin käytettynä, samoin syöttötuoli, joka odottaa nurkassa käyttäjänsä kasvua. Hoitopöytää yritettiin kovasti löytää käytettynä mut oli vaan aika huonoja tarjolla ja pyysivät niistä turhan kovaa hintaa. Ostettiin huonekalukaupasta laatikosto, päällä hoitotaso, jonka voi sit myöhemmin irrottaa. Pohjanmaalla tehtyä laatutavaraa, tukevampi kuin lastentarvikeliikkeissä myydyt vastaavat ja paljon halvempi. On ahkerassa käytössä, tykkään kun kaikki saatavilla siinä, vaatteet, vaipat, harsot, rasvat. Ja säästän samalla selkääni =) Britaxin turvakaukalo uskallettiin ostaa käytettynä kun pystyi luottamaan ettei oo kolaroitu. Autoissa olis isofixit mut toi on turvavyömallia. Ehkä sitten turvaistuin ostetaan isofixillä ja kelkalla, oishan se kätevämpi. Toi Britaxin on siitä hyvä että kun ei oo autossa niin asento ei oo niin pysty ja lisäksi sitä voi keinutella. Mut kotona en siinä pojua pitäisi, tuskin on hyväksi selälle. Sitterissä välillä on, ei mitenkään kauheen ahkerassa käytössä, ennemmin pidän lattialla huovan päällä, saa liikuntaa :) Tosin siinä joutuu itse maastoutumaan ja viihdyttämään, sitteristä voi katsella mun touhuja. Turhimmat ostokset taitaa olla noi liivinsuojukset ja imetystyyny, ei oo korvikemutsi niitä tarvinnut kahden ekan viikon jälkeen :D

Vaatteista ootte keskustelleet. Meillä niitä ei mitenkään hirveesti ole, 50 cm varsinkin olis saanut olla enermmänkin. Äiti osti ennen synnytystä yhden 50 cm bodyn ja sanoi et ei kannata niitä ostella kun kuitenkin niitä tuodaan lahjaksi ja minä tyhmä uskoin. Yhtään alle 62 cm vaatetta ei lahjaksi saatu! Äiti sit kävi kirpparilta jotain hakemassa ja itse pari pienempää ostin kotiutumisen jälkeen niin pärjättiin. Saatiin lahjaksi 68 cm vaatteita, kaikkia semmosia tosi lämpösiä neulehaalareitakin, jotkut niin isoa mallia et ovat varmaan sopivan kokoisia toukokuussa :LOL: Anopille sanoin jo raskausaikana että jos ostaa vaatteita niin ei sitten 60-70 cm, kun niitä kuitenkin jo äitisypakkauksessakin ja olin kirpparilta sitä kokoa paljon löytänyt. Anoppi sit osti kasan 62 ja 68 cm vaatteita :headwall: Sanottiin tästä vielä uudelleen, loukkantukin sitten. Sit oon sanonut että en oikeen tykkää sinisistä vaatteista. Joululahjaksi osti pojulle 68 cm sinisiä vaatteita |O
Mitenkäs teillä on äitiyspakkauksen vaatteet sopineet? Meillä vasta muutama käytössä. Kevuttoppis on ahkerassa käytössä alusta saakka vaikka iso olikin mut ei se oo haitannut kun vaunuissa nukkunut, onpahan nopeempi pukea. Paksumpaa toppista ei paljon oo tarvinnut kun on niin leuto talvi. Muista eniten käytössä vihreäraidallinen body ja vihreät puolipotkarit. Noi Tutan vaatteet on ainakin ihan älyttömän isoja, sitä vaalenvihreää pallobodya ja potkareita kokeilin kun ovat muka 60 cm kokoa mut poju kyl hukkui niihin. Pituudesta nyt ehkä voisi edes harkita mut todella leveää mallia tuo potkari on!

Sannaa minäkin kaipailen.
Jaahas, pikkumies kaipaa seuraa, joten pitää mennä :wave:
 
nopeesti, kukn ruoka uunissa ja poika nukkunut jo tunnin...

Rintakumis oli täälläkin ehottomat ja jos toisen lapsen joskus saan niin tuon imetystynyt haluaisin. saa nähä hankkiiko, mutta nyt ajattelen, että se ois kiva. ois kyllä ehkä ollut parempi näin ekan kanssa kun selkä oli missä lie asennossa. tokan kansas ehkä on jo viisaampi.

Meillä noi äitiyspakkauksen vihreät pallovaatteet on unikäytössä, eli päiväunille puen kun eivät sitten paina ainakaan mistään ja ovat vähän ohuempia kun noi muut vaatteet, mitä jarkolla nyt on. Mä huomasin, että nyt sopivia vaatteita on jo 68cm paidat, mitä anoppi on ostanut. ne on kyllä ihan kivoja kun on tarpeeksi pitkiä, ettei maha oo kuitenkaan paljaana kun ajattelin kanssa että bodyt on siitä parempia. No joo.. se vatteista.

En muista oonko kertonut mun muistamattomuudesta :LOL: olipas hyvä lause...
Eli mä lähin yks päivä vaunuilemaan ja otin kakkavaipparoskapusseja vaununalusen täyteen että vien roskikseen, no tultiin kotiin, niin siellähän ne pussit oli. TUlipahan ulkoilutettua kakkavaippojakin :LOL:
Ja sitten oon kaks kertaa jo tyhjentnyt pyykinpesukonetta ja sitten alkanut muihin hommin ja sitten myöhemmin huomannut, että kone olis ollu vielä puolillaan puhasta pyykkiä. TOisella kertaa tohon huomaamiseen meni päivä ja voitte uskoa että haisi pyykki hyvältä :LOL: Että näin meillä....

Jospa lukasis nyt ton keskisuomalaisen loppuun, jos ehtii...

Enni Ja jakke
 
Moikka!

Tää aamu on menny ihan torkkuessa, kun yllättäen läksin eilen illalla kattimaan kaverin bändin keikkaa ja olin sit joskus yhen jälkeen vasta kotona. Eihän se nyt kovin myöhään ole kun saatan muutenkin joskus valvoa aika myöhään, mutta näköjään tuntuu väsyttävän. Oli kyllä ihan kummallista olla jossain "ihmisten ilmoilla". Ei kyllä yhtään osannu rentoutua, kun koko ajan oli mielessä, että mitenköhän kotona pärjätään. No tyytyväisesti olivat nukkuneet molemmat ukkelit sillä aikaa. :)

Joo tänään pitäis sitten leipoa kakku. Meinasin tehdä sellasen mustaherukka-suklaakakun. Tein sellasen mun synttäreillekkin ja tosi hyvää oli. Äiti tuo sitten jotain muita leivonnaisia ja ruoaksi teen lohikeittoa. Eiköhän noilla eväillä pärjätä. :D

Ai niin nyt just muistin, että mun piti tänään ilmottaa sille papille se virsi, mikä lauletaan huomenna. Ja enhän mä oo sitä vieläkään päättäny. :eek: Vaikka eipä sillä nyt toisaalta mulle niin suurta merkitystä ole. Sitähän mun siltä papilta piti kysyä, että käykö se suojelusenkeli laulu, vaikkei ole virsikirjassa.

Joo sit leipomaan :)

Ai niin Piinkö se kyseli missä me asutaan... Eli siis Alppilassa. Te vissiin jutuista päätellen jossain Kannelmäen suunnalla, vai?

Tiitu ja ukkeli 8.12.
 
Minäkin miettinyt että missä Sanna luuraa. Poriinhan se sanoi lähtevänsä,mutta mun mielestä lähtevät vasta tänään. Eikös ole kivaa kun palstalaiset näin huolehtii :LOL:

Enni: Mullakin usein jää joku homma kesken esim.keittiössä tiskit. Äkkiä jos yrittää suorittaa kotitöitä niin sitten vaan ravaa paikasta a paikkaan b vain huomatakseen ettei ole saanut aikaan mitään valmista :LOL:

Saas nähdä kauanko meillä pärjätään pelkällä maidolla. Petruksen nälkä on vain kasvanut koko ajan. Mutta niin kauan kun yöllä ei syödä tunnin välein niin ok. Yritän sinnitellä 3kk ikään maidolla. Nyt kyllä sellanen tilanne,että tissimaito jotenkin hiipunut...en tiedä onko vain väliaikaista :/

Valokuvia tuli sitten tänään lisää. Ei mahtunut eilen kaikki postilaatikkoon :LOL:

LilliM+Petrus
 
Pikasesti vaan käväsen

Eemelille nousi yöllä kova kuume eikä laskenu edes supolla ja aamulla mentiin sitten lääkäriin niin oli sitten vasemmasta korvasta puhjennu tärykalvo :/ Korvasta tuli ihan sika pahanhajuista märkää :x . Ihan tuntuu oudolta koska meillä ei ole kukaan lapsista näin pienenä edes flunssaa sairastanu eikä korvatulehduksia ollu kenelläkään, no toivottavasti ei tule tavaksi nää korvatulehdukset.

valokuvista olitte näköjään jutelleet, meillä on koneella tuhansia valokuvia mutta olen niistä aina tehny varmuuskopiot cd:lle, monesti sitten vielä katellaan kuvia telkkarista kun voi ihan tolla dvd-soittimella katella niitä levyjä, lapsetkin tykkää katella itseään telkkarista ;)

katjuza ja sairastava Eemeli

 
:$ Täällä yks hunovointinen töttöröö :whistle: Eilen sairaalsta siitä sterilisatiosta ja jestas kun on huno-olo, no itseppähän sen halusin. Tosin tuli toooosi haikee olo kun kuuntelin synnärin ääniä, mutta taas kun ajattelin ikääni ja jaksamistani, km ja odottelua ja pettymyksiä, niin kyllä tää oli ihan oikea ratkaisu MEILLE.

No joo sitten muihin aiheisiin....

4-v neuvola on kanssa meille vasta tulossa maaliskuussa, mutta tossa itse olen tyttöä mittaillut niin näyttää olevan 15 kg ja pituutta n.105-106cm. 3-v neuvolassa oli 100cm ja 13,2 kg.

Täällä kanssa osakestoillaan, miten mamma vaan jaksaa ja onko ne parhaimmat vaipat kuivuneet (meillä 5 suosikki vaippaa, mitkä pitää kanssa), muista voipi tulla vähän vuotoja ja yhdet ei pidä sitten pätkääkään meillä. Mulla kaikki siis ostovaippoja. Kertakäyttöisistä Lidln vaipat meni jakoon muille, ei sopinut. Pampersit pitää, mutta inhottavat yöllä. Joten olemme päätyneet jälleen Liperoihin Midi ja seuraavaksi sitten ne Active Fitit.

Ehdoton hankinta meille on ollut itkuhälytin, sitä ilman en osaisi olla. Meillä kun tyttö nukkuu päikkärit tossa talon takana.

Korvatulehdus.... :hug: . Se on tosi harmillista. Meillä tolla isomalla tytöllä kanssa niitä oli. Me hankittiin kotiin sellaisia puuduttavia korvatippoja ja ne ovat ihan ykkösiä kun se korvatulehdus kummasti alkaa aina keskellä yötä. Niitä saa Yliopiston Apteekeista.

Vaateista... meillä ollaan suosiolla siirrytty 68 cm vaatteisiin. Jotkut housut menee vielä 62 cm.

No joo olikohan muuta..... palaillaan.
 
Se eilinen kirjoittaminen jäi vähän kesken, tuli sitten vaan valitettua... :ashamed:

Vaipoista käytössä Pampersin baby dry 3. Ei ole falskannut kun pari hassua kertaa ja silloin on ollut kyllä sellaiset räjäytyspaskat, ettei mikään ihmekään. Active fit 3 ei jostain syystä sopinut tytön takamukseen muodoltaan ja sen lisäksi sai Ainon pepun punoittaman ikävästi. Bepanthen ja talkki eivät punotusta poistaneet ja sinkkivoide oikeastaan vain pahensi tilannetta. Apu löytyi baby oilista. Olin skeptinen tuon öljyn suhteen kun ystäväni sitä ehdotti, mutta onneksi kokeilin!

Hankinnoista kalleimmat olivat pinnis ja yhdistelmät. Tosin yhdistelmät maksoivat vain 200e (uudet), mutta kuitenkin. Emman halpikset ostettiin ja tyytyväisiä on oltu. Pehmeä kantokoppa on ollut mukavan lämmin tähän vuodenaikaan, mutta kesävauvan kanssa olisi kyllä aivan liian kuuma. Kääntöaisakin noissa vaunuissa on ja muutenkin vaikuttavat siltä, että niillä mennään ja pitkään. Mies teki hoitopöydän, joka on ollut todella käytännöllinen. Selkävaivainen kun olen, en kyllä ilman olisi pärjännyt. Ja kaikki tarpeellinen on käden ulottuvilla. Sitteri ja kaukalo saatiin ilmaiseksi käytettyinä ja molemmat ovat toimineet moitteettomasti. Kaukalo tosin alkaa tuntua väärän malliselta tytölle, joten uusi täytyisi käydä ostamassa lähiaikoina. Viisainta olisi tietysti investoida sellaiseen joka menee pitkään, mutta hinnat ovat aika mahdottomia... :|
Rintakumit olivat ihan huippujuttu! Kaikki rasvat yms ovat päässeet käyttöön, oikeastaan mitään turhaa ei ole tullut ostettua. Viimeisin hankinta eli kantoliina olisi kyllä kannattanut ostaa jo aikoja sitten! Siitä on ollut hurjasti apua. Harmaita hiuksia olisi paljon vähemmän! :LOL:

Jotain muutakin minun piti kommentoida, mutta en nyt muista mitä. Alkaa kuulua sellaiset pörinät tytön pöksyistä, että täytyy palata asiaan myöhemmin!
 
Meillä käytetään liberon vaippoja. Pamperssit ois kivoja kun on niin ohuita, mutta ne ei sopineet yhtään Empulle. Aina tuli kakat selästä yli ja pissit läpi, joten joka vaipanvaihtokerta meni myös vaatekerta uusiks.

Vauvakirjaa on täällä täytelty ahkeraan. Mulla on aikoinaan ollut sellainen ja äiti on kirjoittanut sen täyteen juttuja yli sivureunojen, joten on ollut mukava lueskella sitä näin aikuisena.

Pyysin eilen miestä laittamaan vaatehuoneeseen yhden lisähyllyn, että Empun vaatteet mahtuis paremmin. No, mies totes, että otetaan kaikki vanhat hyllyt pois ja uudistetaan koko vaatehuone. No, minä siihen sitten, että voitaisko samalla maalata makkari, kun siitä on ollut puhetta jo pari vuotta. Lopputuloksena uusitaan vaatehuone, maalataan makkari ja uusitaan sisäkatto ja sähköt. :LOL: Näin ne hommat tuppaa leviämään. Huoneeseen ei kyllä oo tehty mitään sitten vuoden -79, joten kai sitä voi hyvällä omallatunnolla laittaa.

viikuna ja emppu pikkurempan keskeltä

ai niin Eemelille pikaista paranemista :hug:
 

Yhteistyössä