Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Heips!
Meillä on kans alkanut tulemaan ihme raivareita kun koitetaan tissille. Vähän aikaa menee ja sitten rauhottuu hetkeks ja kohta taas huutaa. No, yleensä on kyl rauhottunu lopulta ja alkanu syömään.

Tipi; Meijän Minttukaan ei saa otetta tissistä ilman kumia, joten rintakumit on tois hyvä keksintö meilläkin. Yleensä ei jaksa ees alkaa yrittää saada otetta ilman sitä..ehkä jossain vaiheessa sitten. Sama oli esikonkin kans, rintakumeja käytettiin muutama eka kuukaus.

Minttu kans juttelee aika paljon ja hymyjä tulee jatkuvaan. Välillä taas oikeen vaatii huomioo, jos ei kukaan juttele hälle niin meinaa huuto tulla:) Pitäis hankkia jonkunlainen lelukaari tai joku, mitä katella. Ei kuitenkaan ihan koko päivää jaksa ja jouda tyttöäkään jututtamaan, vaikka se ihana onkin.

M ja Minttu s.12.11
 
katjuza Ella kiittää nimpparionnitteluista =)

Ella on ihan hirvee höpöttää, kokoajan ku on hereillä niin juttua tulee ja nauraa paljon ja lelukaaren nallet ja pallot saa kyytiä. Välillä mätkii niitä oikeen vaan kunnolla :D

Pitää huomenna soittaa Ellalle lääkäri. KErää jotai kuolaa/limaa ja sitte alkaa nieleskelee ja haukkoo henkee ja se on lisääntyny nyt tän päivän aikana ja sit ku ottaa mahalleen tohon jalkojen päälle niin lattialle tulee lammikko jotai kuolaa/limaa tms ja se on muuttunu nyt sellaseks paksummaks.. Neuvolassa sano täti vaan et aijaa, onpa outoo.. Just niin :headwall:

Kamalaa, mä olen nyt 2.5v ajanu pelkästään automaatin kanssa ja nyt mun auto on huollossa ja joudun ajaa manuaalin kanssa. Ajan varmaan päin seinää ja auto sammuu joka kerta ku pysään :LOL: Ellan kummitäti tulee kohta kyleilee niin meen viemään hänet kotiin niin voin "harjoitella" näin pimeellä tota autolla ajoa. Kortti mulla ollu pian 12v mut kun oon nyt niin tottunu tohon automaattiin et vähän hirvittää...

Jaaha, Ella heräs. On tänään nukkunu yhteensä 1h jos sitäkään...

Ai niin, sain koevedokset, on ihania kuvia :heart:
 
Ja P####LE, eihän se pelkkä influenssa riittänyt vaan illalla alkoi silmät punottaa, yöllä rähmimään ja aamulla oli aikamoinen näky peilistä :/
Menin päivystykseen aamula ja sehän se oli SILMÄTULEHDUS, mitä epäilinkin :kieh:
Nyt sitten kahta kauheemmin käsienpesua ettei Milla saa sitä (eikä tietenkään pojat ja mies), suurin riski hänen saada kun käsittelen häntä niin paljon :|

Oltiin tänään päivällä Satu Sopasen ja Tutti-orkesterin keikalla, ihan kivaa oli vaikken ihan kunnossa ollutkaan, mutta pääasia et lapset pääs kun oli liput varattu. Vaikka ei poikia liiemmin itse konsertti kiinnostanut, olivat enemmänkin kiinnostuneita paikalla olleista paloautoista ja myytävistä herkuista ;)
Konsertti oli kaverini lapsen päiväkodin vanhempaintoimikunnan järjestämä ja sen vuoksi halusin tukea toimintaa- eikä liputkaan pahat olleet kun lapsilta 3e (vauvat ilmaiseks) ja aik.5e, kun seuraava konsertti on Fröbelin palikat 10e:n lippuhinnoilla.... Ei paljon nappaa maksaa koko sakista tuollaisia ja vielä syömingit päälle :eek:

Mutta nyt lapset kylpemään ja unille, siinähän se ilta kivasti vierähtääkin :D

Mirnu ja Milla :wave:
 
Sanna Mieki ajan jatkuvasti automaatilla ja aina ku lähen jonkun muun autolla ni pitää varoo ettei laita lasinpyyhkijöitä ekaks täysille.Meil o noita jenkkejä ja vaihdekeppi on heti ratin vieressä.Alkuun saa kokoajan muistutella itteensä ku on risteykseen tulossa,et vaihda vaihetta!
 
Tipi: Et ole ainoa joka kumilla imettää. Mulla siis kumi sen takia kun tissin päät hajoo heti. Nytkin oli pieni veripisara liiveissä kun on ollut pakko antaa pojan lutkuttaa ilman kumia :| No joo,tossa hetki sitten oli taas sellanenkin raivari että huh :eek: Oli siis nälkäinen,olin imettänyt ja antanut lisää pullosta ja aina vaan kitisi. Ja ei tietty tissi kelvannut vaan huuto muuttui raivariksi ja oli pakko antaa pulloa kun toinen vaan huutaa pää punasena |O Mä en tiedä mitä mä ihmettä mä teen! Tiän,että pullon antaminen on tiettyä luovuttamista,mutta en mä jaksa totakaan kun toinen raivoo...

LilliM
 
Meillä on tyttö oppinut eilen syömään tuttia ja tänään upposi lypsettyä maitoa n. 40ml!!! Jess!!!!! :D :D :D

Kaikkea mun piti kommentoida, mutta jotenkin unohtui tuossa äsken kaikki, kun Aino vihdoin söi pullosta. Olen suorastaan sekaisin onnesta! :LOL: Ok, 40ml ei vielä pidä nälkää loitolla, mutta erinomainen alku sekin! Mulla on siis toivoa päästä joskus johonkin ilman tyttöä edes hetkeksi. Osaakohan sitä olla yli tuntia erossa.....?

Sen verran palasi asioita mieleen, että pikaista paranemista sairastelijoille ja hyvää nimpparia Ellalle! :hug:
 
Meillä auttaa tohon tissiraivoomiseen että syötän seisaalteen ja kävelen.. Rauhottuu heti ja sit voikin istahtaa ja tyttö jatkaa tyytyväisenä. Tais tuo kikka lukea imetystukilistan sivuilla.. Mut siis meillä toimii aina.

Mä sain kauheen inspiraation perjantaina ja nyt ollaanki maalattu koko kämppä =) Aika inhottavaa vaan ku toi haju oli ihan hirvee, tulipahan hyvä syy tehotuuletukselle..

Cara ja DJ Mussukka Ollaanko näkemässä joku pv ensi viikolla?
 
Menin imettään sänkyyn makuulteen niin ei ollut mitään ongelmaa...eli asennon vaihtaminen siis tepsii :whistle: Nyt nukkunut tossa illan aikana varmaan 2h että kuinkahan meidän yö mahtaa mennä...

Donu: Onnea edistyksestä :D Onhan toi pullottelu siinä mielessä helpotus,että voi ite lähteä huoletta esim.kauppaan eikä tarvi kello kaulassa kulkea. Ja jos mä imettäisin pelkästään niin enhän mä muuta saisi tehdäkään kun on toi poju sen verta iso mies :whistle:

P.s Hillaa kaipailen edelleen...kävin galleriassa lurkkimassa ja hyvin heillä ainakin tuntuu pojan kanssa menevän =)

LilliM
 
Apuva, viikonlopun yli olin täältä palstailemasta poissa ja johan olikin tekstiä silläaikaa kertynyt! =) Mutta kieltämättä olikin kyllä jo pieniä vieroitusoireita :LOL: , nyt heti aamusta piti nousta lukemaan muiden kuulumisia. :)

Me siis oltiin tytön kanssa kahdestaan pitkää viikonloppua mun vanhempien luona ja hyvinhän se meni. Mamma ja pappa sai paijailla tyttöä sydämensä kyllyydestä ja ehdittiin Alisan serkkujakin nähdä. :) Ja tyttö veti ihan uskomattoman hyviä päikkäreitä siellä! Mamma jaksoi muistuttaa, että se on se maalaisilma. Siis vinkvink: "muuttakaa pois kaupungista lähemmäs mummolaa"... ;)

Sairastelevaista väkeä on täällä. Paranemisia kaikille vaivaisille! :hug:
Toivottavasti Alisa ei mummolasta saanut nuhaa tms. Vanhassa puutalossa vetää niin kovin, että en yhtään ihmettele, jos jotain pientä olisi tullutkin... :/

Piin: Nähdäänkö siis keskiviikkona tuossa asemalla suunnilleen klo:11.30 tai vähän jälkeen ja köpytellään Caralle? Sitten ollaan Malminkartanossa suunnilleen puoliltapäivin.

Viimeyönä neiti nukahteli pullolle kesken syöttöjen, niin joutui sitten tiuhempaan syöttämään. Nyt ramasee. :| Lisää kahvia.

mussu & alisa 6.12.
 
Huomenia!

Jippii!!!jenna eilen heräs päikkäreiltä nii annettiin taas pullosta ja söi siitä 80ml!!!jospa se tästä pikkuhiljaa :D ollaan nyt annettu kahtena päivänä perunaaki, innoissaan on uudesta jutusta ja kun pääsee äiskän ja iskän kaa yhtäaikaa syömään:)

Meillä nukuttiin viime yönä pitkästi taas ennen ekaa syöttöä.21.30 nukahti ja aamulla joskus 6 aikaa heräsi syömään! :eek: no,mullehan tuosta ei niinkää "iloa"ollu ku ei ite malttanu aikasi mennä nukkuu.ylös noustiinki tossa 9 aamulla sitte.

neiti tuossa lattialla makoilee ja porisee leluille :D nyt itse hakee lisää kahvia,piti vaa tulla hehkuttaa meijän uusia ruokailu kokeiluja :D

miiku ja jenna 19.11
 
Tiitu: Mä olisin halunnut kanssa ton Arttu nimen, mutta mies ei sille lämmennyt niin piti luovuttaa. Hyvä että joku sen sitten sai =)

Meillä meni taas yö hyvin, eka herätys klo5, edelliset pari yötä onkin ollut taas vähn useampi syöttöisiä. Ihme juttu, että kun ennen meni nukkumaan jo viim. klo20 niin nukku hyvin tonne klo 4-5, mut nyt olen yrittänyt ett menis nukkuun "vasta" 20.30-21 niin sitten heräilikin jo klo 2 ekan kerran syömään, no viime yö tosiaan meni jo hyvin.
Meillä on myös parina yönä ollut sellasta vääntämisshowta että. itkuhuudahdusta ja vääntöä koko yö (ei siis viime yönä) mietin kanssa noita korvatulppia.
Pinnasängyssä on kova liikuskelemaan yöllä. yhtenä yönä oli jätkä kääntynyt 180 astetta... ja potkiskeli vaippapakettiaan, jonka ajtattelin mahtuvan sinne hoitopöydän alle :whistle:
Mä muuten tjusin, että en enää yhtään tiedä mitä juttuja olen jo tänne kertonut, että pahoittelen jos tulee koko ajan samaa tarinaa :ashamed:

Me lähetään taas viikolla junalla tampereelle ja mun isän luo. Toivottavasti maalaisilma tekee meillekin hyvää. Meillä kanssa vanha maalaistalo ja saa kyllä olla varovainen kun se hengittelee niin hyvin. :LOL: siis se talo...
sais tulla vaan lunta niin pääsis mäenlaskuunkin. Ois kiva nähä mitä Jarkko tuumaa kun kattelee sitä ulkoilua, kun ollaan varmaan paljon ulkona ja nyt ei ole ollut ulkona oikeestaan kun aina vaan nukkuen vaunuissa. Että jo se on aikakin.


nyt sitten vuorossa tyhm kysymys, mutta kai se on sallittua näin ekaa kertaa äitinä olevalle...
Eli miten te lämmittelette noita korvikkeita tai omia maitoja, kun annatte pullosta??? siis kun täällä ei vielä olla pulloa kokeiltu ja mietin vaan, että mikä olis yksinkertaisinta. Pitäs varmaan kanssa kokeilla joku päivä. Mulla on pikkasen tota oma maitoakin pakkasessa, kun aluksi pumppailin. Niin vois nekin syötellä pois. tietty niitä vois kai sekotella sitten vaikka perunaankin.
Hauska muuten kun kattelin noita pakastemaitoja. Joissain pusseissa on vaan 20ml ja muista kuinka ylpeä olin kun sen sain puserrettua rinnastani
=)
Joo, mutta nyt juon vielä kupillisen kaffetta, kun sain tuon herran tuonne parvekkeelle hetkeksi.

Enni ja Jarkko 25.11.
 
Heipsan keipsan!

Mä olen nyt koukuttunut fitness jugurtti muroihin :eek: Päivä ihan pilalla, jos en saa niitä parii kulhollista vedeltyä.. :whistle:

Viime yö meni taas kivasti. Emmi nukahti klo 21.30 ja heräs klo5 syömään. Kyl tää tästä.

Meil on nyt kuukauden päivät panttailtu kakkaa. 1-2krt/vko on sit räjähdykset pöksyissä. Emmi ei sitä itte valittele, mut mä sit voivottelen, et ku ei oo kakka tullut.. no joo..

Atopiasta.. Mulla on ittellä atopiaa ja meillä Noralla sitä vauvana epäiltiin (posket maitoruvella ja taipeet punaiset), mut se sit muutamien kuukausien kuluessa lähti ittestään pois eikä oo sen kummemmin näkynyt.

noh.. ei mulla kummempia juttuja nyt oo, joten poistun takavasemmalle ja silityshommiin.

Ellu ja Emmi (12.11)
 
Enni: Mä oon nykyään lämmittäny tota maitoa ihan mikrossa 10-20 s. Aluks lämmittelin vasihauteessa, mutta nyttemmin on iskeny laiskuus siinä asiassa. Onkohan siinä jotain perää, että mikrossa ruuasta häviäis muka jotain tärkeitä aineksia, kun niin oon jostain lukenu?

Voi hittolainen. Oon luvannu itelleni alottaa tänään opinnäytetyön tekemisen, kun oon fiksuna sellasenkin homman jättäny itelleni tähän keväälle. Ja voitte varmaan arvata ettei kiinnosta kyllä yhtään.

Jos jois kahvit eka.... ;)

Tiitu ja Arttu
 
huomenta!

Enni mä oon kuullut ettei äidinmaitoa sais lämmittää mikrossa, mutta korviketta kylläkin.. Noin mulle sairaalassa neuvoivat. Käytännön tietoa ei ole muuta kuin korvikkeesta, eli mikroon ja n 20 s.

Te ketkä olette jo antaneet kiinteitä, niin millä olette aloittaneet? Mä aattelin joskus ens viikolla kokeilla pikkuhiljaa.. Aattelin kokeilla ensin bataattia, koska mitä olen lukenut niin se on paljon siedetympi kuin peruna. Mut kertokaa onko jotain hyviä vinkkejä tähän..

mä ne oikeesti muista taas yhtään et mitä piti sanoa, mut..:) no jos tästä lähtis sitten vaikka syömään..
:wave:
 
meillä Eljas ei oo ikinä pantannut kakkaa, en muista onko ollut semmoista päivää ettei kakka ois tullut. Tekee yleensä kerran päivässä kakat, joskus poikkeuksellisesti kahdesti. mutta ikinä ei oo ollut mikään sinappikone, joka jokaiseen vaippaan kakkaa vääntäs.

Viime yö nukuttiin taas komeasti. Eljas rupes kahdeksan jälkeen nukkumaan ja heräs syömään aamulla puoli 6 jälkeen. Sitten nukkui vielä 7ään asti.

Tiitu Mullakin ois kandintyö tässä väännettävä tämän kevään aikana, oon sitä jo pari vuotta "luonut", että aika pahasti jäljessä ollaan :kieh: Sitten pitäs heti perään alkaa tekemään siitä gradua... Huoh!!! Mutta pakko tässä on kohta alkaa valmistumaan, kun meillä talon rakennus alkamassa. Pankki vissiin haluaa että se jollain maksetaankin :D

Minä oon siis palannut koulun penkille jo, tänä aamuna oli puoltoista tuntia koulua ja mies oli pojan kanssa kotona. On toukokuun loppuun asti vanhempainvapaalla.
 
Niin tosta kakkaamisesta piti sanoakin, että meillä pisin aika ilman kakkaa on n. 8 TUNTIA... eli sitä tulee.... nyt on vähentynyt ehkä kuuteen kertaan/vrk, mutta en valita juu. Kunhan poika on tyytyväinen.

Pulauttelusta piti kysyä, kun meillä on nyt sitä harrastettu pari viikkoa, sitä ennen ei ollenkaan. Että kun vauva pulauttaa, niin tarkottaako se aina sitä että se on syönyt liikaa, vai voika pulautuksen jälkeen olla vielä nälkä? (Tääs näitä mun kysymyksiä)

Mä oon kuullut tosta miksrossa lämmittämisestä, että se ei lämmittäis jotenkin tasasesti... ??? :/ Mites te muuten toimitte reissuillanne, että miten sillon sen maidon lämmitätte???
 
Meillä jos korviketta annetaan, se lämmitetään mikrossa. Pulloa kun ravistelee niin saa lämmön tasaantumaan :)

Panttaamista ei juurikaan harrasteta. Max 2 päivää on ollut kakkaamatta, mutten sellaiset 1- 2 kertaa päivässä ja yleensä aina samaan kellon aikaankin. Meidän poika on tarkka rytmistään =)

Muutenkin meillä on rytmi alusta asti ollut tosi selkeä. Ollaan syöty samoihin aikoihin, menty samoihin aikoihin nukkumaan ja käyty pesullakin samaan aikaan... Ihan hyvä, nykyinen rytmi on passeli koko perheelle ja kaikki on tyytyväisiä.

Perjantaina loppui Eetun antibioottikuuri (korvatulehdus), ja lauantaiyönä alkoi itku uudestaan. Mentiin ensin sunnuntaina aamupäivästä kunnan päivystykseen. Parikymmentä ihmistä olisi ollut jonossa ennen meitä (vain yksi lapsi), ja jonotusaika useamman tunnin! Imetys missään vessassa ei napannut joten kiikutettiin vauva taas yksityiselle. Ei oikeastaan edes harmita, ei tarvinnut jonottaa ollenkaan, päästiin lastenlääkärille ja Kelahan ilmeisesti maksaa meille jotain takaisin. Nyt on taas iloinen poika, ja toivottavasti toi tulehdus on tän kuurin jälkeen ohitse!

Voi teitä joilla kärsitään kuivasta ihosta :( Tuttavapiirissä muutama, joilla vauvalla ollut hirveitä iho- ongelmia ensimmäiset kaksi vuotta (joillain onneksi helpottanut sitten). Meillä päästään niin helpolla, iho ei kuivu ja rasvaa ei tarvita.

Eetu on vedellyt pari tuntia päikkäreitä. Oon saanut tehtyä koulujuttuja, siivottua (pestyä lattiatkin!) ja tapettua aikaa netissä. Nyt alkaa aika käymään pitkäksi ellei toi poika kohta herää.
 
Mä lämmitän maidon ihan mikrossa (myös alussa kun pumppasin omaa maitoa niin mikrossa ) ja otan sen korkin pois ja lämmityksen jälkeen myös ravistan. Oon kuullut myös tuon,ettei omaa maitoa saisi mikrossa lämmitellä,mutta luulenpa,ettei siitä vaaraakaan ole...

Mäkin esitän nyt tyhmän kysymyksen (eihän sellasia olekaan...) ja kysyn että millaisia on hikinäpyt ja onko muiden vauvoilla sellasia?? Meidän Petrushan on oikea "kuumakalle" eli on usein aika nihkeän oloinen varsinkin peiton alta herätessään ja nyt on ollut varsinkin selässä sellaisia ihan pienen pieniä nyppyjä. Iho ei ole kuiva mitenkään. Mulla ei ole kokemusta hikinäpyistä niin siksi kysyn.

Petrus meni eilen jo klo 20 yöunille joten yö oli sitten tiheämpään syömistä ja kun itse menin myöhemmin nukkumaan niin en saanut nukkua pitkää pätkää ollenkaan. Ihme kyllä ei kummemmin väsytä. Niin joo,yölläkin imetys sujui makuultaan :whistle:

Petrus väänsi kyllä sellaset räjäytyskakat että :eek: Piti pestä koko poika lavuaarissa kun tavaraa oli käsissä ja pitkin selkää :whistle: Ihmettelinkin kun ei oikein suostunut syömään,mutta syy sitten selvisi =)

LilliM+Petrus 9.12
 
Kiinteistä joku kyseli....esikoiselle aloitin maissilla, nyt kuopuksella perunalla ja sitten päärynää. Molemmat tavat toiminu hyvin ja vaikeuksia ei oo ollu. Seuraavaksi ajattelin lisätä maissin perunan joukkoon ja sit taas joku hedelmä, ehkä persikka tai ruusunmarja. Tähän asti oon antanu Vennille perunaa reilun ruokalusikallisen ja sit päärynäsosetta sen mitä on menny päälle, mut eilen jätkä vetäs noin puol purkillista sitä päärynäsosetta :p Eikä masu vaivannu yöllä eikä tänään päivälläkään, joten mikäs siinä! Tänään taidan kyllä tarjota enemmän perunaa alle, pitää nälän paremmin poissa kummiskin....

Olen siis antanu kiinteän ensin aamulla tai päivällä ja kun masuvaivoja ei ilmaantunu, siirsin soseen antamisen iltaan, jotta yöunet paranis, kun nälkä pysyy pitempään loitolla.

Hikinäpyt on semmosia ihan pieniä tai melko pieniä punasia näppyjä ja ne häviää ajallaan pois...saattaa kutittaa hiukan. Kaipa niitä vois vähän verrata niihin hormoninäppyihin, mitä vauvoilla on :whistle:

Panttaamista ei täällä kans oo näkyny ku yhtenä päivänä B) Ennen kiinteitten alottamista Venni kakkas tyyliin joka vaippaan ja aina siinä välissäkin, mut nyt on rajottunu 1-3 per päivä! Pari päivää kiinteitten alottamisen jälkeen kakkahommat oli tauolla, mut nyt taas reippaana ;)

Te, jotka jo ootte kiinteitä antanu, niin paljonko menee? Ihan mielenkiinnosta kyselen....itse oon antanu nyt parina iltana sen verta ku uppoo ja määrä on ollu jotain puol purkillista tai vähemmän ja kerran päivässä olen siis antanu, muuten ei kelpaa maito nimeksikään.

Haikea olo on jotenkin, kun imetyspuuhat on jääny jo tosi vähälle....oma valintahan se on, mutta silti :ashamed: vaikka on kyllä tosi paljon pirteempi olo ku miesmuistiin ja luulisin, että kaikkien kannalta paras ratkaisu! Venni saa kunnolla nukutuksi, kun ei herää koko ajan nälkäänsä, jaksan touhuta esikoisen kanssa, kun en nukahda pystyyn tai istuvalteen vähän väliä ja onpa tuon miekkosenkin kanssa kiva viettää aikaa pitkästä aikaa :heart: Että eipä kai tässä kovin huonosti oo tullu tehtyä.......

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, joten :wave:

Vattihattu ja Venni 21.11.
 
Moi.
Kakan panttaamista täällä ei harrasteta, kakka tulee 1-3 kertaa joka päivä. Onneksi, tulee meinaan nytkin paljon. Mietin joskus että jos pojalla olis joku virallinen kakkaamispäivä kerran viikossa, niin ei sen päivän aikana kai muuta ehtis tekeenkään kuin vaihtaan kakkavaippaa :whistle: Öisin ei oo enää kakannut, ihan kiva. Alkoi välillä tympiä se kakkapyllyn pesu neljältä aamulla.

Maidon lämmitin ennen vesihauteessa, nykyisin lämmitän mikrossa. Kokeilin vedellä täytetyllä pullolla löytääkseni sopivan lämmitysajan. Jos ollaan reissussa niin kahvilassa/ravintolassa pyydetään lämmittään mikrossa, ajoitetaan oma ruokailu/kahvittelu samoihin aikoihin. Myös kuuman vesihanan alla lämmitys onnistuisi Nykyisin annan joskus huoneenlämpöisenä, kun kerran huolii. Ja joskus oon automatkalla lämmittäny6t pulloa rintojen välissä :D Täytyyhän noille mun d-kupeille edes jotain hyödyllistä käyttöä keksiä :LOL:

Moni on jo kiinteisiin siirtynyt. Täällä edelleen tuttelilla mennään. Tykkäisin jo aloitella mut ei mulla oo oikeesti siihen mitään hyvää syytä, nukkuu niin hyvin yötkin. Pojalla ens sunnuntaina tulee ikää 3 kk, joten ihan sen takia ei sentään viitsi aloittaa kiinteitä. että se olis mun mielestä mukavaa :ashamed:
 
Kiinteistä Niin eka koitin perunaa vaan Ella sylki kaiken pois. Sitte aloin antaa persikkaa ja se on ollu hyvää ja nyt sitte myös porkkanaa ja seki tuntuu olevan hyvää. Lisään sitte perunan seuraavaks tonne porkkanan joukkoon.

Meillä menee tota persikkaa puol purkkii per pvä ja annan kaks kertaa päivässä ja porkkanaa olen antanu nyt kerran ja sitä on menny joku 0,25dl. Maitoa menee sitte vaihtelevasti 700-900ml pvässä ettei tohon maidon määrään ole vielä niin vaikuttanu mut eipä noita kiinteitä nyt niin paljon vielä syödäkään.

Maidon niin oman ku korvikkeenki olen lämmittäny mikrossa ja kans heilutellu pullloa lämmityksen jälkeen niin on tasaantunu.

Meillä on alettu taas kakkiin kerran päivässä, pisin tauko oli vissiin 3 tai 4 pvää..

Ella on nyt menny nukkuun klo 22 ja syöny klo 6-7 ja sit taas klo 9-10. Edellisyönä heräs syömään jo klo4 mut oliki syöny päivän aikana vähemmän ku normaalisti niin kai se nälkä sitte jossai vaiheessa iskee.

Oltiin kaverin kanssa kahvilla, hänen tyttö on reilu 2kk Ellaa vanhempi ja hän anto sosetta ja mä maitoa Ellalle. Noh, Ella veti oikeen miehekkäät röyhyt ja sit lensi puklut lattialle ja kauhee lammikko. Ella vaan naureskeli niinku mä ja kaveriki ja muut kahvion ihmiset katto kauhuissaan :LOL: Sit ku lähdettiin ja alettiin pukee vauvoja niin molemmat alko huutaan ku pipoa laitettiin päähän ja me taas kaverin kanssa vaan naurettiin ja porukka kyttäs :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä