Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

LilliM Kiitos! Kyllä minua helpottaa oikeastaan jo ajatus siitä, että Aino OSAA syödä pullosta. Nyt jatketaan päivittäin treenaamista. Mieskin on tyytyväinen kun hänellä on vihdoin mahdollisuus syöttää tyttöä. Hän on kai kokenut olonsa jotenkin "avuttomaksi" ja ulkopuoliseksi kun ei ole voinut tarvittaessa syöttää lastaan, vaan aina nälän iskiessä on ollut pakko antaa tyttö minun hoiviin. Kyllähän tämä imettävän äidin ja lapsen symbioosi on aika tiivis, varsinkin kun ei se pullo ole aiemmin kelvannut...

Miiku84 Kyllä riemu repeää nykyään niin mitättömiltä kuulostavista asioista. Minä suorastaan loikin riemusta kun se 40ml meni Ainon kurkusta alas! Kaikki muu tuntui jotenkin vähäpätöiseltä sen riemun rinnalla. :LOL:

Niin joo LilliM kyseli myös hikinäpyistä. En tiedä ovatko nuo Ainon näppylät juuri hikinäppylöitä, mutta samantapaisia ovat kun kuvailemasi. Ainokin hikoilee öisin selkäpuolelta reilusti. Pitää sellaisia bileitä sängyssään että oksat pois! Taitaa olla yhtä kuumaverinen kun isänsä. :)

Kiinteitä meidän piti nltädin ohjeiden mukaan aloitella, mutta perunat päätyvät pitkin vaatteita ja huudoksihan se homma lopulta menee. Ajattelinkin, että kun tuttipullo on alkanut vihdoin kelvata, kokeilemme vähän myöhemmin vellejä ja sitten vasta muita uusia juttuja. Nyt keskitytään pullotreeneihin!
 
Jaahas... taitaa tuota poikaa tympäistä taas kun viikko alkoi ja äiskän naamaa vaan näkee. Meni jo nukkumaan. Viikonloppusin kun isänsä on kotona niin jaksaa kuitenkin melki ysiin asti olla hereillä.
No minä yritän nauttia omasta ajasta hetken, jos vaikka pistäs elämän risaseks ja valvois tonne 22 asti :LOL:

Mä haluisin kansa kokeilla kovasti jo kiinteitä, mutta ei oo mitään syytä niin miksipä sitten. Katotaan nyt mihin asti päästään tolla rintamaidolla. Jokatapauksessa ajattelin alottaa kiinteet enne 6kk. Mutta katellaan miten käy.

Joo, ei mulla taas mitään erikoista, jos menis töllöttään töllöö ja napsimaan kaikkee mitä kaapeista löytyy ja hyvästi kilojen karistus.... :ashamed:
 
Huomenia,

Eilen oli kyllä omituinen päivä tytön syömisten suhteen. Maito ei vaan maistunut! Yleensä tyttö syö melko vakiona 80 ml ja loppuillasta, ennen päikkäreitä tms 100 ml. Suurimman ruokahalun iskiessä saattaa mennä max 140 ml. Mutta eilen hätäseen meni edes 50 ml kerralla! Tyytyväinen oli kuitenkin muuten koko päivän ja yönkin nukkui hyvin, kerran heräsin vaan syöttämään. Aina ei kai vaan voi maistua. :whistle:

Ns pulloraivarit on meillä vaan yleisempiä nykyisin. :| Useimmiten niitä on ollut illasta, kun tyttö on muutenkin väsy. Mutta muutaman kerran niitä on nyt ollut päivälläkin.

Meillä maito lämmitellään mikrossa. Ja liikkeellä ollessa hakeudutaan kahvilaan tms missä voi pyytää lämmittämään.

Munkäsittääkseen hikinäpyt on samaa kuin nokkosihottuma. Jostain siis luin näin, niihin niitä ainakin muistaakseen verrattiin. Nokkosihottuma on taas meille muuten tuttua, kun mies kärsii siitä. Mies saa siis kutiavia näppyjä kun hikoilee kovin (tiedän myös yhden ihmisen, joka saa kylmästä vastaavia reaktioita). Aikuisille siihen on onneksi olemassa lääkitystä ja myös säännöllisellä urheilulla saa sitä vähän lievitettyä. Alisalla tulee kuumasta joskus sellasia pieniä punaisia näppyjä (varsinkin alussa, kun äiskä aina puki liikaa vaatetta raasulle... :ashamed: ) ja ne näyttää melko samanlaiselta kun nuo miehenkin. Onneksi ei kuitenkaan vaikutaisi kutiavan.

Meilläkään ei vielä kiinteitä olla kokeiltu. Täällä myöskin äitiä kovin kiinnostaisi testailla, mutta eipä sitä äidin mielenkiinnon vuoksi viitsi aloitella... :/ Hyvin kun maidolla yhä pärjäillään.

Koska tuttipullojen keittelyn voi lopettaa? Eiks sen kuitenkin jossain vaiheessa voi jättää kuvioista pois vai muistanko ihan väärin? Tuskin tuo nyt ihan lähiaikoina on ajankohtaista, mutta niin se aika rientää vaan... ;)

Mähän viimeviikolla suunnittelin, että siirrän tytsyn pinniksen omaan huoneeseen. No en ole raaskinut sitä tehdä... :heart: Ja vähemmällä yö-ölinällä ja puhinalla meillä taas tällähetkellä nukutaan.

mussu & alisa 6.12.
 
Huomenta vaan!

Mä olin aika laiska keittämään tuttipulloja, astiksessa ne vaan pesin. Kuin mä muistelisin et pullojen keittämisen voi lopettaa, kun alkaa syömään kiinteitä..tämmönen muistikuva mulla on.. Ahkeraan keitin aina isompien tyttöjen pullot, mut tuntuu et Emmin kohdalla oon lopettanut kaiken maailman hössötykset :LOL:

Kiinteitä täälläkään ei oo vielä aloteltu. Mäkin haluisin jo antaa pottu-maistiaisia, mut oon kans miettinyt et ei sitä viitti ihan mun mielihalujen takia aloittaa. Omalla maidolla vielä päästään eteenpäin ja välillä ihan Emmiä käy sääliks, kun ressukka yrittää tämmösistä suihkutisseistä syömistä saada. Maitoo tosissaan lentää kaaressa..

Se ois sitten niinku siivouspäivä edessä TAAS!

Ellu ja Emmi TASAN 3KK
 
Ellu: Mullakin tuo keittoväli alkaa kokoajan olla harvempi. Jos olisi tiskikone, varmaan vielä harvemmin tulisi tehtyä. Kun luulisi, että ne siinä aikasta hyvin puhdistuu. Mutta siis suht piakkoin pitäisi lopuistakin keittopuuhista päästä...
Mukavaa 3 kk-päivää! =) :flower:

...Joo, mä yritän nyt muutakin tehdä kun täällä kytistellä... :D
 
Mulla ei ole mitään tähdellistä sanottavaa, mutta ilmottelenpa kuitenkin itsestäni kun tässä kävin lukemassa muiden jutut.

Meillä rupeaa väsymys painamaan kun lapset sairastelee, mieskin sekoilee jatkuvasti puheissaan ja ollaan saatu mehevät naurut kun se puhuu väsyksissään ihan sekavia :LOL: , eilen valittelin hälle että hartiat on tosi jumissa, niin miespä tokasi reteesti että kyllä mä niitä sun rintoja voin hieroa :LOL: :LOL: , tarkoitti tietty hartioita :whistle: , onneksi ei kuulolla ollut kun tuttuja jotka ei tollasista puheista välitä :whistle:

No näin tärkeetä asiaa tällä kertaa :LOL: :ashamed:

katjuza ja Eemeli
 
huomenta!
Jätkä sammahti vielä, kun oli ensin saanut pulistua ja pölistyä niin että äippä heräs. Kakatkin tuli ihan selästä läpi... siis ne 3. tänä yönä. Olishan se kiva jos ei öisin niin tulis....
mutta mikä on positiivista, niin viime yönä kakat tuli ilman isompaa meteliä ja Jarkko nukkui vielä mun vieressä, niin ei se sitten niin häirinnyt.

Kuinka kauan teidän lapsoset jaksaa olla hereillä putkeen???
Siis onko normia että vaan 2h ja se on siis ihan max?

Nyt huudellaan :wave:
 
Meillä korvike lämmitetään aina mikrossa. Mun mielestä tuo mikrossa lämmitys"kielto" koskee vain äitinmaitoa. Johtuen siitä että sen ravintoarvo heikkenee tai jotain mikrolämmityksessä. Varmaan vähän niinku jos vihannekset ylikypsentää niin niiden vitamiinit vähenee. Ei kai siinä korvikepurkin kyljessä lukis että voi lämmittää mikrossa jos tuossa niin kävis.

Meillä on enimmäkseen syöty tuttelia, mut joku aika sitten ostettiin Nannia kun kaupassa oli tutteli loppu. No pojan kakka muuttui vihreäksi ja haisi ihan hirveälle. Nyt vaihdoin takas tutteliin niin kakkakin normalisoitu väriltään ja hajultaa. Onkohan se merkki ettei se Nan tosiaankaan sovi pojalle, vai onko se vaan normaalia eri merkistä johtuvaa ominaisuutta. No pitää kysyä huomenna neuvolassa pitääkö se ehdottomasti jättää kokonaan pois. Mahavaivoja ei kyllä muuten siitä tullu.

Minuakin haluttas jo aloittaa tuo kiinteiden maistelu, mutta nyt tuntuu että tuon pojan ruokamäärä on tasaantunut. annokset on kyllä isoja mutta ruokailuvälit pidempiä. Kun yönsäkin nukkuu syömättä. No pitää sitäkin kysyä neuvolassa. Sittenhän sen näkee miten on kasvanut, että onko tarvetta vielä aloitella. Aamuisin voisi kyllä jotain sakeampaa antaa, kun tuntuu että sillon vetää niin hervottomia annoksia ja tiheään, mutta sitten iltaa kohti tasoittuu.

Valvomisesta Kyllä se Eljaksella on edelleen maximi se 1,5h-2h minkä jaksaa olla valveille. Sitten alkaa hermostuminen. Joskus saattaa olla pitenpäänkin valveilla, mut kiukkunen on, ettei suostu kuin sylissä olemaan.

Sanle ja Eljas ylihuomenna 3kk
 
Pakko tunnustaa että mä en enää pahemmin pulloja keittele :ashamed: Eilen kyllä keitin (pullot ja tutit ) mutta viime kertaa en edes muista :ashamed: Pesen siis ihan vain käsin tiskiaineella ja huuhtelen huolellisesti.

Petrus valvoo kerrallaan max 2h,mutta yleensä ei sitäkään jaksa kun jo on pikku tirsojen aika =) Sisällä ei tosissaan nuku kuin pikkupätkiä. Jos tunnin joskus nukkuu sattumalta niin se on harvinaisuus. Ulkona unet vaihtelee 2-4h välillä =)

Ootteko huomanneet vauvoissanne jotain läheisyyden kaipuu-vaihetta? Mä olen huomannut varsinkin illalla. Aiemmin poika nukahti itekseen sänkyyn,mutta nykyisin itkeskelee siellä,mutta kun otan viereen meidän sänkyyn niin rauhottuu/nukahtaa.

Petrus hallitsee käsiään selvästi paremmin. Nyrkki menee tarkoituksella suuhun ja tekee sen oikein niin,että katsokaa kun mä laitan nyrkin suuhun :heart: Ja väsyneenä osaa hieroa silmiään :heart:

Katjuza: Kuulostaa tutulta. Mä meinaan puhelen useinkin ihan mitä sattuu. Ja jos ukko kertoo jotain juttua niin musta tuntuu,etten ymmärtänyt puoliakaan :LOL:

LilliM+Petrus
 
Ai niin tuosta pullojen pesusta.. Mä en oo keittänyt niitä päivittäin koko aikana. Pari kolme kertaa viikossa ja nykyää taitaa olla harventuneet nuo kerrat entisestään. mulle sanottiin ettei kannatakaan keittää jatkuvasti niitä, sillä tekee vain karhunpalveluksen lapsen vastustuskyvylle ja eipä tuosta näy ainakaan mitään haittaa Eljakselle olleen. Pesen vain ne huolellisesti käsin pesuaineella.

Mä huomasin että Eljas rauhottuu tosi nopeesti unille jos annan sille rätin. Sitä se puristelee ja hankaa kasvojaan vasten ja tosi nopeesti nukahtaa. Tutti kun ei aina kelpaa ja toisaalta hyväkin niin. Minä ajattelin että sekin vähä mitä sitä käytetään niin tuossa 6kk kieppeillä jäteän sen viimeistään kokonaan pois. Turha kapistus se enää niin isolle on, pikemminkin vain opittu tapa. mieluummin opetan sen tuohon unirättiin, kun näkyy paremmin toimivankin. Minusta on vaan niin oudon näköistä kun jotkut liki 3-vuotiaatkin kävelee päivät pitkät tutti suussa. Täällä terkkari sano että viimeistää vuoden iässä se pitäs lopettaa, tekee hallaa purennalle ja lopetus ei oo mistään muusta kiinni kuin vanhempien sisukkuudesta ja halusta. Ja niinhän se taitaa olla.
 
onpas täällä ollut aamuvirkkua porukkaa:)

Mun täytyy häpeäkseni myöntää, etten edes muista koska oon viimeks minnin tutteja tai pulloja pessy. Oisko ollut viime tai sitä edellisellä viikolla :ashamed:

meillä toi hereillä olo aika vaihtelee, varmaan 0,5h-3h. Eilen kun valvo just ton kolme tuntia putkeen niin syömisestä ei sitten oikein tahtonut tulla mitäään eikä kyllä siitä nukahtamisestakaan:) Miks pitää pakolla valvoa, jos kerran väsyttää niin et vaikka seisten vois melkein nukkua :LOL:

Meillä taitaa olla menossa seurankipeys vaihe.. Koko ajan pitäis neitiä olla viihdyttämässä, mutta samaa viihdykettä ei sitten kauaa jakseta katella :LOL: Television eteen rauhoittuis kyllä vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Jos sattuu jäämään olkkariin sivuttain telkkariin ja menen käymään esim vessassa niin johan on pää vinossa telkkariin:) sen takia en koskaan syötä Minniä telkkarin ollessa auki. Eikä noin pienelle varmaan edes tee hyvää kattoa tv:tä..

no mutta meen kahvin keittoon! :wave:

piin ja dj mussukka
huomenna klo 12 neuvolan edessä:)
 
Kahvitauko siivouksien lomasta ja tietty heti tänne :LOL:

Meillä Emmi valvoo yllättävän paljon.Yhtäpötköö valvoo iltaisin 2-3h ennen yöunille menoa.

Emmi ei tykkää vieläkään leluista. Voi niitä jonkun aikaa vilkasta, mut parhaat kapistukset näyttää olevan noi kädet. On tainnut tytöllä jo kunnolla kädet löytyä. Nostaa ensin yhden käden ylös ja ottaa sen toisella kädellä kiinni. Ja sit molemmat kädet suuhun :LOL:

Täällä on kans hellyyden kipee aika..varsinkin iltaisin, kun iskä tulee kotia, niin muualla ei sit voi ollakkaan ku iskän sylissä. Hyvännäköistä, kun mies kantaa Emmiä sylissä niin et ovat poski poskea vasten ja joka ikinen kerta Emmi rapsuttelee miehen niskaa :D Ihan hellyttävän näköistä.

Taitaa olla kahvitauko loppu.. Nora on yläkerrassa pyyhkimässä pölyjä..
 
täällä kanssa harso on ykkönen mikä käsissä pysyy...sil tosiaan kiva hinkata ja närperrellä sormissa...leluja tykkää katella jos joku jaksaa niitö pitää kasvojen eessä, samoin tuo lattiamobilea on kiva kattoa...sormia kiva imeksiä, joo sekaista tekstiä, sara on sylissä niin ei tiiä mihin tässä nyt keskittyis...


Perfekta ja Sara
 
Pullojen keittämistä siis soveltelee vähän yksi sun toinenkin. ;) Meillä nykyisin se on suunnilleen kaksi kertaa viikkoon, mun varhasidementian vuoksi. :whistle: Keitän vedenkeittimellä vedet ja liottelen epämääräisen ajan pulloja astiassa. Voi siis olla, että ei tarvitse ihmetellä pullojen keittämisen lopettamista, kun ne unohtuu itsestään lopulta... :ashamed:

Meillä valvotaan maksimissaan 2 tuntia putkeen. Sen pidempään ei ilman edes pieniä torkkumisia hereillä pysytä. Tänään on tähänmennessä oltu valveilla kaksi suunnilleen puolentunnin pätkää. Illasta yleensä valvotaan pidempiä putkia. Parina edellisiltana tyttö on taas innostunut kukkumaan tuossa kymmenen paikkeilla. :headwall:

Meillä kanssa isin syli on iltasella paras paikka. :heart: Ensin kun mies töistä tulee, ottaa tytön sohvalle sylkkyyn ja "juttelevat" päivän tapahtumat läpi ja naureskelevat keskenään. =) Mutta jos isompi itku tulee, helpottaa se edelleen parhaiten äidin sylissä, pahimmat pulloraivarit helpottaa myös äidin sylissä.

Meillä tuo leikkikehikko on tytöllä ihan must, sen kanssa touhuillaan sitterissä tai lattialla. Toinen on se äitiyspakkauksen kirjanen ja erityisesti se aukeama, missä on niitä matoja. Sille jaksaa naureskella. :) Viritin meidän epäkäypän mobilen hoitopöydän päälle (kun pinnikseen sitä ei kovinkaan turvallisesti saanut kiinni ) ja se naurattaa nyt joka kerta. :D

Kahvia porisemaan, kun tyttö nukkuu vielä kävelylenkin jäljiltä... :wave:
 
Alkuun keitin pullot ja tutit päivittäin, mutta nyt en edes muista että koska olisi viimeks pulloa tarvittu! Sara kun syö vaan rintamaitoa, niin ei ole paljon pulloja käytetty. Tutit yritän silti keittää päivittäin vaikka sekin on kyllä viime aikoina vähän lipsunut... :ashamed:

Valvomisesta...Sara jaksaa valvoa maksimissaan 2 tuntia putkeen ja sitten tosiaan hermostutaan. Sisällä ei meilläkään nukuta kun 15-30 min, mutta ulkona maistuu uni helposti 2-4h. Eli samanlailla kun LilliM:llä. Eilen illalla Sara otti 15min tirsat puol ysin maissa ja valvo sitten puoleen yöhön :headwall: en saanut nukkumaan makuuhuoneeseen, kun huusi vaan kurkku suorana kun yritti nukuttaa. Rauhottu vasta sitten kun tultiin olohuoneeseen, istuttiin sohvalle ja neiti näki telkkarin. :whistle: Mäkään en tykkää että sitä tuijotetaan, mutta eilen ei ollut vaihtoehtoja kun ei viititty naapurien takia huudattaa :whistle: ukon kanssa vaan tokastiin että tästä ei sitten tule tapaa :LOL:

Sara sai ristiäislahjaksi punaisen Barbababa-pehmolelun ja se on kyllä ehdoton lempilelu! =) on huvittava seurata, jos Sara on kiukkunen ja sitten kun näyttää sitä lelua, niin huuto loppuu ja alkaa kauhea selitys lelulle :heart: ja toinen mikä kiinnostaa, on tv:n kaukosäädin, kännykät ja kaikki elektroniikka...niitä vois tuijotella vaikka kuinka kauan!:)

Nyrkit menee täälläkin suuhun ja kuola valuu... :snotty: sunnuntaina meillä opittiin kääntymään mahalta selälleen ja nyt kun Saran pistää vatsalleen, niin siitä käännytään samantien selälleen. Kiva leikki kun äiti kääntää aina takasin. Ja sitten hekotellaan päälle :heart:

Mutta jospa sitä jättäis palstatilaa muillekin :whistle:

:wave: H82&Sara
 
Kappas,se tosiaan on Mintun 3kk päivä:)
En ois muuten tajunnu, mut huomasin tuon Ellun aamuisen viestin, meillä tais olla samana päivänä syntyneet vauvelit..

Mie oon kans huomannut jonkinsortin läheisyyskaipuun tuossa pikku höpötissä..Ei oikeen tykkää istuskella sitterissä/makoilla yksinään, vaan höpöttelee paljon ja jos huomaa että seura lähteekin kauemmas, niin päästää äänimerkkiä.

Jaah, pitäisköhän lähteä herättelee miestä, oli yövuorossa ja tänään on miun mummon synttärit..en vaan tiiä uskaltaako sinne mennä, kun meille rantautui taas flunssa.Esikolla oli yhden päivän kuumettakin, mulla nenä vuotaa ja kurkkuun koskee, Minttukin aivastelee..Jospa tää menis pian ohi, toivotaan.
 
Moikka.

Taas on pikkasen kirjottelut jääny vaik joka pv oon tääl lukemas käynyt..
Meille ei mitään kummempia,yöt on alkanu menee (knokknok..) toistaseks hyvin,nukkuu mennä 22-23 aikaan ja herätään 8-9maissa. Maito+velliä saa illalla ja oon ajatellu alkaa päivisinkin aina välil antaa vellii maidon sekaan kun syö muuten parin tunnin välein mut velli pitää nälän kurissa paljon kauemmin. Ehkä tos 3kk paikkeilla vois sit kiinteitä alkaa kokeilee.. Mut eipä siihenkään ainakaan öisin mitään tarvetta toistaseks oo mut huomenna asiat voi olla jo toisin! Pikkuhiljaa :)

Meillä laitetaan pullot koneeseen aina sillon tällönen ja sit pestään käsin.keittelyt on pikkasen jääny täälläkin
:ashamed:

Sara valvoo ehkä n.2h putkeen, en itseasias oo paljon ees ehtiny kattoo
:ashamed: sitteris ku kattelee niin vissiin aina sillon tällön torkahtelee mut ei nuku sisällä pitkii pätkii,ulkona menee helposti 5 tuntiakin! Nytkin nukkuu tuol partsilla ku tultiin kävelyltä..

Mut jos menis jotain hyödyllistä tekemään :p

nita ja sara 28.11
 
Meillä keitellään edelleen jokapäivä tutit ja tuttipullot. Mut ei kait niitä kauuan enää tartte keitellä, isomman tytön pullot keittelin vielä ainakin kerran viikossa tohon 2-v asti, jolloin TI-RI vauva sai tutit =)

Meillä Mimosa kääntyo mahalta selälleen eilen =) . Sitä tuon isomman kanssa hurrattiin ja ukko tuli ihmettelemään mitä tytöt meuhkaa.< Pienet ne ilot meilläkin =)

Meillä kädet ovat hyvä kaveri ja äiti on kiva haukata välillä kun tulee riittävän lähelle tai sylissä hyökätä täysillä suu ammollaan äidin käden kimppuun. Leikkikehikon kavereita mäiskitään kovasti ja toukkamobile saa edelleen suunnattoman mielenkiinnon. Samoin sellaine vilkkuva perhonen mitä tuijottelee masullaan ollessaan, ellei höpötä alustan nalleille omiaan. Isosiskon pitkä tukka kanssa kiehtoo ja voi veljet mitkä hymyt tulee kun saa oikein kunnon otteen tukasta ja siskon huutamaan. Kyllä äidinkin tukka kelpaa jollei siskon letti ole lähellä.

Niin meillä ollaan max 3h hereillä, kyllä se enempi menee että 2 h hereillä ja parhaimmat päikkärit saa ulkona. Nyt menossa jo neljäs tunti.

Tänään laiskotellaan eikä jakseta lähteä vauvajumppaan |O
 
Valvomisesta täällä sama juttu kun muillakin tuntuu olevan että max.2h jaksaa seurustella. Sisällä nukkuu niitä pikku-unia ja ulkona pitkät, nytkin on parvekkeella jatkoilla kun tultiin äitini luota.

Aamupäivällä oli keskimmäisen psykologi ja piti kerrata kaikki vauva-ajan nukkumiset, syömiset ja kuivaksi oppimiset :/ Kahden viikon päästä poika sitten rupeaa käymään kahdestaan tädin kanssa.
Tosi raivostuttava juttu taas tänään kävi matkalla kotiin, kun isoveli oli eskarissa tehnyt taikasauvan ja ajoi pyörää niin keskimmäinen lupasi kantaa sauvan. Ei kauaakaan kävelty kun keppi jo kateissa kädestä- minä sitten tivaamaan että missä se on niin kovin vaivasena meni noukkimaan kauempaa maasta ja rikkonuthan sen oli :kieh: Mä olin niin vihainen että!!!!

Perjantaina esikko toi tekemänsä Runebergin-torttu askartelun ja laitoin keittiön seinälle, niin keskimmäinen kivasti oli käynyt repimässä "hillot ja kerman" pois. Oikeesti on ihan hirveetä miten tuo pikkuveli isompaansa terrorisoi :headwall: Nyt täytyy olla tarkkana toisen tekeleiden kanssa, ettei joudu sen käsiin kun toisella on niin kamalan paha mieli :(

Meidän Milla oppi toissapäivänä kivan taidon- peruuttaa itseänsä kun makaa selällään, ottaa oikeen jaloilla vauhtia kun sohvalla/lattialla alustan päällä vaihdan vaippaa, niin hetkessä on pois alustalta :D Onneksi sohva on pitkä ja alustassa on reunat, vaikka en vierestä koskaan poistukaan, mutta silti ei ainakaan reunojen yli sivulle pääse. Hoitopöydällä tulee äkkiä seinä vastaan kun samaa yrittää ;)

Ostin eilen Dailyn 5-9kg vaippoja, käytetään nyt Liberojen rinnalla ja hyvin piti yölläkin pissat sen n. 7tunnin unien ajan. Jos näin hyvissä tuloksisa pysymme,niin siirrymme sitten täysin niihin.

Huomenna ilmoittamaan esikoinen kouluun :'( Täytyy tästä mennä paperia täyttämään....

Mirnu ja Milla tasan 2kk tänään :wave:
 
Täällä alkanut yösyötöt meneen 4 tunnin välein aiemmasta 3 tunnista poiketen ;) iltasin tulee annettua lisämaitoa jos kiukku alkaa...
Onko teidän vauvat olleet terveinä ? Meillä tuntuu inhottavaa rohinaa yöllä ja hengitys kuulostaa ikävältä...oon ihan paniikissa et millon lekuriin ja muuta. Kuumetta eikä yskää ole onneksi. Soitin neuvolaan ja sano et käy sit jos ei ala paranemaan pika puoliin. Mietin vaan kun iltasin alkaa raivoomaan heti kun laittaa vaaka-asentoon eli syömään eli rintaraivoominen..lähinnä et mahtaako jo olla korvissa jotain?? hirmu sekavaa tänään :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipi:
Mietin vaan kun iltasin alkaa raivoomaan heti kun laittaa vaaka-asentoon eli syömään eli rintaraivoominen..lähinnä et mahtaako jo olla korvissa jotain?? hirmu sekavaa tänään :/
Meidän Eemeli reagoi just tolla tavalla yks ilta ja korvatulehdushan siellä sit olikin ja seuraavana yönä puhkes sitten tärykalvo

:(
 
Mä taidan olla vähän poikkeava, keittelen tutit ja pullot päivittäin. Mun mielestä se on kivaa :xmas: Hulluilla on halvat huvit, mutta mulla ilmaset :LOL: Yleensä tuttikattila porisee kun äiti surffaa netissä. Kun astianpesukoneen pistän päälle niin laitan myös pullot sinne. Ohjeeksi on saanut keitellä niitä kunnes aloitetaan kiinteiden antaminen. Kuinka usein te vaihdate tutit ja pullojen tuttiosat uusiin?

Valveilla poju jaksaa olla max 2 tuntia, joskus harvoin kolme. Parhaat päiväunet ottaa ulkona 2-4 tuntia, joskus on ollut kauemminkin. Leluista mieluisin on nalle, jonka sai mun kavereilta. Sille jaksaa nauraa ja höpöttää. Sitten myös käsillään tarraa siihen, tuntuu kai kivan pehmoiselta turkki. Äitiyspakkauksen helistintä tykkää tavoitella ja heilutella. Tikrumobilen örkit saa kyytiä. Täällä kans elektronmiikkaa kiinnostaa, kännykkää tuijottelee tosi pitkään. Sitten meillä on käytöstä poistettu tietokoneen keskusyksikkö, jonka päällä hiiri ja näppis ja niiden johtohärdelli. Näitä sitteristä katselee kiinnostuneena.

Lempipaikka tuntuu olevan isin sylissä, makaa selällään isin jalkojen päällä ja höpisee isille päivän kuulumiset.

Mies kertoi eilen pomolleen jäävänsä hoitovapaalle toukokuun alusta. Hiukan oli menny vakavaksi pomon ilme, tuli vähän yllätyksenä. Se taas tarkoittaa, että mä meen töihin toukokuun alusta :( Mut meille tää on paras järjestely ja oikeesti oon todella tyytyväinen, että mies itse tota on halunnut ja saa näin olla enemmän pojan kanssa, varsinkin kun nyt rakennusprojektin aikana nähnyt todella vähän Samua. Isi ja poika voittajina, minähän tässä häviän... :'( Niin joo, eikä mulla oo vielä ees työpaikkaa, pitäsköhän alkaa pikkuhiljaa etsiä :whistle:

Täällä on pysytty terveinä. Paranemista kaikille sairastelijoille, isommille ja pienemmille :hug:
 
Ohhoh kun oli palsta muuttunut =) Meinasi jo paniikki iskeä kun en löytänyt heti tänne :whistle:

Tosta läheisyydestä piti sanoa myös tuo,että jos poika on höpöttely-tuulella ja jos mä poistun paikalta niin protestoi heti :whistle: Ja kun mä palaan takaisin niin höpöttely jatkuu :heart:

Petruksesta on kehkeytynyt kyllä aika hymyileväinen poika ja on yleensä hyvän tuulinen jos vain vatsa on täynnä eikä muutakaan vaivaa.

Meillä oli aamusella kylässä mun kaveri ja hällä oli mukana 1.5v poika. Mietinkin,että miten pärjää sellaset äidit joiden lapsilla on vuoden ikäero :whistle: Kaverin poika on oikein ihana pakkaus,mutta meidän vauvalta oli kiva käydä repimässä tuttia pois ja irrotella lelukaaresta lelut :D Ja ehtihän tuo pikkuriiviö tehdä kyläilyn aikana kaikkea muutakin ja selväksi tuli myös kaikkien kaappien sisällöt mm.isännän viinakaappi :LOL: :LOL: Että hattua tosiaan nostan niille äideille jotka saavat arjen sujumaan kahden tosi pienen lapsen kanssa =) Minusta ei olisi siihen :ashamed:

Petrus simahti tissille (ilman raivaria tällä kertaa ) kun punkkasin pojan. Oli karstaa taas aika paljon joten putsasin pään ensin öljyllä ja sitten koko poika pesulle =) Nyt sitten väsyttää.

Sanle: Samaa mäkin olen aatellut,että turhaa yli-hygienisointia toi jatkuva pullojen keittely. Mutta tässäkin asiassa kukin toimii parhaaksi katsomallaan tavalla=)

LilliM
 
Tein sitten uteliaisuuttani testin ja pumppasin 2h imettämättä olleen tissin... 7minuutissa sain 120ml käsipumpulla. No sitten tietty ajattelin samaan syssyyn testata tuota tuttipulloa, ei millään. No sitten seuraavalla syötöllä kokeilin 20ml, jota en ollut pakastanut ja sehän meni!!!! ajattelin että tais ekalla kerralla olla liian nälkänen eikä oikein tajunnut miten sitä pulloa imetään. no ehkä se siitä...

Meillä käytiin taas jo yöunille. Ei vaan jaksa kauempaa, niin minkäs sille voi.

Mä muuten tulkitsin tänään ekan ääneen naurun. Tai sellasta hekotusta. Että se oli ihanan kuulosta :heart:

me lähdetään huomenna jaken kanssa nettipimeyteen ja palataan vasta sunnuntaina, että mahtaa olla lukeminen. No se on kiva minusta!

Mutta nyt taas nauttimaan omasta ajasta... käynkin nyt muuten tilaamassa sellasen boob imetyspaidan, on musta niin paljon kätsympi kun toi reikämalli. Meitsillä niin isot tissit, että sen saaminen sieltä reiästä ei oo kovin huomaamatonta. :LOL:
 
Nää sivut oli muuttunu sitte aamun =)

Meillä saatetaan olla hereillä 2-4h.. Ja sisällä jos ollaan koko päivä niin ei päikkäreitä juuri nukuta. Esim. su Ella nukku kolmessa pätkässä yht. n. 1.5h.. Tänään sitte taas vaunuissa ku oltiin liikenteessä veti jotku 3h unet.. Nyt nukkuu isänsä jalkojen päällä ja rohisee tosi paljon :(

Mä keitän kans edelleen joka ilta pullot mut en siis joka syötölle ota uutta pulloa vaan käytän samaa useemman kerran. Ja jos mies laittaa maidon niin ottaa aina uuden pullon ku ei viitsi kysyy mikä pullo on ollu käytössä mut samapa tuo. Enkä mö niitä enää kauaa ala joka pvä keittään ku kerran noihin kiinteisiin ollaan kokoajan enenmmän ja enemmän totuttelemassa..

Tänään tuli ne uutiset missä mun ja Ella PITI olla vaan ei oltu, kaveri ja hänen lapsi kyllä mut mua ja Ellaa ei näytetty. Musta melko tyhmää tollanen et mitäs sitte haastatteli ja sano vielä mulle ku kysy et asuuks mun vanhemmat Turussa et voivat sen sitte uusintana seuraavana päivänä katsoa..Tosin Porissa nyt samat paikallisuutiset näkyy ku täälläkin.. Tiedä sitte mikä oli heidän pointti asiassa kun haastattelivat mua enemmän ja kuvasivat Ellaaki tosi kauan ja kaikki turhaan. Ei nyt sillä et mulla joku tarve olis telkkuun päästä mut kuitenkii... Ja oonhan mä telkussa joskus ollu, olin Videotreffeissä :LOL: :LOL: :LOL:

Mut Ella heräs, joten :wave:
 

Yhteistyössä