Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Huomenia täältäkin =)

Kaksi huonosti nukuttua yötä takana |O

En ymmärrä..Elias on nukkunu 1kk ikäsestä yöt läpeensä, nyt on kahtena yönä heränny klo 3 syömään, ja uudelleen klo 7. Toi seiskan herääminen on ihan normia, mutta tuo yö!!!!
Edellisyönä veteli 200ml ja viime yönä 100ml. Muutenkin on nyt päivisinkin syönyt 2h välein 200ml.
Nukkumiset on muutenkin nykyään niin ja näin, ulkona vetelee kunnon unet, mutta sisällä ei nuku ku sellasia pieniä tirsoja..ja armoton nälkä ku herää.
Ennen aamupäiväunet oli 2-3h, nyt nukkuu reilun tunnin. Hereillä jaksaa olla 1-2h, ja seurustelee kovin. Ihanan näköstä ku pieni hampaaton suu vetää hymyyn ja jokeltelee.

Elias on myös löytäny kätensä. Toinen käsi nyrkissä ja toinen heiluu, sit viedään nyrkki silmien tasalle ja ihastellaan sitä. Lelukaaren lelut myös saa kyytiä nyrkillä; tähtää ja napauttaa, nauraa ku saa lelun heilahtamaan. Kovin koittaa myös tarttua, mutta sihti ei ihan vielä oo kohdallaan.

Kääntymisestä ei vielä oo tietoakaan, esikko tässä iässä kääntyi jo sujuvasti mahalleen. Mahallaan ei myöskään tykkää olla yhtään muualla ku polvien päällä, siinä killittelee muitten tekemisiä ja antaa ohjeita. Lattialla nokkii vaan alustaa ja kiukuttelee..

Meillä on nyt nan käytössä, hiukan puruja aiheuttaa.. Semperiä kokeiltiin välillä mutta pahemmat nipistelyt aiheutti. Kakka on sellasta savea ettei kunnolla saa kaavittua pesun yhteydessä irti, tasan yhden kerran on ollu oikein kunnon makian hajusta vauvankakkaa..Pitäskö kokeilla vielä tuttelia mitäs se mahtais sanoa..Tai voiskos Devitolit aiheuttaa koko hässäkän? On meinaan tippojen jälkeen hetken tosi kipee maha.Taidanpa hakea jekovittejä, ne on ainakin siskolle sopineet hyvin vaikka törkeen pahoja ovatkin mun suuhun :x

Pullot oon edelleen keittäny joka käytön välissä, vanhasta tottumuksesta. Yleensä äitin luona oon vain laittanu kiehuvaa vettä pulloon ja tuttiin, mutta kotona keitellään. Taitaa aika turhaa hommaa olla mut jotenkin se vaan on tullu tavaksi..

Kauheeta ku aika menee äkkiä, just sanoin kaverille et mulla on jo nyt oikein ikävä sitä aikaa, kun tultiin laitokselta kotiin ja toukka oli aivan pienenpieni :heart: Onhan se ihanaa kun kasvaa ja kehittyy mut miksi se "vauva-aika" menee niin kamalan äkkiä!!!

 
Täällä oli kyl Emmillä eilen huonopäivä. Aamusta alkaen ei tykännyt lainkaan olla MISSÄÄN. Koko päivä oikeestaan meni tissi suussa, koska se oli ainut hetki, kun oli rauhallinen ja nukkui. Ei kyl ei mikään ollut hyvin. Vaippaa vaihdettaessa alkoi ihan kauhee itku, siis joka kerta eilen kun vaihdoin vaipan. Ja sit vielä illalla sain Emmin nukkumaan ja menin suihkuun, ni oli jo sillä välin aloittanut huudon. Reilun tunnin illalla kannoin eikä rauhottunu, ni pistin sit supon. Mitään kuumetta ei ollut, mut sain sit vihdoin tytön nukkumaan. Nyt sit tuolla taas ihan oma ittensä.. Mikähän mahtoi eilen olla hätänä...

Hilla: Kiva kuulla sustakin! :D

Jeps.. toivottavasti nyt sit olis parempi päivä.. Eskarilaisellakin alkoi hiihtoloma, lumesta tosin ei juuri tietoakaan :LOL:

Kahvia lisää ja sit pihalle..
 
Mulle nousi kuume eilen illalla ihan yhtäkkii :headwall: :headwall: :headwall: Toiv. Ella ei nyt saa mitään ku ollaan molemmat miehen kanssa kipeitä.. Tuli hirvee pääsärky ja sit vilu ja koitin nukkua vaan en pystyny ku oli niin kylmä ja tulin sitte kattoo illalla telkkuu ja juomaan teetä jne. Kuumetta oli muutaman tunnin päästä särkylääkkeen ottamisesta 38.. Ja mulle ku kuume tulee tosi harvoin niin olen tosi kipee sitte.. Alko sitte helpottaa ja Ella heräs klo 3 syömään, oli edellisen kerran syöny klo 20.15.. Sitte taas kuudelta ja potkin miehen ylös kun mulla oli niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hirvee vilu.. JA ysiltä noustiin sitte Ellan kanssa... Onneks toi neiti viihtyy sitterissä lelukaaren kanssa tai leikkimatolla kun olo on kaamea ja mies nukkuu ku seki kipee...

Piti kaverin kanssa tänään lähtee baariin mut jää nyt väliin. Kaverille iski eilen flunssa.. On jotai tautia liikenteessä nähtävästi..

Meillä syödään Nania kun siittä Ella puklaa vähiten.. Ja maitoa meillä menee n. 700-900ml pvässä ja sosoite n. 1dl pvässä.. Ei kyl pääse Ella lihoon kun on kokoajan kauhee meno päällä, sätkii potkii riehuu..

Ellan joudun varmaan viemään hoitoon ku mun äitiysloma loppuu. Tai siis sen jälk. pidän vielä kk kesälomani niin Ella onki sitte jo melk. 1v, kun kerran 4vkoa etuajassa synty.. JA täälläkin toivotaan että kävellä osattais sitte kun hoitoon menee.. Eipä sitä asuntolainaa tosiaan maksa millään Kelan rahoilla...

Kiva kuulla hillasta ja kristasta. Lisään nimet etusivulle kunhan kerkeen..

Eilen meni hermot näihin sivuihin ku kokoajan vaan jumitti...

Mut Ella kattoo sen näköisenä tossa et "äiti tuu leikkiin" niin mä meen..
 
Meillä vaan noi yöt menee huonompaan suuntaan, Eemeli heräs viime yönäkin ekaks 1,5 tunnin välein ja loppuyöstä jo tunnin välein syömään :eek: , varmaan meilläkin ruvetaan kiinteitä aloittelemaan kunhan 3 kuukautta tulee täyteen jos jatkuu tällä tavalla tai eihän meillä koskaan olla pitkiä pätkiä nukuttukaan, 2 tuntia on välillä jo saavutus. Eemeli on kyllä tyytyväinen eikä turhia itkeskele, mutta ite rupeaa olemaan väsyny kun ei koskaan saa nukuttua.

Mä meinaan olla kotona siihen asti kun Eemeli täyttää 3v. Muutkin lapset on menneet hoitoon vasta 3-6 vuotiaina joten samoilla linjoilla mennään.

Tuttia meillä ei edelleenkään syödä vaikka ina välillä sitä yritänkin laittaa Eemelin suuhun, mutta ei kelpaa ei.

Hilla ja Krista Kiva kuulla teistäkin =)

Ootteko muuten lukeneet jo Iltalehestä mitä oli käyny Philipsin itkuhälyttimille Tampereella :eek:

http://www.iltalehti.fi/tampere/200802167253249_te.shtml

Aika hurja juttu :eek: , jännä juttu vielä että heillä samanniminen ja ikäinen vauva kun meillä....ja meilläkin on Philipsin hälärit, joita en varmaan uskalla enää käyttää.

katjuza ja Eemeli

 
Huomenia täältä räkänokkien keskeltä :snotty: ,

Eli vähän kipeinä edelleen ollaan. Iltaa myöten luulin, että tytön pahin tauti oli jo ylitetty, mutta ei se nyt siltä kuulosta. Päivän pidin tyttöä suht paljon sitterissä tai sylissä jotenkin pystymmässä asennossa, jotta lima liikkuisi paremmin. Nyt koko yön kun on sitten taas ollut makuullaan, niin kuulostaa taas todella tukkoiselta. :|

Pitäisi kai vihdoinkin päättää kuinka pitkälle meinaan kotosalla olla. Kokoajan mä puhun, että vuoden loppuun asti olisi tavoite, joten niin se varmaan tulee olemaankin. Pitää vaan vielä vähän tuota rahatilannetta laskea... Toki haluaisin vielä pidempäänkin olla, mutta taitaapi haaveeksi jäädä. :( Vähän olen suunnitellut tiedustella töistä, jos lyhyempää työviikkoa voisin alkaa tehdä ja samalla katella myös muita työmahdollisuuksia...

Meillä nukuttaessa tutti on haluttua tavaraa. Nukahtamisen jälkeen tutti usein tippuu suusta ja otan sen sitten siinä välissä pois. Mutta viimeaikoina tyttö on alkanut imemään peukkua. Ja tätä tekee nimenomaan öisin nukkuessa. Olen sitten sitä tuttia laittanut peukun tilalle, jottei tuosta tulisi ainakaan peukuttelijaa. Mutta aika mahdotonta tuntuu olevan... :/ Muutenkin tykkää nykyisin tunkea sormia syvälle suuhun, niin että lopulta yökkäilee. :eek:

Meillä käytetään Tuttelia. Korvikkeita aloittaessa kokeilin Nania, mutta se ei ollut tytön masulle hyvää. Olen kyllä ajatellut vielä uudemman kerran Nania kokeilla, kunhan uskallan. :ashamed: Sitä kun kuitenkin löytyisi helpommin kioskeiltakin, huoltsikoilta jne. Ja pelkällä maidolla täälläkin yhä mennään. Ruokahalu on tosin taas lähtenyt roimaan nousuun ja öisin on taas syöttöjä 2-3 kertaa (pari viikkoa oli jo vain 1 yösyöttö ), joten vähän muitakin vaihtoehtoja olen alkanut miettiä. Mutta en hirveetä hoppua asian suhteen ole pitänyt. Tyttö kun kuitenkin nukahtaa syöttöjen jälkeen hyvin, niin ei niin hirveä ongelma tuo ole ollut.

Kiva kun hilla ja krista on käynyt kuulumisiaan kirjoittelemassa! =)

Mut joo, tätä tekstiä olen toista tuntia väsäillyt, kun tässä välissä tyttö heräsi, syötiin, lääkittiin nenua ja putsailtiin nasua, kävin suihkussa, vaihdettiin vaatteet ja muuten ollaan ihmetelty. Ajatus senverta pätkii, että menen tuonne tytsyä viihdyttämään. Toivottavasti ei tullut hirveän sekavaa tekstiä... :whistle:

mussu & alisa
 
Alkuperäinen kirjoittaja merikukka:
Mulla alkoi eilen toiset kuukautiset ja tuntuis tulevan yhtä runsaat kuin edellisistäkin |O Siis paljon runsaammat kuin ennen raskautta. Siitäpä tulikin mieleeni, että mitäs Perfektalle kuuluu? On se omituista, että sitä täällä miettii jonkun tuntemattoman ihmisen vuotoja :LOL:
Joo no mulla on nyt silleen et maanantaina otin sen renkaan poissa ja menkkoja ei kuulu nyt sitten, pienen pientä vuotoa, todella todella niukkaa on, mutta missä ne miun menkat nyt on? Ens torstaina ois ehkäisyneuvolan puolelle aika jossa otetaan kaikki kokeet papasta klamydiaan..toivottavasti sitten ei ois vuotoa :headwall: mut mun tuurilla sitten vuodan kuin niagaran putous |O

Meillä nukutaan yöt hyvin edelleen, vellisatsi aamuin illoin pitää nälkää poissa ja siihen sitten muutama maitopullo päivällä...kiinteät aloitan vasta 4kk iässä kun tuntuu noillakin pärjäävän, niin eipä tuu turhaa painoa sitten...esikoinen oli sellainen rimppakinttu että sai/ saa syöttää niin paljon ja niin rasvasta kuin vaan syö mutta ei liho, tyttö taas on pulleampi niin en heti oo tuputtamassa kaikkea...onpahan helpompi päästä liikkeelleekin sitten ku ei oo turhia makkaroita ja kerta nälkä pysyy nyt noillakin poissa :wave:

Täällä haisee joten menenpä vaipanvaihtoon :wave:

Perfekta ja Sara
 
Kauheeta toi itkuhälytin-juttu..

MEillä Ellan vähäiset jalkamakkarat pienenee ja pienenee ja punnitsin Ellaa, kun 3kk neuvolassa oli 5570g ja nyt sain Ellan painoks 5.9kg. JA viimeks siis muutaman pvän ennen neuvolaa ku kotona punnitsin, sain Ellan painoks 5.4kg niin ei toi meen vaaka nyt sit hirveesti pieleen näytä.. Mutta pirtee ja tyytyväinen ja iloinen neiti niin se kai pääasia..
 
Täälläkin flunssan kourissa meikäläinen. Aivastuttaa ja nenä tukossa. Eljaskin viime yönä pari krt aivasteli, joten varmaan siihenkin tuloillaan. Kiva kiva, kyllähän siitä melkein 1,5kk edellisestä sairastamisesta onkin :kieh:

Eljaskin heräs viime yönä jo 3 syömään, kun yleensä vasta 5 jälkeen syö. Eilen oli ihme päivä muutenkin. Eljas nukku 5 lyhyet päikkärit, yhteensä varmaan alle 3h ja oli sit äkäinen pikku ampiainen jo illempana. Aamulla oli kova pakkanen niin ei ulos päästy, siitäkö lie johtunut. Tai varmaan se ke saatu rokotekin vaikutti. Nytkin oli aamulla pakkasta yli 20'. saa nähdä lauhtuuko iltaa kohden niin päästäs vähän happee haukkaamaan.

Laskeskelin eilen taas Eljaksen syömisiä niin tais mennä 1350ml vrk :ssa ja siitä n.100ml oli velliä. Taidetaan ens viikolla aloittaa potun syönti

menkoista Täällä taas. johan ne viikon verran olikin poissa. Ihan pe..eestä noi minipillerit. Näkyy tulevan ja menevän miten sattuu. Saa kyllä lentää nurkkaan koko pillerit jos meinaa kahden viikon välein menkat tulla ja sitten kun tulee niin kestää 1,5vko.

Sanle ja Eljas
 
Sanle Mulla oli menkat ihan samalla tavalla.. nyt on ollut 1,5 vko poissa ja pitäis äkkiä saada ne takas et saisin kierukan laitettua.. :whistle: Eli ei ikinä hyvin :LOL:

Mä tuossa just pottuja keittelin, saa Emmikin sit vähän maistaa, kun tuolta pihalta herää. Täällä oli aamulla 13 astetta pakkasta, mut nyt oli enää vaan 5 astetta. Näyttää Emmi ainakin hyvin nyt taas ulkona nukkuvan.

Kauhee tuo itkuhälytin-juttu.. :eek: Siis ulkonahan yleensä itkuhälytintä käytetään, kun lapsi on rattaissa nukkumassa.. Tuntui vähän kauheelta heti ton jutun lukemisen jälkeen laittaa itkuhälytintä Emmin rattaisiin.. No..meillä ei oo philipsin itkuhälytintä, mut eikö niitä oikeesti sais muka ulkona käyttää??

 
Sanle: Mulla myöskin ne minipillerit ja menkat kesti päälle 1,5 viikkoa. Siihen perään oli vielä hyvänaikaa semmosta omituista pienenpientä tiputteluvuotoa. Nyt odotellaan koska ne uudelleen tulee vierailulle... :kieh: Toivoa sopisi, että tämä nyt on vaan alkuun tämmöstä, mutta joo... |O
 
Ellu24 Mun mielestä käyttöohjeissa lukee että pitää käyttää ja säilyttää 10-40 asteen lämpötilassa, eli saa käyttää ulkona muttei kylmällä. Tässä vielä linkki käyttöohjeisiin.
http://www.p4c.philips.com/files/s/scd361_00/scd361_00_dfu_fin.pdf
 
joo kyllä minäki naattelin muutamia kk kattoo että miten noi pillereiden vaikutukset noihin menkkoihin jatkuu. Toivottavasti tasaantuu ajan kanssa edes hieman. En halua palata kortsu linjalle. Noi kun on ainut hormonaalinen vaihtoehto mulle. Muuten ne on tosi hyvin passannut, ei oo ollut mitään sivuvaikutuksia, niinku normi pillereissä oli.

Mut nyt ruuan laittoa jatkamaan. Paahtopaistin otinkin jo uunista ja laitoin folioon vetäytymään. Potut vielä odottaa kattilassa ja pitäs tehdä paistoliemestä kastike ja sitten nam nam... Eljaskin taitaa vaunuissa taas heräillä. Puoltuntin taas nukkui niinku aina sisällä nukkuessaan. Ihme sisäinen kello tuolla tyypillä.
 
|O |O Oli taas niin kummallinen yö että |O |O Taisi se siideri tehdä poikaa levottomaksi :ashamed: ja aamulla kieltäytyi tissistä :ashamed: Hyvä minä taas...no enpä ota siideriä enää niin kauan imetän :p

Mikähän tota poikaa nyt vaivaa kun nukkunut ulkona hiljaa jo 1.5h. Koko viikon nukkunut vaihtelevalla menstyksellä... Kauheen viiman vaan taas pukkas just kun olin pojan saanut ulos vaunuihin. No kyllä tuo tuolla varmasti tarkenee.

Mutta eipä mulla sen kummempaa asiaa taaskaan ole joten
:wave:

Niin joo tosi kiva kun Hilla vielä muisti meitä palstalaisia =)

LilliM+Petrus
 
Kauhea tosiaan tuo itkuhälytin-juttu. Mut en ymmärtänyt että ei ollut ohjeita. Paitsi jos olivat ostaneet käytettynä ja myyjä hukannut ohjeet. Meillä on käytetty itkuhälytin, Philipsin vanhempi, ohjeet tallella. Niissä ei kielletä ulkona käyttämistä, tuota lämpötilarajaakaan en löytänyt. Mutta samalla tavalla kielletään laittamasta vauvan sänkyyn (tarkottaa tietty myös vaunuja), eikä saa käyttää kosteassa. Lisäksi kielletään peittämästä, jostain syystä en tuota löydä noista katjuzan laittamasta linkistä. Tosin peittäminenhän nostaa lämpötilaa. Noi on mun mielestä aika itsestäänselviä juttuja, en itsekään nukkuisi sähkölaitteen kanssa samassa sängyssä, en peittäisi (kuvassa näyttäis olevan osittain peitettynä ) ja kosteissa tiloissa on sitten omat laitteet ja pistorasiat.
Se juttu vaunuihin kiivenneestä rotasta oli kans kamala :eek: En tosin itse lukenut mutta äitini kertoi.

Sanle Aika iso määrä menee teidän pojalla maitoa. Kuulemma korviketta saa antaa max. 1500 ml/vrk, on isompi määrä pahaksi munuaisille. Vaikka eihän tuo vielä sitä rajaa ylitä.
Täällä syöminen oli taas todella hankalaa. Edellisestä syömisestä oli kulunut 5,5 tuntia eikä siltipäästy syömisessä alkua pidemmälle. Sit kun luovutin ja aattelin, että olkoon sitten niin istuttuaan vähän aikaa sitterissä alkoi pikkumies huudella ruokaa =) Kaipa herra sitten itse päättää, koska syö ja minkä verran.
 
Merikukka Joo kyllähän toi määrä tuota korviketta on aika iso. Mut meidän poika on juonu 1,2-1.3l vrk:ssa jo jostain kk ikäisestä lähtien. Siks terkkarikin sano että ei kiirettä kiinteiden alotuksella koska tuo määrä ei oo viime aikoina merkittävästi kasvanut. Mut se määrä menee kyllä lyhyemmässä ajassa, koska poika on yösyönnit heittänyt aika vähiin. Voi siis päivällä juoda parin tunnin välein 200ml. No välittämättä terkkarin puheista tarjosin pojalle tänään perunaa. Ihan semmonen peukalon pään kokoinen palanen soseutettuna korvikkeen sekaan. Ja hyvällä ruokahalulla poika söi, ei sylkenyt kertaakaan ulos sitä mitä lusikalla sinne laitettiin =)
 
Heips taas!
Pikaseen kyselen noista menkoista kun on ollu puhetta..Mulla on toiset menossa synnytyksen jälkeen, ekat kesti noin 6 päivää, ja oli yllättävän normaalit, ja nyt vuodan jo KYMMENETTÄ PÄIVÄÄ kun seula :kieh: Alotin pillerit, ja oon ihan ihmeissäni. Mites teillä muilla on ollu, Perfektalla muistelen et kesti tosi pitkään, mut vaikuttaako toi ehkäisyn alottaminen vai mitä hittoo tää on?
En muista et tytöistä ois tämmöstä ollu, sais kyl alkaa loppua, hemoglobiini on varmaan pudonnu jo alas kun väsyttää niin pirusti ja päätä särkee jatkuvasti :headwall:
 
Katjuzalla yöt kuulostaa tosi rankoilta.

Itse oon nyt tän reilu viikon ollut ihan silmät ristissä päivisin, kun jätkä herää parin tunnin välein tankkaamaan. Onneksi nukkuu vieressä, niin on helppo lykätä tissi suuhun ja yrittää jatkaa unia. Heräänkin aina aamulla rintsikat päällä ihan miten sattuu =)

Olen nyt antanut pojalle velliä iltaisin maidon seassa, lisännyt määrää vähän joka päivä. Ei vielä ainakaan näy mitään "tuloksia", paitsi että nukkuu 20-01 välin syömättä. Onhan sekin jo jotain :) Ennen kun Eetu nukkui kuitenkin ainakin yli 6h putkeen niin on toi 01- 09 välin heräily tottumista vaatinut.

Mies on pelaamassa pokeria, lapsi nukkumassa ja äidillä taas vaihteeksi tylsää. Ruokahalukin on ollut viimeisen kuukauden taas ihan olematon. Positiivista se, että raskauskilot karisee. Maidon laatu vaan vähän huolestuttaa.

Nyt menen tästä turisemasta, jos tv viihdyttäisi vaikka :)
 
Krista Joo sama homma oli mulla kun viime menkoissa aloitin minipillerit. Vuoro kesti jotain 1,5vko :kieh: Sit taisi olla jotain viikko väliä ettei vuotanut ollenkaan ja nyt taas alko. Kyllä tää on niin ihanaa!!!
 
Ei kuullosta kivalta noi teidän menkkajutut, saan kyllä olla tosi tyytyväinen että mulla ei ole vielä menkat alkanu, eikä aikasempien synnytysten jälkeenkään ole alkanu ennenkun olen imetyksen lopettanu, että senkin puolesta imetän mielelläni vaikka vuoden.

Onko kukaan aloittanu kiinteiden syömistä suoraan puurosta
? Esim. Hipp ja Holle valmistaa vauvojen puuroja joita voi alottaa jo 4 kuukauden iästä, riisi-, hirssi ja kaurapuuroa.
Noi Hollen puurojauheet on kätsiä kun ne vaan sekoitetaan veteen. Nää on siis luomupuuroja ja mielelläni luomua suosin jos mahdollista.
Ja joku joskus vuosia sitten puhui että olis maissipuuroa keitelly vauvallen ensiruuaks, en tiedä saako sitä valmiina jauheena, eiköhän?
 
me oltiin eilen 3 kk neuvolassa.. 5325g (3660g), 60cm (51cm) ja pää oli 39,5 (34).. olihan se neiti kasvanut, ei paljon, mutta riitävästi kuulemma:) saatiin rokotuskin, eikä meille mitään kränkkää tai muita oireita ilmennyt.. eilen oli koko päivän niin hyvällä tuulella, et sanoinkin minnille et me käydään tästä lähtien piikillä joka viikko;) kiinteiden alotusta lykätään vielä, et tolla maissi vellillä mennään eteenpäin.. ainakin toistaiseksi.

katjuzalle voimia :hug:

mä yritän kyllä lähtee tästä nyt nukkumaan niin olisin sitten huomenna pirteä muuttomies (kaveri muuttaa).. :wave: :wave:
 
Meillä maisteltu jo viikko kiinteitä, peruna on menny oikeen kivasti ja kaikista kivointa se on isin antamana.tosi innossaan Jenna ollu uuesta jutusta =) tänää sitte maisteltii jo porkkanaakin, se vähän ihmetytti ku ei ollukkaa tuttua perunaa,naama meni vähän hölmistyneeksi,mutta leveet hymyt siitäki sitte irtos :D

Meillä heräillään nykyään 3 kertaa yössä,jospa nuo kiinteet tois jossai vaiheessa yöunet takasi.

Miten muuten,tää kiinteiden alotus, annetaanko ihan kerran päivässä vai useemmin??minä hölmö tietämätön :ashamed: ja millä tahdilla sitä kerta määrää nostetaan?


Tuttia meillä syödään vain nukahtaessa, kaarella lentää pois just enneku nukahtaa.ja sit jonku verran ulkona ja autossa kulkiessa tutti kelpaa.muuten on ne omat ihanat nyrkit herkkua! :D

mies löysi yhen vihon johon oon pitäny vähän päiväkirjaa meidän "lapsi-projektista". ihan mieletön oli lukee niitä ajatuksia mitä pyöri hoitojen aikaan mielessä ja sit alkuraskaudessa.harmi ku en muistanu enempää kirjotella.

aika kulunu niin nopeesti siitä ku vauvan viimein sai syliin. Jennakin on iso tyttö jo :D kovasti istumaan pitäs päästä, ja jaloissaki on potkua melkoisesti. joo,ja me osataan laulaakin :p tänää lauleskelin jennalle karaokea nii se alko joikaa mukana :LOL: vähänkö oli suloinen :heart:
mites Sannan Ella lauleskeleeko mukana kun piätte kotimuskaria?
=)

Kotona olemisesta mä oon hakenu jo kouluun joka alkas lokakuussa.ja aattelin hakee vielä ihan amikseenki,tosin nehän alkas jo elokuussa,että jos pääsee nii kattoo että joko mies jää hetkeksi kotiin tai sit siirrän vuodella opiskelun aloitusta.kattoos nyt miten menee. en tiiä miten ikinäkää raskiin viiä Jennaa hoitoon..mutta kai se on pakko joskus seki tehä.

mut joo, nyt töllön eteen vielä
 
Ella veti innoissaan ennen nukkuun menoa peruna-porkkana sosetta, olis varmaan enemmänki syöny, joku 0.5dl meni ja päivällä kahdessä otteessa söi n. purkin persikkaa ja purkissa on 125g muistaakseni, maitoa menny n. 700ml ja puklut lentäny taas joka kerta ku on syöty, sellanen kunnon lammikko lattialle ja sit ku ennen nukkuun menoa oli hetken tossa leikkimatolla niin siihen ihan hirveet puklut et ku nostin ylös niin oli puol naamaa puklussa, mut ei Ellaa haitannu.. Sais nyt nukkua sitte oikeen kunnon pitkät unet, viime yönä vaan heräs taas 2 kertaa syömään mut ei syöny toisella kertaa ku joku 60ml..

Mulla ei kuumetta enää ole ollu mut nyt on kurkku kipeempi ja kai mäki nyt sit saan ton keuhkoputkentulehdus.. Mulla oli tossa muutama vuos sitte joku puol vuotta putkeen keuhkoputkentulehdus, johtuu töistä, mut kyl se sitte siittä parani mut helpolla se tulee mulle jos on vähänki kurkku kipeenä..

 
miiku Kyl Ella alkaa kans jotai "laulaa" ku laulan hänelle =) Ja muutenki on ihan hirvee höpöttään. Tänäänki keskusteliin pitkään tossa sohvalla ku mulla oli huono olo niin en jaksanu kauheesti lattialla leikkii niin maattiin sit sohvalla ja juteltiin. On se niin suloista ku toinen juttelee ja hymyilee ja nauraa :heart:
 

Yhteistyössä