Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Ei näistä meidän öistä tuu kyllä mitään :headwall:
viime yönä Eemeli heräs tunnin välein syömään, oli jo päivänki lutkuttanu tissiä kokoajan |O , aamuyöstä ei sitten nukkunu enää kunnolla ollenkaan vaan roikku tississä koko aamuyön.
Kun nyt vaan selviäis mistä kiikastaa, eli eikö maito pidä nälkää vai eikö sitä tule tarpeeksi vai vai vai.... musta kyllä tuntuu että maitoa tulee ihan hyvin mutta ota nyt sitten selvää.

Nyt hörppimään vähän kahvia jos tästä vaikka piristyis |O
 
Eipäs taidettu viime yönä juuri nukkua.. Emmi heräs varmaan tunnin välein syömään.. :eek: Totesin jo ittelleni joskus yöllä et taitaa olla maidot loppu, mut jotenkin kummassa aamuun asti päästiin. Emmi siis söi koko yön! Käänsin sitä vaan aina mun toiselle puolelle ja sit taas toiselle... :/ Tähänkö se sit tyssäs...

Mä meen kahville murehtimaan asiaa...
 
Meillä kanssa takana vähän enempi rikkonainen yö.. Pihlakin syö nykyään usein, just yöaikaan.. Päivisin on toi tahti sit ihan toinen, ei syödä niin usein ku ennen.. Musta tuntuu että alkaa oleen tollanen tiheänimuttelunkausi kun eiks silloin just vauva syö yöllä useemmin kun se lisää paremmin maidontuotantoa.. Tätä mä ainakin toivon tai sit jos vois tota nuhaa syyttää. Mut mä kanssa meen ruikuttamasta, jos vaikka kahvilla sais tän päivän käyntiin..
 
Ellu24 Juu on tosiaan ollu samanlainen yö :whistle:

Kopsaan tähän vähän tekstiä tuolta imetystukilistalta:

Varmaan yleisin syy luulla, että maito ei riitä, on lapsen yhtäkkiä tihentyvä rinnan tarve. Aiemmin lapsi tahtoi maitoa ehkä kahden tai kolmen tunnin välein, imi vaikkapa kymmenen minuuttia kerrallaan, heräsi yöllä syömään kolme kertaa. Yhtäkkiä syöttöväli vähenee tunniksi, ja lapsi viipyy rinnalla puoli tuntia kerrallaan, saattaa varsinkin iltaisin haluta olla rinnalla koko ajan, ja imee yölläkin tunnin välein!

Nyt tarvitaan äidiltä sitä luottamusta! Tämä ei tarkoita, että maito ei enää riittäisi, vaan päinvastoin: lapsi aikoo piakkoin käyttää entistä enemmän ravintoa kasvamiseen ja oppimiseen ja TILAA LISÄÄ maitoa. Rintahan oli siitä ihmeellinen, että se tuottaa maitoa tilauksen mukaisen määrän. Tiheän imemisen kausina lapsi imemällä kasvattaa maidon tuotantoa vastaamaan isomman lapsen tarpeita. Imuttelu on usein erityisen intensiivistä iltaisin, jolloin "tilataan seuraavan päivän maitoja".

Tällaisia tiheän imemisen kausia tulee kaikille lapsille silloin tällöin. Jostain syystä niitä on odotettavissa varsinkin kuuden viikon, kolmen kuukauden ja viiden-kuuden kuukauden ikäisillä lapsilla.


Että josko tää nyt vaan olis sitten tuota kolmen kuukauden ikäsillä olevaa maidon tilausta ;) Tonkin asian olen lukenu triljoona kertaa aikasempienkin lasten kohdalla mutta aina se vaan tuppaa unohtumaan, joten täytyy nyt vaan sinnikkäästi imettää, imettää ja imettää....josko se tästä

katjuza ja tiheästi imutteleva Eemeli :whistle:

 
huomenina.

Vähän on sivut muuttunu :O ja taas on mulla jääny tää kirjottelu vähemmälle,mikä lie vaikee kirjautuu vaika joka pv käy lukee näitä :/

Kiva kuulla HILLASTA JA KRISTA1:stäkin taas :) Niin juu KRISTA1 meillähän tosiaan se sama l.a oli ;) mut sä menit sitte synnyttää paljon aikasemmin,Sara kun syntyi rv 42+2 :kieh: :LOL: vihdoin ja viimein.

Meillä on alkanu nää yöheräämiset taas,oli monta viikkoa jo pois. Saa iltasin aina vellii ja maitoo,puolet ja puolet. kerran vai kaks saanut vähän enemmän velliä. On nyt parina iltana menny nukkuu tuos 23 aikaa ja heräny sit 5-6välil syömää ja sit joskus 8-9 aikaan. Eiks se vellikää sit enään pidä sitä nälkää kunnolla? Kuiteki syö melkeen 200ml kerralla,n.180 suunilleen. Sara on taas vähän alkanu pulauttelee varsinki iltasin ku on syöny,ahtaisko itteensä liikaa ja sit tulee ylimääräset pois. Eilenki itki vaunuissa sitte sitä ku tietty heräs siihen puklaamisenn ja pelästy :/ ei suostunu nukahtaa mitenkään ja itki vaan niin annoin 60ml maitoa niin simahti.
Täytyy kysyy neuvolas sitte noista ruokajutuista..

Katjuzalla ja Ellulla kans ollu vielä huonommat yöt :hug: Tosta rintamaidosta niin noin meillä alotettiin pullottelu ku ei tosiaan enään oma maito riittäny vaan koko aika huus vaik söi kummatkin tissit.

Nyt on meillä pitäny alkaa laittaa noita 56cm housui jo pois mut bodyt menee suurimmaks osaks vielä, kai tuokin tyttö tuosta kasvaa sitten :heart: :'( Tosin kun teikäläísten lapsia miettii niin tuo sarahan on ihan kääpiö :D

Korvikkeista; Meillä syödään tuttelia,nanit sara heitti ulos melkein samantien. pari kertaa koitin ja sit en enään viitiny ku masua alko sattuu ja puklui lenteli. Tuttelis ajateltii pysyy ku se tuntuu olevan hyvää. Mitä Maissivelliä muuten käytätte? Meil on sitä Nutrician mut eikös sitä oo Nestlenkin? Aattelin vain että onkos niillä kauheesti eroi,en oo muista uskaltanu saralle koittaa ku tota nutrician,se kuiteki samanvalmistajan kuin tutteli.

TUTTIA meillä syödään välillä,varsinkin nukkumaan mennes ja autos yms se on haluttua tavaraa mut ei sitä koko aika syödä.

Menkoista on ollu puhetta, Mulla on nyt synnytyksen jälkeen 2 krt tullu ja kummallaki kerral kestäny n.3-4päivää ja aika niukat. Enkä kyllä tosiaan odota että vuotasin sen enempää tai kestäis pidempään! Aika samalla linjalla tuntuu jatkuvan ku ennen raskautta ku sillonki oli aika säännöllinen kierto jne.. Oon ajatellu et ku en enään imetä niin alottasin ne Yasminit. Tuo teidän joidenkin kertomukset niistä minipillereistä vahvistaa sitä vaan etten tosiaan halua niitä jos noin paljon vuotaa ja pitkiä aikoi kerrallaan!
:whistle:
Nyt täl hetkel en siis syö mitään. Joten kumilla eteenpäin..

Mut jos nyt menis vaunujen ja koirien kans ulos :)

 
Miiku: Mulla on kovasti pyörinyt mielessä tuo aika kun oma vauva oli vasta toiveissa ja välillä se toivokin oli hukassa. Muistan kun plussasin ja sit sä plussasit kanssa. Muut kun siellä verkkiksen puolella sai silloin vaan niitä negoja tai keskenmenoja niin mulla oli melkeinpä syyllinen olo. Kai nää on sen takia nyt mielessä, että pikkumiehen "oikea" 1-vuotissyntymäpäivä on ylihuomenna! Jotenkin niin mieletön juttu oli saada vauva vihdoin syliin. Sen jälkeen aika onkin mennyt siivillä!

Voi kun mäkin voisin jäädä kotiin oikein,oikein pitkäksi aikaa vauvan/taaperon kanssa! Meen töihin toukokuussa ja mies jää kotiin. Sit kun vanhempainvapaa elokuussa loppuu niin miehellä on vielä ne ylimääräiset 12 päivää isyyslomaa ja pitää sitten kesälomansa siihen perään. Sitten kutsuu hoitopaikka. Tai jonkun pari viikkoa voisin yrittää vapaalla olla siinä vaiheessa mutta pitempään ei onnistu, eivät tykkää pankissa hyvää jos jää asuntolaina maksamatta.

Näyttää monella olleen kovin risainen yö takana. :hug: En kehtaa ees kertoa miten täällä nukuttiin.

Mies on ensiviikolla ma-ke isyyslomalla. Mennään maalaamaan raksalle. Mun äiti tulee vielä tiistaina tänne niin ei tarvitse pikkumiestä sinne ottaa, siellä kun ei ole vielä lämmintä vettä niin tuo kakkavaipan vaihto vähän hankalaa. Että sellanen isyysloma :xmas:

Juu, siitä on sitten tasan 3 kuukautta kun kävelin synnytyssalista osastolle maailman suloisin poikavauva kopassa :heart:
 
Jaa-a.. oiskohan meilläkin sit viimeyönä laitettu maitoo tilaukseen :LOL:

Emmi nukkui nyt 3h ulkona.. Aivan ihana keväinen ilma!

Pesen tuosta vielä koneellisen pyykkiä, niin päästään sit moikkaamaan anoppia. Mieskin lähti autopesuun, kun kerrankin paistaa aurinko. Voipi olla et saa pariin otteeseen käydä pesun läpi.. siinä kunnossa tuo auton ulkoasu :LOL:
 
=) Meilläkin alkoi yöheräämiset tai no herääminen klo3 tankataan ja sit kuorsataan taas tohon kahdeksaan yhdeksään. No tää oli odotettavissa tyttöhän on nyt maagisen kolmen kuukauden rajan yli :D

Jestas kun jollain on ihana pieniä vaaveja vielä. Meillä tosiaan 62 cm vaatteetkin on historiaa. Ja mummilta saatiin 68 cm bodeja niin tais ola jotain tosi pientä kokoa kun eihän ne meidän neidille mahtunut kuin yhden kerran, enkä pesussakaan niitä saanut kutistettua ;)

Meillä on ihan tosissaan löydetty ääni ja nyt ei niin paljon ehdittäkään kääntymistä harjoitella (siis noin 100 kertaa). Nauravalelu pallo saa kovat juttelut ja kiljahdukset. Isosiskoa on kiva komentaa, voi että kun kuulisitte miten komennetaan. Selkeesti katsoo siskoon ja sitten lakaa vienolla äänellä juttelemaan ja sitten kovenee kunnon kiljahduksisi (ei siis itkua) ja nauraa. Voi vitsi kun sitä on hauska seurata. Meillä ollaan nyt yritetty selältään mahalleen mennä, mutta joku tomppeli kun on jättänyt kumman tukkeen tielle, elikkä oma käsihän se siinä sivussa roikkuu..... no kun hoksaa sen siirtää niin johan mennään mahalleen. Voi hirveetä kun vauva silmissä vaan isonee.... snyyf.

:wave: äkkiä laittaa vaatteet kuivumaan ennenkuin käsky käy vaunuissa
 
Voi itkujen itku etten sanoisi. Ekat ihottumaläntit bongattu tänään Petruksen selästä :'( Pettymyksen itkuhan siinä pääsi,ei voinut mitään :/ Olisi se nyt ollut liikaa pyydetty jos Petruksen kanssa oltaisiin selvitty ilman allergioita. Mutta sinänsä ihme juttu,että ihottumaa ilmestyi nyt kun on saanut Tuttelia (toki tänään annoin Nania taas ) mutta Nania kun on saanut pääasiassa niin siitä ei tullut mitään. No,nyt saa vaan nania joten katotaan paheneeko vai miksikä muuttuu. Mutta kyllä kuule ottaa päähän niin ettei mitään rajaa |O

Lueskelin muuten eilen teidän kirjoituksia huhtikuulta =) Tai lähinnä kiinnosti,että missä vaiheessa olin itse hypännyt ketjuun mukaan. Tuli vain HelmenTytön kirjoituksia luettua ja eihän siitä tullut kuin paha mieli :/

Petrus sippas jo tossa 20 aikaan illalla vaunuihin. Maitoa tankattiin 22.30 ja edelleen oli ihan unessa joten sitä myöten meni yöunille ja heräsi aamulla klo9. Toki söi yöllä ja tuttiakin tarvitsi :D Että ei meillä nyt ihan mitään superunia nukuttu ;) Jos muilla syödään tunnin välein yöllä niin Petrukselle pitää laittaa tuttia about tunnin välein aamusella |O

Mut nyt herättiin ulkoa :wave:

LilliM+Petrus
 
Sara söi pari viikkoa sitten öisin aina kahden tunnin välein. Tätä vaihetta kesti aika tarkalleen 2 viikkoa. Jossain vaiheessa iski kyllä epätoivo kun ei itse ehtinyt nukkumaan kunnolla, mutta nyt ollaan taas normaalirytmissä, eli Sara menee nukkumaan klo 22, herää syömään klo 3 ja 7-7.30. Ylös noustaan 8.30-9.30.

Tuttia meillä syödään vaan nukkumaan mennessä ja jossain vaiheessa Sara sylkäsee sen pois.

Vaatteissa ollaan siirrytty 62cm, tosin osa 56cm:n bodeista menee vielä päälle. Neuvola on vasta parin viikon päästä, mut ois kyllä kiva tietää jo, että paljon on pituutta ja painoa taas kertynyt :whistle:

Rattoisaa sunnuntai-iltaa :wave:
 
Kauan tiheän imun kauden pitäisi kestää? Kun oon kuullut että pari päivää, mutta meillä ollaan paremminkin pari viikkoa tilailtu yöt lisää maitoa.

Laulaminen on kova juttu Eetullakin. Nauraa ääneen kun äiti laulaa (en tiedä onko mun lauluäänessä jotakin huvittavaa), ja kiljahtelee itse mukana. Riemunkiljahdukset on aika mielettömän kuuloisia :) Pelottaa vaan, että millainen papupata tosta ipanasta kasvaakaan.

Ei meille mene enää mitkään 56- senttiset vaatteet. 62- senttisetkin alkaa uhkaavasti kutistumaan, ja suurin osa 68- senttisistä sopivia. Joku olisi voinut varoittaa, että tää vauva-aika menee näin nopeasti! Ihan pelottaa, että millainen jötikkä meillä kesällä asuu. Painoa tolla jätkällä on ihan älyttömästi, tai siltä se ainakin mun lihaskunnoltaan surkeissa käsissä tuntuu. Neuvola on vasta kuun lopussa.

Millainen päivärytmi teillä muilla on? On tästäkin varmaan puhuttu jo, mutta meillä on nyt rytmi muuttunut niin kivaksi ja säännölliseksi että ajattelin kysellä josko muillakin... Yöunille mennään klo 20 (tällä hetkellä yöt syödään siis tiheästi) ja aamulla herätään 9 kieppeillä. Päivällä nukutaan samoihin aikoihin parit lyhyet ja yhdet useamman tunnin päikkärit. Iltapesun jälkeen poika tietää alkaa odottaa iltapalaa ja -pussailua, ja alkaa hillitön komentaminen =) Millainenkohan pirttihirmu meille on kasvamassa...
 
Kävin lääkärissä tänään ja mä olen nyt sitte NUORI ÄITI :LOL: :LOL: :LOL: Mun käsitys nuoresta äidistä on kyl vähän eri ku 30v. mut mikäs siinä sitte :D Se piti mua muutenki ihan idioottina, alko yhtäkkii selittää et oletko kuullut sellaisesta ku rs-virus. Katoin hetken sitä ja sanoin et juu olen. Sitte se et ei lasta tarvi lääkäriin viedä jos on pieni nuha. Ja olin tätä ennen moneen otteeseen sille sanonu et ei Ella ole ollu kipee eikä Ella siellä lääkärissä ollu vaan mä.. Sitte se oli et arvaa vaan kuin paljon täällä on käyny ihmisiä valittamassa samanlaisia oireita ja varsinki muita nuoria äitejä. Joopa joo, näin meillä Turussa yksityisellä.. Oli sellanen nuori mieslääläri ja sitä vissiin vitutti olla su töissä tms.. Antibiotit sitte anto..

Ella on kans alkanu taas herään 2-3 kertaa yössä syömään |O Eilen söin n.klo 21, sitte n. klo 3, sitte n. klo 6 ja klo 9.30 heräs ja mies meni Ellan kanssa olkkariin, mut Ella söi sit vasta klo 10.30..

Onko joku muu huomannu sellasta, et niinä päivinä kun ei tule kakka niin vauva syö enemmän? Meillä meinaan Ella syö sillon paljon enemmän ku ei kaki, luulis olevan toisinpäin..Nytki taas panttas 4pvää ja tänään onki sitte kakkinu 2 kertaa ja syöny paljon vähemmän ku esim. eilen.

Meen rytmi on sellanen, et nukkuun mennään klo 22 ja herätään klo 9-10 aikoihin ja päivällä nukutaan jossai vaiheessa 2-3h unet. Syödään pvällä 1.5-2.5h välein ja välillä otetaan pikku torkkuja. Eli lähinnä nukkumaan mennään samaan aikaan ja herätään samaan aikaan, muuten pvä menee miten menee, riippuen mitä tehdään ja minne mennään vai mennäänkö minnekään.

Ella kans koittaa mahallee, mut kun laittaa päänsä silleen ihmeellisesti takakenoon niin eihän siittä ympäri pääse ja sit ottaa kauheet raivot ja jos koittaa auttaa niin suuttuu viel enemmän.

Meillä on kans edelleen osin 56cm vaatteita, ku esim. Tutan vaatteet on tosi isoja ja H&M:n vaatteet nyt on mitä on,toiset tosi isoja, toiset tosi pieniä, mut kyl mä olen noin niinku pääsääntöisesti siirtyny noihin 62cm vaatteisiin.

Jospa teetä jois. Mitään en ole tänään pystyny syömään ku maha ihan sekasin kans, tosi kivaa mut tällanen laihdutuskuuri sitte tähän väliin :LOL: Ainoo vaan et tulee takas kyl jos jotai lähtee, kun alkaa taas syömään.
 
OMA KOTI KULLAN KALLIS :flower:

Hiukka ramasee tän viikonlopun jäljiltä.... keskimmäinen ollut jo useamman päivän nuhainen, eilisen kiukutteli vanhin (silloin tietää että tulossa kipeäksi) ja olikin sit eilen illal lämpöä hänellä. Hautajaiset verotti musta oman osansa ja sit Millan sain nukkuu 23 aikaan niin heräs jo 01, siihen ettei saa henkeä kunnolla kun oli raukalla nenä täynnä räkää :snotty: Eli tupa täys räkäisiä, kiukkuisia lapsia...

Söi siinä ja nukkui aamuun ja todettiin että tämä meidän nuhatauti mikälie on nyt pienimmässäkin, mieskin niiskuttaa.... Jos ei kuume nouse niin menee töihin huomen ja Millallakaan ei vielä kuumetta, ehkä kuitenkin lämpöisempi kuin normaalisti...*kopkop*

Kotona olosta taisi jotain lukea.... mä oon mahdollisimman pitkään kotona. Esikoinen aloittaa nyt koulun syksyllä, keskimmäinen esikoulun syksyllä 2009 ja ekalle menee sit 2010, joten Milla olis sitten sen 3vee ainakin ennekuin töihin meen. Tähtäisin kuitenkin sinne 2011, että Milla 4v ja keskimmäinen menis tokalle ja tekisin sit 6h työpäivää avustajana kuten aikanaan 2005 kun viimeksi aloitin työrumban.

Rytmistä meillä mennää nukkuu yöunille noin 23 aikaan, nukutaan aamuun noin 06 asti SYÖMÄTTÄ ja sit syödään ja nukutaan noin 8asti. Jos isäni vie esikon eskariin, niin Milla menee 10 aikaan pikku-unille ja sit 12 aikaan nille 4-5h unille. Jos viedään isoveli niin Milla nukkuu n.8.30-11.30 ja sit n.12.30-17. illalla pikkutorkkuja ja paljopn maitoa :D

Eipä siinä että vauva nukkuu, meidän keskimmäinen herättää lähes joka yö ja tulee meidän väliin, jolloin unet on tosi katkonaiset kun heiluu ja huitoo. Yleensä mä karkaankin sohvalle jatkaa unia kunnes Milla herää |O

:hug: kaikille joilla rankkaa öisin- tiedän todellakin mistä puhun. Esikoisella aikanaan koliikki- yöt käveltiin ympäri kämppää ja joskus vietiin autoajelulle kun siinä rauhoittui. Keskimmäinen valvoi 6kuukautisesta 1 1/2 vuotiaaksi, heräten öisin milloin 10min välein, milloin puolen tunnin välein, ja syy ei koskaan selvinnyt. ja nyt yöheräilyt jälleen palanneet :/

Hain Millan tossa sängystä syliin kränäämään- ei taida olla helppo yö edessä :eek:
Onneksi esikolla hiihtoloma ja kun on kipeäkin niin ei tarvi edes suunnitella mihinkään lähtöä aamulla.

Mirnu ja Milla :wave:
 
Mua alkaa pelottaa päästäänkö ollenkaan niille keskiviikon treffeille! :( Meillä siis tauti ei ota ollenkaan hellittääkseen! Luojan kiitos kuumetta ei ole ollut, mutta tuo nenun tukkoisuus on aikasta isona vaivana. :snotty: Muakin se vaivaa kokoajan enemmän, tytön tilanne ei ole muuttunut mihinkään suuntaan! :/ Yön jälkeen on pahin, kun se lima on päässyt tosi pahasi kertymään. Silloin tyttökin on vähän kärttyinen. Muuten kyllä tosi hymyileväinen ja pirtsakka jaksaa olla. :heart: Mutta jos tautia yhtään vielä keskiviikkona on jäljellä, en sitä halua muihin tulla tartuttamaan... :/

Meillä tykätään kanssa laulaa äiskän mukana. :) Täytyyhän sitä äiskän huonoa lauluääntä vähän oikaista. :D

Meillä on 62 cm tällähetkellä käytössä. Luulenpa, ettö tyttö onkin melko tarkkaan 62 cm pitkä, on niin passeleita ne vaatteet. 68:n vaatteita senverta viimeviikolla jo kaivelin, että totesin niiden vielä olevan liian isoja, turha siis ihan vielä ottaa käyttöön. Muutama viikko varmaan vielä menee näillä. :whistle:

Tuon taudin takia on meidän päivärytmi nyt vähän hakusessa. Mutta melko pitkälle meillä siis heräillään aikavälillä 8.30-10.30. Siinä sitten vähänaikaa valvotaan ja otetaan lyhyet nokoset aamupäivän aikana. Vähän tuo aamupäivä riippuu vaihtelevasta heräämisajasta... Puolenpäivän paikkeilla/jälkeen on pidemmät nokoset (jos siis onnistuu vaan) ja siitä eteenpäin sitten nukahdellaan, heräillään ja valvotaan epämääräisiä pätkiä. Iltaa myöten valvotut pätkät on yleensä myös pidempiä. Nukkumaan aletaan käydä kymmenen aikoihin. Ja syömisiä on päivisin suunnilleen 2 tunnin välein, pitkillä nokosilla sitten pidempi väli. Yöllä jo jonkinaikaa mentiin yhdellä yösyötöllä, mutta nyt on taas ollut vähän tiuhempaa. Että näin ne rytmit vaihtelee... :/ Niin, ja tietenkin noihin rytmeihin vaikuttaa päivän ohjelma yms. Mutta tosiaankin: tuo nenun tukkoisuus yms häiriköi meidän rytmejä tällähetkellä melko hyvin, on levotonta ja unilta heräillään herkemmin... :eek:

Tosi tautinen olo ja tyttö ei tunnu osoittavan minkäänlaisia väsähtämisen merkkejä. :ashamed: Täytynee mennä neitiä viihdyttämään. :wave:

mussu & alisa 6.12.
 
iltoja.

Tänään on kyl ollu tosi tylsä päivä :/ kai se vaan on tää sunnuntai..

Rytmistä ollu puhetta; Meillä mennään nukkkuu 22-23 ja sit herätään yleensä 8-10 välissä ja joskus (niiku nyt taas on ollut näin.) herätään syömään ehkä noin 5-6 aikaan aamulla.
Sit ollaanki aamul pari tuntuu hereillä ja yleensä lähetään lenkille tai johkin niin nukkuu ja nukkuu päikkärit mitkä voi olla parhaimmillaan joku 4-5h ja sit loppupäivä meneeki vaihtelevasti välil nukkuen ja välil hereillä mut syödään yleensä n 2h välein,välillä enemmän. sekin vaihtelee sen mukaan ollaanko kotona vai mitä tehdään.. Aika samanlailla ne päivät menee kuitekin.

Saas nähä herääkö sara taas syömään joskus aamuyöl, ihmettelen koska söi melkein 200ml nyt; ja vähän enemmän vellii mitä maitoa. No saa nähä.. tekis mieli jo kokeilla jotain kiinteetä kuten perumuussia tai jotain muuta vellii mut kyselin sitte siellä 3kk neuvolas mitä terkka asiasta on mieltä.

Vitsit ku aika menee nopee..kohta siitä on vuos ku alko tänne kirjottelee :O Tänään oli muutenki ihme juttu ku mies sano että ei nyt ehkä ihan vielä toista mut.. olin ihan että
:eek: ku ei tullu mieleen et tollasta siltä kuulis! :D oli jotain puhetta näistä vauvoista ku kaveri odottaa kans jne niin ehkä miehelle tulee vauvakuume kans :D:D

mut jooh, taidan lähtee kans koittaa nukkumista.

nita ja sara 28.11
 
Aikas ookoo yö takana. Milla heräili kyllä nukahtamisen jälkeen pari kertaa, muttei ehtinyt edes syödä, kaipasi vain läheisyyttä :)
Laitoin illalla pääpuolen alle kirjoja- siis sängyn jalkojen alle- ja valkosipulia harson sisään siihen pään lähelle roikkumaan, niin aika hyvin sai tyttö hengiteltyä. Jos noita en ois tehny niin varmaan koko ajan ois saanut nenä tyhjentää :snotty:

Heräs sitten 5jälkeen syömään ja äsken 8.30 aikaan veljet ilmoitti vauvan heränneen ja pitävät nyt seuraa. Heti se nenä vain vuotaa kun pääsee pystympään, mut sehän on pääasia että tulee ulos eikä jää putkiin pyörimään :/ Ja pulauttikin pienet limat heti kun nostin pystyyn....

Voi voi, vieläkin kateudesta vihreänä tosta teidän tapaamisesta :ashamed: Jos ei porukka ois näin kipeetä niin oisin ehkä voinutkin yllättää ja liittyä joukkoon, mut toisella kerralla sitten :D

Nyt juomaan aamukahvetta ja odottaa jos posti vaikka tois pinkan valokuvia jotka tilasin viime viikolla :)

Pysykää naiset terveenä ja lapset myös :hug:

Mirnu ja Milla :wave:
 
Huomenta vaan!

Viime yö taisi olla hiukan rauhallisempi.. herättiin tunnin välein syömään. Illalla jo ajattelin olla hiukan viisaampi ja annoin Emmille tuttelia 100ml klo 22. Tyytyväisenä katteli meidän kanssa elokuvan loppuun ja mentiin sit nukkumaan klo 23.30. Ei oo kertaakaan vielä noin myöhään jaksanut valvoa. Voisko ne kolmen tunnin päivätirsat verottaa meijän öitä??

Mulla olis huomenna aika sinne kierukan laittoon, mut menkkoja ei oo kuulunut ..Pitänee soitta ja kysyä, et täytyykö aika siirtää vai voisko sen kierukan vaan laittaa..Mies olis halunnut vielä pikku-Emmejä, mut mä taidan jo luovuttaa.. On ne aivan ihania, mut en jaksa enää sitä raskausaikaa ja synnytystä!

Meillä ei syödä lainkaan tuttia. Oon kaikille tytöille ostanut kaksi erilaista tuttia, mut ei ne oikeen oo hoksannut sitä tutin ideaa.

Vaatteista mä olen jo myynyt 56cm vaatteet pois. 62cm housut on just sopivat ja muutamia 70cm bodeja on jo käytössä ja muutama 74cm paita. Niistä paidoista tosin saa hiukan kääntää hihoja.

Meillä on esikoisella nyt hiihtoloma. Viikonloppuna sit jo vietetään 7v synttäreitä! :eek: Jos 30v on nuoriäiti, ni mikähän mä sit olen... :whistle: teiniäiti? :LOL:

No joo... Jos menis keksimään jotain järkevää tekemistä...


Ellu ja Emmi
 
kotona taas!
Kylläpä meni aikaa kun lueskelin tossa keskiviikosta asti kirjoitetut jutut. Mutta kiva on lukea, varsinkin kun tuo poitsu nukkuu, niin saa rauhassa keskittyä.

Meillä meni tampereen reissu oikein hyvin. Eilen vaan kun junalla tultiin niin jouduttaan 1,5tuntia venaileen jotain toista junaa joka oli hajonnut, että 1,5 tunnin matkasta tulikin 3tuntia ja hitto, kun ne ei voi sinne junaan suoraan kuuluttaa, että aikaa menee. ei vaan aina vaan että hetki vielä. Lasten kanssa ois vaan helpompi toimia, kun tietäs että kannattaakin riisua kaikki päällysvaatteet jne. No tuon pikkasen kanssa oli kuitenkin suht helppoa, mutta tuli vaan mieleen, että kaikkeen pitää näköjään varautua, siis jos vaikka pitäs olla omat ruuat lapselle mukana tai jotain. no se siitä....

rytmistä oli puhetta.
Meillä herätään tuotta 7.30-8.30 ja sitten unille 9-10.30, nämä unet joskus vaan 30min joskus pari tuntia.. siitä sitten loppupäivä hereillä n 1,3-2h ja sitten unet. Joskus monta lyhyttä päikkäriä joskus vähemmän pidempiä. Nukkumaan Jarkko menee 19.30-20.30 ja yöllä herää 2 kertaa syömään klo 2-3 ja 5-6, ja aamuyöstä sitten heräilee n. 3 kertaa kakkaamaan, josku jatkaa unia mutta joskus sitten tarttee ei...

Minulle nuo yöheräämiset ei tee tiukkaa ollenkaan, mutta toi aamuyön jatkuva vääntö ja kääntö on väsyttävää ja aamulla ei jaksaisi millään nousta, vaikka tollon klo 5 oliskin tuntunut jo ihan pirteeltä. Toivon todella jaksamista teille (katjuza, ellu ja oliko muita) joiden yöt katkonaisia. :hug: Mä olen nytkin väsynyt aina ja saan siis mielestäni nukkua oikein mukavasti.

Viikon päästä 3kk neuvola, paljonkohan on kasvanut poika. Musta tuntuu, että se ei oo nyt oikein lihonut, mutta kait se ihan hyvin kasvelee.

Mitäs muuta oli.
täällä ei vielä sairastuttu onneksi olla. öisin nenä Jarkolla tukossa, mutta muuten ei mitään.
Toivottavasti ei tulekaan.

Voi näin vkl 1,5vko ikäisen vauvan ja voi vitsi se oli pikkanen ja ihana. :heart:
Sitten nähtiin 10kk ja 1v pojat, jotka on niin ku syntynyt kanssa 2007. Hassua, miten paljon ne kasvaa ja miten isot erot on vaikka samana vuonna syntynyt. No tasottuuhan se sitten tuonne kouluikää lähestyttäessä.

Tuttia meillä on alettu syömään enemmän, esim jos tarttee päiväunet nukkua sisällä, niin siihen tarttee tutin, että nukahtaa. ja autossa. Öisin en ole tuttia anatanu, kun en sitten jaksa sitä olla nostelemassa. Saa nähä joutuuko tuosta asiasta vielä mielensä muuttamaan.
:whistle:

TUli muuten mieleeni, että onkos täällä kenenkään vauvalla ollut mitään "koliikin" tapasta? Aikas tyytyväisiä vaaveja kun tuntuu olenvan marraskuussa syntyneet? Korjatkaa jos muistan väärin.

Mutta nyt purkmaan kasseja ja siivoamaan. Tosin mies oli ihanast kämpm siiivonnut, mutta kun me kotiuduttiin Jarkon kanssa niin tavaraa on taas ties missä.

Enni ja Jakke
 
Niin ja kotosalla ajattelin olla ainakin vuoden loppuun, ja sitten on varmaan lähdettävä ansaitsemaan. Onneksi on työpaikka odottamassa, niin sen puoleen ei ole vaikeutta, ilmoittaa vaan sinne että mitä tekee. mutta kun aletaan nyt rakentamaan, niin raha olis kiva juttu juu....

mutta nyt meen täsät tukkimasta palstaa :wave:
 
Ihana lukea näitä "väsyttää, kun vauva heräs kerran tai jopa kaks kertaa yöllä syömään" :D (älkääkä kukaan kehdatko loukkaantua!! =) ) Mä kun olen tällä hetkellä taas elämäni kunnossa ja älyttömän ylpeä pojasta, kun Venni on nyt muutamana yönä heränny vaan 3-4 kertaa syömään :heart: Heräsi siis pelkällä rintamaidolla ollessaan noin puolen tunnin välein syömään läpi yön, silloin oli ihan luksusta, jos meni 1,5 tuntia syömättä.....nyt ollaan siirryttty pelkkään pulloon ja lisäks on saanu perunaa, päärynää ja maissia. Viimäsin yö, kun vielä yritin täysimetystä, niin syötin Venniä klo 00.00-04.00 ilman minuuttiakaan yöunta itsellä ja sitten luovutin :ashamed: tuolloin neljältä lämpes pullo ja alkoi autuus :LOL: seittemän viikkoa jaksoin tota 0,5-1,5 tunnin välein heräilyä yöt läpeensä, mut sit tuntu, et kohta sanoo oma kroppa sopimuksen irti!

Vennilläkin on jo 68 vaatteet käytössä, 62 menee enää aniharva....torstaina tulee 3kk täyteen ja silloin saadaan uudet mitat, mutta 2,5kk ikäisenä painoa oli 5890g ja pituutta 60,5cm.

Rytmistä.....aamulla herätään noin 8-8.30, ekat päikkärit on noin 10-12, toiset noin 14-15.45 ja viimäset pienet torkut Venni nukkuu kuuteen mennessä, yleensä noin puolisen tuntia, yöunet alkaa 20-20.30. Tosi kiva rytmi siinä mielessä, että esikoinenkin heräilee aamulla samoihin aikoihin ja yöunet alkaa samoin, päivisinhän hän ei enää nuku, mutta ei haittaa.

Kotona olen varmaankin ihan sinne 3-vuotispäivään asti tai mistä sitä tietää vaikka pitempäänkin :whistle: ;) Ainakaan ennen ku Venni on 2-vuotias ei hoitoon laiteta.

Jahas, jos jatkais vielä hetken juttujen lukemista ja sit taas arkeen kiinni :wave:

Vattihattu ja Venni kohta 3kk
 
Täällä mentiin tänä aamuna ekan kerran mahalleen!!! Eljas köllötteli olohuoneen lattialla ja ite menin vaippaa hakemaan makkarista niin kun tulen takaisin poika makas mahallaan kätensä päällä ja toisessa kädessä oli lelu jota oli ilmeisesti lähtenyt tavoittelemaan! Kyllä on nyt ylpeyttä äidin rinnassa.

Meillä näkyy kans nuo unirytmit nyt sekoittuneen. Tai no ei mitenkään pahasti verrattuna monen muun öihin. Eljas kun on pitkään nukkunut jo melkein yöt läpi, eli nukkumaan 8-9 välillä illalla ja eka syönti 5-6 aikoihin aamulla. Nyt kun oon tuota velliä antanut ja parina päivänä perunaa maisteltu niin yösyötö on lisääntynyt :eek: Mutta niinpä siinä taitaa usein käydä ja taitaa siinä olla jotain perää että 3kk iässä muutenkin tuntuu asiat "vaikeutuvan" Eljas näyttää ainakin tempperamenttinsä nykyään hyvin avoimesti :D Joka kerta kun päikkäreille rupeaa tai vaatteita puetaan niin hirveet raivot vetää aina. Ennen oli lauhkea pikku lammas ja nyt äkäinen pikku ampiainen :) Iltanukahtaminen kyllä on edelleen aika helppoa. Toisaalta tuntuu niin tyhmältä edes mainita näin pienistä kun tiedän että oon tosi vähällä ja helpolla päässyt kun vertaan monen teidän öihin ja elämään.

kotona olemisesta Mullahan loppui jo äitiysloma. Mies jatkoi tuolla vanhempainvapaalla, mut eipä se paljoa oo vaikuttanut meidän arkeen. Minä siis oon opiskelija ja muutamaa kurssia suoritan tänä keväänä. Meidän todennäköisesti pitää laittaa Eljas päivähoitoon vasta tuossa kun poika on likemmäs 2v. Eli mies on nyt sitten vanhempainvapaan jälkeen tod. näk. lomautettuna ens vuoden helmikuulle asti ja minulla ei mahda enää olla vuoden päästä keväällä hirveästi koulua joten joudan olemaan pojan kanssa kevään ja kesän kotona. Ja jos sitten oon jo opettajaksi valmistunut niin töitä jos löytyy niin olen lähdössä toihin elokuussa 2009 ja sitten varmaan tuo hoitoon meno alkaa olla ajankohtaista.
 
Nonni.. Emmi nukkuu ulkona ja isommat tytöt on pihalla kuraleikeissä..

Mä toivoisin, et voisin olla kotona mahd. pitkään. Isompien tyttöjen kanssa olin kotona vaan 6kk ja molempien kanssa sit mies oli reilun vuoden kotona. Sain sit koulun käytyä loppuun ja työkokemusta kerkesin hommata. Nyt sit vakituinen työpaikka ja sehän odottelee mua sen 3v. Mut sit meillä olis jo isot tytöt koulussa ja Emmi- rukka joutuis vuoropäiväkotiin.. :/ Ei sinänsä mikään hoppu työelämään ole :|

voisinpas mennä nyt silittämään vaatteet narulta, niin saisin jo uudet kuivumaan. Mä en aina ymmärrä tätä pyykin määrää :eek:
 
Ottipas tuo viikonloppu lujille, kun piti aamulla niin myöhään nukkua :LOL:
Meillä oli tuo kummisetä ja muitakin vieraita lauantaina ja sitten eilen käytiin kavereilla kyläilemässä ja sielläkin meni sitten aika myöhään. Mut tais se Artullekkin olla rankkaa kun viime yönä nukkui jopa 6 tuntia putkeen. Se onkin uusi ennätys!

Mä en oo oikeestaan miettiny tota että kuinka kauan oon kotona, kun ei mulla ainakaan mitään työpaikkaa ole mihin mennä takasin. Ja muutenkin ne työt mitä aikasemmin oon tehny, on aika hankalasti sovitettavissa lapsen kanssa. Kun ihan freelancerina tein, niin niitä työkeikkoja tuli ihan yllättäen ja sit saatto olla aina sellasia kahen vikkon projekteja, missä töitä tehtiin sit 24h. Et ehkä jotain vähän vakaampaa uraa joutuu kattelemaan sitten tulevaisuudessa. Mut ei vielä oo kyllä mikään kiire.

Jospa nyt jotenkin yrittäis saada tän päivän käyntiin.... :wave:
 

Yhteistyössä