Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Vierastamista havaittiin meilläkin ensimmäistä kertaa viime sunnuntaina. Poika näki mun enon ja parahti itkuun. Ja Eetuhan ei juurikaan itke! Kyseinen eno tosin on sama, mitä minä vierastin vauvana (muita en sitten ikinä vierastanutkaan).

Tuulija: Annoin eilen ensimmäistä kertaa vauvalle velliä, 30 milliä sekoitetuttana 100 milliin maitoa. Aika laimea seos, ei tullut vatsa kipeäksi mutta ei tosin nukkunutkaan yötä syömättä. Vellipullon jälkeen simahti samantien tosin, mutta heräili syömään useamman kerran. Nostan tänään tuota annosta kymmenellä millillä, ja toivon ettei siitäkään tule mitään. Ehkä me saadaan nukkua jossain vaiheessa yöt ilman tota jatkuvaa syömistä =)

Olisi niin kiva nähdä muitakin kuin pk- seudun äitejä. Harmi vaan että ollaan ilmeisesti jakauduttu aika laajalle akselille... Kaikki kynnelle kykenevät mukaan joukkoon vain!

Eetu vetää vielä pidempiä päikkäreitä, ja mulla olisi hyvä mahdollisuus siivoilla... Tosin oon niin tottunut nykyään siihen että toi jätkä on hereillä ja valvoo silmä tarkkana pyykkien laittamista, tiskaamista tai imurointi :) Toivottavasti tajuaa ottaa mallia ja kasvaa itsekin siivousta rakastavaksi ihmiseksi!

Jospa sitä kupin kahvia vielä...
 
Kävin tänään ystävänpäivän kunniaksi ostoksilla äitini kans:) liekkö sen takia, kun taas tuttelia joutui Minttu syömään vai mikä lie iskenyt, nyt illasta tuli kahdet hirveet puklit, ihan semmoista limasta, ei oikeestaan ollut ees puklia vaan ihan oksennusta
:eek:
Mie oon jo ihan huolissani tuostakin, ettei vaan ois joku mahapöpö iskenyt pieneen..esikolla piti päivän kuumetta ja mulla kans on välillä kipee olo ja kurkku kipeenä. Oltiin vielä äsken miehen äidin luona eikä ollut kuin yhdet varavaatteetkaan mukana.
Pitää kuumekin mitata Mintulta, on jotenkin mielestäni tuntunut lämpöseltä mut en tiiä oonko ite vaan vääränlämpönen, et tunnenko oikein.

Eilen käytiin neuvolassa, Minttu oli hyvin kasvanut, ettei tarttee vielä lisäruokia antaa. Mitat oli 6,580kg ja 61,5cm. Toivon vaan että tuo oksentelu ois taas seurausta siitä tuttelista eikä mitään vakavampaa..
No, nyt en osaa muuta aatella..pitää koittaa syöttää tuo onneton.
M ja Minttu s.12.11
 
Hohhoijaa.. täällä taas yssisseni istuskelen. Tylsää! :eek: Tytöt nukkuu ja mies on jäkispeliä kattomassa joittenkin "tärkeitten" heppujen kans. Iltapalaks haettiin lapsien kans niinkin terveellistä, kun HESEE :D

Päivä meni oikeestaan autossa ja kaupoissa juostessa. Emmi on kyl ihmeen kärsivällinen kauppakaveri =) Anopin ja tyttöjen kanssa kierreltiin kaupoista toiseen ja anoppi vähän innostui ostamaan esikoiselle synttärilahjoja ja Emmi ja Nora sai "lohdutuspalkintoja" :LOL:

Hmm.. jos sit kellahtas tonne sohvalle kattomaan - ei mitään- telkkarista... :ashamed:
 
Onpas ollut täällä hiljanen päivä.. Kaikki on varmaan viettämässä ystävänpäivää. :heart:

Tänään meilläkin näkyi ensi kerran oikeen kunnon vierastusta. Saatiin oikein mukava miesvieras meillekin kylään:) on Minni sen pari kertaa aikasemmmin nähnyt, mutta tänään kun Mikko tuli ja meni moikkaamaan Minniä niin tyttö raukka purskahti ihan lohduttomaan itkuun:( Rauhoittui kyllä kun pääsi äitin tuttuun syliin.. Ja hymyilikin loppuvierailusta oikein valloittavasti. Piereskelikin oikein naisellisesti KOKO ajan :LOL:

Huomenna ois sitten 3 kk neuvola, miten tää aika meneekään näin nopeesti? Justhan mä vielä tuskailin sen ison mahani kanssa ja vannoin ettei tää lapsi synny ikinä:)

Ellu24 tänäänhän tulee House! oon niin koukussa siihen ja poliisi-Tv:seen :LOL:

Tuulija mä oon kans antanut mun tytölle velliä jo pari viikkoa. Ensin just silleen et vain n.20 mm ja loput maitoa, mutta nyt mennään jo 2/3 velliä ja loput maitoa. Musta tuntuu et iltasin oikein odottaa velliään, siis vaikka just olis juonu maitoa (n klo 22) niin 22.30 on saatava vellipullo ja sit sänkyyn..

Mun kädet on nykyään ihan mustelmilla kun Minni potkii niin paljon. esim kun on sohvalla mun vieressä niin johan ne jalat käy, sit jos siirryn kauemmaks niin kitisee niinkauan kunnes siirryn takas:)

tulipas taas sekavaa tekstiä, mut yrittäkää ymmärtää:) House alkaa!! :wave:
 
Meilläkin potkitaan! Toi jätkä on järkyttävän vahva noista jaloistaan, mutta sitähän se oli jo mahassa. Ei uskalla kyllä jättää lähellekään reunoja enää, niin kovasti yrittää nostaa sekä etu- että takapäätään.

Mies tekee tuplavuoroa, Eetu on yöunillaan ja mulla kaikki hommat pyykkien kuivumaan laittoa lukuunottamatta tehty. En osaa olla tekemättä mitään! Pitää varmaan väkisin ylläpitää tätä yksinpuhelua :D
 
Mukavaista Ystävänpäivää!!! :heart:

Viimeyönä meikä sitten nukkui pauttiarallaa 4 tuntia. Enkä voi edes tyttöä moisesta "syyttää", ei vaan silmät pysyneet kiinni! En tiedä mistä moinen johtui, mutta ihmeen hyvin tämän päivän oon kuitenkin jaksanut mennäviilettää. Hieman on tosin iltaa myöten taas tullut tautinen olo. Kurkkua kuivaa ja olo on jotenkin hönö, särkylääkettäkin on pitänyt ottaa. :snotty: Vaikka edelleen epäilen, että tuosta ulkoilmasta tämä johtuu: tuullut tänäänkin melko napakasti. Eiiii, en halua tautia! :|

Alisa on kyllä nykyisin varsinainen hölösuu. :D Tänäänkin neiti kesken syöttöpuuhien alkoi hölöttämään ja juttu ei millään meinannut loppua kesken. Ilmeisesti oli hyvät jutut kerrottavana, kun ei suunvuoroa meinannut saada ja niin nauratti. :heart: Liekö tulossa anoppiin. :| Vastaavanlaisia puhumisenlahjoja ei ihan kaikilta löydy... ;)

Mutta nyt siirryn maistelemaan ansaittua punaviinilasillista. :)

mussu & alisa
 
Huomenta!

Tais olla miehellä rankka jäkisottelu, kun puol viis tuli kotiin ja tuolla sängyn pohjalla nyt viettää rokulipäivää...

Täällä kans potkitaan ihan vimmatusti. Tuntuu et tuo tyttö ei pysy lainkaan paikoillaan. Kuhan siitä ei tulis samanlainen tuuliviiri menijä, kuin isästään. :/

Jaahas.. mitäs tuota nyt sit täks päiväksi keksis..autokin olis pihassa :D Kahvikupin äärelle miettimään asiaa.. Täytyis kyl saada tää päivä tästä voiton puolelle...
 
Kerrankin sain eilen kattoo koko Housen ja Rimakauhua ja rakkautta kokonaan :D

Tänään lähdetään anoppilaan nettipimeyteen, joten sunnuntaina sitten palaan lukemaan tekstejä. Huomen meen hautajaisiin, nyt täytyy mennä pikkuhiljaa pakkailee...

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Mirnu ja Milla
 
Huomenia

Meidänkin piti tänään Alisan kanssa lähteä mun vanhemmille viikonlopuksi, mutta eipä nyt mennäkään. Tyttö on niin tukkonen, että en viitti toista ympäriinsä pyörittää. Ja varsinkin kun mun vanhempien talo on niin vetoisa, niin en halua mennä testailemaan puolikuntoisen tytön sietokykyä. :snotty:

Viimeyö oli melko levoton tuon tukkoisuuden takia. :ashamed: Onneksi kuitenkaan ei mun mielestä kuumetta ole *knok-knok*. Tänään ei pahemmin edes ulos yritetä, korkeintaan ruokakaupassa kävästään. Jos se tauti siitä lähtisi voiton puolelle kääntymään... Viimeisen syötön ja nenätippojen antamisen jälkeen tytsy simahti niin täysin, että luulenpa sen nukkuvan vielä jonninaikaa. Jos vaikka silläaikaa saisin vihdoinkin valokuvia tilattua. =)

Meilläkin ollaan kovia potkimaan! =) Sitterissä Alisa huitoo ja potkii ihan kokoajan, lattialla vähän sama juttu ja tuntuu sitä menoa sängyssäkin riittävän! :D Taitaa olla melko vilkas tapaus tuo meidänkin tyllerö. :)

Kahvia lisää taas... :wave:

mussu & alisa
 
Siivouspäivää täällä viettelen, niinku näkyy :LOL:

Meillä oli eilen 2kk neuvola. Pituus oli 63 ja paino 6410g. Muutenkin kaikki ihan kunnossa. Mutta tosta potkimisesta se tätikin oikein ihmetteli, että onkohan sillä joku hätänä, kun noin vilkkaasti liikkuu! Ja kyseli että onko vanhemmista jompikumpi liikunnallisesti lahjakas :LOL: No en ainakaan minä, mies ehkä joskus nuorena ollut. Mutta ehkä tosta nyt ei vielä voi mitään päätellä.... Sit kyselin niistä vellien ja soseiden alottamisesta, niin ei vielä ainakaan suositellut, koska voi kuulema aiheuttaa allergioita jos liian aikasin alottaa. Et pitäis jaksaa odottaa ainakin 3kk ikään. Onkohan se ihan tosissaan?

Eipä nyt muistunu muuta mieleen...

Tiitu ja Arttu
 
katjuza:kiitos tiedosta. Saralla ei kyllä ole ummetusta ollut, kun vatsa toimii päivittäin väh.2 kertaa, mutta täytyy nyt seurailla. Tänään oli kyllä jo ihan normaalia kakkaa, eikä eilenkään tullut kun kerran sellasta limasta :x seuraillaan...

PikkuM:mä pelkään tässä vähän samaa että Saralla olis joku vatsapöpö, kun eilen oli maha selkeesti löysällä ja pulautti illalla sellaset limaset puklut ittensä ja mun päälle :x koko viikon on ollut varsinkin iltasin itkunen ja muutenkin mun mielestä vähän vaisumpi kuin normaalisti, mutta syö kyllä hyvin eikä kuumettakaan ole, joten jospa tää menis tällä ohi. Justiin vaan selvittiin flunssasta, niin ei millään jaksais mahatautia heti perään! |O

Tiitu:oon kuullut samaa, että voi aiheuttaa allergioita ja myöhemmin suolisto-ongelmia, jos liian aikasin alottaa. Vauvan suolisto kun ei kuulemma ole vielä valmis ottamaan raskaampaa vastaan. Tiedä sitten pitääkö paikkansa... Meillä ei ole mitään kiirettä alottaa kiinteempiä, koska rintamaidolla pärjätään hyvin ja mennään nyt vielä pari kuukautta näin. Kyllä mekin aletaan maistelemaan ennen 6kk ikää, mutta vielä se ei ole ajankohtaista.

Taas on perjantai ja viikko vähemmän äitiyslomaa jäljellä! :LOL: Miten kauan muuten meinaatte olla kotona? Itse olen vuodenvaihteeseen ja sitten kai on pakko mennä töihin vaikka en haluaisikaan, mutta kotihoidontuella ei paljon asuntolainaa maksella :whistle:

No joo, meen tästä taas höpisemästä

Hauskaa viikonloppua kaikille! :D
 
Tiitulla pitkä poika =) Samaa olen kuullu kiinteistä et mitä pienempi, sen helpommin allergisoituu. Meilläkään ei kiire aloittaa kiinteitä kun se 250g lisää painoa tulee ihan tissimaidollakin.. Ainoo vaan että nyt syödään kolmesti yössä aiemman 1krt/7tuntia sijasta.. Mutta toisaalta ei oo kertyny univelkaa alussa niin nyt jaksaa noi syötöt ja se on helppoa ottaa tyttö viereen pinniksestä ja tuikkaa tissi suuhun ja mamma lähtee takas untenmaille hyvin nopiaan. Ainoo vaan et nyt kun Pihla kipeenä ni kuorsaa, rohisee ja tuhisee niin maan pirusti..

Mä aattelin olla kotona niin kauan, että tyttö kävelee. En varmaan laita tarhaan istumaan hiekkalaatikonreunalle rattaisiin. Eli varmaan menee ainakin ensi marraskuulle. Voihan tietenki olla et taloudellinen tilanne menee niin heikoks ettei passaakkaan jäädä kotihoidontuelle, mut senpä näkee sitte. Mutta 1v ja kävelytaito olis tavoitteena täällä..

Ja He82 Meillä myös aikaajoin vähän limaa kakassa, mut se on kuulemma ihan normaalia rintaruokituilla lapsilla. Sit vasta jos on tyyliin pelkkää limaa tai vaahtoa ja pitkän aikaa putkeen ni tarvii huolestua.. Näin olen saanu ohjeeks. Tässä ote imetystukilistan sivuilta Tavanomainen äidinmaitouloste vaihtelee tahnamaisesta vetiseen, on sinapin väristä ja yleensä miedontuoksuista. Ulosteet voivat kuitenkin vaihdella paljonkin tästä. Vauvan kakka voi olla vihreää tai oranssia, siinä voi olla kokkareita tai limaa, ja se voi muistuttaa koostumukseltaan partavaahtoa (ilmakuplien takia). Värivaihtelu ei tarkoita, että jotain olisi vialla.

Jeps eiköhän mun jutut tullu tässä ku pätkii taas niin pahasti. Ainii, toivottavasti ei Dj Mussukka ja Alisa saa tätä tautia. En mä tosissaan sitä meinannu et teidän vuoro sairastaa ;)
 
enhän mä täältä taas ole mihinkään päässyt... :ashamed:

Piin:mä ajattelin myöskin, että pistän Saran hoitoon vasta sitten kun kävelee. Ja meillä onkin sellanen tilanne, että mies ilmotti haluavansa jäädä myös joksikin aikaa kotiin, jos taloudellinen tilanne vaan antaa myöden. Silloin Sara siis menee varmaan vasta sitten keväällä hoitoon. Mun vaan pitää mennä töihin... :x ja kiitos tosta infosta. Sitä on vaan niin hädissään näin ekan kanssa jos tulee jotain tavallisuudesta poikkeavaa ;) ehkä sitä seuraavan kanssa osaa jo ottaa vähän rauhallisemmin :whistle:

DJ Mussukka:kylläpä Alisa on söpö! =)

 
Miks musta tuntuu,etten ollenkaan ehdi tänne kirjotteleen enää :whistle: Eilenkin kävin tekstejä lukemassa,mutta kun kirjoitin niin jumitti jotenkin ja tekstit hävis avaruuteen enkä enää ehtinyt uudelleen kokeilla...

Mä en ala kun järkkäätte tota tapaamista ja eihän täältä peräkorvesta mihinkään pääse :LOL: Tai pääsee,mutta vähän voisi matkanteko kestää...

Petrus teki oman nukkumisennätyksensä viime yönä eli nukahti ennen klo 23 ja söi vasta 5 aamulla =) Tuttia kyllä laitoin kerran jossain 3 paikkeilla. Tarviiko muiden vauvat yöllä tuttia?? Toisaalta tutti on hyvä just niin,että sillä voi unet vielä jatkua eikä tarvitse heti maitobaaria olla avaamassa,mutta toisaalta olis kiva jos nukkuis ilman lutkutinta...Petrus ei aiemmin tarvinnut yöllä tuttia,mutta nyt näköjään tarvii :D

Korvike-gallup: Kumpaa annatte nania vai tuttelia?? Ja miksi? Mä kokeilin nyt vaihtaa tutteliin,koska Petrus mun mielestä piereskelee tosi paljon ja joskus ehkä mahaa pikkasen kipristelee. Voi varmaankin johtua enimmäkseen mun syömisistä kun saa tissimaitoakin kuitenkin aika paljon. Voi olla.että kuvittelen,mutta ihan niinkuin ilmavaivat olisivat vähentyneet tuttelin myötä =)

Kiinteät&allergia: Mulla on kokemusta keskimmäisen poikani kanssa tästä aiheesta. Eli alotin hälle vellit alle 2kk iässä (joi jatkuvasti maitoa ) ja meillä ns.räjähti allergiat. Poika kun oli lähes kaikelle allerginen :/ joten ihottuma alkoi erittäin pahana pahenemaan entisestään. Mutta mä olen sitä mieltä,että jos lapsi ei ole allergioihin taipuvainen niin ei se allergia puhkea yhtäkkiä sen takia,että on aloitettu aikaisin kiinteät. Mutta niinkuin meillä kävi ja poika kun oli/on allergikko niin aikainen kiinteiden aloitus pahensi tilannetta. Esim.mä annoin tyhmänä maissivelliä ja myöhemmin selvisi,että poika on sekä maidolle- että maissille allerginen. Tulipas sepustus taas :whistle: mutta toivottavasti joku ymmärsi mun pointtini.

Kauhee viima muuten ulkona :eek: Petruksen laitoin silti ulos kun sisällä ei nuku sitäkään vähää. Laitoin ekstrana yhden sisävaatekerran lisää ja vaunujen suojana on sideharso ja sadesuoja...pitää tuulta ainakin.

LilliM+Petrus
 
Huh... tää viikko takana. Tultiin tossa hirveessä tuulessa kävellen muskarista ja siinä samalla tietty kauppareissukin tuli tehtyä. Onneksi isomalla tänään tarhapäivä ja haetaan vasta viiden jälkeen tarhasta. Sit hänellä onkin taas piiiiitkä tauko kun menee vasta ensi ke taas tarhaan. Meillä siis tuo isompi käy kolmena päivänä viikossa tarhassa. Ja samaan ois tuo pienempikin sitten syksyllä/talvella sitten laittaa. Täytyy tosissaan alkaa varmaan miettimään tota töihin lähtöä tossa kesäkuussa et mitä tekee. Ihan hirveetä ajatella. Isompi lähti tarhaan 1v 1kk. Oli kävellyt silloin jo 4kk.

Meidän isompi sitten päätti tehdä uuden luukin itselleen. LEikkeli etu ja sivuhiukset sellaiselle söpölle millin sängelle..... jep, jep ja kun se ei riittänyt niin leikkasi samalla kaverinsa takatukan samanlaisesti. Ja minä kun luulin laittaneeni askartelusakset hyvään jemmaan.

Meillä pikkuneiti on keksinyt ettei sitten illa nukahdettakaan oikein millään vaikka kuinka väsyneitä olisi. Monet kerrat olen saanut nukutetuksi syliin, mutta kun selkä koskee omaa sänkyä niin jiohan silmät ponnahtaa auki ja taas aloitetaan nukkumis operaatio alusta. Tänään herättiin sitten puol seiska syömään , onneksi jatkoi uniaan sitten ysiin saakka sitten vielä. KAuheeta kun on tottunut että neiti nukkuu yhtäsoittoa tuohon kahdeksaan yhdeksään saakka, niin tuntuu kamalalta muka herätä noin aikaisin. Täytyisi vaan muistella tota isompaa neitiä kun heräiltiin sitten vähän useammin ja aikaste kauan.

VIIKONLOPPUJA KAIKILLE!!!
=) :wave:
 
Nyt kaipaisin neuvoja Wiissaammilta. Onko kenelläkään vauva vähentänyt maidon juontia, tarkoitan siis silloin kun ootte pelkkää maitoa tarjonneet? Meillä mennään tuolla tuttelilla ja pojasta on tullut huonompi syömään. Ennen suorastaan hotki maidon kunnes oppi syömään rauhallisemmin. Nyt n pitkään jatkunut nii, että maitoannokset päivisin syödään kahdessa erässä eli ensin osa ja noin puolen tunnin päästä osa. No tuo on ihan ok. Mut tänään syötiin päikkäreiden välillä noin viidessä erässä ja määrä jäi pieneksi siltikin. Ensin ei tullut syömisestä mitään mut sitten aloin syöttään sitterissä (ennen aina sylissä) ja annoin tuttelin erissä jääkaappikylmänä! Lämmitettynä ei uponnut. Lisäksi oon seurannut noita määriä ja vuorokausiannokset on mielestäni vähentyneet, eivät ainakaan lisääntyneet, kuten aiemmin lisäsi määriä. Samalla yhtenäisen yöunen jakso vähentynyt. Tyytyväinen, hyväntuulinen tuo on, eli ei sikäli hätää. Ihmetyttää vaan kun luulis että ravinnon määrän tarve kasvais vauvan kasvaessa. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Kun tuntuu että moni siirtynyt kiinteisiin kun tuota maitoa on mennyt niin paljon mutta täällä toiseen suuntaan. Viime viikolla neuvolassa kasvu tasaista, suhteellinen paino -5% eli tommonen hoikka on, mut ihan normaalirajoissa.
 
Eli siis minähän olin tosi kova kirjottaan odotus-puolella, ja taisin tällekkin puolelle ilmottaa, et poika tuli..siis marraskuussa..olen kyllä lukenut palstaa ahkerasti aina kun olen koneelle päässyt, mut kirjottaan en oo ehtinyt..
Mulla kun kaikki sisaret (3kpl) asuu ulkomailla, niin aika koneella on mennyt skypessä heidän kanssaan tarinoidessa vauvasta ja kaikesta muusta, ja sit kun ois tänne halunnu kommentoida, niin joku lapsista alkaa elämöidä..selitykset sikseen
:kieh:
Eli meidän pojan nimeks tuli Eemil, ja ristiäiset oli tapaninpäivänä. Sannalle nimi tiedoksi :wave:
Arki vauvan kans oli aluks (pari kuukautta) aika rankkaa, kun hän söi tunnin välein öisin, ja parin tunnin välein päivisin. Sit viel toi pari vuotias typy vei oman osansa, mut nyt arki sujuu jo hyvin ja yösyönnitkin on vähentyneet yhteen kertaan aamuyöstä :)
Ens viikolla on kolmekuukautisneuvola, joten sit mittoja tarkemmin, iso poika hän kyl on :heart:
Erikoisterkut Nitalle, kun meil oli sillon odotusaikaan jotain yhteistä (laskettu aika :LOL: )

Krista ja Eemil
 
merikukka: Meillä menee korvikkeet, tutteli myöskin, ja olen huomioinut meillä saman homman, eli maidon vuorokausimäärä on laskusuhdanteessa... Meillä se johtuu ainakin siitä että tyttö saa hirveitä pulloraivareita lähes joka syötöllä, joten hyvä jos 50 ml saa menemään useissa erissä. Tätä on jatkunut nyt vähän vaihtelevasti melkein päivittäin. Muutenkin tytöstä on tullut vähän kränkkä. Ja tutteli on aiheuttanut tosi paljon puklailua, joten siirrymme takaisin nanniin, siitä kun ei pukluja tullut ja tyttökin oli tyytyväinen. Paljon teillä menee vrk maitoa? Meillä normaalisti vaihtelevasti 600-800 välimaastosta. Tänään taas on ollut huono syöntipäivä ja maitoo on menny vajaa 600ml. Mutta hyvin oli meidänki neiti kasvanut. -10 käyrillä oli painosta kuukaus sitte, mutta nyt oli hinannu ittensä jo vähä ylemmäs.
 
Tervetuloa Krista vaan takaisin mukaan =) Hieno nimi toi Eemil...meillä on Petrus Eemil :heart:

Merikukka: Enpäs oikein osaa neuvoa,mutta ainakin päättelisin,että yöllä sitten on nälkäinen jos ei päivällä syö tarpeeksi... Jos vain teillä kasvussa nyt menossa joku tasasempi vaihe jolloin tarvii vähemmän maitoa mutta tankkaa sitten yöllä...äh ei musta apua ole :D

Petruksella on kaulapoimut aika ärhäkän näköiset :/ Eilen jo huomasin ekan kerran,että punoitti koko kaula korvan taustoja myöden. Oon tolla Natusanin hoitoöljyllä hoitanut/putsannut niitä ja laittanut bebanthenia. Tossa illalla vielä kylvetinn pojan ja laitoin saman satsin+perunajauhoja. Äsken kun katoin niin oli selvästi paremman näköinen kaula =)

Perjantai alkaa vetelemään viimeisiään...olen tässä nauttinut jopa yhden siiderin :p

LilliM
 
kiitos kaikille jotka vastaili mulle! mietitään josko uskaltaisin velliä jo antaa... mä kuulin nyt kyllä ekaa kertaa tosta allergioiden mahdollisuudesta niin saas nähä odottelenko vielä kuitenkin... meillä kyllä syö joskus jopa 1200ml/vrk
 
enpäs ole paljon ehtinyt kirjotteleen, niin on aika vaan mennyt ja kun kotona ei konetta ole.. |O

elikkäs pikku herranihan syntyi pari viikkoa ennen l.a:ta 5.11 ja sai kuukaus myöhemmin nimen Luka Eero Jalmari :heart: .

Luka on tyytyväinen pikkuherra. Tissimaidolla kasvaapi, 3kk neuvolassa oli 7,3kg ja 63cm, pikku pullukka :D , niin ku äitinsä tällä hetkellä :LOL: :headwall: .. Niin , täällä on jäänyt kamalasti tiputettavaa ja kun tekee mieli kokoaika jotain herkkuja niin eipä painokaan tipu.. Nyt teidän viestejä lukeen ja kirjottelen vähän lisää hetken päästä :)
 
Luka kans aikamoinen potkija. Kovat voimat tuntuut olevan jaloissa :)

Rytmeistä Luka herää tissitteleen kerran yössä(tää on outoa, Viola kun söi tunnin välein tissiä 1,5v asti) Aamupäivällä nukkuu tunnin pätkiä ja illalla sit pitkät 3-4 tunnin unet n klo 15-18, nukkumaan menee 22maissa.

Voi vitsi, Viola tuolla öhkii, on nuhanen, menen rauhoitteleen ja yritän huomenna päästä takas.

Hyviä vointeja kaikille äideille ja pikkusille!

Hilla ja Luka :)

Tässä kuvaa Lukasta:)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=75266493
 
Huomenta.
Edla ja LilliM, kiitos kommenteista. Vauva on alusta saakka syönyt harvakseltaan (sairalassa heräteltiin syömään 3 h välein), kotona alkuun 3 h välit, harvensi nopeasti kuuteen syömiskertaan vrk:ssa ja nyt jonkin aikaan mennyt viidellä. Syö sitten kerralla kunnolla. Pitkän aikaa meni jo n. 800 ml vuorokaudessa, ennemmin yli kuin ali. Joskus jopa yli 900. Viime aikoina 700-750. Ei oo lisännyt mitenkään yötankkaamista. Yhtenäinen nukkumisjakso lyhentynyt, kun on myöhentänyt illan viimeistä syömistä ja aikaistanut aamun ensimmäistä. Eilen söi vain neljä kertaa, yhteensä n. 600 ml. Tosin viime yönä sitten heräsi syömään kolmelta, mitä ei oo tehnyt pitkään aikaan. No, ehkä on joku rytminvaihdos menossa, toivottavasti ohimenevä vaihe. Siis kyllä mä ymmärrän että syömismäärät vaihtelee, enhän mäkään joka päivä sanmalla lailla syö. Mutta luulis että niitä tankkauspäiviäkin johonkin väliin tulis. :/

Mulla alkoi eilen toiset kuukautiset ja tuntuis tulevan yhtä runsaat kuin edellisistäkin |O Siis paljon runsaammat kuin ennen raskautta. Siitäpä tulikin mieleeni, että mitäs Perfektalle kuuluu? On se omituista, että sitä täällä miettii jonkun tuntemattoman ihmisen vuotoja :LOL:
 

Yhteistyössä