*Marrastähdet* toukokuussa '07

Nyt on np-ultrakin takana ja kaikki ole hyvon. Turvotusta 1-1.3mm, eli oikein hyvä. Pituutta vauvalla oli jo 6cm (siis pää-perämitta), eli viikossa tullut 1,7cm lisää. Kovasti se siellä pyöri ja hyöri, hyvä kun sai kätilö mitat otettua. Sydänäänetkin saatiin kuulla nyt eka kerran, kun se laittoi ne ultralaitteesta kuulumaan. Ihanan vahvan kuuloset olivat. Nyt saatii njopa 4 kuvaa muistoksi kotiin. Viime viikon ultrasta kun ei saatu ollenkaan. LA:kin pysyi samana, eli 13.11. KOne kyllä antoi rv 12+3, mut menkojen mukaan mennään eli nyt 12+1. Kun ei tuon suurempi heitto ollut nuissa viikoissa, niin La:a ei muutelta. Rakenneultra sitten kesäkuussa heti juhannuksen jälkeen.

Sanle ja DJ 12+1
 
Moi! :wave:
Elossa ollaan vaikka huonolla menestyksellä, olo vaan pahenee(raskauspahoinvointi)

LIIKKEISTÄ sanoi tänään sairaanhoitaja kun kävin ultrassa että toisesta voi tuntea aikasintaan 17 viikolla :whistle: . Ja mä kun olin varma että tunsin jo liikkeitä, kutinaa alavatsassa ja luulin niitä liikkeiks :ashamed: Mut ehkä vaan kuvittelin..

HIUSTEN VÄRJÄÄMISESTÄ siis hä? No miksihän niistä neuvolassa ja muuten sanotaan että saa värjätä odotusaikana :/ ? Itse värjäsin 2 kertaa esikoisen aikana eikä mitään häikkää ole ollut ja aattelin nytkin mennä värjään ennen valmistujaisia ettei oo mikään harmaavarpunen :)

(.) Np ultra oli tänään. Sikiö vastaa kokoa 11+5 eli 17.11 laskettuaika. Niskaturvotusta oli alle milli. Kaikki löytyi mitä pitikin ja kaikki näytti olevan kunnossa :) .
Jos ei olo helpota niin sairaanhoitaja sanoi että parin viikon päästä menisin tiputukseen niin se kohentaa oloa :\| . Ihan mitä vaan että vois paremmin :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 13:49 Dyno-Etana kirjoitti:
Heipähei kaikille =)

Ensiksi pieni muutos: La muuttui, on nyt 15.11.

Tänään oltiin aamulla ultrassa miehen kanssa ja voi että mua jännitti. Tytöstä en jännittänyt yhtään, mutta nyt vapisi kädet ja maha kiersi.

Siellä oli toukka yksiössään, lääkärin sanojen mukaan aktiivinen ja terve liikkuja :heart:
Niskaturvotus oli ok, ja kaikki mallillaan. Ainoa mistä sanoi, istukka oli kohdunsuun päällä.

Onko muilla ollut samaa? Liikkuuko ylöspäin vai jämähtääkö siihen?
Rv 20 ultrassa tarkastetaan tilanne ja jos edelleen on niin enpäs tiedä mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään?


Pahaa oloa vaan jatkuu, aamukahvit taas lähti reippaasti menemään.
Päikkäreitä en voi ollenkaan ottaa, herätessä on vielä huonompi olo kuin aamulla :/

Huomenna aamulla on sokerirasitus ja muut verikokeet samalla. On kiva päivä siis tiedossa :whistle:
Kaverillani sama homma, huomattiin rakenne ultrassa. Hän sai jonkun ylimääräisen ultran jossa katotaan sit tilanne vähän myöhemmin uudelleen. Hänelle sanottiin että istukka saattaa hyvinkin muuttaa paikkaansa. :)
 
hilla 83 Riippuu näköään taas ultraajasta, voiko jo tuntea liikkeitä vai ei. Meille on toinen tulossa ja voisin väitää tuntevani sillon tällön pieniä liikkeitä. Kysyin sitä sitten myös ultrasta ja sanoivat että ihan on mahdollista, jos on herkkä tuntemaan ja ei ole pitkää väliä toiseen.

loviisa 12+4
 
tippe
Mulla oli ekaraskaudessa eteisistukka, jonka takia alkuraskaudessa 3 viikkoo veristä vuotoakin. Nousihan tuo kuitenkin itseksiään ihan riittävän korkealle, niinkuin kuulemma useimmiten käy. Pelkäsin hirmusti että jos joutuu keisarinleikkaukseen...
Mulle ei eka kerralla tehty sokerirasitustestiä, nyt en tiedä kun oli lähtöpainoa 3-4kg enempi... Mites se testi tehdään, mitä sillä tutkitaan ja onko se pakollinen??
12+3
 
Hyvää iltapäivää !

Vappusimat juotu ja vanhemmille kerrottu =) Kylläpä helpotti kun ei tarvinnut enää selitellä. Pahoinvointi jatkuu edelleen ja etenkin aamuisin toooosi paha olo. Ensi viikolla sitten np-ultraan katsomaan vauvaa. Mahtaa olla kasvanut kovasti. Aion myös värjätä tukkani :p

-Tipi & VeetiVilma 12+1 (kai)
 
Kipinäx
Hei kaikille. Täällähän on ollut oikea vappumellakka!

Itse olen huomenna menossa värjäämään ja leikkauttamaan hiukseni. Tuota värjäysjuttua miettiessä, kun oikein järjellä ajatteli, niin me asutaan Suomessa. Eli jos se hiusten värjääminen olisi jotenkin vaarallista, raskaana olevat pidettäisiin todella kaukana siitä hommasta! Muutenkin ajattelin suhtautua vähän rauhallisemmin kaikkiin mahdollisiin "ei niin virallisiin-varoituksiin" ja simaakin join vappuna aivan huoletta pari lasillista. ;)

Muuten voinnit ihan ok. Onko kuinka moni miettinyt ruokavalion laittamista remonttiin? Itse, täytyy tunnustaa, oon tosi kova kaikkien herkkujen perään ja sen oikean ruoan syömisen kanssa on ollut vähän niin ja näin. Nyt olisi ainakin hyvä kannustin tuolla masussa terveellisemmän ruokavalion aloittamiseksi. :)

Np-ultrapäivää odotellessa

Kipi ja masu 12+3
 
Ihan turha laittaa mun vaahtoamista mun ammatista hormooneiden piikkiin, tästä asiasta olen monen monet kerrat keskustellut ennen kun olin edes raskaana tai saanu mitään hoitoja tullakseni raskaaksi.

Ja jos joku ulkomaalainen tutkija tekee tutkimuksia hiusväreistä,niin ne ei päde yks yhteen Suomessa käytettyjen värin kanssa. Skandinaavisille hiuksille on omat sekoituksensa väreissä, kuten on omansa esim jossai Aasiassa, kun kerran hiuslaatukin on erilainen. Suomalainen hius on yleisesti ottaen ohut hentoinen ja sillon siihen ei tarvita niin vahvoja myrkkyjä kun taas tarvitaan paksun hiuksen värjäämiseen.

Ja asiasta olen keskustellu asiaan perehtyneen työterv. lääkärin kanssa, ihotautilääkärin kanssa, lapsettomuuspolin lääkärin kanssa ja ihan yleislääkärin kanssa eikä kukaan ole ollu sitä mieltä että työnteollani tai omia hiuksia värjäämälläni vaarannan lapseni. Ihan kaikkea ei kannata uskoo mitä jotai tutkimusta lukee. Niinn ja värien maahantuojan kanssa myös.

Lueskelin tänään töissä jotai juorulehtee ja siellä oli juttuu keinohedelmöityksestä josta sai sellasen käsityksen, että suurinpiirtein kaikki saa hyperstimulaation ja keskenmenon ja sairaan lapsen ja kaksoset jne jne. ja ne oli ihan asia yhteyksistä poistettuja kommentteja ja jos joku tietämätön menee lukemaan sen jutun niin huh huh.

Noh, ite meneen huomenna ultraan niin katotaan sitte kuin vammanen tapaus tuolla mahassa kasvaa, ainakin ton juorulehden juttujen mukaan olis ihme jos on terve. Taas se järjenkäyttö on sallittua.

Ja toki saa asioista kysyä jos ei tiedä, mutta mun mielestä sillon sellaset ihmiset ,jotka ei asiaan ole perehtynyt, vois jättää vastaamatta. Pistää vaan v.ituttaa tollanen, kun ite on asiaan perehtynyt ja aika tavalla. Mutta antaa asian olla.

 
juuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 18:46 Sanna-78 kirjoitti:
Ihan turha laittaa mun vaahtoamista mun ammatista hormooneiden piikkiin, tästä asiasta olen monen monet kerrat keskustellut ennen kun olin edes raskaana tai saanu mitään hoitoja tullakseni raskaaksi.

Ja jos joku ulkomaalainen tutkija tekee tutkimuksia hiusväreistä,niin ne ei päde yks yhteen Suomessa käytettyjen värin kanssa. Skandinaavisille hiuksille on omat sekoituksensa väreissä, kuten on omansa esim jossai Aasiassa, kun kerran hiuslaatukin on erilainen. Suomalainen hius on yleisesti ottaen ohut hentoinen ja sillon siihen ei tarvita niin vahvoja myrkkyjä kun taas tarvitaan paksun hiuksen värjäämiseen.

Ja asiasta olen keskustellu asiaan perehtyneen työterv. lääkärin kanssa, ihotautilääkärin kanssa, lapsettomuuspolin lääkärin kanssa ja ihan yleislääkärin kanssa eikä kukaan ole ollu sitä mieltä että työnteollani tai omia hiuksia värjäämälläni vaarannan lapseni. Ihan kaikkea ei kannata uskoo mitä jotai tutkimusta lukee. Niinn ja värien maahantuojan kanssa myös.

Lueskelin tänään töissä jotai juorulehtee ja siellä oli juttuu keinohedelmöityksestä josta sai sellasen käsityksen, että suurinpiirtein kaikki saa hyperstimulaation ja keskenmenon ja sairaan lapsen ja kaksoset jne jne. ja ne oli ihan asia yhteyksistä poistettuja kommentteja ja jos joku tietämätön menee lukemaan sen jutun niin huh huh.

Noh, ite meneen huomenna ultraan niin katotaan sitte kuin vammanen tapaus tuolla mahassa kasvaa, ainakin ton juorulehden juttujen mukaan olis ihme jos on terve. Taas se järjenkäyttö on sallittua.

Ja toki saa asioista kysyä jos ei tiedä, mutta mun mielestä sillon sellaset ihmiset ,jotka ei asiaan ole perehtynyt, vois jättää vastaamatta. Pistää vaan v.ituttaa tollanen, kun ite on asiaan perehtynyt ja aika tavalla. Mutta antaa asian olla.
Olet perehtynyt joo, mutta ei se tarkoita eikö joku muu saisi olla eri mieltä asiasta ;) , mielipiteitä kun on monia, samoin on tutkimuksia tukemaan kumpaakin näkökantaa.....eiköhän jokainen saa ajatella mitä haluaa ja värjätä tai olla värjäämättä ja sanoa sen ääneen ilman että sun tarttee hyppii seinille :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:46 juuh kirjoitti:
Olet perehtynyt joo, mutta ei se tarkoita eikö joku muu saisi olla eri mieltä asiasta ;) , mielipiteitä kun on monia, samoin on tutkimuksia tukemaan kumpaakin näkökantaa.....eiköhän jokainen saa ajatella mitä haluaa ja värjätä tai olla värjäämättä ja sanoa sen ääneen ilman että sun tarttee hyppii seinille :whistle:
Senkus kirjoittelette mielipiteitänne, ihan sama mulle ja mä en ole mitään seinille hyppinyt, kuhan nyt kerroin asioista. Tänne 2 muutakin kampaajaa oli kertonut saman kun mä mutta ihan sama, tehkää mitä tykkäätte, omat on raskautenne, ei liikuta mua v.ittujakaan.. Eikä nyt ole mistään mielipiteistä kyse vaan tosiasioista mutta uskokOOn kuka mitä lystää, mulle riitti tää teidän lapsellinen asenne asiaa kohtaan kun toinen on ottanut asiosta selvää niin silti vaan jatketaan tota p.askaa mielipiteistä. MIELIPITEILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TÄN ASIAN KANSSA.

Kirjotin jo että antaa olla mut ei sitte nähtävästi...

Heippa ja hyvät jatkot TERVEJÄRKISILLE ihmisille, jotka omaavat aivot.
 

Joo, eiköhän tää asia tullut nyt selväksi puolin ja toisin..Voitais varmaan vaihtaa aihetta..?

Onko teille muille tullut jo jotain ruoka tms. himoja? Jotain kummallisia?
Mulle ei oikeestaan muuta, mut kun oon normaalisti kasvissyöjä(tai no, syön kyl maitotuotteita ja kananmunia,kalaa..) ja nyt onkin alkanut tekemään mieli lihaa..kaikista pahiten tänään kuolasin broileripullia ja meetwurstia..Sama homma oli viime raskaudessakin..nyt oonkin miettinyt että oisinko jo omalta osaltani parantanut maailmaa kasvissyönnilläni.. :whistle:

Tuntuu vaikeelta, kun jotenkin tuntuu et tämmöinen ajattelukin on väärin..

 
juuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:53 Sanna-78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:46 juuh kirjoitti:
Olet perehtynyt joo, mutta ei se tarkoita eikö joku muu saisi olla eri mieltä asiasta ;) , mielipiteitä kun on monia, samoin on tutkimuksia tukemaan kumpaakin näkökantaa.....eiköhän jokainen saa ajatella mitä haluaa ja värjätä tai olla värjäämättä ja sanoa sen ääneen ilman että sun tarttee hyppii seinille :whistle:
Senkus kirjoittelette mielipiteitänne, ihan sama mulle ja mä en ole mitään seinille hyppinyt, kuhan nyt kerroin asioista. Tänne 2 muutakin kampaajaa oli kertonut saman kun mä mutta ihan sama, tehkää mitä tykkäätte, omat on raskautenne, ei liikuta mua v.ittujakaan.. Eikä nyt ole mistään mielipiteistä kyse vaan tosiasioista mutta uskokOOn kuka mitä lystää, mulle riitti tää teidän lapsellinen asenne asiaa kohtaan kun toinen on ottanut asiosta selvää niin silti vaan jatketaan tota p.askaa mielipiteistä. MIELIPITEILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TÄN ASIAN KANSSA.

Kirjotin jo että antaa olla mut ei sitte nähtävästi...

Heippa ja hyvät jatkot TERVEJÄRKISILLE ihmisille, jotka omaavat aivot.
Kukahan se tässä lapsellinen on :whistle: , sä jauhat täällä v.itut ja muut heti vaikka muut ihan normaalisti keskustelee asioista :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:03 PikkuM kirjoitti:
Joo, eiköhän tää asia tullut nyt selväksi puolin ja toisin..Voitais varmaan vaihtaa aihetta..?

Onko teille muille tullut jo jotain ruoka tms. himoja? Jotain kummallisia?
Mulle ei oikeestaan muuta, mut kun oon normaalisti kasvissyöjä(tai no, syön kyl maitotuotteita ja kananmunia,kalaa..) ja nyt onkin alkanut tekemään mieli lihaa..kaikista pahiten tänään kuolasin broileripullia ja meetwurstia..Sama homma oli viime raskaudessakin..nyt oonkin miettinyt että oisinko jo omalta osaltani parantanut maailmaa kasvissyönnilläni.. :whistle:

Tuntuu vaikeelta, kun jotenkin tuntuu et tämmöinen ajattelukin on väärin..
Mä en normaalisti syö lihaa, tai no kalaa ja joskus kanaa.....mutta nyt olen jo kertaalleen paistanut kotletteja ja eilen tilasin kebabin :whistle:
Mutta ihan surutta olen syöny mitä mieli on tehny.
 
pyrsk
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:53 Sanna-78 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:46 juuh kirjoitti:
Olet perehtynyt joo, mutta ei se tarkoita eikö joku muu saisi olla eri mieltä asiasta ;) , mielipiteitä kun on monia, samoin on tutkimuksia tukemaan kumpaakin näkökantaa.....eiköhän jokainen saa ajatella mitä haluaa ja värjätä tai olla värjäämättä ja sanoa sen ääneen ilman että sun tarttee hyppii seinille :whistle:
Senkus kirjoittelette mielipiteitänne, ihan sama mulle ja mä en ole mitään seinille hyppinyt, kuhan nyt kerroin asioista. Tänne 2 muutakin kampaajaa oli kertonut saman kun mä mutta ihan sama, tehkää mitä tykkäätte, omat on raskautenne, ei liikuta mua v.ittujakaan.. Eikä nyt ole mistään mielipiteistä kyse vaan tosiasioista mutta uskokOOn kuka mitä lystää, mulle riitti tää teidän lapsellinen asenne asiaa kohtaan kun toinen on ottanut asiosta selvää niin silti vaan jatketaan tota p.askaa mielipiteistä. MIELIPITEILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ TÄN ASIAN KANSSA.

Kirjotin jo että antaa olla mut ei sitte nähtävästi...

Heippa ja hyvät jatkot TERVEJÄRKISILLE ihmisille, jotka omaavat aivot.

Sinä Sannaseni, AMMATTITATOINEN kampaaja, kuulut ilmeisesti järjenjuoksultasi juuri siihen kampaaja-kosmetologi-maskeeraaja -porukkaan, mille aina huvittuneena naureskelen.
Ymmärtämätöntä ja pinnallista.... :LOL:
 
no voih, mitäs täällä tapahtuu?missä vaiheessa tää ehti sotatantereeksi muuttua? Iloitaan nyt rauhassa raskaudesta ja jätetään turhat asiat taka-alalle!

RAUHA MAAHAN, jookos?

ja jos joku haluaa vielä jatkaa tuota ilkeilyä ni perustakaa oma ketju sitä varten...
 
Mun viestini katos johonkin bittiavaruuteen :headwall:

Eiköhän olisi aika rauhoittua? Monilla (niinkuin mulla) voi raskausaikana olla erilaisia epäluuloja ihan silkasta tietämättömyydestä. Kyllä mä edelleen suihkauttelen hiuslakkaa ja hajuvettä aamuisin vaikka joka kerta mietinkin,että onkohan niistä jotain haittaa...mutta en mä ala omien epäluulojeni takia kenenkään ammattia solvaamaan tai asettamaan ketään sen perusteella äitinä paremmuus järjestykseen. Eiköhän ne hyvän äitiyden perustat tule jostain ihan muualta. Mutta mun puolesta tämä asia voisi jo olla selvä. Tämän ketjunhan tarkoitus on keskustella raskauksista!!

Olo on edelleen oireeton...eikös jollain muullkin ollut? Olo on siksi kai niin epätodellinen vaikka sikiön olen ultrassa jo nähnyt :heart: Kaippa sitä vaan pitää olla onnellinen,että ei ole mitään etovaa oloa.

Ihana rauha...pojat nukkuu ja talo on hiljainen.

T.LilliM ja asukki 9+
 
LilliMenninkäinen: Toivottavasti nimimerkki meni oikein, mutta eiköhän tunnistetuksi tule =) eli minä tuolla ihan erillisen aloituksenkin taas tästä oireettomuudesta tein....kun ei tunnu ei sitten miltään, paitsi tosiaan yöllä kylkeä kääntäessä repii niin pahasti "jalkojen juurista", että tekis monasti mieli pärrätä ja kunnolla!! Ei kai auta muu kuin koittaa ottaa tästäkin ilo irti ja uskoa, että joku siellä loikoilee, kun ultrassakin se tuossa pari viikkoa sitten nähtyä tuli :whistle: :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 17:15 tippe kirjoitti:
Mulla oli ekaraskaudessa eteisistukka, jonka takia alkuraskaudessa 3 viikkoo veristä vuotoakin. Nousihan tuo kuitenkin itseksiään ihan riittävän korkealle, niinkuin kuulemma useimmiten käy. Pelkäsin hirmusti että jos joutuu keisarinleikkaukseen...
Mulle ei eka kerralla tehty sokerirasitustestiä, nyt en tiedä kun oli lähtöpainoa 3-4kg enempi... Mites se testi tehdään, mitä sillä tutkitaan ja onko se pakollinen??
12+3
Sitä kovasti toivon että nousee, ettei tarvis leikata. Vaikka tytöstä oli rankka synnytys alakautta, tahtoisin samaa tapaa nytkin.

Painoindeksin mukaan menee kelle tehdään rasitustesti. Muistaakseni terkka sanoi et jos on yli 30 niin tehdään kahdesti. Ja kerran jos on alempi indeksi, sitä tosin en muista paljonko on. Sekin on muuttunut kuulemma nyt jokin aika sitten..

Klo 22 jälkeen ei saa syödä enää mitään, aamulla lasin vettä saa juoda.
Labrassa otetaan ekaks paastoverinäyte, sitten juodaan jotain makeaa litkua ja ootellaan. Uus verikoe tunnin päästä ja siitä vielä tunnin päästä yks koe.

Viimeks mulla oli eka arvo hieman koholla, ja neuvolassa otettiin uus paastoarvo muutaman päivän päästä joka oli normaali.
 
iltoja vaan :)
tänään oon halaillut pönttöä oikein kunnolla, varmaankin jonkun 4 kertaa, tuntuu että kaikki tulee ylös mitä syö :(
noita oireettomiakin päiviä on ollut ettei ole tehnyt pahaa ollenkaan ja oon jo luullut pääseeni eroon mutta.. :kieh: miten voikin tulla näin että vaihtelee paljon? välillä aamulla,sitten helpottaa ja sitten taas illalla mennään.. yök :/
onko kellään muulla enään tätä samaa "oiretta" vai oonko ihan ainut joka tästä enään "kärsii" ja ainakin näin paljon :kieh: :D
olin vaan luullut että näillä viikoilla olisi loppunut mutta näköjään ei.. ties kuin kauan jaksaa jatkua :/
noh kärsittävä on, eipä muuten voi mitään. Kun ei oikein tiedä mikä tähän auttaisi :eek: mitä kannattaisi syödä tai juoda kun tulee sellainen huono olo..
No jooh, huomenna sitten neuvolalääkäri ja pe ultra :heart:
toivottavasti jaksan hyvin voimin aamulla sinne.. :wave:
 
Hui kauhistus kun on tullut tekstiä vuorokaudessa ja aika hurjankin sävyistä tekstiä :\|

Mut joo...Olo on pysynyt samana eli edelleen pelkästään aamupahoinvointia ja väsymystä, joka hieman helpottanut.
15.5 olis sit neuvolalääkäri ja ainakin toivottavasti pääsee sydän äänet kuulemaan :)
Mies meinaa, että masuni näyttäisi jo hiukan pyöristyneeltä. Tuntuu niin hassulta, että nyt jo rupeaisi huomaamaan :)

tiuhti85 & 10+2
 
iltoja

Mä kannan oman keihääni kehään ja sanon syöneeni tänään hyvällä omalla tunnolla maksamakkaraa teki niin mieli, niin ostin pötkön missä oli vähiten maksaa, ei siitä nyt haittaa ole jos silloin tällöin otan maksamakkaraa leivän päällä, tuli vaan niin himo :p :p

(.) ei kummempia tuntemuksia tänään, ainoana oireena on miulla edelleenkin se väsy...päikyt aina ennen tuhkimotarinaa :saint: , nyt sain ihan ihme siivousinspiksen ja aloin komeroo siivoon, kun huomenna tyhjennetään tuota häkkikomeroa alhaalta ,niin saa miehen tietsikkacd:t tuonne komeroon sitten talteen, ja loput kamat mitä ei tarttee vien taas sitten tuonne konttiin, niinkuin viime joulukuussakin....en jaksa alkaa viemään 50 km:n päähän kirpparille kamiksia, niin pääseepä vähemmällä ja tulee itsellekin parempi mieli, kun on jtn lahjoittanut :D mut iltapalan hakuun ja sitten sänkyyn akkarin ja unien pariin :wave:

Perfekta ja masukki 13+0
 

Huomenia!

Sen verran vielä tuosta "mitä saa ja mitä ei"-keskustelusta..Ite oon kuullut että jos käyttää mitä tahansa kohtuudella, (esim. just tuo maksamakkara tms.)niin siitä ei pitäis mitään tulla..
Mutta on heitä jotka haluaa kokonaan lopettaa käytön raskausajaksi, ja sehän on vaan heidän asiansa. Ei siinä pitäis olla kellään mitään sanomista, jokainen toimii niinkuin parhaakseen näkee, eikös niin?

Sit omaa napaa; Miehelle vissiin iski mahatauti..odotan "innolla" millon se on miulla, ja etenkin tytöllä :( Pitäiskö lähettää tuo tyttö vaik mummolaan, katsoa joko se on tarttunut. Nii no, jos on tarttunut niin sitenhän ne ukki ja mummokin voi saada sen taudin..
Tänä aamuna ja vähän yölläkin, tuntui semmoista juilimista alamahalla..mitä lie, toivotaan että ne kannattimet siel vaan nitisee ja kohtu kasvaa..

Viime raskaudessa ihmettelin kun pahimmat raskausarvet tuli yläpakaroihin ja reisiin, rintoihin myös haaleita. Mahaan ei tullut kuin muutama hassu ihan alas, vaikka etukäteen olin aatellut et tottakai se maha joutuu eniten venymään-->sinne tulee ne suurimmat arvetkin..

Miten voi olla et mulla paisui eniten takapuoli, vaikka mahassahan se vauva kasvaa?? :LOL:

Näin viisain aatoksin M rv 12+5 tänä aamuna =)
 
Huomenia vaan !

Täällähän on vallan hurjaa keskustelua... :whistle:

Mulla on aamupahoinvointi helpottanut ja muutenkin etominen huomattavasti vähempää :)

Kohdun tuntemisesta joku kyseli... Mulla tuntuu selinmakuulla aivan selvästi missä menee. Yläreuna on noussut jo aika lähelle navan korkeutta...Itsekin jo mietin, että voiko se jo olla niin korkealla ;) Siinä se kasvaa, maha pömpöttää kanssa siihen malliin, että kohta saa siirtyä johonkin äitiyshousuihin!

Ensi viikolla ois sitten eka ultra =) Kertoilen kuulumisia sitten taas.

lumi* ja masu rv 13
 
Hui, mikä lie ollut etiäinen että aloin kaverin vointia kysellä kun hänellä laskettu aika 18.5. eikä oo maanantain jälkeen oltu missään yhteyksissä. Noh, poika oli syntynyt hänelle eilen hätäsektiolla - pojalla sydänäänet pari kertaa romahtanut ja supistukset epäsäännölliset. Nyt onneks kaikki ok, poika tarkkailussa teholla mutta ei mtn vakavaa.

(.) Hassua ajatella että huomenna tulee täyteen rv 14 kun maanantaina vielä elin rv 12+ :) NP-ultrassa siis korjattiin viikkoja. Miekin luulen tuntevani kohdun "rajat" selinmakuulla ollessani, mutta en oo ihan varma -esikoinen tulossa..
 

Yhteistyössä