*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Minä varmasti liityn Perfectan ja Ellun seuraan, sit rv 42 puskemaan pihalle 5 kiloista vauvaa:( Ei ois uutta, esikko kun syntyi rv 41+5 käynnistettynä.
Mutta, eipä siihenkään ole kuin viitisen viikkoa mullakaan:)

Minuu toisaalta pelottaa et miten tuon esikon hoitohommat nyt menee, etenkin jos lähtö koittaa yöllä. Pitäis tilata synnytys viikonlopuksi, et tyttö pääsisi miun vanhempien luo. Tai jos ees etukäteen voi tietää, nii osais äitini pyytää vapaata töistä :) Mut hööh, se ois liian helppoa.

Toisaalta taas ootan innolla näkeväni millainen peikonpoikanen sieltä tulee tällä kertaa..ja sit kun sitä pääsee nuuskuttaa ja silittelee..oih. Se on sit niin pieni ja avuton, ne pienet kädet ja jalat, vaaleenpunanen ryppynaama..ja sillä on varmana taas musta pystytukka tullessaan, niinku tytöllä oli..oli se sulosen näkönen.

Voi hitto, ruoka meinaa palaa pohjaan kun jään tähän haaveilemaan..no, tsemppiä itse kullekin suppareiden kans tai niitä toivoville!

Tsemppiä Sannalle huomiseen koitokseen!!! Ihanaa kun alkaa noita vauvoja syntymään. Mä oon täällä niin kateellinen, minäkin haluan jo Veikan syliin!!

Kävin tuossa kaverin luona tupperi esittelyä seuraamassa äitin ja siskon kans ja jopa tilasin yhden kakkukuvun, vaikka noi on kyllä silkkaa huijausta nuo hinnat. Veikka mylläsi koko ajan mahassa ihan hirveästi, että oli ihan paha istua. Kai se halusi ilmoittaa että hän ei halua noita akkojen löpinöitä kuunnella. Taitaa olla miehinen mies tulossa :)

Joo mut jos menis linnottautumaan telkkarin ääreen loppuillaksi ja odottelemaan isäntää iltavuorosta kotiin, tosin kotiutuu vasta puol 11 aikoihin.

Sannalle hirveesti tsemppiä matkaan :heart: =) Varmasti on jännät hetket sulla menossa! Saatkohan sä nukuttua ollenkaan?? Mä en varmaan saisi sun asemassa :whistle: Mutta toivotaan,että kaikki menee hyvin ja pääsette Nipsun kanssa yhdessä osastolle =) Kaikki varmasti odottelee täällä kuulumisia joten tuuhan kertomaan kun vaan jaksat =)

Hillan tilanne myös jänskättää :whistle: Meneehän tämä nyt jo vallan jännäksi kun vauvoja vaan alkaa putkahteleen! Niin,pianhan on jo marraskuu ja me muutkin jakaudumme tuota pikaa :eek: Missä ihmeessä tämä aika on mennyt...

Selvisi syy mun väsymykselle... Mulla oli siis neuvola ja mun paineet on vain 98/64 ja hb ruhtinaalliset 106 :eek: Hainkin ihan hyvällä omalla tunnolla kaupasta salmiakkia ja sipsiä illaksi :p Pakko saada nousemaan paineet,etten pökerry viä johonkin :eek: Muuten kaikki ok. Painoa kyllä tullut yhteensä jo yli 12kg :eek:

Ukko on saikulla muutaman päivän. Löi kyynärpäänsä yksi päivä naulaan ja viime yönä kyynärpää kipeytyi niin,ettei ukko saanut nukutuksi ollenkaan. Sai ab-kuurin kun se on tulehtunut ja kyynärpäässä ihan sellanen pussi. Nyt kuumeessa ja jos kuuri ei tehoa niin sairaalaan suonensisäselle lääkitykselle :/ Likasesta naulasta mennyt joku pöpö elimistöön. Että kiva kiva :|

Mä oon ollut kuin elohiiri koko päivän. Nyt vasta oikeestaan istahdin vähän pidemmäksi aikaa. Järjestelin tuon makkarin ja muutenkin oon siivoillut yhtä sun toista. Alapäätä vihloo kyllä mukavasti :headwall:

LilliM+Kaapo 34+5

Kauhee väsy iski tänne...kohta nukkumaan et jaksaa aamulla herätä sinne rasitukseen...jos saa ees nukuttua...poika ollu ihan kauhee elohiiri tänään, sen siitä saa kun se eilen katto miun kanssa hämähäkkimiestä ja sil oli yks hämähäkkimies college kaapissa niin koko päivän leikkiny sitä sitten...meinaan jo alkaa väsymään tuohon riehumiseen, jos se menis miun kanssa nukkumaan yhtäaikaa... jaa ei kait tässä muuta nyt, silmät ei meinaa pysyä auki...

Sannalle vielä tsemppiä :heart:

Perfekta ja hattivatti 37+5

Pitkästä aikaa...... Kuulumisia olen lueskellut melkein joka päivä vaan en ole saanut kirjoitettua.
Sannalle tsemppiä huomiselle
Jos alku meni hyvin niin nyt alkaa meikäläisen ruumis reistaileen; suolisto ei pelaa, krampit joka päiväisiä, istuminen hankalaa, vihlontaa alapäässä.....listaa vois jatkaa vaikka kuinka. Vaan kunnon suppareita ei kuulu vaikka mitä tekis tai olis tekemättä. Mua alkaa nimittäin hirvittään tuo hoitajien irtisanoutumisjuttu kun niin irtisanoutumiset alkaa maanantaina ja mulla olis aika sunnuntaina. Jos huonosti käy niin Seinäjoelle tai Loimaalle käy matkamme synnyttämään. Ei oo helppoo :headwall: Kun ei oikein edes tiedä mitä odottaa, paitsi ihanaa pientä kääröä =)
Aloitin tänään innoissani eteisen tappettien repimisen josko sais edes jouluksi tai ristiäisiksi uudet seinään ellei jo ennemmin. Laitettiin äiteen kanssa viime viikolla olohuoneeseen just uudet.
Vauvalle on kaikki muu valmiina muttei sairaalakassi, ja itseltä puuttuu kanss. Josko huomenna sen laittais ihan varmuuden vuoksi. Olisin valmis synnyttään vaikka huomenna jos natiainen päättäis tulla. Toisaalta pari viikkoa tekis terää hänen keuhkoilleen..... Ei mulla vatsa tiellä ole, en sen takia siitä eroon halua mutta olis niin kiva saada tänne joku kaveri päiviksi
;) ;)

Jokos tuli puhdistettua omaa ilmanalaa tänne tarpeeksi? Tsemppiä kaikille muutamiksi viikoiksi.

pikku-jussi ja natiainen 36+1

Heips keips!

Täällä taas pitkästä aikaa :wave: Huomenna ollaan viikon verran asustettu omaa majaa, pikkasen on vielä kesken remppa, mutta asuttavassa kunnossa siis....listaa ja jotain pientä puuttuu jostakin. Onneks päästiin ennen vauvan syntymää, ehtii esikoinenkin edes hiukan tottua. Yhtään en tiedä, mitä kenellekin kuuluu, mutta yritän palata ruotuun pienelle viiveellä.

Torstaina kävin lääkärissä ronkittavana kolmen lääkärin voimin, oli siis varsinainen neuvolalääkäri ja kaksi viittä vaille valmista lääkäriä opissa. Kaulaa oli vielä jäljellä, sormelle oli auki ja päivittäin supistelee, joten eteenpäin porskutetaan :) Ens viikolla pääsen vielä painoarvioon, kun oli opiskelijoitten tähden niin paljon lääkäriajat myöhässä, että lääkäri ehdotti tällaista järjestelyä...halusi itse kyllä, että arvio tehdään, kun sanoi, että harvoin päästään näin komioihin sf-mittalukemiin ja harvoin vatsa on näin hyvän kokoinen :whistle: Rv 36+1 mitta oli siis 40cm, kahdessa viikossa kasvua 6 senttiä :eek: Olihan tuo pötsi esikoisestakin jo iso, muttei kyllä näin iso! Mielenkiinnolla odotan arviota tällä kertaa ja hyvähän se on, ettei yli päästetä, jos isoksi veikkaavat.

Vattihattu ja ernopirkko rv 36+5 :heart:

Kiitos vaan kaikille ja tuun kertoo kuulumisia kun kotiin päästään..

Vaikka kuinka kauan taas koittanu saada tänne jotai tekstiä näkyviin, vaan kokoajan jumittaa, ärsyttävää..

Eiköhän sitä saa nukuttua, kun on niin väsy.. Tossa nukuin joku puol tuntia sohvalla ja ajattelin et katon BB:n ja sitte meen nukkuu..

Koittakaahan jaksella :hug:

Sanna ja Nipsu 35+5

iltoja tännekkin..

käytiin tossa äsken koirien kans suht reippaalla lenkillä kun kerranki ei sattunu mihkään *toistaseks*. Oli kyl ihan kiva kävellä kunnolla eikä vaan löntystää niinku tänään päivällä :)

HE82: joo no oon mäkin vähän alkanu miettii et mitäköhän sieltä neuvolasta tullaan sanomaan jos tota tahtia paino nousee. Kun en kanskaan oo mitenkään erityisen paljon vetässy mitään makeeta.. hyvä jos sillon tällön jotain.. No oiskohan se vaan tätä loppua kohden? Sopii toivoa ettei ihan hirveitä määriä enään nousis :ashamed: Ei se terkka mitään sanonut,ainakaan vielä..saas nähä ens kerralla.. Mä huomasin et nilkoissa on turvotusta, mut sitä nyt on minimaalisen vähän ja aina vaan iltasin.. eli "kostautuu" seisoskeleminen ja kävely päivältä sitten näin iltasin..
Ärsyttävää sikäli vain kun tietää ettei oo mitenkään kummemmin syöny ku ennenkään ja sit yks kaks tulee vaan lisää :eek: No ehkä se vauva mikä siellä kasvaa vaan? :eek: :whistle: ;)

PIKKUM: no kyllä mäkin vähän kattelin sitä vaakaa ja varsinkin neuvolakorttia mihin niitä lukemia lisäs :eek:

HELMENTYTTÖ; juu huomasin mää et EMMAMMA on tytön pyöräyttänyt :) Tarkotinkin sitä että sit kun hän jaksaa ym niin ois kiva kuulla kuulumisia =)

Hillakin tais tosiaan päästä tosi toimiin.. sieltäkin suunnalta mielenkiinnolla odotellaan kuulumisia !

Kyllä sulla SANNA on jännät paikat, ite en kyllä varmaan sais nukutuks
:)
Onnea sulle vauvanhaku reissulle :heart: :hug:

Mulla noita supistuksia kyllä on ja ehkä hyväkin niin tietää ainakin et ehkä saa jotain aikaseks.. mut silti jotenkin tuntuu et mä kärvistelen (muutaman muun kanssa ;) )täällä vielä reippaasti lasketun ajan jälkeen :LOL: :kieh:
No kyllähän se vauva tulee sit kun on valmis :p

VATTIHATUL:ltakin oli kiva kuulla kuulumisia, sielläkin vielä yhdessä koossa toistaiseksi :)
Aika hyvän kokoinen tuo sun sf-mitta :eek: !!

Saas nähä mitä yö taas tuo tullessaan.. untako vai ei :whistle: Yleensä alkuyö menee siihen et saa ravata veskis kun vauva painaa rakkoa niin pirusti.. ja sit vihlaseee |O

mut jos siirtys vaik töllön ääreen..

Kiitos vaan edelleen toivotuksista.. Luulen kyllä että saan nukuttua, kun väsyttää.. Mies meni tossa ysin aikaan jo nukkuu, on sitte reipas huomenna aamulla, pääsee pesee jne Nipsua ku mä jään paikattavaks..

Tuli tää tieto vaan niin yllätyksenä vaikka olinki tietoinen, että tällä vkolla leikataan, mut olin jotenki asennoitunu keskiviikkoon, mut sama tilanne olis huomenna ollu jos se leikkaus ke olis ollu..

Sisko oli kahden nuorimman poikansa kanssa ollu ostaa tänään vauvalle vaatteita, pojat oli saanu valita ja odottavat kuulemma innolla serkkua ja nimenomaan tyttöä. Siskolla ku 3 poikaa, siskon miehen veljellä 4 poikaa, kaikille niiden tuttavaperheillä poikia, yks tyttö löytyy yhdestä perheestä niin tyttö todellakin tervetullut joukkoon..

Äiti sano tulevansa sitte tänne auttaa kunhan päästään kotiin..

Ainoo mikä oli musta vähän ikävää tänään, oli ku yks kaveri sano, et toivottavasti nyt sit kaikki menee hyvin. Kiva asenne.. Mä ainakin ajattelen et kyl kaikki menee hyvin. Kyllä ne hommansa tuolla sairaalassa varmasti osaavat..

oh hoh, jos menis vikat mehut juomaan ja kattoo et kaikki tavarat on kasassa ja sit nukkuun..

Jospa ne mun supparit nyt lähtis sinne teille :D

Voikaa hyvin :wave:

Sanna ja Nipsu 35+5

Aamuyötä..
Esikko herätti jälleen, tällä kertaa jo tähän aikaan. Aattelin että jospa se hetken tuossa ihmettelee ja lähtis sit miun kans takas nukkuu.
Tuossa kun heräsin, nii tyttö pyöri vieressä ja höpötti, en tajua mikä sen tähän aikaan ees herätti..no sittenpä pitikin vessaan lähteä. Yks asia mitä oon nyt huomannut erilaista, on et on ollu yölläkin isompi hätä..en tiä sit oonko muka syönyt jotian erilaista vai mikä? Sen jälkeen kun sänkyyn pääsin, luuoen tunteneeni supistuksen!
Siis alaselkää poltteli ja alamahallakin tuntui epämukavalta, masu oli myös vähän pinkeenä, iha kuin vauva ois joka suuntaa koittanut punkea siel.
Tässä istuessakin alaselässä tuntuu jotain. Tais siis Sannan lähettämät supparit alkaa tulemaan perille, tänne ainakin :)

Mutta, nyt rittää nukkumista taasen..öitä!

Sanna: Tsemppiä matkaan :hug: =) :flower: Tule kertoilemaan nyytistä kun palaudut kotiin jos ehdit jossain välissä. :heart: :heart:

Täällä taas uneton yö.... tosin siksi kun tuo pikkuneiti on päättänyt jälleen vallata koko sängyn itselle ja isille! :kieh: Täytyy ottaa itse kunnon päikkärit tänään kaikessa rauhassa kun saa neidin ensin tonne tarhaan.

Painoa on varmaan tännekkin pullahtanut viikossa kun on turvotus aika mahtava. Ajattelin nyt ryhdistäytyä ja tänään soitella siitä. Jos pääsisi tsekkaamaan paineet, ettei ole hypännyt nyt ihan mahdottomasti.

Esikoisen lahja: Ostin hänelle kirjan joka kertoo kun vauva tulee kotiin. Sit ajattelin kävästä ostamassa hänelle sairaalavierailun ajaksi värityskirjan, uudet kynät, tarroja ja nami askin ja tripin. Laitan ne sitten hänelle pussukkaan kanssa, että saan antaa ne hänelle sairaalassa.

Kivasti me aletaan jakaantumaan täällä =) . Itse olen asennoitunut että menee kaksi viikkoa yli kuten tytön kanssa. Et vaikka la mulla onkin jo ensi viikolla niin tuskinpa mitään tapahtuu silloin.

Mitenkäs muiden "urheilut" sujuu? Olin eilen taas sinnikkäästi pururadalla kävelemässä, mutta täytyi vaihtaa lyhempään reittiin kun nuo ylämäet alkaa olla aika haaste. Tulee nimittäin suppareita ja täytyy pysähtyä hengähtämään. Vitsi kun tytöstä pystyin vielä samana päivänä tekemään hiihtolenkin, kun jouduin sairaalaan.

:ashamed: :ashamed: olen tässä jo monta kertaa koittanut pestä nää yläkerran ikkunat, jos sitten tänään päikkäreiden jälkeen onnistuisin sen tekemään. Oikein hävettää kun joka kerta kun olen sen uhannut tehdä olenkin keksinyt jotain paaaaaljon tärkeämpää.

Mutta jos menisi tekemään aikasita aamupalaa itselle, saisi kerrankin syödä rauhassa. Ja tsemppiä ja haleja täältä muille :hug:

viivin kaveri 38+5

Huu, tulin illalla mökiltä ja tänne heti pistäytymään - täällähän alkaa tapahtua!

Sannalle hurjasti onnea ja tsemppistä vauvanhakureissulle!!

Toivottavasti Hillakin tulee kuulumisia kertomaan jahka ennättää - kyllä jotenkin nyt alkaa konkreettisesti itsekin uskomaan, että sen omankin nyytin ihan kohta saan viereen tuhisemaan. Sitten aikanaan, luulen nimittäin minäkin, että viimeisten joukossa täällä vaaputaan. :LOL:

On täällä varmaan tästä ollut puhettakin, mutta onko kellään kokemusta lantion löystymisestä? Mulla alkoi n. viikko sitten tulemaan sellaisia oireita, että esim. pitkän istumisen jälkeen noustessa kävely on yhtä tuskaa - tonne nivusiin sattuu ihan tolkuttomasti. Pitää kävellä sillai et raahaa toista jalkaa perässään kun ei pysty sillä ottamaan askelia. Jostain neuvolan opaskirjasesta luin ettei sille kait ole oikein mitään tehtävissä? Viimeiset viikot tulee varmaan olemaan mielenkiintoisia...

Huomenta vaan,

Joopajoo, taas näitä aamuja... Ensin en meinannut nukahtaa, yö meni vähän miten sattuu ja ylhäällä jo kuuden jälkeen. :ashamed: Ainakin paha olo onneksi vähän nyt helpottaa, kun sai syötyä... Piiitkä päivä vielä edessä...

Enpä näemmä ole ainut, joka tuskailee tuon painon melkoisen nousun kanssa. :/ Kun ruokavalio ei sinänsä ole juurikaan muuttunut, nykyisin syön itseasiassa melkeinpä vähemmän kuin aiemmin, kun ei yksinkertaisesti edes pysty syömään sellaisia määriä kun tuossa pahimmillaan. Alkuraskaudesta söin kuin hevonen ja silloin painonnousua tuli todella vähän, välillä ei mitään. Ja nyt kun syön melkeinpä samanlaisia määriä kuin ennen raskautta, paino vaan nousee kohisten! Meillä ei kotona edes suurempia herkkuja koskaan ole (en osta niitä, kun ei ne säilyisi meillä :D ), joten siksikään ei pitäisi tuolla tavalla nousta. Omituista. :whistle: No viime lauantaina vedin sen irtokarkkipussillisen, josta tunsin huonoa omaatuntoa koko sunnuntain. Harvemmin tuollatavoin tulee mässäiltyä. Se saattoi ehkä aiheuttaa verenpaineen nousua eilisellä neuvolakäynnillä, mutta en usko, että painossa juurikaan näkyy. :whistle: Mutta joo, taitaa tämä siis kuulua tässä vaiheessa asiaan... Pudoteltavaa on sitten raskauden jälkeen... :|

Viivin: Mun urheilut on sujuneet vaihtelevaisesti. Tuo selkä on tahtonut vihoitella, jos enemmän on jaloillaan ollut. Joten on sitten tullut vähennettyä sitä puolta. Nyt on tosin taas paremmin jaksanut selän kanssa (mikä on omituista: mitä enemmän on painoa, sitä enemmän jaksaa jaloillaan painaa. :whistle: Johtunee siitä, ettei töissä kuitenkaan tarvitse kärvistellä?), joten on enemmänkin jaloillaan oltua. Hyötyliikuntana eniten tulee liikuttua ja kävelylenkkejä muuten muutaman kerran viikossa. "Normaalielämässä" käyn säännöllisesti salilla, mutta se jäi jo ajat sitten kaikenmoisten kolotusten ja huonovointisuuksien takia. Tänään hyötyliikuntana on siivousta. Jahka päivä tästä valkenee, alan hommiin. :)

Joopasjoo, uskaltaiskohan sitä kupin kahvia juoda...

mussu & pulla 35+4

Huomenta!

Eilis iltana alkoi sit mullakin remppaamaan paikat.. Lonkkia vihloi monta tuntia oikein julmetusti ja mahassa möyrittiin oikeen kunnolla aaltoliikkeitä monet tunnit. Alapäätä vihlo ja oi oi.. ajattelin jo et joko nyt pian synnyttämään päästään, mut eipä tietenkään. Vielä nyt aamullakin herättyä oli lonkat ihan hellänä..

Urheiluista joku kyseli.. Mä en oo voinu kävellä parii sataa metriä pidempään enää kesän jälkeen. Muistan et aikasemmissa raskauksissa kävelin joka päivä kaupunkiin ja takas yht. 14km/pvä ja ihan synnytykseen asti, mut nyt en oo kyl kyennyt. Muuten sit töissä tuli kilometreja aika kivasti..

Nyt lisää aamukahvia..

Ellu 38+1

Huomenia :wave:

Jännä kun aamusella heräsin poikaa laittamaan kouluun niin ekana melkein tuli mieleen,että Sannalla taitaa olla Nipsu jo maailmassa =)

Kukas täällä kertoikaan,että ylämahassa tuntuu niinku elohiiri nyppisi niin mulla tuntuu samaa,mutta alamahassa. Yöllä kun hetken olin hereillä niin kauhee nyppimistunne oli alhaalla. Sitten se kyllä menee ohi...en tiedä yhtään mistä se voisi johtua.

Urheilusta: Vähiin on jäänyt :ashamed: Kävely ei yksinkertasesti houkuta ollenkaan,mutta pyörällä tulee liikuttua jonkin verran. Eilenkin mentiin pojan kanssa neuvolaan pyörillä. Matkaa ei nyt ole kuin parisen kilsaa,mutta kuiteski. Mietinkin tuossa juuri,että kuopusta kun odotin lopuilla ja se oli kevättalvea niin neuvolaan mentiin esikoisen kanssa joko niin,että lykin rattaita tai vedin rattikelkkaa :whistle: Nyt en voisi kuvitellakaan pystyväni moiseen! Ja ihan vika neuvolakäyntikin mentiin jalkapatikalla.

Mutta jospa menis kahvinkeittoon kun meidän talon loputkin miehet suvaitsivat herätä |O

LilliM+Kaapo 34+6

Huomenia

Sokerirasituksessa käyty ja iltapäivällä on se neuvola 15.30 ja saan tulokset niistä...katsotaas nyt mitä niistä löytyy...jos ei löydy mitään niin pakko alkaa jotain muuta sitten tekemään...

Ja ne pirskatin remppamiehet on edelleenkin kateissa...soitin jo isännöitsijällekin, mut oli varattu soittaa miulle kuhan vapautuu...ärsyttävää olla "evakossa" omassa kotona...koskaan ei tiiä milloin lähtö tulee, paikat on kuin lähtevä laiva ja koko ajan saa kytätä milloin ne tulee et verhot otetaan vasta sitten pois :headwall: :headwall: arrgghhhhh |O |O

anteeksi purkautuminen...

Varmaan sannalla tosiaan alkaa olemaan nipsu jo sylkyssä siellä...oi että ihan kateelliseksi miltei vetää :ashamed: mutta jokaisella meillä on se oma aika jolloin saadaan nyytti syliin :heart:

Perfekta ja hattivatti 37+6

Täälläkin lonkat ovat tulessa yötä päivää! Kuuma haudetyyny auttaa niihin ainakin minulla.
Selkäkivut on muuttunu erilaiseksi,on sellaista jomotusta eikä vihlo enää niin kuin ennen.

Yöt ovat tosi rasittavia, kahden tunnin välein saa ravata pissalla ja unesta kiinni saaminen kestää ja kestää..miehen olenkin passittanut nukkumaan eri huoneeseen,et se saa nukkua rauhassa ja jaksaa lähteä aamulla töihin.

Olisin jo niin valmis synnyttämään...vaikka varmasti masuasukin potkuja ikävä tuleekin.
Perjantaina olis neuvola mutta uhkasin miehelleni et sinne en enää mene, koska vauva syntyy sitä ennen...mutta taidan minäkin täällä roikkua vielä marraskuussakin.

N 77 ja 38+5

Viimeinen lääkärinneuvola takana ja minä taidan notkua täällä vielä seuraavat 5vko. Mitään ei oo tapahtunut alapäässä. Kohdunkaula edelleen kiinteä ja 3cm pitkä j akohdun suu tiukasti kiinni. Eli se siitä etuajassa syntymisestä. Painoarvio ultrassa oli nyt 2840g, eli semmonen 3,5kg on jos lasketunajan tienoilla syntyy. Onneksi ei mikään jättiläinen tuu, mitä alussa pelkäsin. Tuota lantiotakin se paineli ja runno ja sano että normaalin tuntoinen on joten alatiesynnytys edessä.

Tässä muuta tuloksia:

Paino: +600g/vko (yht.10,5kg)
RR:128/80
Pissa: puhdas
Sf:31
Tarjonta:rt
Turvotus:-
Syke:+
Liikkeet:+

No mut eikai siinä, nyt vaan odotellaan ja toivotaan että alkaa joskus syntymään. Käynnistykseen en haluais joten toivotaan ettei enää 5vko tarvii kärvistellä. Tänä iltana ois eka synnärivalmennus ja ens tiistaina toinen. Lääkäri vaan totesi tänään että hyvin kerkeet valmennukset käymään vaikka näin myöhään jäivätkin, ei pelkoa että ois seuraavan parin viikon aikana lapsi ulos pyrkimässä.

Sanle ja Veikka 37+0

Huomentapäivää!

Mäkin ensimmäisenä aamulla mietin et jokos sillä SANNAlla on nyytti sylissä :) :heart:

Urheilusta on ollu puhetta; Mun urheilut on siinä et koitan aina kun pystyn hyötyliikkua esim kävellä rappuset tähän neloseen ja sit tietty koirien kans tulee käytyä lenkillä. Ihan oman voinnin kannalta riippuu minkälaisia lenkkei,välillä vähän pidempii ku joskus..esim eilen pysty hyvin menee pidemmän lenkin ja kohta pitäis taas lähtee. Jos ei kolota niin jonkun reippaan lenkin vois mennäkkin kun sen verta hyvä ilma :)
Ennen raskautta kävin pelaa aina sillon tällön sulkista ja oon ajatellu et jos vielä joku pv alkais salilla käymään,saa nähä =)
Kyllä sitä joka pv koittaa jotenkin ees liikkua ettei ihan sohvaperunaks jäis
:ashamed:
Ja samalla pitää vähän kattoo mitä syökin.. vaikka en tosiaan oo erityisemmin herkutellukkaan. samanlailla kuin DJ MUSSUKKA niin joskus sillon tällön saatan karkkia syödä mut enpä muuten. No ens viikolla taas näkee mitä vaaka näyttää neuvolas.. toivoo sopia että kun vauva on pihalla niin painonnousu pysähtyy :D

Mutta nyt koirien kanssa :wave:

Käännytysyrityksessä käyty ja yritykseksi jäi. On sen verran itsepäinen tyyppi tuolla mahassa että ei suostunut pysymään oikein päin :headwall: lääkäri löysäsi otetta ihan pieneks hetkeks (musta ei kyllä siltä tuntunut) ja siinä pääs sitten vauva ponkasemaan takasin istumaan. Ei ollut mikään miellyttävä kokemus, mutta kyllähän tuon kesti. Mulla vaan on iho tosi arka tosta vatsalaukun kohdilta jo muutenkin, joten kun lääkäri joutu painamaan siitä, niin sattu ihan vietävästi!! |O lääkäri ei halunnut alkaa enää uudestaan kääntämään, koska se oli niin epämiellyttävää ja tuotti tuskaa mulle.

Joka tapauksessa, jos nyt ei tapahdu suuren suurta ihmettä, eli että vauva kääntyis tässä vielä itsekseen, niin siinä tapauksessa meidän pieni näkee päivänvalon 14.11. :heart: Sektioaika on siis varattu. Olin ihan varma että olisin tosi pettynyt jos joudun sektioon, mut en enää olekaan. en uskalla alkaa edes yrittämään synnytystä alakautta, joten eiköhän tämä nyt ole kaikista turvallisin vaihtoehto. Jännä vaan että saa itse päättä lapsen syntymäpäivän ;) :whistle: ja jotain positiivistakin, päästään sen mahdollisen lakon alta pois, mulla kun la olis ollu 20.11 ;)

Nyt on sellainen olo, kun olis rankemmankin urheilusuorituksen tehnyt. Vähän on maha punainen ja kosketusarka, mut muuten olo ihan ok.

Sannalla taitaa Nipsu olla jo sylissä =)

Nyt on pakko mennä pitkäkseen :wave:

H82 36+0

Joo toi ulkokääntä ei oo ihan maailman hellävaraisin toimenpide :hug:

Se elohiiri vatsassa, mistä joku kysyi, on todennäköisesti hikka. Vauva siellä on alkanut tekemään hengitysliikkeitä niin kuin pitää ja hikkaa aina välillä.

Tää kolmas vatsanvaltaaja on mulla hikannut ihmeen vähän. Muut ovat sit varmaan hikanneet tänkin edestä =)

Liitoskipuja löytyy täältäkin sen verran, et en muista koska olis viimeks ollut särkylääkkeetön päivä. No, eipä tätä enää kauaa kestä ;)

Pinna on vaan niin kireellä kun koko ajan johonkin sattuu |O . Mä puran kiukkuni lähinnä koiriin, niille tulee välillä karjuttua kuin pieni eläin. Harvemmin silti turhasta, mut ehkä pienempikin riittäis :ashamed: Kyllä toi mieskin osansa saa silloin kun se on kotona. En yhtään ihmettele että se käy reissutöissä, kun kotona oottaa kauhee louhikäärme, joka vaan karjuu :D Se siis on viikot töissä rentoutumassa...

Painoarvio mulla oli viime polikäynnillä 2,4 kg pari viikkoa sitten, joten näillä näkymin aika samankokoinen mötikkä tulossa kuin mitä edelliset olivat: poika 3270 g ja tyttö 3260 g. Tän siis pitää olla 3250 g että sama linja säilyy :D

Eipä tässä muuta, moi :wave:
Emcom ja teemu 36+4

Yhteistyössä