*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Käytiin taas polilla aamusella ja labrassa samalla antamassa ne sektioverikokeet. Meidän neiti B olikin päättänyt että kaverin naaman tuijotus on ruvennut kyllästyttämään ja pyöräyttänyt itsensä raivotarjontaan :D On kai sitä saanu tässä viikonloppuna ihmetellä että kun ei liikkeet tunnu samalla tavalla, no ei kai ne tunnu ei, jos toinen siellä ihan toisinpäin köllii! En kyllä tuota kääntymistä ole itse rekisteröinyt ollenkaan, mikä tuntuu hieman hassulta.. kuitenki semmoinen pari kiloinen möykky kuperkeikan heittäny. No mutta synnytystapaan tuo tarjonta ei vaikuta, kun ensiksi tuleva vauva on tulossa peppu edellä.

Nyt vaan vietellään viimeisiä päiviä massun kanssa, sitterit tuli tänään postissa =) Vielä kun pullot ja tutit tässä keittelen, ja laitan vauvojen kotiintulovaatteet valmiiksi kaukaloihin niin kaikki on valmiina :heart: No joo, ja voishan sen repun etsiä ja laittaa omatkin tavarat lähtövalmiiksi ;)

Liituraita 37+1

No niin, viimeinen ultraus tehty, ja edelleen poika siellä köllii :heart:
Ja Sanle, sama homma kun sulla, paikat tiukasti kiinni ja kaikki kaulat jäljellä :LOL:
Mulle vaan lääkäri sano, et ei ainakaan tällä viikolla synny..meinasin sanoo,et aikasemmatkin on tullu silleen, et synnärille mentyä paikat on ollu vaan sormelle auki ja parin tunnin päästä on vauva ollu vieressä. No, katotaan miten tämä menee. Eipä tässä kiirettä :eek: kyllähän minä vielä jaksan pingviinikävelyä muutaman viikon irvistellen samalla liitoskivuista :LOL:
Painoarvio tällä hetkellä oli tasan kolme kiloa.

Minäkin aamulla kun sänkyjä pettasin ajattelin, et Sannalla taitaa olla jo nyytti sylissä..Millonkas sulla liituraitaruutupaita olikaan se sektiopäivä? Perjantaina?

Joo, kysyin lääkäriltä vielä et jos yli lasketun ajan menee ja lakko tulee, niin mihinkäs suuntaan sitä lähetään synnyttään? Murahti siihen vaan, et ei ole ohjeistuksia vielä annettu. Sit kätilö kiirehti sanomaan,ettei kannata huolehtia ollenkaan, kyllä se ulos saadaan..No en minä ajatellukkaan, et vauvalle vois sanoo, et odota kuule kun kätilöt lopettaa lakon, tule vasta sitten :eek:

No joo, jospa tästä lähtis vaikka kahvia keittään, ei ookkaan vielä tälle päivälle närästäny..Ja mitähän Hillalle kuuluu?

Krista ja pikkunen 37 + 1

Sannalla taitaa olla nyytti sylissä jo :heart: :flower:

Neuvolakuulumisia:
paineet 122/72
pissa puhdas
painoa tullut kaikenkaikkiaan 13kg
rt

Seuraava nla aika laitettiin la päivälle eli 2.11. Saa nähdä vieläkö sinne tarttee mennä "kokonaisena"...
Pahoittelut teille kellä on kaikkea kipuja ja ramppoja :hug:
Miusta tuntuu,että multa on kivut hävinny lähes kokonaan :eek: Lasten kanssa ulkoillaan ihan normaalisti ja koirien kanssa tulee iltaisin käytyä lenkillä. Välillä pitää oikein kokeilla ,että ollaanko sitä raskaana ollenkaan ,kun pystyy reippaasti kävelemään :whistle:

Tässä vain sitten ootellaan...

lumi*+masukki 38+4 (esikoinen syntyi 38+5)

HE82: No voi hitsi, ei sitten onnistunut. Mutta voisin kuvitella, että tuntuu kuitenkiin hyvältä, kun nyt on syntymäpäivä tiedossa. Lapsi pääsee silloin turvallisesti tähän maailmaan. :heart: Ja vielä ennen niitä irtisanoutumisia. :)

Sannalla onkin varmaan jo nyytti sylkyssä. :heart:

nita: Hehe, enpähän ainakaan ole siis ainut. :D

Mä olen niin innoissani, että täytyy tännekin tulla hehkuttamaan mun päivää: Mulle selvisi just, että saankin vielä periaatteessa täyden palkan tammikuun alkupuolelle asti! Jei! =) PAM:n neuvotteluiden perusteella tuo tuli voimaan tämän kuukauden alussa alkaneisiin äitiyslomiin (olen siis hotellissa töissä ). Tarkistelin sitä jo kertaalleen PAM:lta mutta silloin sanoivat, että se astuu voimaan vasta ensivuoden alusta alkaviin äippälomiin. Noh, tänään tuli PAM:n lehti, jossa joku muu äippälomalainen hehkutti sitä (oli jäänyt kuukauden alussa töistä pois). Minä sitten ihmettelin, että mitä helvettiä. No soitin PAM:in ja olivat infonneet mua aiemmin väärin. :kieh: Täytyy taas vaan soitella työnantajalle ja Kelaan ja verokorttikin uusiksi vielä kerran lasketuttaa. Mutta rahatilanne helpottaa niiiin paljon taas vähäksi aikaa! Jei! =)

Ja lisäksi tänään oli ihan selkeitä supistuksia! Vihdoinkin! =)

Onnenpäivä. :D ;) B)

No nyt ymmärrän, mitä tarkottaa ku kirjottaa pitkät tarinat ja ne vaan häviää :kieh: mull just kävi niin :headwall:

Nii Sannalla on kai jo vauva maailmassa :heart: :flower:

Vielä olisi kuukausi laskettuun aikaan... mut nopeesti tää aika on menny, kun ajattelee että vastahan sitä odotti että tulis se 12viikkoa täyteen et pääsisi kaikille kertomaan :D
Nyt on alkanu mullaki yöt olemaan aika valvomista, kun vessassa pitää ravata monta kertaa.Ja oli tuo poikakin kuumeessa kolme päivää, sanoin sille että herätä vaan minut jos et saa yöllä unta, niin noustiin sitte leffoja kattelemaan yöllä neljältä :) onneks on kunnossa jo! Nyt pitää lähtä viemään sitä harkkoihin

Hyviä vointeja :flower:

Painonmuutos +200g /vko (kokonaisuudessaan 9kg)
RR114/73
Hemppa 110
SF-mitta 31,5
Syke 140-155

Aamulla täytyy vielä mennä labraan antamaan verinäytteet kun valittelin ihon kutinasta niin sanoi että pitää sappihappo ja maksa-arvot katsoa.
Olikos jollakin ollut jotain häikkää noissa arvoissa? Mitä se sitten käytännössä tarkoittaa jos jotain vikaa niissä arvoissa olisi?

Jännityksellä täällä odottelen koska saa kuulla uutisia seuraavasta marrasvauvasta :D

katjuza ja ilmarijalmari 37+0 =)

Heips!
Voi, Sannalla on varmaan jo käärö sylissä..ootellaan kuulumisia, samoin kuin Hillalta. Olikohan muita nyt lähtenyt?

Tässä syöpöttelen itsetekemääni tonnikala-vihannes-piirasta..ihan hyvää on, vaikka itse sanonkin :D Keksit, jotka myös tein eilen, on kyl menneet parempiin suihin, taitavat mies ja tyttö tykätä, ees vähäsen :)

Pahoittelut, HE82, ettei käännös onnistunutkaan :( Mutta, tiedätpä nyt vuavan syntymäpäivän =) Melkein itsekin toivoisin että sen päivän tietäis jo.

Miulla on pitkin päivää ollut välillä selkä kipee, en tiiä johtuuko vaan huonosta asennosta vai mistä. Ja vauva potkuilee kylkeen niinku paraskin jalkapalloilija.
Aamuyöstä jo mietin et onpa kiva "nukkua" tälleen, vauva potkii toiseen kylkeen ja esikko toiseen, kun oli viereen tunkenut..Minun puolesta saapi tulla viereen, kunhan vaan tuliskin vaan nukkuu tuhisee, mutku tällä yleensä alkaa siinä se hyörinä ja pyörinä :(

No jaa, nyt hävis ajatus..

Mulla on vähän ollut ongelmia näiden sivujen kanssa. Välillä ei pääse edes lukemaan toisten kuulumisia ja sitten jos ja kun pääsee ja kirjoittaa pitkästi kommentteja + omia kuulumisia, ei homma toimi!!! :headwall: Tekstit katoaa tai sivut menee muuten vaan tilttiin....

Viivin Täällä on ollut samanlaisia tuntemuksia vatsassa eli vähän kuin elohiiri/kuplisi olisi tuossa ylävatsassa. Hikka ei kyllä taatusti ole ainakaan täällä kyseessä, se kun tuntuu aivan toisenlaiselta ja sitä paitsi eri kohdassa.

Sannalle onnea kovasti!
Hillakin on varmaan saanut nyytin jo syliin kun ei ole kuulunut mitään! Toivottavasti saadaan pian kuulumisia.

Nyt nämä jakautumiset siis alkavat olla todellisinta totta. Tulee itsellekin helpottunut olo näistä uutisista; tietää omankin h-hetken lähestyvän! Ihmettelin tuossa muistaakseni viimeksi omaa sf-mittaa, joka oli pudonnut sentillä. Pari päivää todella tuntuikin siltä, että vekara olisi siirtynyt alemmas, mutta nyt on kyllä taas NIIN ahdas olo että! Kylkiluihin sattuu aivan jatkuvasti ja peppu heiluu todella ylhäällä. Taisi muuttaa vekara mielensä tuosta kulkusuunnasta...

Yöt menevät pyöriessä. Sopivaa asentoa ei löydy kun pieneksi hetkeksi ja sitten täytyy taas veivata. Supistuksia on ilmeisesti öisin, sillä usein kun herään tukalaan oloon, vatsaan sattuu ja olen hiestä märkä. Vessassa ei ole tarvinnut käydä kun kaksi kertaa yössä, mutta asentoa on pakko vaihtaa TODELLA usein.

Tehdäänkö teille kotikäynti neuvolasta? Asia nousi esiin viimeksi neuvolassa. Täällä on siis tapana käydä kaksi kertaa kotona. Ensimmäinen kerta on pari päivää synnytyksen jälkeen. Toisen kerran ajankohdasta ei ollut puhetta, MUTTA nltäti tuo silloin tullessaan sos.puolelta jonkun työntekijän. Tarkoituksena on hänen sanojensa mukaan tutustuttaa perheet sos.puolen väkeen, jotta negatiivinen asenne vähenisi. En ole kuullut muilla paikkakunnilla olevan samanlaista käytäntöä... Nltäti sanoi, ettei kyse ole mistään kyttäyskeikasta, mutta minua alkoi kyllä välittömästi harmittaa ajatus vieraista ihmisistä kotonani. En ole ottamassa edes tuota nltätiä riemuiten nurkkiini pyörimään, saati sitten samalla kerralla kahta "tuntematonta" vierasta! Tällä hetkellä tuntuukin oikeastaan ärsyttävältä ajatukselta lähes kaikki vieraat!!! Olen jo muutamalle kaukana asuvalle ystävälle sanonut että tervetuloa kylään sitten joskus ensivuoden puolella. Pitkänmatkalaiset jäävät tietysti yöksi ja minua ei huvita passata ketään siinä vaiheessa kun pikkuisen kanssa koitetaan saada jonkinlaista rytmiä aikaan. Kun totta puhutaan, sellaiset toivotut vieraat tuntuvat TÄLLÄ HETKELLÄ olevan yhden käden sormissa. Hirvittää jo ajatus lässyttävistä sukulaisista, jotka tunkevat nenänsä joka paikkaan, ovat jatkuvasti pyytämässä vauvaa syliin ja ottamassa niitä halvatun valokuvia. Ja antamassa ohjeita yms. Olenko poikkeus näiden tunteiden kanssa? Kaipaako joku muukin "pesimisrauhaa"? Tavallisesti otan mielelläni vieraita vastaan, mutta nyt....... :/

Yritän taas kerran saada aatokseni ihan perille asti. Jos tällä kertaa vaikka onnistuisi!!!

Donu 37+2

Tuosta hikastahan miun piti sanoa..eli tää masukki on kyl ahkerasti hikkaillut, varmaan päivittäin ja parhaimpina kahesti.
Huooh, alkaa väsyttää, ku viime yö meni vähä harakoille..tytöstä taas ei huomaa mitään, et ois valvonut..mitähän tässä keksis et pysyis hereillä?

Donu Täällä tekee nlatäti kotikäynnin n. viikon päästä kotiutumisesta, eikä mitään sos.virkailijoita tms. oo mukana. Ja tosiaan vaan tuo yksi käynti sieltä puolelta. Vieraista sen verran, että ekan 2 vko oon sanonut rauhoittavani ihan täysin, vain isovanhemmat eli meiän äiti - joka varmaan saakin ekan viikon majoittua meillä tukena ja turvana :) - ja appivanhemmat saa käydä mutta muut käännytetään tylysti ovelta jos yrittäävät. Kaikki tulee kuitenkin olemaan niin uutta ja ihmeellistä kaikille meille kun esikoinen kyseessä, että haluan sen tutustumisrauhan meille ja olen sen myös synnyttäneille ystävilleni suonut. En ymmärrä ihmisiä ketkä on tunkemassa kylään kotiutumista seuraavana päivänä :headwall:

Tää päivä on kyl menny ihan ohi... En oo suoraansanottuna tehny yhtään mitään! Parin tunnin päikkärit otin ja sit teki kovasti "jotai" mieli, ni meninpäs sitten syömään karkkia.. Voi vitsi mikä olo tuli!! :x sen jälkeen piti sit maata seuraava tunti- tai kaksi... Ei tuu mitään! Nyt alkaa olo jo helpottamaan..

Täällä kans ahkerasti hikotellaan. Parhaimmillaan just parikin kertaa päivässä. Sit eilen illalla alkoi ihan uus ihme juttu.. tuntuu et alapäässä "pulputtaa". Tänäänkin muutaman kerran tuntunut. Mikähän ihme se mahtaa olla? Kaikkia ihme juttuja sitä tuleekin.

Mut jos menis taas huilaamaan. ei oo mikään kymppiolo...

Donu, mua kans ärsyttää suunnattomasti ajatus vieraista. Vähän pistää nyppimään jo tässä vaiheessa vaikka vauvaa ei vielä ole, kun tulee yökyläilijöitä.. :/ Just eilen miehelle sanoinki että hänen vanhempansa saa kyllä etsiskellä yöpaikkansa jostain hotellista sitten kun tulevat. Ovat aikoneet nimittäin tulla HETI ku vauva vaan ilmaantuu niin meille kukkumaan. En todellakaan kestä ajatusta, että heti sairaalasta päästyä täällä on sen seitsemän sortin ihmistä kaakattamassa ja tyrkyttämässä ohjeita ja neuvoja ja vinkkejä. Haluan olla ihan hissuksiin oman perheen kanssa, mielellään sen puoli vuotta jos mahdollista :D En kyllä muutenkaan oo kovin hanakka ottaan vieraita yökyläilyyn.. kai olen jotenki "tarkka" omasta reviiristäni.

HE82: täältäkin pahoittelut käännytys yrityksen kanssa mutta varmasti jotenkin helpottava tietää vauvan syntymäpäivä :hug:
tai en tiedä..ite olisi ehkä kivakin ;)

Kyllä täällä alkaa jo vauvat putkahtelee maailmaan.. LIITURAITARUUTUPAITA; sulla vielä kaksin kappalein. Nauti nyt vielä vauvamasusta kun voit ;)
:heart:

DONU: Täällä vissiin tullaan kerran käymään kotona neuvolasta mutta ei mitään sos.tätejä yms
:eek: pelkkä terkkari mun ymmärtääkseni tai ei ainakaan muusta oo ollut puhetta.
Ja taisi asia mennä niinkin että joko terkka tulee kotiin TAI mä menen vauvan kans neuvolaan (vissiin oman jaksamisen mukaan) Mut jokatapauksessa joku n. viikko vauvan syntymästä. En oo kyllä koskaan kuullutkaan että sos. immeisiä yms tulis kotiin :eek:
Ja noista vieraistA; En kyllä itekkään tykkää että kauheesti varsinkaan yöks tänne porukkaa tulee ja en kyllä ainakaan sit kun vauva syntyy..haluun eka ite tutustua ja vähän rytmittää elämää ja katotaan sit uusiks.

Täällä vauva tuntuu hikkailevan aina vähän väliä.. joka pv oikeestaan :) Oon kans miettiny mitä vois olla mutkaipa se hikkaa on :whistle:

(.) Koiria on tossa käytelty ja kaupassa käyty niin yllättävän hyvin pysty taas kävelee.. saas nähä mihin aikaan taas kolotukset alkaa :/ Yleensä ne jossain vaihees tulee kun eka on kaikki ok.
Pikkasen muutes jouduin kattoo veskissä housuihin kun oli pikkuhousunsuoja aika, noh miten sen nyt sanois..täynnä? Oli vissiin valkovuotoa tullu aika paljolti.. kai :whistle: Aattelin et ois ollu lapsivettä mut tuskin..ei sitä sit enempää tullukkaan. outoa vaan sikskin kun ei oo taas hetkeen tota määrää tullu..voiskohan jotain enteillä? :O

mitäköhän sitä nyt taas oikein keksis.. telkkaristakaan kait mitään tule..

Donu: kuulostaapa kyllä todella omituiselta että tullaan toiselle käynnille sosiaalipuolen ihmisen kanssa, en ole ikinä moisesta kuullutkaan :eek: Ymmärrän kyllä että nyppii, minä en kans oikein pidä ajatuksesta; tulee heti semmoinen olo että kyttäämään tulevat. Ajatuksena on ehkä ihan hyvä, että ihmisten ennakkoluulot sosiaalityöntekijöitä ja -toimintaa kohtaan tuolla tavalla saatais positiivisemmiksi, mutta liekö onnistuu käytännössä ihan noin vain?! Kai tästä vierailusta on kuitenkin oikeus halutessaan kieltäytyäkin?

Meillä esikoisen synnyttyä kävi terveydenhoitaja kotona n. viikon sisällä kun laitokselta kotiuduttiin, ja se oli musta tosi mukavaa ettei tarvinut heti lähteä riepomaan pienen vauvan kanssa neuvolaan. Nyt asutaan eri paikkakunnalla eikä kotikäynnistä ole ollut puhetta mutta luulen sen kuuluvan täälläkin ohjelmaan, täti pyysi ilmoittamaan kun ollaan päästy vauvojen kanssa kotiin.

Ja vielä tuosta pesimisrauhasta, sen pitäis olla lakisääteinen :LOL: Ei vaan ihan oikeasti, kannattaa rohkeasti sanoa ihmisille (silläkin uhalla että siitä loukkaantuvat, omapahan on häpeänsä sitten..) että haluaa aluksi tutustua uuteen perheenjäseneen ja vauva-arkeen ihan oman perheen kesken! Jos on vielä itsekin synnytyksestä "puolikuntoinen" ja vauvanhoito uusi juttu, niin eipä siinä pahemmin varmaan tee mieli vieraita ruveta kestittämään. Ja nämä mahtavat raskaushormoonit pitävät kyllä huolen siitä että ilmapiiri on melkoisen räjähdysherkkä hetken aikaa synnytyksen jälkeen, silloin voi ne hyvää tarkoittavat(?) neuvot kuulostaa aivan joltain muulta ;)
Mutta siis, parempi kai kertoa reilusti omista haluamuksistaan ja tunteistaan, pääsee sillä varmaan enemmän eteenpäin kuin pelkästään tupisemalla siitä palstalla? :hug: Itsekin painin esikoisen aikaan yli-innokkaan mummun kanssa, ja sama näyttää jatkuvan edelleen.. :whistle:

Liituraita taas

nita&DJ Mussukka&PikkuM:juu, on jotenkin helpottavaa tietää, että koska sen vauvan saa omaan kainaloon. Oon muutenkin niin kärsimätön, niin tää käy mulle paremmin kun hyvin!:D Ja vielä sekin helpottaa että päästään mahdollisen lakon alta pois...

Donu:mulla on ihan sama asenne noita vieraita kohtaan. Jotenkin ahdistaa jo se, että sairaalaan on änkeämässä hirveä määrä vieraita. Ymmärrän että isovanhemmat haluavat tulla katsomaan ja sen ilon heille suon, mutta kun meidän kaveritkin on kyselleet jo pitemmän aikaa, että voiko sinne tulla. Oon sanonu vaan että katotaan sitä sitten, en voi tietää mikä on olo jne, mutta nyt oon muutamalle sanonu, että sairaalavierailut saa jäädä väliin. Ja kotona haluan rauhottua ensin ihan rauhassa ennen kun lähimpiä sukulaisia lukuunottamatta meille pääsee :kieh: oon kans ajatellu että se 2 viikkoa vois olla hyvä aika olla ihan omissa oloissa. Tosta terveydenhoitajan käynnistä...Meille tulee n.viikko syntymän jälkeen terveydenhoitaja kotikäynnille yksin.

Mua alko vähän ärsyttämään, kun anoppi anto ymmärtää, että kun nyt tehdään sektio, niin se ei ole oikea synnytystapa :kieh: se on välillä ihan käsittämätön! |O meillä piti olla huomenna tutustumiskäynti perheosastolle, mutta peruin sen, koska me ei sellaselle osastolle sektion takia päästä. Samaten peruin tutustumiskäynnin synnytysosastolle ja anoppi oli sitä mieltä etten olis saanu perua niitä vaan meidän olis silti pitänyt mennä sinne, koska ei voi tietää josko lapsi syntyiskin normaalisti :kieh: mua rasittaa se niin paljon, koska ei me sinne turhaan mennä kökkimään, ne kun on vielä keskellä päivää, just niin että mies on töissä ja ois joutunu lähtemään kesken pois ja mennä sitten takaisin. Aaaargh, että mua ottaakin taas se nainen päähän! :headwall: :headwall: :headwall:

Sori taas tää avautuminen... :ashamed: on vaan välillä pakko vähän purkaa... :ashamed:

H82 36+0

Tänään oli taas neuvolakäynti. Kaikki oli ok. Itseäni hieman meitityttää, kun paino on pysynyt samana, mutta yksi kaverini sanoi että ei se välttämättä lopussa enää nousiskaan. En sitten tiedä..

Päivällä leikkelin ruuspensasta pieneksi ja lapioin ympärillä olevia kiviä sekä heinää pois. Nyt sitten tuntuu tuolla alaselässä tuon sortin touhuilu. Venytelläkin yritin, mutta ei auttanut kipuiluun. No eiköhän tämä tästä, jos vaikka se synnytys ois saanu kipinää ;)

Mutta eipäs tännepäin muuta. Odottavan aika on vain niiiiiiiin pitkä.

Manta ja Vaavi 38+3

Dodii

Nyt on sokerirasitukset ja neuvolat käyty ja sokerissa ei ollut mitään ja painokin oli noussut viikossa vain +500g *tuulettaa* viimeksi vkolla 28+jtn oli tuon verran, sen jälkeen 1000-1800g vkossa :ashamed:
turvotusta mitä lie ollutkaan...
vauva edelleen raivotarjonnassa ja pää alhaalla... syke 144...pissassa leukkarit ku ne oli plussalla mutta sanoin suoraan et tänään ollu valkovuotoo niin runsaasti et kastui housut ihan normihousuja myöten...
eli aikas vetistä...mut sen verran "kokkareista" et ei kuitenkaan ollu lapsivettä...

Tänään aattelin tuon miehen käskemään sitä kolmatta ässää kokeilemaan, josko se auttais..ei edellenkään oo saatu aikaseksi kun se jää aina koneelle kun meen nukkumaan, niin kerkeen aina nukahtaa ennen....mutta katsotaan nyt sitten tänä iltana... :kieh: :kieh:

Vieraista: meillä kävi sukulaiset ja kaverit noin viikon sisällä kotiutumisesta kätsomassa pikkuista ja se kävi silloin hyvin, nyt ei ole mitään asiaa kellään joka on hiemankin kipeä...ja se riippuu tietty siitä miten synnytys menee ja missä kunnossa sitä ollaan sitten kotiutuessa...

Jaas mut jos jotain menis tekemään :wave:

Perfekta ja hattivatti 37+6

Sannalle ja Hillalle tsemppiä ja jaksuja :D Oletan siis että myös Hilla on tositoimissa. Kävin taas neuvolassa ja voitteko kuvitella, painoa oli tippunu kilon viikossa...ei ole todellista. Myös sf-mitta oli pienentynyt :eek: Ja sitten koko illan supistellu aika lailla...Toivottavasti muuttaa värkkiä siihen suuntaan ettei kaveria tarvi jouluna tehdä :LOL:

Taidanpa 'käpertyä' sohvalle ja aloittaa wentworth millerin ihailun :p

Noi isovanhempien kanssa painiskelut kuullostaa hyvinkin tutuilta. Mun äidille tää on jo kuudes lapsenlapsi ja silti se jaksaa hössöttää. Välillä se kiristää mun pinnaa ihan tajuttomasti mut onhan siitä paljon apuakin - se kun tarvittaessa on tässä loppuvaiheessa tullut auttamaan isoissa siivouksissa jnejne.

Anoppi pelkää veren näkemistä ihan hysteerisesti ja suhtautuu muutenkin tosi pelottavasti joka yskäisyynkin. Ja sit mä otin ja menin juttelemaan sen kans tästä joukkoirtisanoutumis jutusta :headwall: Oli muuten aika vikatikki, se ei nukkunut muutamaan yöhön kun se pelkäs sitä et mä joudun synnyttään jossain saunassa (noin kuvaannollisesti). Kait se siitä rauhoittuu. Tai siis minä en sen puolesta stressiä suostu keräämään.

Synnärille meitä ei tule katsomaan kuin isovanhemmat ja mun veli perheineen. Kaverit yms kummin kaiman siskon koirat saavat tulla sit kotiin :D Niin ja mies ja lapset tietenkin tulevat osastolle.

Tarttis varmaan pakata sairaalakassia pikkuhiljaa valmiiksi. On vaan jotenkin unohtunut tässä hässäkässä sekin. Ja vauvan kassin vois kans pakata, tuskin tuo ukkeli sitä saa tehtyä (ainakaan sillai et mä kelpuutan sen :whistle: )

Pikku apinaa tässä samalla nukuttelen kun kirjoitan. Se kun pari viikkoa sitten sai oman isojen tyttöjen sängyn, josta pääsee itse pois. Siis mä istun koneella ja ootan josko tuo pian olis taju kankaalla :D Jos mä lähden ni se on sekunnissa perässä.

Meillä ollaan raivotarjonnassa, takaraivo oli lääkärin mukaan ensin tulossa. Pää on kiinni lantiossa ja sen kyllä tuntee |O
Ehkä tää tältä päivältä riittää :wave:

Meillä esikon aikaan muistaakseni kotona kävi sekä terkka että hänen mukana joku toinenkin tyyppi..sen verrna vaan muistan et meijän äiti oli samaan aikaan käymässä ja hän tunsi opiskelujen tms. kautta sen joka oli meijän terkan mukana.

Meitä kävi jo sairaalassa kattomassa tietty mies, ja sit sekä minun että miehen vanhemmat. Muut kaverit ja sukulaiset tuli sit kotiin, mut en kyl yhtään muista minkä ajan päästä..
Luulen et tällä kertaa haluan ensin tutustuttaa uuden tulokkaan esikoiseen ja muuhun perheeseen, minuun ja mieheen enne kuin ketään päästetään katsomaan kotiin.
Paitsi et luulen kans että mies pistää tämänkin suunnitelmani paskaks ja kutsuu pienimmät sisaruksensa meille yöks heti kun ollaan tultu kotiin tai jotain vastaavaa..anteeks, on vaan vähän kiukunen olo, mies kun ei aina ajattele asioita samalla tavalla kun mie. Eikä ois eka kerta kun mie haluisin olla ihan vaan rauhassa ja hän haluaa kutsua porukkaa kylään..
No mut tää ei liity mitenkään tähän aiheeseen..

Mullakin, niinku jollain muulla, oli mielessä se kolmas ässä, mut tuntuu kyl nyt siltä ettei voiskaan vähemmän kiinnostaa, on tuo mies ollu sen verr pönttö lähiaikoina :)
Joo, nyt meen..öitä vaan kaikille! Koittakaahan jaksella, ei oo enää pitkä aika!
rv 37+4

Donu ja Viivin ja muut elohiiren ihmettelijät.Mulle on selvinnyt se elohiirivärinä.Itse asias hoksasin sen jo ekan raskauden jälkeen,kun näin pojan hoitopöydällä pissivän ja heti sen jälkeen tuli pieni puistatusvärinä lapsella.Eli vaavisi siellä pissii..ja tämän teki kuulemma tyttövauvakin naapurin masussa. Mulla on kokemusta vaan kolmesta pojasta,tää neljäskin ilmeisesti on poika,koska niin samanlainen raskaus on kuin edellisetkin

Mulla supistaa kerran päivässä sillai oikein hammasta purren ja verestävää vuotoa on silloin tällöin.
Viime ke lääkäris oli sentin auki ja kohdunkaula 1,5 cm
TÄnään neuvolassa ihmetteli,mitä mä vielä olen yhtenä kappaleena,oli meinaan aivan varma,että synnytän viime viikolla...
ELi nytkö täällä on jo kahtia jakautuneita.TOivotaan kaikilla olevan kaikki hyvin :heart:
Mäkin voisin jo synnyttää.Aloin tänään taas pitkästä aikaa lapioimaan multaa puutarhassa.

Voimia kaikille kipuilijoille ja supistelijoille.Jaksetaan yhdessä

Täältä terveiset äippäpolilta. Soittelin sinne näistä mun turvotuksista vihdoin viimein ja he halusivat heti tsekata ettei ole mitään myrkytystä tms. ja että vauvalla on kanssa kaikki hyvin.

Vauvalla ainakin oli kaikki hyvin, ja paikkojakin vilautteli, mutta en itse kuitenkaan vieläkään ole ihan satavarman kumpi oli. En viitsinyt lääkäriltä sitä kysyä, pysyy jännitys loppuunasti. Isäni tosin on veikannut että tyttö tulee ja hän on ollut sellainen veikkaaja ettei tähän menessä ole yksikään veikkaus mennyt huti, mutta kerta se ensimmäinenkin ;)

Niin juu siellä polilla he laittoivat mun käyriin ja hyvinhän hän siellä jyskytti. Pissa oli puhdas , paineet pikkasen koholla. Mulla kaulaa vielä 2 cm ja sormelle auki ja paikat pehmeet. Mutta tuskinpa viikkoon ainakaan mitään tapahtuu. Niin juu ja painoarvio oli tällä viikolla 3280g :eek: Paniikissa kysyin paljonkos sitä painoa vielä tulee vaaveliin, sanoi että semmoiset 200g/vk. Että jos menee yliaikaiseksi kuten siskonsa niin olisi 3,8kg jötikkä. Siitä ylämahan elohiirestä lääkäri sanoi että voi olla jonkinlainen "hermopinne", mikä tekee sitä väpinää.

Minä olen antanut vierailukiellon ekalle viikolle, kun ollaan kotiuduttu. Sairaalaan saa tulla, mutta vierailuaikoina. Mies ja tyttö tietty koska vaan. Viimeksikin olin niin puhki etten edes muista että äitini ja isäni oli mua kotona käynyt katsomassa.

Nyt katselemaan telkkua C.S.I. ja jospas saisi tänään nukuttua |O

Jännää odotella muuten uutisia nyyttinsä saaneista! Oli siellä laitoksella ne pikkuiset vaan niin suloisia =)

-viivin ja kaveri 38+5 -

hohhoijaa..
on pikkasen tylsää tässä ollu :O

HE82: mä oon sitä mieltä että kyllä se sektiokin on "synnyttämistä" ihan niikuin alatie synnytyskin. Mut jokasella tietysti omat mielipiteet :) jotkut vaan sitten sanoo kaiken ääneen :whistle:

Mua taas tuossa Anopissa ottaa päähän kun hänen mielestään PITÄISI käyttää kestovaippoja kun kuulemma säästää niin paljon jne, no kyllä sen uskon mut hän ei oikein tunnu tajuavan että mä pidättäydyn noissa kertakäytöissä näin ekalla kerralla jos edes ylipäätänsä osaan vaihtaa niitä vaippoja!
Saas nähä saako poikansa tykästyy niihin kestoihin.. ei siinä mitään jos mies niitä haluaa käytellä ja pestä..siitä vain =)

PERFEKTA: eiköhän se vauva sieltä pihalle vielä joku pv tule :) mut ihan hyvähän se että ei kuitekaan sokereissa mitään häikkää ollut..

VIIVIN: hyvä et kaikki oli kunnossa :) itekkin kun oon tota raskausmyrkytystä epäilly mut nyt ei oo taas muutamaan pvään ollu mitään oireita joten ehkä se ei ookkaan sitä.. pitää seurata :whistle: paineet vaan vähän koholla ja sain sitten lainaks tollasen ranne verenpaine mittarin, sillä pitäis sillon tällön mittailla.. anoppi siis lainas :whistle: ei neuvolasta käsketty tai mtn mut aattelin jos sit sillon tällön ottas ja kattos.. tänään oli kyl alapaine vielkin koholla et kai se kohoaa mulla näin loppuraskautta kohden ihan kotonakin. toivon vaa ettei ois mitään häikkää.
Miten muuten JOS ON SE RASKAUSMYRKYTYS niin käynnistääkö ne sitten "jo" kun viikkoi on sen 38..tai no 37+2 nyt mut kuiteskin ? :O

Oonkin miettinyt et ootkos TULIKELLUKKA lähteny synnyttää jo mut näköjään et :) ai että pissais kun sellasta tuntee.. oiskoahn täälläkin sit sitä eikä hikkaa? :O

(.) taas pysty käymään ihan hyvin koirien kans..kumma pvä ..saa nähä mitä taas yö tuo tullessaan..tai huominen ^^

mut jos jotain menis syömään vielä..

Yhteistyössä