*Marrastähdet '07* Lokakuussa


Hikasta/pissaamisesta viel..

Mulla on välillä tuntunut semmoinen tärinäkin masussa, mutta sen erottaa kyl selvästi milloin on hikka ja millon se tärinä, mitä nyt vauvan pissaamiseks luulen. Hikka on semmoinen tasainen, niinku itelläkin jos on hikka. Mut mulla ainakin se tärinä on ollut kans paljon lyhyt kestoisempi, miettii nyt miten pitkään se vauva pystyy pissaamaan yhtä kyytiä:) eli ei kovin pitkä.
En tietty osaa snao muiden osalta mut tältä miusta tuntuu nää..
 
sama juttu PIKKUM.. mäkin luulen et hikkaa se on mitä täälläkin on ollut ,kuiteskin aikasamanlaista mitä itelläänki on. Sellasta tasasta. no oli mitä oli, jotain tärinää :D

pikkasen supistelee nyt.. vissiinkin päivän kävelyt kostautuu.. vois mennä pesee hampaat ja koittaa nukkuu.. jos vaiks jaksais herää yhtään aikasemmin ku "puolenpäivän" aikaan :wave:
 

Hei!

Mietin muuten tuota, kun miulla oli kans verenpaineet vähän koholla, mut viimeks oli eri täti ja se mittaskin paidan päältä tuo verenpaineen ja se olikin ihna hyvä..voiko tuo paita vaikuttaa tulokseen?

Ja kans alkoi epäilyttää et oliko se oikeesti supistus, se mikä toissayönä oli(se kyl tuntui siltä mitä oon lueknut muilla olevan)..kun viime yönä, tai nyt aamuyöstä tuli kans semmoinen pieni kipukohtaus, mut siihen liittyi kyl taas vatsan toimintakin..kovettuuko maha aina kun supistaa, vai voiko olla semmoisia supistuksia, ettei se kovetu?
No, ehkä nuo supistuksien salat avautuu mullekin jossain vaheessa =)

Hitsi kun väsyttää jo nyt, tyttö herätti taas joskus neljän maissa, kun pääs ilalla nukahtaa jo seiskan aikoihin..taitaa olla unirytmi vähän sekaisin.
Ja mulla on taas nuha, nenä temppuilee ja on taas otettu nenäsumutteet käyttöön kun ahdistaa niin paljon.
Alkaa kyl jo vi**ttaa, kun koko ajan saa niistää taas ja sitten ollaankin niin tukossa ettei usko erkkikään...aargh!
Jos nää nenän limakalvojen temppuilut on jotain hormonihäikkiä, nii toivosin vauvan syntyvän nyt!

Nii, muuten kyl jaksas odottaakin, mut tää nenä vie hermot oikeesti :(
Mieluummin siis ottasin niitä suppareitakin..
Vaikka ei sais valittaa, kun monella kuuluu olevan paljon ikävämmätkin olot..anteeks siis!
M ja rv 37+4
 
Huomenta

Minä luovutan, minä LUOVUTAN |O |O |O |O |O |O |O |O
Kyllä se on vaan on ja pysyy sisällä...ei auta ässät eikä mitkään muut :ashamed:
niin iloisesti nyt myllää masussa että...kaippa se on kivaa äitiä kiusia :heart: ei tässä muuten olisi mitään kiirettä, mutta se paino minua arveluttaa...
kun pelottaa tosiaan se et repeen niin pahasti et leikkuriin asti joudun paikattavaksi sitten :(

Jos alkais siskolta kyseleen tartteeko täti mitään leivonnaisia 50 vuotisjuhliinsa joita vietetään 3.11 niin menis ajatuksetkin hiukan muualle :snotty:

Perfekta ja hattivatti 38+0 :heart:
 
No niin täältä tulee minun kuulumisia, eli omaa napaa...
paino +400g/vko (yhteensä jo n 14 kg :eek: )
RR 113/75
B-Hb 116 (noussut, viimeksi 109 jee jee)
Sf 34 :eek:
lapsivettä normisti
syke 145
liikkeet ++
tarjonta rt

Oli kuulemma vielä kovin ylhäällä pikkuinen, että tässä sitä ootellaan. Kahden viikon päästä on sitten viimeinen lääkäri. Kyselin että mitäs siellä, että arvioidaanko vaavin kokoa yms. Ei kuulemma tehä muuta kun normi sisätutkimus.... Että nuori on lääkäri ja ei tee mitään ylimäärästä...
Sain täytettäväksi ton esitietolomakkeen... nimi siihen kai pitäs keksiä... mitäköhän laittas.

Montako kertaa ootte jo käyneet neuvolassa? Mulla oli nyt rv 35+1 niin 7. kerta, saa nähä ehinkö vielä käydä muuta kun sen lääkärin toivottavasti edes. Ei vaan luulen että meille saattaa hyvinkin tulla joulukuun vauva.. mutta eiköhän se tästä. Toisaalta ton tehyn takia voiskin mennä sitten reilusti yli, niin ehtivät ainakin asioita järjestellä synnytyksiinkin. kamalaa olisi jos syntyisi just sillon 19. päivä hui...

olkaahan tyytyväisiä tunkeileviin anoppeihinne. Mulla ei anoppi oo kertaakaan kysellyt vointia, enkä sitä kyllä ole nähnytkään, että en sitten tiiä kiinnostaako sitä edes ensimmäinen lapsenlapsensa. No aivan sama...
Mulle muuten terkka tokas kun kerroin ton painon että "ruoka on sitten maistunut..." :headwall: Juu, no on joo on.... :ashamed:

no ei kai tässä muuten mitään ihmeellisempää. eli omaa asiaa vaan toitotan...

Enni ja Jalmari
 
Huomenia!

Perfekta, otan osaa olotilaanne! :) Mullaki otti ohrasesti, tulin just lääkärineuvolasta ja eikähän mitä! Paikat napakasti kiinni eikä kohdunsuu ollut muuta kuin hiukan pehmentyny! Kaveri ei sitten ollutkaan kiinnittyny vielä mutta satapros varmasti kuulemma pääalaspäin.. että täällä sitä mennään varmasti kans jopa 43 viikolle...

Oli kyllä niin taas yhtä tyhjän kans tuo neuvolareissu... aluks oli joku opiskelija terkkari, oli ihan kiva ja empaattinen :) Kyselin sitte siltä mun oikeelta terkalta että missäs synnytän niin vastaus oli että: "meitä ei oo vielä ohjeistettu." Tämä siis liittyen siihen irtisanomisjupakkaan :headwall: Noh, lääkärille sitte marssein, niin eihän se muuta ku äkkiä tuikkas sormen sisään ja ulos. Tuomio tuli siis että ei vielä oikeen edistystä oo tapahtunu... vitsit vieköön!!! |O Sitte ku kyselin että mites se on, pystynkö alakautta synnyttään, niin tämä vastas että juu katsotaanpa tätä sun käyrää, joo ihan käyrillä menee, lasketun ajan tienoilla joku semmonen alle nelikilonen varmaan, kyllä koon puolesta ainaki voit alakautta synnyttää. ja että alotetaan joo synnytys eka alakautta ja sitte jos pitkittyy niin sitte leikataan. Että just joo! :headwall: Ei edes voinu käsin kokeilla, että milleen lantio tuntuu... Tasokasta, etten sanos! Mutta kai sitä pitää olla kiitollinen että edes jotaki ilmasta terveyspalvelua täälä Suomen maalla tarjotaan...

Mutta tämä purkaus tällä kertaa... Jakseluita itse kullekin! :)

edla + tintti hamaan tulevaisuuteen saakka
 
Huomenta!

No on nyt sit tullu taas nukuttua.. Eilen kahet päikkärit ja 12h yöunet.. en mä mitään väsyny oo ollu :whistle: Jospa sitä nyt sit tänään vaik sais jotain aikaseksi.

Meillä ei oo ikinä käyny sairaalassa ketään johtuen, että ollaan asuttu eripaikkakunnalla ja oon ollut siitä kyl iloinen. Nyt sit ois kaverikin tulossa sairaalaan moikkaamaan... :| joo no tota.. anopille annan sen ilon, et saa tulla miehen ja meijän tyttöjen kanssa, mut ei kyl muut. Rajansa kaikella.

No mulla taas anoppi kyselee vointia ym on kaikessa apuna, mutta oma äiti ei oo kertaakaan kysynyt, miten voin. itseasiassa juttelinkin sen kanssa viimeksi kesäkuussa.. :| Kyllä se meille soittanut on, mut ei sillä mulle asiaa ole, lapsien kanssa juttelee puhelimessa ja utelee niiltä mitä isi ja äiti tekee.. Sen verran ollaan itsepäistä porukkaa, et kumpakaan meistä ei suostu pyytämään anteeksi..Eli molempien mielestä just toisen kuuluis pyytää anteeksi. Naurettavaa kyllä, mut.. iso juttu mulle.. Tämmönen pieni tilitys näin aamutuimaan...

Mut nyt jos rupeis siivoomaan. Meillä alkoikin lapsilla syysloma..

Ellu 38+2
 

Olipahan eilen synnytysvalmennusreissu... Meillä oli eka synnytysvalmennus synnärillä eilen ja etukäteen ajattelin että oon varmaan isomahaisin siellä, kun mulla noi on jäänyt normaalia myöhempään. No ihan kivan kokoisia mahoja siellä muillakin oli, isompia kuin minulla. No sit nimenhuudossa kätilö sanoi että täällä taitaa olla joku ihan loppuraskaudessakin oleva. Minä sit sanoin omalla kohdallani että La kolmen viikon päästä johon kätilö, että sinähän se sitten olet, hyvä jos et jo tältä reissulta synnyttämään jää. Muilla lasketut ajat oli joskus ihan marraskuun lopussa tai joulukuussa. Ja minulla siis melkein pienin maha koko porukassa.. Hyvä Veikka, oikein oot asettunut, kun kuitenkin kasvaa hyvin, mutta ei liikoja äitin masunahkoja venytä!! No sit lopuksi meillä oli 20min rentoutusharjoitus ja arvatahan sitä saattaa miten meijän isännälle semmosessa käy. Nukahti tietenkin. Sillä kun on semmonen periaate että kun pitkäkseen menee ja ei uni tule 3min sisällä, niin se merkitsee stressiä. Minä en sit osannut rentoutua ollenkaan kun tarkkailin koko ajan miestä ettei vaan kuorsaamaan rupea ja yritin välillä kylkeen tökkiä. Onneks ei sentään kuorsannut, vaikka hengitys menikin semmoseksi tuhinaksi.

No sit valmennuksen jälkeen mentiin päivystykseen.. Miehellä taas ollu selkä kipeenä ja sillä ois ollut yövuoroihin meno niin meni hakemaan saikkua. Minä lähdin siinä välissä käymään kaupassa ja sit menin miehen kaveriksi odottamaan. Joutu jonkin aikaa odottamaan kun lapsipotilaita meni edelle, mut sit vihdoin ja viimein pääsi lääkärille ja minä päätin mennä ulos odottamaan kun alkoi kuuma tulla siinä odotushuoneessa ja arvelin ettei miehelläkään kauaa mene siellä lääkärin luona, kun vaan sairaslomalappua haki. Seisoskelin siinä päivystyksen ulkooven edessä kun näin että hoitaja juoksee kiireella hakemaan siitä käytävästä sänkyä ja aattelin että niille on ambulanssi varmaan tulossa kohta, että valmistautuvat potilasta ottamaan vastaan. No vielä mitä, hetken päästä ne miestä kärrää sillä johonkin huoneeseen ja minä tietenkin paniikissa juoksen sisälle että mitä hittoa on tapahtunut. No ne oli sit miehelle pari kipupiikkiä pakaraan lyöneet ja toinen oli ollut jotain tosi vahvaa kolmiolääkettä joka oli saanut aikaseksi huimauskohtauksen ja veivät sit miehen hetkeksi tarkkailuhuoneeseen lepäämään. Ei siinä onneks tarvinnut kauaa odotella kun vointi alko paranemaan ja päästiin lähtemään kotiin. Että olipahan reissu mut tulipahan tehtyä! Miehelle naureskelinkin autossa että hän kävi valmennuksessa nukkumassa ja sit vielä piti päivystyksessäkin pitkäkseen päästä. Lääkäri oli hieman epäilly että miehellä vois olla selkäreuma, on kuulema kolmekymppisten miesten yleinen vaiva. Sillä on jo ennestään ollu selkä ihan muusina, välilevyn pullistumia leikelty jne. Mut nyt kipu on muuttunut erilaiseksi ja tullut semmosta selän aamu jäykkyyttä niin saa nähdä onko tosiaan reumaa. Toivottavasti ei.

Mut joo eeiköhän tässä ollu tarinaa kerrakseen..

Sanle ja Veikka 37+1
 
Keskiviikkoista!

Perfekta Hyvä homma ettei sokereistasi kuitenkaan löytynyt mitään!!

PikkuM Pikaista paranemista sinne!

Täällä omassa navassa ahistusta ja kiristystä sekä satelee satunaisia suppareita....huh...meinaa ihan tuskahiki jo iskeä...
Ei kuitenkaan vielä mitään sellaista oloa,että edes "huolestuisin"

Minny ja Jaska 35+2 tai 37+2
 
Ai ai ai, miten on näin kipee olo..äsken heräsin päikkäreiltä ja ku ylös pääsisn nii alkoi alamahaa ja lonkkia särkemään :(
Mitä hemmettiä tapahtuu? Tuntuu et tuo on vielä kokoaikasta, siis ilman mitään taukoja..ei siis supistuksia?
Miejän pitäis lähteä miun porukoille yöks tytön kans, et mies saa yövuorojen päivällä nukkua..tuli vaan tuossa mieleen et uskallanko lähteä, tosin vaan vajaan puolen tunnin ajomatkan päässä asuvat.
Vähän kyl huvittaa ees ajatella, että voiskohan tästä lähtö tulla, kun esikko meni niin paljon yli..

Mut tuo kipu alkaa "valumaan" jo tuonne alaselkäänkin, vai istunkohan vaan huonosti? Pöh, tulis ees jotain selviä merkkejä, eikä mitään ihmekolotuksia.
 

Ai ai ai, miten voi olla kipee olo! Heräsin äsken päkkäreiltä ja alamahaa ja lonkkia alkoi heti särkemään..nyt tuntuu jo alaselässäkin. Mut tää on niinku kokoaikasta tää kipu, ei siis suppareita?
Mitä hemmettiä tapahtuu?

Miun pitäis tytön kans lähtee kohta miun vanhempien luo, et mies sais nukuttuu yövuorojen päivällä, mut tuli tuossa mieleen et uskallanko viel lähtee kun on näitä kipujakin. Vaikka vaan n.puolen tunnin ajomatkan päässä asuvat.

Mitä mieltä ootte? Mikä minuu "vaivaa"? =)
 
Enni1980: Meillä on ollut neuvolakäyntejä 10 tähän mennessä eli nyt rv 36+2. Muistaakseni 2 kertaa on ollut lääkäri, muuten th. Alussa oli 4 viikon välein, sit 2 viikon välein ja tästä eteenpäin kerran viikossa.

Isovanhemmista: Minun vanhempia ei taida koko raskaus kiinnostaa, äiti ei ole ollut missään yhteydessä koko aikana. Vaikka ei se kyllä muutenkaan pidä yhteyttä. Saa nähdä tuleeko edes ristiäisiin, esikoisen ristiäisissä ei ollut paikalla, sopivasti tuli migreeni. :/
Miehen vanhemmat ovat sen verran vanhempia jo että vaikka vauvasta ovat innoissaan niin eivät ole juurikaan kyläilleet, eivätkä ole olleet neuvoja jakelemassa.

Neuvolakuulumisia:
Paino: +900g/vko :ashamed:
Hb 126
RR 110/68
Sf 30 (vain?)
Lapsivettä normaalisti
Tarjonta rt
Vauva oli jo laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt.
Itsellä on vähän turvotusta ja närästystä.

Huolestuttaa vauvan koko.. rv 28+3 painoarvio oli 1130g, mikä lienee normaali. Mutta nyt rv 36+2 painoarvio vain 1871g. Miten vauva voi olla noin pieni? Eikö sen pitäisi näillä viikoilla olla jo isompi?
 
Szeret: Painoarvio on vaan arvio. Älä stressaa siitä turhaan =) Kyllä sieltä ihan hyvä vauva varmasti ulos tulee.

Se muuten voi olla pissimistä toi värinä, mistä on ollut puhetta. Tai siis mulle tuli eilen semmonen täristys ylävatsalle ja heti tuli itelle mieleen, et nyt pieni pissii :) Hikka on tosiaan ihan eri juttu (täällä muuten hikataan just nyt).

Mä oon käynyt neuvolassa ja polilla kertaa monta tän raskauden aikana. Mun neuvolakortti on autossa, joten tarkkaa määrää en osaa sanoa. Elokuusta lähtien kuitenkin viikon välein neuvolaseuranta ja parin viikon välein polikäynnit. Ekaks kävin kohonneen verenpaineen vuoksi, toksemiaepäily oli siis päällä ja sit se muuttu napa-arterian virtausvastuksen kontrolloinniksi. Kerran oli vastus hiukan kohollaan ja sitä seurattiin tiiviisti. Kaikki kuitenkin hyvin.

Sukupuolen olisin niin tahtonut tietää, mutta kaveri oli aina ultrassa jotenkin hassusti. Ei näkynyt jalkoväliin mitään. En erottanut itse, ei erottanut kätilö eikä lääkärikään uskaltanut sanoo muuta kuin: "Ei tää nyt varsinaisesti pojalta näytä." Siis parhaimmillaankin epämääräistä. Mulla on itsellä silti ihan poikaolo... B)

Tosta paineen mittuksesta: Yleensä verenpaine mitataan aina samasta kädestä, istuma-asennossa ja ilman mitään välimateriaalia mansetin ja ihon välissä. Mutta riippuen mittarista, se voidaan mitata paidan päältä, oikeesta tai vasemmasta kädestä. Kuitenkin jos paineissa on jotain häikkää, ni se olis kyllä näkynyt, vaikka paidan päältä mittasikin.

Mulla seuraava nla käynti ens pe. Katotaan millai sf-mitta on mennyt, viimeks oli 36 cm. Aikamoinen kumpu on...

Emcom ja papuli 36+5
 
Minä täällä taas ja arvatkaas, ihan yhtenä kappaleena |O . Kivut jatkuu kovina, kipeitä supistuksia tulee ja kohdunsuuta jäljellä sentti, auki 2cm, mutta siellä on ja pysyy.. Nää kivut on vaan kamalia. Mutta ei muuta kun panadolia vaan, vaikkei se kyllä autakkaan. Lähellä kuulemma on synnytys, mutta tällä hetkellä se ei lohduta kun tässä voi mennä. 5päivä jos viel yhdessä koossa oon niin sit käynnistellään, eli tuossa rv:lla 38+3. MUTTA HYVÄÄ KANNATTAA ODOTTAA :heart: :D

Sannalla nyt siis nyytti sylissä, ONNEA HURJASTI ja kuulumisia odotellaan :heart: :hug: :)

Ketä sairaalaan Esikoisen kun sain niin äitini ja siskoni siellä vietti paljon aikaa, kun yksisteen olin ja oli kyllä ihana juttu. Muutama kaveri kävi, mutta muuten sit melkein kaikki tuli kun olimme vauvan kanssa olleet kotona muutaman viikon. Se mielestäni ihan mukavaa, sai tutustua vauvaan rauhassa ennen vierasryöppyä..

Katjuza Mulla esikoisen aikaan oli loppuraskaudessa kutinaa ja kokeisiin he laitto mut rv38+5., No viikko meni tuloksia odotellessa ja ne oli vähän koholla, mutta eipä siin mitään sit tehty. Jos aiemmin oltais kokeet otettu niin sit oltais käynnistelty aiemmin. Nyt myös ollut kutinaa mutta kokeet otettiin ja ne ok, johtuu vaan kuivasta ihosta kutina.. Toivottavasti sullakaan ei niissä häikkää. :hug:

Neuvolassa kävin 36+4
sf 36
syke 120-130
hb 114
verenpaine 107/56
painoa 1,1 kg/vk :(
turvotus +

Kaikille jaksamisia supisteluiden ja kipujen kanssa :hug: . Yritetään jaksella!
Ei pysty istua enempää kun selkä niin tulessa, vaikka olis ollut paljonkin kirjoittamista..

-Hilla-
 
Hilla: No voi vitsi! Ei oo kyl kiva lainkaan! no.. positiivisesti ajateltuna max. viikko jäljellä.. :| Auttoko? :ashamed:

Mä olen nyt ahkeroinut ja siivonnut koko talon! Yleensä siivoon ylä- ja alakerran eri päivinä, mut nyt sattu menemään molemmat kerrokset :D Ja pyykkiäkin pesty 2 koneellista.

Ja ensimmäinen oikee supistelu havaittu.

Mut nyt ruuanlaittoon...

Ellu 38+2
 
Ei Hilla sitten ollutkaan jakautunut. Minä kun olin ihan varma, että nyt tuli lähtö. ;) No yritä jaksella vielä, kyllä se sieltä ulos tulee (ja kuinka monta kertaa onkaan tuo kommentti kuultu... :D). :hug:

Meillä sairaalaan tulee mun vanhemmat ja veljet perheineen käymään. Miehen vanhemmat ei varmaan sinne asti pääse, kun asuvat niin kaukana, että töitten takia yms sieltä tuleminen on hankalampaa. Toivoisin, että eivät sitten tungeksi meille heti yökylään, kun tietenkin ensimmäisen lapsenlapsen mahdollisimman pian haluavat nähdä. Menisivät sitten vaikka mun porukoille yöpymään... Uskoisin, että mun äiti viimeistään tajuaa järkkäillä sen käynnin noin... Muuten uskoisin, että ihmiset ei sairaalaan tungeksi ja lähempänä olevat kaverit ei varmaan heti kotiinkaan tule tungeksimaan. :) Pikkuhiljaa sitten...

Mulla neuvolareissuja on näemmä tähänmennessä ollut 10, joista 3 lääkärineuvoloita ja yksi itseasiassa Naistenklinikan ylimääräinen ultraus/lääkärikäynti.

Katjuzka: Ne kutinat voi olla merkki hepatoosista, en tiedä jos jostain muustakin. Tiedän vain senverran, että mun äidillä oli kaikissa kolmessa raskaudessa hepatoosi ja joutui raskauksien loppupuolella sairaalaan "hautomaan", kun piti levätä, tarkkailtiin arvoja jne. Äidillä tosin ei ollut mitään kutinoita tms, täysin oireettomana siis koko homma (sitä jaksaa kaikki ihmetellä, että kuinka on voinut olla ilman oireita. Mutta näin oli. ) . Jostain arvoista se oli onneksi ensimmäisessä raskaudessa ajoissa huomattu ja tiedettiin sitten suoraan tarkkailla seuraavissa raskauksissa... Mun kohdalla viimesimpänä äiti joutui lopulta olemaan 1,5 kuukautta sairaalassa sisällä! :ashamed: Multakin otettiin ylimääräiset näytteet asiasta, kun olin niin huolissani, että voiko se olla periytynyt... Ei ainakaan niissä näytteissä ollut mitään merkkejä asiasta eikä oireita ole ollut. Riskinä siinä on muitaakseen raskausmyrkytys. Toivottavasti ei ole sullakaan tuota. :hug:

Minun masuasukki haluaa välttämättä taas tulla seinien läpi. :D Melko aktiivista toimintaa siis tuolla masussa. Tänään oli sivistyneet kahvittelut kuppilassa hieman hankalia, kun ei tiennyt miten päin olisi. Kaveri puskee vaan mahasta läpi. ;)

Ruokakauppaan!

mussu & pulla 35+5
 
Jaksamisia kovasti paljon Hilla :hug:
Me tosiaan kaikki täällä jo odoteltiin vauva uutisia,mutta eipä niihin nyt kyllä kauaakaan mene kun niitäkin sitten jo sieltä päin saadaan ;)

Miula on aikaisempia lapsosia käyneet sairaalassa katsomassa:
Äitini,miehen vanhemmat, mummoni ja kummityttöni sekä tietysti mies sekä esikoinen silloin siskoaan tuli katsomaan :LOL:
Samaa porukkaa varmaan luvassa tälläkin kertaa sitten pientä katsomaan.


Minny
 
No verikokeissa käyty ja nyt sitten vaan ootellaan tuloksia.
hilla83 ja DJmussukka, soitin sitten jo neuvolaan ja kyselin enempi kun en mieltäni malttanut, eli just tota hepatoosia se epäili :/ , se nyt tästä vielä puuttus, kysyinkin sitten että käynnistelläänkö synnytys jos ne arvot nyt olis koholla mutta terkkari ei siihen sitten osannut sanoa mitään, eikä se sitä tietenkään päätäkkää, mulla on nyt rv37+1 ja mitä nyt tossa selvittelin niin ennen rv38 on monella käynnistys ton hepatoosin takia tehty. Nyt täytyy sit vaan odotella, huomenna tai ylihuomenna saan tulokset.

hillalle vielä tsemppiä niiden suppareiden kanssa.

Just tossa katselin kalenteria taaksepäin ja huomasin että kuukaus sitten meinasi vauva jo syntyä ja silloin sanottiin että tulee varmaan heti kun lääkitys lopetaan ja täällä mä vaan olen edelleen yhtenä kappaleena :eek:
Kohdunsuu ollu auki jo yli kuukauden ja kanavaakin ollu jäljellä sentin verran nyt kuukauden eli se niistä selvistä merkeistä, sopis kyllä nyt tähän kaavaan hyvin että vielä käynnistelemään jouduttais :LOL:

Lapset pyörii nyt tuossa jaloissa, pitäämennä askartelut laittaa aluille jos vaikka saisi sillä aikaa ruuan tehtyä.

katjuza ja ilmarijalmari 37+1
 
Voi hitsi Hilla kun mä olin varma,että sulla jo vauveli maailmassa ;) Noh,ei sulla varmaan kauaa enää mene h-hetkeen,koita jaksaa =)

Katoitteko eilen seitsemän uutisia? Tuli juttua Tyksin tilanteesta synnytysosastolla mahdollisen lakon vuoksi ja uutisissa näytettiin kuvaa osastolta. Näytettiin kuvaa äidistä ja vastasyntyneestä tytöstä,tuli vaan heti mieleen,että olisko ollu Sanna&Nipsu?? Se äiti olisi vaan sopinut Sannaksi kun siis oletan,että Sanna on vaaleahiuksinen =)

Sanle: No kyllä varmaan säikähdit kun miestäs yhtäkkiä sillai vietiin. Munkin mies on nyt saikulla. Joutuu käydä päivittäin tipassa kun kyynärpään tulehdus paheni ja kuumetta oli aina vaan. Onneksi ei sairaalaan joutunut makaamaan :/ Niin ja mun mies menee myös reumakokeisiin kun sillä on ollut polvet kipeenä tosi kauan ja ranteet myös :/

Vierailijoista: Sairaalaan mua ei varmaan tule kattomaan kuin mies ja tietty pojat. Lisäksi mun isä on aina käynyt vaimonsa kanssa. Annan arvoa sille tosi paljon,koska asuvat pääsääntösesti Keravalla ja viitsivät kuitenkin seinäjoelle asti ajella kun tänne päin saapuvat. Kotiinkaan ei varmaan kauheeta tunkua ole...isovanhemmat varmaan käy heti ekana,mutta kamut varmaan tulevat vähän myöhemmin. Mutta ei mua stressaa vieraat...ainoo minkä alussa haluan rauhottaa on imetyshetket. Mulla toi imetys on aina vähän takunnut alussa (ja lyhyeen ne on loppuneetkin ) ja mä haluan imettää rauhassa niin ettei kymmentä silmäparia ole vahtaamassa :ashamed: Ja en muutenkaan pidä imetystä minään yleisenä nähtävyytenä vaan haluan tehdä sen omissa oloissani.

Nyt väsyttää kyllä siihen malliin että meen sohvalle pötkölleni :ashamed:

LilliM+Kaapo tasan 35vkoa
 
Hillalle voimia! :hug:

Taas elän toivossa, että tämä viesti lähtee sitten eteenpäinkin, eikä päädy jonnekin hukkaan...

Anopeista oli juttua. Täällä anoppi on mieheltä silloin tällöin kysellyt minun vointia. Minuun hän ei pidä suoraan yhteyttä, ei ole koskaan pitänyt ja parempikin jos pysyy minun perheestäni mahdollisimman kaukana. Hänen arvonsa eivät osu yksiin minun elämänarvojeni kanssa ja ajaudumme siksi helposti törmäyskurssille. Tulemme toimeen kunhan pysymme "kiva ilma tänään"- tyylisissä keskustelunaiheissa.

Kotikäyntiasiaa vielä vähän. Tosiaan tuo sos.puolen väen vierailu kuulostaa korvissani jotenkin kummalliselta. Joku kysyikin voiko vierailun kieltää ja toki niin voi tehdä. Näin nltäti sanoi, mutta antoi kuitenkin sivulauseessa ymmärtää, että kukaan ei ole koskaan uskaltanut tehdä niin. Minulle tuli siitä kommentista lähinnä sellainen tunne, että kieltäytyä saa, mutta joutuu lähes "mustalle listalle" mikäli rohkenee sulkea kotinsa ovet vierailijoilta... Ärsyttävää painostusta! :kieh: Tarkoitus on varmasti hyvä, mutta eikö tuon saman asian voisi hoitaa vaikka joskus nlkäynnin yhteydessä kun lapsi on jo vähän isompi? Miksi kotiin on heti pakko tunkea? Äh... Antaa olla...

Vaivoja tuntuu edelleen olevan yhdellä jos toisellakin, eikä täälläkään asian suhteen ole muutosta tapahtunut. Yritetään jaksaa vielä "hetki"! ;)

Taidan jatkaa ompeluhommia. Pitäisi muutama suoja tehdä rottinkikoreja varten ja verhot sekä vauvan viltti loppuun. Tänään vietetään illalla ukon kanssa leffailta oman olohuoneen nurkassa ja josko siinä sivussa vähän ässiäkin otettaisiin käyttöön. Miehellä halut ovat suuret, minua ei oikeastaan houkuttele koko touhu. Vekaraa tarvitsisi kuitenkin koittaa häätää tuolta masusta, joten josko sillä syyllä vähän voisi innostuakin! Ja voihan se vaihteeksi ollakin ihan mukavaa... :whistle:

Donu 37+3
 
Eikö Hillalle vielä lähtö tullutkaan? Olin jo ihan varma sen viimesimmän viestin perusteella..No, kyllä se sieltä tulee :) Ei varmaan kipuje ja suppareiden keskellä paljo lohduta..

Mulla tuossa jatkui varmaan pari tuntia ne ihmekivut, nyt tuntuu helpottavan. Oiskohan paikat alkanu ees vähän pehmetä tms. Jospa vaikka.

Ai juu, tänään käytiin heti aamusta neuvolassa, kaiki oli hyvin..pissa ok, paineet kunnossa, painoa tosin tullut 900g/vk :ashamed:
No, vauva aloitti taas hirmu jumpan kun täti kokeili ja kuunteli sydänääniä.
Meinasin jo huolestuu, kun täti normaalia pidempään halusi kuunnella, et kuuliko se jotain kummallista..kysyi sit viel, että eikö ne sieltä ultrasta käskeneet minnekään seurantaan tms. en oikeen tajunnu mitä se sillä tarkotti, kun olevinaan kaikki oli kunnossa sielläkin.

No, pitää laittaa ruoka loppuun ja lähtee vähä pihalle.
rv 37+4

Muoks. Piti Sanlelle vielä sanoa, et voisin hyvin kuvitella et miunki mies tekis saman homman valmennuksessa..sekin ku nukahtaa niin helposti:)
Mut varmaan säikäytti siel päivystysksessä..toivotaan että kaikki on kunnossa kuitenkin, epäilystä huolimatta!
 
Imetys on minullekin sellainen asia, jota seuraamaan en todellakaan halua ylimääräisiä silmäpareja. Koska kyse on ensimmäisestä lapsesta, en osaa edes kuvitella millaista imettäminen ihan oikeasti tulee olemaan... Eräs ystäväni kertoi olleensa aivan sekaisin imetysasioissa kun kotiutui vauvan kanssa sairaalasta. Osastolla oli annettu miljoona erilaista neuvoa. Hoitajat puhuivat aivan ristiin ja kesken imetyksen joku saattoi tulla tiuskimaan, että mitä sinä noin imetät ja antaa aivan uudet ohjeet. Minulla on jo valmiiksi niskavillat pystyssä tuon nltädin suhteen imetykseen liittyvissä asioissa. Hän on sen oloinen tyyppi, että saattaa vaikka tarrata tissiin kiinni omine lupineen... :eek:
 

Yhteistyössä