*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Joo, nyt mulla hävisi tekstit taas minne lie..

No, onnea Sasulle pienestä tytöstä!

Liituraidalla alkaa olla jännät paikat, tulehan kertoman mitä siellä sanottiin!

Monilla kuulostaa oireet ihan mukavilta, lähtöä ajatellen siis..Miulta hävis ne kipuilut kun sai nukuttua..
Asiasta astialle, sainkin nukuttua ruhtinaallisen hyvin verrattuna pariin edelliseen yöhön kun tyttö on pomppinut ties mihin aikaan hereille..Menin nukkuu ysin maissa, ja heräsin puol 7 veskiin. Sillonkin tyttö vielä tuhisi tyytyväisenä ja kasin aikaan herättiin. Oih, melkein kellon ympäri, en muista millon viimeks tuo on tapahtunut!

Mut, nyt aamupalalle..

Tsemppiä vaan kaikille, joilla lähtö lähellä!
M ja rv 37+5
 
Huomenta!

Hitto mikä yö takana,eipä juuri tarvinu nukkua ennen aamua.
Masu oli jotenki nii kipee,missää asennossa ei ollu hyvä olla.panadolia otin pariinki otteeseen,mutta ei auttanu.ja ku koko ajan pelotti,ja pelottaa edelleen että alkaa tulee sitä verta..

Toivottavasti se ukko jo tänää kotiutus..

Sasulle onnea!

mutta joo, takasi masun viekkuun köllimään :D :heart:

miiku 36+2
 
Täällä kanssa esikoista odotellaan. Yöt nukun melkein aina hyvin ja niihin kuuluu yleensä kaksi vessareissua. Kellon ajoista en tiedä, kun en koskaan sytytä valoja ja nukahdankin aina heti uudestaan. Nukkumaan klo 23 BB:n jälkeen ja aamuisin herään 8-9 välillä.

Viimeyönä tietenkin heräsin yllättävän kovaan supistukseen, joka tuntui selässä asti ja samalla oli paha olo. Niitä tuli muutama ja sitten loppuivat. Käväsin ylhäällä syömässä vähän ja nukahdin uudestaan. Aamuyöstä tuli vielä yksi sellainen supistus unen keskellä. Aamulla maha oli tosi pinkeä, mutta nyt on olo aivan tavallinen. Pitäsköhän minunkin kokeilla sitä kyykky juttua.. :LOL:

Eilen illalla tehtiin miehen kanssa se sormustesti, jossa vihkisormusta pidetään ompelulangassa mahan päällä. Jos se pyörii ilmassa niin olisi masussa tyttö ja jos heiluu niin pojan pitäisi syntyä. Meillä se heilui hieman edestakaisin ja samalla pyöri. Lopulta pyöriminen loppui ja se jäi heilumaan. Minun mielestä se ois tyttö,kun pyöri aluksi, mutta miehen mielestä poika, kun se samalla heilui. Kumman logiikka sitten pätee.. No sinänsä aivan sama, kunhan vain pian jo syntyis..

Mutta eipäs muuta. Verhot silitän takas ikkunoihin, kun pesin välillä ja ajattelin vessat kuurata oikein kunnolla (jälleen kerran)

Manta ja vaavi 38+5

Niin ja onnea Sasulle :flower:
 
Neuvolakuulumisia...

RR 109/73
Paino -200g eli kolmatta viikkoa jo tippumassa
Sf 35 (-1cm viime viikosta)
Pissa puhdas
Sydänäänet 130-140

Vauveli on kuulemma lähtökuopissa (niin alhaalla, kuin voi olla) ja todella valmis syntymään. Veikkaili, ettei ensi viikolla tartteis enää neuvolaan tulla vaan et hän tulis seuraavaksi meille. Varmisteli kovasti, että tiedän milloin sairaalaan kannattaa lähteä ja jos mies on töissä, reilusti vaan ambulanssin soittaa.

Sasulle onnea tyttö-vauvasta! :hug:

Ellu 38+3
 
Täällä pari tuntia ollut jomotusta alaselässä ja -mahassa. Jospa siellä vihdoin ja viimein alkaa jotain tapahtumaan tuolla meikäläisenkin alapäässä. Ostoksille ois tarkoitus tässä lähteä. Jos talvikengät itelleen löytäis.

Täälläkin odotellaan esikoista. Nukkumaan meen yleensäkin aika aikasin. 9-11 välillä, vähän riippuu. Vessassa yleensä käyn 1-2 aikoihin ja sit aamulla 6 aikoihin. Mut viime yö meni kyllä niin sikeästi nukkuen et heräsin ekan kerran vasta vähän ennen kuutta ja sit ei uni enää tullutkaan. Muutenkin tuntuu nyhyisin aamulla nuo unet karkaavan. Yleensä oon aina vapaapäivinä vähintään 8-9 nukkunut, mut nyt on ihan normaalia että uni loppuu 6-7 aikoihin. Kai sitä elimistö valmistautuu jo vauva-arkeen.

Juu mut nyt syömään ja hiuksia föönäilee ja sitten auton nokka kohti kaupunkia.

Sanle ja Veikka 37+2
 
|O |O |O
tiedättekö myykö mikään kauppa vielä glögiä? Kauhee himotus tuli eilen glögiin ja mun on vietettävä nyt omat pikkujoulut :LOL: valintatalossa ei ainakaan ollut :'( ja kun olisi pitänyt heti saada. Ellu24 mie kävin neuvolassa toissapäivänä ja myös sf-mitta oli tullu sentin alas ja vauvan pää tiukasti lähtökuopissa kiinni, terkka ei kyllä millään tavalla meinannu että se enteilisi yhtään mitään??? Onko sitten jotenkin eri homma kun on eka tulossa? Noh, aika näyttää meinasko mitään vai ei ;)
Tulisi vielä lumi maahan, on niin joulumielinen olo..riisipuuroo ja glögiä :p :p
Heti mulle kiitos!

-Tipi :xmas: ja VeetiVilma 36+6
 
huomenta!

(.) yöllä sai taas ravata veskissä alkuun koko ajan ja sit parin tunnin välein. Olin yöllä menny kyljelleen nukkumaan ja ai helkkari et sattu kun heräsin..vauva oikeen paino tota oikeeta kylkeä |O Kirosin siinä sitten kun nousin ylös YLLÄRI käymään vessassa. Mä voisin kyllä oikeesti muuttaa tonne vessaan.. :D Välillä kuitekin ei on niitäkin päivii et ei tarvii useesti käydä.. ONKO TEILLÄ MUILLA MUUTEN JANO KOVIN USEIN,TAI KÄYTTEKÖ ESIM ÖISIN JUOMASSA? Musta tuntuu et aina kun käyn veskis niin pitää samalla käydä juomassa (ihan vettä yleensä tai sit vichy vettä) mut kuitekin. Suu ihan kuiva yleensä kun herää :eek: Vähän ärsyttävää.

Mikäköhän siinä muuten on että ei päivisin oo läheskään niin kova veskihätä mitä öisin..ehkä se vauva painaa sitten öisin makuuasennossa tota rakkoa vielä paremmin? :O en tiedä..

Kohta varmaan alkaa kuulua itse kultakin vauva uutisia :heart: ihanaa..

Itellään tullu muutama supistus nyt tässä "aamulla" (heräsin siis 10 jälkeen TAAS ! :ashamed: )
Tuntuu noissa jaloissa.. muuta ei sitten olekkaan ollut.

Joku taisi puhua että verenpaine on noussu ja vois olla merkki lähestyvästä synnytyksestä? Vai muistanko väärin :O
Aattelin vain kun mullahan ne paineet on tässä pikkasen noussu.. muuten ollu ihan hyvä olo.
Paitsi viime yönä kun kävin sitä vichyä juomassa ja oli vatsa aika tyhjä (nälkä) niin tuli tosi huono olo mut tod.näkösesti siitä hiilihaposta. Otin sit sellasen välipalakeksin ja helpotti. Mut aamulla oli tossa kyllä tosi kova nälkä ja nyt oon tässä aamupalaa vedelly :)

Jos noiden koirien kans lähtis kun vähän näyttää siltä että ulos haluis ! :wave:
 
Hei!
Minun mielestä tuota glögiä on ollut jo Prismassakin pidemmän aikaa..ainakin jotian versiota, ite kun en siitä oikeen tykkää, niin ei oo tullut niin tarkkaan katsottua.
Meinattiin kans alkaa kohtapuoliin "leipomaan" joulutorttuja ja pipareita..mut saa nähdä, ei niitä kuitenkaan jää sit jouluksi, jos liian aikaseen ne paistaa :LOL:

Jotenkin tekis mieli alkaa ostelemaan jo lahjojakin jouluks, kun ei tiiä jaksaako sit joulukuussa niitä miten hyvin ostella, lähtee ruuhkaan kahden pienen kans..Kunha nyt rahaa tulis, nii kahtoo sitten :)

Nita; Miulla on kyl usein suu ihan kuiva, kun yöllä herään veskiin, joten samalla reissulla pitää käydä aina vähän juomassa. En tiiä mistä lie johtuu, luulen et osaksi tästä nuhastakin, et varmaan joutuu suu auki nukkuu, ku nenän kautta ei ilma kierrä.

Mulla kans jonain aamuina vauva on ihan ylämahalla painamassa, ja riippuen kummalla kyljellä oon, nii sinne. Pelottaa vähän, ku yks ultraaja käski sillon siihen pyllötysasentoon, et vauva "valuis" ylemmälle mahaan ja pääsis helpommin kääntymään pää alaspäin..ettei vaan tuolleen ylemmä tullessaan känny takasi väärinpäin :eek:
Mut ei kai se mahdu enää..toivotaan..
 
Sasulle onnea pienestä tytöstä :flower:

Miullakin on hirvee himotus glögiin. Aika monena iltana on tullu sitä juotua ja viime viikolla tein joulutorttujakin, niitäkin teki niin mieli. Ja yhtä joululaulu levyäkin kuuntelin :ashamed: Jotenkin niin "Joulutti" =)

PikkuM Sama juttu täällä, tekis mieli jo ostella joululahjoja ennen vaavin syntymää. Oottelen kans sitä rahaa. Nyt kun on saanu vaan kotihoidontuen ja lapsilisän niin ei niistä jää kyllä lahjoihin rahaa, mut ens kuussa kun tulee eka äitiyspäiväraha niin sit meikä tyttö lähtee shoppaa, tai lähtee ja lähtee, kattoo nyt miten vauvan kans se sitten onnistuu.

Suu on kyllä kuiva aina yöllä kun herään, ei kiva. Miulla on iso vesi lasi yö pöydällä siitä sitten kostuttelen suuta. Nyt on taas ollu monta yötä sellai että kun on heränny ja käyny vessassa, niin sit oon vaan pyöriny sängys vaik kuinka kauan ennenku uni on tullu :/

Käytiin tossa aamupäivällä tytön kans lenkkeilemässä, ei ees yhtään supparii tullu vaik kuinka reippaasti kävelee. Välil teikis miel pistää ihan juoksuks kun ei tunnu missään.

Nyt lepäilee tohon sohvalle...

Hemski ja Santruska 37+5
 
nonni nyt on koirat käytetty ja pikkasen taas otti jalkoihin mut eipä muuta.. heti nekin kivut loppu kun pysähty.
Jotenkin musta vaan tuntuu että kestäsin menkkamaiset särytkin helpommin kuin noi jalkoihin kohdistuvat kramppimaiset supparit,ne meinaa sattuu kaikista eniten ainakin tällähetkellä! |O
no jokatapauksessa muutama niitä tuli..jos vähän reippaammin käveli. Kuitekin suht hyvänpitusen lenkin vedin ^^ tuleepahan vähän liikuttua.

Tosta suun kuivuudesta; Ei mulla kyllä flunssaa tai mtn ole,et tiiä mistä sitten johtuu mut ei kai se kovin vaarallistakaan oo :p on mullakin vesilasi yöpöydällä mut välillä käyn sit jääkaapil vichyä juomas kans.

PIKKUM: ai en oo kuullukkaan tollasesta
:eek:
Mulle ainakin terkka sano viimeks neuvolas että ei se enään pitäis tuolta mihkään kääntyä.. ja ei kai jos on kerta kiinnittynyt jo? :O
Ja eikai niillä vauvoilla enään oo ees tilaa..

 
ONNEA SASU =) :flower: :heart:

Janosta joku kyseli.... minua on ainakin janottanut jo kauan aikaa ja aina iltaisin täytyy iso tuoppi laittaa VETTÄ yöpöydälle ja aamulla se onkin sitten huvennut. Vichyä litkin kanssa....hmmmm täytyypä lähteä ostamaan sitruuna-lime vichyä nam.

Nyt kun jotkut puhuivat glökistä ja joulutortuista niin taas meikä on myyty. Täytyy ostaa niitäkin. :snotty: Kauhee mikä ahmatti musta on tullut :ashamed: Tosin pystyn vain pieniä annoksia syömään, mutta useammin sitten.

Täällä iski ihan hillitön siivousvimma. Vein matot pihalle ja tamppasin ne. pesin lattiat ja vimpan ikkunankin mikä oli jäänyt alakerrasta pesemättä. Nyt paketoin ukon ja tytön lahjuksia. Ja täytyisi ehtii lepäämäänkin ennen tuota kullannupun hakua tarhasta. Saapi sitten taas leikkiä hevoseikkejä =)

Jännityneenä jäädään odottelemaan seuraavia vauva kuulumisia..... tyttövoittoista ainakin on tähän asti ollut.

:wave: ja viikko vaihtui 39

viivin ja kaveri 39+0
 
on muuten sitä pitänyt kysyä vielä että miten noi lapsilisät menee? tuleeko ne automaattisesti sille tilille minkä on antanut kelaan äitiyspäivärahaa varten vai miten? On tässä vaan tullu mieleen että ei multa oo ainakaan mitään lapsilisistä kyselty ja vain sen äitiyspäiväraha paperin täytin sillon aikanaan ja laitoin siihen sen oman tilinumeron. Vai kysyttiinkö siinä paperissa samalla siitä lapsilisästä? En kyllä muista nyt miten on mennyt asia :ashamed:
Ja tuleeko se jotenkin takautuvasti jos sen kuun lapsilisät ehtivät jo tulla ennen kuin lapsi syntyy vai miten se menee?

tyhmiä kyselen :ashamed:

nita (täällä taas..ei muuta elämää) & vaavi 37+3
 
Tervehdys.

Sasu79: Onnea pikkuprinsessasta! :heart: :flower: :heart:

Miikku: Jaksamisia sulle, viimesiä viedään... :hug:

Tipi: Mä menen nukkumaan yleensä siinä klo:23 paikkeilla. Nukahdan melko äkkiä ja tyytyväisenä nukun tuonne suunnilleen yhden-kahden paikkeille. Joskus selviän sillä yhdellä heräämisellä; käyn vessassa, juomassa jotain tms. Mutta toisina öinä saattaa sitten siitä eteenpäin aamuyöhön asti olla jatkuvaa heräilyä ja nukahtelemista. Joinain öinä syynä on jatkuva vessahätä, toisina on paikat vaan niin juntturassa, ettei ole hyvä olla, voi olla tosi huono olo, kun on kierähtänyt selälleen ja välillä ei vaan yksinkertaisesti nukuta. Aamulla herään melkeinpä aina miehen herätyskelloon, mutta yleensä nukahdan heti uudestaan ja koisin vielä senkin jälkeen tuonne suunnilleen klo:8-9 asti. Eli kai mä loppujenlopuksi yleensä suht hyvin saan nukutuksi. :whistle:
Ja kyllä, glögiä saa jo kaupoista! Minähän sitä täällä olen hekuttanut, glögi-addikti. :D Prismasta ainakin löytyy. ;)

Vettä on koko raskauden aikan kulunut huomattavasti normaalia enemmän. Pakko kuljettaa vesipulloa kaupungillakin mukana, jos iskee pahempi jano. Yöllä on aina tuopillinen vettä sängyn vieressä, se hupenee siitä yöstä riippuen. :)

Aamulla touhusin tohinalla vaikka mitä. Nyt ajankulu sitten jotenkin pysähtyi. Mitäköhän sitä keksisi...

mussu & pulla 35+6
 
Jano on täälläkin öisin, kun heräilee ja nenä tukossa. Mulla on öisin nenä töynnä kuivunutta verta... mistäköhän sekin. On meinaan ollut vaivana jo pitkään.

Lapslisiä aletaan minun tietoni mukaan maksamaan seuraavata kuusta lähtien, jona lapsi on syntynyt..... voin ollla väärässä, kun ekaa täälläkin ootellaan... joten kokemuksesta en voi sanoa, mutta jostai´n olin lukevinani.
Mä sain tänään itkuhälyttimen tai sii ostin. Nyt sitten sillä olen leikkinyt... ja mä kans tuossa glögiä lämmitin voisarvien kera. Namia..
Olikos se muuten Hillan se suklaatorttuohje? tein sitäkin ja vein entiseen työpaikkaani ja kaikki meni, että kiitos vaan ohjeesta tosi paljon!!! :p :p

Jaahas.... jos vaikka lepäilis hetken.. en oo kyllä oikein mielestäni mitään tänään tehnyt, mutta vaakatasoon ois nyt kiva päästä.

Enni ja JalMari 35+2
 
Mäkin tänään olen herkutellut Hillan suklaatuorejuustokakulla. :p Aikasta hyvää...

Joululahjoja ajattelin kanssa tutkailla ekat äippälomailurahat saatuani. Nekin olisi sitten hoidettu pois. Jos siis vaan yhä olen silloin yhtenä kappaleena (todennäköisesti...) jne.
 
Lapsilisistä: Mä muistelin kans, että lapsilisien maksu alkaa seuraavasta kuusta, kuin lapsi syntyy. Esim 31.10 syntyneellä tulee marraskuussa, mutta jos syntyy 1.11 tulee lapsilisät vasta joulukuussa. Jotenkin tollai tyhmästi se meni.. Ja äitiysrahahakemuksessa oli mun mielestä lapsilisäkohta ja automaattisesti alkavat makselemaan.

Nyt viikonloppuna pitäis mennä Turusta hakemaan vauvalle vielä sänky ja rattaat. Hoitopöytä tuli tilattua netistä ja sen pitäis tulla ens viikolla. Sit ois kaikki kunnossa vauvaa varten.

Täytynee mennä ruuanlaittoon. Mulla ei oo vielä tehnyt glögiä mieli, mut joulutortut on ollut jo moneen otteeseen mielessä.
 
Lapsilisä juttu menee minunkin mielestä juuri noin miten ellu24 on sen kirjoittanut.

sasulle onnea piku prinsessa johdiosta täältäkin! :flower:

(.) Täällä on himoittu erityisesti juhlapöydän konvehteja ja niistä eniten sitä simpukan mallista namia. :p Ja glögiä ja piparia ja torttujakin mieli kovasti tekisi, mutta kun on nuo sokerit :| ni ei voi herkutella. Varmaan minä sitten synnytyksen jälkeen lihon ihan muodottamaksi kun otan kaikki herkuttelut jouluna kiinni mistä nyt olen jäänyt paitsi! :D Ihmeen hyvin on jaksanut opiskeluihin vielä keskittyä, vaikka välillä kyllä harmittaakin kun ei saa olla vapaalla ja nauttia vaan äippälomasta... Mutta pitää vaan yrittää ajatella, että sitä pidempään voi sitten olla lapsen kanssa ensi syksynä kotona mitä pidempään nyt jaksaa opiskella... Ajattelin käydä ostamassa ensi viikonloppuna kangasta ja ommella siihen äitiyspakkauksen laatikkoon sen suojakankaan. Saapas nähä millainen siitä tulee, kun ei valmiita kaavoja ole.


kyyhkynen ja vaavi 36+0 taas uusi viikko lähtee!
 

Eih, älkää ees alkako puhua joulusuklaista! Tulee vaan hirvee himo niihin, ihan ku painoa ei jo valmiiksi olis tullut ihan tarpeeks.. :ashamed:

Mie en voi vesilasia ottaa yöks lähettyville, kun tod. näk. se ois aamulla kaadettu sinne meijän sänkyyn...tytön toimesta nimittäin.

Kummalliselta tuntuu, koko päivän on käyny hirvee räpellys tuolla alamahalla, ja nivusissa..mitä hemmettiä tuo pieni oikeen puuhaa? Välil tuntuu kans et on miun rakon löytänyt ja sitä pitää kiduttaa..aih.
 

Yhteistyössä