*Marrastähdet '07* Lokakuussa

LilliM, Katjuza ym. Millainen matka teillä on sairaalaan? Itellä kun matkaa on n. 70-80 km (eli ajoajassa tunnin verran talvirajoituksilla - tietty vähän voi ajaa ylinopeutta mutta ei viittis sakkojakaan ottaa..) niin mietityttää tosiaan ettei jäis sit liian pitkäks aikaa kotiin kuuntelemaan tai lähtis liian aikaisin ja joutuis useempaan kertaan ajelemaan "turhaan". :ashamed:
 
LILLIMENNINKÄINEN: hyvä tietää että tuollaistakin on jos vauva on herkkä vatsainen :whistle: saas nähdä minkälainen täältä tulee.
Toivottavasti teillä tälle tulokkaalle ei tule ihottumia tms :hug:
Täytyy ite kans vältellä sitten joitan tuollaisia "yleisimpiä" ruokia mitkä voivat aiheuttaa..

käytettiin tossa vielä koirat ja käytiin saunas ja sitä ennen kävi vähän välilä jalkoihin supparit heti kun liikku.. mut nyt ei taas mitään
:whistle: ihan kuin ois sauna auttanu ja lopettanut ne :eek:
no saas nähä mitä tulee kun sänkyyn menee..

jos jotain iltapalaa vielä vetäsis ennen nukkumaan menoa :p
 
HelmenTyttö: Meillä on sairaalaan matkaa sellanen 50km. Että jos huonot kelit sattuu niin matkaan pitää meidänkin varata sitä aikaa. Mutta jotenkin mä taas luotan "luontoon" ja siihen,että itse tietää,koska on viisainta lähteä. Mutta kun säkin olet ensisynnyttäjä niin paikkojen aukeamiseen voi mennä kauankin vaikka ne supistukset olisi kivuliaitakin. Mulla kävi just noin ekan kanssa. Kotona kärvistelin muutaman tunnin kipujeni kanssa ja sairaalassa paikat auki vain 3cm :whistle: Mun pitää nyt ottaa huomioon tulevassa koitoksessa se,että kolmas kerta jo ja kaikki voi tapahtua tosi nopeesti...tai sitten ei. Mutta parempi musta kun ei turhaan mieti ja murehdi etukäteen vaan katsoo hetki kerrallaan sitten kun se päivä tulee. =)

Nita: Kiitos ja mäkin kädet ristissä täällä,että säästyttäisiin allergioilta. Meillä 50/50 mahdollisuus,koska esikoinen täysin terve. Oonkin ihan himona vetänyt gefilus-mehuja ja kalakapseleita...niiden pitäsi auttaa atopiaan ja allergioihin :ashamed:

Öitä :wave:
 
LILLIM: uskon kyllä että inhottavaa tuollainen,sitäkään kun ei valitettavasti aina pysty ehkäsemään mitenkään mut toivottavasti nuo sun keinos auttaa ees jotain. Ei kuitenkaan ole enään ainakaan niin paha allergia kuin pienempänä? Jos on enään ollenkaan? :hug:

Tosta sairaala matkasta; No meillä on moottoritietä n.10min mut oon jokatapauksessa ihan varma että joko meen sinne iiiiiiiihan liian aikasin tai sit iiiiiiiihan liian myöhään :D
täytyy vaan varmaan lähtee sit kun ei enään kotona kykene olla. Eikös ne sieltä sairaalasta aika kauan sano että oo vaan kotona? Varsinkin kun näin esikoisen kanssa ei vielä tiedä kuin "nopeasti" tulee.. :whistle: Menee varmaan monta päivää :O

jos sitä koittais lähtee nukkumaan.. |O :wave:
 
Huomenia

Niin vaan siellä liituraidallakin taitaa olla jo nyytit sylissä, jos ei oo niitä kiiretapauksia tullut :heart: :heart:

Meillä matkaa noin 50km kanssa kyssiin...välillä mietityttää, mut jotenkin tuntuu et käynnistykseen taas mennään niin sittenhän sitä ollaan paikan päällä valmiiksi...ois niin kiva saada se "normi" synnytyskin kotoa lähtemisineen yms...

Miten muuten vihlaseeko teillä muilla välillä kohdunsuulle? mulla tekee ja tuntuu et hattivatti siellä räpeltelee...Selän taas sain nukkumisesta kipeäksi...pitää oottaa et se vetreytyis....

Perfekta ja hattivatti 38+2
 
Huomenta!

nii sitä kukuttiin jo kolmelta hereillä.. :kieh: aamusella vasta sitte vähän torkahdin.

Musta tuntuu koko ajan niiku ois jotai pian valumassa alakerrasta,mutta mitää ei tuu. yöllä paperiin jäi semmosia veriviiruja,mietinki sitte että onkohan tuo sen vuotamisen jäliltä vai voisko olla sitä limatulppaa...?onkos ne limatulpan veriviirut kirkkaan punasii vai tummia..?taas näitä viisaita kysymyksiä... :ashamed:

Perfekta kyllä mua ainaki vihloo kohdunsuulle välillä.toivottavasti se ois merkki että jotai siellä tapahtuu.. :)

Sairaalamatkasta meillä menee matkassa 20-30 min,riippuu kuinka on liikennettä ym ku kivat tietyömaat tuossa matkalla.

mieskin lupautui tänää tulla kotiin..vihdoinkin.tosin en kyllä usko ennen ku se tosta ovesta sisään kävelee.. :whistle:


miiku 36+3
 
Huomenta!

Nyt sit oli kunnon katkonainen yö takana.. heräsin mojoviin supistuksiin 4 kertaa yön aikana, mutne kaikki jäin aina yhteen supistus kertaan eikä jatkoa näkynyt.

Eilen illalla tais sit rueta limatulppakin irtoomaan.. Ja sit outo homma.. valkovuoto hävis jonnekkin huitsin nevadaan. Koko raskausajan tullut aika reippaasti valkovuotoo, mut nyt se näköjään loppu :|

Aaa... ja vielä yks tosi mielenkiintonen juttu.. :LOL: Kävin eilen vessassa "isolla asialla" ei varmaan edes riitä kymmenen kertaa... Kunnon suolityhjennys tehty.. Nyt tuntuu, et sama rata jatkuu heti aamusta..

Pakko mennä....

Ellu 38+4
 
Huomenta.

Voi kun mun tekisi niin mieli tehdä huomisille kyläilijöille joulutorttuja tarjottavaksi! En taida kehdata, saan varmasti kuulla kommenttia vaan. :D Yritän malttaa itseni... :p

Liituraidalla taitaa ne kaksi pientä ihmettä olla jo maailmassa! :heart: Voi ihanuus, herättää kieltämättä pientä kateutta... ;)

Perfekta: Just viimeyönä ja tänään aamusta mulla on ollut tuommosia vihlasuja. Ihan samantapasia ei aiemmin ole ollutkaan. :whistle: Muuten on ilmeisesti yhä vain alemmaksi siirrytty, koska painaa pienokainen tuonne alapäähän todella voimakkaasti välillä.

Jei, tänään tuli 36 viikkoa täyteen! =) Olen kovin uhonnut, että tässä vaiheessa alan itseäni pikkuhiljaa tarkoituksellisesti rasittaa, jotta pienokainen saataisiin ulos ennen irtisanoutumisia. Noh, katotaan nyt, onhan sitä hyvä tuolla masun suojissa vielä kasvatellakin... :heart:

Voiskin siirtyä teen keittoon, pitkästäaikaa! :wave:

mussu & pulla 36+0
 
Sasulle sylin täydeltä onnea pikkuisen johdosta! :flower: :flower:

Kohta saadaan sit varmaan onnitella ainakin myös Sannaa ja Liituraitaa. Kuulumisia kovasti jännäillään. =)

Miiku, jaksamista sulle ja yritä saada ajatuksiin paljon positiivisia juttuja, vaikka väsy ja huoli yrittäisivät painaa päälle! Kuulostaa sille, et kaikesta huolimatta sun mies on enimmäkseen huolissaan sun puolesta lähestyvää synnytystä ajatellen - joitakin asioita pitää lukea rivien välistä kun ei nuo kaksilahkeiset osaa niitä itse kertoo. Me naiset ollaan usein sellasia voimanpesiä, jotka jaksaa ja kannattaa sitä toistakin, jonka kertoman mukaan pitäis olla se vahvempi lenkki. Joskus on vaan hyvä sanoo sille toiselle, et minäkin väsyn ja muakin joskus pitää tukea - uskon kyllä et perille menee - ainakin osittain.

Mulle jotenkin synnytys tuntuu vielä kovin vieraalle ajatukselle, vaikka tosiasiassa nelisen viikkoa on maksimi jonka jälkeen viimeistään pitäis olla nyytti kainalossa. Sitä jotenkin vaan lukee sydän syrjällään näitä muitten tarinoita ja ajattelee et kyllä mullekin sit joskus - eikä tajua jollain tapaa ollenkaan et se joskus on tuossa ihan nurkan takana. Hassua jotenkin - en osaa selittää paremmin.

Onko ketään muita jolla olis raskausaikana alkanu vuotamaan verta nenästä usein? Mulla nekku saattaa ihan ykskaks 'hölähtää' ilman mitään ennakkovaroitusta. Inha juttu varsinkin jos on jossain ihmisten ilmoilla. On pitäny alkaa kantamaan nenäliinaa aina varmuuden vuoksi saatavilla.

Plus nyt alkaa ymmärtää miksi jotkut niin kuumeisesti jo odottaa 'poksahtamista'. Tuo lonkkien löystymiskipu on tosi inhaa, tekee liikkumisen vaikeeksi ja erityisesti tuskalliseksi. Minä, joka yleensä muuten nukun tosi rauhattomasti ja pyörin lakanat rullalle unissani, herään täsmälleen samasta asennosta johon nukahdin ja kyljen kääntäminen on aina 'projekti'... Ei voi aina kuin hekotella itselleen kun on tämmönen norsu... :LOL:
 
Miiku ja DJ: miulla ollu noita vihlaisuja jo kauan, toista viikkoa...kaippa vaan vaaveli siellä kaivaa itelleen tietä...

Ellu: siulla saattaa olla synnytys lähenemässä, yleensä luonto aloittaa tuon suolen tyhjentämisen...niin miullakin teki esikosta :D itsekin kävin eilen moooonta kertaa, mutta en usko et miulla vielä ois eessä...

lähtä taas kohta kävelylle tuonne ylos jos sais ees jtn aikaan...jos ei muuta niin kantapohjat kipeeksi :LOL:

Perfekta ja hattivatti 38+2
 
Huonosti nukuttu yö takana, taas. No päikkärit kehiin vaan. Tänä aamuna on kunnon menkkakivut :headwall: sitä on ehtinyt lähes unohtaa miltä se tuntuu mutta just alaosastolla sellanen 'menkat alkaa tänään tai huomenna' -olo. Selkeetä :LOL: Onneksi on panadolia kaapissa, saapahan helpotusta. Jostain syystä myös rinnat on toosi kipeet...ei sitten alkuraskauden ole sitäkään vaivaa ollut. Kyllä pelottaa imetys näillä pokkuloilla kun on nyt jo valmiiksi kipeet :ashamed:

Mentävä varmaan ulos että saa silmät auki !

-Tipi ja VeetiVilma 37+0 ( :eek: )
 
HuomentaPäivää..

Alkaa olee jo tukalat oltavat :ashamed: yöt menee aikalailla valvomiseksi, ja mikään asento ei ole hyvä! Siis iltaisin en voi edes telkkaria katsoa muuten kuin makaamalla lattialla, puoliks säkkituolin päällä, aikamoinen näky kuulemma :LOL: Kaikista parasta olisi vaan kävellä h i l j a a ulkona, mut ei sitäkään kauaa jaksa :eek: voevoe, ihan pelkkää valitusta tää mun elämä, sori :ashamed:

aiti78kerava reisien vihlomisesta kirjoitit...mulla on ollu parin viikon ajan silloin tällöin, ja siis ennen mulla oli tälläistä vihlomista aina just ennen ku menkat alko!! Siitä aina tiesi, mutta nyt oonki ihmetelly mitä se meinaa?!

Onko kellään tihkunu lapsivettä?? minä sitä oon tässä epäilly, tosin valkovuotoo on ollu tosi paljo tän raskauden myötä, mutta ku nyt tuntuu että välillä sitä holahtaa ihan hirveesti!! Ja siis ihan nestettä, ei mitään kokkareista tms. Sitten vielä iski vähän paniikkia kun tuttava kyseli mahan kasvusta, mullahan pamahti jo kesällä maha tosi isoksi, nyt ei enää oikeen oo kasvanu.. viimeks sf-mitta oli 31, sitä edellisellä kerralla (olikohan 3 vkoa väliä) oli 30, eli ei paljoa kasvua, kuulemma yks syy vois olla vähentyny lapsivesi, neuvolassa ei tosin sanottu mitään... No pitää soittaa neuvolaan puoliltapäivin kun sinne on soittoaika, josko ne vaikka pissasta pystyis katsomaan.

Nyt pitää lähtä repimään ukkoa ylös sängystä :wave:

punkkari 36+0
:D
 
Niinpä,Liituraidalla taitaa olla onnen hetket jo :heart:

(.) Mulla on (luonnollisesti ) synnytys ja vauvan tulo muutenkin taloon lähes koko ajan mielessä. Mutta silti sitä ei tajuakaan kuinka lähellä se on ja voi tapahtua koska vain. Jotenkin alitajunnassa siirtää ajatuksia vaan eteenpäin. Iltasin kun menen sänkyyn ja nautin lukuhetkestäni ja saan alkaa rauahassa nukkumaan niin sitä vaan aattelee,että nyt en jaksais lähtee synnyttään :whistle: Sairaalakassia en ole pakannut edelleenkään kummallekaan :ashamed: Niin ja ne tosi tärkeät imetyskumit on edelleen kaupassa...kai vielä kerkee??

Nita: Juu meillä on helpottanut tosi paljon kaikki allergiat kun poika jo yli 3vee. Vältämme enää yleisesti allergisoivia esim.sitruksia,mansikkaa jne. Niin ja kananmuna pitäisi muuten kokeilla,että saako vielä reaktioo siitä. Itse asiassa se pitäisi kyllä kokeilla ennen vauvan syntymää... Vauvanahan poitsun ruokavaliosta oli poissa "kaikki" eli viljat,peruna,tavan maito...lista oli loputon :whistle:

Tänä aamuna kun niistin nenän niin tuli verta. Eli aika monella taitaa olla samaa vaivaa. Ja alapäähän on vihlonut ties kuinka kauan. Kai ne on niitä liitoskipuja sitten kun paikat löystyy.

Ellu: Vaikuttas kyllä limatulpalta. Mulla kun edellisessä raskaudessa sitä irtosi niin se oli just sellasta limasta ja seassa oli haaleita veriviiruja :x Hauskaa muuten tämä alapääosaston eritteiden kuvailu tässä kaiken kansan kesken :LOL: :LOL:

Kaikille teille :hug: jotka ette saa öisin nukutuksi. Mä muistan varsin elävästi millasta se on. Esikoista odottaessa en nukkunut öisin ollenkaan. Nyt olenkin nauttinut niiiiin paljon kun saan nukutuksi. Mutta täälläkin olen useaan kertaan sanonut,että mä joudun kuiteski sitten valvomaan vauvan kanssa,tietenkin Kaapo osoittautuu yökukkujaksi :whistle:

LilliM+Kaapo 35+2
 
Mulla on kauheen painon tunne ny tuolla alhaalla, taitaa olla hattivatti porautunut nyt todella syvälle jo lähtökuoppiin... masukin on kireenä...
jos tästä lähtis äiteen luokse ja siivois vaikka autoo vähäsen kauppareissun jälkeen niin ois tas enimmät hiekatkin pois autosta taasen, jos vauva sitä oottaa et hää pääsee sit puhtaalla autolla kotiin :D :LOL:
 
Perfekta: :D Mä ajattelin samalla tavalla pari päivää sitten ja siivosin/imuroin auton :LOL: Samoin mullakin ollut tuota painon tunnetta...

Mulla kans ollut synnytys mielessä monet päivät.. iltasin ajattelee, et nyt ei kyl millään jaksais lähtee synnyttämään ja hyvin nukutun yön jälkeen ajattelee, et no nyt vois kyl synnyttämäänkin lähtee :LOL:

Mulla on taas vaihteeksi aivan vetämätön olo. Pyykit odottaa koneessa, et joku ne sieltä pois ottais. Ja ois tuossa vähän silitettäviäkin jonossa.

Mulla on kans ollut noita liitoskipuja nyt muutamat viikot. Mulla ne on pahimmillaan iltaisin, välillä oikeen kunnolla kirpasee.

Mut jos nyt kuitenkin niitten pyykkien kimppuun...
 
Kerronpas teille tässä eiliset kauhun hetket. Katselin illalla televisiosta Dr Philiä ja huomaamatta laitoin kädet puuskaan vatsan yläpuolelle. Siinä sitten aloin ihmetellä, että miksi Vaavi ei nyt reagoi siihen mitenkään, kun yleensä alkaa heti potkimaan minun käsiä pois. Vaihdoin asentoa, jossa myös yleensä reagoi. Eikä mitään. Siinä vaiheessa huutelin jo miestäkin paikalle ja kerroin ettei Vaavi nyt liiku. Tein kaikkea mahdollista..Kävelin rappuset yläkertaan, join appelsiini mehua, otin mahdollisimman hankalia asentoja, joihin Vaavi yleensa aina reagoi potkuilla, hölskyttelin ja painelin mahaa oikein urakalla, mutta ei mitään. Mies kuunteli sitten sydän ääniä mahan läpi korvalla ja vessapaperi hylsyn läpi, huuteli sinne ja paineli sitä myös, mutta ei mitään reaktiota saatu aikaan. Aikaa oli kulunut ehkä jotain tunnin verran siinä vaiheessa. Mulla tuli siinä vaiheessa itku. Mies soitti päivytykseen ja kertoi ettei tunneta Vaavin liikkeitä, että voitaisko tulla kuunteluttamaan sydän ääniä. Halusivat minuakin jututtaa ja siinä itkun seasta kerroin tapahtuneesta. Saatiin aika tunnin päähän ja kehoitettiin sairaalakassi ottamaan muakaan varmuuden vuoksi. Itkin koko matkan päivystykseen ja tietenkin pelkäsin pahinta, että Vaavi on kuollu. Päivystyksessä olis ollut neljä potilasta ennen meitä, mutta me pääsimmekin kaikkien ohi lääkärin vastaanotolle. Hän kuunteli Vaavin sydän äänet ja ne olivat yli 200, mutta vaavi ei reagoinut hänenkään paineluihin. Suuri helpotus tuli, kun kuulin ne pienet jumputukset. Ainakin Vaavi oli hengissä.
Miedät passitettiin vielä Hyvinkään sairaalaan, jossa tarkistettiin Vaavin tila. Siellä jouduimme aluksi sydänkäyrään tunniksi ja minun piti tehdä samalla liikeseurantaa. Jonkin ajan päästä siitä, kun kireät vyöt laitettiin mahan ympärille sydänkäyrää varten, alkoi se meidän Vaavi elämöidä oikein kunnolla ja potki ja myllersi minkä kerkesi. Kaikki oli taas normaalisti. Sydänäänet olivat normaalia 170-130 välillä liikkeiden mukaan. Sairaalan lääkäri teki vielä sisätutkimuksen ja ultrasi Vaavia. Kotiin päästiin kymmenen jälkeen.

Onneksi selvisimme pelkällä säikähdyksellä. Minäkin kun niin aamulla touhusin kaikenlaista ihan sen takia, että saisi synnytyksen käynnistykseen potkua. Tietenkin päällimmäisenä olivat itsesyytökset. Nyt otan tämän loppuajan kyllä todella rauhallisesti. Viime yönä nukuin 12 tuntia..varmaan se jännitys ja huojennus nukuttivat. Hyvinkään sairaalan henkilökunta ansaitsee kyllä kiitokset todella hyvästä palvelusta ja siitä että meidän huolemme otettiin niin vakavasti. Jäi hyvä mieli mennä sinne sitten synnyttämään, kun sen aika tulee..

Tulipahan jaettua teillekin kauhun kokemukset!

Manta ja Vaavi 38+6
 
Voi Manta, kuulostaa hurjalta. Onneksi kaikki hyvin. Mä en tiedä tajuisinko ees huolestua. No jos en olis koko päviänä huomannu liikettä, mutta muuten olen aika rauhallinen jos niitä silloin tällöin tunnen... mutta siis päivittäin kuitenkin. Ja kyllähän se usein iltasin myllertää kunnolla, että äiskän ei tartte huolestua.
Osasiko ne sanoa miksi se syke oli 200?? eikös se ole jo aika korkea?

No mutta, täällä on siivottu huusholli ja pyykit laitettu, nyt sitten viikonlopun viettoon. Ohjelmaa on ja niin on pariksi seuraavaksikin viikonlopuksi, että oletus kai on että meillä ei lapsosta vielä vähään aikaan ole kotosalla. Ei pääse mieskään vielä viettämään isänpäivää... ainakaan ihan varsinaisesti.

Mukavaa viikonloppua! Koittakaahan mammat rentoutua ja levätä. KOitokset meitä vielä odottavat.
Sanna ja liituraitaruutapaita tulevat toivottavasti pian kertomaan itsestään ja emmamammaa kaipailen myös! :heart:

Enni ja JalMari 35+3
 

Kävin eilen lääkärillä, joka ultrasi vielä RV 37. Vauva saanut alkunsa lapsettomuushoidoilla ja siksi ultra nyt.

Minulla on ollut alapää tosi kipeä jo monia viikkoja. Ei siis häpyluu vaan kipu tuntuu emättimen sisällä. Jalan nostaminenkin tekee kipeää ja kävely. Yönkin jälkeen ekat askeleet toisinaan sattuu tosi paljon.

Lääkäri tutki käsin sisältä ja sattu niin hemmetisti!!! Kyyneleet vaan virtas. Hän määräsi mulle Ovestin-voidetta emättimeen.

En tiedä uskallanko käyttää, kun hormonivalmiste?

Onko muilla ollut tällasia kipuja ja mikä avuksi?
 
huomentapäivää siis !

(.) toi vihlominen kuulostaa tosi tutulta.. sitä on JOKA YÖ varsinkin kun on menossa nukkumaan ja vauva liikkuu.. sattuu tosi paljon ja ei tiiä yhtään miten päin ois. Tuntuu kans se kipu niinkuin sisällä ja tuntuu et pitäis painaa jotenkin vastaan tjn :O
Jokatapauksessa maha kovettuu kans sit samalla joten oon ajatellu oisko supistuksia..? Eilenkin ravasin miljoona kertaa veskissä kun ei voinu maata paikallaan..sit jossain vaihees nukahin ja kävin "vaan" joku 3 krt enään aamuyön tunteina vessassa.. nyt on kyllä niiiiiin pöhnä olo et pitäis varmaan päiväunet ottaa |O

LILLIM: tosi ikävii noi allergiat mut onneks nyt on helpottanut sitten. ja toivotaan että tulevan vauvan kans ei tulis mitään sen suuntasia ongelmia :hug: :)

MANTA; hui kauheeta miten oot varmasti pelästynyt.. en kyl ite tiiä osaisinko ees huolestua..paitsi sit jos ei koko pvään liikkuis? Mut onneks kaikki nyt hyvin :heart: :hug:
Mäkin mietin että miten se pulssi sit oli sen 200? kuulostaa tosi paljolta ! :eek:

Mä jotenkin tiedän aina siitä et vauva liikkuu kun se tosiaan painaa tonne niiin alas et tuntuu et ois jo pää pihalla :whistle: Ja sit just vihlasee.. varmaan raivaa sitä tilaa itelleen, Ne vihlasut vaan ei varota mitenkään ja tulee yleensä vaan sit kun makaa.. Käytin äsken koirat ja kyl taas reisissä tuntui mut ei kyl niin paljon kun eilen.

Väsyttää.. ja on muutenki tosi kipee olo.. päätä särkee ja kurkku kipee. KOhta varmaan kuumekkin. Perkele että ottaa tää olotila päähän :headwall:

joten jos tästä nyt menis....
 
Täällähän alkaa tulla vauvauutisia oikein urakalla :flower:

Onneksi MANTAlla oli kaikki hyvin! Varmasti säikäytti...

Suppareista on täällä ollut puhetta... Kyllä minäkin sanoisin , että oikeat tunnistaa kyllä sitten ,kun ne alkaa :whistle: Mulla harjoitussupparit tuntuu sellaisena kiristyksenä ja puristuksena mahalla, mutta oikeat tuntuu sekä mahalla, selässä että jaloissa. Pistää jalat oikein tärisemään ja tietysti kipukin on ihan toista luokkaa :whistle:
Mulla on kaksi synnytystä takana ja molemmat on alkaneet yöllä,enkä illalla ole osannut mitään aavistella tulevasta... En ole ikinä nähnyt limatulppaa,ei ole ollut "palloa jalkojen välissä",kipeitä supistuksia tai muitakaan oireita mistä voisi päätellä synnytyksen lähestyvän...

Tänään vaihtui jo rv 39 :eek:
Saa nähdä lähdetäänkö jo ensi yönä synnyttämään, vaikka olo kyllä sellainen,että tämän pallomahan kanssa pyöritään vielä monta viikkoa :|

lumi*+masukki 39
 
manta ym. Pitkästä aikaa kirjoittelen, mut ajattelin et ryhdistäytyis. Eli siitä vauvan pulssista, ei ole olenkaan korkea tuo 200/min lapsilla vaan tuo pumppu tekee kovempaa työtä. Esim meillä töissä jos leikataan/nukutetaan n puoli vuotias vauva niin pumppu hakkaa helposti jopa 280/min. Elimistö reagoi niin muuttuneisiin olosuhteisiin esim stressiin, kipuun, tai muuhun ärsykkeeseen. Eli nou hätä!!
Kiva muuten kuulla et joku muukin palstailija tulee hyvinkäälle.. =)
 
Se kyykky juttu tulee tästä, mitä Tulikellukka sanoi aikoinaan Hillalle:

Hilla Nyt kyykkyyn ylös,kyykkyyn ylös...ja sovit jonkun tärkeän menon parin päivän päähän,niin varmasti syntyy just ennen sitä
Koita saada nukutuksi ennen suurta koitosta!


Tosiaan en tiedä siitä Vaavin sydämensykkeestä, joka oli yli 200. Lääkärin sen sykkeen otti sellaisella pienemmällä laitteella kuin neuvolassa ja oli laittanut lähetteeseen että yli 200. En tiedä sitten paljon oli yli. Kyselin siitä yhdeltä hoitajalta Hyvinkään sairaalassa, mutta ei sekään osannut sitä kommentoida. Ja kun silloin ei edes mitään liikettä tuntunut. Jää kait selvittämättömäksi mysteeriksi. Onneksi tänään on ollut ihan tavallinen päivä. Maha vain hellänä ollut.

Manta ja Vaavi 38+6

Suuri kiitos Vanessa tiedosta!
 
Heips!

Hui, olipa Mantalla ollut ilta!Onneks kaikki kuitenkin kunnossa!

Mahan tyhjentymisestä; Mullakin tuntui tuossa pari pv sitten että isommalla hädällä sai istua jatkuvasti, mut nyt tuntuu taas kovalta massu..ihan niinku taaksekin päin tuntuis välillä painetta kun seisoo/kävelee.

Punkkari; Mie en oo huomannut ainakaan et lapsivettä ois tullut..oikeestaan ei silleen oo tullut ees valkkaria nyt lähiaikoina.

Sajoko; Ei oo mulla ainakaan ollut tuollaisia kipuja, kuulostaa ikävältä..toivotaan että menevät pian pois!

Omaa napaa sen verran, et se repee kohta..tän päivän on taas saanu hyppiä tytön perässä ja kun ei usko mitään ja kiellättää vaan niin on tullut vähän huudettuakin :ashamed:
Tuntuu ihan kun tuo navan seutu reagois siihne miten paljon stressaan tms. päivän aikana. Tuntuu nimittäin että vauva tulee tuosta navan kohdalta pihalle justiinsa, vaikei siis edes liiku silleen..on vaan se iho nii hemmetin kipee :(
Mies ei oo kyl auttanu tänään yhtään. Ollaan miun porukoilla tytön kans oltu pari yötä, ku miehellä oli yövuorot ja tänä aamuna hän sit ajoi tänne nukkuu ja sit ku heräs niin hetken malttoi olla ja sit sanoi että pitää lähtee pelaa korttia (eräs keräilykorttipeli,ei kuitenkaan Pokemon tms. :LOL: )

No, mulle tietty tuli kamalan paha olla, ku yks lähti noin vaan joidenki paperilappujen takia ja itkut tuli ja tyttö tuli sit halaamaan ja se itketti viel enemmän..tuntui että muutaman kuukauden itkut tuli itkettyä samalla..pakko oli kuitenkin sit ryhdistäytyä, ku tyttö ihmetteli, hyvä ettei alkanu ite itkee kans.

Että semmonen pv meillä..
M ja O-I 37+6
 

Yhteistyössä