*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Nyt on pojan huoneeseenkin järkkä vaihdettu ja ei mitään muuta kuin harkkasuppareita.
PikkuM se taisi sanoa minkälaisia ne on niin huomasin et miullahan niitä tulee kun käyn kävelyllä tai sitten imuroin yms...ees jotain suppareita :D :D jee!!

Nyt sitten täällä nassutellaan pojan kanssa jäätelöä ja illemmalla meinattiin nassuttaa vielä sipsejä...hyi hyi kamala äiti :LOL: :LOL: ja karkkipäivä vasta huomenna :LOL:

Perfekta ja hattivatti 38+2

Eipä oo sit tullu lepäiltyy tänään ei :ashamed: Kaupassa käytiin ja sai vähän väliä pysähtyä kun sattui niin pirusti.. supparit kävi taas niin mukavasti jalkoihin! Sit kun tultiin kotiin niin ei taas mittään oo ollut. Ja käytettiin koiratkin :whistle: Nyt tuntuu maha ihan pinkeeltä koko aika.. varmaan vauva koittaa puskee itteensä mahanahan läpi tjn.
Väsyttää kyllä joo.. tiiä ees mihin tää pvä on menny..jotenkin vaan hujahti ohi :whistle:

HILLA:sta ei oo muutes taas kuulunut mittään..oiskohan "jo" päässyt tositoimiin? ;)

Onkohan nää nyt niitä suppareita...Koiraa käytin iltapisulla, tahtihan ei oo kova ollu enää pitkilleen mut nyt piti pari kertaa ihan pysähtyä kun alko puristaan tai silleen jännästi sattumaan koko alamahaan ja kävely vaan pahensi. Vai mitä lie kipristelyjä. Pari kertaa ehti tulla tuossa lenkillä ja nyt ei sit taas mtn kun istahdin tähän koneelle...

HT ja veturi 39+0

Mä oon teijän jutuista pihalla ku lumiukko!Nää on pahoja nää pimennot. :whistle:

Mulla oli tiistaina neuvola ja sillo paineet oli korkeemmalla ku koskaan,alapainekki oli 109...kuiteski pissa oli puhdas,eikä mulla oo turvotuksiakaan. Sf on omasta mielestäki aikas pien,vaan sen 28.No terkka sit sano,et jos alkaa päähän koskemaan tai tulee näköhäiriöitä,ni pitäs lähtee käymään synnärillä näytillä.No eilen aamullahan toi kävi toteen ja eiku synnärille.Siellä tekivät kaikki labrat ja mittasivat virtaukset ja oltiin tietty käyrillä.Verenpainetta lukuunottamatta kaikki muut oli kunnossa ja sain reseptin verenpainelääkkeisiin.Nyt oon kotona mittaillu ja ei voi sanoo muuta ku et on ihme tabuja,olo on jo paljo parempi ja paineet tippuneet hyvin ja yhen oon vasta ottanu!Tiistaina ois taas sitte neuvola,nyt on ollu enempi noita suppareitaki,joskohan jotain alkas tapahtumaan.Viime tiistaina paikat oli pehmeet,kiinni ja kanavaaki vielä 2cm.Onneks sai noi lääkkeet ni pystyy tekemään vähä muutaki ku sohvalla mötköttämään.Oma napaista,mut vaikka oon kuinka yrittäny päivittää päänuppiin teijän juttuja,ni ei yhtään muista mitä piti kommentoida...

Vimpula

täällä ollut tänään pikkasen hiljaista :eek: No epäilemättä ihmisillä muutakin tekemistä pe illalla kuin istua koneella..toisin kuin mulla :ashamed:

HELMENTYTTÖ; voi kyllä hyvin olla sulla supisteluja noi :)
tai ite ainakin luulisin..

Mulla on kauhee nälkä mut ku en tiiä mitä sitä söis.. on jotenki niin kipee olo ettei oikeen mikään oo tänään maistunu niin pakko vielä siks tähän aikaa jotain vetästä
:snotty:
sit vois kait koittaa mennä nukkumaan.. ihan niikuin siitä nyt jotain tulis. Tiiän et alkaa saman tien vihloo tonne alapäähän kun makaamaan menee.. |O

mut jos nyt kävis keittiön kautta ja pesee hampaat ja sit KOITTAIS päästä sänkyynkin.

Niin ja pikkasen on jaloissa taas supistellu vaikka on tässä paikallaan istunu..saas nähä onko jatkuvaa. :whistle:

on tosiaankin hiljaista...vaikuttaakohan ku ei oikeen palsta meinaa toimia niin kukaan ei jaksa sitten pälyillä milloin se toimis (muutakuin mie :LOL: )

Täällä mies lähti puusavottaan miun siskon ja sen miehen luokse..nyt ois hyvä alkaa sitten synnytyksenkin, mutta toiveajatteluahan se on :|

Harkkasuppareita tuli vielä illallakin tuossa sohvalla istuessa ja yö oli todella huono taas...ihan päähän ottaa :headwall: ja tosiaan tämän päivän olen pojan kanssa kahdestaan kotona, niin kattokee vaan niin poika keksii taas kaikki jutut et mie hermostun taas :ashamed: |O

Perfekta ja hattivatti 38+3

Huomenia!

Eilen ei ollu kiva päivä, illalla tyttökin piti viel hirveen huuto-kiukkukonsertin, ku yritettiin nukkuu ruveta :(
Mies taas ei ollu milläsäkään kun tuli sielt kaupungista, varmaan sama riita tulee kunhan se taas on lähdössä seur. kerran. Ja joka kerta vaan sanoo; no ku kerran pääsis vielä ennen vauvan syntymää..huoh..millonkohan se tulee se viimenen kerta???

Mulla ei taas oo ollu minkäänlaisia kipuja tms. muualla ku tuossa navan seudulla, ei oo hirmu kivaa tääkään. Sais alkaa jo ne supparitkin vähän pehmittää paikkoja.

Tänä aamuna ehti jo äitini soittaa, hällä oli heti aamusta ollu meno..oli jutellu minun mummon kans, ja mummo oli kysynyt että minnekkä esikko viedään, kunhan lähtö tulee ja ehdotellut siinä itteensäkin, et sais soittaa vaikka keskellä yötäkin, kun hän herää muutenkin miten sattuu, tänä aamuna kuulemma jo klo 2 aamuyöstä. Eikä sit ehditty ite kysyä sitäkään..
No, pääasia et tiedetään nyt sekin.

Toisaalta jännittynein mielin oottelen, et josko joskus alkais jotain tapahtua omassakin kropassa, toisaalta taas aattelen että mie pääsen tositomiin vasta sitten rv 41-42, käynnistyksen merkeissä..
No, kattellaan.. eihän tässä muutakaan voi :)

Hyvää lauantaita vaan kaikille!
M ja Onni-Ilona 38 tasan!

Huomenta vaan!

Illalla tuli nukahdettua sohvalle ja heräsin siitä puolen yön aikaan kunnon supistukseen. Pari minuuttia kesti ja siihen taas tyssäsi.. Kyl jo alkais toivomaan kunnon sarjatulta... Mies jäi sit sohvalle nukkumaan "seuraksi", kun en enää itte saanut unta.

Aamulla sit taas aivan vetämätön olo. Alapäätä polttelee... Menis nyt vaan äkkiä päivä, niin mies tulis töistä. Ois jotenkin helpompi olla, kun toinen on lähettyvillä.

Mantalla oli ollut aikamoinen säikähdys!

nenäverenvuodosta joku kyseli.. mulla oli puolessa välissä raskautta verenvuotoa. Yhtä äkkiä vaikka autolla ajaessa alkoi nenä vuotaa ja vuosi aina ihan kunnolla.. Kuletan vieläkin koko ajan paperia mukana.. Kauheet traumat jäi :D Nyt meillä pienemmällä tytöllä vuotaa nenä tosi usein.. äsken just viimeksi.. mikähän lie? kuiva ilma? a-vitamiinin puute? En tiedä..

Ellu 38+5

prinssi tuli maailmaan sunnuntai iltäpäivällä 21.10 pituutta oli49cm ja painoa 3300g. eilen illalla kotiuduttiin parin päivän viivästyksen tähden kun poika joutui valohoitoon keltaisuuden vuoksi mut nyt kaikki hyvin ja vauva arki koittaa. onnea muillekin vauvan saanneille ja voimia muille jotka odottaa vuoroaan kärsimätömästi lähtö voi tulla nopeammin kun ajatteleekaan. ja joilla ei ole vielä kaikki valmiina kannattaa laitella itse nyt sit yritän tässä kotiutumisen ohella etsiä puuttuvia tavaroita ja laitella paikalleen kaiken mikä jäi kesken
onnellinen petriina ja OSKARI POIKA

Petriinalle ONNEA pienen pojan johdosta :flower:

(.) Supistuksia tai ei nuo eiliset, niin täällä ollaan edelleen ja vahvasti yhtenä kappaleena. Lenkin jälkeen ei taas mitään kuulumisia että olis aika lähteä... Kohta pitäis lähteä kaverin pojan 6-vuotissynttäreille ajelemaan ja sit taas ilta kotosalla. Jotenkin ei jaksa enää mihinkään lähteä niin kuin ennen, vaikka kuinka ajattelin että pitää nyt kiertää kaikki kaverit kun vielä kykenee jne :) kun sit on pitempi tauko ettei nähdä. Kaikki on onneks valmiiks laiteltuna, miehen pitäis vielä oma "sairaalakassinsa" pakata eli lähinnä collegehousua yms. jos jää kaverinsa luokse yöksi sit lähemmäs synnäriä jos ei perhehuonetta saada.

HT ja veturi 39+1

PETRIINALLE onnea pienestä pojasta :heart: :flower:

Juu pitäisi varmaan laitella kaikki valmiiks vauvaa varten..tai kyllä kaikki kait onkin mut silti tuntuu et ois vielä jotain puolitiessä :whistle: No täytyy vain toivoa että ei mitään ns. tärkeää.
Sairaalakassi on niitä hammasharjoja yms vaille valmis sentään jo.

Mies ei oo puhunu mitään että ottais mitään omia tavaroita mukaan,tosin ei se täällä kotonakaan mitään college housui tms pidä.. Mut JOS saadaan se perhehuone (mitä tosiaan toivoisin..) niin pitää miehen kuitekin tulla käymään täällä kotona hakemassa vauvan tavarat niin voi sitten itelleenkin jotain ottaa mukaan jos sinne kuitenkin yöksi kanssa tulee. Siis omat hygieniatavaransa yms.

Miten muuten ,tyhmä kysymys mutta eihän sairaalaan tarvii ottaa omaa pyyhettä mukaan? Tuli vain tossa mieleen :ashamed: vai tarviiko..

(.) Oli taas niin rasittava yö että, alkuun nukahin heti ja sit hyvä etten pompannu ilmaan kun sen verta sattu tuonne alas..vihlas taas niin mukavasti |O Sillon tällön kävin veskissä ja 6 aikaan vähän syömässä kun maha alko oikeen todenteolla kurnimaan. Sit heräsinkin loppujen lopuks vasta 11 jälkeen.. mies vaan huuteli että millos meinaat nousta :snotty:
Mut sainpahan sentään aamulla sit nukkua kun ei yöllä meinannu siitä tulla mitään.. sillon 6 aikaan en sit saanu oikeen unta ja aattelin jo et nousen ylös mut olinkin uudelleen nukahtanut.

Nyt on vähän supistellu ja pitäis lähtee käymään isommass ruokakaupas..saa nähä minkälaista ankkakävelyy on sit jos/kun tarvii vähän väliä pysähdellä.
Pakko vaan lähtee sinne kauppaan mukaan.. ei toi mies kuitekaa osaa puolikaan ostaa.

mut nyt :wave:

*ja mä aina vaan täällä kun ei tosiaan sitä muuta elämää ole :LOL: *

Petriinalle onnittelut pikkuisesta poijaasta! :flower:

Viime yö oli tuskainen lonkkien suhteen. Siis nyt on ruvennu lonkat kipeytyy ilkeesti kun nukkuu kylellään, mutta kun ei muutenkaan voi nukkua. No onneks tätä ei enää kauan kestä, muutama viikko korkeintaan. Onks muilla vastaavaa vaivaa?

Kohta lähetään miun vanhempien luo yheks yöks, kun on veli pojan synttärit huomenna. Sinne on 80km matkaa. Pitää ottaa sairaalakassi varmuuden vuoksi matkaan mukaan, jos vaikka tulis lähtö synnyttää :whistle: (toive ajattelua).

Hemski ja Santruska rv38+0

petriinalle onnittelut pojasta :heart:

hemski minäki ajattelin aamulla että neljä viikkoa enää (paitsi jos menee yli... :whistle: ) on niin tuskasia noi yöt, kun ei voi kun kyljellään nukkuu, ja koko yötä ei samassa asennossa, ni pitää välillä nousta vessaan ja kävelemään...

Ja huomenna pitäis istua monta tuntia autossa, lupasin nyt lähtä mukaan katsomaan pojan jääkkispeliä toiseen kaupunkiin, kun ei sitä tiedä koska seuraavaksi pääsee/jaksaa lähteä.

Ainiin, tosta nenäverenvuodosta, mullakin on silloin tällöin nyt raskauden aikana tullu, kuten myös ientulehdusta :kieh:

Pitäs vissiin yrittää pikkuhiljaa syödä jotain, mitähän tää nyt meinaa ku tuntuu koko ajan et nousee kaikki ylös, ja polttelee ihan pirusti..!! ei paljoa sitten tee mieli mitään syödä.

nii että valivali taas :whistle: ;) :ashamed:

Paljon onnea petriinalle pikkuisesta prinssistä :heart: :heart: se olikin sitten ensimmäinen poika :)

oma (.): mä oon nyt niin kyllästynyt, niin väsynyt, niin turvoksissa |O |O |O ihan itkettää :'(
nukuttua en oo saanu kunnolla ja väsyttää, kädet niin turvoksissa kuin olla ja voi, samoin jalat, kädet kutiaa...pitäis varmaan synnärille soittaa ja kysellä pitääkä näytillä käydä, mut eihän ne kuitenkaan käynnistämään ala, sen tiiän..säälittää ihan poikakin nyt kun ihan pienestä tulee suututtua, vaikka koittaa pitää mahdollisimman paljon mölyä mahassa.... mieskin on siellä puusavotassa...huoh :ashamed:

sanon vaan et taas tällä hetkellä olen niin täynnä jo tätä raskautta että...mut lähden pois jurnuttamasta, et ei muille tuu pahaa mieltä

Perfekta ja hattivatti 38+3

Onnea Petriinalle pojan johdosta! Olikos nyt tosiaan niin että sieltä tuli eka poika? :flower:

Nenäverenvuodosta; Miulla ei oo tuota vaivaa ollu, nenä kyl tukossa pahemman kerran lähes koko ajan, mut ei sentään oo alkanu vuotelemaan.

Sairaalakassi on melkein pakattu..kuitenkin tuntuu että jotain unohtuu joka tapauksessa. Tietty hammas- ja hiusharjat on viel pakkaamatta, mut muut pikkutarvikkeet kaiketi alkaa olla. Paitsi rintakumi on keittämättä.

Nita; En muista oliko sairaalalla pyyheitä, luulis kyl että on..miulla oli viimeks oma mukana.

Kovasti jaksamista kaikille, kellä kremppoja..vaikkei varmaan paljoo lohduta, nii ei o enää montaa viikkoo edessä :)
Halit teille! :hug:

Onnittelut Petriinalle pojasta

Mulla on sairaalakassi pakattu jo valmiiks ton kysin reissun jäljiltä,ei tienny joutuuko jäämään vai nou,muutenki kaikki vauvan kamppeet on valmiina.Tosi tehokkaita on noi verenpainelääkkeet,alapaineet tippunu jo alle 90,olo huomattavasti parempi.Niin no jos ei ota huomioon tota unetonta yötä.Ukko taas eilen tempas ja lähti juomaan,sanomatta mitään.V*tutuskäyrä on aika korkee,en sit vaan osaa nukkua,tulee mietittyä vähä kaikkee...etenki miten toimii ton esikoisen kans.Pakko lähtee korjaamaan tota yöllistä kolmee tuntia pojan viekkuun!

Vimpula ja hormoonihiiri 37+1

Nyt on kaupassa käyty ja ihme kyllä ei pahemmin kolotellu mihkään :whistle: toistaseks ainakaan..

pitäis miehen vanhemmille lähtee syömään,pyysivät.. miksköhän.. no kyllähän se kelpaa :)

Laitoin sit tohon sairaalakassiin sen pyyhkeen,ihan varmuuden vuoks vaikka kans luulen että sairaalasta saa lainakskin.

Tais PETRIINALLE ekaks poika syntyä ;)
kyllä niitä nyyttejä alkaa pihalle näköjään pikkuhiljaa tulla.. millonkahan tänne näin sitten :whistle:

PERFEKTA: :hug: voi, toivottavasti sun olo helpottuis.. :heart:

mut nyt pitää mennä :p

Onnea Petriinalle ja perheelle!!! Eka poika marraskuisille =) :flower:

Pyyhkeistä joku kyseli, Tammisaaressa oli ainakin ihan talon puolesta, enkä sitä aio mukaan ottaa. Saa sitten aina uuden pyyhkeen kun suihkuun menee.

Taitaa aika moni olla jo valmis luopumaan mahositaan tässä vaiheessa, kun olo on varmasti aika tukala..... munkin yksi kaveri eilen ihaili mahaani niin lupasin kyllä antaa hänelle tään loppuajaksi ;) Nyt masu on nimittäin tipahatanut sen verran alas että istuminenkin on oikein äijämäistä, jalat levällään :ashamed: . Onneksi kävely ei vielä ole ankkaa... noooo jos tää täällä aikoo olla häätöön saakka niin saattapi sekin tulla vastaan. Olen ihan asennoitunut että kaveri tulee niinkuin siskonsakin elikkä kaksiviikkoa yli lasketun.

Oltiin tuossa tytön kanssa vähän merenrannalla retkeilemässä, juotiin kaakaota ja syötiin tytön tekemiä pullia .... täytyy nauttia nyt tytön kanssa kiireettömästä ajastga kun vielä voi.

Hyvää viikonloppua ja jännä nähdä kenestä seuraavaksi kuullaan!!

viivin ja kaveri 39+2

Onnea petriinalle pikku miehestä! :flower: Tulehan kertomaan sitten kun ennätät tarkempaa synnytystarinaa. Ja mukavaa vauva-arkea teille sinne! :)

verenvuotoa nenästä on täälläkin ollut. Viimeksi viime yönä ihan yhtäkkiä ratkesi nenä. Ei kiva ei. Ja lisäksi nenä on kyllä aina sellaista kuivunutta verta täynnä. Täällä odotellaan kovasti ensi ti, kun pääse silloin äitipolille ja ultraan. Näkee onko jättiläinen vai normivaavi tulossa. Ja tuo tarjonta kyllä tosissaan jännittää. Tänäkin aamuna miun mielestä oli ihan rehellisessä poikkitilassa! Ei kuitenkaan onneksi täydellisessä perätilassa. Ja lisäksi oon vielä hiomannu, että käyttää vaan yhtä jalkaansa! :( Kuhan ei ois sattunu mitään sille toiselle jalalle.

Manta: Voin kuvitella miltä sinusta tuntu. Mulle kävi tuossa toissapäivänä illalla niin, että yhtäkkiä hoksasin, että ei vauva liiku ja maha oli semmoien "löllö", kun yleensä on kiinteä ja koitin vaikka miten tökkiä, painella, hieroo, hölskytellä että reagoisi, mutta en saanut mitään reagointia vauvalta takaisin. Kyllä meinasi pakokauhu täälläkin jo tulla! Mutta onneksi sitten 15-20min jälkeen tunsin liikettä. EI kyllä kiva kun noin säikyttelee. Onneksi teilläkin sitten hyvin loppujen lopuksi asiat oli.

Jaksamista kaikille kivuista kärsiville ja suppareita toivoville. Koitetaan sinnitellä vielä!

kyyhkynen ja vaavi 36+2

Iltaa!

Viime yönä ei unta täälläkään näkyny,ei mulla,eikä miehellä.kukuttiin aamuun saakka,sit vasta pari-kolme tuntii sai nukuttuu.
Lantiossa oli semmonen ihmeellinen levoton olo, närästi, ja sit aamuyöllä supisteliki. Oli jo ihan erilaisen tuntosia supistuksia mitä aiemmin, tuntu aina että vauveli työntys alemmas ja sit vihloki.ja pakaroihin ja alaselkäänki särki.nii ja oksetti kans,en tiiä liittyykö supistuksiin mitenkää,mutta 2 kertaa kävin yökkimässä.
tänää päivälläki joitai supisteluja ollu,ja kovasti oon koittanu vauvan kans jutella että kyllä se sieltä voi alkaa jo tulemaan,en pistäs hanttiin yhtää :D

Tää närästys on ihan hirveetä,mitää ei kärsis suusta alas laittaa ku alkaa jo polttelee :kieh:

Petriinalle onnea! :flower: :heart:

mä oon taas niiiin kade :p

Sairaalakassia en itelleni aio kummemmin pakkailla, luotan siihen ettäehin kyllä lähtiessä tärkeimmät keräillä mukaan,niinku tähänki asti joka sairaalareissulla,ja mies tuo sitte loput mitä unohtuu,kun asutaan kuitenki nii lähellä.vauvan kassi on ollu jo hyvän aikaa pakattuna,saa mies senki sitte tuua ku tulee hakemaan kotiin.

mullaki tuli tänää ne joulufiilikset ku laitoin kynttilöitä palamaan. ihanaa,eka joulu vauvan kans. pitää tänää kyllä fiilistellä saunoen ja glögiä nauttien :whistle: :D

miiku 36+4

Yhteistyössä