*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Hui kamala, nyt iski paniikki synnytyksen ja tän koko homman suhteen! Mihin oonkaan pääni pistänyt..?
Aloin tuossa vaan ajattelemaan sitä synnytystä ja sitä kipua ja etten osaa mitään oikein yms. yms.
Voi apua, voisko tän vielä perua?? :eek:

heippa taas..

Ja onnittelut jo jakautuneille =)

Täällä ollaan yhdessä koossa vielä, ja taidetaan olla pitkään |O

Suppareita ei juurikaan ole tuntunut, tänään on tainnu tulla yks joka tuntu selässä, mutta siinäpä se saldo taitaakin olla..

Perjantaina käytiin ultrassa, lääkäri lähetti kun sf-mitta huitelee omia käyriään. Kaikki oli onneks ihan ok, ei mitenkään jättisuurta arviota antanut. Rv 37+1 siis oli ja arvio oli 3,3kg. Katsoin tytön kortista niin saman arvion oli saanut rv 38.

Sen oisin halunnu kysyä kumpi asukki on, mutta se oli niin nopeeta toimintaa et ei suutaan ehtiny kunnolla avata..

Nyt on suurin osa vaatteista pesty, tarvis vaan tehdä tilaa kaappiin mutta kun on olevinaan niin paljon laiska ettei pysty :ashamed:
Samoin sänky tarvis kunnostaa jo jos kumminkin pääsis tositoimiin pian..
Hoitopöytä sentään on saatu kasattua ja nyt meillä onkin yks 2½- vuotias kun haluis huilailla siinä pöydällä pehmusteen päällä koko ajan..Mulla oli vaunuista koppa lattialla ni tunki ittensä sinne ja sanoi "minä olen vauva ja minä kukun täällä"..Kuis mahtaa käydä kun koitiudun nyytin kanssa :whistle:

Edelleen tosi hiljasta täällä.. noh toivotaan että moni on hakemassa tälläkin hetkejä nyyttejä kotiin :heart: :heart:

PIKKUM: Ei taida enään voida perua tätä hommaa :x Mäkin oon tässä alkanu miettimään noita asioita.. sitä kipua en vielä toistaseks niinkään ole ,ainut minkä tiedän on et sattuu kamalasti! Tai no eihän mulla ole kokemusta mutta oletan :whistle: Oon varmaan heti sairaalan ovella vaatimassa kaikennäköset kivunlievitykset :D vaikka toisaalta mulla onkin suht korkee kipukynnys.. vaikka ei uskois kun hammaslääkäriäkin pelkään (ja ennen vielä enemmän) :ashamed:

huh,huomenna alkaa taas uus viikko. Alkaa käymään aika ns. vähiin. Vielä max. se 4 viikkoa kuiteskin :whistle:

Pitäisköhän "mennä nukkumaan".. en edes viiti ajatella mitä siitäkin taas tulee. Saa ravata ympäri kämppää läpi yön kun ei saa unta ja vihloo alapäähän
:headwall:

mut jos koittais kuitekin.
öitä :wave:

Ai niin sitä on pitänyt kysyä että Otatteko oman tutin mukaan vauvalle vai annetaanko sairaalasta sellanen vai annetaanko ylipäätänsäkkään?
Meillä siellä tutustumiskäynnillä annettiiin sellanen kuva että ei ois tuttei käytössä vaikka ei mitään sellasta suoranaisesti sanottukkaan. Mutta mikä se "yleinen" käytäntö on?

Täälläkin jo kovasti ootellaan synnärille lähtöä, mutta luulenpa että yli mennään ja reippaasti. Ei supistuksen supistusta, ei mitään kipuja alapäässä eikä muutenkaan merkkejä jakautumisesta. No, eihän sinne masuun kukaan oo jäänyt.
Perjantaina kävin neuvolassa. Paino oli pudonnut 0,5 kg(on kuulemma normaalia loppuraskaudesta), muuten hemppa ja paineet kohdallaan. Sf-mitta oli 35, mutta ei ollut enempää puhetta painoarviosta. Liikelaskentalapunkin sain, mutta on sen verran vilkas kaveri, ettei ole vielä tarvinnut miettiä, että liikkuuko tarpeeksi. Tulipas taas omaa napaa. Mutta koetellaan pinnistää vielä loppuun asti, kyllä sitä viimeistään kuukauden sisällä useammankin olotila helpottuu. :)

viikuna ja nuppu 38+4

Ilmoittelen, että ihana pojan pallero syntyi viikko sitten 22.10.-07! Reilut kaksi viikkoa etuajassa, mutta todella hyväkuntoisena, sai pisteitä heti synnyttyään täyden 10. Aika pieni hän on, painoi syntyessään 2640 gr ja oli 47 cm pitkä. Vaikuttaa aika Uuno Turhapurolta, syö ja nukkuu, joka vaipassa kakat. Olenkin tässä sanonut, että mulla on ollut ensimmäinen ja viimeinen vauva tommonen rauhallinen tapaus, kaksi keskimmäistä ovat olleet sitten vähän vaativampia vauvoja. Niin ne on erilaisia lapset syntyessään. Tosin pojalle kyllä kuiskasin, että vois olla vähän vaikeempi, ettei tulisi enää vauvakuumetta, kun äiti on jo liian vanha mokomaan. Mutta ihana on poika, ei voi mitään. Vaikka ihania ne oli kaikki vauvat tuolla sairaalassa, minä niitä ihastelin kovasti siellä.

Olen kyllä aika pihalla siitä mitä täällä on viikon sisällä kirjoiteltu, pikasesti eilen lukaisin ja nyt aamulla jatkoin, mutta eipä paljon päähän jäänyt. Mutta TODELLA PALJON ONNEA JO VAUVANSA SAANEILLE, sen verran sentään muistiin jäi!

Synnytys oli aika nopea. Maanantaina vähän ennen 11:sta lapsivesi lähti, siinä soitin Tammisaareen fiksuna että näin kävi, sanoivat että voisin lähteä taksilla sinne tulemaan. Mies kun on parinkymmenen kilometrin päässä töissä, poika esikoulussa. Soitin sitten miehelle joka lupasi käydä hakemassa tavarat kotoa ja tulla perässä synnytyslaitokselle. Minä täällä järjestelin olevinaan kovastikin tärkeitä asioita ennen lähtöäni ja tilasin taksi jota vähän aikaa sai odottaa, ja loppujen lopuksi oltiin miehen kanssa jotenkin ajettu ristiin että hän oli ennen synnyttäjää sairaalassa. Vähän huvitti, miten nopeesti hän selvisi sairaalaan. Synnytyskertomukseen oli merkitty synnytyksen ajaksi 3 h 10 min. Ponnistusvaiheessa tosin supistukset olivat aika heikkoja, edellinen poika syntyi kolmella ponnistuksella 7:ssä minuutissa, mutta nyt menikin 18 min. Oli ihan erilainen ponnistusvaihe kuin edelliset.
Säikäytti kyllä, kun sitten kuulotestistä poika ei päässyt läpi, vasta lauantai-aamuna pääsi. Siinä kyllä tuli ajateltua vaikka mitä, vaikka kätilöt rauhoittelivat kovasti, että etuajassa syntyneillä se korvakäytävä on pienempi kuin täysiaikaisella, ja useasti vielä lapsenkinaa korvassa ettei se laite pääse sinne tärykalvoon asti kuten kuuluisi. Ja niinhän se sitten loppujen lopuksi olikin. Siellä kun oli semmonen uudenaikainen laite millä kuulo testataan ja kertoivatkin, että se on heilläkin ollut niin vähän aikaa, ettei se heilläkään ole paljon siitä kokemusta.
Jos hänen kuulossa olisi ollut jotain vikaa, niin se pahin pelko mikä mulla kävi mielessä oli että osaisiko sitä sitten oikealla tavalla hoitaa, kun ei ole mitään kokemusta kuulovammaisista. Kyllä meinasi sydän haljeta kun katsoi niitä pieniä ihania kasvoja ja mietti mahdollista kuuroutta. Kovasti rakas tuo poika meille on, hurmasi meidät kertaheitolla.

No, nyt taidan lopettaa tämän hehkutuksen tähän ja menen tekemään vähän aamupalaa itselleni, että Turhapurolla maito riittäisi. Näin me sitten ruvetaan synnyttelemään jokainen vuorollaan vaikka just äsken plussattiin!
Kuulumisiin! Pömppöli ja poika, 1 vk

Ja onnittelut Pömppölille ja kaikille muille nyyttinsä saaneille :heart:

Enpä ole vähään aikaan kirjotellut kun ei ole mitään uutta..Valivali vaan.
Eli koskee ja kolottaa, muttei mitään synnytykseen viittaavaa. Toisaalta - eihän nyt ole vielä edes marraskuukaan :| ei pitäis olla malttamaton :whistle: Mutta kun lukee jo toisten saaneen vauvan, haluis itsekkin hetikaikkitännenyt -periaatteella :kieh:

Joo, eli yöt menee päin jotain, niinku tuntuu monella muullakin menevän, ja päivät menee nuokkuessa kun nukuttaa niiiin paljon! Ja tämä ankea sää ei kyllä yhtään helpota, kun ei edes ulos pääse, kun jatkuvasti sataa tihuuttaa.

Uusin vaiva on päänsärky, jonka uskosin tulevan niska-hartiaseudulta, kun nekin on ihan jumissa. PLÄÄH !

Nita kyseli tutista. Minä en varmaankaan ota omaa, kun ainakin Kysissä saa sairaalan puolesta lainaan, jos vauva syö sitä. Sit lähtiessä ainakin minä jätin sen sinne ja kotona sit oma käyttöön. Eihän tuo omakaan tietty tilaa kassissa veis, jos vaan muistais laittaa sen mukaan..Katotaan nyt - eli olipa viisas vastaus :LOL:
Huomaa, et pää on ihan sekasin :ashamed:
Joo, mut jos lähtis pukeen, veis ton pienemmän mummolaan ja lähtis kampaajalle.

Krista ja pikkunen 38 tasan (jipii)

Paljon onnea Pömppölille pienestä prinssistä :heart:

kyllä sitä alkaa uskomaan että jos se minäkin vielä, kun kerta muutkin :D :D

Kävin nyt antamassa taas verta tutkittavaksi tuonne tk:hon et kattovat ne maksa-arvot ja sappihapot kun vkoloppuna ja öisin niin kauhee kutina että viime yönäkin hermo meinasi mennä... ja vaikka käsiäkin rasvasin niin kuitenkin kutisi...eli merkki ois siitä hepatoosista, onneksi ollaan jo näin isoilla viikoilla et jos siellä jotain on niin se on yleensä suoraan käynnistykseen sitten...

kolmas ässä ei auta mitään...kokeiltiin taas ja ähh...inkkenitinkkeniä se aiheutti :headwall: mut joo huomenna ois sitten taas neuvola...

ajatus ei kulje , niin kaippa se on mentävä syömään, palailen taas myöhemmin :wave:

Perfekta ja hattivatti 38+5 :heart:

Onnea Pömppölille!!! :heart: :flower:
Yksi pikkuihminen taas lisää. Niin niitä alkaa syntyä. :) Tosissaan moni muukin voi olla nyt nyytinhakureissulla tai jo kotona uuden perheenjäsenen pauloissa. Haluu kans. =)

Kovalla pinnistyksellä sain taas pinnistettyä nukkumisia ysiin asti. Tänäyönä nukuin varmaan keskimääräistä paremmin, mutta joo... Kyllä te tiiätte, sitä samaa silti... :/

Pistetään kahvit porisemaan, niin jos tämänkin päivän saisi liikkeelle...

mussu & pulla 36+3

Niinpä niitä vauvoja vaan putkahtelee =) Mutta hauskaa sinänsä,että esim.Katjuza edelleen yhtenä kappaleena vaikka olis aatellu,että hän saa ekana ;) Mutta kaikki me ajallaan jakaudumme vaikka ei siltä aina tunnukaan :whistle:

(.) Alapääsärky alkaa pikkusen antaan periksi...tai eilen aamullakin se oli parempi,mutta iltaa kohti taas paheni. Muuta vaivaa ei ole tällä hetkellä. Yöt menee vähän huonommin,vessaan herään jo 2-3 aikaan. Sitten viime yönäkin meni oma aikansa ennnekuin uni taas tuli |O

Sää ulkona on erittäin masentava :whistle: Eilisenkin lojuin vaan sisällä kun ei kerta kaikkiaan kiinnosta mennä ulos ja turha mun on sinne mennäkään alapäätäni kipeyttämään :|

Mitenkähän musta alkaa tuntumaan siltä,että mitä enemmän rv-viikkoja niin samaa tahtia v**utuskäyrä nousee :ashamed: Anteeksi törkeä sananvalintani,mutta mua alkaa oikeesti nyt ahdistaan tämä olotila kun toi alapääkin nyt reistaa :ashamed:

Noh,eilen kuiteski pakkasin Kaapon sairaalalaukun. Jos äkkilähtö tulisi (mikä ei mun kohdalla kyllä käy toteen ) niin mies ei tietäisi yhtään mitä toisi vauvalle sairaalaan :LOL: Naurettiinkin tossa yksi ilta kun kysyin siltä,että mitä pakkaisit jos sellanen tilanne tulis...ei tiennyt edes missä Kaapon haalarit on :LOL: :LOL: Mihinkähän noi miehet joutuis ilman naisia??!!

Tutista: Kaapon laukkuun varmaan laitan oman tutin,mutta sairaalassa käytän kyllä sairaalan omia tutteja. Otan vaan varoiksi oman tutin jos esim.automatkalla kotiin tulee hätä niin on sitten tutti mitä tunkea suuhun:)

Mutta oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille =)

LilliM+Kaapo 35+5

PÖMPPÖLI:lle paljon onnea! :hug: :heart: Jotenkin mä arvasin että joku edes on nyytinhakureissussa ;) Kyllähän ne nyt sieltä sitten alkaa putkahtelemaan. Mäkin olin ajatellut että esim. KATJUZA olisi ekojen joukossa mutta näin kävikin, eiköhän me kaikki saada joku kaunis pvä se nyytti vielä syliin :) Ei kai ne voi ikuisuutta tuolla masussa asustella :whistle:

Tuosta tutista kyselin; Kyllä mä joo ajattelin ottaa oman mukaan mut käytän sit sairaalan jos sieltä sellasen kuiteskin saa. Tai näin luulen tekeväni. Onpahan sit tosiaan kotimatkalle "turvaa" jos sellasta tarvii ;)

PERFEKTA; Toivottavasti selviis mikäs nyt vaivaa ja kutinat loppuis :hug:

mutta joo (.) Oon kans niin perkeleen väsynyt ,sain nukutuks varmaan 2h yhteensä ja koko v**un (anteeks kielenkäyttö
:ashamed: ) yön vihlo alapäähän!! Voisko ne olla supistuksia vai painaaks se vauva vaan niin alas?! Oli miten oli, niin nyt kesti hetken pidempään se vihlasu kun ennen ja meinas oikeesti itku tulla kun sattuu ja niiin väsyny.. No heräsin sit tossa puol 9 aikaan, enkä ees viitiny koittaa nukkua kun menee pelkäks pyörimiseks. Tai oikeestaan oonkohan nukkunu ollenkaan.. ihan zombi olo :whistle:

Täytyy huomenna sanoo neuvolas asiasta.. tosin eipä se mitään voi asialle.. mä oon vaan niiiiiiiiiiiiiiiiin kyllästyny tähän tai siis siihen kipuun! Pitää varmaan alkaa nukkuu seisaalteen niin saiskohan sit unta.

nita & vaavi 38+0

Huomenta vaan!

Onnea Pömppölille pojasta! :flower:

Täällä yö meni tosi ihanasti.. Heräsin ensimmäisen kerran viiden aikaan miehen herätyskelloon.. Sen jälkeen olo onkin ollut vetämätön ja sellanen "huono"..

Kävin sitten lapset viemässä hoitoon, ostamassa pienemmälle talveksi toppapuvun ja ruokakaupassa. Ja sainpas vielä laitettua vauvalle ihan pienet (50cm) vaatteet pesuun. Sain eilen pussillisen ihan pikkusia vauvanvaatteita =)

Joo, ja eilen saatiin sit lainasta meijän pinnasänky... hmmm... Miten sen nyt sanois nätisti.. V****aa ihan he****in paljon, kun jotkut ei osaa palauttaa lainaamiaan tavaroita samassa kunnossa, kuin ottaessaan lainaan..!!! Käytössä kulumisen nyt totta kai ymmärtää, mut jos pinnasänky on ihan täynnä kuivunutta maitoa!!! Ihme ettei homeessa ollut... :kieh: Ja vaunun koppa täynnä kissankarvoja!!! Että mua ottaa päähän! Itte en kyl kehtais siinä kunnossa tavaroita palauttaa... Et siinä mulle sit täksi päiväksi puurtamista..

Joo, on ollut vähän mielialan vaihteluita :ashamed: Tuli eilen pariin otteeseen itkettyäkin, en kyl tiedä mistä.. mies oli vähän ihmeissään ja selitteli lapsille et vauva tekee vähän äitille kepposia..

Mut nyt kai sit sen vaunukopan imurointiin, et saan sen kankaan heitettyä pesuun...

Anteeksi purkautuminen... :ashamed:

Ellu rv 39

Onnea Pömppöli!! :heart:

Pitäisköhän munkin pikkuhiljaa sitä sairaalalaukkua alkaa pakkaamaan, kun se kuitenkin olis hyvä olla valmiina sitten kun lähtö tulee :whistle:

Mie en malta oottaa enää |O vaikka hyvähän sen vauvan on mahassa olla ja kasvaa, mutta kun mulla on jo niin paha olla.. :ashamed:

Eilisen jääkkisreissun jälkeen mietin että nyt en enää lähde minnekään ellei ole pakko, oli nimittäin niin kamalan tukalaa, koko päivähän se meni istuessa, vaikka aina pelien välissä tosin koitin käydä kävelyllä. No mut ei pidä valittaa, oli kannattava reissu kuitenkin, en oo ikinä nähny pojan pelaavan niin hyvin!!! Kaikista hienoin on aina kun tulee joku tilanne päälle, (poika on maalivahti) niin sen jälkeen käänty katsomoon päin kattomaan, näinkö varmasti :D niinhän ne kaikki tekee vielä, ovat 10v, ja kaikilla äitit katsomossa huutamassa. Meilläkin kun on sellanen tää juttu että mun mies ei ikinä voi kunnolla pelkästään omaa poikaa seurata, kun on apuvalmentajana, niin pitää kattoa jokaista poikaa yhtä paljon, ja pojan oma äiti taas ei peleissä käy...ni se on sitte tärkeetä että joku siellä katsomossa kannustaa :D

Nyt lähden haravoimaan. (..mistä noita lehtiä tuleekin koko ajan vaan lisää??!?)

punkkari 36+3

Pieni lisäys vielä... tuli Ellu24 sun kirjoituksesta mieleen...
Tosi noloa mutta mulle yks kaveri tarjoo koko ajan kaikkea käytettyä tavaraa, vaatteista vannaan, ja siis lainaksi, tai sitte pyytää "joatin pientä rahasummaa". Ei mun mielestä kaiken tarvi uutta ollakaan, mutta olen kuitenkin aika tarkka siisteydestä, näköjään ainakin jos kaveriin vertaa. Miten sitten kehtais sanoa että joku on aivan kamalan näköinen, etten voi käyttää, jos kaveri tuo kotiin asti? Yhden kassillisen mammavaatteita annoin kyllä samantien takaisin, kun oli tosi kulahtaneita, sanoin vaan että mulla on niin paljon niitä :ashamed: Ja sitten sitten vielä se kun kaveri meinaa että yrittäis kohtapuoliin uutta vauvaa, niin sano mulle että tosi kiva kun multa sitten jää melko uusia vaatteita ym. hänelle (oon ostanu hirveesti uusia mammavaatteitakin kun täällä avattiin Lindex ja H&M, niin oli tarjouksia kesällä ) Mutta kun minä en halua niitä antaa lainaan :ashamed: just siks kun pelkään missä kunnossa ne olisi kun ne palautettais, ja itse toivon kuitenkin saavani ne aika piakkoin itselleni uudestaan käyttöön.
Sori tää valitus, mut ongelmansa kullakin, vai?? :whistle:

Nyt ois taas impparoitu ja luututtu...eilen kaatui olkkarin matolle pojalta isänsä maidot niin kauheet jälet oli lattialla, pakko oli siivota :kieh:
matto kävi kanssa pesulla eilen illalla ja nyt on kuivumassa vessassa, onneksi on sellainen ohut oisko se plyysimatto niin kuivaa nopeasti ja mahtuu koneeseen (toisen kerran jo pesin sen koneessa kesän mattopesun jälkeen), sais sen vaan illalla paikoilleen, saa nähdä onko iltaan mennessä kerenny kuivaan...

Huomenna vihdoin vaihtuis nuo ikkunat..tosin se harmittaa kun pitää herätä ennen kasia, mut se on pieni vaiva siitä et vihdoinkin ne vaihtuu...on sitä ootettukin...huomenna oli se neuvolakin...

Kuivais ny nuo lattiat niin pääsis ne pölyt pyyhkimään täältä olkkarista, en eilen jaksanutkaan, pyyhin tänään...jahas jos noita hommia jatkais

Nyt alko taas supistelee noihin jalkoihin ja koitin pikkasen lepää mut eihän tosta makaamisesta mitään tuu kun vauva siihen tahtiin jumppaa mahassa niin vihloo ja tuntuu inhottavalta vaan alapäässä :headwall:
No kohta pitää lähteäkkin tästä koirien kans.. saa nähä minkälaista ankka kävelyä on jos noi supparit jatkuu ^^

Vihdoinkin uskaltauduin kirjoittamaan tänne. Olen seurannut keskustelujanne jo useamman kuukauden ajan. Nyt mammalomalla on sitten enemmän aikaa kirjoitella! Meidän esikoisemme laskettu aika on 21.11 ja tällä hetkellä tilanne on aika samanlainen kuin HE82:lla eli vauva istuskelee kohdussa. Ulkokäännöstä yritetään ensimmäisen kerran tällä viikolla... Olen jo oikeastaan menettänyt toivoni sen suhteen, että vauva kääntyisi vielä itsestään eli leikkaukseen valmistautuminen on aloitettu!

On todella mukavaa lueskella iloisia vauvauutisia, ONNEA SIIS KAIKILLE VAUVANSA JO SAANEILLE! :flower:

T: Martta 36+5

Onnea sasulle, petriinalla ja pömppölille vauvoista! :heart: :flower: Johan täälläkin alkaa kunnolla jakautuminen ;) Millonkohan sanna tulee kertomaan kuulumisia...?

Täällä pitää kiirettä.. Vaikka vauva on todella helppo tapaus, syö ja nukkuu. Ei ole edes itkeny kotona ollenkaan! :D Nyt vaan meinaa huolena olla liian vähänen painonnousu :/ Viime viikolla oli nla tasan 2 viikon ikäsenä, eikä ollu vieläkään syntymäpainossa. Painoi 3385g, ei siis jääny ku 5 grammaa, mut painoa on tullu liian vähä. Sontaa kyllä lentää pienestä akasta niin paljon että vanhempia hirvittää! Liekö se sitten vois olla osasyynä tuohon painoon? :whistle:

Ja hirveesti suppareita nyt kaikille!! :wave: Mua melkein harmittaa kun en ite kerenny jännätä yhtään, et millon synnytys alkaa :headwall:

emmamma ja alma 18pv :heart:

Onnea Pömppölille pojasta!

Ja mukava kuulla että Emmamma, voitte hyvin..toivotaan et tytön paino alkais pian nousemaan, etei tarviis sitäkään huolehtia :)
Toivon kans et tuo supparilähetys tulis ainakin tänne perille, ees osa niistä.. :kieh: Niitä kaivataan jo :)

Tervetuloa Martalle kirjottelemaankin, parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Kohta lähetään hakee se kaukalo. Tuossa käytiin ruokakaupassa, ja hyvin jaksaa viel sielläkin viipottaa tän masun kans..viimeöinen "kolmas ässäkään" ei aiheuttanu yhtään mitään! En tiiä mitä aerobickiä miun pitäis alkaa hyppelemään että jotain alkais tapahtuu..

Tänä aamuna sain nukuttuakin ysiin asti, tyttö ja mies nousivat kasilta. Oikeestaan ainut ikävä juttu on tuo ahdistava olo ylämahalla aina välillä. No, eilen oli ihan vähäistä vihlontaa jossian tuolla häpyliitoksen paikkeilla, mut sitäkän ei ees huomannut, ellei jäänyt "kuuntelemaan".

Pöh..voisin melkein vetoa jo lyödä, et tääkin menee reippaasti yliajalle :(

Onnea Petriina ja Pömppöli!!! :flower: :flower: :flower:
Tervetuloa Martta!

Itse koin aamulla jymy-ylllätyksen kun heräsin. Kello oli jo 10!! :eek: Siis niin pitkälle ei oo tullu nukuttua piitkään aikaan. Tosin viikonloppu oltiin reissussa, että voipi olla että väsymystäkin oli enemmän kun yleensä.

Ensi viikonloppuna taas reissunpäälle... Toi autossa istuminen ei kyllä ollut enää mitään herkkua, mutta niin vaan on mukavaa kun on jotain ohjelmaa, etten sen takia halua reissuista jäädäkään...

tänään viimeinen valmennus. Niin se vaan alkaa lähestyä tuo tärkeä synytyspäivä. Minulla sihen kyllä menee vielä viikkoja, mutta malttamattomuus lisäntyy kun muilla on jo niin ajat käsillä. Mietin tuossa juuri, että varmaan saa joulukuunsynnttäjistäkin osa ennen minua vauvansa. No ei muuta kun malttia tänne kiitos!!!

Sain sitten vkl ommelstu vauvalle lakanoita ja pussilakanoita ja hoitopöydön alustan Tuli kyllä hienoja! Nyt vaan odotan että saan ne autosta pesuun.. Sain myös siskolta pikkusia vaatteita ja ikiihanan ruskovillan haalarin ja myssyn. Sairaalakassi pitäs varmaan tääläkin pakkailla, kun ei täälläkään mies tiedä missä mikäkin edes on, kun vauvan vaatteet odottavat vielä laatikostoaan saapuvaksi.

Kaikille jaksamista!!!! Kyllä tämä tästä!

Kiva kun emmamammakin ehdit poiketa! TOivottavasti alma saa kiloja kerrytettyä!

Enni ja JalMari 35+6 (vasta |O )

Onnea Pömppöli :flower:

Mullaki meinaa olla tota päänsärkyä/hartiasärkyä,varmaan noi nukkumisasennot ei oo mitkään parhaimmat!

Mulla tulee noita suppareita ihan tasasen tappavaan tahtiin,ei kylläkään mitään kipeitä,epämiellyttäviä kylläkin.Yks mitä kannattaa kokeilla,ainaki terkan mukaan on pitää ja hoivata pientä vauvaa sylissä.Saa hormonit heilahtaa,mulla ainaki alko sen jälkeen tulee enempi suppareita...Eli kaikki pienten vauvojen ryöstökeikalle,kaverilla on se parinkuukauden ikänen.Meille tulee kohta ikkunanpesu palvelu,eli toi turbo mallinen isomummo!Eilen yritin jotain pientä tehä itekki,mut olo oli sit sen mukanen,ei juurikaan kipuja,mut tulee vaan niin pirun huono olo.

Oon niin täys tätä oloa ja mahaa! Ei vaan jaksas...siis tätä tukaluutta,on kuiteski aika paljo niitäki tilanteita,et on helpompi ku vauva on sylissä ku mitä masussa.

Emmamma Eiköhän toi paino ala sieltä pikkuhiljaa nousemaan,meillä jätkä oli jo viikossa ylittäny reilusti syntymäpainonsa,söi ku hevonen ja kakat teki kolmen päivän välein.Kaikki on vaan niin yksilöllisiä.

Tarttee painua imuroimaan,vaikka valitushan siitä nousee!

Vimpula ja hormoonihiiri 37+3

Pömppölille onnea pojasta! :flower: =)

Tervetuloa Martta!Mä pidän peukkuja että sulla onnistuu käännös :) Meille on ilmeisesti sen verran itsepäinen tapaus tulossa, että ei suostunut kääntymään. Oli nimittäin jo poikittain ja hyvin lähdössä kääntymään, mutta kun lääkäri vähän hellitti otettaan, niin toinen ponkas takasin istumaan :headwall:

Emmamma:kiva kuulla susta! toivotaan että alman paino lähtee nousuun =)

Onkohan Sanna jo päässyt kotiin?

(.) Hyvin nukuttu yö takana, yhteenkään supistukseen en herännyt, mutta aamulenkki koiran kanssa meinas loppua ennen kun alkokaan, tuntu niin ikävältä tuolla alavatsalla :eek: aamu menikin sitten niiden kanssa kärvistellessä, mut onneks loppuivat. :whistle: Mulla vaan on toi alakerta myös niin pirun kipee, joka askel sattuu. Nyt kun selkäkivut loppu, niin kivut siirty etuosaan :headwall: koskaan ei nähtävästi ole hyvin. Mua on alkanut jännittämään ihan älyttömästi se sektiopäivä ja se, että siihen, on enää 2 viikkoa! :eek: :D on vähän tunteet pinnassa... :whistle:

Nyt pitäis saada itestään niin paljon irti että keittäis tutit ja tuttipullot ja karsis vähän viherkasveja. Ei vaan tee yhtään mieli ottaa ylimääräsiä askelia... :whistle:

H82 36+6

Heissan...soittelin äsken alatin tuloksia ja ne oli hiukan nousseet ja olivat korkeammalla kuin esikoisesta, kun alkoi se hepatoosi, joten soitin äitipolille ja kohta soittavat sieltä takasin kun kätilö on puhunut lääkärin kanssa pitäiskö tulla päivystyksenä näytille jo...hui alkoi jännittäämään... mut tuun kertoilee enemmän kun itsekin tiedän enemmän :wave:

Onnea jakautuneille!

Tutti kuuluu meidän sairaalavarustukseen, sillä Porissa synnärillä sanottiin olevan hyvä ottaa oma tutti mukaan. Heiltä kuulemma tutit tuppaavat katoamaan mystisesti, eli vaikka niitä hommataan uusia, ei ole takuita onko heillä tarjota tuttia tarvittaessa. Tutin käytöstä sanottiin siellä myös, etteivät he suosittele tutin käyttämistä, mutta joissain tilanteissa se on suositeltavaa... Ihmeellistä kiertelyä ja kaartelua...

Näköhäiriöt yms ihmeoireet kuulostivat osittain ihan tutuilta. Itsellä on ollut yksi "kohtaus" raskauden aikana, jolloin ensin kaikki peittyi mustien pisteiden alle ja sitten olikin täyspimeys päällä. Päässä humisi niin, ettei kuullut muuta kun sen huminan, kuumia aaltoja, käsien vapinaa yms muuta "mukavaa" oli siinä samassa yhteydessä. Paineet ovat minulla olleet koko raskauden ajan ihan ok. Nltäti, josta olen varmastikin aiemmin puhunut "kauniisti", ilmoitti minulla olevan aivan selvästi epilepsia! Hän ei puhunut raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta tai mistään muistakaan vaihtoehdoista, vaan aloitti palopuheen lääkkeistä ja siitä miten pillereitä popsimalla voidaan taata, ettei vastaava uusiudu. Minä totesin, ettei minulla varmaankaan ole epilepsiaa ja etten tässä vaiheessa ole halukas lähtemään jatkotutkimuksiin, että katsotaan sitten synnytyksen jälkeen. Siitäkös sitten seurasi pelottelua kuinka kohtaus voi tulla koska tahansa ja miten vaarallista se on. Voin olla vaikkapa yksin kotona ja vauva sylissä kun kohtaus tulee ja sitten pudotan vauvan lattialle tms. Myös hevosten kanssa minun on vaarallista olla, ajaa autoa jne. Aivan hillittömän raivostuttavaa minusta oli tuo pelottelu! :kieh: Minä en pienistä säikähdä, mutta jollekin heikkohermoisemmalle niistä pelotteluista olisi voinut tulla sellainen tunne, ettei uskalla olla yksin kotona enää ollenkaan, sillä on vaarassa tappaa itsensä ja lapsensa! Hyvää tuo nltäti tietysti tarkoitti, mutta hän ei ollut (eikä ole vieläkään) valmis harkitsemaankaan mitään muuta selitystä tuolle YHDELLE tapahtumalle kun epilepsian...

Täällä siis edelleen ollaan yhdessä koossa, eikä tuntemuksia tulevasta synnytyksestä ole siihen tapaan kun toivoisin. Ässillä ei ole ollut vielä ainakaan toivottua vaikutusta. Unissa synnytyksen käynnistyminen kyllä on käynyt kerrna jos toisenkin, mutta pettyneenä niistä unista saa herätä toteamaan, että vessa kutsuu. Vähän epäilyttää, ettei tuota vekaraa saa häädettyä vaikka mitä tekisi. Hän tulee sitten kun on tullakseen, teen minä sitten mitä tahansa...

Viikonloppuna oli ystävä käymässä ja tuli siinä sitten täytettyä mahan tarve saada JOULUTORTTUJA Ai että kun maistui hyvälle :p Taidan tänään tehdä muutaman levyn niitä itselle. Kokonaista pellillistä en uskalla paistaa; tulee muuten syötyä liikaa herkkuja kerralla! :whistle: Minäkö muka herkkusuu?!?!? :D

Olisi mukava kuulla jakautuneiden uutisia. Kaipa niitä vähitellen alkaa tulla lisää... Kukakohan lähtee seuraavaksi synnyttämään? Minä voisin kyllä ilmottautua vapaaehtoiseksi, jos kukaan muu ei halua luopua vielä pyöreistä muodoistaan!!! :LOL:

Donu 38+1 (Jippii! Ei enää montaa viikkoa!)

Ps. Täällä ainakin on tänään takkuillut tämä palsta aivan hillittömästi. Ei suostu tallentamaan viestiä tai avaa vain tyhjää sivua. Äh!

Yhteistyössä