*Marrastähdet '07* Lokakuussa

huomenia.

MANTA:lla taitaa olla lähtö pian edessä :hug:
onnea !

Oli kyllä niin kumma yö. Sain NUKUTTUA?! tällä mittapuulla siis hyvin: Menin 12 aikaa nukkumaan ja taisin 3 herää ekan kerran vessaan ja sit 6aikaan ja sitten nousin ylös tossa 9 maissa. Kerran tais vihlasta oikeen kunnolla tonne alas kun menin nukkumaan mut muuten ei mitään.
Oli kyl ihan kiva nukkua suht koht hyvin. Ilman kipuja. MItäköhän enteilee

:whistle:

Ois tossa iltapäivällä neuvola, toivottavasti kaikki ois ihan ok. Vois mitata verenpaineen ennen kuin lähtee..näkis oisko suunilleen edes samaa mitä kotona.

Eipä yöllä sit oikeen supistellukkaan..pikkasen otti reisiin kun veskissä sillon kävi ja nyt on pari kertaa. Mut ei tosiaan mitä säännöllisiä vaikkakin napakoita.
Kyllä täältä kohta varmasti alkaa taas kuulua lisää vauvauutisia ;)
SANNA:sta ois tosi kiva kuulla! :heart:

mutta jos neuvolan jälkeen enemmän..pitäis lähtee käyttää koirat.

Mantalle tsemppiä jos nyt lähtö koittaa! Tietty jos joku muukin on lähdössä, niin samalla tavalla tsemppiä!

Juu, kiva ois kuulla myös vauvautuneiden kuulumisia!

Äsken laittelin pannarin uuniin..Normaalisti mulla tuo pannari tuppaa jämähtämään ihan litteeks, liekkö liikaa jauhoja vai mikä.
No, hetken kuluttua vilkaisn uuniin; Pannari oli ryömimässä pois koko pelliltä! Siis oli kupruillut ihna kunnolla ja meinaa valua toisesta päästä peltiä kokonaan yli. Siinä sitten voivottelin ja tyttö tuli kans kattoo uuniin ja sanoi vaan, hienoo äiti ja antoi pusun poskelle..hänestä siis pannarista oli vissiinkin tulossa hieno, vaikka siis ei ihan onnistunutkaan..tuli tippa linssiin jo siitäkin.

Hmm..koko aamun oon olevinaan siivonnut, mut en oo imuroimaan asti ees päässyt viel :ashamed: Laittelin tosin pyykit kaappeihin ja astiat peseytymään ja muuten yleissiistin..huoh, ja sitten innostuinkin leipomaan..pannari siis on uunissa ja kaakaokakku odottelee vuoroaan.

Noo, mies tulee kotiin parin tunnin päästä, ehkä mie siihen mennessä oon saanut imuroituakin..ellen jää siivoilee vaatehuonetta tms..

tsemppia Manta!!
En tiedä mikä kausi mulla on menossa, kun melkein kymmeneen saan hyvin nukuttua. Toki n 3 vessakäyntiä yössä, mutta heti kyllä nukahan kun taas sänkyyn pääsen.
Mä oon jotenkin "mökkeytynyt" tänne kotiin. Siis huomaan että saatan olla juuri heränneen näköinen vielä kolmelta iltapäivällä. Siis tukka sekasin jne.
No kai sitä saa vähän laiskotellakin.
Sain siskolta rintapumpun. Voiko noi kaikki osat keittää?? siis ton letkunkin?
Kun ootte keittänyt tutteja ym. niin mihin laitatte ne sitten säilytykseen?
Meille sanottiin sairaalasta, että kannattaa ottaa omia villasukkia ja nuttuja vauvalle, kun siellä on sen verran kylmä ja sairaalan omat tuppaavat lähtemään omille teille, eli kaikille ei riitä.
Niin ja kätilö ilmoitti vahvasti, että irtisanoutumisista ei tartte olla huolissaa, että semmonen ei voi toteutua tossa mittakaavassa, että sairaalat ei vaan toimi ja piste.
:/
Liikehdinnästä masussa oli puhe. Mulla vaihetelee tosi paljon päivittäin tuo liikkuminen. Välillä möyryää vähän väliä ja välillä illalla mietin, että onkos liikkunut ollenkaan.

No jospa tässä tekis jotain muutakin...

:kieh: argh nää sivut tosiaan takkuaa!!

ONNEA PÖMPPÖLI PIKKU PRINSISTÄ =) :flower: :flower:

Tuteista: LUSissa ei ainkaan viimeksi ollut tarjolla tutteja, joten otan taasen oman mukaan, jos hän vaikka tarvitsisi tuttia. Isosiskonsa ainakin oli mahdoton tuttisyöppö. Nukkumaan mentäessäkin piti olla molemmissa käsissä tutit ´ja suussa yksi.

Alapää vihlontaa täällä myös. Välillä tulee niin kipeitä että äiti tulee mileen. No kaupassa kuljen aina kärryjen kanssa saapi siitä sitten tukea kun vihlasee pahasti.

Viimeyö meni suht mukavastgi, tosin aika paljon noita vihlasuja ja alavatsan sattumista oli, mutta aamulla nää oli taasen tiessään. Miehelle tosin ilmoitin että sopii sitten omalla autolla käydä töissä, jos tulee häly kotiin, niin pääsee nopeampaan.

Huomenna neuvola silloin paremmin voinnista.

Tsemppiä ja jaksamisia sairaalaan lähteville!!!

viivin ja kaveri 39+5

PIKKUM: nam, tekis kyllä tännekkin terää noi sun kokkaukset :p

Kävin äsken veskissä ja oli pikkuhousunsuojaan tullu oikeen kunnolla jotain valkosta limaa mut tod.näkösesti valkovuotoa eikä mitään lapsivettä..eipä se niinkään "vedeltä" näyttänyt. :eek: Kuitenkin tuli mieleen et voiskohan olla jotain sinne suuntaan edes.. käynnistävä synnytys tjn?

Mut nyt pitää pikkuhiljaa alkaal ähtee neuvolan suuntaan.. saas nähä tuleeko sieltä mitenkään viisaammaks mistään :whistle:

Mantalle voimia. Jännittelemme täällä hengessä mukana. :)

Tänään oli taas neuvola-päivä:

Painonmuutos: -88
Turvotus: -
RR: 120/70
Kohdunpohjan korkeus: 33
Lapsivesi: N
Tarjonta: RT
Sydämen syke: 150
Liikkeet: ++

Eli nyt oli paino sitten laskenut! :whistle: Olin viimeksi eri vaa-alla, kun oli lekurikäynti. Arveli, että viimekäynnillä oli varmaan vähän heittoa (viimeksihän oli noussut 1400 g!!! ). Tuo kohdunpohja oli ihan sama, kun viimeksi. Alkaisko siis vihdoinkin laskea?! Joojoojoo, haluu... =) ;)

Virtsanäytteen tarkisti harkkari ja se ei kai ihan ok ollut. Kyseli kovin multa kaikenlaisia oireita, mutta ei mulla mitään ole ollut. :whistle: Katellaan tässä kuitenkin vielä ensiviikkoon ja aiemmin voin soitella, jos tuntuu että alkaa jotain oireita tulla. Se mun neuvolatäti antoi ymmärtää, että voi olla, että se harkkari otti sen jotenkin vähän väärin tai jotain. No tiedä tuota, pitää tässä tarkkailla olotioja.

Mäkin nukuin viimeyön paremmin, taisi olla vaan yksi herääminen! :) Silti aamulla taas heräsi pahaan oloon. Tuo mun aamu- /yöpahoinvointi on aika puuduttavaa, seisaallaan pitäisi munkin kai nukkua, jottei sitä tulisi. :ashamed:

Puntaroin tässä, että lähteäkö kaupungille vai lorviakko loppupäivä kotosalla. Huomenna pitää kuitenkin lähteä asioilla käymään, joten taidan tänään vaan lorvia. ;)

mussu & pulla 36+4

...Ja voi vattu tän sivuston kanssa! :kieh: Ei meinaa saada millään tekstiä näkyviin!!! Mrrr....

Neuvolakuulumisia täältäkin

paino +700g
rr 135/85
pissa puhdas
sf 34 (oli vauva pylly pystyssö niin siitä, aikasemmat 2 ollut 33cm)
rt
hemppa 133

uus aika otettiin tiistaille kuitenkin, vaikka viimeistään pe menen kysissä käymään, mutta kun ei tiietä mitä siellä tekevät niin onpi valmiina sitten, huomenna soitan ne sappihappotulokset ja mitä muita olikin...

mut nyt meen laittamaan nuo paikat kuntoon kun saivat vihdoinkin nuo ikkunat vaihdettua :wave:

Perfekta ja hattivatti 38+6

Tulin kurkistelemaan josko olis saatu lisää vauvauutisia, kohta varmaan rupeaa niitäkin tulemaan oikein urakalla.

Oma olo ei parempi, supistelut jatkuu mutta mitään ei vaan tapahdu.....on tää niin piinaavaa, kuopuksesta oli samanlaista viimenen viikko mutta tätä on jatkunu jo niin pitkään :headwall:

Ja täälläkin neuvolassa käyty:

paino +1900 g :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: repikää siitä :LOL:
paineet 121/79
rt
pisut ok ja sf 33
syke ~130

Jees poks...ei kyllä ota enää selvää tosta painon muutoksesta koska ei tunnu siltä että olisi ihan noin kovin paisunu...taitaa olla nestettä vaan tuo paino. Tää palsta on niin ******** jumituksen suhteen. Kumma kun eivät saa korjattua.

Tuttia en ajatellut ottaa mukaan synnärille koska lupasivat että sieltä saa sitten mukaan jos edes on tutille tarvetta.

-Tipi ja VeetiVilma

Nyt on sit neuvola takana.. ja huomenna uusiks. Kaikki oli muuten ok mut verenpaineet ihan ihme lukemissa,alapainekkin oli alkuun yli 100 ja jonkun 5krt otti kummastakin kädestä ja vaan pikkasen tippu. Kotona kun oon mittaillu tuolla rannemittarilla niin ei oo koskaan näyttäny tollasia lukemia! Eikä kyllä ennen neuvolassakaan. Käski sit tulla huomenna uudelleen ton oman mittarin kans niin mittaa siellä sit sillä ja niiden ja kattoo meneekö yhtään yhteen paineet. En kyl tajua miten voi noin käydä.. :eek: Kuiteki pissa puhdas eikä muuten mitään ongelmia. SF-mitta oli 34 ,noussu viikossa sentin vai kaks. Ja vauva tosi alhaalla.
Eikä oo mitään näköhäiriöitä,päänsärkyä yms raskausmyrkytyksen oireita ollu. Joten pikkasen mietittää mikä voi olla :whistle: Käski sit ottaa tänään vielä illalla ja huomen aamulla mitat et mitä näyttää. Otin jo tosa kun tulin neuvolasta päivällä ja oli aika korkea mut silti vähemmän kuin siellä. Voiks paineet vaan nousta loppuraskaudes ilman syytä vai enteileeks se jotain?! :eek:

Painoa oli tullu vaan 100g viikos lisää,onneks. Mua kyllä hämää nyt noi paineet.. saas nähä mitä tekeee jos viel huomenkin on niin korkeet, laittaisko äippäpolille? Tosin terkka sano että ei oo vielä niiin korkeet kuitekaan että ottais sinne sisään..ja toisaalta ei mulla oo mitenkään edes huono olo tai mtn.
No ehkä huomenna selviii sitten kun mittaillaan eri mittareilla ^^

Tänään on toistaseks ollu aika vähäsiä supistuksia.. sillon tällön. Sanoin siitä yöllisestä vihlomisesta ja sano että ihan normaalii on kun vauva ikäänkuin poraa ittelleen tietä.. no voiskohan mitenkään mahd.sit tulla pihalle eikä vaan satuttaA?!! :kieh: :headwall: Sano et vois ottaa panadolin jos auttais mut epäilen kun kerta se on vihlomista eikä niinkään särkyä tai mtn. No "pari viikkoa" enään.. :headwall:

jatkan tässä nyt tota stressaamista tosta verenpaineesta että oikein nousis :/

Hiljasta on täällä taas. Kuka vauvan noudossa, kuka ei pääse tänne etanavauhtia toimiville ja jatkuvasti kaatuileville sivuille. :kieh: Mulla tuli mieleen, että voisko tuo meidän pinon suuruus vaikuttaa latautumiseen? :whistle: Noh, se nähdään, kun kohta päästään uusi pino jo alottamaan, :attn: ylihuomenna nääs alkaa "meidän kuukausi"!!! :D

Vihdoinkin otin itseäni niskasta kiinni ja kävin meidän hääkuvat kunnolla läpi (elokuun alussa mentiin naimisiin). Eli laskeskelin miten monta minkäkinlaista kiitoskorttia tilaillaan ja muuten tein karsintaa kehitettävistä kuvista. Sekin homma etenee, aikomus olisi saada kiitoskortit liikkeelle ennen joulua, mitenköhän käy. :whistle: Riippunee kanssa tuosta Pullan check-out ajankohdasta... ;) Mä oon rehellisesti ollut niin laiska koko homman kanssa... :/

Ei mulla mitään asiaa ole... :whistle: :wave:

Nita Ekassa raskaudessa mulla paineet nous sitä mukaa mitä lähempänä synnytys oli.Täällä ainaki on käytäntönä,et jos alapaine nousee 15 yksikköö lähtötasosta,ni sit tarkastellaan lähemmin.Yläpaineessa toi luku tais olla 30.

Itekki kävin siel neuvolassa,paineet hyvät,kiitos lääkityksen.
Paino: tippunu viikossa 1300g
Pissa: puhdas
Vauvan paino: 2900g,noussu torstaista 200g :heart:
Paikat pehmeet ja 2cm viel jälellä,eli noista harjotussuppareista ei oo mulle yhtään mitään hyötyä! Prkl!

Nyt vaan toivotaan niitä kunnon suppareita,ni ei kerkeis toi vaavi ihan mahottomaks kasvaa,ei ollu kuitenkaan mikään miellyttävin kokemus puskee toi esikoinen ulos vaikka siro olikin(3040g).

Mä en meinaa saada kyl mitään vastauksia taas lähtemään.

Vimpula

DJ MUSSUKKA: niin voihan se kai vaikuttaa asiaan :whistle: No pari pvää niin päästään virallisesti "omalle kuukaudelle" :)

VIMPULA: Sulla ei mitään syytä löytyny niille paineiden nousulle tai mtn? Mä en tiedä yhtään mikä käytäntö täällä on mutta vissiin alkaa seuraamaan jos vaan nousee ja nousee. Mulla ne välillä kuiteski tasaantuu taas suht normaaliks ja sit voi taas nousta. Oiskohan vaan jotain loppuraskauden juttuja.. :whistle: Oliko sulla jotain oireita siitä verenpaineen noususta? Mä en oo ainakaan ite huomannu et ois mitään kummallista..

vois telkkarin puolelle nyt mennä kun kaikki täältäkin on jossain.. noh ehkä muilla onkin elämää,toisin kun mulla :x

Heipä hei!

Jokos alkais kroppa kerää voimia tulevaan synnytykseen kun oon saanu kolmena yönä peräkkäin nukuttua suht hyvin??

Eilen oli neuvola,elikkä eka kerta tällä tätillä. Painoa oli tullu 1300g/vko eli 18 kg ekaneuvolasta,omien laskujen mukaan 21kg...oli kyllä vaaka vuodelta nakki että en usko oikein että niin paljon tullu..vaikka makasin ja söin kyllä tuossa sen puolitoista viikkoo sairaalassa..alko terkka vähän neuvoo syömisissä :ashamed: aiemmin mitää ei oo sanottu painonnoususta ku lähtöpaino oli kuitenki nii pieni.
Vauvan pää ilmeisesti hieman vielä liikku,että täysin kiinnittyny ei ollu.
Ens viikolle varattiin sit viimenen neuvolalääkäriaika.

Täällä on koitettu ottaa ässät kans käyttöön,mies ollu ihan ihmeissään :D
Aamulla sitten tulikin muutama aika napakka supistus,jotka tuntu ihan alaselässäkin. päivän mittaan on kivuttomia supistuksia tullu ihan mukavasti,sais nyt alkaa kunnolliset tulemaan..

Semmosta oon ihmetelly,kun mun mahasta kuuluu väliin semmonen napsahdus!mikäs kumma, onko muilla tämmöstä???

vihdoin ja viimein koti alkaa näyttää kodilta,kun mies tuli kotiin ja ollaan yhdessä saatu paikkoja laiteltua kuntoon.nyt on vauvan hyvä tulla tänne :)

Jokoshan Manta on lähteny synnärille?temppiä sinne..minäki tahtoo! :D

Täällä ootellaan malttamattomana uutisia Sannalta ja LiituraitaRuutupaidalta

Mies oli viime yönä nähny unta että oltii menossa synnyttää, jokos ens yönä sitten oikeasti.. :whistle: toiveessa on hyvä elää :D

mutta nyt kutsuu salkkarit

Miiku 37+0

Nita, mulla oli ekassa raskaudessa toi verenpaineongelma..Lopussa yläpaine huiteli pahimmillaan jo kahtasataa ja alapaine 110-130 välillä, eikä ollu mitään oireita :whistle:
Välillä makailin sairaalassakin, ja paineet oli jännät eli saatto olla aamusta ihan normaalit ja iltapvästa taivaassa ja taas illasta normaalit. Pissa oli aina puhdas eikä muitakaan myrkytysoireita ollut. Joten synnytyksen jälkeen neuvolakorttiin merkkasivat diagnoosiks "raskaudenajan verenpainetauti".
Mikä lie ollu oikea syy, mutta minuun se jatkuva häsläys sen mittauksen kanssa jätti elinikäsen kammon. Eli nyt edellisessä ja tässä raskaudessa oon saanut mittailla paineet kotona. Muuten jännittäsin mittausta niin paljon, ettei mitään tulis..Onneks olen saanut tehä noin, muuten ois lapsiluku jäänyt yhteen :(
Mutta tuosta hommasta on kulunut jo se kymmenen vuotta, et nykyään taitaavat alottaa ton lääkityksenkin helpommin, jos tarttee.

Heissan vaan kaikille pitkästä aikaa.

Neiti syntyi 23.10 klo 9.13. Painoa syntymä hetkellä oli 2720g ja pituutta NOIN 46cm. Kätilö ei oikeen saanut mitattua, kun vauva oli niin kippurassa.. Hetkeksi vauva meni lämpökaappiin lämmittelemään kun mua parsittiin kokoon.

Istukka vähän hajos ja joutuivat sitä pikkasen rönkkimään ja sain pussin verta. Kätilö, nukutuslääkäri ja lääkäri olivat kaikki eri mieltä vuodon määrästä. Kätilön mielestä 700ml, lääkärin 1500ml ja nukutuslääkärin 1700ml että ota sitte tostaki selvää :D

Tehtiin pystyviilto vanhan arven takia ja tikit sain pois maanantaina enne ku lähdetiin kotiin.

Vauva oli pari ekaa pvää uninen ja kellertävä, mut ei joutunut silti kaappiin.. Siitä hän sitte pikku hiljaa alko reipastuu ja syömään, mut paino laski 2480g sunnuntaihin mennessä..

Maito nousi vasta la kunnolla ja ihmettelen suunnattomasti, miksi ei annettu vauvalle ruokaa pullosta riittävästä, muiden vauvat kyllä sai, mutta hän ei. Outoa.. Noh, su alkoin neiti syömään kunnolla ja ma oliki paino sitte noussu 2538grammaan ja päästiin kotiin.

Eka yö kotona vähän jännitti, et miten menee. Ei suostunu vauva nukkuu omassa sängyssä ja lopulta otin viereen ja meni hyvin yö. Aina välillä syötiin ja sit taas nukuttiin.

Huomenna mennään neuvolaan välipunnitukseen, et nähdään että paino varmasti alkanu nousee, mut tolla syönnillä ei pitäsi olla mitään epäselvyyksiä. Neiti vetää 2-3h välein kunnon satsit ruokaa. Ja on myös hirmu kiltti, ei turhia huutele, harvemmin huutaa edes. Örisee jne ja on tosi virkee kyllä mut hän on kiltti tyttö eikä viitsi huutaa =)

Teidän juttujanne en vielä ehtinyt lukemaan, ajattelin nyt tulla kertomaan kuulumisia, kun neiti nukkuu ja itselläkin on jo virkeempi olo.

Sanna ja Nipsu-neiti 7pvä :heart:

Onnea Pömppölille! :flower:

Joku kyseli naksahduksista mahassa,ja minä,siskoni rv 29+ ja terkka neuvolasta ollaan tultu siihen tulokseen,et vaavin jotkut nivelet naksuu,kun ojentelee.Varsinkin jos oma vatsanpeite on ohut,niin sen kuulee toinenkin.Mieheni on kuullut kaikkien vaaviemme nivelten paukkuvan masussa.

Itsellä oli tänään neuvola
Paino oli pysynyt samassa viime viikosta,syke oli 140,niinkuin aina ennenkin,
Ja nyt sanoi terkka,että ei ole vauva edes laskeutunut vielä,vaikka aikasemmin totesi,että sehän on ihan alhaalla jo. No mut kyl supistelee mullakin,varmaan samaan tyyliin jo kuin Katjuzalla.Kivuliaasti,mut ei viel ole ihan niitä lopullisia ja sitten ne tyssää kuin seinään.
Tänä illalla kävin kaupoilla keskimmäisen poikani kanssa ja kyl oli tuskareissu.Sit olikin taas tullut verestävää vuotoa housuihin,kun kotiuduin.
Ja nyt pitkin iltaa on tullut noin puolen tunnin välein jonkun verran kivuliaita suppareita.
Mut nyt nukkumaan...että taas jaksaa.Pitäisi tehdä meidän keskimmäiselle torstaiksi "lepakko" 5 v synttärit, ja kakunpohja väsätään huomenna.Valitsi teemaksi tuon Halloweenin.Aluksi piti olla lepakko,mut ohjautui TIimarin valikoiman perustella halloweeniksi.

Joo isäntä oli sit kauppareissun aikana lämmittänyt takkaa pari uunillista ja meitsyl hiki valuu jo muutenkin.Kiva täällä kulkea alasti ja huohottaa :LOL: :kieh:

JA ONNEA SANNA TYTÖSTÄ!!!!

SANNA-78: ihana kuulla susta. :heart: Ja paljon onnea!!! Ollaan sun kuulumisias ooteltukkin joten tosi kiva kun jaksoit tulla niitä tänne rustailemaan :) Nyt vaan vauva arkea sitten viettelemään :hug: Ollut kyllä tosi pieni Nipsu mutta ihan ymmärrettävää.. kyllä se siitä kasvaa vielä isoks tytöks ;) Hitsi kun ihan melkein tippa linsissä täällä :)

KRISTA1; oiskohan mulla sitten samaa
:whistle: siis tuota "raskaudenajan verenpainetauti" tai vastaava. Toiv.ei tarvis mihkään äippäpolille mennä tän takia kun kuiteki muuten hyvä olo.. noh ehkä huomen sit selvii enemmän. Tossa 8 aikaan otin taas paineet täs kotona ja taas korkeella,ajattelin ottaa viel kerran ja sit aamulla ennen neuvolaa. Jännittää vaan vähän se sit et mitä ne siellä sanoo jos vielki korkeella.. pissan kans kuulemma tarkistaa.

Hitsit mä kyl oottelen taas niitä vauva uutisia vielä lisää itse kultakin.. jotenkin ei tajuu et itekkin saattaa ehkä joku pvä olla ite kertomas täällä et vauva syntynyt (jos nyt on.. :O) Varmaan hitto vielä joulunakin täällä..jos oon niin sit on menny aika reilusti yli aikaa :D

nita ja vaavi 38+1

Onnittelut tuoreelle äidille ja Nipsulle Kiva kuulla,et kaikki on hyvin!

Nita Ei mulle ekassa tehty sen kummempaa diagnoosia,eikä mulla ollu huono olokaan.Kävin sillonki yhen illan Kysillä tarkkailussa,mut en saanu lääkitystä tai muutakaan.Sanovat vaan,et toisten kroppa vaan reagoi noin lähestyvään synnytykseen.Pissat ja labrat sillonki puhtaat,eikä minkäänlaisia turvotuksia!Nyt on noi paineet ollu korkeet kokoajan ja siks toi lääkitys.Ekassa oli keskiraskaudessa alapainekki jotain 60 luokkaa.Jos sulla vaan on turvotuksia,päänsärkyä tai näköhäiriöitä,ni pyydä lähete äitipolille...Jos terkka ei ota kuuleviin korviinsa,ni soita synnärille ja kerro oireet.Siellä osaavat paremmin auttaa.Eihän se tietysti hauskaa oo siellä olla,mut kuiteski kyse on sun ja lapsen parhaasta!Toi stressi ja hätäily ku tuppaa viel nostamaan noita paineita.

Vimpula

VIMPULA: niinhän se stressi tekee :ashamed: tiedän. Mullakaan ei muuten mitään oo paitsi iltasin nilkoissa turvotusta elikkä vissiin normaalia. Eikä sitäkään tosiaan paljon. Huomaa vain että päivän aikana kävelly. Ja siis TOSIAAAN VÄHÄISTÄ turvotusta. No toivotaan että huomenna ollaan viisaampia.
Pitäis vaan lopettaa tää "stressaaminen" :ashamed:

Huomenta!

Täällä nyt pari päivää supistellut vähän kovemmin. Eilen illalla sit supisteli 2h 10 min välein ja miehellä petti kantti ja lähettiin käymään "pikku ajelulla" naapuri kaupungissa. Synnytyssairaalaan matkaa sen 50km ja sillä matkallahan ne supistukset loppui. Käytiin tarkistuttamassa joka tapauksessa alapään tilanne ja oli 2cm auki.. Tämän jälkeen ei ainuttakaan supistusta. Vauvan sykkeet 120- ja välillä pomppi 190 tienoillakin.Kovasti poikaa veikkaili..

Nyt sit olis klo 9 neuvola... Esikoisesta mulla oli kohdunsuu 2cm auki 2 pvä ennen synnytystä.. saas kattoa miten nyt käy. Olisivat ottaneet osastollekkin, mutta mä en viihdy sairaaloissa en sit lainkaan. Nyt sit vaan kotona kattellaan, mihin suuntaan supistelut jatkuu.

Ellu 39+2

Sannalle ja Nipsulle paljon onnea! :hug: Koittakaa kasvaa =)

Ihan ensimmäiseks: Paljon onnea Sannalle ja pikkuneidille! :flower: :hug: Jos nita oli melkein tippa linssissä, niin mä olin sitä todella. =) musta on tullut ihan älyttömän herkkä, voisin pillittää ihan kaikesta... :whistle:

Mantalle tsemppiä, jos on jo vauvanhakureissulla ja Ellulle myös, tuskin sullakaan enää pitkä aika menee! =)

Mun yöunista ei oo taas tullut yhtään mitään! |O ensinnäkin mietin kaikki yöt sitä sektiota, jännittää ihan älyttömästi. Lisäks mietityttää se, että tosiaan JO kahden viikon päästä meitä onkin 3...Mä en voi käsittää että mihin tää kaikki aika on mennyt! :whistle: Nyt on iskenyt joku loppuajan paniikki, eli osaanko hoitaa vauva oikein jne...

Mulla on muuten koko ajan hirveä nälkä. Onko muilla tällasta? Mies väittää että vauva ottaa viimestä kasvupyräystä ja että nälkä johtuis siitä, mut mahtaakohan olla ihan noin? :whistle: ;)

Jos sitä lähtis vaikka koiran kanssa aamulenkille :wave:

H82 37+1

Yhteistyössä