*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Kiitos noista lapsilisä tiedoista itse kullekkin :) vissiin joulukuussa rahat sit tulee kun LA on 12.11 ? no kuhan tulee, aina se raha on tervetullutta ;)

mäkin tässä syön päiväruokaa justiinsa.. kasvispullia ja riisiä ja salaattia :p suht terveellistä ^^ Ja tietysti koneella..eihän mulla muuta elämää.

Kirjotin kans äsken tätä ja hävis sit yks kaks johkin :O ärsyttävää!
 
Paljon onnea SASU :flower:

Kylläpä täällä mennään jo "joulufiiliksissä"! Minulla ainoat ajatukset joulusta ovat liittyneet siihen MISSÄ ja MITEN joulua tänä vuonna vietetään. Millään en jaksaisi järjestään mitään koko suvun juhlaa... Ja sitten on järkeiltävänä se kastetilaisuus+kakkukahvi-kuviot johonkin joulun nurkille. Lahjoja pitäisi varmaan pohtia jo nyt hiukan, niin osaisi miestä tarpeen mukaan juoksuttaa kaupoissa. Itse en varmaan kaupoille paljoa pääse.
Kiitos nyt kovasti kaikille jouluasioista puhuneille; nyt alkoi tehdä mieli JOULUTORTTUJA :p Pitää varmaan huomenna tehdä asialle jotain! :D Ehkä voisin hieman lepytellä mielihaluja paistamalla tänään ison kasan lettuja. Jos niiden voimin jaksaisi huomiseen odottaa torttuja... :whistle:

Neuvolakortti on nyt niiiiin kaukana, etten jaksa sitä hakea, mutta tänään tosiaan oli nlkäynti. Kaikki oli ihan ok. Painoa ei ollut tullut juurikaan (viimeksi sitä oli tullut ihan hillittömästi!) Sf-mitta oli 32, viimeksi se oli pudonnut tuosta 32:sta 31:een. Vekara on kuulemma jo tosi alhaalla ja pää liikkuu enää hiukan. On siis asettumassa lähtökuoppiin. Nltäti kehotti laittamaan sairaalakassin valmiiksi(minulla se projekti on ollut vähän puolitiessä), sillä lähtö voi olla lähellä! Jippii! Toivottavasti pian alkaa tapahtua! Tänä viikonloppuna on yksi ystävä tulossa käymään useamman sadan kilometrin päästä, joten sen vierailun jälkeen olisi ihan sopiva hetki synnyttää (ihan kun minun aikataulut tässä jotain painaisivat!). :D

Nyt lettutaikinan tekoon. Alkoi niin kovasti nälättää nämä puheet herkuista! ;)

Donu 37+4
 
Onkohan n77 tositoimissa jo vai onkohan vauveli jo maailmassa?

Onpas täällä jouluiset puheenaiheet :xmas: Glögistä mä en piittaa,mutta tortut ja piparit on ihan must juttu :p :p Niitä voiskin pian "harjoitella" joulua varten...eihän ne pakkaseen asti kerkee kuitenkaan. Niin ja mun mielestä tortut ei ole hyviä pakastamisen jälkeen vaan niitä pitää saada ihan tuoreena :p Mutta jospa vielä sais hillittyä itteensä.........

Nyt kun mies on ollut saikulla niin on tullut vedettyä vähän liiankin kanssa kaikkee ylimäärästä herkkua :ashamed: Suklaata ym hyväskää on tullut vedettyä iltasella tv:n ääressä. Nythän se on hyvä syödä,sitten kun imettää niin ei viitti oikein mahdottomasti suklaata vetää ettei vauvalle tuu ilmavaivoja :/

(.) mulla vihloi kummasti pakaroihin ja takareisiin koko aamupäivän :whistle: Ei ole ennemmin sellasta tunnetta ollut,mistä lie johtui. Muutenkin mulla on ollut rasittavan tukala olla. jalatkin on alkaneet kivasti hikoomaan :x Kaikkea pikkuvaivaa,mutta kai näiden kanssa vielä pärjää.

LilliM+Kaapo 35+1
 
Sasu:Paljon paljon onnea pienestä tytöstä! :flower: :heart:

Tipi: täällä odotellaan myös esikoista. Menen yleensä nukkumaan puolen yön aikoihin ja vessaan herään 4-6:n välillä. Oon nyt jo pidemmän aikaa selvinnyt yhdellä vessakäynnillä. Siinä samalla käynnillä otan yleensä aina rautatabletinkin, niin ei tarvii sitten aamupala-aikaan pohtia syömisaikatauluja ;)

nita:mulla on myös suu ihan kuiva kun herään ja on pakko käydä aina juomassa ennen kuin menee takasin nukkumaan. Välillä iskee kauhee nälkä myös ja sillon ei nukkumisesta tule mitään, jos ei ota "välipalaa" :p

PikkuM: mikäs kikka toi tollanen on, että vauvan sais kääntymään? Mä pidän edelleen toivoa yllä ettei sektiota tarvis tehdä ja vauva kääntyis vielä itsekseen, mut taitaa olla jo aika turhaa... :( vaikkakin lääkäri sanoi, että pieni mahdollisuus olisi että voi vielä kääntyä itsekseen...

Nyt munkin tekee mieli glögiä, mut aion sinnitellä huomiselle, kun mennään kauppaan. Mies tulee vasta myöhään kotiin, niin ei sekään pääse hakemaan enkä jaksa itse kauppaan lähteä... :whistle:

Mä oon kateellinen teille, jotka jynssäätte kotejanne puhtaaks! MÄKIN HALUAN! mutta kun ei saa, koska lapsivedet ei sais nyt mennä ennen sektiota. Ja mun tuurillahan ne menee jos alan rehkimään. Pitää siis vaan keskittyä tähän makaamiseen... :whistle:

H82 36+2
 
Pitikin tulla taas tähän koneelle norkoamaan, nyt on sitten pakko lähteä kaupasta hakemaan torttutaikinaa ja luumumarmeladia :whistle: :kieh:

Mun liikkuminen on ollu tänään tosi tukalaa, tuntuu kun olis keilapallo puskemassa persuuksista ulos :eek: , vauva on niin alhaalla kun aan voi mutta silti tuntuu että porautus kokoajan alemmas.

Sain labratulokset ja niissä maksa/sappiarvoissa ei ollut onneksi mitään häikkää joten tää kutinakin johtuu sit jostain muusta, ei auta kun kärsiä :kieh:
 

HE82; Niinhän mulla pitikin jo olla vauva oikeinpäin ja viimeks neuvolassakin täti löysi sydänäänetkin tuolta alempaa, eli missä pitäis rintakehän ym. ollakin..sen takia vähän ihmettelenkin tuota räpellystä..ja toivon et se on vauvan pää mikä tuolla alhaalla välillä pyörii eikä pylly.

Mulle sanoi ultraaja meijän ylimäärä ultrassa että pitää siun sitten viettää aikaa semmosessa pyllötysasennossa (kontillaan pylly pystyssä) että vauva pääsis tosiaan valumaan ylemmäs ja mahtuis paremmin kääntymään tai jotai semmosta se sano..en sit tiiä miten todenperästä juttua se heitti, en huomannu millon meillä vauva kääntyi.

Tuolla pihalla käytiin tytön kans, välillä vihloi liitoskohtaan, kumpa se vauva nyt alkais valumaan mullakin..esikosta en huomannut millon se ois laskeutunut ees.

Pitikin muuten kysyä, kuka se sanoikaan jostain kyykkyjutusta? Mulla on menny ihan ohi..mikä kyykkäyshomma se olikaan?

Kiva muuten kuulla Katjuza, ettei niissä maksa/sappiarvoissa oo vikaa, ikävä tietty et sit ei tiiä mitä tuolle kutinalle voi tehdä :(
 
yllätys että täällä vieläkin kökitään..mulla ei tosiaan taida muuta elämää olla :LOL:
Äitillä pitäis lähteä kohta kyllä käymään.. voinkohan jättää tätä rakasta tietokonetta edes hetkeksi?!! :'( :LOL:

Joo mäkin vähän ihmettelin että mikä ihmeen kyykkäys juttu.. jos voitais valaista?! :eek:

söin tossa jälkkäris pakkasesta mansikoita, mitkä on viime kesänä poimittu. nam oli kyl hyviä :p (ja terveellisiä :D )

Tyhmänä kysyn, ai kun imettää niin vauvalle voi tulla ilmavaivoja? :O en ollu kuullukkaan..

HE82; heh jeps täällä samaa.. välillä vaikka ois masu täynnä menny nukkuu niin saattaa tulla kovakin nälkä kesken yötä ja sit on pakko jotain napsia et sais uusiks unta..muuten ei uni tule
:p
Mut ei onneks oo joka öistä toisin kun toi janottaminen!

Välillä täällä supistelee..niissä perkuleen reisissä! |O
tossa kun tein itelleni sitä salaattia niin sit otti aika hyvin jalkoihin mut ei säännöllisesti.

Ootte kyllä aika joulutunnelmissa joo :xmas:
Pikkasen itekkin alkais tekee mieli noita torttuja ja pipareita mut jos vielä hetken malttais..ees marraskuulle :D

mut nyt kyllä lähden et joskus pääsen lähteekkin :wave:
 
:LOL: :LOL:

luitteko tota mun tekstiä?! "ai kun imettää niin vauvalla voi tulla ilmavaivoja?" :D :D :D ei ihan noin pitäny kyllä kirjottaa..Siis ai että JOS SYÖ SUKLAATA niin vauvalle voi tulla ilmavaivoja kun imettää? suklaasta.

jessus.. pitäis tarkistaa ehkä enemmän ettei tulis kirjotusvirheitä :D
 
Onnea kaikille jotka ovat jo nyyttinsä saaneet!
:flower:


Kävin eilen ä-polilla, kun ovat tuota vauvan kokoa tarkkailleet. kasvaa yli käyrien. No painoarvio oli nyt 3,6-3,8kg ja 7.11 uudestaan kontrolliin ja lääkäri sanoi, että valmistaudu henkisesti jäämään osastolle. Alkavat sitten käynnistelemään...!
Kysyisinkin teiltä joilla käynnistetty, miten kauan yleensä mennyt, että synnytys alkanut? Mulla, kun paikat pehmenneet, mutta kanava täyspitkä ja kohdunsuu kiinni!! Lääkäri sanoi, ettei nyt varmaan viikkoa kauempaa mee..tosi kivaa maata osastolla! Tulee esikoistakin kauhea ikävä... :( niin ja tota miestäkin...

Täs olis nyt sitten parisen viikkoa aikaa tehdä hommat valmiiksi, pojalle hoitopaikan jo hommasin, meillä kun mummot ja paapat on vielä työelämässä. Kuinkas teidän ukkelit aloittaa isyyslomansa, kun kotiudutte vai heti, kun syntynyt!?

Jotain pitäis kans leipoa, tota hillan suklaakakkua ajattelin kokeilla. Varmaan vois jotain suolaista ja vaikka kääretortun leipoa pakkaseen, olis sitten vauvavieraille tarjottavaa!

Pitäis mennä jatkamaan siivouksia ja sitten ehtoommalla lenkillä käymään. Loppu illan ajattelin viettää löhöten ja tv:tä katsellen.


Mutta yritän palailla vähän useammin, oon vain niin saamaton kirjoittamaan =)

mamma 2006 ja 2007 rv 36+4

 
PikkuM:en halua pelotella millään tavalla, mutta mulle terkka sanoi, että sydänäänet voi kuulua alhaalla vaikka vauva onkin perätilassa ja se hämääkin aika usein. Meillä nimittäin kuuluu ne äänet tuolta alhaalta, mutta ne kuuluu myös ylempää jos tajuaa kuunnella. Jos en olis joutunut käymään päivystyksessä ultrassa, ei terkka olis osannu sanoa, että miten päin vauva on... Pyydä seuraavalla neuvolakäynnillä että kuuntelevat sydänääniä eri kohdista :whistle:

mamma06ja07:meillä on sektioaika annettu 14.11, joten mies alottaa ensin isyysloman siinä ja pitää samaan putkeen rästiin jääneitä lomiaan. Hän haluaa olla mukana ihan alusta asti, mikä on tietysti mukavaa, joten siksi näin. Ja kun lomaa tulee olemaan sen verran paljon, että hän menee seuraavaksi töihin vasta joskus ensi vuoden puolella, niin mulle sopii paremmin kuin hyvin, että jää lomille heti kun vauva on syntynyt. Eikä se muuten kai pääsiskään sektioon mukaan ellei jäis heti isyyslomalle...

nita:musta tuntuu myös välillä ettei ajatus ihan kulje, mut sen voi pistää raskauden piikkiin :D ;) oon kuullu että omena ja ruisleipä vois kans aiheuttaa ilmavaivoja vauvalle. Mahtaakohan pitää paikkaansa?

Jos tästä taas menis...

H82
 
Moni on kirjoitellut että vihloo kamalasti reisiin... supistelee??? Itselläni tätä samaa vaivaa ollut jo ikuisuuden. Kättärillä sanoivat etteivät nämä vihlonnat liity synnytyksen edistymiseen vaan että vihlonnat ovat lihasperäisiä???? Mitenköhän on :) Onko nämä nyt suppareita? Vai mitä... mitä teille muille on sanottu? :headwall: Välil meinaa ihan itku päästä ku vihloo... Vois masuasukki jo ulostautua :LOL:

rv 35+4
 
Iik, iik, viimeisiä hetkiä vauvamasuna vietellään! Menin siis tänään sovitusti klo. 12 sinne synnyttäneiden osastolle, hauskaa "kuivaharjoittelua" ennen omaa jakautumista ;). Sain istuskella ja syödä rauhassa lounaankin, sitten otettiin muutamat hetket sydänäänikäyrää. Odotellessa käytettiin myös joku anestesiakaavake valmiiksi, ja sitten saikin taas istua ja oottaa että gynekologi sekä anestesialääkäri ehtivät juttusille. Eipä siinä ihmeitä ollut, juteltiin vähän tulevasta puudutuksesta ja operaatiosta yleensä, ja kun kaikki oli kunnossa niin sain luvan lähteä vielä yöksi kotiin.

Huomenna pitää osastolle mennä sitten 6.30 ja mulle oli alustavaksi leikkausajaksi annettu jo 8.00, tietenki jos tulee jotain kiiretapauksia niin ne menevät edelle!

Iik, ja iik ja vielä kerran iik!! Nyt jännittää! Laitoin vauvoille kotiintulovaatteet valmiiksi, samoin omaa kassia olen tässä pakkaillut ja nyt ajattelin vielä ruveta nuo pullot ja tutit keittelemään. Sittenpä ei muuta kuin nauttimaan illasta esikoisen ja miehen seurassa, huomenna meidän perhe onkin sitten 5-henkinen!!!

Liituraita ja vauvat 37+3
 
Paljon onnea liituraita huomiselle!!! täällä toinen joka ei kanssa ole kade ollenkaan :whistle: :whistle: ihanaa et saat pikkuiset kainaloon :heart: :heart:

Täällä käytiin taas pojan kanssa lenkkiä tekemässä ja en saanu muutakuin mahan kipeeksi (ilmeisesti nuo jotkut lihakset kipuilee) mut ei supistuksen supistusta |O |O tiiä mitä tässä enää tekee miltei olo on :'( :'( mut jos tässä sitten vielä porskutellaan etiäpäin yhes koos :kieh: :kieh:

Perfekta ja jättiläis-hattivatti 38+1
 
mamma 06 ja 07 Sieköhän isyyslomasta kyselit.. Noh kuitenkin, meillä mies aloittaa sit kun kotiudutaan ja pitää 2 vko nyt ja sit viikon talviloman yhteydessä joskus keväällä.

Liituraita Onnea huomiselle! :flower:

Sasu Onnea tyttösen johdosta! :flower:

Supistuksista Ärsyttää, kun kaikki sanoo että "kyllä sie sit tiedät kun ne tulee että ne on niitä". Kysynkin nyt teiltä kokeneemmat palstasisaret, millaisia supistukset on? Tietty ne voi jokaisella tuntua eri tavalla, mutta lähinnä sitä että onko ne lyhytkestoisia "aaltoja", useemman sekunnin kestäviä vai millaisia? Kun tänään tässä istuessa on tullu sellasia tosi lyhyitä aaltomaisia juilaisuja tuonne alamahaan ja mietinkin, että oisko ne nyt niitä. Ei mitään säännöllistä kuitenkaan.

(.) Huomenna sit täyttys taas uus viikko, rv 39... Hui! Vajaan 4 vko:n sisällä on meillä nyytti ulkomaailmassa vaikka menis sen 2 vko ylikin..Mies huolehtii jo, että miten jos hän ei töissä ollessaan kuule puhelinta kun mie soittelen sit että pitäis lähteä jos lähtö tulee työpäivän aikana.. On sellaisissa hommissa ainakin viel huomisen ettei puhelimen ääni kuulu töiden läpi. Noh, laitan sit varmaan viestiä että "lanssilla menossa, tule perässä kun ehdit" :)

HT ja veturi 38+6
 
HelmenTyttö, supistuksista kyselit, harjoitussupistukset voi mun mielestä olla lyhyitäkin ja tuntuu enempi mulla tuolla alavatsalla ja joskus alaselässä, mutta sitten kunnon synnytyssupistukset on jotenkin kokonaisvaltaisempia, eli kipu on koko vatsalla, selässä, jalat menee veteläks jne. Ja ne kestää selkeästi pidempään 1min-2min ja tulee tietysti tiheään tahtiinkin, mutta varmaan jokaisella on vähän eri tyyppisiä tuntemuksia. Se kyllä on mulla pitäny paikkaansa että kyllä sen sitten tietää kun on tosi kyseessä, ei siinä enää mieti jotta pitääkö lähteä vai ei, mutta....mutta..... onhan tästäkin joillakin toisenlaisia kokemuksia :whistle: .....joten ota nyt sitten selvää :LOL: Et varmaan tästä tullut yhtään viisaammaksi :whistle:

Liituraidalle onnea huomiseen!
 
mun masu on mörkö.siihen tulokseen oon tän päivän aikana tullu. siis miehelle. ei oo synnytystä huolehtinu pätkän vertaa,siis ääneen. sillo ku oltii synnytyssalissa tarkkailussa muutama tunti nii sillo se kuunteli naapurisalista kantautuvia ääniä kauhussaan..noh, oli se tietenki kuulosta ku joku huutaa et "perse repiää saatana".
ihan tosi,mies menny kaukasemmaksi mitä lähempänä vauvan tulo on. toivottavasti tää menee ohi ku vauva on tällä puolen masua.ku se prkl ei osaa puhua nuista peloista ym mieltä askarruttavista jutuista.
ja mä täällä edelleen oon yksin kotona,menee niiiin hermot!!!

mulla oli nii ruususet kuvitelmat raskausajasta,ja tää on kyllä ollu kaikkee muuta ku ruususta.ukko temppuilee,raskaus on vaikee..ja pelottaa että jos jokin menee vikaan kun näitä vuotoja ja kipuja on ollu..ja sit jos ei ehi syntyy ennen sitä irtisanoutumis-hommaa nii voi jee..
sais vauvan pian syliin,ettei tarviis koko aikaa pelätä ja varoa ja kipuilla..sais liikkua normisti ja ennen kaikkea hoitaa omaa pientä nyyttiä..! :heart:

kauhee valivali taas... :ashamed:

Liituraidalle onnea huomiselle!minäkin täällä hitusen kadena... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiituraitaRuutupaita:
Iik, iik, viimeisiä hetkiä vauvamasuna

Huomenna pitää osastolle mennä sitten 6.30 ja mulle oli alustavaksi leikkausajaksi annettu jo 8.00, tietenki jos tulee jotain kiiretapauksia niin ne menevät edelle!

Iik, ja iik ja vielä kerran iik!! Nyt jännittää! Laitoin vauvoille kotiintulovaatteet valmiiksi, samoin omaa kassia olen tässä pakkaillut ja nyt ajattelin vielä ruveta nuo pullot ja tutit keittelemään. Sittenpä ei muuta kuin nauttimaan illasta esikoisen ja miehen seurassa, huomenna meidän perhe onkin sitten 5-henkinen!!!

Liituraita ja vauvat 37+3
Jännittävää sulla... voin kuvitella miltä tuntuu =)
Mulla sama viikon päästä edessä. Toivotan oikein paljon onnea ja onnen kyyneleitä huomiselle! :hug: kerro sitten millaista oli kun kotiudut... mä olen sitten varmaan samoissa fiiliksissä kuin sinä tänään.

Onnea oikein kovasti vauvan saaneelle Sasullekkin!! :flower:

terv. flunssainen mittari ja kaksoset 36+3
 
HE82: en oo noistakaan kuullut että aiheuttais vatsavaivoja :whistle: Pitää sit varmaan vältellä niitä imettäes jos onkin jotain perää.. ?
Vai oiskohan vaan uskomuksia.. tiiä sitten.

LIITURAIDALLE*: onnea koitokseen.. kohta sulla on kädet täynnä vauvoja
:hug: :heart:

Noista vihlomisista jalkoihin.. mulla ei niinkään vihlo vaan kramppaa. Ihan kuin olis suonenveto tms. Kestää muutaman sekunnin ja lähtee pois. tosi ilkeitä :headwall:

HELMENTYTTÖ: oon kans samaa miettinyt vaikka on mulla niitä supistuksiakin tullut. Varsinkin kesällä kun siellä päivystyksessä kahteenkin otteeseen kävin niin kyllä ne kivut tunnisti sellasiks ettei mikään enään auttanut! Nyt ei oo sen jälkeen sellasta kipua tullut joten voiskohan olettaa että jos sellasta tulee niin tietäis et pitäis jo lähteä?
:whistle:
Mua jotenkin pelottaa etten tajua lähteä ajois sairaalaan tjn.. et jään vaan sillä kannalla kotiin "et kyl nää kohta loppuu"..

JOten toivotaan KATJUZA et itse meistä kukin tiedetään millon on tosi kyseessä ;)

MIIKU84:
:hug: Toivottavasti saatte selvitettyä asiat miehes kanssa.. varmasti rankkaa tollanen. Varmasti miehillekkin jännittävä tollanen tilanne.. en sitä yhtään epäile. Mut vois sun tueks ja turvaks kotiin tulla ! :hug:

(.) Tässä on nyt muutaman tunnin ajan, kun äitiltä kotiin tulin niin supistellu noissa reisissä taas.. (tai siis oletan että ne on niitä supistuksia sitten :whistle: )
ja menkkamaista särkyy on ollu aina sillon tällön.. jos vaikka jotain tapahtuis :p ?

Vähän sellanen tunne et sit kun se lähtö tulee niin mä oon vaan täs koneella ja aattelen et aih pitäisköhän jo lähtee :D
 

HE82; Mie kyl uskoisin silti et on tää oikeinpäin, sen verta napakoita potkuja on tullu tuonne ylämahalle..ei ne voi kädetkään olla..tovottavasti.
Sen näkee sitten synnytyksessä, mikä sielt tulee ekana.. :eek:

HT; Mulla on ollut tuntemuksia sekä alamahalla, että -selässä, välillä vähän yläreisissä, ja välillä samaan aikaa mahaa tuntuu ahdistavan--> on kovettunut.
Luulen et jokin niistä on ainakin supistuksista johtuvaa :LOL:

Kohta pitää lähtee tyttöö nukuttaa, öitä teille kaikille!
 
PRKL taas katosi tekstit...kirjottelen täältä pikkujoulujen keskeltä :xmas: :xmas: ei vaan...siirtyy vähän tuonnemmaksi. Kyllä mies kaupas ihmetteli kun piti glögiä ostaa jo nyt. No eipä arvaa että huomenna aion vääntää ainakin riisipuuron, mahollisesti myös torttuja :D Mahtaa pudota silmät päästä.

Harjotussuppareita tullut taas koko päivän enemmän ja vähemman mutta täysin epäsäännöllisiä ovat ja ei-kivuliaita. Vauva kyllä tuntuu nykyään jo melkosen rauhalliselta mutta eipä tossa masussa tilaa enää ole.

Tuntuu että viimeset viikot vaan matelee (LA 16.11.) ja vielä jos menee yliaikaseksi niin huhhuh |O Lisäjännitystä tulee siitä onko Jorvin synnäri 'pystyssä' silloin kun sinne minä mahoineni olisin menossa :|
 
Liituraidalle ekaksi hurjasti onnea ja tsemppiä huomiseen koitokseen =) Jäämme odottamaan uutisia!

Ja Miikulle :hug: ...voi kun sais sanoa muutaman sanan sun ukolle...mutta niin se vaan on,että joitakin se vastuu voi pelottaa ja ikäänkuin välttelee sitä viimeseen asti :/ Ja toisilla se mieheksi kasvaminen kestää. En nyt tarkoita suoraan sun miestäsi vaan toi on mun yleinen mielipide.

Nita: Kyllä vain tietyt ruuat tekee ilmavaivoja vauvoille. Just esim.suklaa ja ruisleipä on pahimpia,siis jos on herkkämahainen vauva. Sitten jotkut tosi mausteiset ruuat voi olla pahoja pienen massulle. Mulla on tietoa näistä asioista aika paljonkin,koska meidän nuorin oli pahasti ruoka-allerginen vauvana/pienempänä. Ei onnksi suoli- vaan iho-oireinen :/ Eli jos meidän tuleva vauvakin on iho-oireinen niin mun on pakko katsoa mitä mä suuhuni laitan.

Vihlonnasta: Mä tuossa aiemmin päivällä kirjoitinkin myös,että kun vihloo persuuksiin ja takareisiin. Mulla ei ole aiemmin sellasta tunnetta ollut,mutta en mä niitä kyllä supistuksiin yhdistä.

HelmenTyttö: Mullakin sama ohje kuin Katjuzalla,että sinä tiedät ihan varmasti kun se hetki koittaa,että mitkä on oikeita suppareita ja koska on aika lähteä sairaalaan. Hyvä neuvo on se,että kun ei enää pysty olemaan kotona niin silloin kannattaa lähteä sairaalaan. Tuota ohjeistusta oon itse aina noudattanut ja hyvin on ehditty sairaalaan =) Mulla supistukset on alkaneet aina ihan "puun takaa" eli ihan täysin yllättäen. Ja ne ovat olleet heti säännöllisiä ja suht kivuliaita eli erehtymisen vaaraa ei ole ollut.

Mutta nyt syömään :p

LilliM
 

Yhteistyössä