*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Lillimenninkäinen: minähän se turhista täällä valittelen, kun laskettuun on vielä 2½ vkoa mutta niin turhautuneena yritän saada käyntiin, et kohta miut täältä potkitaan pois :whistle: , kun ei kukaan jaksa kuunnella enää :ashamed: mut jos me kaikki tänne mahduttais "valituksinemme"....

Kohta pitäis alkaa kahtomaan suoraa bb:tä...jos sitten menis nukkumaan ja oottais tiistaihin et käy siellä rasituksessa ja iltapäivällä sitten neuvolassa...et sais tietää heittääkö sokerit ja mitä sit tehdään ja millä aikavälillä jos ne heittää...

Keittelin tänään tuttipullotkin valmiiksi kaappiin, kaivoin hoitoalustan hoitopöydälle...kohta pitäis siirtää hieman sohvia ja noita riippukukkia niiden remppamiesten eestä...en oo vielä saanu sitä aikaseksi...

Perfekta ja hattvatti 37+4

Perfekta: Kyllä mä jaksan muiden valituksia lukea =) Tännehän niitä on hyvä purkaa! Paree kun ei noita ukkoparkojakaan aina rasita valituksilla...vaikka tänään oon kyllä valittanut tota väsymystä. Mikähän mun hb mahtaa olla. No,huomenna se selviää vaikka samoissa se on pyörinyt koko ajan.

Pinnis kasattiin tänään sitten viimeinkin :whistle: Ahdastahan tuolla makkarissa nyt on. Täytyy huomenna ottaa ja vähän järkätä siellä jos saisi paremmin tilaa. Ihana laittaa huomenna kaikki kutakuinkin kuntoon vaikka ei tokikaan kiire ole.

Mua harmittaa kun Timo lähti bb:stä :| Ei ole ohjelma enää entisensä ilman Timoa ja sen häsellystä. Vaikka moni ei varmaankaan pitänyt henkilöstä juttuinensa,mutta muhun osu ja uppos =)

Jos menis lukemaan ja sitten unten maille :wave:

Perfekta: valita ihan rauhassa vaan, mua ei ainakaan haittaa ;) sitä vartenhan nää palstat on, että johonkin voi tunteitaan purkaa, koska eipä noi ukotkaan ihan kaikkea aina tajua... :whistle:

DJ Mussukka:jos sä olet ajoissa glögin kanssa, niin mä olen joulukorttien! Aloin torstaina tekemisen puutteessa askartelemaan niitä ja nyt on sekin homma pois alta :LOL: ikinä en kyllä ole näin ajoissa tän asian tiimoilla ollut :whistle: :LOL:

Mulla ei ole enää mitään hajua, että miten päin tuolla mahassa köllitään. Iskuja tulee kaikkialle muualle paitsi oikeaan kylkeen. Onneksi se selviää tiistaina...

Pitäis varmaan yrittää mennä petiin, ei vaan väsytä... :whistle:

H82 35+5

iltaa :)

PERFEKTA: saas nähä jos sit kun oot kaikkes tehny ja oot jo luovuttanu niin tuleekin äkkilähtö, ei sitä koskaan voi tietää ;)

Mulla on täs päivän mittaan taas supistellu,muutaman kerran oikeen pahastikkin ja tietysti käyny noihin jalkoihin eniten |O Tuntuu kun ois 5 suonenvetoa samaan aikaan!
No ainakin saa varmaan jotain tuolla alhaalla aikaaan..tosin ennen synnytystä tuskin kukaan sitä tilannetta mulle sanoo kun vika lääkärikin oli viime viikolla.

Tossa katteltiin miehen kans leffaa ja pikkasen tuli syötyy popcornii ja karkkii,saas nähä mitä neuvolan vaaka näyttää aamulla :whistle: no eipä oo tota painoa oikeen tullut niin yhtään ihmettele jos tässä loppupuolella tuliskin ;)
muutama viikko vielä..

Mustakin tuntuu et vauva tulee välillä mahasta läpi ettei tosiaan täälläkään olla rauhotuttu. Ois jotenkin vaan niin ihana kun ois jo se nyytti irtonaisena tossa :heart: Alkaaa vähän tähän mahaan jo kyllästyä.. noh onneks sentään vasta tässä "loppuvaiheessa" :)

Kyllä mäkin jaksan valituksia kuunnella kun itekkin tänne aina valittelee.. mies kuitenkaan mitään tajua :ashamed: tai sit vaan viiti kun ei kuitenkaan tiedä asioista välttämättä kaikkea ..naisten vaivoja ;)

Onneks mulla on vasta 11 se neuvola, tiedän et on taas niin tuskaa nousta ylös kun ei saa nukutuks kuitekaan :ashamed:
Ite sanoinkin että haluisin vähän myöhemmän ajan enkä heti klo 8 :)

pitäisköhän koittaa mennä nukkumaan.. ei vaan jotenkin väsytä :whistle:

Oon muuten täs miettiny että on muutamiakin keltä ei oo pitkään aikaan mitään tietoa tänne tullut mut kun en noita nikkei oikein muista :ashamed:
Mut ois kiva kuulla miten immeisille kuuluu :attn: jos vaan jaksellaan ilmoitella.. :)

Jahas...bb:stäkin tuli nyt tylsä kun timo häädettiin...mua ei vaan niin iske se laiska kadi :headwall: :headwall: mitään ei tee siellä ja silti se aina voittaa |O |O

Jos sitä ite kukanenkin kokeilis nukkumista, aamulla pitäis herätä ennen kasia, kun ei tietoo tuleeko ne remppamiehet eka meille vai minne ne menee...minä kun toiveen laitoin siitä isännöitsijälle...

Potkuja ja kipuja on häpyluussa, mutta ei muuta, eli palailen jälleen aamulla tänne :wave:

Oon niin kipee. Alaselkä tulessa ja nipistää niin kohdunsuulta. ja lisäksi tänään tuli luullakseni limatulppa, samalta näytti mikä tuli kun tytön sain, se tuli aamulla ja illal neiti syntyy. taidan joutuu lähtee sairaalaan, on nää kivut jo käymässä sietämättömiks |O

Oi että, hillalle vaan tsemppiä ja onnenpotku takamuksiin! :) Toivottavasti kaikki menee just niinku pitääki!

Mulla on nyt vuorostaan täällä menossa huono yö. Ei saa unta ei vaikka miten päin yrittäis.. päätä vaan särkee. Huomena pitäis taas klo 7 olla virkeenä ylhäällä ja suunnata kohti koulua. Nnoh, jos sitä sitte aamulla kuitenki jaksais :)

Ei täälläkään kyllä vaavi osoita minkäänlaisia hiljentymisen merkkejä lähestyvää synnytystä kohtaan.. edelleen on reivit menossa useaankin otteeseen päivänmittaa. Toisinaan sitten tyytyy kai vaan venyttelemään ja hieroskelemaan pyllyään napaa vasten.

Perfekta, toivottavasti tuo sun määrätietosuus vauvan ulos savustamiseksi auttais edes jotenki asiaa :D Minäki oon yrittäny hirveesti touhuilla jotta jotaki alkais tuola alakerrassa tapahtua.. mutta kai täsä sitte täytyy vaan nöyrtyä ja odottaa millon luojalle sopii meikäläisen synnytys.

Mulla olis keskiviikkona vika lääkärineuvola. Toivottavasti ronklais sen verta ronskilla kädellä tuota alapäätä jotta jotaki alkais tapahtua...

Mutta meenpä tästä selaileen vaikka mitäs nyt -palstaa kun en kerta unta saa |O sweet dreams teille vaan jotka paraikaa makoisasti unta vetelette! :p

edla 35+3

Onkohan Hilla lähteny sairaalaan? Jännää, jännää..

Ei taas tullu tosta nukkumisesta oikeen mitään. Sattu selkään ja mahaan ja kai mä alitajuntaisesti odotan kokoajan puhelua sairaalasta vaikka tuskin ne nyt kahdeksalta aamulla soittaa. Soittaa kuitenki joskus kahden kolmen aikaan ja mä vihaan niin paljon odottamista, mistään tekemisestä ei tuu mitään ku kyttää vaan kokoajan puhelinta..

Ihan tyhmää ku Timo joutu lähtee BB:stä, en mä tajuu mitä porukka näkee siinä Kadissa, kun se sinne jäi..Noh, ei voi mitään..

DJ Mussukka Sä oot ton glögin juonnin kanssa vähän niinku mun sisko. Se kans alkaa vaik kuin aikasin kans sitä litkii ja sit se litkii sitä viel kauan joulun jälkeenki =) Mut onhan se hyvää juu, ei vaan ole ihan viel itelle iskeny himo siihen =)

Eilen oli paljon parempi päivä, kyllä supisteli mut ei niin paljon eikä niin hirveen kipeesti..

Musta tuntuu et toi mun maha on alempana taas ku esim vko sitten. Huomaa vaan ku laittaa housut jalkaan, et jotenki "roikkuu" tuolla alhaalla toi maha..

Mut jospa söis jotain..

Sanna ja Nipsu 35+5

Huomenia...

Sanna: täälläkin odotusta...saas nähdä milloin remppamiehet kurvaa pihaan, ei ainakaan kasiin oloe tulleet, ei näy...ärsyttävääv todellakin tällainen odottelu :kieh: :kieh: Heitäppäs miulle noita siun supistuksias..ethän sie niitä tartte kun sie saat mitä ilmeisemmin sen sektion ;) :whistle:

Minä sain tuossa yhen aikaan vasta unta ja herätyskellollo heräsin nyt sitten laittelemaan paikkoja viimeisiä kuntoon niiden ukkojen tieltä, verhot nostan pois vasta kun ne tulee...en kehtaa niitä nostella edestakaisin...teen voimalla :p :p

annetaan ukon ja pojan nukkua nyt, niin minä saan sitten päivällä nukkua :whistle: muutenkin nukuin huonosti, niiin tyyliin nuokun tässä nyt sitten *haukotus*

ja äitiä pitää kaupassa käyttää, saa nähdä mitä hää sitten keksii miun pään menoksi vielä ;) jos vaikka auton siivois vielä sisältä ennen talvea, on aika paljon hiekkaan ja pölyä sisällä, niin oispa sitten vauvelillekin puhdas auto...katsotaan katsotaan mitä jaksetaan

Perfekta ja hattivatti 37+5 :heart: (kääk)

Perfekta Joo mä voisin nää mun supparit kyl antaa sulle, en mä näillä mitään tee juu, kun tosiaan leikataan joka tapauksessa. Tuliks perille? =) Koitin lähetellä niitä sinnepäin :D

Onks muilla neuvolassa, lastenneuvolan puolella joku äiti&isä-käynti ennen ku lapsi syntyy? Me mennään tänään. Soitti vaan viime vkolla joku täti sieltä ja oli niin kauheen ihmeissään et miten voidaan tehdä sektio vkolla 36, että voi olla mielenkiintoinen reissu tiedossa. Ei se mikään pakollinen juttu ole mut lupasin et mennään ku oli sopiva aika kaikkien kannalta tänään.. Ellei nyt sieltä TYKSistä tuu jotai "yllätyksiä".

Onks muilla neuvolassa, lastenneuvolan puolella joku äiti&isä-käynti ennen ku lapsi syntyy?

Sanna:sori ei tunnu missään :( ei meillä ainakaan oo mitään tuollaista äiti&isä käyntiä neuvolassa....kerrohan sitten mitä siellä kerrottiin niin osataan me muutkin :whistle:
mies ei oo ollu kuin kerran (?) muistini mukaan neuvolassa mukana, esikoisesta oli miltei joka kerta, jokaisessa ultrassa on mukana ollut...ei oo sanomista tullut...

Huomenna tähän aikaan ois toisen mittauksen aika...riippuen miten hyvin siellä sitten pärjään, kun illalla syön bb:n aikaan vielä ja sitten aamulla on karsee nälkä kun herää, et miten lie olo alkaa siellä huononemaan...sen näkee aamulla...pitää ostaa tänään joku pillimehu mukaan minkä saa sitten heti juotua kun se rasitus on ohi...

Ja niitä remppamiehiä ei näy mailla eikä halmeilla :headwall: :headwall: ärhhh...että ottaa päähä tällainen odottelu....no jos me sannan kanssa jaksettais odotella remppamiehiä ja tietoja

Oi ei.. nyt kyl jänskättää Hillan puolesta!! Toivotaan, et vauveli jo syntyis..eiks viikkoja kuitenkin ollut jo ihan tarpeeksi?

Mä en oo kertaakaan huomannut, et olis limatulppa irronnut.. Saas kattoo joko tällä kerralla huomaa.

Musta olis ihan, kun tietäis varmaksi sen päivän, kun vauva syntyy. Ei vaan jaksais odotella.

Sanna: Meillä ei oo mitään äiti&isä-käyntiä.. en oo kuullutkaan vastaavasta :/ Mitähän siellä sit tehdään?

Nyt pyykin pesuun...

Ellu rv 38 JEE!

ainiin...veljen avokin synttäripäivä on perjantaina...toivottavasti ei silloin meidän pikkuinen tulisi....olisihan se kiva olla ihan se "oma" päivä syntyä...mut katohan vaan perjantaina se tulee...
Liituraidalla eikö se pe ollu sektio päivä, miten se sanna "ennuste" siun päivästä oli?

Täällä sitä myös kärvistellään. Nyt kaksi surkeeta yötä taas vaihteeksi takana :( Johtuneeko saunomisesta ja herkuttelusta illa, voipi olla. Jos ottaisi nyt itseä niskasta kiinni ja koittaisi illalla popsia vaan voikkaria ja hedelmiä, niin ei ahistaisi yöllä niin paljoa.

H-hetki lähestyy ja taitaa taas käydä niin kuin ekalla, eli yli menee ja kun tosi toimiin pitäisi käydä niin meikäläinen oli vaan sairaalasta kotiin lähdässä.

Neuvolakäynneistä.... mulla on näköjään loppuun saakka tuo kahden viikon välein, ekassa oli kyllä viikon välein. Eikä mulla ole ollut ukko mukana yhdessäkään neuvolassa, ihan yksin olen käynyt. En ole tosin osannut häneltä edes kysyäkkään kuin ekassa olisiko halunnut tulla. Ultriinkaan hän ei tässä tokassa päässyt mukaan kun ne ajat oli aina kun hänellä oli työvuoro.

Mulla on kait kanssa tuo maha tipahtanut. Kaveri siitä huomautti ja housutkin "istuvat" päällä eritavalla. Limatulpan irtoamista en ole huomannut tällä kertaa, no viimeksikin se irtosi viikkoa paria ennen h-hetkeä, joten kait se vielä matkassa on. Niin juu onkos kellään tullut ylämähaan sellaista jännää pulputusta? Vähän niinkuin elohiiri (saakohan tuosta kuvauksesta mitään selkoa). Mulla oli eilen sellainen ja se kesti hetken ja hetklen päästä uudelleen. Tuli silloin mieleen ettei vaan alkaisi lapsivesi tihkua ylhäältä. No katsellaan.

Nyt pukemaan tyttö ja lähdetään kerhoilemaan yhdessä :wave: Jaksamisia kaikille mahakkaille ja ketkä on jakaantuneet jo niin tulkaapahan ilmoittelemaan arjestanne!!

-viivin ja kaveri 38+4 -

Täällä outo yö takana. Nukuttua sain ihan hyvin, mitä nyt lonkkaa pakotti kun liian kaua samalla kyljellä nukuin. mut sit heräsin neljän aikaan tosi pahaan oloon. mahaa väänsi ja kiersi ja oksetti. Ei siinä sit auttanut kun vessaan juosta oksulle. Sitten onneksi olo helpotti ja sain taas unen päästä kiinni. Nyt olo ihan ok, mut jotenkin voimaton. Mistähän lie johtunut, en mitään erityisempää oo syönytkään.

Sanna Meillä ois saanu käydä juttelemassa perheneuvolassa psykologin kanssa parisuhteesta vauvan tulon tiimoilta, kuuluu esikkoa odottavien valmennukseen. Mut ei me menty, ei nähty tarpeelliseksi. Nyt on kaikki hyvin ja eipä sitä voi tietää mitä sitten tapahtuu kun vauva tulee. Mun kaveri oli käyny siellä ja sanoi että oli ihan turhanpäiväinen. Psykologi oli suurinpiirtein kyselly vaan että miten reagoitte kun vauva itkee ja kumpi nousee yöllä kun vauva herää. ym.. Vaikeepa sitä on ensimmäistään odottavan tietää miten se arki lähtee menemään ja kuka tekee mitäkin ennen kuin käytännössä näkee. Hyödyllisempää ois jos siellä sais käydä vaikka kk vauvan syntymän jälkeen, niin osais jo jotain sanoakin arjen sujumisesta.

Juu mutta jos lähtis laittamaan ittensä kuosiin. Tänä iltana ois valmennuksiin kuuluva vauvanhoitotuntikin, mutta jos olo tälläinen niin tuskin meen. Mieskin on iltavuorossa niin ei mukaan pääse. Ja minä en maha paljon viisastua nukkea pesemällä, oon ennekin vauvoja käsitelly ja hoitanut ja eiköhän se siperia sitten opeta, niinku mies asian ilmaisee =)

Huomenna ois viimenen lääkärinneuvola, hieman jänskättää että mitä se sanoo Veikan koosta ja kohdunsuun tilanteesta...

Sanle ja Veikka 36+6 (huomenna ollaan täysiaikaisia!!!)

:wave: huomenia! Me täällä vauvojen kanssa kuunnellaan CMX:ää, tuli yhtäkkiä semmoinen olo että pitää saada kuunnella pitkästä aikaa kunnon musiikkia ;) Kuulostaa vaavitkin tykkäävän, kiva vaan että rokkaavat kun on ollut taas viikonloppu niin hiljaista että on saanut tosissaan kuunnella ollaanko siellä hengissä..

Tänään tuli myös täyteen rv 37+0, jotta tässä nyt sitten päästiin kuin päästiinkin täysille viikoille =) Enpä olisi uskonut odotuksen alussa että vielä tässä vaiheessa yhtenä kappaleena ollaan, peruspessimisti kun oon.. :whistle: Mutta hyvä näin, nyt vaan odotellaan perjantaita ja nautitaan näistä viimeisistä vauvamasupäivistä! Huomenna on taas polikäynti, otetaan sektioverikokeet ja sen semmoista..

Tuntuu hassulta lukea miten jotkut tahtovat niin kovasti jo masusta eroon (jaksuja Perfekta ;) ), mulla on taas semmoinen olo etten millään tahtoisi luopua tästä pötsistä :LOL: Vaan tämä voi jäädä meikäläisen viimeiseksi raskaudeksi, joten se taitaa aiheuttaa tämän haikeuden..

Hillalle tsempit, jos oot tositoimiin päässyt ;)

Liituraita ja vauvaset 37+0

Oi onko Hillalla nyt SE päivä?! Jännityksellä odotellaan Hillan kuulumisia... =)

Sanna: Ei meille mistään äiti&isä-käynnistä olla puhuttu. Kesäloman aikoihin mies oli 2 kertaa neuvolassa mukana, muuten jo ihan töiden takia ei ole päässyt. Eikä siltä ole tuntunut, että olisi useammin ollut tarve mukana ollakaan. Tietääpähän nyt kuitenkin mitä siellä noin suunnilleen tapahtuu, kuuli sydänääniä jne. Muuten on sitten kaikissa muissa jutuissa ollut mukana (ultrat, valmennukset ja tutustumiskäynti).
Ja juu, gögiä kuluu vielä kauan Joulun jälkeenkin. ;) En sinänsä mikään yli-innokas joulu-ihminen ole, mutta tuo glögi on vaan niin hyvää. :p Kieltämättä niinkuin HE82:nkin on tehnyt, voisi noita joulukortteja tässä ajankuluksi tehdä. Ikinä kun en niitä ole itse väsäillytkään. :whistle: Pistetään mietintään...

Huomenna olisi vika perhevalmennus, mutta ei me siihen mennä. Ne 2 ekaa käyntiä oli ihan mielenkiintoisia, kun niissä oli tietoa tuosta synnytyksestä. Viimekäynnillä oli sitten siitä synnytyksen jälkeisestä ajasta. Se "valmentaja" oli eri kuin aiemmin ja tosi sekava jutuissaan. Koko homma kesti melkeinpä tuplasti pidempään kuin aiemmin, hirveellä vauhdilla mentiin kalvoja ja videonpätkiä eteenpäin, ei ollut edes kunnon taukoja missään välissä. Jotenkin noin oppimisen kannaltakin se tuntui aika turhanpäiväiseltä. Joten eiköhän me ilman tätä vikaa käyntiäkin pärjätä. Tällä viikolla mennään sinne perhehuoneisiinkin sitten tutustumaan, jos se auttaisi semmosen saamisessa. :)

Mulla on nyt käsien nivelet kipeinä. Eikös se ole jonkinlaista oireilua tähän raskauteen liittyen? Turvotusta ei tosin käsissä näy. Tarkkaillaan...

Viimeyö tuli taas nukutuksi suht hyvin, ainoastaan kerran taisin unenpöpperössä täällä yöllä hyöriä. :) Olisi uni varmaan pidempäänkin maittanut, mutta olen yrittänyt tuota heräilyä pitää viimeistään ysin pinnassa, jottei mene päivärytmi ihan sekaisin. Iltapäivästä sinne lääkäriin ja sen jälkeen pitäisi kaupunkiin vielä suunnata kaveria treffailemaan. Josko saisi tässä sitä ennen nuo petivaatteet ulos tuulettumaan. Varsinaisen siivouspäivän taidan säästää myöhemmäksi tähän viikkoon (jotten vaan vahingossakaan ole iltapäivästä niin rampa, etten sinne kaupunkiin kykenekkään).

Ja minäkin haluisin ihan hirmusti sen vauvan jo syliini hoivattavaksi! :heart: Meillä on kaikki olennainen oikeastaan jo valmiina, myös minä noin niinkuin henkisesti. ;) Ei jaksaisi enää odotella... Mutta ei näy edes supistuksen supistusta. Tänään kuullaan lääkäriltä miltä muuten näyttää... Kyllähän tässä yhtenä kappaleena olisi hyvä vielä edes tovi pysyä. ;)

Kahvit porisemaan.

mussu & pulla 35+3

Sanna Ei täälläkään oo tuosta isä&äiti-käynnistä ollu mitään puhetta. Perhevalmennus oli ja meni, mutta ei muuta. Tietty isä olis saanu olla mukana neuvolassa mutta eihän tuo ukkokulta töiden vuoksi päässy vielä ainakaan. Katotaan sit jos taas ens ma on aika että jos silloin lähtee kun pitäis olla vapaalla - jos siis vielä yhtenä kappaleena ollaan.

(.)Olipahan taas yö- tai oikeemmin aamupäiväunet..olin myöhässä ultrasta ja vaikka mistä, sit yritin imettää, en muistanu edes synnyttäneeni jne. Alkaa vissiin jännittää h-hetken lähestyminen kun masukin on ollu ihan ruikulilla tän aamua.

Eilen oli ukin 89-v. syntymäpäiväkahvit ja kun tuli päivä istuttua/seisottua niin illalla sit makoiltiinkin tiiviisti sohvalla kun alko taas hirvee paine alapäässä ettei pystyny seisomaan eikä oikein istumaankaan. Saa nähdä, kolmas veikkaus miun lähipiirin "synnytysveikkauksessa" oli ens tiistai. Nyt on veikattu siis 23. ja 24. päivä sekä 29. päivä..

HT ja veturi 38+3

Siis toi tän pvän käynti on ihan sen tulevan lastenneuvolan tädin kanssa, ei mikään psykologikäynti ja siellä siis käydään läpi jotai vauvan hoitoa jne ja on tarkoitettu vain ensisynnyttäjille ja siel on pelkästään aina yks pariskunta/äiti kerrallaan. Musta noissa valmennuksissa ei juuri mitään lastenhoito juttuja olis edes ollu. Sano se täti mulle puhelimessa, et ei tää mikään pakollinen ole ja kyllä hän uskoo että osaan vauvaa hoitaa, mut et on myös sellanen tutustumiskäynti etukäteen lastenneuvolaan.. Mut se on klo16 niin tuun sit kertoo mitä siel loppujen lopuks oli..

Mua nyt alko eilen illalla ottaa päähän suunnattomasti kun en sairaalaan päässy tutustuu. Mä aion tosta kyl jonku palautteen laittaa neuvolaan, samoin ku niistä lääkärikäynneistäkin..

Ei oo vieläkään soittanu TYKSistä, mä en jaksa odottaa :headwall: :headwall: :headwall:

Niin ja mulla oli alunperin suunnitteilla, et sektio on ke jos keuhkot on kehittyny et soittas nyt.. Eikä ne nyt sitä kauheesti voi kyl lykätä, tie mitä nää vkonlopun supistuksetki on tehny tuolla alapäässä..

Nukuin tossa pikku päikäritki jo =)

Jos menis keittää kahvia, jos se vähän piristäs.

Sanna ja Nipsu 35+5

Moi!
Perjantaina kävin neuvolassa.
Verenpaine oli noussut mutta pissa puhdas. Neukkatäti käski ottaa rauhallisesti,en saa ruveta kavereiden saunoja pesemään,oman ehdin kuitenkin pestä.
Vauva on porautunut jo paikoilleen.
Mulla on aikaisemmin vain vihlonut alapäätä kipeästi ja maha mennyt kivikovaksi. Eilen sitten miehelleni jutustelin et mistä minä tiedän mikä on oikea supistus,kun tämä on ensimmäinen raskaus. No,eipä tarvinnut kauaa odotella,kun oikea supistus tuli..maha ja selkä oli tulessa,pakarat ja reidetkin säteili kipua ja kamala hiki iski päälle,oli kyllä aika tuskaa. En ollut pakannut sairaalakassia,joten pakkailin sen heti kun olo vähän helpotti. Mut ei sitten sille illalle tullut enää enempää niin kipeitä suppareita. Sen jälkeen vaan juili alakertaa välillä. Yön sain nukuttua ihan ok,en tainnut herätä kuin 3 kertaa.

Jospa tämä tästä etenisi,lasettuaika on 10 päivän päästä!
:heart:

Voi hurja kun mua rupes jännittämään Hillan puolesta :D

Perjantaina on muuten täysikuu, viime täysikuun aikaan olin siellä naistenklinikalla ja siellä oli kauhea tungos parin yön ajan synnärillä, silloin useampikin kätilö ja sairaanhoitaja sanoi että täysikuun aikaan on aina enempi synnytyksiä ja olen kuullut tuon saman väittämän jossain muuallakin, joten kai se paikkansa pitää :whistle: Saas nähdä moniko meistä synnyttää loppuviikosta ;)

DJ mussukka Kiva kuulla että joku muukin on addiktoitunu glögiin, mäkin ostin viime viikolla heti ekan litran kun oli kauppoihin tullu, eikä se kauan kaapissa kerenny olemaan, tänään hain lisää.

Huomenna olis sitten 37 viikkoa täynnä,taas yksi rajapyykki saavutettu, ihan hyvä mieli siitä, koska vauvahan oli jo tulossa rv32 niin enpä silloin uskonu että näin pitkälle menisi. Olokin on ollu jonkin verran parempi, eikä supistukset enää kiusaa ainakaan öisin joten saapi nähdä päästäänkö ihan laskettuunaikaan asti yhtenä kappaleena.

Nyt lähden hakemaan itkuhälyttimiä postista, ostin käytettynä yhdeltä palstalaiselta. Meillä oli kuopuksen kanssa hälärit paljon käytössä, koska asunto on jotenkin sen mallinen että jos olen esim. lasten huoneessa leikkimässä toisten lasten kanssa niin vauvan itku ei kuulu makkarista sinne ja sitten pitäisi ravata oven takana kuuntelemassa. Samoin käytän niitä parvekkeella nukuttaessa.

katjuza ja ilmarijalmari 36+6

Kaikki oli ok, ainut et verenpaine pikkasen taas koholla siihen mitä on ennen normaalisti ollut. Kerroin noista päänsäryistä ja näköhäiriöistä yms ja sovittiin et menee vaikka sit käymään neuvolas sen verran et joku ottas sieltä verenpaineen ja pissan jos alkaa päätä särkee niin.. muuten taas ens viikolla uus aika. Kaippa ne nyt sit viikon välein alkaa.
Ihmettelen vaan sitä et painoo oli tullu 1kg viikossa :eek: ei kuitenkaan tunnu/näytä siltä, mut voiskohan olla siitä että muuten ei oo raskauden aikana noussu oikeen toi paino niin alkais tässä loppuu kohden nousta? Ja varsinkin kun vauva varmaankin alkaa näillä viikoilla nyt pulskistumaan..
No kai se on ihan sallittavaa tuo nousu, ei se terkkari ainakaan mitään sanonut :O :)

Vauva on tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Saas nähä sitten millon tulee lähtö.. kun noita suppareitakin on aina sillon tällön aika hyvin.. ja kivuliaita.
Mut niinku terkkarki sano että kannattaa varautuu et menee yli.. niin oon tehnykkin, oon varmaan eräpäivänä ihan hermoraunio että tulis jo pihalle :DD

Taisi HILLA sit lähtee synnyttää?! Ehkä kuuluu uusia nyytti uutisia pian :heart: :hug:

SANNA, ei täällä mitään tuollaisia käyntejä ole. 2 valmennusta vain mihin isä saa tulla mukaan ja sit se synnärille tutustuminen. Me oltiin vaan siinä, eikä sitten kiinostatutkaan mennä siihen valmennukseen eikä tuohon toiseen parisuhdevalmennukseen. Ihan loogistahan se on että parisuhde muuttuu kun vauva syntyy, joten en jaksa mennä siitä aiheesta sen enempää kuuntelemaan. Synnärillä kerrottiin kivunlievityksistä yms eli suurinpiirtein samat asiat mitä tossa neuvolan valmennuksissakin oltais kerrottu. Terkka sano vielä tänään että en paljon jääny paitsi mistään kun en sinne mennyt.
Sain kuiteskin tollasen pakkauksen missä on joitain vaippa yms näytteitä. Kuulemma niitä jaettiin siellä :)

Hitto että täällä on likasta.. tai siis koirankarvoja. mä niin vihaan niitö |O
Pitäis varmaan imuroida niin sais lisää näitä supistuksia aikaseks.. tosin mies lupas tehdä sen, voikohan siihen edes luottaa :whistle: Tai jos voi niin se on sitten 10 illalla ! :headwall:

Yhteistyössä