*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Tossa hetki sitte alko vasta helpottaa oloa.. Selkään ei nyt ainakaan just satu, mahaan pikkasen särkee, mut tosiaan tää olo viime yönä alko ja tähän asti kesti et kai ne jonkinlaisia supistuksia oli sitte, ei vaan ennen ole tollasta ollu..

Jospa koittais kohta mennä nukkumaan.. Vituttaa vaan ku taas on kämppä sekasin ja äija lupas siivota vaan eipä ole taas siivonnu. Huomenna saa luvan siivota ja tiskata.

Öitä :wave:

Sanna ja Nipsu 35+3

toivottavasti SANNA aamulla olo on parempi viimeistään ja saat nukutuks :hug:

PERFEKTA; ihan ymmärrettävä syy sulla kyllä haluta vauva maailmaan "jo" :)
Mua on pikkuhiljaa alkanu häiritsee kun tiiä yhtään minkäkokonen möhkäle tuolla mahassa on.. vaikka ei sf mitat mukaan ookkaan normaalia isompia niin sanotusti mut silti.

VIIKUNA: tosi outoa kyllä että ei oo sulla tehty sisätutkimuksia nyt ollenkaan ! :eek: painoarviota ei tosiaan täälläkään tehdä mut kyl sentään sisätutkimus ollaan 3krt tehty ja lääkärille on päässy jos on jokin sellanen vaivannu mihin ei terkka oo osanu vastata.

pitäisköhän itekkin koittaa mennä nukkuu.. jos vaikka ei tarttis koko yötä ravata veskissä ..toivossa on hyvä elää :ashamed:
:wave:

Huomenia!
Meillä taas herättiin tuossa viiden jälkeen, kun miehen kello alkoi herättelee miestä töihin..ja jostain kumman syystä minuu ei ees haukotuta..kuin vähäsen:)

Nenä tuntu taas tukkoiselta, voi rähmä, eikö tää ikinä mee ohi.. :eek:
Jaahas, jatkanpa hetken päästä, on tytöllä asiaa..

Juu, piti saada Nalle Puh pyörimään, eilen käytiin vähän ostoksilla kun miehellä oli tilipäivä. Kumma kyll, mies löysi itselleenkin vaatteita, yleensä on niin kranttu ettei mikään meinaa kelvata:) Ei siis ole mikään pukumies, päinvastoin..
Mukaan tarttui siis myös tuo Nalle Puh, onhan ne aika kalliita, mut alennuksessa harvoin.

Sitten illalla innostuin tutkiskelemaan tuola vaatehuoneessa, ja sielläpä olikin viel yhdessä laatikossa vauvanvaatetta..sieltä saatiin siis pesuun meneviksi perusvaatetta ja aika neutraalin väristä viel.

Viikuna ja oliko joku toinenkin jota ei oltu tutkittu kuin aikasessa vaiheessa viimeks? Tosi outoa, mut meilläkään ei kyl olla katsottu tuota alapään tilannetta kuin kolmesti kai, mut onhan sekin jotain.

Esikko on ollut niin ihana, keksii joka päivä jotain uutta juttua kun puhetta on alkanut tulemaan enemmän ja enemmän..koko ajan saa kans olla varuillaan ettei vaan sano mitään, mitä ei halua toistettavan:)
Muuten on hirmu viisas tyttö, tajuaa kaiken, mut pottailu on taas ottanut takapakkia:( Vaikka on yritetty vaikka mitä..

Sannalle toivotan parempaa oloa, ja pikaisesti..ja pistähän ukolles kova kovaa vasten ja käske siivoomaan, jos on viel luvannutkin. Koita olla stressaamatta..vaikka helppohan minun on sanoa.

En muista enää mitä muuta piti kommentoida, meenpä aamukahville ja -palalle!
M ja Onni-Ilona 37+1

Häiriköinpä vielä vähän..
Tuli tuossa mieleen et voiko supparit tuntua vaan tuolla ihan alamahalla, häpyluun paikkeilla? Vai tuntuuko ne useemmassa paikassa aina?
Sor nää kysymykset, en vaan tiiä oonko ikinä tunnistanu yhtään supparia.. :ashamed:

Taas hyvin nukuttu yö takana :D Ainut miinus oli et toi kaksvee typy pyörähti omasta sängystään lattialle kauhean kopsahduksen kanssa :( Kauhee huutohan siitä synty, reppana säikähti oikeen kunnolla, kyllä mullakin sydän läpätti aikansa. No, otettiin loppuyöks väliin nukkuun, niin kaikki hyvin taas =)

Noista sisätutkimuksista minä taidan vetää pohjat..Mulla on viimeks tutkittu (äkkiä kokeiltu vaan) np-ultrassa paikat :eek: Eli viikolla 11 ja risat! Luulin et 30 viikolla ultrassa olis katottu, niin lekuri vaan kysy et onko supistellu, johon sanoin et aina välillä kivuttomasti, niin totes siihen et no kun et ole ekaa kertaa tekemässä niin etköhän sinä tiedä mikä tilanne on :eek: No hei haloo, eikai kukaan tiedä kohdunsuun tilannetta vaikka kymmenettä vääntäis! Tai sit minä olen harvinaisen tyhmä :headwall:
Nyt tiistaina mulla on loppuraskauden ultra ja jos se ukko ei tee sisätutkimusta niin en suostu nouseen pöydältä pois :kieh: Ois vaan ihan kiva tietää jo ton matkankin takia et missä mennään, et pitääkö sit kiirusta pitää vai ei. No, odotetaan tiistaihin..

Muuten menneen viikon aikana mulla on jo tullu kipeitäkin suppareita, esim. eilinen päivä melkein koko päivä. Et jos ne jotain on jo tehny alapäässä.
Muuten noista, en tiiä missä kaikkialla ne voi tuntua, mulla ne on aikasemmissa keskittyny alavatsaan ja selkään. Taitaa olla tosi yksilöllistä, kun monella tuntuu jaloissakin. Mulla ei viel koskaan oo sinne tuikkinu.

Aamukahvi kutsuu, hyvää sunnuntaita kaikille!

Krista ja pikkunen 36 + 6

Huomenia

nyt oli tas sitten huonompi yö, toissayön kun nukuin hyvin... :kieh: :kieh: selkä taas kipee |O

Omppupuun istutukseen ollaan pojan kanssa menossa mummolaan kunhan kumpikin tässä kunnolla herätään...ja vielä on pientä laittoa siellä et piha on talviteloillaan...

Mulla ois tuttipullojenkin keittäminen tuossa odottamassa ja vielä hoitopöydälle laittaa se hoitopehmuste...tuli eilen mieleen et jos vaaveli oottaa et saan kaiken "tärkeän" valmiiksi, ennenkuin suostuu tulemaan, liekkö vain minun omia kuvitelmiani, et jos sitten :LOL: :LOL:

jaa mut jos jotain menis tekemäänkin, niin pääsisi sinne mummolaan

Perfekta ja hattivatti 37+4

Huomenia,

Eilen pyörittiin kaupungilla oikein pidemmän kaavan kautta, kun mieskin pitkästäaikaa jouti mukaan. Rahatilanne tässä kuussa on hieman heikko, joten suurempia hankintoja ei voinut edes tehdä, mutta menipä se aika siellä muutenkin ihmetellessä. =) Ja mun selkä jaksoi todella hyvin mukana, muutama viikko sitten noin pitkä jaloillaan olo ei olisi tullut kuuloonkaan! Oli se kotiin tultua vähän ärtynyt, liitokset taas soi yms, mutta parin tunnin päästä oli taas suht ok olo. En tiedä mikä on, mutta ihan positiivista vaihtelua. :)

Ja illasta käytiin ostamassa Filmtownista mässyä ja limppaa ja kateltiin leffoja sohvalla. Vähän huono omatunto siitä mässäämisestä. :ashamed: Mä jotenkin sain tartutettua karkinhimoni ukkoonkin, niin siinä tulos. No harvemmin meillä limppaa ja karkkia on, suotakoon tämä ilo näin lauantai-illaksi. ;)

Sairaalakassin sisältöjä ollaan taasen vertailtu. Mulla siellä on muutamat sukkaparit ja pikkarit, yhdet imetysliivit ja -suojat, villasukat (mulla jalat aina palelee), pari trippiä ja evästystä mulle/ukolle, rintakumit varoiksi, kirja (mitä kyllä tuskin luen...), siteitä ja senverran noita hygieniatuotteita, kun tässä vaiheessa olen pystynyt pakkailemaan. Vielä pitäisi kamera ja pattereita sinne laittaa, sekä muistaa kännylaturi, neuvolakortti ja vähän rahaa johonkin lokruun. Pienokaisen kotiinlähtövaatteet on kaukalossa odottamassa ja todennäköisesti itse yritän tulla samoilla kuin mennäänkin. Tai sitten pyydän miestä tuomaan jotain, en asiaa pahemmin ole miettinyt. Enhän mä siinä kuitenkaan kävele kun sairaalasta autoon ja autosta kotiin. ;)

Meillä kovin on varoteltu sairaalavarkaista, joten täytyy olla tarkkana tuon rahapuolen yms kanssa. Ja tutustumiskäynnillä kätilö mainitsi omista vaatteista, että todennäköisesti likaisena ne kuitenkin melko pian on, että omalta kannaltakin helpompaa on käyttää heidän vaatetusta. Niin olen vähän itsekin ajatellut...

Toppahaalareista oli kanssa ollut juttua. Anoppi oli Prismasta ostanut meille kokoa 56 olevan haalarin, hinta oli jossain siinä 20-30 euron nurkilla (en varma, kun en itse ostanut)? Ei se varmaan kauaa sopivana kestä, mutta ihan kiva alkuun. :)

Jos tässä nyt vaan saadaan aikaiseksi, tänään pitäisi lähteä hakemaan talvirenkaita mun vanhemmilta säilöstä. Samalla reissulla pitäisi myös käydä veljen luota vauvanvaatteita hakemassa (jos siis ovat nyt vaan kotosalla). Pääsivät vihdoinkin vesivahingolta muuttamaan takaisin kotiin, joten ovat niitäkin ehtineet meitä varten esille kaivamaan. :heart: No ehtii ne renkaat ensiviikonloppunakin, jos tässä kovakin laiskimustus iskee... :whistle: ;)

Kahvin keittoon.

mussu & pulla 35+2

Sanna:toivottavasti paha olo loppu ja sait nukuttua :hug:

Mullakin riitti unta kuuteen asti ja sit heräsinkin jo siihen kun supisteli. Oli tosi huono olo ja särki reisiin eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Onneksi ne helpotti ja sain vielä unen päästä kiinni. Kävin eilen saunassa ja nyt mietin että olikohan se sittenkään fiksu idea, jos supistukset johtukin siitä :/

On kyllä ihmeellistä touhua teillä, joiden alakertaa ei ole tutkittu kun sen kerran! :/ meillä kuuluu ne 3 lääkärikertaa, joilla aina katsotaan kohdunsuun tilanne ja sitten jos on jotain muuta vaivaa niin aina on päässyt lääkärille. On noi käytännöt kyllä tosi erilaisia...

Mun kävely on NIIIIIN huvittavan näköstä, koska joka askeleella sattuu selkään ja siskoni naureskelikin, että näytän ihan pingviiniltä kun painelen eteenpäin :LOL: siltä se välillä kyllä tuntuukin, kieltämättä :D

Mutta nyt on mentävä haukkaamaan jotain

H82 35+5

Huomenta!

No.. nyt tuli mulle ensimmäinen katkonainen yö. Kerkesin nukkua yöllä 2h, kun alkoi tulla niin tukala olo et oli ihan pakko nousta ylös. Pari tuntia sit olin pystyssä ja takas sänkyyn. Kyl se uni sieltä tuli, mut jotenkin vaan niin hankala olla. Yöllä herättyä oli aivan kivikova maha ja sen koko ajan kun olin hereillä..

Isovelikin tuossa soitteli, että vieläkö oon yhtenä kappaleena.. Oli jotkut tutut alkaneet kyselemään ja veljelle tuli tenkkapoo, et ei hajuukaan =) Tulipas sitten tunti veljen kanssa juoruiltua..

Noista sisätutukimuksista.. mulle on tehty 3 kertaa ja ultrattu 2 kertaa. Mitään kokoon viittaavaa ei ole mainittu, et arpapelillä sit vaan.

Täällä onkin nyt sit neuvolat viikottain ja lasketunajan jälkeen 2x vko.

Aika reippaasti supistaa.. taidan jättäytyä takavasemmalle...

Ellu 37+6

No onneks eilen illalla siinä kymmenen yhdentoista aikaa loppu suurimmat kivut ja säryt ja nukahdin tohon sohvalle ekaks ja siittä sitte sänkyyn nukkuu. Ja sain nukuttuu sellasissa 2-4h pätkissä eikä vessassa tarvinnu niin hirveen usein rampata. Vauva kyl potkutteli läpi yön mut sain silti nukuttua, ei tullu niin kovia iskuja..

Toi äijä tuli joskus neljän jälkeen yöllä, kännissä et arvatkaapa vaan siivooko se tänään mitään. Tuskin..He oli vähän eka tallilla laittaa yhtä autoo ja sitte kävi kotona laittaa lisää vaatetta päälle ja meni tohon yhden kaverin luo laittaa sen autoo eli toisin sanoen meni koko ilta ryypätessä. Sanoinki vaan että se olen sit mä ku seuraavan kerran tässä perheessä juo, eipä tuntunu olevan kyl mikään ongelma..

Jos mä en olis TYKSissä joutunu rampaa, niin multa olis tähän mennessä kans tasan kerran katottu kohdunsuuntilanne. 3 lääkärineuvolaa olis pitäny olla ja mulla ollu yks, toinen olis nyt ollu sit vissiin ens vkolla ja kolmatta ei olis ollu lainkaan..

Ja mulla ei nyt sit mitään tietoa millaset käytännöt on TYKSissä synnytysosastolla jne kun en kerran sinne edes tutustuu päässy. Tarttee siskolta varmaan kysyy sitte.. Ihan perseestä toi neuvolan toiminta kyllä, ei voi muuta sanoa.. Onneks on vauvalle vakuutus niin voi tosiaan mennä ihan oikeelle lääkärille sitte jos jotai tulee..

Kai toi eilinen oli sit jotai supisteluu jne , ei vaan koskaan ennen ole tollasta oloa ollu. Mä toivon, et noi Nipsun keuhkot on kehittyny ja päästään ens vkolla leikkaa, kun mulla EI saa synnytys käynnistyä tai joutuu hätäsektioon. Sitte oliski eri tilanne jos pystyis "normaalisti" synnyttää.. Noh, huomenna soittaa lääkäri niin jos sit olis vähän viisaampi taas asioista, toivotaan..

Jospa menis lukee Turun sanomat..

Sanna ja Nipsu 35+4

HE82: Meilahdessa kävin magneettikuvauksessa, juu. Toivottavasti sulla kääntäminen onnistuu, meidän vaavi on jo niin laskeutunut että varmasti oli osin siitäkin kiinni tuo epäonnistuminen. Eli onnea teille tiistaille!

Kovasti täällä odotetaan tiistaista soittoa siitä, onko mun lantio tarpeeksi tilava alatiesynnytykseen. Vaavihan on arvion mukaan aika pieni (ainakin hoikka) 2,4-2,5 kiloa joten kyllä tuo alatiesynnytyskin kiinnostaa aika lailla...

Painoarvio tehtiin Naistenklinikalla siten, että otettiin päänympärys, vatsanympärys ja reisiluun pituus. Eli kolme mittaa. Kuulemma tuo massumitta vaikuttaa eniten painoarvioon, ja heittoa on 10-15%.

huomenta päivää.

se on nnniiiin ihana mennä nukkumaan kun saa heti 5min jälkeen lähtee vessaan.. no sit onneks sain nukuttua ees parin tunnin pätkissä mut aamulla tuntuu ku ois jääny katujyrän alle.. niin pöhnä olo |O
mut yllättävän hyvin sain kuiteki nukutuks verrattuna joihinki aikasempiin öihin :)

Käytin äsken koirat ja jalkoihin taas otti aika hyvin.. mut ei kuitekaan niin ei ois tarvinu jättää lenkkii kesken tai mtn.
Ottaa vaan päähän kun toi äijä on tos auton kimpus koko aika ja mä sit jaksa siitä sanoo et "voitko käyttää koirat, tai antaa niille ruuan yms" ´ku teen asiat nopeemmin ite ku sieltä koskaan tuu muuta ku et joo joo kohta
:headwall:
noh,tämmöst tää välillä on..

Joku tuolla aikasemmin oli kyselly et mitä ottas sairaalakassiin mukaan jos tulis ns. äkkilähtö; Me miehen kans eilen mietittiin just et mitäköhän siin tilantees tekis.. :D muistaskohan ees ottaa sinne sairaalakassiin mitään vai jäiskö koko kassi :D :D ?! niinkin kun varmaan vois käydä.

Kyl mä varmaan käytän siel sairaalavaatteita mut on mulla tossa omat paita ja housut jos sit siel haluukin pitää niit.. ja imetysliivei varmaan pikkasen pakko ku tuntuu et tissit vuotaa nytkin minkä kerkii ! |O

onneks sulla SANNA helpotti olo :hug:

Huomenna sitten terkkari.. varmaan vielä viikon välein nekin laskettuun aikaan asti ja en tiiä sit kuin usein sen jälkeen alkaa..jos kerkii alkaamaan
;)
alkuun täällä oli muistaakseni 4 vkon välein ja sit oli 2 ja nyt on viikon.. kai :whistle: mut ainahan sinne neuvolaan voi tietty soittaa jos jotain häikkää on.. tosin ottaa päähän se tunnin puhelin aika mihin aikaan tietysti kaikki 100 mammaa soittaa samaan aikaan eikä ku 1 pääse vaan läpi ! :headwall:

Saas nähä mitkä paineet on huomenna.. nyt on kuiteki ollu ihan ok olo, ei päänsärkyä tai mtn. Toivottavasti pissaki on puhdas :whistle:

PikkuM Mulla tuntuu supistukset tuolla alhaalla, jossain häpyluun paikkeilla ja yleensä samalla alaselässä. Toivottavasti sielläki supparit saa jotain aikaseks kohdunsuulla ja pian on nyytti sylissä :) :heart:
Älä ota stressiä tuon esikoisen pottailun kanssa. Mun tyttö alkoi käymään 2v potalla, sit tuli takapakkia ja unohtui 3-4kk:ksi. Sit yhtäkkiä innostui uudestaan ja 2,6v oli täysin kuiva. Mutta sit tuossa kuukausi sitten oli muutama viikko, että päästi välillä housuihin pissat ja yöllä tuli vahinkoja, saa nähdä miten vauvan synnyttyä, saattaa taas ottaa takapakkia. itse kans tykkään ostaa Violalle noita disneyn leffoja, niit on itekkin kiva kattoa, vaikka onhan ne toki hintavia.. Varmasti on ihana tytön tylleröinen siellä, on nää 2-3v kyllä just niin ihanassa iässä kun puhetta tulee jo paljonkin :) ja tosiaan Violakin toistaa kaiken mitä sanotaan, että saa varoa välillä sanomisiaan. Yks päivä oli salkkareiden aikaan tv auki ja Viola siin jotain leikki ja kuuli kun Taalasmaan Seppoa sanottiin "seksi-sepoksi", sen neiti nyt monta päivää muistanut :LOL:

Niksuliina Toivottavasti vauva mahtuu tulemaan alakautta.. :) Mulla serkulle sanottiin, että jos menee yli lasketunajan niin ei sovi tulemaan, mutta niin vaan rv 41 vkolla syntyi potra tyttö alakautta.

Sanna-78 Toivottavasti olo helpottanut :hug: Voi noita miehiä :hug: Yritä jaksella! :heart:

(.) Pyörin ja hyörin koko viime yön, sain unen päästä kiinni vasta viiden maissa aamulla ja tyttö herätti yhdeksältä, olo aika huono :ashamed: . Jos nyt pääsis päiväunille :)

Nukahdan tähän, jos en mee tuonne sänkyyn. Tuun myöhemmin takasin |O

-Hilla-

ainiin noista toppahaalareista piti vielä sanoo; Mä ostin 25e kappahlista 62cm (tai no oikeestaan äiti osti :LOL: ) mut kuitekin, toppahaalarin mut se oli alennuksessa..en muista oikeeta hintaa.
Onhan sekin "vähän iso" mut aattelin jokatapauksessa siihen vauvan kotiin tultaes laittaa.. ehkä kuitekin vähän parempi ku äp:n. Pienempää en viitiny ostaa uutena ku ei kuitekaa varmaan sit kerkiis pitämään.

ja sit noista tutkimuksista vielä; Mulla on ultrattu 2 kertaan kunnan puolesta ja sit olin varhaisultras ja 4d:ssä omasta pussista.
Sisätutkimuksii on kait ollu 3.. vai 4,en muista ku niitäkin on ehkä tullu ylimääräsiä :whistle:
mut 3 krt lääkärille täällä ainakin päästään..

Sain tänä aamuna sitten siivousinspiraation ja ja siivosin koko asunnon. Kyykin, kumartelin, imuroisin, luutusin, kannoin matot pihalle ja tamppasin kun viimestä päivää ja ei supistuksen supistusta koko aikana :whistle: En edes yhtään harkkasupparia tuntenut. Ja minä kun kerkesin jo miettimään että tämä lapsi tulis ennen erä päivää ulos, mutta mitä sitä turhaan. Tämä on varmaan vielä juhannuksenakin mahassa.

Ei sillä että vielä mikään älytön kiire ois sitä ulos sieltä saada, mut ajattelin että jos pikkuhiljaa yrittäs saada noita suppareita aikaseksi niin alkais jotain tapahtua tuon synnytyksen etenemisen suhteen. Tiistaina on onneks viimenen lääkärinneuvola ja sit saa tietää että mikä on kohdunsuun ja kaulan tilanne, vaikkei niitä kivuliaita suppareita nyt ookaan ollu.

Meillä siis on noi 3 lääkärinneuvolaa ja joka kerta ultrataan ja tsekataan alapään tilanne. Nyt siis tiistaina luvassa lapsen kokoarviota ja lantion mittausta..

No mut joo, mä taidan lähteä sohvalle löhöämään ja herkuttelemaan aamulla leivotulla tiikerikakulla...

Sanle ja Veikka 36+5

No onpas teillä ollut paljon tutkimuksia... katkeraa :$ ... Mulle on tehty sisätutkimus tasan yhden kerran, se oli ekassa lääkärineuvolassa. Tokassa vaan ultrattiin vauvaa ja kolmannessa & viimeisessä ei tehty yhtään mitään...! Tsekattiin vain käsillä mahan päältä painelemalla vauvan tarjonta ja otettiin sf-mitta (rv:lla 36+5)! Sanoin siellä vielä viimeisessä lääkärineuvolassa, että mua supistelee välillä aikalailla ja alavatsaa polttaa, lääkäri vaan totesi siihen, että "no kohtahan se sieltä syntyy". Aijaa...? No, enpä tiennytkään että tässä ollaan synnytystä kohti menossa! :LOL:
Olisi vaan ollut kiva tietää, että vieläkö tässä viikkoja odotellaan, vai voisiko olla tulossa jo aiemmin.... niin, ja että minkäkokoinen on suunnilleen tulossa! Sekin varmaan selviää vasta sitten, kun vauva on ulkona ja sylissä
:LOL: Että näin meidän neuvolassa...

Onneksi supistelut on nyt loppuneet (ainakin toistaiseksi), joten kai tuo vauvan sisuksissa vielä jonkun aikaa pysyy...

njia 37+1

Sanle, mullekin iski tuo siivouskärpänen tuossa aamupäivällä, ja nyt kun ukko oli työssä eikä kyttäämässä mitä teen (sen mielestä mä en sais enää tehdä yhtään mitään :kieh: ) niin imuroin, pesin lattiat, vessan ja kylppärin peilikaappeja myöten, heitin kaikki turhat shampoo yms.purkit ja purnukat pois tilaa viemästä. Sitten vaihdoin lakanat jokaiselle ja pyykkäsin vielä likaset lakanat, nyt sitten tein ruuan valmiiksi (kiinalaista shetzuan possua).....
Mua on kyllä kokoajan kiitettävästi supistellu, mutta ei se näy tuolla alakerrassa paljon vaikuttavan, kun viimeksikin oli sentin verran auennu lisää parissa viikossa vaikka supisteli jatkuvasti, joten tähän tahtiin pääsee ehkä jouluna synnyttämään :kieh:
Kauheesti en ole kerenny lueskelemaan että mistä ootte jutellu joten aikalailla omaa napaa tulee nyt tähän.
TAis olla puhetta kuitenkin noista lääkärintarkastuksista, meillä on niitä kolme ja joka kerta myös alapään tilanne katsottu.
Nyt viimesessä tarkastuksessa piti olla jonkinlainen kokoarviokin, mutta mulla lääkäri hoiti sen kysymällä että mitäs mieltä minä olen jotta minkäs kokonen vauva sieltä on tuloillaan? :LOL: Hänen mielestä äiti on itse paras arvioimaan lapsen kokoa.......no voihan sekin paikkansa pitää mutta aika hassulta se silti tuntu. Neuvolakorttiin merkkas kokoarvion kohdalle vaan viivan :whistle:
Nyt painun ruokapöydän ääreen ja sen jälkeen alkaakin lepohetki kun ukko kotiutuu ;)

katjuza ja ilmarijalmari rv36+5 (lopullinen nimikin pojalle päätettynä mutta paljastan vasta myöhemmin ;) )

iltojen alkua

käytiin se omenapuu istuttelemassa äidin pihalle eikä mitään :| masu on minusta kyl ehkä tipahtanut, et jos se tästä...(toiveajatteluako?)

Otettiin tuossa sitten pojan kanssa päikkärit ja just nousin ylös, pojan annan hetken vielä pötkötellä... masussa käy kauhee mylläys (enteilikö se synnytystä??? :) ) ja kun rakkoon osuu niin käy aikas imakasti kyllä..

Taas pitäis alkaa järjestystä muutteleen kun huomenna aloittavat sen ikkunarempan et pääsevät sitten laitteleemaan noita.. saa nyt vaan nähä et onko miun toive kuultu et aloittaisivat ihan ekana meistä, kun ei vauvasta tiiä milloin tulee, vaan menevätkö tämän rapun ihan alusta loppuun (no onneksi olemme kolmas ovi :) )
vai liekkö ne aloittaa ylhäältä tollaset rempat, silloin ollaan ihan loppupäässä :headwall: piirskula kun ei tiä sitten

mulla taas tyhjeni pää, palailen sitten kun se taas täyttyy :LOL: :LOL:

Perfekta ja hattivatti 37+4

Ei me mitään talvirenkaita tänään jaksettu lähteä hakemaan. On ollut niin nätti ja jotenkin seesteinen päivä, että ollaan ihan omissa oloissa tässä kaikkea pientä tehty. Kävelylenkillä on käyty, vähän kokkailtu paremmin yms. Tuossa viimesenä järkkäilin vähän parempaan järjestykseen Pullan vaatetuksia. :) Yritin niitä nyt järjestellä niin, että tuo ukkokin löytää tarpeen vaatiessa oikean kokoiset vaatteet päälle, ilman että hyllyt on räjähdyksen jäljiltä... ;) Onhan sitä hyvä toiveita ainakin yrittää elätellä... :LOL:

Lääkärineuvoloita täällä on ollut kaksi ja lisäksi yksi ylimääräinen Naistenklinikalla. Noilla kahdella neuvolakäynnillä ollaan alapään tilanne tarkistettu. Naistenklinikan lääkärikäynnillä oli myös ylimääräinen ultraus, koska kateltiin onko tuolla mun kohdussa olevasta ylimääräisestä kalvosta haittaa lapsen kasvulle. Sellanen siis todettiin rakenneultrassa ja sen ei nyt siis millääntavoin pitäisi olla lapsen kasvulle häiriöksi. Huomenna onkin sitten kolmas lääkärikäynti. Mielenkiinnolla odottelen sitä. =)

Neuvolassa on muuten käyty ensin 4 viikon välein, kerranko tässä ehdin käydä kahden viikon välein (?!) ja nyt se on viikon välein. Ja tarvittaessa on päässyt useamminkin käymään. Yleisesti ovat kyllä todella avuliaita olleet tuolla neuvolan puolella. :)

Juupasjuu, niin se sunnuntai alkaa kääntyä iltaan. Taidanpa kohta laittaa glögin tulille. :D Tiedän, olen "hieman" ajoissa. :whistle: Iski vaan hirveä himotus glögiin, kun näin sitä perjantaina Prismassa myynnissä. :p Olen aikamoinen glögi-addikti, nimenomaan tuommosen mehu-version. Slurp. :p ;)

No niin, täällä on sivut sitten hiukan muuttaneet ilmettään sitten mun viime käynnin :)

Eli nyt oon oikein rekisteröitynyt, entinen bona. Siis jos joku viitsii listaan korjata, niin bona on nykyään emcom. La on edelleen 16.11. mutta odottavalla kannalla ollaan. Mä oon ikään kuin varautunut kuun vaihteeseen.

Tää raskaus ei oo mennyt ihan oppikirjojen mukaan, mutta kuulumisia myöhemmin. Nyt täytyy pian lähteä saunaan.

Emcom 36+2

emcom: nyt on päivitetty...

Taidan lähtä pojan kanssa kävelylle, pientä poltetta selässä tuntuu, oisko supistuksia, pitää kokeilla voimistaa niitä jos ne on niitä, niin kävelyllä...elikkäs käväsen nyt :wave: :wave:

Sunnuntaita vaan =)

Tänne ei erikoisempia taaskaan. Tänään on väsyttänyt ihan sikana,en ole jaksanut tehdä yhtään mitään :ashamed: Mä en tajua välillä tätä väsymyksen määrää. Oon nukkunut pari yötä taas kuin tukki ja tänäänkin heräsin=nousin sängystä vasta 10.30 :ashamed:

Alapää on neuvolan puolesta mulla tutkastu kaksi kertaa. Sitten oli ne ylimääräset tutkimukset silloin vuotojan aikaan ja sitten siellä yksityisessä ultrassa. Eli yhteensä tutkittu 4 kertaa. Huomenna mulla onkin neuvola ja luultavasti ne alkaa pyörimään viikon välein,seuraavalla viikolla on kai viimeinen lekurineuvola.

Sanotaan,että loppua kohden vauvat rauhottuvat masussa,mutta musta tuntuu,että Kaapo on päättänyt toimia ihan toisin mitä oppikirjoissa sanotaan :whistle: Meno on aivan mahdoton välillä,tuntuu oikeesti,että tulee mahasta läpi :headwall: Sitten kivasti vihloo tonne virtsarakkoon samalla :headwall: Joo vali vali taas |O

Voimia hirveesti teille jotka oikeesti kärsitte kivuista ym. Mä vaan valitan taas ihan turhista täällä kun ei edes supista tms :ashamed:

LilliM+Kaapo 34+4

Yhteistyössä