*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Huomenta!

Nyt kyllä tosissaan tuli nukuttua.. 12h putkeen!!! Mies lähti aamulla kuudeksi töihin ja lapset leikki omassa huoneessaan koulua ja tulivat herättämään vasta klo 10, kun alkoi olla nälkä. Noh.. nyt sit jaksais vaikka lähtee synnyttämään :D Eilen illalla nimittäin just mietin, et ei kyl millään jaksais ens yönä lähtä synnyttämään, kun väsytti niin vietävästi.. (joo, mä kai sen päätän millon sinne synnyttämään lähdetään) :LOL:

Mullakaan ei oo turvotusta ollut raskausaikana eikä kyllä oo naksumistakaan kuulunut.

Nyt on 3 edellis iltaa maha pitänyt kauheeta myllerrystä. Mies kattoi sohvalla ihan kauhuissaan mun mahaa, aallot vaan hyppi, kun kaveri mellakoi. Mieskin jo kyseli, et jokohan meijän kannattais lähtee sairaalaan. Muisteli, että viimeksi olisi ollut samanlaista myllerrystä ennen kakkosen syntymää. Mä en kyl sellasta muista..

Sairaalakassi pitäs kai munkin pakata. Aikasemmin oon vaan miehelle huudellut yöllä vessasta mitä kassiin laitetaan juuri ennen sairaalaan menoa :D Mulla on jostain kummansyystä ollut toi vessa molemmilla kerroilla sellanen looginen paikka laskeskella supistusten välejä ennen sairaalaan lähtöä :LOL:

Meillä mies ei päässyt kakkosen aikaan synnytykseen mukaan, kun oli esikoisen kanssa ja lähimmät sukulaiset asui 300km päässä. Nyt miehen eno asuu meijän naapurissa ja se on lupautunut lapsenvahdiksi siihen saakka, kunnes anoppi sitten kerkeää paikanpäälle.Miehen eno on aina kotona (työskentelee kotona) ja anoppi asuu 4km päässä eli suunnitelmat valmiina =)

Mut nyt lisää kahvia..

Ellu 37+5

:wave: Hei, mutta kaikki vaan meille synttäreille kakkua syömään :wave: Noi tuorejuustokakut on niin hyviä :p , vaikkakin tuorejuustoa ei vissiinkään suositella kovin odotusaikana niin olen joskus syönyt..

Ja kiitos kaikille kun vastasitte tuohon kysymykseeni :heart: :) Ajattelin, että jos vaikka tekis jonkun kasvispiirakan vielä lisäks, jos ei kaikki halua sitä voileipäkakkua syödä.
Meillä nuo synttärit on lauantai päivän aikaan, alkaa yhdeltä ja vieraita tulee iltaan asti.

Laitan tuon suklaatuorejuustokakun ohjeen :p

pohja
200g kaurakeksejä
n.1 dl voisulaa

*murskaa keksit ja sekoita hyvin voisulan kanssa, taputtele tasaisesti vuoan pohjalle

Täyte
1 prk vispikermaa
1 prk maustamatonta tuorejuustoa
2 panda suklaalevyä (valkosuklaa ja maitosuklaa)

*sulata suklaat kattilassa ja jäähdytä. Vatkaa kerma vaahdoksi ja lisää joukkoon tuorejuusto ja suklaa. Sekoita hyvin. Kaada vuokaan ja levitä tasaisesti. Anna olla yön yli pakkasessa ja ota huoneenlämpöön 1-2 tuntia ennen tarjoilua. Ja hyvää on :p , voin luvata ;)

PikkuM Oho, sielläkö meni noin alakanttiin painoarvio :| .. Synnyttitkö ihan alakautta? Mut niin paljon tosiaan oon kuullut että toiset synnytykset on paljon nopeampia ja helpompia, pitää luottaa siihen ;) :)

Donu Toivottavasti sullakin maha laskeutuu pian :hug: Mulla huomattavasti helpottui hengittäminen kun vauva laskeutunut, nyt vaan kolottaa hiurveesti tuonne alapäähän :LOL: :)

Nita1 Toivottavasti verenpaineet on hyvät :hug:

Turvotuksesta Ei täälläkään ole ollut kummemmin, iltasin välillä huomaa kun ottaa sukat pois jalasta, että ois ja on pakko aina nostaa jalat seinää vasten, niin sillon turvotuskin laskee. Ja ananasta syön paljon, liekö auttanut :whistle:

He82 Onnea sinulla käännytysyritykseen. :heart: Täällä sillon lääkärin kanssa puhuin siitä kun vauva oli viel perätilassa, niin sanoi, että puolella onnistuu. Benettonilla on kivoja vähän paksumpia gollegepaitoja ja neuletakkeja vauvalle ja ihania värejä. Onhan ne vähän kalliimpia, sellasta 17-30e luokkaa, mutta ite oon ostanut vauvalle muutaman, on kestäviäkin..

Ellu24 hyvät yöunet sait nukuttua, antaisitko mullekin muutaman tunnin niistä ;) , kun täällöä ei taas nukkumisesta tuu mitään :whistle:
Täällä kans välillä mahassa sellanen myllerrys, tuntuu että vauva tulee just läpi jostain. Tyttökin naureskelee aina, "äiskän massu on ihana hassu kun vauva tanssii" :D

Sairaalakassi Mitä ootte pakannut itsellenne mukaan sairaalaan? En saa millään valmiiks pakattua, tuntuu että puolet tavaroista jää :whistle:

Kukas kyseli, että tarviiko vauvalle takkia ostaa? Aivan ihania pikkutakkeja on täällä vauvoille, mutta ite en ainakaan ole ostanut. Haalari on niin helppo pukea ja ei pääse mistään välistä tuuli ja viima vauvaa kiusaamaan..

(.) Täällä tulee aika kipeitä suppareita, selkä on ihan tulessa ja alapäätä vihloo, josko tässä alais pikkuhiljaa tapahtuun.

-Hilla- 36+1

Hilla; Juu, alakautta tuli, mut tosiaan imukupilla autettuna..ihmettelin vaan kun sillon sanoivat viimesessä tutkimuksessa että kyllä mahtuu tulemaan ja sit meinaskin jäädä kii(oli käsi otsalla) ja nytkin se ultraaja kehui moneen kertaan miten hyvät on lantion mitat--et pitäis mahtua tulemaan samankokoinen ja tulla kans helpommalla kun oon tokakertalainen. Toivotaan niin..
Kuulostaa muuten hyvältä tuo kakku..:)

Vauvan takeista; Minustakin kokopuku ois vauvalle lämpimämpi, itse en investois pelkkään takkiin ja housuihin.
On muuten pienillä toppapuvuilla hintaa! Kävin kirpparillakin katsomassa, vähän pienempää, ettei joutuis taas hukkumaan siihen ä-pakkauksen toppikseen, mut ihan sikahintoja pitävät, ottaen huomioon et se ihan pieni pukukaan ei kauaa mahdu ees.

Käännösyrityksestä; Aika pieni prosentti mitkä onnistuu..tsemppiä vaan, ketkä olikaan menossa..

Hilla: Tehäänkö vaihto..? pari tuntii yöunta sulle ja mulle sitä voileipäkakkua? :D

Mäkään en kyl investois vauvan takkiin.. kokopuku on huomattavasti helpompi pukeakkin ja varmaan mukavampi päälläkin.

Mä löysin kirppikseltä 56cm puvun 7? ja oli ihan uuden näköinen. Et kerrankin tärppäsi.

Mulla ainakin toinen synnytys oli huomattavasti nopeempi ja helpompi. Molemmat tytöistä on ollut yli 4kg ja ensimmäinen synnytys kesti 7h ja toinen 4h ja toisen synnytyksen ponnistusvaihekkin oli vaan 3min. Mulle kätilö sanoi, että isommat vauvat tulis omalla painollaan.. Nyt sit pelkään todella tätä tulevaa synnytystä, et jos se on vielä nopeempi ni enhän mä kerkee sairaalaan. Meillä on kuitenkin 50km matkaa.. :ashamed:

Anoppi just soitti ja hätäili mun vointia.. Mies on töissä ja hän ei uskalla lähteä kotoa minnekkään, jos vaikka kuitenkin mulla tulis lähtö sairaalaan..

Ellu; Mie kun oon katellu, nii poikkeuksetta kirpparillakin nuo pienimmät vauvanpuvut on ollut yli kympin, yleensä 15- jopa 20egee, jotkut huimat pitää vieläkin kallimmalla..
Ja tuo kuulosti hyvältä tuo synnytysajan lyheneminen, mulla kun viimeks käynsitelivät pari pv..jospa tällä kertaa riittäis päivä :LOL:
Vaikka siulla kyl saattaa tulla kiire jos vielä tuo aika lyhenee.. :/
Toivottavasti kuitenkin ehdit ajoissa.

Ellu24 Ilman muuta, laitan postissa tulemaan kakkua :D . Saattais maistua aika, öö "ei niin hyvältä" ;) . Eiköhän sinne sairaalaan kerkee(vaikka tosin ittekin sitä mietin vaikka matkaa kilsa), onkin niin jännittäviä nämä viimeset viikot kun saa olla varpaillaan kun ei tiiä millon lähtö tulee. :) tosi ihana homma, että nyt miehesi pääsee synnytykseen mukaan, on varmasti paras tuki mitä voi olla :) :heart:

PikkuM Eiköhän vauva hyvin mahdu tulemaan, onneks on aina noita apuvälineitä. Mua kyllä jännittää kun muistan sen kivun ponnistusvaiheesta ja tytöllä oli 36cm päänympärys, että oli siinäkin hommaa. Mut jos nuo paikat nyt olis jo sen verran venähtäneet, että tulis helpommin :D Katotaanko sulla nyt uudestaan viel vauvan kokoa ennen synnytystä?
Noista vauvan pienistä haalareista, mä oon saanut kahdelta kaverilta pienet haalarit (56cm ja 62cm) ja Violalta jäi 56cm:n haalari, ei varmasti kerkeä kaikkia pitää. Violallakin kerkes olla päällä ehkä 5-6kertaa, kun ei paljon ulkoiltu kun sillon oli just kauhean kylmät ilmat kun neiti syntyi. En raaskis kyllä ostaakaan uutena kun käyttöaika on 1-2kk ja on ne aika kalliita. Jos ostais niin ehkä joku 62-68 senttinen olis hyvä. Hurjan isolta muuten tuntuu tuo äitiyspakkauksen puku vaikka on 68cm:n. :whistle: Mutta toisaalta kun pieni rattaissa on niin vaikka se äitiyspakkauksen haalari on iso niin kääräsee vaan lahkeet ja hihat niin onpa ainakin pieni lämpimässä :heart:

Painoarvioista kysyisin.. Kun ne nyt pystyy antamaan niin tarkat painot mitä vauva on just tällä hetkellä, esim mulla sanottiin että vauva on 2795g, niin saattaakohan nuo heittää kovasti? Mistä ne saa vauvan painon niin selvästi mitattua? :whistle: Vai onko jotain arvioita vaan?

-Hilla-

Oma napaista valitusta....:ashamed:
Ottaa niin kovasti päähän...
Käytiin aamusta kaupoilla ja kotosalla takas oltiin jotain puolen päivän aikaan ja siintä lähtien onkin nyt sitten satunaisesti suppaillut ja kiristellyt masua kipeästi.
Huoh...tätäkö tämä loppu aika miula nyt sitten on,että edes kaupassa ei voi käydä niin etteikö saisi suppareita aikaan??!!?!?!?!!!?!?!?
En nyt kuitenkaan haluaisi tähän kotiinkaan jäädä vaan kököttämään ja samoja neljää seinää tuijottaa synnytykseen saakka!!
Onnekseni sen aikaisemman lasketun mukaan miula on maagiset 37viikkoa jo täynnä,mutta kun virallinen la 26pvä niin viikkoja kalenterin mukaan maanantaina "vasta" 35 ja eivät välttämättä anaa vauvan vielä syntyä jos lähtee syntymään.
Pitäis vaan siinä tilanteessa toivoa,että vauva olisi tarpeeksi iso ja kehittynyt jo syntymään sekä,että lääkäriksi sattuisi joku joka antaisi vauvan syntyä eikä kävisi estelemään,en nimittäin mistään hinnasta haluaisi jäädä sairaalaan makailemaan!

Nyt kuitenkin painelen tämän kipuilevan masun kanssa tuonne pitkäkseni kun on lapsosetkin juuri sopivasti päikkäreillä.
Varmaankin palajan vielä myöhemmin.

Minny ja Jaska 34+5 tai 36+5

Toimisko tänään kun eilen kun kirjotin niin eipähän tullu kirjotukset tähän näkyviin :headwall: Mitäs nyt puoli kyllä toimi mut ei tää odotusaika puoli.

HillaRupes niin mieli tekee voileipäkakkuu kun siun synttäri tarjoiluja luin.
Ja tosta painoarviosta, niin kyllähän ne sillä ultralla kun kattoo niin jotenkin mittailevat vauvan eri osia ja vissiin tietokone sit laskee sen painon. En mie niin tarkkaan tiiä. Esikoisesta kun tekivät painoarvion samanpäivän aamuna kun hän sitten illalla synty, niin arvio oli 2500g ja syntymä paino oli sitten 2240g. Eli kyllä voi heittää se arvio suuntaan tai toiseen jonkin verran.

Turvotusta on miulla pikkasen sormissa, otin kihla- ja vihkisormukset pois, nyt on niin alaston olo ilman niitä :'(

Miusta kanssa välillä kuulostaa ihan siltä että maha naksahtelis, oon vaan luullu että kuulen harhoja, mut jos kertta muillakin naksuu niin kai mie oon sit oikein kuullu.

Supistuksia ei oo tullu moneen päivään ja liikkuminen on helpottunu. Kun oon käyny lenkillä niin oon pystyny kävelee ihan kovaa vauhtia, miestäkin piti yks päivä hoputtaa kun käveli niin hiljaa miun mielestä. Se vissiin kerkes tottuu miun matelu vauhtiin. Ja sit piti ihan tarkistaa että onks miulla maha tallella kun se ei tuntunu missään :D
Aika outoa :eek: No kaitpa se vauhti viel hiljenee ennen H-hetkeä. Pikkasen vaan häpyluuta kivistelee, mut ei se menoa haittaa.

Jos nyt vähän menis lepäilee, kun aamupäivä oli yhtä siivousta.

Hemski ja Santruska rv37+0

Taidanpa kokeilla tota Hillan reseptiä :p :p Mä tykkään tollasista helpoista resepteistä missä siis voi jopa onnistuakin. Mä kun en ole koskaan ollut mikään leivonnan ihmelapsi :LOL: Juuri kyllä tein pellillisen omenapiirakkaa kun on vieraita tulossa ja onnistui se kyllä kieltämättä :p

Synnytyksen kesto: Mulla eka synnytys kesti n.12h ja toka enää vajaa 5h :whistle: Että sitähän täälläkin jännätään kuinka plajon lyhyempi seuraava sitten jo on. Neuvolasta jo täti sanoi,että tilaa vaan reilusti ambulanssi jos siltä tuntuu... :eek: Toivottavasti nyt ei sentään lanssilla tarvii lähtee yhtään mihinkään. Mä haluan matkata ihan oman ukon kanssa turvallisesti omalla autolla :/

Eilen sain ostettua Kaapolle hoitoalustan,tuttipullon ja pari tuttia. Lastentarvikeliikkeestä löytyi ihana Disneyn Nalle Puh-puku. Maksoikin vain 7e joten oli pakko ostaa =) Ei se kyllä kauaa mahdu kun on 50-56cm vai mikä se nyt olikaan,mutta kuiteski menee vaan ihan alussa. Jotenkin vaan huomasin,että tuo shoppailu tässä tilassa ei ole ihan enää mun juttu :whistle: Alkoi painamaan sen verran tonne alaosastolle ja jalkoja särki,mutta ei sentään supistelemaan alkanut.

Sairaalakassi: Itse asiassa oon unohtanut koko homman :ashamed: Tai siis en ole ajatellut ollenkaan,että pitäiskähän se jo pakata...ehkä se johtuu siitä kun mua ei supistele vielä ollenkaan,että tuskin tässä lähtö vielä hetkeen tulee :whistle:

Mutta nyt on pakko lähtee hetkeksi ulos enne vieraita. En ole päässyt ulos muutamaan päivään kun tuo poitsu on ollut kipeenä. Korvatulehdushan sillä oli :|

Luitteko muuten,että ärhäkkä RS-virus rantautuu taas marras-joulukuussa?? Mua sitten niin hirvittää koko tauti ja kun aattelee,että jos vauvalle iskee. Kaverin vauva joutui takaisin sairaalaan melkein heti kun laitokselta kotiutuivat...sai heti kättelyssä rs-viruksen :( Mutta toivotaan,että hyvä käsihygienia auttaisi.

LilliM+Kaapo 34+3

Hilla!!! Argh nyt mun on pakko lähteä kauppaan, ei voi mitään pakko kokeilla tota kakkua =) Ja hitsi sit alkoi tietty tekemään voileipäkakkuakin mieli..... no jos tekis sellaisenkin sitten samalla.

Katselin vanhaa neuvola korttia ja siinä mulla oli kanssa paino noussut yli 1 kg viikossa (1,8kg) ja sf mitta oli pienentynyt 1 cm. Ja siitä viikon päästä tyttö olikin ulkona =) . Et varmaan synnytys lähenee.

Täällä ihan hirvee turvotus. Kädet alkaneet puutumaan, katsellaan tilannetta maanantaihin ja sitten täytyy varmaan soitellä äippäpolille kans, jos pääsisi varmistamaan ettei ole raskausmyrkytystä, päätäkin on vähän särkenyt.

Tossa hehkutin kun kaksi yötä perä jälkeen nukuin myös 8h yöunet, niin viimeyönä ei sitten ihan niin käynyt, mutta suht hyvät kuitenkin, vain yhden kerran hereillä ja oli silloin pakko käydä nappaamassa panadolia tohon lonkka- /selkäsärkyyn.

Täällä tosi hieno päivä jälleen ja täytyy mennä ulos vähän haravoimaan ja tytön kanssa leikkimään =)

Lisäyksiä..... omaan sairaalakassiin olen laittanut: sukat (sairaalasukat pyöri jaloissa viimeksi), alkkarit, imetysliivit, t-paidan, villatakin, olopöksyt, pesuaineet, hammasharjan ja tahnan, dödö, rahaa pikkupussiin, pokkari :LOL: (niin kuin ehtisin sitä lukea), siteitä, perusvoiteen kait siellä jotain vielä on mutten nyt muista. Kameran ja kännykän ja äitiysneuvolakortin kun muistan ottaa mukaan vielä niin hyvä on. Ai niin tosiaan otinhan minä sinne kassiin muutaman tripin ja naminkin, sekä tytön lahjan kun tulee pikkusiskoa/-veljeä katsomaan.

Jaksamisia kaikille!!

viivin ja kaveri 38+2

Iltapäiviä :wave:

Mä tekasin tuossa porkkanakakun uuniin ja ah niin hurmaava tuoksu on nyt täällä :p :p meinasin vielä illan mittaan väsäillä mokkapaloja, imuroida ja käydä lenkillä, en yhtään mitään tee edistääkseni synnytystä :whistle: :whistle:
kun vaan auttais nuo, mut ei tunnu auttavan, pitää yrittää ukkoa illalla kokeilemaan sitä viimeistä ässää...
jos se tois vautia, kun ei se rintojen/nännien hierominenkaan eilen illalla aiheuttanu muuta kuin kipeytymisen... |O

pojasta painoarvio oli vkoll 38+2 3100-3200g ja syntyessää oli 3310, eli aikas nappiin se meni, poika syntyi 40+4...

Itse nukuin viime yönä ihmeen hyvin, taitaa nuo miun touhuilut vaan väsymystä aiheuttaa, ei muuta....mut saanpahan ainakin nukuttua :kieh: :kieh:

Perfekta ja hattivatti 37+3

Mulla on koko yön ja aamun ollu niin paha olo :( Yöllä kävin tunnin välein vessassa ja juomassa ja sängyssä ei mitenkäänpäin ollu hyvä. Sit alko käsi puutuu ja jalka ja mahaan särki ja Nipsu riehu..Tossa kympin aikaan sitte nousin ja söin vähän ja menin sohvalle makaa ja siinä sain jonku tunnin nukuttuu.. Sitte alko taas mahassa bileet ja just kauheet aallot vaan meni joka suuntaan ja oikeesti tuntu et maha repee.. Kauhee selkä kipu ja menkkakipu ja maha ihan kovana oli joku 3-4h ja nyt vasta helpottaa niin ja vihlo tonne alapäähän kans oikeen vaan kunnolla.

Pistin miehen hakee mulle Hopea toffeeta ja hedelmäkarkkeja :LOL: Ihan niinku ne auttais olotilaa :D

Tosta painoarviosta niin multa eilen ainaki mitattiin vauvan pää ja sitte vartalonymärpys ja sit siitä tuli se painoarvio, oli 2597g ja lääkäri totes et hirveen siron oloinen vauva, että en sit tie onks toi kuin paljon yläkanttiin toi arvio sitte ja se tietokone laskee sen painoarvion juu jostai mitoista, mut multa se ei ainakaan ottanu ku noi kaks mittaa ja siittä tuli sit paino..

DJ Mussukka Meillä saa joka kerta tarkastaa kans palkkanauhan et onks lisät maksettu oikein ja onks otettu oikee veroprosentti jne. Toi palkanlaskija vaihtu vuos sitte ja sen jälk. kokoajan jotai ongelmia. Se saattaa ihan ite laskee tai nostaa jonku veroprosenttia jne.. Mut ihan pomoilta on lähtöisin toi et ei muka tarvi maksaa sairasloman ajalta palkkaa. Noh, onneks on liitto joka hoitaa asian..

Mäki haluun voileipäkakkua, lähetä Hilla mulleki tänne Turkuun vähän =)

Turvotuksesta Niin mulla sellanen iskeny tällä vkolla. Nytki sattu sormiin ku kirjoittaa ja eilen oli jalkapöydätki ihan turvoksissa ku tulin kotiin ja joka paikkaan jää kauheet painaumat vaatteista vaikka olis kuin löysää päällä..

Toi miehen 5v. poika soitti tossa miehelle ja kysy et tuutko iskä kattoo mun pääkalloo. Mies siihen sitte et oleks piirtäny kätees taas vai, niin poika et no en, et tuutko nyt vaan iskä kattoo pääkalloo. No sehän lähti sitte kattoo pääkalloo, tiedä sit mikä pääkallo on kyseessä =) Asuvat tossa meen lähellä niin on lyhyt matka mennä käymään.

Taas alko möyrintä ja mua oksettaa..

Jos menis takas sohvalle...

Sanna ja Nipsu 35+3

Voi suklaakakku täälläkin on lähipäivinä tehtävä.... nam...
Vaikka juuri nyt ei houkuta... vetäsin tossa jälkiruuaksi 4 pullaa :ashamed: ja nyt sen kyllä tuntee...
Täällä ei ole mitään merkkejä lähetyvästä synnytyksestä. Supisteluja en ole tuntenut, mutta kivuttomia sellaisia on, koska lääkärikin sen on käynnillä todennut ja tällä mammalla ollu sellasesta hajuakaan... että jospa sitä sitten huomais kun syntymään alkaa.

Täällä meinattiin hukuttaa vauva tuohon äippäpakkauksen pukuun. Kun ei kai siinä tartte vielä muuta ominaisuutta olla kun lämmittävyys noin pikkuselle. No katsotan muuttuko mieli sitten käytännössä.

Ensi viikolla olisi neuvola. Joku kyseli neuvola väleistä täällä ollut 6 ja 8 viikkoa aluksi. sitten kun olis toisella paikkakunnalla töissä niin oli ihan oikeat 4vko ja sitten 2 vko. No nyt kun taas palasin jyväskyään niin 3 vko. Että täällä ei paljon ensisynnyttäjää tueta, mutta onneksi oma äiti on neuvolantäti, niin saa silta tietoa asioista.
Isovanhemmistakin oli puhetta. Anoppi ja Appiukko eivät ole kertaakaan kyselleet vointia. Anoppia näin viimeksi joskus kesällä... Oma äitini on ottanut lomaa viikon lasketunajan jälkeen, jotta voi tulla mua hoivaamaan ja isäni on pidättyväinen, mutta ah niin onnellinen lapsenlapsistaan. Että sillain ihan hyvin asiat. Mietitytttää vaan nuo miehen vanhemmat. Heille ensimmäinen lapsenlapsi, joten mietin vaan että tarvitsevatko aikaa totutella ajatukseen. Mitään huonoja välejä meillä ei kuitenkaan ole, mutta ihmeellistä silti. Asuvat vielä tuossa 2 km päässä... no ehkäpä he siitä heräävät todellisuuteen kun h-hetki lähenee.
:/ :/

Minun ptiti jotain vielä kommentoida, mutta veri on paennut tuonne vatsalaukkuun pullia sulattamaa, joten minä painun vaaka-asentoon....

Elättelen tässä toiveita, että pääsisin miehen kanssa illalla ulos syömään, mutta katsotaan....

Voi suklaakakku täälläkin on lähipäivinä tehtävä.... nam...
Vaikka juuri nyt ei houkuta... vetäsin tossa jälkiruuaksi 4 pullaa :ashamed: ja nyt sen kyllä tuntee...
Täällä ei ole mitään merkkejä lähetyvästä synnytyksestä. Supisteluja en ole tuntenut, mutta kivuttomia sellaisia on, koska lääkärikin sen on käynnillä todennut ja tällä mammalla ollu sellasesta hajuakaan... että jospa sitä sitten huomais kun syntymään alkaa.

Täällä meinattiin hukuttaa vauva tuohon äippäpakkauksen pukuun. Kun ei kai siinä tartte vielä muuta ominaisuutta olla kun lämmittävyys noin pikkuselle. No katsotan muuttuko mieli sitten käytännössä.

Ensi viikolla olisi neuvola. Joku kyseli neuvola väleistä täällä ollut 6 ja 8 viikkoa aluksi. sitten kun olis toisella paikkakunnalla töissä niin oli ihan oikeat 4vko ja sitten 2 vko. No nyt kun taas palasin jyväskyään niin 3 vko. Että täällä ei paljon ensisynnyttäjää tueta, mutta onneksi oma äiti on neuvolantäti, niin saa silta tietoa asioista.
Isovanhemmistakin oli puhetta. Anoppi ja Appiukko eivät ole kertaakaan kyselleet vointia. Anoppia näin viimeksi joskus kesällä... Oma äitini on ottanut lomaa viikon lasketunajan jälkeen, jotta voi tulla mua hoivaamaan ja isäni on pidättyväinen, mutta ah niin onnellinen lapsenlapsistaan. Että sillain ihan hyvin asiat. Mietitytttää vaan nuo miehen vanhemmat. Heille ensimmäinen lapsenlapsi, joten mietin vaan että tarvitsevatko aikaa totutella ajatukseen. Mitään huonoja välejä meillä ei kuitenkaan ole, mutta ihmeellistä silti. Asuvat vielä tuossa 2 km päässä... no ehkäpä he siitä heräävät todellisuuteen kun h-hetki lähenee.
:/ :/

Minun ptiti jotain vielä kommentoida, mutta veri on paennut tuonne vatsalaukkuun pullia sulattamaa, joten minä painun vaaka-asentoon....

Elättelen tässä toiveita, että pääsisin miehen kanssa illalla ulos syömään, mutta katsotaan....

Täällä ois ny porkkanakakku valmista...piffit heitin uuniin kerman kanssa ja ruuan jälkeen teen mokkapalat ja imuroin, ja jos vielä ennen saunaa kerkeen niin käväsen varmaan kävelyllä...et sellasta...

ukko tuli kotiin ja käväs tuossa niskan takana ja nyt unohtui kaikki...

niin ja tuttipullot ja se meinasin keitellä ja laittaa kaappiin valmiiksi, nannit ottaa myös alas valmiiksi jos niitä tarttee...oman kassin meinasin laittaa nyt kunnolla kuntoon...ja mitäköhän muuta tässä sitten...tosiaaan tyhjeni nyt, mut meen hommiin niin saan jotain aikaseksikin... :whistle:

Ai täällä on muillakin ollut leivontapäivä :D Itse väänsin aamulla mustikkapiirakan, kun miehen työkaverin oli puhe tulla kaatamaan meidän pihasta yksi kuusi.. No eipä näkynyt puunkaatajaa :kieh:

Hiukan on mennyt levottomaksi yöt, viime yönä näin unta jossa Englannin kuningatar oli synnyttämässä mun kans samaan aikaan ja mä jouduin odottaan vuoroani vaikka kuinka pitkään kun kaikki höösäs sen kuningattaren poikimista! Jestas sentään, mistähän nuo unet oikeen tulee :headwall: Eikä tämä inhottava flunssa mene pois, pää täynnä räkää ja aamulla niistämisen jälkeen rupesi tuleen verta nenästä eikä se meinannut loppua.

En mä vaan ole vielä edes ajatellut koko sairaalakassia, jos äkkilähtö tulee niin mies voi tuoda tarvittavat jutut myöhemminkin, ja muussa tapauksessa pakkaan keskiviikkoiltana kun torstaina on meno osastolle. Sain polilta mukaan semmoisen potilasohjeen sektiosta, ja mie en pysty lukemaan sitä ilman että pillahdan itkuun joka kerta ennen kuin pääsen lapun loppuun asti! En tiedä mikä siinä niin herkistää, tai oon mä muutenkin ollut viimepäivinä melko itkuinen..

Joku kyseli että jännittääkö jo vauvan tulo ja pärjääminen, no arvatkaa!? :whistle: Kun sen yhdenkin tulo heitti aikanaan koko elämän uuteen järjestykseen, niin mitä ihmettä se on kun olen pian 3 lapsen äiti!! Ja samoin tuo esikoisen suhtautuminen jännittää, varsinkin kun tulee kaksi sisarusta kerralla..

Äh, nyt katkesi ajatus..

Liituraita ja jättimassu 36+5

Tuosta kakusta, jos ei malta antaa olla yön yli niin voi sitä syödä aiemminkin ;) (kokemusta on). Se pelkkä suklaa-tuorejuusto-kermavaahto on niin hyvää sellasenaan :p

Enni Onpa siellä aika harvoin neuvola, lopussakin 3viikkoa on pitkä aika :| . Kiva että äitisi on ottanut "mummu-lomaa". Täällä kans mun äiti tekee samoin. Mun äiti on niin höpsähtänyt tänkin odotuksen aikana, että sanoo unohtelevansa kaikkea muuta kun vauva pyörii mielessä :LOL: No onneks on sellanen tuki, kuitenkin kuuntelee mua, eikä mulle hössötä, yksikseen kotona hössöttää ja kutoo vauvalle kaikenlaista. Villapukuja on jo kolme niin annoin kiellon ettei tee enempää, onkin tehnyt nyt mun kavereiden vauvoille kun innostui :D

Nyt tv:n pariin :wave:

-Hilla- taas..

Hilla: Kiitti vinkistä, pitääkin mennä käymään Benettonilla ;) kalliitahan ne vaatteet on, mutta kestäviä myös. Ja eipä kai tää talous kaadu jos yhden paidan ostaa :whistle: sairaalakassiin olen pakannut itselleni alusvaatteet ja mehua. Muita vaatteita en aio mukaan ottaa vaan käytän sairaalavaatteita ja tulen niissä vaatteissa kotiin jotka päällä sinne lähdenkin ;) lisäksi olen pakannut kameran ja hygieniatarvikkeita.

Painoarviosta...mulla se tehtiin niin, että lääkäri mittas reisiluun ja kone laski painon. Tapoja on kai monia =)

Mä ostin Lindexiltä haalarin, joka on 62 cm ja maksoi 25?. Se äitiyspakkauksen haalari kun on niin hirvittävän ison näköinen...

Neuvolavälit oli meillä alkuun 4 viikkoa, sitten 2 viikkoa ja nyt viikon välein.

Nyt ei ajatus oikein kulje, täytyy mennä lepäilemään...

H82 35+4

tai no melkeen.. kävin tossa ostamassa itelleni uudet kengät muka talveks..enemmänkin näin syksykengiltä vaikuttaa :p no mut ei ainakaan oo kauheeta korkoa kun viiti enään oikeen sellasii pitää :/ vaikka niitäkin kaapista löytyy. Huomas että oli taas tuolla kaupoissa kolunnu, alko supistelee hyvin ja KAIKKI tuntu tietysti jaloissa.. niissä ne sattuu eniten tosiaan! |O
no nyt on rauhottonu.. haluis kuitenkaan ihan tänne 4 seinän sisäänkään jäädä.
Välillä kun koiriakin käyttää niin on ihan ok ettei satu mihkään tai mtn ja välillä taas metrin välein saa pysähdellä |O
no jospa se tästä..viim. kun vauva syntyy ;)

PERFEKTA; taidat olla aika kyllästyny tohon olotilaan jo kun noin paljon haluut nyytin syliin? ;) mäkin kyllä mieluummin ehkä jo pikkuhiljaa haluisin alkaa jakaantumaan :heart:

Tuosta kokoarviosta; Voi teitä onnellisia jotka ootte päässyt niihin.. näköjään se ultra sit suunilleen pitää paikkansa minkä arvioks sanoo vaikka mulle lääkäri sano että ei pidä ollenkaan. Jotenkin kuulostaa kyllä paljon varmemmalta se että sanoo ultran kautta sen arvion kuin käsi tuntumalla :whistle:

Sairaalakassista; Mulla se on hammasharjaa+tahnaa ja muutamaa grandia ja jotain syötävää vaille valmis.
Mietin tossa vaan että kantsisko ottaa jotain sellasta rentoa vaatetta tms mukaan jos siellä sit haluiskin olla omilla vaatteilla eikä sairaalan? Kotiintulovaatteetkin mulla on kyllä sellaset että kai niilläkin siellä sairaalas vois päivisin olla..
tietty parempi mitä vähemmän omaa vaatetta niin ei tarvii niitä pestä :D

(.) Yö meni ihan hyvin,alkuun sain juosta koko aika veskis ja vihlas niin perkeleesti tonne alapäähän (aattelin et vauva tulee just nyt pihalle) mut sit rauhottu,meni vissiin kans nukkumaan <3 :)
Ravasin sit aika useestikkin yöl veskissä mut sain heti unenpäästä kiinni.. alaselkään on taas alkanu sillon tällön särkee ku nukkuu selälleen mut oon muutaman aamun heränny kuiteki kyljelleen mikä on outoo mulla :whistle:
Ois vaan niiiiiin ihana joskus taas päästä nukkuu mahalleen :D

hitsi et alko tekee noita kokkauksia mieli.. mulle voi lähetellä kaikennäkösiä kakkuja jos vaan haluutte :p

mut nyt meen taaas :wave:

Mulla on vaan niin paha olo :( Panadolin otin tunti sitte ku ajattelin et auttais tohon selkään ja nukuin hetken vaan enpä tie auttoko yhtään..

Söin myös ennen tota nukkumista ja nyt oksettaa..

Meen suihkuun jos se helpottais vähän..

Voi harmi kun Sannalla vaan huonoa oloa pitää:(
Toivotaan että se helpottais pian..

Ja muutkin kipuilijat, toivotaan että ette "turhaan" joutuis kärsimään, vaan siellä tapahtuiskin jotain, paitsi tietty jos on liian aikasta viel:)

Voih, mullakin koko päivän ollu vesi kielellä, ja nyt sain sit sen verran ees tehtyy et mokkapaloja taas pyöräytin..eri nimi niil tias tässä ohjeessa olla, mut ihan samalta näyttää..pitää mennä maistaa ja Huippumalli haussakin alkaa just:)

Voi te onnelliset, joille on tehty painoarvio ja sisätutkimus. Täällä ei ole mitään tietoa vauvan koosta tai kohdunkaulan tilanteesta. Viikolla 12 tehtiin sisätutkimus ja sen jälkeen on vaan mittailtu vauvan sykkeitä ja sf-mittaa. Sf-mitan perusteella on sitten sanottu koosta jotain tyyliin ihan normaalin kokoinen näyttää olevan. Ärsyttävää. Neuvolavälit oli aluksi 4 vko, sitten 2 ja nyt kerran viikossa. Että se on ihan okei, mutta muuten olis kiva tietää vähän enemmän kuin paino tai verenpaine.

Täälläkin vähän selkää särkee, mutta johtunee siitä kun parin viikon äippäloman jälkeen jouduinkin navettaan, joten selkä alkoi heti oireilemaan kun joutuikin tekee töitä. Lomittajaa ei vain tullut ja mieheltä revähti ihan yks kaks kylki, joten eipä elukoita voinut ilman hoitoakaan jättää. Kiva ähkiä masun kanssa parsien välissä, mutta onneksi lehmät oli kiltisti eikä liiskanneet mua mihinkään väliin :eek:

Täälläkin piti olla leipomispäivä, mutta supisteli sen verran, että käväisin lähikaupasta hakee pussillisen korvapuusteja isännän kavereille, kun tulivat vaihtamaan talvirenkaitaan meidän halliin.
Hillitön myllerrys käy masussa, tuntuu kuin tulisi kyljestä läpi :) , joten taidan mennä sohvalle huilimaan.

viikuna ja nuppu 37+2

iltoja

Nita: ihan vauvan koon takia koitan puskea pihalle pikkuista :whistle: :whistle: arvoitu et menee nelikiloiseksi jos menee laskettuun, sokerirasitus on ensi viikolla, et kasvaako sokerien takia, jos on sokereissa häikkää niin sitten kännistävät ennen laskettua, kun pojassakin (3310g, 50cm, py 35cm) oli tekeminen niin en uskalla ajatellakaan että nelikiloisen puskisin :eek: :eek:

ja samaten kyl ois kiva saada tuo lonkkakin kuntoon, se kun on reistaillut koko raskauden...pääsisin kuvauksiin, jos vielä synnytyksen jälkeen kipuilee...kaaduin keväällä persiilleni niin siitä se alkoi |O

Sauna ois tuossa vajaan tunnin päästä ja siellä aion taas ottaa löylyä kunnolla, pitää muistaa ottaa kunnolla juomista mukaan :whistle: ja sitten illalla sitä toista ässää sitten :LOL: :LOL: kolmattakin harrastin tänään ja imuroin hieman :D :D

mut joo pojat haki suolakurkkuja kylmiöstä, taidan mennä niitä napsimaan

Piti minunkin kirjoittaa suklaajuustotortun ohje ylös, jos leipois sitä vaikka sitten uuden vaavin kunniaksi, kun kotiutuu nyytti kainalossa (sitten joskus).

Viime yö oli täälläkin todella levoton. Supisteli noin tunnin välein ja niiden välissä pikku torkut. Lopulta jäin valvomaan ja miettimään että tästäkö se synnytys sitten alkaa pikkuhiljaa. Neljältä nousin ylös ja käväsin syömässä ja lasin maitoa join, kun se monesti vaikuttaa nukuttavasti. Luin vauvalehteä viiteen saakka ja uudelleen yrittämään nukkumista. Vielä valvoin jonkin aikaa, mutta lopulta nukahdin. Aamulla yhdeksältä heräsin ja supistukset oli pois pyyhkäisty. Että ei sitten vieläkään.

Päivällä sain silmääni jonkin roskan, joka ei millään ole lähtenyt pois vaikka ihan suihkussa kävin huuhtomassa. Mitään ei näy kuitenkaan, mutta tunnen sen yläluomen alla. Vaikea katsoa mitään kun sitä ei voi pitää oikein kunnolla auki.

Mekin ollaan koiran ulkoiluttamista nakitettu miehen veljelle, joka asuu naapuritalossa, sitten kun itselle tulee lähtö sairaalaan. Ensi viikonlopuksi se joutuu kuitenkin lähtemään ulkomaille, joten pyydettiin miehen serkkua tuuramaan sen viikonlopun ajaksi. Heiltä vain on matkaa meille noin 30 km. Ei vain ole oikein ketään jota viittisi pyytää, kun nuiden omien naapureiden kanssa ollaan vielä "hei ja huomenta" tasolla tutustelussa.

No mutta silmäpuolena vääntäydyn kuitenkin Big Brotheria katsomaan yhdellä silmällä.

Manta ja Vaavi tasan 38

Yhteistyössä