*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Tänään on sitten taas käyty neuvolassa. Pissa, verenpaine ja hemppa ok. Painoa oli tullut 400 g/vko yht. 10 kg. Ei kommentoinut millään lailla. Sf-mitta on hurjat 36 cm, joten käyrän yläpuolella mennään. Terkka sanoikin, että toivottavasti syntyy ennen la, muuten tulee 4-5 kg, joka on minun kokoiselle (155 cm pitkä) vähän turhan iso esikoiseksi. Ja totta vie toivon, että syntyis muutenkin ennen kuin lakonuhka on lähellä.

Tosin en kyllä usko, että kovin ennen aikojaan syntyy, kun supisteluita on aika vähän ja kiinnittynytkään kaveri ei vielä ole tai laskeutunut, mutta toivossa on hyvä elää. Nyt kyllä vähän polttaa alavatsaa, mutta...

Mulla on ollut jo viikon verran sänky valmiina, kun en malttanut olla laittamatta. Sängyssä on sellainen soiva unilelu ja mies laittaa sen joka ilta soimaan, kun ollaan menossa nukkumaan. Se on jotenkin suloista, kun ei mun miehestä aiemmin ole ollut havaittavissa mitään tuon tapaista. Ehkä isyys saa raavaammankin miehen pehmenemään =)

Nimistä Täällä on etunimi ollut valmiina jo raskauden puolesta välistä :heart: :) Vähän erikosempi nimi tulee pikkuselleni, mutta kuitenkin ihan kalenteristakin löytyvä.

Painosta Mulla tuli alkuraskaudessa enemmän mitä nyt lopussa. Lopussa on tullut n.100-400g viikossa kun taas alussa vähän enemmän. Paino mulla nousee kyllä aina odotusaikoina helposti, vaikken mitään turhempia herkutteliskaan. :ashamed:

Tipi Liikaa painotetaan sitä laskettua aikaa, suurin osa synnytyksistähän menee yli sen. Nyt vaan jännittää täällä ainakin tuon lakon takia :ashamed: , mut mulla nyt sit tää käynnistetäänkin rv39:llä jos ei ole ennen syntynyt..

Ellu24 Eikö olekkin inhottavaa tuo paine tuolla alhaalla? Siis mulla on jotain ihan hirveetä, tun´tuu että vauva puskee ittensä läpi sieltä |O :D

LilliMenninkäinen Ihana homma että Kaapokin kääntyi rt:n :D . Täällä kans pikkuherra oli viel perätilassa rv33:lla, mutta nyt on rt:ssä ja pääkin jo tosi alhaalla. Vatsastakin näkee että laskeutunut on :heart:

Vauvan sängystä Ei ole viel saatu sänkyä edes :ashamed: . Kovasti odotellaan että viikonlopun aikana sen ystäväperhe toisi.

Niksuliina Toivottavasti vauva kääntyy vielä oikeen päin :hug:

Kohdunsuu auki Onko täällä muilla jo kohdunsuu auki? Mulla kun eilen oli sentin auki, tytöstä sama tilanne rv39:llä. Nyt jännittääkin kun tää tilanne näin paljon aiemmin. Rennosti kuulemma pitäis ottaa ja tuota, oon huono siinä :D :whistle:

Sanna-78 Täällä ainakin ihan lastentarvikeliikkeessä on paksumpia myssyjä, tosin onhan ne vähän hintavampia..

Sf-mitasta/vauvan koosta Mulla ei ainakaan pitänyt paikkaansa, että vaikka sf-mitta iso, että vauva olisi iso. Vauvan koko kulkee ihan keskikäyrällä ja lapsivedenmäärä normaali. Mulla kohtu eteenpäin kallistunut niin siitä taitaa johtua tää iso vatsa. :) Mites teillä muilla?

(.) Sain viime yönä nukuttua :) ! Peräti 2 4:n tunnin jaksoa, se on paljon se :) . Mun kullannuppu täyttää 3 vuotta ens perjantaina, kyllä tää aika on rientänyt :heart: . Tänään ajattelin testata suklaapiirakan, jota teen synttäreille ja ihan yksin "joudun" maistella :D . Muuta en aiokkaan leipoa, äiti ja ystävä haluavat leipoa kaikki, etten turhaan itseäni rasita, ihania ovat :heart: .

Kaikille voimia ja hyvää oloa! :)

-Hilla- 35+6

dodii täällä ois kokoarviossa käytynnä ja miten se äidin vaisto osaakin mennä aina oikeaan... :eek:
Vauva oli jo 3400g ja viikkoja on nyt 37+1...kysyi lääkäri jo multa et onko laskettu aika varma, mut sitten muisti et olen käynyt rakenteessa... uudestaan menen sokerirasitukseen ja jos siellä on jotain häikkää niin käynnistävät ennen, muuten on 8.11 koon tarkistus...lasketun ajan arvioitu syntymäpäino noin .4kg :eek: siis apuva :eek: :ashamed:

Kohdunsuu oli nyt sormelle auki, päälle viikko sitten oli vain ulkosuu, mutta nyt oli myös se sisäsuukin ja kanavaa 3 senttiä jäljellä, sain luvan rasittaa itseäni jos lähtisi itsekseen syntymään, olenkin menossa nyt tämän pienen palstatuokion jälkeen siivoomaan ihan kunnolla, luuttuamista, imurointia ja sitten laittais nuo vauvam tavarat kunnolla tuonne makkariin, jos ei sillä lähde niin huomenna äiti on jo minut varannut lehtien haravointiin ja kanervien laittoon...ja lenkkiä lenkkiä ja lenkkiä jos ei noilla ala lähtemään...l

ähtis nyt vaan pian, kerta on lupakin saatu, vihloo kyllä välillä tuonne kohdunsuulle aikas hyvin, helpoin ois kun ne vedet menis, niinkuin esikosta niin osais het mennä synnärille... niin vauva oli lähtökuopissa, mutta ei vielä kiinnittynyt...mutta alhaalla kuitenkin...mutta jos tästä lähtisin tuonne synnytystä käynnistelemään :wave: :wave:

Perfekta ja hattivatti 37+1

Perfekta Sielläkin saattaa olla nyytti sylissä hetkellä millä hyvänsä. :heart: Mulla täällä aika sama tilanne kun sulla, paitsi vauvan arvioitu olevan vähän pienempi, mutta arviotkin saattaa heittää :)

-Hilla-

Tässä uutta masu kuvaa, on tää jo aika pallo :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=68825861

hilla: Aivan ihanan mahtava massu!!!
Musta ei oo taidettu ottaa yhtään kuvaa raskausaikana,,, :ashamed:
Ei ole ketään tainnut kiinnostaa mun massu, enkä ite viitti kuvailla. Tiedän että myöhemmin asia harmittaa, mutta ei voi mitään..

On taas tullut touhuttua koko päivä. Sain sen tään haetuksi kirjastosta kirjoja, jos vaikka niiden avulla saisi itsensä välillä vaakatasoon.
ootteko huomannut muuten vatsalaukun tilavuudessa muutoksia? Mä en nykyään pysty syömään ku vähän kerrallaan. Mutta usein sitten... Hassua, kun ensin tekee jotain sikana mieli ja sitten kun sitä saa, niin ei jaksa kun vähä syyä.
Huomenna on onneksi perjantai ja viikonloppu edessä. Saa tuon miehenkin kanssa jotain puuhailla. Ei ole kyllä muuten mulle tullut kommenttia löystymisistä siltä suunnalta... :LOL: ei se silti tarkota ettei niin olis käynyt... :D
Mä en ole vielä sänkyä laittanut, ei olla vielä edes tuotu kotiin sitä, kun näihin neliöihin ei millään halua yllimäärästä ennen ku on pakko.
Tekeekö ketään muuta jo mieli ihan hulluna lähteä työntämään vaunuja kaupungilla. Siis mulla on hirvee hinku, ja sanoinkin miehelle, ettei ihmettele jos joku päivä tulen vastaan tyhjien vaunujen kanssa. :heart:
Haluis niin jo sinne sen käärön.

Varmaan pitäis jättää tää kertomatta, mutta käväsin tuolla lukemassa lokamassujen palstaa ja siellä oli jonkun vaiva kuollu kohtuun nyt lopussa. :snotty: Ja mä tietty olen nyt vähän väliä kuulostellut JalMarin liikkeitä, että siellä on kaikki hyvin. Mä kun luulin että enää on synnytys edessä, mutta näin sitä vaan saa pelätä kaikkea. Tosin sitten syntymän jälkeen se huolehtiminen vasta taitaa alkaa... huh huh... ei varmaan pitäis vielä murehtia kaikkee...

Nyt oikasen tohon sohvalle, kun on koti siistinä ja ruoka valmiina, että voisko mukavammin olla.

Enni

täälläkin jännää... kohdunsuu 2 sormelle auki, pehmeä ja kanavaa 1,5 cm jäljellä, huih... A vauva niin alhaalla ettei ultrassa saatu enää päästä mittaa.
Sektioon olisi vielä aikaa pari vkoa, mut voi olla ettei sinne asti kestä. :)
Toinen melkein 3 kiloa, toinen 2,5 kg...

Hyviä vointeja!

t. mittari ja kaksoset 35+3 :wave:

Hillalla on kyl ihana maha :)

Siittä ulkolakista niin toi mies oli sitä mieltä et toi minkä ostin on ihan sopiva jos vauva äitiinsä tulee niin sillä on iso pää :LOL: :LOL: :LOL: Joo no ei mulla oikeesti ole iso pää, mulla on vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hemmetin paljon hiuksia, mut toi äijä nyt aina tykkää sanoo et mulla on iso pää ja et siskon 2 nuorinta on kans periny tädin ison pallopään :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Täällä on toi seksin harrastaminen kielletty rv 17+5 alk. että eipä tiedä paikkojen tilanteesta siltä saralta mitään..

Enni Kyl täällä on ainaki hinku jo päästä työntää vaunuja. Niitä tuol makkarissa joka pvä ihailen ja odotan et Nipsun sinne saan..

Mulle neuvolassa täti sano, et kannattaa ihan oikeesti alkaa tarkkailee niitä vauvan liikkeitä, et sen 10 liikettä/tunti pitäs tuntea niin on kaikki ok ja jos alkaa vähenee paljonki liikkeet niin suoraan äippäpolille.

Nyt on tonnikalapiirakka tehtynä ja just otin hetki sitte uunista.Pitää antaa pikkasen jäähtyy ennen ku syö sitä, nam nam =)

Mittari Rv 37:nkö sulla on suunniteltu sektio? Ihan hyvän kokoisia noi sun vauvat jo on..

Mut nyt on pakko mennnä syömään tota piirakkaa ku tuoksuu niin hyvälle =)

S ja N 35+1

Sanna Niistä hatuista kyselit. Ainakin Joensuussa oli Lindexillä pari viikkoa sitten muistaakseni ihan 50 cm lähtien paksumpiakin hattuja. Ite ostin 50 puuvillamyssyn kun ajattelin että jos on kylmä niin pistää sit pakkauksen toppahatun lisäks kun kuitenkaan matka autolle ei oo kauheen pitkä.

(.) Kävin tänään kaverin kans kattelemassa sisustusliikkeessä vinkkejä hälle kun meinaa remonttia tehdä, niin onkin sit loppupäivä menny ihan taas... Alamahaa kiristelly ja välillä painanu kun melonia tunkis jostain, siis noita luita tuolla silleen ettei meinaa kävelemään pystyä. Miekin toisaalta toivon, että lähtö tulis vesien menolla niin tietäis ainakin milloin pitää mennä - on tuota matkaa reilu 70 km niin ei viittis kovin montaa kertaa turhan takia ajella edes takas. :)

Nyt olis veturin vaatteet siististi hoitopöydän lipaston laatikoissa ja peti tehtynä. Meillä kans äitiyspakkauksen laatikko toimii ensisänkynä, pinnikseen laitettiin "supistamaan" vähän sitä nukkumatilaa. Saa sit nähdä miten viihtyy vai onko niin kuin mie aikanani että mitä isompi tila sen parempi

HT ja veturi 37+6 :whistle:

:headwall:
Alko tossa illemmalla särkeä ja sit lepäilin jonkun tunnin, helpotti ja kattelin siinä telkkaria ja söin ja sit taas alko. Mä oon ihan varma että mulla on se raskausmyrkytys tuloillaan.. olin sillon aikasemmin koneellakin ja tuntu että pelkkii pilkkui ois nähny ku näyttöö katto.
Pelottaa :ashamed: En tosiaan haluis mitään sellasta.. mulla on maanantaina terkkari ni sit viim. selvii taas verenpaineet yms mut aattelin jos huomen jo sinne soittais et jos ottais verenpaineen ja pissan aineski. Pelottaa vaan et laittaa lähetteen kättärille ja jotain löytyykin.. ois tietty mun "tuuria" et muuten raskaus menny ok niin sit lopus tälläin :ashamed:

mitäs täällä onkaan ollu puhetta..
nimistä; me ollaan mietitty kummallekkin nimee (vaikka 4d:ssä lääkäri veikkasikin tyttöä mut jotenkin en oo vieläkään 100% varma) Jotkut kun on tuosta sanonu että poika maha on.. no kohtahan se sitten selvii.
Ollaan aika samoilla linjoilla nimissä että tuskin mitään isompii ongelmii tulee :)

Sängyn petaamisesta; No mulla ollu jo jonkun kk varmaan valmis,siitä asti kun pinnis saatiin tänne :D
Pinniskin on siis pedattuna ja siinä on päiväpeitto päällä vähän suojassa kaikelta pölyltä ja koirankarvalta yms.
Ja sit äippä pakkaus on tietysti kans valmiina kun siinähän vauveli eka saa nukkua :)
KÄYTÄTTEKÖ MUUTEN SITÄ ÄITIYSPAKKAUKSEN PEITTOA VAUVALLE HETI ALKUUNSA? aattelin vain kun tuntuu jotenkin hassun isolta :whistle: no se siinä joka tapauksessa nyt on. Ja kansi vielä visusti kiinni ;)

Tuteista joku kyseli; Mulla on oiskohan joku 5 tuttia jos oikein muistan. On 2 niitä mami tutteja ja sit niitä ensitutteja myös. Tuttipulloja on sit 3. Ne on ainun mut oon kans miettiny niitä nuk (olikohan ne niitä :O) että vois hommata.. mutta varmaan tulee noita sit myöhemmin hommattua. Eiköhän noilla alkuun pärjää kun tietää että tykkääkö vauva ees :)

OOTTEKO MUUTEN TALKKIA OSTANU? Mietin että onko kuin tarpeellinen.

(.) Tän päänsäryn lisäks oli sit tänään supistelujakin aika hyvin..pitkästä aikaa menkkamaista alavatsa ja selkä särkyy ja sit otti taas niin perkeleesti jalkoihin vähän tollain SANNAN kuvailemalla tavalla |O
Jotenki vaan jaksa uskoo et kovin montaa viikko enään vauva masus viihtyy.. mäkin toivosin että vesillä lähtis käyntiin niin tietäsin ainaki et koska pitää lähtee :D :D

Turvotusta ei oikeestaan oo..tai no lääkäri sano että voi olla että naamassa vähän ois että hänen mielestään mut en oo ite huomannu, tosin ei hän oo mua usein nähny niin :O mut laitto silti neuvolkorttiin että ei turvotusta.
Oli sentään paikat lyhentyny 2cm ja pehmentyny.. jotain tapahtunu edes :D

ei varmaan mee montaa hetkee niin monella on täälä nyytti jo sylissä :heart:

hitto tän kivun kans päässä ,tuntuu et rekka ois yli ajanu prkl ! :headwall:

Enni Mun oli pakko kans käydä vilasee tuol lokamasujen pinossa. Ihan kauheeta :'(

nita Mä ostin talkkia ja kylpyöljyy ja sit jotai rasvaa vaippaihottumaan ja sen ehkäisyyn. Kaikkia sellanen pienin mahdollinen purkki.

Tosta turvotuksesta niin mulle laitettiin taas - siihen vaikka oli turvotusta. Eilenkään en meinannu saada sormia kunnolla koukkuun ja tänään sama vika ja jalkoihin jää kauheet painaumat sukista jne..Noh, ihan sama tässä kohtaa enää..

Tuntuu monella olevan olo, et vauva ei enää kauaa mahassa pysy. Mut onneks kaikilla alkaa kuitenki olee jo vkoja tarpeeks.

HelmenTyttö Eipä ollu Lindexillä oikeen mitään eikä ainakaan pieniä lakkeja. Mut tossa Turun myymälässä on muutenki musta huono valikoima, Myllyssä on parempi.

Niin ja toivottavasti nita sulla ei ole myrkytys.

Sain jopa tyven värjättyy ja kulmat nypittyy ja nyt vois hetkeks mennä makaa sohvalle ja sit nukkuu jos nyt pystyy nukkuu ku odotan niin kauheesti sitä huomen aamusta TYKS-reissua..

S ja N 35+1

No niin, äitiyspolin visiitti käyty ja sain kuin sainkin eräpäivän :LOL: Jos ei synnytys sitä ennen käynnisty niin meidän vauvat syntyvät 26.10. eli ensi viikon perjantaina. Tosin lääkäri aikoi vielä pohtia tilannetta (napavirtauksia katseli+mittasi ultralla pitkään ja hartaasti, ei sanonut mitään mutta niissä ilmeisesti jotakin häikkää?!) ja soittaa perään, jos tarviikin mennä osastolle jo maanantaina. Tänään ei kuulunut soittoa, toivottavasti ei huomennakaan.

Mutta tuntuupa kertakaikkisen oudolta tietää vauvojen tuleva syntymäpäivä etukäteen! Sektio pelottaa edelleen, mutta uskon ja toivon sen olevan kuitenkin turvallisin ratkaisu. Lääkäri puhui kyllä kovasti myös alatiesynnytyksen mahdollisuudesta, lantiossa olis kuulemma tilaa ja olisin magneettikuvaankin päässyt, mutta en mä uskaltanut sille tielle lähteä.. :/

Vauvojen painoarviot olivat nyt A 2,3kg ja B 2kg. Kovin ovat pieniä :heart:

Voih, mie oon enää 8 päivää tämmöinen pallomasu :ashamed:

Liituraita ja vauvaset 36+3

Mulla on joka toinen yö ollu hyvä ja toinen huono - nyt on se huonompi menossa, ei vaan pysty nukkumaan. Kateellisena saa kattoo kun mies kuorsaa tyytyväisenä. No, onpa ainakin aikaa vaikka kirjoitella tänne palstalle.

Monet valittelee masua mut mä kyllä jaan toisaalta Liituraidan kanssa tuntemukset siitä, että suuri haikeus jää kun masua ei sitten olekaan. Vaikka ittekin hermoilen kömpelyyttä ja masun kokoo aina väliin, niin on siihen kummasti ehtiny sellanen outo symbioosi tulla. Saatan vaan joskus tuijotella sitä ja hirveet kiksit saan jos vauva innostuu jylläämään... Mut kyllä mullakin alkaa olla kaiken maailman oireita; selkä on kipee, alapäähän vihloo ja väliin tulee ihan järkyttävä painon tunne niin, ettei ihan suorassa kykene kävelemään. Väliin tuntuu että joka solu kerää nestettä, joka ei poistu millään elimistöstä ja väliin sitten pissattaa ihan tolkuttomasti. Ja silti mä vaan jollain tapaa osaan nauttia tästä tilasta ja odottamisesta. Outo otus?

Vauva on viimeisen viikon aikana rauhoittunu valtavasti; nyt se pääsääntöisesti nukkuu ja liikkeet on paljon rauhallisempia ilmeisesti alkaa tila kaverilla olemaan vähissä tuolla. Ei ollu kuitenkaan vielä kiinnittyny, vaikka pää alespäin siellä jo onkin ja neuvolassa sanottiin et varmaankaan ei siitä enään käännykään.

Talkit ja muut täälläkin ostettu; mulla karkasi mopo taannoin kauppareissulla. Haalin innoissani kaiken maailman purkkia ja purnukkaa kärryyn. Lisäks ostin leluja, vaippoja, tutteja yms - ilmeisesti sitä alkaa olla tosiaan täpinöissään kun h-hetki lähestyy.

H-hetkestä puheenollen, jollakin tapaa en osaa olla hermostunut edes siitä, että uutisten mukaan Jorvin synnäri lamautuu kokonaan mikäli Tehyn irtisanoutumiset toteutuu ja mulla synnytys menee sinne saakka - mikä on ilmeisesti näin ensisynnyttäjällä ihan todennäköistäkin kun ei tartte mennä kuin sen 5 päivää yli. No, sit mennään kättärille tai naistenklinikalle varmaan. Varmaankin tulee olemaan ruuhkaista ja täyttä eikä saa perhehuonetta tms, mut pitää murehtia niitä sitten aikanaan. Kunhan nyt ei tarvitsisi tyyliin missään käytävällä synnyttää. NYT osaan olla onnellinen siitä, että mies aikoinaan vaatimalla vaati hankittavaksi vauvalle sen vakuutuksen. Jos jokin menee metsään niin päästään sit vakuutuksen piikkiin yksityiselle hoitoon. Mähän olin sillon vähän sitä vakuutusta vastaan kun olin sitä mieltä, että vauvat hoidetaan Suomessa joka tapauksessa ensiluokkaisen hyvin.

Joo, kai tässä pitäis koittaa mennä nukkumaan...

Mulla on pikkisen temppuillu tää netti... :kieh: Ja toiseks tää istuminen tässä koneella ei oo herkkua.Mua niin ärsyttää,ku mulla ei oo harmainta haisuakaan ton alaosaston tilanteesta.Tosiaan katottu viimeks viikoilla 19+jotain.Päivät menee todella vaihtelevasti,kuten myös yöt.Eilen alko jo pelottamaan synnytykseen lähteminen sen verran paljon,et nyt on sairaalaa varten tavarat pakattu.Ei muuten tarvinnu roikkua kuiteskaan pää alaspäin.Vielä ku sais sen maanantain kaupunki kierroksen tehtyä,ni sit tulkoon vaan.Kattokaa vaan roikun täällä viel käynnistys päivänaamunaki...

Vimpula ja hormoonihiiri 36+0

LiituraitaRuutupaita Sulla sitte pvä jo tiedossa, jännää :) Ja toivotaan nyt ettei mitään häikkää ollu ja saa sun vauvat viel vkon kasvaa mahassa :hug:

Mulla reilun tunnin päästä se oma polikäynti ja kai mäki sen eräpäivän sitte saan, mahtaako olla sama ku LiituraitaRuutupaidalla ja eiks Hillan tytöllä ole just tollon ens pe kans synttärit, vai muistanko nyt ihan väärin..

Jande Ihana lukee noi rauhallista ja postiivista tekstiä :)

Kyl mä ainakin varmaan jään kaipaa tätä mahaa, kun mä vähän luulen, ettei mulle enää toista kertaa tätä suoda. Vaikka onki ollu kaikkee häikkää niin silti..

Vimpula Todella outoo kun sulla ei tota alapään tilannetta ole katottu. Onks sulla nyt kuitenki tulossa lääkärineuvola vielä? :hug:

Mitäköhän emmammalle ja uudelle tulokaalle mahtaa kuulua..

Kaippa sitä tarvis aamupalaa syödä ja sellasta.. Tuun sit kertoo mikä tuomio ku tien..

:wave:

Sanna ja Nipsu 35+2

Huomenia!

Voih, tääl alkaa jo la:t varmistumaan joillekin. Onpa jännää!

Jande; Mie oon kans ihan 100% varma, että ikävä tätä masua tulee, sama oli esikostakin. Kun pääs siitä kauhistuksesta eroon, mikä tuli siitä kun näki ja tunsi massun synnytyksen jälkeen, niin sittenpä sitä köllykköö alkoi jo tulla ikävä. Paljon söpömpi se vauvamasu oli kuin se pullataikina :LOL:

Me saatiin eilen ostettua pari tuttia ja liivinsuojukset. Jee! Sekin on jo suuri saavutus..pitäis melkein etsiä se yks ketju missä oli se hankintalista..
Meillä on viel esikon ajoilta talkki ja joitain voiteita, pitää tietty katsoa et ne on vielä kunnollisia, ettei oo päiväykset menny tms.

Tänään mennään viimeseen ultraan, ja varmaan alaosaston tilanteen katsovat myös ja painoarviota. Pikkisen jännittää, kun viimeks sanoi ultraaja et näyttäis tulevan pienempi kuin esikko(4,5kg), et mitähän nyt sanoo.

En tähän hätään löytänyt, mitä lie tapahtunut vaikka koitin etsiä, tuosta Lokamasujen pinosta..vissiin jotain tosi ikävää, kun osaa ottivat. :'(
Ehkä parempi etten tiedäkään, ettei ehdi itsellä paniikki kasvaa..

Nitalle tsemppiä, toivotaan ettei oo myrkytys!
La:ta lähestyville kans tsempit! Ihanaa teil on sit jo nyytit sylissä :heart:

Nyt laittelee aamukahveja/puuroja, ja valmistautuu lähtöön..
M ja rv 36+6

Täällä huonosti nukuttu yö takana,. nousin 2 kertaa vessaan, eka jo 3 tunnin päästä, sit 2 tunnin päästä ja äsken soi kello ja herätti, piti soitella noita sokerirasitusaikoja ja aikastaa neuvolantädille aika, kun sijainen antoi vasta to, eli 1½ vkon välillä...sen takia kun siellä kysissä kävin, mut eihän ne siellä tehny muuta kuin sen ultran,. mikä lie idiootti on oli se sijainen :headwall:

mut kuitenkin tiistaina on aamulla sokerirasitus ja sit heti iltapäivällä on sitten neuvola, saan heti tulokset joista voi informoida kysiä jos niis on häikkää, kun käynnistelevät sitten jos niis häikkää...

Tänään sitten haravoimaan äitin piha, ja ehkä jopa veljen piha ja sit veljen puusaunaan, saa kunnon löylyt jos sais vaikka pari supistuksta aikaseksi... heittekeehän niitä suppareita tännekin, te joilla niitä ei vielä passais olla, mie voisin jo lähtä synnyttään :wave:

Liituraita: On varmasti hassua kun tietää jo päivän...mutta osaapa valmistautua ja saa kaiken valmiiksi

Perfekta ja hattivatti 37+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuM:
Huomenia!

En tähän hätään löytänyt, mitä lie tapahtunut vaikka koitin etsiä, tuosta Lokamasujen pinosta..vissiin jotain tosi ikävää, kun osaa ottivat. :'(
Ehkä parempi etten tiedäkään, ettei ehdi itsellä paniikki kasvaa..

M ja rv 36+6
Äh, olihan tuo tuolla Ennin viestissä jo...kamalaa, ei kellekään toivois tuota :'(
Kyllä siinä varmaan maailma hetkeks pysähtyis..

Sain nukuttua 8h putkeen ilman ainuttakaan katkoa! :D nyt vaan lonkkaa ja selkää pakottaa, mutta onneksi mieli sentään on virkeä, niin auttaa heti oloa! =)

Vimpula:on kyllä aika jännä ettei sulla oo tarkistettu tota tilannetta tässä myöhemmin. Toivottavasti kuitenkin pääset vielä lääkäriin :hug:

Liituraita:mahtaa olla jännä fiilis kun viikon päästä on tytöt sylissä :heart: :hug:

Sanna:oliko sulla öisin vatsa kipeä? mulla on nykysin myös. Varsinkin kun asentoa vaihtaa niin alamahaan sattuu ja kiristää. Aika nopeaan se kyllä helpottaa, mutta ikävältä tuntuu :/ Tuuhan kertomaan sitten kun sullakin on eräpäivä tiedossa :D Hatuista...mä löysin lindexiltä 50cm ulkohatun jostain ale-laarista ja sisko löysi cittarista samanmoisen...

nita:toivotaan ettei sulla nyt sitä raskausmyrkytystä ole! soita ihmeessä neuvolaan, vkoloppu on kuitenkin pitkä aika odotella :hug:

nimistä...meillä on ollut nimet valmiina jo juhannuksesta lähtien. Sulassa sovussa päätettiin ja meni kyllä ihmeen kivuttomasti ;)

(.) Eilen illalla lähdin ukon mukaan iltalenkille ja kylläpä teki hyvää! käveltiin hitaasti ja melkein tunti saatiin kulutettua aikaa, mutta tuli kyllä tarpeeseen. Loppumatkasta alko selkään sattua ja tuntu että jalka lähtee alta, mutta omin jaloin pääsin kuitenkin kotiin :whistle: Mulla on tota turvotusta nyt vaan enempi. Sukista jää heti syvät jäljet ihoon. Sormuskin on vielä sormessa ja lähtee pois, mutta pitäis varmaan ottaa se nyt hyvän sään aikaan pois. Sormet kuitenkin on jo aikamoiset nakit. En vaan osaa olla ilman sormusta... :ashamed:

Jos sitä lähtis aamupalalle vaikka... =)

H82 35+3

Ja nyt on kyllä pakko hehkuttaa,että tämä tyttö nukku kaheksan tuntia putkeen!!! Varmaan reilu kaks vuotta sitten oon viimeks nukkunu tollasen pätkän heräämättä =) Nyt on kyllä vähän pää sekasin mut ei se mitään.

Joo, lukasin sitten lehdestä et jos lakko tulee, enkä minä oo vielä synnyttäny (la 12. päivä) sitä lähetäänki sitten Kajaanin suuntaan :( Ihan sama tietty missä sen tekee, suunnilleen yhtä pitkä matka kun Kyssiinkin on, mut mut..Toisaalta ajattelen,ettei tää niin montaa päivää mee yli kun kuitenkin kolmas :heart:

Minä oon kans ajatellu, et kaikesta valituksesta huolimatta ikävä tätä mahaa joskus tulee. Tämä kun on meidän viimeinen lapsi, niin jotenkin haikeanahan tämän loppuajan kuitenkin odottaa. Kukas se sanoikaan, et taidetaan olla jonkin sortin masokisteja :kieh:

Nita; onko sulla ollu paineet koholla raskausaikana normaaliin verrattuna? Mulla oli esikoista odottaessa vähän sama tilanne kun sulla, mahd. myrkytystä seurattiin jo vkolta 25 alkaen , muttei mulle tullu muita oireita kun verenpaineen nousu. Pissa oli myös aina puhdas. Päänsärky oli jokapäivänen vieras, eikä paineita tietty ainakaan laskenu se et ite jännäs koko ajan et mitä tää on :( Äitiyskorttiin merkattiin sit, et raskaudenajan verenpainetauti. Sitten toista kun aloin odottaa, sain seurata kotona paineita, niin ne oli aina paljon alhasemmat kun neuvolassa. Eikä mitään enää onneks tullu. Toivotaan et sullakaan ei tulis muita oireita, ettei ois myrkytys :hug: Ihan tarpeeks siinä päänsäryssä on kestämistä, kun ei siihen lääkkeetkään taida auttaa.

Joo. Taidan alkaa tehdä jotain tosi hyödyllistä, esim. siivoomaan, kun tätä virtaa nyt riittää :LOL:

Krista ja pikkunen 36 + 4

Hehe, mä liityn kristan ja HE82:n seuraan: minäkin nukuin viimeyön putkeen! Aikasta hyvät fiilikset on tähän aamuun heräillä. =)

Kyllä minullakin massua tulee vielä ikävä. Vaikka kolotuksia yms se on aiheuttanut, on se myös kasvattanut mua äitiyteen ja tulevaan. :heart: Tulee se olemaan outoa, kun sitä ei yhtäkkiä tuossa edessä olekaan. Toisaalta, silloin on sitten jo muut asiat mietittävänä. ;) Ja mitä enemmän se masu tuossa on kasvanut, sitä konkreettisemmiksi ne tulevat muutokset on tuolle miehellekin tulleet. Nykyisin se on kokoajan auttamassa liikkumisessa, kysymässä tarvitsenko apua yms. On se vaan herttainen. :heart:

Niin niitä syntymispäiviä alkaa yhdelle jos toisellekin tippua. On se kyllä jännää. :) Mulla ei ole vielä minkäänlaisia tuntemuksia siitä, että kaverilla olisi millääntavoin tarve tulla ulos vielä vähään aikaan. Mutta viimesiähän tässä aletaan viedä, ne olotilat voi muuttua äkkiäkin...

nitalle jaksamisia pääkipujen kanssa. :hug: Soita tänään sinne neuvolaan, muuten tulee pitkä viikonloppu...

Täytyy tästä siirtyä miettimään mitä tälle päivälle keksisi. Mukavaa, kun on perjantai ja viikonloppu edessä. :)

mussu & pulla 35+0

Liituraita: Mulla sama tilanne, sektio jännittää.. oisin kai yrittäny alakautta, mut kun kuvasivat lantion niin mitat ei riittänytkään :/
sain kans sen eräpäivän....1.marraskuuta. en usko et menee sinne asti, sen verran tuolla kohdunsuulla tuntuu kipuja. Ja olo ihan rampa. Kyselin tuosta päivästä kun oon tosi pieni eli n. 155 cm ja olo tukala ja vauvatki hyvänkokosia, mut tuonne sen lääkäri vasta lupasi...

Sanna-78:joo, se on vkoa 38, mut 37 on täynnä mitä lekurit laskee... =)

Nyt on pölytkin pyyhittynä ja taitaa olla ainoastaan hattivatin muksaisut mitkä tuntuu alhaalla...ei sitten supistuksen supistusta :kieh: :kieh: voi vide sentään no tässä lähetään mummulaan haravoimaan ja kanervia laittelemaan...kaukalonkin otan mukaan ja kokeilen et miten noi istuimet sais järkevästä autoon, kun pitäis toinen reunapaikka jättää vapaaksi...jos ei onnaa niin pitää sitten aina nostaa tuo pojan istuin edestä, ja sitten sinne keskelle mennä istumaan miun isän...(yhteinen auto, monet murheet :whistle: )

Meillä kun on se gracon logico s, siin on se telakka, niin sitä ei kehtais siirrellä sitten eessuntaas...mut nyt haukkaamaan jotain ja sitten pihatalkoisiin :wave:

Perfekta ja hattivatti 37+2

HE82 Juu mulla öisin mahaan sattuu, viime yönä ei kyl niin pahasti ku parina edellisenä ja kyl se sit menee ohi aamulla ku nousee sängystä. En tie mikä on..

Punktio otettiin ja lääkäri soittaa maanataina ja sitte tietää mitä jatkossa. Sektioaikaa ei kuulemma pystyy varaa ku 4 pvää etukäteen et jos keukot on kypsät niin sektio on sit ens ke tai to. Jos ei niin meen äippäpolille ke tai to ku lapsivettä on vähän mut kuitenkin kuulemma riittävästi.

Nipsu paino n. 2600g ja on kuulemma hirveen siro, vastaa vkoja 35+0 ja mulla tänään 35+2 et ihan normi kokoinen kuitenkii on.. Kohtu on kuulemma kauheen alhaalla.. Eli enpä nyt ole edelleenkään yhtään sen viisaampi asiassa. Jos sit taas maanantaina..

Mulla menee ihan totaalisesti hermot, soitin äsken PAMiin, kun sinne kuulun, kun olen palkkaa saanu vajaa 1/3 kk-palkasta vaikka olis melk. koko kk:n palkka pitäny tulla. Työnantaja koittaa taas kerran kiertää niin paljon liiton sääntöjä.. Joudun nyt sit sen takia lähtee tänään kaupungille selvittää tätä asiaa, PRKL.. Työnantaja on vaan päättäny ettei maksa mulle sairasloma-ajalta palkkaa vaikka pakko on. Soitin tonne PAMiin ja sanoin mikä meillä on käytäntö töissä niin sano vaan et jaahas, et juttu tulee. Kiva vaan ku kaikki laskut pitäs maksaa viim. ma ja ei ole rahaa.. Noh, onneks kuuluu liittoon ja liiton asianajaja on ilmanen.. Mut kiinnostaa niin hemmetisti alkaa tällastakin tässä nyt hoitaa.. Ja pakko pyytää äitiltä rahat laskuihin kun mistäs sen tietää koska ton lopun palkan saa.. Niin ja mulle piti talvilomaki maksaa nyt vaan eipä ole maksettu..

Jos menis aamukahvit juomaan ja soittas hetkenpäästä töihin et onks palkkakuitit jo tullu..

S ja N 35+2

Ja neuvolakuulumisia!

RR 96/71
Paino -300g
Sf 36cm :eek:
Vauvan syke 130

Maha on kuulemma tipahtanut jo aivan alas ja vauvan pää on niin alhaalla, kuin voi olla. Sanoi, että vauva voi jo ihan vapaasti syntyä, viikkoja kuitenkin jo pian 38 täynnä.

Talkista joku kyseli.. Mä en ole ikinä käyttänyt talkkia.. Perunajauhoja olen laittanut pieneen rasiaan ja ajaa aivan saman asia. Rasvoista ainut, mitä olen käyttänyt on sinkkivoide ja se on kyl hyvä jos esim vaippaihottumaa ym.

Kävin äsken neuvolareissulla ostamassa valmiiksi vaippapaketin ja paketillisen tuttelia varuiksi kaappiin. On nyt sit kai kaikki valmiina (?) :/ Sänky saadaan viikon päästä..

Mut nyt tekemään pannaritaikina turpoomaan ja hakemaan muksut hoidosta.

Ellu 37+4

Yhteistyössä