*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Huomenta!

Paljon onnea emmamma!!!!

Ihan pikaseen tulin käymään..Silmät ristissä, yöunet jääny taas aika miniin. Tyttö kampes ittensä meidän väliin jossain vaiheessa ja sitten se potkiminen ja kieriminen alko :/
Muutenkaan toi nukkuminen ei enää öisin oikein luonnista mutta päivällä kyllä nukuttais kun ei voi nukkua |O

Eilen oli eka ja vika neuvolalääkäri, ja olihan hieman muutosta tapahtunu..auennu 1 cm mutta kanavaa jäljellä vielä 3cm, hieman pehminny.
Odottelin sitten koko päivän koska neuvolantäti soittaa ultra-ajasta. Lääkäri oli heti sitä mieltä että on mentävä tekemään painoarvio sinne, kun maha kasvaa niin hurjasti ja oma paino kumminkin miinuksella koko ajan. No, jos tänään soittais..Toivottavasti vaan ei mikään jättiläinen oo tulossa :whistle:

Mulla alkais tänään siivousurakka, verhot puuttuu ikkunoista vaikka pesusta on jo aikaa :whistle:
Lattiat tarvis luututa oikein kunnolla ja järjestellä tytön huone ja meidän makuuhuone uuteen uskoon. Pientä vaatettakin tarvis jo valmiiks pestä odottelemaan. Mutta ku sais aikaseks alottaa!!!!!!!!!!

|O Huomenta |O

Olishan se nyt liikaa ollu, et olis kahtenä yönä peräkkäin oikeen kunnolla saanu nukuttua.. Noh, nukuin mä nyt melko hyvin kuitenkin, mut heti ku vaihto asentoo tai joutu nousee vessaan niin alko mahaa sattuu..

HelmenTyttö Eipä ole mullakaan mies ollu neuvolassa mukana, mitäs se siellä. Ultrissa kyllä joo.. En sit tie onks toi neuvolatäti kaikile tollanen..

Se täti on myös sellanen, ku sille on soittanu niin alkuunsa ainaki puhu puhelimesssa ku jollei vähä-älyselle. Ehkä se on tottunu vääntää kaiken rautalangasta ja puhuu kirjakieltä puhelimessa ,ku tuntuu et mä olen ainoo suomalainen tuolla neuvolassa.. Toi neuvola ku on sellasella alueella missä asuu suurinosa Turussa asuvista ulkomaalaisista.. Mua muutenki aina yököttää mennä sinne.. Me asutaa hyvällä alueella ja sit tästä joutuu menee tonne ei niin hyvälle alueelle neuvolaan..

Taas meni neuvolavalitukseks, soriiii......

Tänään meen laitattaa kynnet, ajattelin pitää nää jatkossakin nää geelit oman kynnen päällä, kun ei ole terävät eivätkä raavi niin ei tuu vauvaakaan sitte vahingossa raavittua. Ehkä olen sit turhamainen, mut ku reilun vuoden ollu putkeen nää niin ei osaa luopuu ja on kokoajan kädet sitte siistin näköiset.. Töitä varten nää alunperin laitettu ku tuntu et töissä menee kokoajan kynnet poikki jne..

Sitte tänään tai huomenna haen töistä värin ja vetäsen ton tyven piiloon niin ei tarvii sit sitäkään hetkeen miettiä..

Mut jospa mä menisin nyt valittamasta ja tekee aamupalaa :wave:

Sanna ja Nipsu 35+0

Huomenta päivää!

Taikka on kyllä väärin sanoa tässä vaiheessa huomenta kun on viidestä lähtien sängyssä pyörinyt....muutenkin niin huono yö takana ettei mitään rajaa! Illalla menin ihan normaalisti ennen puolta yötä nukkumaan ja siinä sitten miekkosen kanssa hieman harrastettiin ja sitten nuggumaan.
Kunnes heräsin yöllä suppariin ja katsahdin kelloa...02.18...supparit alkoikin sitten tulla suoraan 10min välein. Ajattelin jo jossakin vaiheessa,että herätän miehenkin,mutta onnekseni sitten kuitenkin supparit hyytyivät pois. Tunnin niitä kesti.
Oon sitten nukahtanut itsekin ja vartin yli viis heräsin taas ja sen jälkeen seitsemään asti nukkunut vain ihan koiranunta.
Saattaa tänään olla päikkärit enemän kuin tarpeelliset itsellekin.
Onnekseni mies lähti juuri lasten kanssa uimaan niin pääsen tässä rauhassa käymään itsekseni suihkussa ja olla hetkosen ainakin hötkyämättä mihinkään suuntaan, illalla mies onkin taas töissä niin on kaikki hommat sitten miula taas hoidettavana.
En kyllä todellakaan jaksa näillä tuntemuksilla uskoa,että Jaska kestää matkassani tuohon laskettuun asti.
Josko edes siihen aikaisempaan laskettuun aikaan.....

Minny ja Jaska34+2 (tai 36+2) poistuu suihkuun

|O Kylläpä on taaaas niiin huonosti nukuttu yö takana |O

Eilen kävin neuvolassa:
paineet 119/74
hb 125
sf-mitta 34
painoa tullut tähän mennessä 12kg
rt
sydän jumpsutti (meillä ei koskaan ole sen tarkemmin sykettä laskettu)

Tämän syksyn eka flunssa iski ekaa kertaa ja olokin on sen mukainen :snotty:
Eilen sain vaunut,kun kävin tutulta ostamassa 3v vanhat emmaljungat. Vielä,kun tuon pinniksen kasais ja kävisi imetysliivit ostamassa, niin ois aikalailla kaikki kasassa vauvaa varten =)
Kahdella aikaisemmalla lapsella en ole käyttänyt ä-pakkausen laatikkoa sänkynä, mutta nyt meinasin sen petata tuonne pinnikseen.

lumi*+masukki 37+5

Huomenta!

Eilen tuli lääkärissä sitten käytyä ja poskiontelontulehdushan se sit oli ja antibiootin sain. Jospa tää koko tauti nyt talttuis tuolla kuurilla.

Mä alan olla kans jo kypsä tähän mahaan. Sais kyl jo tulla laitokselle lähtö. Viikkojakin on jo kivasti, mut kaks ensimmäistä on syntynyt yliaikaisina eli oletan et taitaa tääkin sit mennä samaa rataa |O Ois jo niin ihana laittaa OMAT vaatteet päälle! :'(

Mä menen kahvin juontiin ja jännittelemään.. puolen tunnin päästä pitäis tulla uus sohva kotiovelle :D Eilis ilta meni miehen kanssa työhuoneen ja olohuoneen järjestyksiä vaihdellen, että saadaan uudelle sohvalle kunnon paikka. Nyt sit.. oi.. tätä on kauan odotettu =)

Ellu 37+2

Huomenia
Onko teillä muilla lapaluiden välistä aamulla selkä ihan jumissa?
Täällä on ja en tiiä mikä siihen auttaisi, tyynyt on jo masun ja selän takana, mutta ei tunnu auttavan, jalkojen välissä en osaa pitää kun se alkaa sitten lonkkaan käymään :kieh: :kieh:

Huomenna ois sitten se kokoarvioultra kyssissä...saas nähdä minkälaisen "vonkaleen" ne arvioi tulevaksi...
meinasin kun tänään tuli ne "kriittiset" 37 viikkoa täyteen et jos alkais vaikka itseensä rasittelemaan, et jos vaikka syntymään alkais...
olo alkaa nimittäis olla aika tukala jo...mut vaaveli ei oo kiinnittynyt...
ainakaan miusta, kun masu ei oo tipahtanut, no huomennahan se selviää...:heart:

miteköhän nope lähtö sitä loppuje lopuksi tulee...viimisessä lääkärissä oli paikat puolikovat, sisäsuu kiinni, mut ulkosuu sormelle auki...oispa sen verran auennu et lääkäri vois huomenna noita kalvoja pyöritellä...jos vaikka lähtis sillä tulemaan... :whistle: sattuu perkeleesti, mut sitähän se tää raskaus on, kipua ja rakkautta...

ollaanko me masokisteja naiset kun halutaan raskaaksi ja kaiken maailman kipuja koetaan ja ne kivut sitten yleensä huipentuu synnytykseen, jota kukanenkin odottaa kuin kuuta nousevaa :kieh: :LOL: :whistle:

joo no vähillä unilla ei paljoa järki päätä palele :LOL:

Perfekta ja hattivatti 37+0 :heart:

elämää ei ole taas miulla...

iskeekö teillä muilla väsy tunti-kax keräämisen jälkeen?? mulla nyt iskeny varmaan viikon verran taas ja henkee ahistaa...huomaa että massu ei ole tipahtanut...välillä oikeen meinaa kunnolla ahistaa kun tuntuu et pökrää kun seisoo...ei hauskaa ei, vielä ois 3-5 viikkoa aikaa kyllästyä tähän olotilaan enemmän...toivottavasti tipahtais ja syntyis pian :kieh:

Täällä poikkeava yö teihin muihin verrattuna. Nukun hyvin, vaikka heräilenkin vähän väliä, mutta saan sitten uudelleen unenpäästä kiinni. Laskeskelin että nukun sellaset 10h yössä :whistle:
mutta mutta.... muilla taitaa nuo viikotkin olla jo sen verran pitemmällä, että eiköhän se mullakin edessä ole tuo pyöriminen ja valveilla olo.

Kaikille kuitenkin vielä jaksamista mahojen ja väsymyksen kanssa.

viikot ne vaan humpsahtelee, vaikka täytyy kyllä sanoa, että työssä ollessa ne oikein kiiti eteenpäin. Nyt kun on kotosalla, niin en oikein keksi tekemistä. tai keksin, mutta olen tosi saamaton.
Nyt on kuitenkin vauvanvaateet pesty ja silitetty. Nyt vaan pohdin tarttenko vielä jotain vaatetta vai? Aattelin, että josko sinne jouluun pärjää, kun voi olla että sielä sitten tulee vaaville kaikenlaista... :xmas:
laskin että mulla on nyt 8 paita-housu-paria 56-62cm. riittääkö se vai pitäskö jotain lisätä. Niin ja mietin, että pitäskö olla jotain lämpimämpääkin vaatetta kun noi on nyt noita bodyja ja potkareita, e ttä on aikas ohuita. Viisaat kertokaahan!!!!

Särkeekö muilla sormien niveliä varsinkin aamuisin. Ja aamuisin sormet ihan tunnottomat???

Ellu: hyvä että vaiva löyty ja oikea apu siihen. Elämä varmasti helpottuu.
Perfekta: Ei ole kyllä täällä lapaluiden väli kipeytynyt. Itse muuten myttään peiton tonne jalkojen väliin, niin ei ole niin korkea, mutta helpottaa.
Minny: Olipa yö. Mä olisin kyllä miehen jo paniikissa herättänyt, mutta sulla taitaa olla tota kokemuksen tuomaa malttia.
Sasu: Mitkä on tuntemukset? Onko supistuksia tai muuta merkkiä lähetyvästä synnytyksestä?

Nyt siivoamaan... niin ku musta tuntuu että joka päisä sais olla siivoamassa... Plääh

:kieh:

Enni ja JalMari 34+1 (olen niin kade teidän joidenkin viikoilla :ashamed: )

Enni Täällä kans tuota sormien kipuilua esiintyy. Turvotusta ei hirveemmin mut käden saaminen nyrkkiin sattuu ja just varsinkin aamuisin.

Perfekta Miulle on nyt äitiyslomalla muotoutunu uusi rytmi. Herään aamulla 6-6.30 kun miehen kello soi, valvon n. 8-8.30 ja nukun sit pari-kolme tuntia...

Tää päivä menee kyllä ihan kansanterveydelle, yhtään jos jotain yrittää tehdä niin hirvee tunne alaosastolla - liekö etsii veturi edelleen paikkaansa kun ei ollu eilen vielä kiinnittynyt.

Taas on touhuiluja riittänyt.
Mies halusi itse vaihtaa oman rakentelemansa auton farmariin. Sanoinkin hälle, että siinä nyt meni sinun nuoruus. Kohta olet isä ja tuon "ralliautonki" vaihdoit pois. Se on ollu miehellä 4-vuotta ja itse rakentamana se oli aika kiintynyt siihen. Ei sen auton kyytiin ois kyllä koskaan voinu vauvaa laittaakaan, kun sen pörinät oli jo niin kovat ja lisäksi ei varmaan mikään turvallisin vaihtoehto. No minun ajopeli on toistaiseksi pysynyt pihassa, mutta vaihtoon tai myyntiin sekin jossakin vaiheessa menee.

Nyt olen touhunnut paljon kotona ja tuo "uusi" autokin piti eilen siivota oikein perusteellisesti. Tänään ajattelin kukkamullat vaihtaa, kun ostin uusia ja isompia kukkaruukkuja kukille. Mullan vaihdon jälkeen pääsevät kukat suihkuun.

Lapseveden tihkumisesta: Itse kyselin sitä juuri neuvolassa. Terkkari sanoi ettei se vois tihkua, vaan tulis kerralla, kun tulee. Kyselin että huomaako sen sitten, kun joudun pissalla ramppaamaan usein, että jos tulee siinä samalla pönttöön. Siihen sanoi että kyllä sen huomaa, että sitä tulee kyllä sen verran paljon. On kuulemma kirkkaan väristä, että väristä ei ehkä huomaa ja ei ehkä haisekaan mitenkään. No täytyy vain luottaa että kun se menee, sen tietää..

Saunomisesta: Itse viihdyn oikein hyvin saunassa ja saunon usein. Ei ole tehnyt koskaan pahaa, vaan oikein nauttii kun saa jalat suoristaa lauteille lämpimään ja vaan istuskella siellä. Ja jospa se antaisi jonkin moisen sysäyksen tuolle Vaaville ja se päättäis syntyä.

Viime neuvolassa mahan koko on pienentynyt jo 1,5 cm, syynä vauvan laskeutuminen lantioon. Paino oli tippunut 400g, jota terkkari päivitteli, kun pitäs vissiin nousta mieluummin. Hempparit oli pompsahtaneet ylös 111:sta 129:een. Liekö syynä se ahkera maksan syöminen, johon terkkari antoi luvan. Nyt kyllä naureskeli että luvanko hän siihen oli antanut ja päivitteli sitä. Muutenki olen jo pikkusen maistellut kiellettyjä ruokia. mm hörpsyjä miehen Ed-pullosta ja tuorejuustoa lähinnä. En tiedä kuinka loppuun asti niitä tulisi välttää ja tarviiko imettäessä vielä huomioida.

No mutta eipä tänne ihmeempiä kuulu vieläkään..
Tsemppiä jokaiselle..!

Manta ja Vaavi 37+4

Täälläkin yksi huonosti nukuttu yö takana - taas! Syynä oli kyllä tuo tytteli, joka pyöri ja itkeskeli unissaan, pahoja unia näki vissiin. No joo, tähän yövalvontaan alkaa tottua. Mulla väsy iskee sit aina tähän iltapäivä yhden ja kolmen väliin. Joskus tuntuu et vois istualleen nukahtaa, mut kun tuo tyttö ei nuku enää päikkäreitä (2 vee huom!) vaikka kuin yrittäis |O

Mulla on muuten hauska väli nyt neuvolakäynneissä. Ens tiistaina ois viimeinen ultra, eli siis pelkkä lääkäri, ja sit vasta viikon päästä taas neuvola.
Ja edellinen neuvola oli toista viikkoo sitten..Täällä siis kerrat harvenee loppua kohden :kieh: Ei tosin, laski vissiin neukkatäti väärin käyntivälin. No, kunhan itte liikkeet tuntee ja voinnissa ei muutoksia, niin eiköhän se mene yks pitempikin väli.

Lapsiveden tihkumisesta on ollu juttua: Mulla kyllä esikoisesta alko vedet tihkua reilu viikko ennen synnytystä. Oli saanu potkastua tonne ylös pienen reiän josta sit vesi tihku, ainakin lääkäri selitti asian niin. Huomasin sen siitä, et housut oli aina märät niinku ois pissat tirahtanu :eek: Muuten en ois tienny et on lapsivettä, ennenku ottivat siitä sen näytteen. Tokasta meni sit vedet reilummin, mut ei kerralla siitäkään. Mut silleen kuiteskin, et yöside ei tuntia pitempään pitäny. No, laitokselle olin sit jo menossa..

Ja saunomisesta, minä käyn ihan normaalisti, paitsi en ehkä niin pitkään pysty löylyissä istuun kun alkaa tulla huono olo.

Tuli muuten mieleen, et aikooko joku sit (joka osaa, heh, minä en ainakaan :ashamed: ) kun meitä marraskuisia on poksahtanu enemmän, perustaa tonne vauvapuolelle oman ketjun? Kun näyttää siellä olevan muillakin syntyneillä aina omat ketjunsa..Tajuskohan kukaan tätä kysymystä :(

Iltapäiväkaffen aika

Krista ja pikkunen 36 + 2

Ja kuinkakohan moni muu juuri synnärillä kääröä pyykää... :) Onnea heille!

Perfekta, minulla ainakin on lapaluiden välit kipeytyneet. On olleet jumissa jo useamman viikon. Mies kun niitä hieroo, niin ihanasti rutisee :kieh: ihan kimpussa kaikki lihakset muutenkin selässä.

Enni, mä oon kans miettiny että riittääköhän meidän vaatekerrat pienokaiselle.. en oo laskenu paljonko meillä on noita vaatteita mutta oliskohan joku kymmenkunta bodya ja saman verran potkareita/sukkahousuja.. Muutamat päällysvaatteetki on, mutta ne on jo vähä isompaa kokoa eli 56 tai 60.

Minä oon kans kyllästynyt niin tähän mahaani jo. Kerta kaikkisen ärsyttävää. Ja sitten ku mulla on tilanne semmonen, että vaavihan on ollu laskeutuneena jo viikolta 26 alkaen, eli pää on ollut koko ajan ihan tuolla häpyluun kohalla, mutta pylly kuitenkin kiehnää ihan tossa kylkiluissa ja rintakaaressa kiinni.. neuvolatäti meinaski että tulossa joko pitkä kaveri, tai sitten mä vaan oon niin lyhyt keskivartaloltani, jotta kaveri ei pahemmin pääse muuten siellä olemaan.. tiedä häntä sitte. Mieheni on ollut tosiaan 56cm pitkä syntyessään, että sikäli vähän arveluttaa :D

Isovanhemmista oli kirjoteltu.. Mun äidille tämä meidän lapsonen on, hmm.. 18. lapsenlapsi jotta sikäli sieltä suunnalta hössötykseltä vältytään :D Ja välimatkaaki on semmonen rapiat 500km. Mieheni vanhemmille tämä on eka, ja kovasti ovatkin jo suunnitelleet että pörhäyttävät lentäen paikalle heti ku nappula vaan maailmaan saapuu. Sieltä puolelta siis ollaan innokkaita, onneksi välimatkaa kuitenkin yli 600km.

Mä oon ollu nyt jotenki ihan hyperväsyny koko ajan.. unta siis riittäs niin kauan ku vaan jaksais sängyssä maata. Viime yöltä tais kerääntyä 13 tuntia plakkariin ja VAIN kolmella vessareissulla :) Mutta mulla tää on erittäin kausiluontoista, oon kyllä kärsiny niistä unettomista öistä ihan tarpeeksi ja tuun varmasti kärsimään edelleenki!

Meillä ei ole omaa saunaa, mutta oon nyt ruennu käymään noissa taloyhtiön lenkkisaunoissa (niissä kun ei kukaan muu varmaan käy niin saa ihan rauhassa saunoa :D ) just sen takia että jos pistäis vähän hommiin vauhtia. Tuolla olis muuten yks mattoki parast aikaa likoamassa, jotta sen vois juuriharjalla puhtaaksi porstata, jos sekin sais vauhtia aikaseksi :)

Mutta lähdenpä tästä "aamupalan" laittoon.. tänään alko muuten äitiysloma :wave:

edla 34+6

(.) Tulipa sitten kiva yllätys Kelalta. Ovat laskeneet äitiyspäivärahan minimiksi minulle, vaikka kesällä olin töissä ja tienasinkin hyvin, minkä perusteella olisin saanut paremman äippärahan kuin tuon minimin. On kyllä V-käyrä niin korkeella että! |O |O :( Mut tässä maassa on näköjään synti olla opiskelija!

vihanen kyyhkynen ja vaavi 34+6

Heips!

Kelläs se oli paino laskenut neuvolassa? Mulla oli sit noussut sinunki edestä, oli tullut 1,3kg/vk! Voi järkytys..mut sitä ennen ei ollutkaan tullut yhtään, et kaipa se vähän tasottaa..

Muutenki kaikki oli hyvin, verenpaineet ja pissat, hemppaa ei ees mitannu kun viimeks oli niin hyvä.
Ei sanonut mitään tuosta laskeutumisesta, mut ei taida olla viel, melko ylhäällä tuntuu viel. Hyvin alkoi ainaki masukki mylläämään kun täti kokeili masua :)

Mulla ei oo vielä tullut kyllästymistä masuun, ehkä just siksi kun on ilman sen pahempia kremppoja selvinnyt. Tosin alkaa jonkin verran olla ikävä entisiä vaatteita. Etenkin housuja, paidat nyt monet menee tässäkin tilassa.

Yötkin menee ihan kivasti, ei oo tarvinnut nyt viime öinä ees veskiin nousta, kuvasta aamulla. Kääntymiseen menee aikaa, mut kipuja ei siltikään oo.

Miekin aattelin että kunhan tässä nyt jonkin aikaa mennään, niin alan vähän enempi rasittaa itteeni, jos vaikka tulis lähtö ilman käynnistelyjä.

Jotai hyvää tekee mieli koko ajan..pitänee lähtee kattelee js sais jotain leivottuu.. :p
M ja rv 36+4

rr: 125/84
liikkeet:++
syke:145
painonnousu: 1867g/vko! :eek: olin ihan järkyttynyt, koska en ole juurikaan mitään hyvää syönyt. Turvotusta kuitenkin löytyy, joten johtuu suurimmaksi osaksi siitä :whistle:
sf:30cm
tarjonta:pt?

Terveydenhoitaja ei osannut sanoa miten päin vauva tuolla pötköttelee :eek: Sanoi vaan, että tod.näk. on vielä perätilassa, mutta kuitenkin oli tuntevinaan jalat kyljessä. Päätä ei kuitenkaan alempaa löytänyt ja arveli että vois ollakin kääntynyt oikein päin, mutta pää olis vaan niin alhaalla ja syvällä ettei siksi tunne sitä...hyvin sekava sepustus siis. Onneksi pääsen ensi viikolla sinne ultraan, niin siellähän se sitten selviää ja käännetään jos väärin päin vielä on.

Mulla on todella huonosti nukuttu yö takana, heräsin klo 4.00. menin puolen yön paikkeilla nukkumaan ja ennen kun heräsin lopullisesti tolloin neljältä, niin ehdin käymään vessassakin kahteen otteeseen! |O vähän nyt väsyttää, mutta en saa nukutuksi :whistle: onneksi ei tarvii lähteä mihinkään. Mulla on toi selkä/lonkka todella kipeä, joten senkään takia ei nukkumisesta tullut mitään. kävely on lähes mahdotonta ja oleminen yleensäkin. Oikea kylki on melkein koko ajan krampissa ja jalka on kipeä lonkasta varpaisiin asti...terkan mielestä on iskiasta, joten en huolestu siitä sen enempää. Ottaa vaan päähän kun koko ajan sattuu niin paljon eikä mitenkään päin voi olla tai mitään tehdä |O :kieh:

tulipahan taas valitettua...Sori!

H82 35+1

Mä viettelen nykyisin niin laiskoja päiviä, että itseäkin hävettää... Esim tänään koko aamupäivänä ainut mitä sain aikaiseksi oli tiskikaapin tyhjennys, en tiedä mihin se aika muuten meni! :whistle: Joopajoo...

Mutta oltiin tänään siellä synnäriin tutustumisessa. Ihan hyvä fiilis siitä jäi, oli kiva nähdä paikkoja jne. :) Tosin Tehyn irtisanoutumisiin ei saatu mitään vastauksia, kätilöllä ei yksinkertaisesti ollut mitään konkreettista mitä kertoa. Lisää informaatiota odottavat siis yhtälailla me kuin hekin. Mutta kovin vakuutteli, että no worries, Naistenklinikan pitäisi olla viimeisiä paikkoja, joka seisahtaa niin täysin... Mutta tuota juttua en ala nyt enempää vatvoa, tulee niin huono olo vaan... :ashamed:

Mulla oli maanantain neuvolakäynnillä tuo vaavin asennon määritys vähän samaa kun HE82:lla. Lopputulemana neuvolatäti epäili, että pää on edelleen alhaalla, mutta ei ihan 100% varma siitä ollut. :| Normaalia kovempaa liikehdintää massussa on ollut tässä viikon-pari, joten pelkään kokoajan, että muljahtaa vielä "väärinpäin". Toivottavasti ei. Ensiviikolla on lääkärineuvola, niin jos siellä saisi selvyyttä tuohon asentoonkin. Muutenkin odotan ihan mielenkiinnolla lääkärikäyntiä, edellisestä kun on jo taas aikaa...

Ei mulla tälläerää mitään asiaa ole. Menen muualle lorvimaan.

mussu & pulla 34+5

Voinen liittyä samaan valitustulvaan, jota muillakin on. Olen totaalisen kyllästynyt masuun. Kolmena peräkkäisenä iltana kun pitäis mennä nukkumaan, masu kovettuu aivan kivikovaksi ja siihen sattuu ihan kiitettävän paljon. Vessassa saa rampata tunnin välein eli parhaillaan 6-7 kertaa yössä. Ja maha on koko yön ihan kova. Huvittavinta on se, että vauva on vielä todella ylhäällä, niin mähän saan asua vessassa kun se laskeutuu alas. Mieskin oli viime yönä ihan hämmennyksissä kun mä vaan pyörin sängyssä ja ravasin veskissä. Kova paineen tunne on oikean rinnan alla ja vastaavalla puolella selässä lapaluun kohdalla. Istuminen tekee tuskaa, kun vaavi on niin ylhäällä.

Ai niin, unohdin melkein, onnittelut Emmammalle :flower:
Voi kun pääsisi itsekin jo jakaantumaan. Täytynee minunkin ruveta siivoamaan, kun aamulla sain imurin pois kaapista ja koko päivän olen sen yli pomppinut, niin jos nyt viimein sitten siivoais. Ehkäpä rasitus jouduttaisi synnytystä tai sitten sitä tulee vaan paljon kipeemmäksi.

viikuna ja nuppu 36+6

piti kysyä, kun meillä on pinnasänkyyn Ikeasta ostettu patja, jonka toinen puoli on sileä ja toinen "aaltomainen". Kumpi puoli pitää laittaa alkuun vauvaa vasten? Oon sen jostain joskus lukenut, mutta kun en nyt millään muista että mistä ja miten se meni... :whistle:

Missä vaiheessa ootte muuten ajatellut pedata vauvan pedin valmiiksi? =)

Tervehdys täältäkin!!

Neuvolassa tuli eilen käytyä ja paino oli noussut 200g/vk eli nyt tullut 5,4kg (olisi saanut tulla enemmänkin, mutta kerkeehän sitä), rt (pää aika alhaalla), paineet korkeella 135/90, pissa puhdas, hemppaa ei mitattu, turvotus ++, liikkeet ++. Maha ei kyllä yhtään laskenut ja sen kyllä mitasta huomasi sf33!!!! Tosin kaveri oli pylly pystyssä mittauksen ajan, joten osaksi mitta siitä.

Yöt vaihtelevia välillä nukutaan ja välillä kukutaan. Selkä ihan kiitettävän kipeä ja kunnon vihlasuja masussa. Soittelen varmaan ensi viikolla tonne synnärille jos tsekkaisivat että kaikki on Ok.

Lapsiveden tihkumisesta.... kyllä mulla ainakin tihkui sitä vettä, kun kalvot puhkesivat kanssa ylhäältä. Ja väriäkin mulla oli lapsivedessä jo mukana, eli oli vihertävää, minkä vuoksi laitettiin tipalla synnytys käyntiin (tosin oli jo kaksi viikkoa yliaikainen tää meidän esikoinen).

Huh, amme saatiin hankittua ja huomenna olisi tarkoitus kävästä patja ostoksilla, että saisi sen kehdon vihdoin ja viimein valmiiksi. Muutoin onkin kaikki jo kondiksessa ja saa alkaa rentoutumaan ja odottelemaan kaveria saapuvaksi.

Unistakin täällä puhuttiin ..... tossa toissa yönä näin unta että olin käväsemässä ultrassa ja lääkäri kysyi "kumpi nimi me annetaan kaverille antti vai pekka? " "Häh" kysyin "saadaanko me poika? " "Ai ette tiennytkään että poikaa odotatte, ihan selvä pilihän täällä näkyy" ..... et saas nähdä kumpi kaveri on tyttö vai poika :LOL: =) Itsellä ei mitään tuntemuksia siitä.

Tehyn lakosta: mun pitäsii kaiken järjen mukaan ehtiä synnyttämään ennen niitä irtisanoutumisia, mutta tietty toivon ettei noin koviin otteisiin tarttisi käydä, kuitenkin potilaat siinä aina viimeksi kärsii. Vaikee homma kun tahtoo että sairaanhoitajat saisivat palkkaansa korotettua. No joo mutta ei puututa tähän tään enempiä.

Niin juu ja olo on täällä kuin höyryveturilla. Hirvee puuskutus koko ajan :snotty: . Mahan tilanvietävyyttä ei tajua kun törmäilee koko ajan johonkin.

viivin ja kaveri 37+6

Muillakin tuntuu kovasti paljon olleen rikkonaisia öitä, jaksamisia ihan jokaiselle!!!

Jokos muuten teille kerroin,että miun neuvolantätikin oli sitä
mieltä,että saattais tuo miun aikaisempi la kuitenkin pitää paikkansa.
Jaska kuitenkin ollut mittojensa mukaan jokaisessa ultrassa
aina kalenteri viikkoja reilun viikon edellä ja kahdella viikollahan
miula silloin alkuraskaudenultrassa laskettua siirrettiin.
Kerroin neuvolassa ajatelleeni niin,että kun kuitenkin olen minipillereitä syödessäni jäänyt odottamaan niin ajattelin,että jos pillereiden hormoonit
ovat vaikuttaneet kropassani ja Jaska on silloin ihan alussa miettinyt,että
lähteekö kasvamaan ja kehittymään vaiko ei....
Täti sanoi,että voipi olla hyvinkin mahdollista kun kuitenkin noiden
pillereiden olis tarkoitus torjua raskaus niin on saattanut kroppani sitä
yrittää,mutta sitten pikkuriikkinen Jaska on vetänyt pidemän korren siinä
taistelussa silloin.

Sitten kertoi täti vielä yhden esimerkin jostakin asiakkaastaan joka oli saanut menkkojen mukaan ensin lasketun ja sitten sitä oli ultrassa kuitenkin siirretty.
Sillä naisella oli sitten sen uuden lasketun mukaan sattunut hedelmöityspäivä
sillai ettei miehensä ole ollut edes kotosalla silloin.....
Eikä siis vieraissa ollut käynyt...aikaisempi la oli hänellä sitten ollut se oikea
kuitenkin niinkuin oli itsekin ajatellut.

Jeps...mutta nyt taas muualle koneelta....

Minny

Mua ihan tosi pelottaa jo hirveesti toi irtisanoutumisjuttu.. just oli iltalehessä että kovimmille joutuis just kättäri ja naistenklinikka. Mulla la siis 22.11. että jos ei etukäteen tule niin pahimmoilleen olen ton jupakan armoilla.. :'( Ja kun kätilöjä ei voi palkata ostotyövoimana yksityiseltä sektorilta kun niitä ei ole eikä normi sairaanhoitajia pystytä kuukaudessa kouluttamaan kätilöiksi. Mua pelottaa aika paljo tää juttu :/ Kiva kun ensimmäistä lastaan odottaa ja joutuu synnyttämään tällaseen saumaan.. ei kyllä oikeen maistu ei. Mut pitänee vaa toivua että saavat ratkasun aikaseksi... muuten varmaan moni lapsi ja aikuinen kuolee.

|O |O |O |O Iltaa, mul on ilta väsy vaikka nukuin tossa päikkärit..

Koko pvän olin melk. liikkeellä ja sen kyl huomas ku käveli bussipysäkiltä kotiin, meni lyllertäessä huomattavasti enemmän aikaa ku normaalisti..

Lapsiveden tihkumisesta niin mulla ei sillon viimeks TYKSissä voitu sitä testata sen verenvuodon takia mut luultavimmin kuulemma oli lapsivettä mitä sillon yöllä housuihin tuli..

Lista synnyttäneiden puolelle niin eiköhän se onnistu. Jos ei kukaan muu sitä sinne tee niin mä voin tehdä, kunhan nyt saan ton Nipsun eka ulos ja kotiin :heart:

Perjantaita odotan jo innolla, on heti aamulla aika TYKSiin. Jos sit oltas asioista taas vähän viisaampia..

Tossa ku tulin kotiin niin mulla tuli sellanen olo et mun maha on valahtanu alaspäin vaik Nipsu on edelleen perätilassa, tuntu sellaselta "roikkuvalta". En tiedä..Nyt on taas pää tossa rintojen alla.. On kyl sanottu et hirveen alhaalla on vauva...Välillä sitte vissiin vaan tykkää puskee päällään kunnolla..

Mut eipä tunnu nyt taas ajatus kulkevan..

Sanna ja Nipsu 35+0

Aikaa sitte tän kirjoitin mut taas jumitti sivut ja pahasti..

edla: Just samaa juttua luin ja kolmosen uutisia tuossa samalla kattelin. Yritän parhaani mukaan olla liikaa miettimästä asiaa, sillä muuten menetän kohta viimeisimmätkin yöuneni... :| Mutta tuo kieltämättä kääntää tämän loppuraskauden fiilikset aikalailla päälaelleen, niinkuin ei jo mutenkin olisi jännitettävää... :'(

Moikka!

Pikaisesti vaan muutaman rivin laitan... Mulla on huomenna ultra. Kauhukuvat alkoi pyörimään päässä,että synnytys käynnistyy ja en edes tiedä missä asennossa Kaapo on. Soitin neuvolaan ja sain ultran aamuksi kello 8. Kaapo on laskeutunut,huomasin eilen. Ihan alhaalla tuntuu joten siksi mä mietin,että olisko sittenkin oikein päin...noh huomenna oon viisaampi =)

Mä olen myös totaalisen kyllästynyt tähän mahaan ja tähän raskauteen. Haluan jo,että l.a tulisi pian ja pääsisi eroon tästä mahasta ja kroppa vois palautua suht normaaliin olotilaan. Sitten mun mielialat heittelee ääripäästä toiseen kuin vuoristorata :eek: *ituttaa itteeki oikeen kun ei aina edes tiedä mikä pännii.... :headwall:

Oli vähän valitus viesti,mutta tää on tätä. Viime yönä nukuin myös huonosti. Kaikki asiat vaan pyöri päässä ja vessassa piti poikkeuksellisesti käydä jo ennen kolmea ekan kerran. Sitten hirvittää myös tuo lakkouhka niinkuin meitä kaikkia varmasti. Iltasanomien nettisivuilla kun luki,että voi jopa joutua vieraaseen sairaalaan synnyttään kun ei ehditä kouluttaa kätilöitä :/ Että jees homma :kieh:

LilliM+Kaapo 34vkoa

Yhteistyössä