*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Täällä tämä eilen meni ja kaatu, sandaali luiskahti jalasta kun astuin huonosti ja kivi meni polvesta läpi :/ . Ei muuta kun terv.keskukseen ja ommeltavaks, 3 tikkiä tuli, mutta nyt pelottaa, ku en oo varma onko jäykkäkouristus voimassa että mitä jos jotain ulee. MITÄ VOI SEURATA JOS JÄYKKÄKOURISTUS-ROKOTE EI OLE VOIMASSA JA TAPAHTUU TÄLLAST, TIETÄÄKÖ KUKAAN? Sitähän kun ei saa laittaa raskausaikana.. Onneks en vatsalle kaatunut, että oli kyllä onni mukana.

Sit yhden GALLUPIN laitan.

ROTA-GALLUP Oletteko aatellut ottaa rotavirus-rokotteen vauvalle? Täällä otetaan, on viime aikoina ollut niin paljon puhetta siit viruksesta ja miten vaarallinen se on vauvoille. Mulla kun tuo esikoinen ja päiväkodissa kun liikkuu kaikki pöpöt niin ainakin niilt pahemmilt välttyis..


MASENNUKSESTA Kai se on näin odotusaikana aika yleistä, hormoonithan sen tekee. Itsellä mielialat vaihtelee ja varmaankin tämä kun yksin odottaa ja ei oikeen ole kenen kans asiat jakaa, niin mielialat vaihtelee. Mut jos oikeen pahaks menee niin kannattaa neuvolassa puhua, jotain lääkitystäkin on mahd saada jo odotusaikana.

ENNI1980 Oliskohan noi supistuksia? Kuullostais ainakin samankaltaisilta kun mulla ollut. Ja nehän ei haitallisia, ihan harj.suppareita. :)

LÄÄKÄRIKÄYNNEISTÄ Täällä on kans nuo 3, mutta täällä kyllä pääsee helposti jos jotain häikkää on.

SANNA-78 Sun kannattaa kyllä kysyä tuosta, miks sulla ei ole ollut lääkärikäyntejä. Ja vaatia niitä! Yhdellä kaverilla ei neuvolas otettu ollenkaan pissanäytettä(tääl ainakin kuuluu joka neuvolaan), niin hän joutu vähän väliä labraan viemään itse näytteet. Kysy siit sit neuvolassa ja vaati sitä niin nyt he sit siellä ottaa. Miten muuten vointisi on? :)

ELLU24 Eikö olekkin inhottavia univaikeudet? Itselläni huomenna nyt lääkäri niiden takia, kuitenkin uni olis niin tärkeä asia ja varsinkin näin raskautuneena :)

NITA1 Oi sitä tunnetta kun se vauva ekan kerran vierelle nostetaan :heart: Varmasti siin itku tulee, täällä ainakaan hyvä kun vauvaa näin kun silmät niin sumeena kyynelistä :heart: :)

Tässä muuten uusi masu kuva :heart: http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=62953827 Laittakaahan muutkin masu-kuvia :wave:

-Hilla- 22+2
 
Hilla Laitoin sulle yv:tä tossa tänään.. Mulla sentään otetaan se virtsanäyte joka kerta ja 2 kertaa olen sen näytteen vieny myös labraan, että sen suhteen ei ole valittamista, ja musta alkaa tuntuu, että kun olen TYKSissä ollu varhaisultrassa ja nyt sillon munasarjan takia ultrassa niin noilla on muka korvattu mun lääkärikäynnit ja ku menen rv 28 sinne istukkaultraan niin kaippa ne laskee senki sitte lääkärikäynniks ja kyl täällä sit pääsee lääkäriin jos haluaa mut en mene enää tonne ku viimeks se "lääkäri" oli joku harjoittelija tms ja mua nuorempi eikä mistään mitään tienny niin yhtä turhankanssa mennä sitte. Jos joku "ongelma" tulee niin meen kyl yksityiselle ku on kerran vakuutus joka korvaa.

Mulla on mun elämän eka pannukakku taikina turpoomassa, saa nähdä mitä siittä tulee :LOL: En edes soittanu äitille ja kysyny neuvoja niinku yleensä teen jos on joku ruuanlaitto/leivonta ongelma. Harvemmin sellasia kyl on ku harvemmin kokkailen/leivon.. Ihan keittokirjasta luin ohjeen, että eiköhän siittä jotai tule...toivottavasti.... =)

Sanna ja Nipsu 21+4
 
Hilla Mulla ei ainakaan toiminu tuo sinun linkki, se meni johonkin esittelysivulle. Mulla on ainakin masukuva omassa profiilissa ja niin taitaa olla monella muullakin. Mulla osin on joitakin viikkoja sitten otettu kun en ole saanut aikaiseksi uutta laittaa.

Sanna Vaadi tosiaan niitä lääkärikäyntejä. Kyllä niin ihmetyttää monien puheet täällä kun kertovat miten vähän heillä on neuvolakäyntejä ja muita. Ihmeellisistä asioista sitä nykyään yrittää yhteiskunta säästää. Oiskai noita vähemmän tärkeitäkin kohteita ku odottavat äidit.

ON: Mulla ollu nyt eilisen ja tämän päivän ajan normaalia enemmän harjoitussuppareita. Maha kovettuu ja kiristää, vaikkei kipeetä teekään. Sitten on issias kivut ilmaantuneet alaselkään ja kun sitten yrittää koko keskivartaon jännittää ettei selkään sattus niin nyt on alamahakin hellänä. No onneks vauveli potkii entiseen malliin niin tietää että siellä kaikki ok. Kai nää kaiken maailman raskausvaivat alkaa nyt iskeä päälle kun on puoliväli ylitetty.

Mies lähti tuossa yöksi töihin, saapi yksin yön nyhjöttää. No pitää ottaa koira kainaloon tueksi ja turvaksi. Mut äkkiäpä se yö nukkuessa menee ja sittenpä se aamulla mieskin kömpii jo viereen koisaamaan.

Sanle ja Dj 22+5
 
Moikka pitkästä aikaa!!!

Hassua kuinka paljon noi rautasuositukset vaihtelee, kun mulle sanottiin et on ihan normaalia että hb laskee raskausaikana ja et sit jos alle 110 menee niin on vasta syytä aloittaa rauta. Alussahan se laskee oikeestaan aina kunnes yleensä sit alkaa taas nousta.

Vaunuista on ollut puhetta. Ne Brion Happyt on kyllä aivan ihanan värisiä! Harmi ku niitä ei värejä ei saa kaksosten rattaisiin, meillä kun on sellaisten hankinta edessä kun esikko on sit vasta 1,5 v. En tiedä yhtään mitkä haluaisin, kaikki näyttää niin pirkaleen isoilta.

Sitten omaa napaa. Mullakaan ei ole vielä kertaakaan mitattu kohdun pohjaa. Outoa kun esikosta jo 17+0 otettiin se. Paineet oli tiistaina 104/60 mikä on harvinaisen alhainen mulle, esikosta oli aina 130-140/75-90. Tyhmää kun edes sykettä ne ei laske vaan kuuntelee vaan, olis mielenkiintoista aina tietää mitä se on. Seuraavalla käynnillä onkin sit lääkärineuvola.

Tietääkö kukaan Herquleksen vaunuista mitään? Ovat vähän oudompi merkki mulle mut haluisin tietää onko hyvälaatuiset ja kestävät ym. Olivat kuitenkin noin 100-150 halvemmat kuin Emmaljungat...

T: Me 23+2
 
Sanna:jopas on ihmeellistä toimintaa kun et ole lääkäriin päässyt. Mä olen käynyt kerran sillon alussa ja viimeks neuvolatäti sanoi että seuraava lääkärikäynti on elokuun aikana. Viikon päästä on neuvola, eli sillon varataan aika. Niin ja sitten lopussa on vielä yks käynti.

Mua ihmetyttää se, että multa on otettu hemoglobiini ainoastaan sillon ekalla neuvolakäynnillä. Meidän terveyskeskuksen terveydenhoitajilla kun ei kuulemma ole niitä mittareita, joten pitäis aina labraan saada passitus. No, onneks se oli sillon alussa 132, joten en usko että ois nyt dramaattisesti laskenut. Sekin silti otetaan kuulemma ens kerralla. Samoin kun ne veriryhmän vasta-aine hommat... Eikä sitä sf-mittaakaan ole mitattu vielä kertaakaan :/

hilla: me ajateltiin ottaa vauvalle se rota-virus rokote ihan varmuuden vuoks. tosta jäykkäkouristusrokotteen puuttumisesta en osaa sanoa mitään. Toivotaan ettei mitään tule! :hug:

Viljonkka: mun kaveri osti justiin Herquleksen vaunut ja aika näppäriltä vaikuttivat. Tiedä sitten kuinka kestäviä ovat :/

Nyt vois kömpiä sänkyyn, niin jaksaa töihin herätä! :whistle:

H82 21+5
 
Olipas tullut tekstiä...muistankohan edes mihin vastata!

Rota-rokotteesta: aion ottaa sen vauvalle ehdottomasti,koska meidän esikoinen on silloin koululainen ja sieltä nyt ainakin kaikki pöpöt leviää :/ Ei todellakaan houkuta ajatus sairaalareissusta pienen vauvan kanssa.

Neuvoloista: Mullahan on ollut noita ns.ylimääräsiä ultria niiden verenvuotojen takia joten niitä en laske. Niin ja varhaisultrassa kävin ihan toteamassa,että olen raskaana sekä tietenkin np-ultra. Mutta siis neuvolassa olen ollut nyt 4 kertaa joista yksi oli lääkärineuvola. Meillä otetaan aina pissanäyte,hb ja verenpaineet. Viimeksi mulla mitattiin sf-mittakin. Ja yksityisessä ultrassa gyne tutki kohdunsuun tilanteen ja mun ei ehkä välttämättä tarvitse käydä keskiraskauden lääkärineuvolassa ollenkaan,siis jos ei ongelmia ilmene. Mulla on aivan ihana neuvolantäti,en vaihtaisi muuhun =) Ja varatätikin on ollut kiva. Neuvolalääkäri on...öööh vähän hiljainen "hiirimies" mutta kaippa se asiansa osaa :LOL:

Niin joo huomenna mulla on se rakenneultra!!! :whistle: Mua jännittää,että jospa se sukupuoli todella selviää :ashamed:

Tuohon jäykkäkouristus asiaan mä en osaa kyllä vastata :( Mutta toivottavasti mitään ongelmia ei aiheudu :/ Voihan sitä asiaa kysästä neuvolasta?

Supisteluista...mulla vetää kohtua silleen jännästi,että mä tunnen sen,mutta ei se kyllä supistukselta vaikuta. Tai ehkä ne on niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Mutta tunnen melkeinpä päivittäin kuinka kohtu ikäänkuin "venyttelee" ja sitä ei voi olla tuntematta. Kohdunsuulla mulla oli kaikki hyvin eli paikat oli visusti kiinni =) Yksi päivä mulla kiristi mahan nahkaa aivan älyttömästi...olen kyllä rasvannut ihoani ahkerasti ja varsinkin vatsan seutua...niin ja tissiä :LOL:

Mä olin poitsujeni kanssa perjantaina saunassa kunnes toi 6vee kysäsi,että "äiti tuleeko noista sun tisseistä jo maitoa?" mä vastasin että "kyllä niistä jo voi tulla". Poika kysyi että "ootko sä maistanu sitä koskaa?" mä "en ole". Pieni hiljaisuus ja poitsu silmäilee mun tissiä ja toteaa että "lehmän maito on kyllä parempaa!" :LOL: :LOL:

LilliM+pirpana20+4
 
LilliM Sullahan on mukava saunareissu ollu :LOL: Ja ehkä se sukupuoli selvii, ehkä ei jos on niin siveellinen kaveri ku mulla mahassa kun ei yhtään suostunu vilauttaa.

Toi rota-rokoite niin anteeks tyhmyyteni, mut koska sellanen pitäs sitte ottaa ja mitä vastaan se on? En ole pahemmin perehtynyt :ashamed:

Ja Hillalle piti viel sanoa, että hyvä ettei pahemmin käyny ku kaaduit :hug:

Nam nam, mun pannukakusta tuli hyvää =) Hyvä iltapala :LOL:
 
Kiitos HE82 linkistä.. Heti selvis asia ja kyllä mäki aoin rokotteen hankkia. Siskolla kuitenkin esim. 3 lasta ja siellä tulee varmasti vauvan kanssa paljon oltua niin sieltä nyt voi saada vaikka mitä tauteja.. Koska toi rokote sitte yleensä annetaan, siis minkä ikäisenä ja onks se joku omakustanne rokotus ilmeisestikin?

Klo 12 pitäs mennä vasta töihin ja just sain aamukahvit keitettyy Ihan kiva välillä mennä myöhemmin töihin, mut sit taas joutuu olemaan klo 20 asti siellä mut vaihtelua seki..

Jospa tänään sais taas otettuu uusia mahakuvia niin voi profiiliin vaihtaa..

Meneeks muista vkot kauheeta vauhtia eteenpäin? Musta menee..

Nyt kahville ->

Sanna ja Nipsu-rakas 21+5 :heart:
 
Mun tietämykseni mukaan rota-rokote pitää antaa alle 3kk ikäisenä. Rokote on siis omakustanteinen (kallis) joka hankitaan apteekista ja se annetaan kahdessa erässä neuvolassa. Kaippa rokote vaatii jonkinmoisen reseptin,että sen apteekista saa. Muuta tietoa mulla ei asiasta ole. Ja minusta se kannattaa hankkia,koska mitä nyt olen asiasta lukenut niin rotaa on alkanut olemaan aika paljon...ja kun se voi olla vauvalle jopa hengenvaarallinen sairaus :/ Itsekin noron kokeneena voin vaan kuvitella kuinka raju se on vauvalle :eek:

Jännitys täällä senkun tiivistyy :whistle: Pian olen toivottavasti taas viisaampi ;) Ilmoittelemisiin :D

LilliM
 
tämä mamma alkaa hipsimään mansikankeruuseen, 10kg pitäis poimia omaan pakkaseen marjaa...saas nähä miten onnistuu tän mahan kanssa kyykkiminen siellä puskien välissä :LOL: :LOL: illemmalla tarkemmin kuulumisia :wave:

Perfekta ja hattivatti 23+5
 
Eli ultraaja sanoi,että tämän puolesta uskaltaisi jo lyödä vetoa :D Ukko oli mukana ja sanoi nähneensä pippelin myös ;) Aluksi tietty oli tunne,että no ei se olekaan tyttö,mutta nyt kun asiaa tässä "sulatellut" niin ihana asiahan tämä on,että meille tulee 3.poju =) Kaikki ei saa poikia ollenkaan ja mikä ihaninta,vauvalla oli kaikki hyvin =)

Mulla vaan särähti korvaan kun ilmoitin äitilleni,että meille tulee poika niin se vaan totesi että "no olis se nyt saanut likka olla!!". Ihan niinkuin 3.poju ei olisi meille ihan yhtä rakas ja tärkeä kuin muutkin. Tämä on meidän poika joka kasvaa mun sisällä,voi hyvin,enkä todellakaan muuhun vaihtaisi :| Rasittaa ja loukkaa tollaset kommentit. Äitille vaan tokaisin,että "onhan se sentään terve". Mutta en mä jaksa alkaa vatvomaan tollasta asiaa :kieh:

Että tällasta!

LilliM+isäntä 20+5
 
Onnittelut Lillimenninkäinen tulevasta pojusta. Meillekin tulee poika, ainakin ultran mukaan. Itsellä on ollut jotenkin poikaolo koko raskauden ajan niiin jotenkin olin tosi iloinen kun kuulin että vaistot osui oikeaan. Tyttö olisi ollut yhtä tervetullut ja rakas, mutta en minä tätä pojua mihinkään vaihtaisi kun sen on näin sisäistänyt. Nuo sukulaisten odotukset sukupuolen suhteen ovat ärsyttäviä. Minä olen yhdeltä jos toiseltakin sukulaismieheltä kuullut, että toivotaan pojan syntyvän. Niinhän sieltä poika on tulossakin, vaikkei he sitä tiedäkään, mutta ärsyttää tuo asenne että tyttö ois muka jotenkin vähempiarvoisempi. Ja varsinkin esikoisen tulisi kuulema olla poika. Sitten on taas naisia jotka toivoo aina vaan tyttöjä. Ärsyttää, minä haluan ennen kaikkea LAPSEN, joka olisi terve. Eihän siihen pysty itse mitenkään vaikuttamaan että kumpi sieltä tulee.

Juu pitäs lähteä kylppäriä siivoamaan. Uskaltaakohan sitä yksinään ruveta pesukonetta siirtelemään että sais senkin alustan putsattua vai odottelisko miestä kotiin... No pitää miettiä.

Sanle ja DJ 22+6
 
Enni1980,meillä Lahdessakaan ei pääse kuin kerran ultraan,np-ultraan.

Nyt en muista kuka kertoi alapään särystä ,ulkoisesta sellaisesta,kurkkaapa peilillä,onko sulla kans näitä iki-ihania suonikohjuja siellä.Mulla on kävely ja seisominen todella tuskaista nykyisin.Kävelen kuin oisin viimeisilläni,koskee helkutisti

Mulla on tänään pikkanen työntänyt itseään oikeasta puolesta ulospäin,siis välil ihan koskee ja pitää painaa vastaan,kun niin terävästi työntää.

Olettekos muuten huomanneet jo vauvan hikan? Entäs sen virtsaamis"tärinän"? Minä nautiskelen jo niistä molemmista elonmerkeistä...
Kävin eilen naapurin viikon vanhaa vauvaa katsomassa.Ai että se vastasyntynyt tuoksuu niin hyvälle,että... :heart:
Tuosta sukupuolesta,niin kyllä minäkin haluan lapsen,terveen sellaisen,se on itsestään selviö,mutta kolmen pojan äitinä sanon ihan suoraan kaikille,että tyttöä minä toivon viimeinkin...se nyt vaan on niin.
Minä kun en ole sinne rakenneultraan päässyt neuvolan puolesta,mietin menisinkö yksityiselle kurkkaamaan onko kaikki ok.Mutta sitten jännittää se,että näenkin vahingossa kumpi sieltä tulee...sen sulattelu on valitettavasti mulle jo aika psyykehomma...
 
http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=62953827

Nyt pitäis toimia, eli siin mun masu rv 22+2. En osaa tonne profiiliin muokata sitä sopivaks :ashamed:

Tuosta ROTAVIRUS-ROKOTTEESTA. Se on kuulemma suun kautta annettava, näin muistaakseni sano kaveri, joka terkka ja niit rokottaa. Ja oliskohan se 80e maksanut :whistle:

Mut se pieni hinta siit että taudilta välttyy. Meillä oli alkuvuodesta NORO-virus ja se veti 2-v:nkin niin huonoon kuntoon ettei silmiä jaksanut avata. Ja tuo ROTA on vieläkin pahempi, ja varsinkin alle 2v:llä.
 
Rotavirusrokote,meillä kuopus oli mukana siinä rotavirustutkimuksessa ja silloin rokotteen ilmaiseksi, siihen kuului myös hepatiitti rokotus joka on kanssa aika arvokas jos sen joskus haluaisi.
Keskimmäinen tyttö on sairastanu rotaviruksen vauvana ja täytyy sanoa että raju tauti on, vaikka me selvittiinkin ilman sairaalareissua.
Herqules-rattaista, mun ystävällä on ollut Herqulekset käytössä nyt vuoden päivät ja on olleet tyytyväisiä.Ainut miinuspuoli mitä sanoivat on istuintilan pituus, eli se on lyhyt, verrattuna esim. Emmaljungan kärryihin. Heidän lapsi on siis nyt hiukan vajaan vuoden ja mahtuu vielä hyvin mutta kauheasti ei ole kasvunvaraa jäljellä jos haluaa vaikka nukuttaa rattaissa vanhempanakin.
Lääkärikäynneistä, meillä on se kolme käyntiä ja enempi tietty jos ongelmia ilmenee, itse olen käynyt jo kaksi kertaa ja kohta olis kolmas kerta.
Neuvolassa olen käynyt öööööö.....kaksi tai kolme kertaa.
Mulla oli hemoglobiini jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä muistaakseni 105 joten mulla aloitettiin lisärauta jo viikolla 12. Siitä ei kyllä kauheasti ole apua ollut koska nyt se pyörii siellä 90 paikkeilla :/

Vähän vielä omaa napaa eli tuore mahakuva :D


katjuza ja ilmarijalmari 22+6
 
LilliM Nuo siun kohdun "venyttelyt" kuulostaa kyllä ihan samalta kun miulla. Liekö sit niitä harjoitussuppareita vai mitä, en tiiä kun esikoista vartoon :)

Omaa napaa Eilen saatiin matkasänky ja harjoiteltiin sit miehen kans sitä kokoamaan ja purkamaan :) Kyllä se nyt sujuu kun hoksas idean. Aika pieneen tilaan sekin menee. Mökkeillään paljon, joten tulee todella tarpeeseen meille kun mökille ei kuitenkaan sovi välttämättä ihan "oikee" pinnis.

Nyt oon siirtynyt jo kokonaan mammavaateosastolle, ei mahdu enää entisistä housuista mitkään jalkaan. Onneks sain sukulaiselta yhdet farkut ja kolmet muut mammahousut - H&M:n mallistoa kaikki - jotka jopa istuu jotenkin päällä :) Mie oon valtava - oon varmaan tosiaan valaskala sit loka-marraskuulla - ja kaverilla on vielä häät 27. lokakuuta... Saa nähdä oonko yhtenä, kahtena vai en ollenkaan siellä sit.

Tuosta rotarokotuksesta, eipä oo tullu edes mietittyä tuota asiaa. Näin esikoista odottavalle kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä. Parin vko:n päästä olis se sokerirasitus ja samalla kertaa sit seuraava nla, niin pitänee taas kirjoittaa pitkä lista kysymyksiä nlatätille :)

Äitiyspakkauspaperit sain vietyä puoltoista viikkoa sitten, n. 1 kk on kuulema käsittelyaika täällä - tahtoo jo sen pakkauksen :D :whistle: Ja äippäpäivärahahakemukseen pitää sit elokuun lopun jälkeen viedä vielä se y 17 kaavake missä näkyy palkat sun muut, kun tän viimesen ½ vuoden mukaan haluan sen laskettavaksi, edellisessä vahvistetussa verotuksessa kun ei ollu palkkatuloja juur ollenkaan kun olin työllistettynä. 2 arkipäivää ehdin olla työttömänä ennen äippälomaa, kun alotan äitiysloman varhennettuna heti 5.9. ja jätän nuo liiton päivät sit sinne toiseen päähän jos näyttää siltä ettei kht pärjätä. Tuolloin syyskuulla sit pitäis hakea vaunut sun muut kaverilta ja alkaa laittelemaan tavaroita ja paikkoja kuntoon, sitä ennen jos sais sen paneeli- ja laminaattiprojektin kotona valmiiks :)

Onko teillä muilla miehet tuntenu liikkeitä? Meillä tää veturi tekee iskälle kiusaa, eilenkin mylläs vaikka kuin paljon siihen asti kun mies pisti kätensä mahan päälle ja silloin loppu kuin seinään :) Miun äiti tunsi viikonloppuna potkuja kun saunassa käytiin ja kokeili - anto mummin tuta millanen potkupalloilija on tulossa :)

Mutta nyt työt kutsuu.

HT ja veturi 24+3
 
Piti tulla ihan kuulumiset kertomaan,isukki oli viime yönä ollu omatoiminen ja repiny unissaan nenä-mahaletkun pois.Sitä ei oltu enää laitettu sille,soitteli tänään vähä väliä,millo ol kahvia saanu ja millo kalakeittoo.Huomas kyl,et mieli ol korkeella,ku lekuri ol luvannu,et pääsee huomenna kotio,jos ruoka pysyy sisällä!Hyvä vaan äänestä kuulee,et ikävä on...

Mulla ois huomenna terkka neuvola,toinen semmonen.Kolme lääkäri neuvolaa jo ollu ja kaks viel eessä.Saas nähä miten mun verenpaine,on ollu aikasemmi vähä koholla,suurin osa johtuu jännityksestä,uusinta mittauksella aina tippunu.Nyt varmaan ottavat sf-mitanki...Viikossa maha pompsahti esille,ei paljoo,mut kuitenki ;)

Nii siitä hikasta,tää alotti aikasemmin hikat ku mitä esikoinen,yleensä hikka just sillo ku äippä istuu vessassa.Vois vaivata mun puolesta joskus muullo!

Millo toi rota-rokote on ees tullu,ei meille ainakaa pari vuotta sitte siitä sanottu mitään???

Meille ei tarvii hommailla mansikoita,entisistäki yli puolet syömättä.Koko porukka oltiin viime talvena syöty jäisiä mansikoita illalla,alku yöstä oksennustauti iski.Ei hirveesti tee mansikat kauppaansa...Mustikoita pitää kohta lähtee katteleen,viime maanantaina olivat viel raakoja.

Vimpula ja hormoonihiiri 22+3
 
Mä sain tänään Kelalta päätöksen äitiysavustuksesta, olipa kerrankin lyhyt käsittelyaika kun tasan viikko sitten jätin hakemuksen. Nyt vaan odotellaan että milloin postilaatikkoon ilmestyy pakettikortti niin saadaan hakea pakkaukset kotiin ihmeteltäviksi.

Vielä olisi 7 päivää työharjoittelua jäljellä, vähiin käy ennen kuin loppuu! Onhan se vähän hammasta purren tämä loppuaika mennyt, mutta onneksi se on ihan kohta ohi. Voi olla että ehdottavat jo saikulle siirtymistä seuraavalla äitipolin käynnillä (23.7.)

Esikoisen synttäreitä vietettiin viikonloppuna, tulihan sitä taas vaikka mitä uutta lelua ja kaikkea niin ettei tiedä mihin sen kaiken tunkisi :D

Sokerirasitus olisi perjantaina, ällöttää jo valmiiksi se litkun juominen ja kyllästyttää se pitkä odotus ja istuminen. No, toivottavasti ei olis arvoissa mitään sanomista, vaikka tuplaraskaudessa on kohonnut myös se raskausdiabeteksen riski.

Enpä ole vielä ehtinyt edes ajatella mitään rota-virusrokotetta, mulle on ihan tarpeeksi nyt siinä että selviän päivästä toiseen - tuplaraskaus, tuplahuolet ;)

Liituraita ja vauvat 23+0
 
Meillä tulee varmaankin se Rota-virusrokotus laitettua. Tyttö oli myös siinä noroviruksessa ilmeisesti viime talvena, että siinä oli kyllä kylliksi. Hänelle ei tuota rokorusta vielä saanut. Minun muistikuvani mukaan se maksaa yhteensä kaksi rokotetta noin 150e ettei se kyllä hirveenedullinen ole, mutta jos sillä säästyy pahalta vatsataudilta, niin kyllä se on sen arvonen. Itelle tuli ajankohtaiseksi jokuaika sitten se AB-hepatiitti rokotus ja se kyllä kirpaisi, oli 300 e yhteensä ja matka siihen päälle vielä.

Mä hain myös viimeviikolla noi Kelan jutut, vielä ei ole mitään kuulunut. Kelan tiedoissa kyllä oli noissa vanhempainrahasysteemeissä että hakemus saapunut että eiköhän se sieltä joskus, siinä nyt ei vissiin hirveitä ylläreitä ole kun on sama kuin tytöltä+10% alkuunsa.

loviisa ja nalle 23+2
 
alkaa käydä jo turhan tutuksi tää että aina viiden aikaan aamulla herää ja unta ei tuu enää millää.

nyt kasilta ois neuvola,tosi kiva mennä ku tuli niin pitkä väli tuohon,6vkoa.

mies tuli eilen metallica-keikka reissulta ja joutu samantien lähtee rovaniemelle töihin..siis tosi p.erseestä.ei oo taas 2viikkoon paljoa ehitty näkemään :/

tänään pyörähti taas uus viikko käyntiin :)
mutta palailenpas sitten neuvolan jälkee vielä..

miiku 22+0
 
viikkopainonnousu oli 767g!!! :eek: siis täh,miten voi olla oikeasti mahollista,puolitoista viikkoa sitte kävin puntarillla nii näytti 3kg vähemmän!oisko vähän ehkä turvotusta...oon kyl huomannu ettei kengät taho mennä enää jalkaan.siis oikeasti,10kg muka jo tullu..mä en voi uskoa tätä..oikeast,mö oon aivan kauhussaan..omasta mielestä mä olen kyllä liikkunu enemmän ja syönykki vähemmän mitä aiemmin..no,se siitä...

hemppa oli 116,sano että ku mul alssakioli tuon 121 ni ei oo nii rajusti laskenu,että lisärautaa ei tarvi alkaa syömään ellei ala tuntuu,että väsyttää.sitte jos menee sinne 110 ni tarttee jo syödä.
paineet 113/67 ja sf-mitta 18,eli keskikäyrällä mennään.
vauvan sydänäänet oli 150.

varattiin nyt sitte neuvolalääkärille aika ylihuomiseksi,kun mulla ens viikolla loppuu kesäloma,ni katotaan kirjottasko se saikulle mut loppuajaksi tuon selän takia. vähän ainaki terkka näin epäili,että voi olla että saikkua tulee.ja ihan hyvä niin oliski jos tulis.kun ei mulla kärsisi lenkillä ees käyä ku se heti ottaa selkään,ni miten mä sitte töissä jaksasin kiireessä olla 8 tuntia jalkojen päällä.

kelan laputki sain täytettäväksi, pitää kohta puoliin mennä niitä täyttelee.

vaa kyllä tänään on motivaatiota lähteä taas salille tuon puntarireissun jälkee.. :LOL:

täyty vissii kotia ostaa puntari nii jos se motivois nuitten herkkujenki osalta.. :D

miiku ja lörppis :heart:
 
Miiku: joo täälläkin hirvittää tuo painonnousu, mutta kun jäätelö on niin hyvää :ashamed: :ashamed: :snotty: pitäis yrittää alkaa liikkumaan enemmän, mutta lonkka sanoo sitten töks mulle...on nyt taas niin s***arin kipee että :( kun eilen käytiin sitä mansikkaa isän kanssa keräämässä, 4 5kg tomaattilaatikollista...tietää taas kykkineensä...

Vauvan peitto alkaa häämöttää loppusuoralla...tais 3 kerää enää olla jälellä, eli 3 iltaa neulomista ja sitten alkaisin yhdistely..teen sellaisen tilkkupeiton, meinasin päiväpeitoksi, saa nähdä sitten missä kaikessa muussakin sitä käytetän, kun eihän pieni ihminen vielä päivapeittoa tartte kun niin paljon nukkuu niin menee varmasti torkkupeittona ja sellaisena...

Galluppia: Neulotteko/ompeletteko vauvalle jotain tai meinaatteko vielä aloittaa?

Itsellä on tuo peitto siis työn ala nyt ja villasukkiahan tässä saa kohta alkaa tekemään kun niitä sais taas muutaman parin tehdä, ainakin 6 nyt vauvan mukaan lukien, onneksi on pieniä jalkoja, viime vuonna tein 3 aikuisten ja meinasi usko loppua ja yhdet tein puolivalmiiksi eli siitä aloitellaan sukkien teko tänä vuonna :LOL:

Mitäs muuta...hmm...äippäpakkausta ei vielä tänään kuulunut, uskon sen tällä viikolla tulevan kun 6 päivä oli tilattu niin 2 viikon sisään pitäis tulla...joo tulee mun tuurilla varmaan vasta joulu-tammikuussa :| sitä kun oottaa liikaa niin joka päivä on liikaa :LOL: :LOL: :kieh:

Jahas jos jotain tekemään menisi

Perfekta ja hattivatti 23+6
 

Painosta; Minuu taas kummastuttaa iha sikana, miten ei oo tullut enemmän painoo..viime neuvolassa siis oli tullut vaan se 100g! Ja kaikkiaan n.4kg..esikosta oli tähän mennessä tulut varmaan jo 7kg tjsp.
Jotenkin tuntuu että tällä kertaa vois ollakin sit poika, joku jo sanoikin että masu näyttää pystymmältä, siis ettei takaapäin huomais koko masua..mut onhan se viel pienempi kuin sit viimesillä viikoilla..et ehtii kasvamaan..

Perfecta kysyi neuloksista..miulla ei varmaan tuu tehtyy yhtään mitään..oon niin huono käsitöissä ja kun on tuo yks vilpertti jo tääl juoksentelemassa, niin tuskin joutaiskaan, ainakaan tytsin hereillä ollessa..Mummoni tosin varmaan taas neuloo miunkin edestä.

Meillä ei oo vielä mitään alettu ees laittaa valmiiks, liekkö ollaan taikauskoisia vai mitä..tuntuu vaan hirmu aikaselta alkaa mitään pesemään tai pinnista/hoitopöytää etsimään tuolta kaappien pohjalta tms..

Pitänee taas rientää..
M ja Onni 23+3
 
ja vastaan vaan tuohon Perfektan galluppiin.
Eli neulomisen jätän muille mutta ompelemista rakastan. Harmi vaan ettei tunnu löytyvän aikaa sitä varten. Esikoiselle aikoinaan ompelin lähes kaikki vaatteet itse.
Viimeisin tekele on kaverin vauvalle sellainen dinofleecepuku, samantapasen ajattelin tehdä omallekin.
Tässä vielä kuva =)



Taitaa vaan olla liian poikamainen jos tuleekin tyttö :whistle: , ehkä teenkin sellaisen nallepuvun tai vastaavan joka sopii sitten kummalle sukupuolelle vaan.
Nyt lähden viemään lapsia uimaan :wave:

katjuza ja ilmarijalmari 23+0
 

Yhteistyössä