*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

HT: tuo sf-mitta kuulemma (terkan mukaan) Menee usein aluksi käyrien yli, mutta sitten tasaantuu... tiedä sitten... siis ku mullahan oli rv 22 niin 24, että yli meni :whistle:
Meillä täällä jyväskylässä päästään synnytysvalmennukseen keskussairaalaan 3 kertaa. on viimeinen syksy jotain kokeilua. NO mulle sopii hyvin, koska pääsen myös valmennuksiin uuden työpaikkani neuvolaan, ja ne valmennukset alkaa jo ensi viikolla aiheena oli juurikin imetys ja vauvan hoito. Hurjaa kun alkaa tuo tosipaikka lähestyä vauhdilla. Pitäisi varmaan pikkuhiljaa alkaa vaaville ostelemaan kaukaloa ja vaunua.
Kelan lapun saan toivottavasti huomenna lähetettyä, kesti vaan kun piti ottaa selvää maksaako tuleva työnantajani äippäloman alusta palkaa ja kuinka kauna. No nyt vaan enää tuo yksi koha on epäselvä, mutta pitänee tassutella kelaan paikanpäälle...

Uusi viikko alkoi eli 23

Enni ja Jalmari
 
Reissusta kotiuduttu ja hyvin meni.Oon aikas ylpee itestäni,ei ukolta hermot menny,ku ei tarvinnu jatkuvaan pysähdellä!400km yhellä stopilla.Oli kyllä luksusta sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kaatua omaan sänkyyn.Se harmittaa ku auto meni kaupaks,eikä jääny omaan suojaan,ois ollu tosi hyvä ja nopee,mut se kuuluu pelin henkeen.Poikaki oli ihan onnessaan,kaks päivää pelkkää jokkista.Eilen kävi oman potkuttelu autonsa trailerille laittamassa ja herpaantu ku siinä on liian kapee akseliväli... :p

Pitäs muistaa tällä viikolla käydä antamassa se verinäytekki,saisvat tutkia niitä vasta-aineita.Mulla on se sokerirasitus parin viikon päästä.Ei se mun mielestä ollu mikään järkky,tuli esikoisen aikaan käytyä.

Isäki on toipunu tosi hyvin,eilen oli käyny sienessäki,varsinainen teräsmies!

Vimpula ja hormoonihiiri 24+4
 
MIIKU84 :hug: onko tilanne selvinnyt?

KATJUZA :hug: Voi, kerrohan täällä miten siellä menee.. Toivottavasti vaaveli viel pysyy masussa ja että sulla mahd levätä.

MANTA1 Meillekin tulee Brio Kombit :). Oon kuullut kehuja paljon kyseisistä vaunuista=).

PIKKUM ja VILJONKKA Mun tyttö(2v9kk) on aina ollut huono nukkumaan, nyt taas pitkän aikaa pyörinyt vaan yöt ja eipä siin itekkään saa nukuttua ku samas huoneessa nukkuu.. Hirvittää kyllä että miten kun vauva syntyy ja jos molemmat nukkuu huonosti niin mitenhän tää täällä yksin hein kans pärjää ilman unta.. Mietin kans tuota että mitä jos vauva vaan huutaa ekat viikot niin ei saa esikoinenkaan nukuttua kun on niiin herkkäuninen ja kun meillä ei mahd omaan huoneeseen, että kaikki tuolla samassa aiotaan nukkua..

LIITURAITARUUTUPAITA ei tule meillekään hoitopöytää, mm.tilanpuutteen vuoksi ja kun esikoisella oli niin harvoinpa siinä tuli vaippa vaihettua, yleensä sängyn päällä tai lattialla hoitoalustalla vaihdoin.. =)

PIKKUM mä kans kauhulla muistelen sitä mahaa mikä oli synnytyksen jälkeen ekat päivät. Nyt tulee vaan kehuja että¨onpas ihana masu, miksihän kukaan ei kehu kun synnyttänyt on? :LOL: :)

Vatsanympärys minulla 104cm.:ashamed:

HELMENTYTTÖ täällä kans odotellaan äitiyspakkausta, esikoisesta kesti vaan viikko kun tuli, nyt odotellut 1,5 viikkoa.

HE82 täällä on neuvolassa valmennukset:)

Onko muilla kävellessä PAKOTTAVAA TUNNETTA KOHDUNPOHJASSA tai siis tuolla tosi alhaalla? Mulla melkeen päivittäin kun kävelemässä käy niin painaa ja inhottavasti sattuu, mitäköhän lie :(

(.) Täällä saatiin tietää valmennuspolilla ultrassa käydessä viikko sitten että poika tulossa :heart: mä en ole saanut viel vauvalle sänkyä enkä vaunuja, lipastokin vauvan vaatteille on vielä tilauksessa. Ja kun poika tulee niin kaikki vaatteetkin menee uusik, oli vaan niin prinsessan vaatteita esikoisella että eipä niit laita pojalle:). Vauva liikkuu ja paljon, istukka on taas takana, liikkeet tuntuu mielestäni paremmin kuin esikoisesta :)

Tällasen mun äiti kutoi vauvalle http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=64068091, nyt tekee nallepukua, jossa housut ja takki :heart:

Ja tässä masua rv:lla 24http://irc-galleria.net/view.php?nick=^^NV^^&image_id=63781622 :heart:

Hyviä vointeja kaikille mammoille ja masukeille! :wave: Nyt iltapuuronkeittoon ja saunoon :) .

-hilla- rv 24+4
 
Mulle kan sanottiin, et sf-mitta saattaa aluks mennä yli käyrin, mutta ei tarkoita sitä, että jatkas kasvua samalla tapaa. Mullahan on nyt tähän asti ollu yli yläkäyrän toi sf-mitta.

Vimpula hienoa että isäs on toipunut hyvin ja että reissu meni hyvin.

Mä vaan odotan mun lomaa, 3 työpvää ja sit alkaa ja se kestää sitte 2.9 asti ja sit onki n. 1½ kk töitä ja alkaa äippäloma. Nopeeta tää aika kyl menee nyt, alussa tuntu ettei aika kulu millään ja nyt vaan viikot vaihtuu tiuhaan =)

Ens vkolla pitäs mennä sitte vaunut ostaa ku sponsori tulee Turkuun eli siis äiti =)

Täällä on taas ollu kunnon jortsut mahassa ja ku makaa paikallaan niin maha heiluu kunnolla ja yöllä olen monet kerrat taas heränny ku Nipsu potkii..

Vkon päästä olis se 4D-ultrakin, joskos siellä selviäis sitte sukupuoli. Nimi on valmiina kyl niin tytölle ku pojallekin, ainakin sairaalanimi, voihan se olla sitte että on se lopuulinenki nimi, en tie vielä..

Mutta nyt tekee ruokaa, nälkä..

:wave:

Sanna ja Nipsu 23+6
 
Vimpula: Sun ukkoko harrastaa jokkista? Oot tainnut joskus mainita,mutta multa mennyt ohi :ashamed: Mun ukko on kanssa innokas jokkiksen harrastaja ja tälläkin hetkellä on autoa väsäämässä. Lauantaina olisi kisat taas. Aikoo jättää tauolle harrastuksen kun vauva syntyy. Mä oon tehnyt kantani selväksi,että en halua/jaksa olla kolmen lapsen yh kun tuo jokkis tunnetusti vie aikaa (ja rahaa) :whistle: Tai itse ukko ilmoitti jättävänsä tauolle,mä vain vähän vihjailin... ;)

Kiristääkö muilla mahan nahkaa?? Mulla kiristänyt nyt jonkin aikaa aina silloin tällöin. Anoppi meinasi,että maha kasvaa erimalliseksi niin se voi kiristää. Ei vaan ole kauheen mukava tunne :kieh:

LilliM
 
Tuosta hoitopöydästä vielä, meillä oli esikoisella hoitopöytä lainassa ja koin sen kyllä käteväksi, kai olen vähän mukavuudenhaluinen kun ei vaipanvaihdot ym. hoitotoimenpiteet sängyllä tai lattialla pahemmin kiinnosta ;) Ja mietin nyt sitäkin että pakko saada sellainen ratkaisu etten joudu turhaan kyykkimään ja nostelemaan, jos tässä sektioon joutuu (meikäläisen pahin painajainen muuten, mutta pakko kai psyykata itsensä siihen että sekin on mahdollista.. :/ ).
Mutta tuosta tasosta tuli kyllä tosi kiva, se on nyt melkein valmis, vain ne söpöstelysydämet puuttuvat =) Ja ei maksanutkaan kuin tarvikkeiden hinnan 15 euroa, kun kaupasta vastaava olisi maksanut 70 euroa.

Kaveri kävi tuomassa pari äitiyspaitaa ja yhdet housut lainaan, musta on ollut aivan ihanaa pukeutua nyt ihan oikeisiin äitiysvaatteisiin kun esikoista odottaessani mun omat vaatteet olivat myös äitiysvaatteita, parit housut taisin silloin ostaa. Pitäisi vielä kokeilla mahtuuko tuo oma uimapuku päälle, mutta muistelen käyttäneeni sitä vauvamasuna viimeksi joten pitäis kai sen mahtua.

Samainen kaveri aikoi myös kutoa vauvoille lahjaksi villahousut, siis sellaiset kestovaippahousut. En kyllä ole edes uskaltanut vielä haaveilla mistään kestovaippailusta kahden kanssa, vaikka kiinnostaisi kovasti kokeilla. Tämä oli taas niitä sarjan "teen näin toisen lapsen kanssa"-haaveita, mutta kun se kolmaskin on tulossa samalla kyydillä niin en tiedä mihin tässä repeää.

Välillä muuten tulee aivan ihmeellisiä repimiskohtauksia tuonne navan seudulle, tuntuu ihan siltä kuin joku viiltelis veitsellä sieltä sisäpuolelta. Tosi ankea tunne, liikkumisesta ei meinaa tulla silloin mitään ja käy tosi kipeää. Mutta ne menee äkkiä ohi, olisko siellä jompikumpi vauva hassussa asennossa tai jotain.

Neuvola-ajankin muistin varata ensi viikolle, siellä on joku sijainen paikalla kun oma täti on lomalla. Toivottavasti se kuitenki osais kertoa jotain noiden papusten asennoista tuolla, kun viimeksi ultrassa olivat poikkitarjonnassa molemmat, pötköttelivät päällekkäin kuin joku kerroshampurilainen. Välillä tuntuvat heittävän melkoista kuperkeikkaa niin ettei mulla ole käsitystäkään siitä miten päin masussa ovat, ja liikkeiden seuranta käy hankalaksi. :D

Liituraita ja typyt 25+1
 
LilliM Joo nii harrastaa,nyt on just hakemassa uutta tulokasta meille ja taispa tuo jo vähä alotella ens vuodeks auton tekemistä kunkkuunki,kutsuttujen listalle ku pääs.Saas nähä joko sitä sillo itekki siel ajas...Tuntu vaan jännältä,ku siel oli toinenki isännän rakentama auto.Meillä noi kustannukset on kyl pysyny aikas matalalla,osia on aina tullu vähä mistä sattuu.Nyt ton auton minkä hakee saa kisahintaa puolta halvemmalla,jotain vikaa sähköpuolella,mut pääseepähän ainaki kisoihin.Täälläpäin ku on noita kisojaki ihan ruhtinaallisesti n.100 kilsan säteellä.

Mulla toisinaan oikeestaan vaan kutittaa vähä masua,ei sen kummempaa.Muutenki on aika kiltti kaveri,riehuu päivällä ja antaa äipän nukkua öisin,sama homma oli esikoisenki kans...

En oo viel saanu aikaseks mitattua mahaa,mut hyvin se viel paitojen alle piiloutuu tai verkkatakin.Napa on välillä vähä arka,mut esikoisen kaa tää oli isompi näillä viikoilla...

-Vimpula-
 
oli tuosta imettämisestä puhetta; mä kun esikoista ootan niin en oo jotenkin "varutunut" siihen mitenkään mutta toivoisin kyllä että voisin imettää!
eikös se rintakumi tms ois kanssa ihan ok hankkia?
pelottaa kyllä vähän jos tuleekin joku tulehdus tjn :ashamed:

tänään tuli äitiyspakkaus!! tosi nopeesti mun mielestä, ei mennyt kuin reilu 3 viikkoa ja mä jo aattelin että täällä päin saa oottaa jouluuun :D
Kyllähän siellä kaikkea kivaa löytyi ja sitten sellaista ei niinkään tarpeellistakin kuten naisten kondomi mikä meillä tod.näköisesti jää käyttämättä :LOL:
vaikka mies sanoikin että miks ei sitä voi kokeilla , hhah! :D

En nyt muista onko tästä ollu puhetta mutta onko teillä nyt sitten ajatukseni käyttää kertakäyttö vai kestovaippoja vaiko olla ihan kokonaan ilman?
Ite oon aatellu että ainaki näin alkuun että käyttäsin kertakäyttöjä kun ei oikeen oo mistään mittään kokemusta :ashamed: mutta tiiä sitten jämähtääkö siihen vai alkaisko kestoja käyttämään.. noita harsoliinojakin oon kuullut käytettävän ja niitähän tuli kanssa tuossa äippapakkauksessa.

Mulla sitten tosiaan se sokerirasitus ens kuun puolessa välissä ja sit kanssa lääkäri että nähään onko kaikki ok.. ja saan tietää sokrurasituksen tuloksetkin :whistle: pitäis alkaa noita vauvankin tavaroita laittelee ja kasailee muuton takia.
Saatiin nyt se hoitopöytäkin + päällinen ja se vaan on nyt hetken vielä säilytyksessä miehen vanhemmilla kun ei tänne oiken mahdu. Vaunut ja kaukalo on jo ja pinniskin on ainakin lainassa.
että alkaa pikkuhiljaa olemaan kaikki jo kasassa ;)

jotain muutakin tais olla mutta ajatus pätkii mutta jatketaan taas kun alkaa aivot taas toimimaan :wave:

nita & pikkunen 25+1
 
Heipsan tiältäkin
Murheen päivä oli tänään, käytiin kaupoilla kuopiossa ja seppälässä tietty käyttämässä niitä 1 euron kuponkeja (vaatteille ovh.noin 300e) niin vaihdoin sitten kaistaa ja olin katsovinani ettei kukaan tule sieltä niin johan pökkäs sitten auto meidän pelkääjän puolen takaoveen :ashamed: :ashamed: :(
tosi paha mieli ollut koko päivän, kun miun syy ja en ollut tarpeeksi tarkka ja kun tuo oli kuitenkin tuo meidän uus auto (vm.97) nii ois ollu kiva olla ilman kolhuja sun muuta...
mut niin nyt kävi, onneksi oli vauhtia vähän ja masukkikin on jumpannut todella paljon, eli kunnossa ois ja vuotojakaan ei ole, selkä vaan on kipee, mut niin se on ollu aikasemminkin....ja siihen kehen törmäsin suostui että siskon mie fiksaa sen auton pellit, kun siitä meni vilkku ja hieman peltiä ruttuun...meiän lommon kanssa pitäis saada fiksattua ihan ite...isä kun on automaalari...

Mut mut...mitäs muuta....vauvan vaatteet on melkeinpä pesty...muutamat tumput ja sellaiset vielä ois, kaapissa on nyt puhtaana, silitystä vailla :heart:
eipä tässä kait muuta..

Perfekta ja hattivatti 25+6 (huomenna taas uusi viikko ja uusi pinkka jos emmamma sen tekis)
 
Olen käynyt salilla koko raskaus ajan. Heinäkuun ajan tuo vakiosali oli vuosikunnostuksessa ja kiinni koko kuukauden. Eilen mentiin mieheni kanssa taas posket onnesta hehkuen hauista vääntään. Käytin pieniä painoja, kun en tiennyt enää kuntoani, mutta kuitenki jokin liike oli liian rasittava ja mahaan alkoi koskea. Sitä koski aivan tuohon navan viereen. Ja vauvaki alussa potki, mutta lopetti liikkeet sitten. Mies yritti lohdutella että ei siinä mittän sattunut, että vauva vaan nukahti. Istuskelin jonkin aikaa ja painelin alan vatsaa ja pian onneksi tunsin möyrinää mahasta. Jotain vielä yritin tehdä, mutta fiilikset meni, sillä en haluaisi vauvaa satuttaa. Koko illan sitten siihen samaiseen paikkaan navan viereen koski sekä alavatsaan. Televisiota katselin ja lopulta menein aikaisin sänkyyn lepäämään. Nyt aamulla kaikki tuntuu olevan ok! Onneksi! Mutta kyllä säikäytti!

Eilen oli myös neuvola. Hemoklobiini oli kuukaudessa tippunut 124:stä 104:ään. Sain tiukan ohjeen aloittaa rautatabletit saman tien. Nyt sain tietoa synnytysvalmennuksesta. Täällä se järjestetään siinä sairaalassa, jossa synnyttää. Hyvinkään sairaalassa, jossa aion synnyttää, valmennukset pyörivät keskiviikkoisin ja sinne voi osallistua raskausviikoilla 32-35 ilman ilmoittautumista.

Manta ja Vaavi 26+4
 
LilliM Miulla kans kiristää mahanahkaa. Kovasti oon yrittäny rasvailla ja vaikka mitä että edes vähän säästyis raskausarvilta.

Omaa napaa Sokerirasitus takana ja ihan ok meni. Tulokset saan iltapäivällä/huomenna. Ei se niin kamalaa ollutkaan, litku tosiaan väljähtäneen colajuoman makuista ja onneks kylmää vaikka aikatauluissa oli ollu sekaannus ja miun nimi jostain syystä vedetty aikataulussa yli...vaikka eilen viimeks oli nla:ssa puhetta että tänään menen. Oisko ollu jotain häikkää kun jouduttiin nla-aikataulua muuttamaan. Noh, ihan kuin vaan, nyt se on käyty kuitenkin ja hengissä selvittiin :)

HT ja veturi 26+5
 
SPy
Kun ei vielä uutta pinoa näkynyt niin kirjoittelen tänne...
Sellainen muistutus (kun itsellä jäi viime tippaan) että jos aiotte ottaa lapselle vakuutuksen ja tehdä sen ennen syntymää, näyttäisi lähestulkoon kaikilla vakuutusyhtiöillä olevan niin, että se täytyy tehdä 3 kk ennen laskettua aikaa. Eli alkaa olla kiire niillä joilla laskettu aika alkupäivinä. Tänään sain paperit vakuutusyhtiöön lähtemään joten toivottavasti ehtivät ajoissa kun 4.11. mulla on laskettu aika joten 4.8. täytyy olla paperit niillä.

Mulla on alkanut selkä kipuilla tuosta rintarangan alaosasta, aamulla on ihan hyvä mutta puolenpäivän jälkeen rupeaa tuntumaan hankalalta ja loppupäivästä jo ihan mahdottomalta. Siispä kävin tänään hierojalla. Teki tosi hyvää mutta on tuo selkä kyllä silti jumissa. On kai vaan rintavarustus turvonnut niin paljon että täytyy vaan jumppailla joka päivä.
SPy ja Iidavaltteri 26+3
 
Mie maksoin just tuon vakuutuksen varausmaksun :) mut ihan hyvä muistutus.

Sokerirasituksen tulokset tuli, tosin "diagnosointia" en vielä saanu kun ei se vastaanoton täti muistanu niitä raja-arvoja - lähinnä se jäi miettimään tuota 1 h arvoa mutta netissä melkein laitanaan se on 10 ollu.

Paastoarvo 5,3
1 h 8,7
2 h 5,4
miun arvot :)

HT ja veturi
 
HT taidatpa päästä noilla arvoilla itse mittailemaan. Toi paastoarvo paikasta riippuen on 5,1 tai 5,2 ja täällä Seinäjoen alueella 4,8. Eli sulla on varmaan hilkun yli. Noi muut näyttää mun mielestä olevan ihan ok.

MANTA sulla on luultavasti pitkä pystyvatsalihas auennut että sait sen vaan vähän kipuilemaan eli kannattaa noi vatsalihakset jättää rauhaan, varsinkin kun olet joutunut pitämään taukoa eli tee muita mutta älä vatsalihaksia.

Eipä kummempia loviisa ja nalle viikkoja jotain 26?
 
Loviisa: Katsoin että sinäkin pyöräytät Seinäjoen keskussairaalassa? Täällä taisi olla joku muukin jolla seinäjoella synnäripaikka. Asutteko missä päin? Me asutaan K.joella. Meiltä tulee synnärille matkaa vähän yli 50kilsaa.

Niin se vaan uusi viikko pyörähti taas käyntiin ja elokuukin samalla. Toivottavasti ei muuten uutta pinkkaa ole vielä aloitettu... :ashamed:

LilliM+isäntä 23vkoa
 
Huomenet :) Ei taida vielä elokuun pinkkaa meille ollakaan?

Joo, eli suositus TÄÄLLÄ tuolle paastoarvolle olis se 5,1 eli vähän on koholla ja aletaan nlakäynneillä sitä sit seuraamaan. Ens viikolla on lääkärineuvola-aika niin samalla käyn sit neuvolatätin luona kuulema juttelemassa jne. Muut arvot oli ok.

HT ja veturi 26+6
 
Huomenta
Tääläkin nyt sokerirasituksessa käyty ja miun arvot oli
0h 4,2
1h 5,5
2h 5,2
Muistaakseni normaalit on nuo arvot..nyt ois meiningissä lähtä isin kanssa mustikkaan jos se haluaa lähtä ja samalla kateltas sieniä jos löytyy, itse en sieniä syö mutta isi ja äiti syö... :D elikkäs minäpä tästä menenkin vaatteiden vaihtoon ja painun mehtään :LOL:

Perfekta ja hattivatti 26+1
 

Täällä on ollu puhetta noista sokerirastuksista..
Mulla nuo arvot oli
paasto 4,9
1h 7,1 ja
2h 4,9

Ja olivat normaalit kuulemma..Siellä mietittiin kun sattui yks tuttu labraopiskelija, et miten noiden pitää mennä, että oisivat normaalit..kaipa tuon toisen arvon pitäis olla korkeempi ku muut tai jotain..ei oikeen saatu selville.

Laittaisko Emmamma sitä elokuun pinkkaa, vai kuka vaan ehtii ekana?
 

Yhteistyössä