*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

No hei!

Jos tässä taas pitkästä aikaa jotain ihan kirjotteliskin.. lähinnä tulee vaan luettua muiden juttuja.

Kovastipa täälä on tapahtunut... Noi Nitan kivut kuulostaa inhottaville :( Toivottavasti pian loppusivat. Mullaki juilii välillä tosi ikävästi pitkin kylkiä ja selkärangan molemmin puolin.. mutta tätä tosin tapahtuu vain sillon kun oon syöny äkkiseltään paljon.

Onko muilla kylkiluut ollu kipeinä? Mä ähkin kyllä näiden kipujeni kanssa ihan kunnolla kans. Jos vähänkään enemmän täytyy olla jalkeilla niin kylkiluut kipeytyy ihan sairaasti, en tajua mistä johtuu..? Ja yön jälkeen selkä on kyllä ihan kivasti kipeänä myös. Inhottavia nämä..

Itse en oo laittanu vielä mitään vauvalle valmiiksi.. joskos tuossa sitten syksyllä ehtisi.. Kela laput saan varmaankin ensi viikolla, mutta en tiedä laitanko niitä menemään täällä vai vasta Helsingissä sitten kun elokuun lopusta sinne taas muutetaan.. Ehtiiköhän paketti tulla ennen marraskuuta jos laitan Helsingissä vasta syyskuun alussa paperit vetämään? En viitsisi täällä sen takia laittaa, kun joutuisi koko loodan sitte raahaamaan Hesaan..

Rakenne ultrassa kävimme jo tuossa viime perjantaina, mieskin pääsi onneksi mukaan. Oisin ilman sitä varmaan hyppiny jo seinille tai marssinu koko äitipolilta veks.. niin pisti vihaksi se, että jouduttiin 2 ja puoli tuntia odottamaan ennen ku päästiin koko ultraan.. hitto vie ja kukaan ei voinu edes ilmoittaa että joutuu oottamaan niin kauan. Noh, olihan sielä tyyris tylleröllä sitte kaikki ok :) Onneksi. Kaikki muut elimet löytyi mitä pitikin, mutta pippeliä ja kiveksiä ei vilahtanut.. Joten lieköhän sieltä sitten tytön tyllerö tulossa, näin ultraaja meinasi :)

Muuten, onko kellään muulla tullut mitään olomuodon muutoksia? Minusta tuntuu että oon kovaa kyytiä muuttumassa tipuksi tai hiireksi... valkosta untuvakarvaa maha täynnä :snotty:

Eipä tässä sen kummempia tällä erää, jos lähtisi lenkillä käymään ennen miehen töistä tuloa.. Jakseluita! :wave:

Edla ja TyyrisTyllerö 20+6
 
Edla: Ihanaa että jonkun muunkin vatsakarvoitus on muuttunut. Eilen ihmettelin miehelle, että mikäs juttu tää nyt on, mutta ajattelin, että kai sekin kuuluu tähän raskauden ihanuuteen.... :LOL:
Ikavää että nitalla noin pahoja kipuja.
Tosta tulehusarvon nousemisesta raskausaiakana en osaa kyllä sanoa yhtäään mitään. Joku kun sitä kyseli, taisi olla sasu.

Oma olo on ihan ok. Työt tuntuu "vähän" puulta näin loman jälkeen ja kun sitten elokuussa alotan uuden työn, niin ei oiekin meinaa motivaatiota löytyä juu....
Oliko se edla joka nyt asui jossai muualla kun sitten taas palaa hesaan??? oletko vaihtanut itsesi kirjoieelkin aina eri kuntaan, vai maksaako sun vakiasuinkunta neuvola ja lääkärikäynnit vieraalle paikkakunnalla... Itse kun joudun pari kuukautta syksyllä käymään eri kunnan neuvolassa töideni vuoksi, niin pohdin...
Paino se vaan nousta viuhottaa, mutta onneksi vielä vain maha ja rinnat kasvavat. Pitäisi kyllä liikkua enemmän, mutta kun on saamaton ja tiedän, että takamukseni on niiiin kipeä sen jälkeen, että liikkuminen on vaikeaa, niin ei houkuttele....
minulla on toinen neuvola parin viikon päästä. Ootteko muut käyneet jo monastikin. mä siis oon kerran käynyt terkalla ja kerran lääkärillä ja nyt sitten rv 22 on toi tonen terkka, etä en mielestäni hirmu usein ole rampannut. no onneksi kaveri ilmottelee jo olemassaolostaan potkuillaan :heart: :heart: :heart:

Enni ja Jalmari rv 20+1 Ja puolessavälissä olllaaan ja ylikin
 
Enni Miten sulla on noin vähän noita neuvola käyntejä ollut? Mulla nyt viikot 22+2 ja takana jo 3 neuvolakäyntiä+ 1 lääkärinneuvola ja lisäksi np ja rakenneultrat. Ens viikolla ois neljäs neuvolakäynti terkan luona. Täällä on säännöllisesti neljän viikon välein nuo käynnit.
 
nyt on rakenneultra takana,siellä se pikkunen taputteli äitin masua :heart: kaikki oli kunnossa ja painoakin oli melkein 400g. sukupuolta en tosiaan udellut,mutta en tiiä näinkö napanuoran vai näinkö pippelin vain minkäs mä oikein näin.alkoi vaivaamaan :D mies ei tosiaan ollu mukana,joten käydään yhdessä vielä yksityisellä myöhemmin katselemassa vauvaa :heart:

vauvan vaatteita tuli tänään taas "vahingossa" ostettua kun kävin lindexillä :D

mulla tuo selkä alkanu taas rassaa vaikka lomalla oon enkä mitään oo rehkiny. särkylääkkeitten turvin on saanu nukkua..ei kiva. mä oon varmaa ihan liikuntakyvytön loppuraskaudessa. :/

mutta nyt tutkii vakuutuksia,nordeasta kysyin ni oli ihan sikakalliit..

21+1
 
Eilen muuten kirjoittelin pitkät rimpsut ja niin kaikki hävisi jonnekin bittiavaruuteen :kieh: enkä tosiaankaan jaksanut alottaa alusta...

Niin siihen ultraan =) Kaikki oli mallillaan ja vauva vastasi viikkoja. Kovasti se siellä potkunyrkkeili,mutta mä en niitä vaan selvästi tunne. Nyt en toki enää asiaa murehdi,koska näin,että sydän sykki ja eläväinen vauva oli =) Meillekin veikattiin tyttölasta,mutta varma tieto ei ole :D Kyllä oon niiiiin helpottunut taas ja nyt päätinkin alkaa nauttimaan tästä olotilasta =)

No,kävin mä tänään KappaAhlista ostamassa ekat (ja ainoat) vaaleeenpunaset sukat ja housut :D laitoin ne kotona ukon tyynyn alle joten näin sillekin paljastui pirpanan mahdollinen sukupuoli ;)

Maanantaina mulla on se rakenneultra ja aion kysyä vahvistusta tuolle sukupuolelle...ukkokin tulee mukaan niin se saa kytätä sitä ruutua herkeämättä :LOL:

Mutta oikeesti,ei sitä tajuakaan kuinka mahtavaa on se,että vauva on terve! Että sillä on kaksi kättä ja jalkaa ja kaikki elimet on kehittyneet ajallaan. Kaikilla se ei ole itsestään selvää :/ Täältäkin palstalta on saanut lukea niitä ei niin onnellisia juttuja. Valitettavasti.

Eilen kävin ton nuoremman kanssa kävelyllä piiitkästä aikaa. Mulla on ollut kipeenä takapuolen/alaselän päältä yksi kohta ja mun istumatyö ei ainakaan auta asiaa. Eilen sitten tuo kohta kipeytyi,mutta ihme kyllä aamulla ei ollut mikään. Vauhtikaan ei päätä huimannut ton 3veen kanssa kun välillä pysähdeltiin ja taas eteenpäin =) Mulla oli edellisessäkin raskaudessa tuo samainen kohta kipee ja nyt taas enkä tajua mikä yhteys sillä on raskauden kanssa?? Ja arvaa oliko se synnytyksessä kipeä :whistle:

Niin joo mun synnärisairalaan valmistuu ihan uusi synnytysosasto tässä kuussa =) Vanhat salit oli tosi myrkyn vihreitä ja ankeita huoneita ja nyt nämä uudet on vaaleita ja seinillä on mm.palmumaisemaa ym =) Lehdestä vain luin ja aattelin,että onpa kiva juttu. Ja vauva pestään samassa huoneessa synnytyksen jälkeen eikä sitä lähdetä kiikuttamaan muualle =)

Että tällasta näin keskellä viikkoa!

LilliM+pirpana tasan 20rv
 
Heips!
Nyt sitten nolona sanottava,että en kyllä vieläkään ole ollenkaan perillä jutuistanne.... :ashamed:

Sen ajattelin kuitenkin tässä ilmoitella (jos täällä tämä tarkoitus ilmoittaa..) että siis miula LA 26.11 ja sairaala on EKKS
Taisi olla joku muukin samana päivänä sinne lasketulla ajalla??

Kahvin juonnista olitte puhuneet:
Miula menee 2-4 kupillista päivässä.

Onkos teillä mitään ruokahimoja?
Miula oli alkuraskaudessa kirsikkatomaatit,mutta se on nyt jäänyt jonnekin taka-alalle ja nyt tekis mieli vaan syödä hedelmiä,marjoja,tummaa leipää...yksinkertaisia ja raikkaita makuja. Mansikat ja mustikat tosi jees :p

Tämäpä täältä tällä erää...yritän edelleenkin päästä juttuun mukaan

:wave: Minny ja Jaska 20+2
 
Mie täällä laittelen meidän vanhaa autoa myyntiin ja kaippa tuo onnistuukin jotenkuten.. :whistle: :whistle: käytiin se pesemässä äsken ja ai että se hohtaa verrattuna siihen mitä se oli kun se sieltä pellon kulmalta ajettiin siskon pihaan...ei vaan enää mahu tämä perhe siihen, ostettiin viime syksynä farmari ja vasta nyt saatiin tuo myyntiin :ashamed: pikkasen hidasta puuhaa...
 
Piti vaan sanomani,että suurinpiirtein koko eilisen päivän kärsin suppareista ja nyt sitten taas illasta.. :|
Täytyy huomenissa soitella neuvolaan kun olis siellä käytävä muutenkin täydentämässä noita sokerinmittaus välineitä.
Ne onneksi saa neuvolan kautta ilmaiseksi kun nuo miun raskausaikana käytössä olevat lääkkeet maksaakin jo ihan riittävästi :/
Etenkin kun niitä tässä nyt kodinhoidontuesta ostelen...vaan eipä auta valitus...ostettavahan ne on kuitenkin.

Minny taas :)
 
Sanna:ei toi ukko vaan lämpene mihinkään muuhun kun tummiin vaunuihin ja sit taas noissa emmaljungan kärryissä ei olekaan sellasta turkoosin sävyä joka ois yhtä makee ku noissa brioissa. ;) oon ajatellu että toi ukko saa päättää nyt sitten noista vaunuista, kun näyttää olevan niin tärkeä asia sille :D

Sain tänään töissä sovittua asiat niin, ettei mun tarvii jäädä sairaslomalle vaan pääsen kevyempiin hommiin. Hyvä niin! :)

Enni: mä olen myös käynyt neuvolassa 3 kertaa ja lääkärissä kerran. Ja parin viikon päästä on neuvola taas. 4 viikon välein täälläkin käydään säännöllisesti. Missäs vaiheessa siellä muuten aletaan käymään 2 viikon välein? mietin vaan... :whistle:

Hirvee nälkä on taas koko ajan ja makean himo on järkyttävää! oon nyt yrittäny hillitä tätä syömistäni, mut mikä ihme siinä on että kaikki "kielletty" himottaa? :LOL:

Perfekta: meiän pitäis kans pistää kummankin autot myyntiin, kun ajateltiin että ostettais farmari. Eikä sitten taas tehdä kahdella autolla mitään kun jään kotiin. :snotty:

Nyt täytyy lähteä jääkaapille ja sitten saunaan! :)

H82 21+2
 
Pitkästä aikaa saan aikaiseksi jotain kirjoitella. Saamaton mikä saamaton. Kesälomalla olen, toinen viikko menossa. Olemme melkeinpä kotona toistaiseksi oltu, kun tyttäreni koira ja kissat ovat hoidossa olleet. Lauantaina tulee tänne ja jää vuorostaan tänne kaitsemaan meidän koiraa ja tietysti omia eläimiään siinä sivussa. Meidän koira kun on vähän "erilainen", tytön entinenhän se on, mutta kun muutti kerrostaloon, niin tämä koira ei sinne olisi sopeutunut. Liian monta omistajaa ollut, me neljännet, joten se on hieman hankalampi tapaus. Kilttihän se noin muuten on, mutta jotenkin ilmeisesti tuntee helpommin turvattomuutta, ei voi yksin sisälle jättää, ulkona viihtyy sitten ihan hyvin jos vaikka töissä päivisin ollaan. Kerrostalossa vauhkoontus. Joten lauantain jälkeen päästään me sitten reissaamaan, mennään mun kotipuoleen Savoon ensin viikoksi ja sitten 22. päivä kolmeksi vuorokaudeksi Tykkimäkeen sinne leirintäalueelle, mitä pikku poikani on nyt vuoden odottanut.
Kahvinjuontigalluppiin: minä vanha kahvimummo juon kyllä ihan liikaa kahvia, varmaan menee 5-7 isoa kuppia päivässä. Toisaalta olen ikäni ollut kova juomaan kahvia, enkä ole kyllä mitään ihmeellistä muista lapsistani huomannut. Terveitä ovat kaikki olleet.
Mitähän muuta puhetta on ollut... hyvä muisti mulla. Kipuja oli joillakin ollut, ja niin on ollut täälläkin päin jonkin verran. Nyt lomalla vähemmän, mutta töissä on hankalaa, ja sitten illat on ollut aika tukalia. Vähän ennen kesälomaa soitin neuvolaan ja kerroin kivuistani, niin se täti sanoi ettei se vaarallista ole jos ei ole supistuksia. No, minä sille sanoinkin että kai ne supistuksia ovat, kun kävely menee hankalaksi, mutta työpaikalla en oikein kehtaa ruveta kaivelemaan onko maha kovettunut. Istun aika paljon päivästä koneessa ja sen tärinä ei ilmeisesti tee hyvää vatsalle, lapsi kun viihtyy vielä tuolla alhaalla, rakko hellänä, niin se on kipeä. No, pitää sitten loman jälkeen katsoa miten se työnteko sujuu. Vaikka ei vauvalle vaarallista olisikaan, niin ne kivut kyllä on sen verran ikäviä, ettei mun mielestä ole reilua niiistä joutua kärsimään raskausaikana. Sanoi että iltaisin pitäisi levätä, mutta jos on vilkas 5-vuotias poika, ei se helposti onnistu.
No se siitä. Kävin 4. päivä siinä 4D-ultrassa. Silloin oli rv 22 tasan. Ehkä pikkusen liian aikaisin, lapsi oli ihan luuta ja nahkaa. Lääkäriltä kysyin mitä se on mieltä viikoista niin hän kertoi että itse tykkää ultrata 25-26 viikoilla, silloin ei lapsi ole vielä niin iso että näkee kasvotkin paremmin, mutta 22 viikkoinen taas on kooltaan aika pieni vielä. No, painoarvio oli 538 gr mutta lääkärin mukaan arvio ei näillä viikoilla ole vielä kovin luotettava. Oli tosi ihana kokemus sinänsä, näyttäisi olevan aika paljon veljensä näköinen kaveri, tosin laihahan tämä lapsi vielä oli, joten vähän vaikea kunnolla ulkonäköä nähdä. Mutta suun seutu ja nenä näyttäis samalla muotilla tehdyiltä. Perätilassa oli, jalat ja kädet naaman edessä heilui topakasti. Jotenkin niin hellyttävää katsoa sen maailmaa siellä, kiva kun sai tommosen dvd:n mukaan jota voi katsoa silloin kun huvittaa. Poika sanoi veljensä nähtyään että: on ruman näköinen ruostevauva. Kun se 4D-kuva kun on ruskeasävyinen, ja vauva kovin hentoinen, melkeinpä rumasti sanottuna luuranko jossa nahka päällä. Jotenkin jännä kuitenkin nähdä se liikehdintä siellä, kaikki vauvan omia liikkeitä, paitsi se kone kyllä pistää liikkeet nykiväksi ja jotenkin se kuva "aaltoili" jotenkin jännästi. Lääkäri oli tosi pätevän oloinen ja mukava, olimme siellä n. 40 minuuttia. Dvd:n pituus oli peräti 30 minuuttia, siinä oli koko tutkimus ja sitten muuten vaan vauvan katselua. Jotenkin tuli tosi luottavainen olo että vauvalla on kaikki hyvin, siinä näkee ne sydämen virtauksetkin niin hyvin. Tarkka tutkimus.
Taitaa taas tulla pitkä sepustus joten jospa lopettelisin. Tuolla olisi uusin Kaks´plus, taidan mennä sitä vilkuilee.
Vointeja kaikille ja voidaanpa pyöreesti!
 
Pömppöli Paljonko tolle 4D-ultralle jäi nyt sit hintaa? Etkös siellä Terveystalolla Turussa ollu? Ja minkä niminen lääkäri sulla oli? Mulla vaan toi 4D-ultra on 4 vkon päästä ja sillon tasan rv25 ja muistakseni Anna Alanen on lääkärin nimi, en nyt jaksa kaivaa sitä..

HE82 No sitte pitää "tyytyä" normivärisiin vaunuihin jos ei ukon kanssa pääse yhteisymmärrykseen =)

Minny kyseli ruokahimoista, mulla alussa oli jogurtti, sitä meni ihan hirveesti ja nyt voisin kaikkee rasvasta vaan syödä, ja hedelmiä. Persikka onki sellanen tällä hetkellä mitä vois syödä kokoajan ja ananas kans, tuore siis.

LilliM Kiva kuulla et vauvalla mahassa kaikki hyvin :hug: Helpotti varmasti kuulla et kaikki ok. En tossa aiemmin viitsinyt kirjoittaa tätä, mut nyt kai jo voi eli yhdellä kaverilla ei kans potkut tuntunu ja ultrassa selvis, et vauvalla on ilm. nivelet pois paikoiltaan ja synnyttyä vasta tietää mikä on. Ei ole ollu mitään kromosomipoikkeavuuksia eikä mitään, onneks. Ja muuten kaikki hyvin kyllä.

Jospa menis hakee persikkaa, nam =)

Sanna ja Nipsu 21+0
 
Sanna: Kelan korvauksen jälkeen jäi meille maksettavaksi 154 euroa ja risat. Ne ottaa sen kelan korvauksen siellä suoraan pois, ettei itse tarvitse sitä viedä kelaan. En tiedä sitten mikä systeemi sulla on, mutta jos tarvitset sitä laskua sitten itse johonkin niin pyydä siitä kopio itselles, minä pyysin kun saan sitten sairaskassalta suurimman osan tuosta jäljelle jäävästä summasta takaisin. Ja sen lääkärin nimi muistaakseni tosiaan oli Anna Alanen, semmonen vähän vanhempi nainen ja ihan asiallinen mun mielestä. Hyvällä viikolla hänen mukaansa olet sinne menossa, mua vähän harmittaa, kun yritin silloin aikaa tilatessani kysyä siltä aikaa antavalta naiselta mikä olisi hyvä viikko, niin se vaan hoki että 22-27 viikolla siellä suositellaan... No, sitten piti ottaa semmonen viikko kun arveli siinä vaiheessa sopivan näihin kesälomakuvioihin. Mutta toisaalta, ihan hyvinhän se silleen näkyi, mutta jäi vaan vaivaamaan, että jos se olisi kuitenkin ollut parempi loppukuusta mennä. Kerropas sitten miten pulska vauveli siellä näkyi niillä viikoilla, mutta oli vielä sulosen hentoinen...
 
Oon pidellyt vähän taukoa, en ole saanut nukutuksi yhtään yötä 1,5viikkoon, ei vaan uni tuu vaikka väsyttää kyllä. Lisäksi supistelut kiusaa, viime yönä makoilin sängyssä niin supisteli järjettömän kipeesti:(. Maanantaina sit olisikin lääkäriaika, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

NITA1 :hug: inhottavaa tuollainen, toivottavasti nuo sinunkin kipuilut loppuisivat. Kun itselleni soittelin lääkäriaikaa niin minulle sanottiin että näillä viikoilla kohtu kasvaa nin että siitä johtuu kipuilut. Onneksi pienokaisellasi kaikki hyvin :heart:

Onko täällä kenelläkään ollut PANIIKKIHÄIRIÖTÄ/AHDISTUNEISUUSHÄIRIÖTÄ? Minulla tuossa -03 vuoden lopulla tuli ihmekohtauksia(sydän löi tuhatta sataa, olo tuli epätodelliseks, ahdisti, henki ei kulkenut). Sillon niihin alotettiin lääkitys mut aloin odottaav Violaa niin lopetin sen, vaik odotusaikana saa kyl syödä niit.. No nyt ne on palannut, en tiiä johtuuko tästä kun ei saa nukuttua kunnola, mutta on niin ärsyttävää :/

LIITURAITARUUTUPAITA hui, tuo sinun sf-mittasi =)

SANNA Oi, nuo Brion happyt on ihania :heart: . Turkoosi on ihana väri :) . Itse ostan Brion Kombit :)

Voi kun olis ollut enemmän kirjotettavaa, mutta kun alkaa toi Diili =) .

Hyviä vointeja kaikille!!

-hilla-
 
Oon pidellyt vähän taukoa, en ole saanut nukutuksi yhtään yötä 1,5viikkoon, ei vaan uni tuu vaikka väsyttää kyllä. Lisäksi supistelut kiusaa, viime yönä makoilin sängyssä niin supisteli järjettömän kipeesti:(. Maanantaina sit olisikin lääkäriaika, toivottavasti kaikki olisi hyvin.

NITA1 :hug: inhottavaa tuollainen, toivottavasti nuo sinunkin kipuilut loppuisivat. Kun itselleni soittelin lääkäriaikaa niin minulle sanottiin että näillä viikoilla kohtu kasvaa nin että siitä johtuu kipuilut. Onneksi pienokaisellasi kaikki hyvin :heart:

Onko täällä kenelläkään ollut PANIIKKIHÄIRIÖTÄ/AHDISTUNEISUUSHÄIRIÖTÄ? Minulla tuossa -03 vuoden lopulla tuli ihmekohtauksia(sydän löi tuhatta sataa, olo tuli epätodelliseks, ahdisti, henki ei kulkenut). Sillon niihin alotettiin lääkitys mut aloin odottaav Violaa niin lopetin sen, vaik odotusaikana saa kyl syödä niit.. No nyt ne on palannut, en tiiä johtuuko tästä kun ei saa nukuttua kunnola, mutta on niin ärsyttävää :/

LIITURAITARUUTUPAITA hui, tuo sinun sf-mittasi =)

SANNA Oi, nuo Brion happyt on ihania :heart: . Turkoosi on ihana väri :) . Itse ostan Brion Kombit :)

Voi kun olis ollut enemmän kirjotettavaa, mutta kun alkaa toi Diili =) .

Hyviä vointeja kaikille!!

-hilla-
 
kiitos vaan kaikille huolestuneille! nyt on onneksi kivut lakanneet mutta pelkään aina kun jokin vatsassa tuntuu että taasko se alkaa :ashamed:

oli kyllä taas monta asiaa mitä piti muistaa hmm..
PÖMPPÖLI: kö se oli joka sanoi että oli juuri ollut 4d:ssä?
Mulla se on huomenna ja nyt on viikolla 23 eli 22 ja jotain..
Oon kanssa miettinyt että onkohan se liian aikasin kun oon kuullu että jollain 25 ois ns "parempi" , onko totta vai näkyykö tuossa vaiheessa jo hyvin kaikki?

Millä viikoilla muut ovat menossa jos ovat? Ja mihin?
Mulla tuo lääkäri jää tällä viikolla vaiko ens viikolla lomalle ja tää on viimisimpiä aikoja sille. Onko teillä varattuna nais vai mies lääkäri? Mä halusin naislääkärin :ashamed: joten siks valitsin helsingissä tuon bulevardin gynegologisen lääkärikeskuksen.
Enpä sitten viitisinyt enään vaihtaa sitä joten toivotaan että nämä viikot riittää.
Tosin nyt kun on tuolla kättärillä joutunut ravaamaan niin on parikin ylimääräistä ultraa "saanut" ja sitten tokalla kerralla kysyin että mitä luulisi sukupuoleksi niin ultraaja totes että tyttöä veikkais ja kyllähän se munkin silmissä vähän siltä näytti
:)
Näkeekö siitä 4d:ssä muuten hyvin sukupuolen? :O
tai onko kuin varmaa?

Ai niin, mites teillä muilla; minkä takia teidät on laitettu sokerirasitykseen?
tänään mulle neuvolassa sanottiin että pitäis mennä koska mun isällä on diabetes! yllätyin pikkasen jos totta puhutaan kun mikään muu eii oo sellaiseen viittaavaa että ois se diabetes joten en jotenkin ajatellut että sukurasitteesta joutuu
:whistle:
no nyt näköjään näin ja viikolle 25 tai sinne päin pitäis varaa se aika.
ei kyllä paljon kiinostais kun kuulemma se litku ei oo kovin maistuvaa (?)
terkka sanoi että pitäis alkaa sitten dietille jos on jotain hälyttävää.. öö muuten hyvä mut koittanu muutenki jo syyä "Terveellisesti" ja paremmin niin sitte sano vain että no sit pitää lopettaa esim. maidon ns litkiminen ja juoda esim piimää missä ei oo maitosokeria. no piimään mä en ainakaan koske :$
yök.

neuvolakäynti väleistä; mulla on ollut n.5 viikon välein neuvola ja oisko nyt ollu 3-4 terkka käyntiä ja 1 lääkäri ja sit np ja rakenne ultra. (ja sit nää päivystys jutut...)
sit ens kuussa on seuraavan kerran lääkäri ja sit taas terkka.

että näin tällä kertaa.. vois kyllä jotain syyä vielä ja mennä sit nukkumaan.

ai niin siitä sokerirasituksesta, jos mä en syö kovin usei nniin mulle tulee tosiaan PAHA olo niin mitenköhän se sitten menis :|
 
Taas täällä.. Tosta 4D.stä vielä.. Kyllä siellä rv 22 näkyi tosi hyvin nämä sisäelimet, kuulemma jos on rakenneultrassa käynyt, niin ainakin sen mun lääkärin mukaan silloin ei välttämättä ihan niin kaikkee käydä läpi, mutta sitten sanoi mulle lopuksi kuitenkin, että oltiin katsottu vähän ylimääräistäkin. Sukupuolta me ei oltas vissiin nähty, ainakin siinä vaiheessa kun siitä oli puhetta, niin lääkäri sanoi ettei ollut nähnyt sitä, kun lapsi oli perätilassa ja tosi alhaalla. En tiedä olisiko näkynyt sitten myöhemmin kun vauva kyllä nousi sieltä ylemmäs myöhemmin, mutta ei kysytty enää kun mehän tiedetään se jo niistä kromosomeista. ja nähtiinhän siellä rakenneultrassa kunnon pyllistys. Eli sisäelimet näkyy hyvin, laihanpuoleinen kaveri muuten kyllä oli. Mutta ei se nyt mitenkään mahdottoman iso ero ole 3-4 viikon päästäkään, mutta sitten lähempänä rv 30 kuulemma sitten on jo vähän liian iso 4D:ssä, jos meinaa kasvot nähdä. On jo niin ahdasta. Mutta hyvää yötä vaan kaikille nyt, rupesi väsyttää...
 
nita1: mä joudun myös siihen sokerirasitukseen isän diabeteksen takia. Pelkään myös sitä, kun joutuu olemaan niin kauan syömättä. mitähän siitäkin mahtaa tulla kun on koko ajan nälkä muutenkin... :/

Mä meen 4D-ultraan kunhan saan sen sumplittua ja sovittua. Sukupuolen saa kyllä sillä selvitettyä ihan varmasti jos vauva on vaan suotuisalla päällä ja suostuu näyttämään värkkinsä! :D Yks mun kaveri kävi vko 30 ja se oli siinä mielessä myöhästä, koska vauvalla ei ole enää niin paljon tilaa liikkua, mutta hyvät kuvat saivat silti. Toinen taas kävi liian aikasin vko 20 ja vauva oli aika "luisen" näköinen, mutta kasvonpiirteet näkyi siinäkin :)

Nyt täytyy alkaa hommiin! =)
 
Miekin kovasti haluaisin kerran kokea tuon 4D ultran (mies kun on sitä mieltä,että tämä kolmas tulokas on meidän perheen viimeinen vauva) mutta taitaa olla niin kallis ettei mies siihen suostu ikipäivänä :(
En kyl ole mistään saanut selvitettyä mitä se lappeenrannan fermeda:ssa maksaa kun ei heidän kotisivuillaan hinnastossa ollut sen hintaa eikä kukaan tunnu edes tietävän....
:attn: Siis jos joku tietää mitä lappeenrannan 4D maksaa niin ilolla otan tiedon vastaan!!

Nyt on mentävä katsomaan kun lapsosilla vallitsee totaalinen hiljaisuus....

Minny ja Jaska 20+3
 
Sokrutestistäettä mähän olin siinä parisen viikkoa sitten ja joka raskaudessa olen joutunut ihan sen takia,että mun isällä on myös diabetes. Eipä siihen muuta syytä tarvita. Ja mulle seinäjoelta sanottiin edellisessä raskaudessa,että kannattaa aloittaa ns.hiljainen valmistautuminen diabetekseen...että suuri todennäköisyys on sairastua siihen itsekin jossain vaiheessa elämää :/ No,mulla ei ole sen kummemmin arvot olleet koholla ikinä,mitä nyt vähän seurailtu ja kotiin sain sellasen laitteen millä voin itse mittailla. Nyt tässä raskaudessa arvot eivät olleeet yhtään koholla joten toistaiseksi säästyin kotimittauksilta :whistle: Kyllä sen testin kestää kun nielee sen litkun nenästä kiinni pitäen ;) Ja ei kannata syödä testin jälkeen kovin raskaasti ja yhtäkkiä,meinaan mulla tuli heikko olo :p

Kiitos Sanna kun et kertonut kaverisi tilanteesta mulle aiemmin :ashamed: Meinaan olisin varmana menettänyt loputkin yöunet! Mutta nythän kaikki on kuin onkin hyvin =) :heart: Vauva on alkanut ilmoittaan itsestään ihan päivittäin hentoisella tyylillään :heart: Tyttö se on...se olo vain vahvistuu =)

Vaunuista...me hankitaan ihan käytetyt. Oon katsellut huutonetistä brion vaunuja,harmaita mitkä sopis molemmille. Toisaalta mietin,että uskaltaako sitä ilman näkemistä ostaa...siis kuvista tietty näkee,mutta kyl mä haluan nähdä ja testata niitä itse ennenkuin ostopäätöksen teen. Täytyy tässä joskus käväistä seinäjoen Huvikummussa,siellä myydään hyväkuntoisia käytetttyjä vaunuja. Mageet oli kyllä ne brion happy vaunut :D Mutta ei ehkä mun tyyliset kuitenkaan =)

Niin joo pirpana painaa nyt 341g :heart:

LilliM ja pirpana 20+1
 
Nyt se isukin homma otti sit takapakkia,eile oli jouduttu laittaa nenä-mahaletku...ei ne liemet ota pysyäkseen sisällä.

Mitenkähä mä kestän,ukkon loma kestää 5vk,otti loparit ja menee sit uuteen paikkaan...No saipahan kunnon kesiksen.Ja pystyy olemaan pojan kans ku ite oon tallilla.Parina päivänä supisteliki,ei oo tottunu noihi tallihommiin,en enste ees tajunnu...eihä tietenkää tota kokemusta oo ennestää,ni mistä sen sit tietäs :whistle:

Muutaman viikon päästä kesäloma reissulle,kylläki vaan kardaanikunkkuun...toivottavasti se nyt ees onnistus,ilman,et tulis mitään häslinkiä.

Vimpula ja hormoonihiiri 21+6
 
Tuosta paikkakunnan vaihdoksesta, niin juu, vaihdoin ihan kirjatkin täksi kolmeksi kuukaudeksi tänne kaupunkiin, jotta asiat sujuis helpommin eikä tarvisi noita maksusitoomuksia sitten lähetellä puolin eikä toisin. Iisimpi näin. Vaihdan kirjat sitten taas takaisin Helsinkiin kun sinne elokuun lopusta suoriudumme. Aluksi tämän kaupungin terkkari aikoi pyytää Helsingistä mun paprut tänne lähetettäväksi, mutta katsoi sitten viisaammaksi, että ei näin lyhyeksi ajaksi kannata tilata niitä, jollei sitten mitään komplikaatioita tapahdu. Ja mulla sattui kyllä täälä kaupungissa ihan yli-ihana terkkari!! :heart: No, ei Hesassakaan inhottava ollut, mutta mulla oli sielä päin niitä 7 minuutin vastaanottokäyntejä.. täällä saa huoletta varata neuvolakäyntiin tunnin :) Ja joka kerta ultrataan jos niin tahtoo, ja tämähän tahtoo! B)
 
Minny kyseli ruokahimoista - alkuaikaan mie söin jäätelöä enemmän kun moneen moneen vuoteen yhteensä, nyt ei oikeestaan edes sitä.

nita Mie joudun sokerirasitukseen elokuun alussa korkean painoindeksin takia - oli jo ennen raskautta 30 :ashamed:

Joku oli kyselly neuvolaväleistä, miulla n. 4 viikon välein ollu nla, lisäks se lääkärineuvola sekä np- ja rakenneultrat. Onko muualla useempaa lääkärineuvolaa, täällä kuulema 2 - toinen alkuraskaudesta ja toinen lopussa.

Omaa napaa: Kovasti mylkkyää tää kanssamatkustaja, ei vielä silleen että mies tuntis potkuja kauheen selvästi - varmaan se etuseinässä oleva istukka vaimentaa - mutta ite kyllä tunnen :) Olo on ollu ihan ok, toivottavasti kestäiskin loppuun asti. Elokuun lopussa loppuis työsopimus ja sit laittelemaan tavaroita ja paikkoja vauvalle kuntoon :heart:

Vaunut ym. käyn hakemassa kaverilta kans vasta sit kun työt loppuu ja jään kotiin, sit on aikaa laitella. Tulis vaan se äitiyspakkaus (viikko sitten vein paperit, ei vielä näy että olis tilaus Reimalle lähteny) että pääsis penkomaan.



HT ja veturi 23+6
 

Jotenkin tuntuu että on taas pitkäkin aika kun oon viiemks käynyt mitään kirjottelemassa..no eipä nytkään paljoo jouda, mut vähän =)

Tervetuloa uusille! Oli ainakin yks tullut..Taidat olla sama Minny kuin tuolla msn:llä? Marrasmuruissa..Miekin siellä eri nimellä vaan.. =)

Mie en oo vieläkään muistanut laittaa sitä ä-rahahakemusta, pitääkin koittaa muistaa..Myö varmaan otetaan rahana nyt kuitenkin, vaikka moneen kertaan sitä oonkin miettiny, et kumpi ois parempi..

Vaunuista vielä..en tiiä missä välissä ehtisin käydä tuolla varastossa penkomassa ja kattelemassa, miten meijän vaunujen sisaristuin toimii..ku tod.näk. tarviisin miehen mukaan sinne, mut tyttöö en kyl jaksas samalla viel vahtia. Pitää koittaa vaik joskus kun mummo tulee käymään =)

KahvinjuontiG; Mulla aamu lähtee käyntiin yhellä mukillisella(isompi kuin kahvikuppi) kahvia..ja siinäpä se yleensä onkin..ellei sit iltapäivästä ala tehdä mieli kahvia, tai mennä kyläilee, sillon menee 1 samanmoinen lisää.

Myö muuten varmaan saadaan jo jonkin verran vaatetta kun mennään käymään miehen siskon luona..Hän kun muutama viikko sitten sai vauvan, niin kuulemma alkaa jo pienimmät menemään pieneks..ei tullutkaan niin pieni poika kuin arvelivat, ja hirmusti syö-->kasvaa =) On muutes aika söpöläinen..

Nyt pitääkin mennä taas..pakko laittaa tuuletin päälle kun on niin tukahduttavan kuuma taas, vaikka just pääsin viileestä suihkusta pois..
M ja "Onni" rv 22+5
 
HT:Täällä on 3 lääkärinneuvolaa. Eka oli rv 11, jolloin lääkäri teki myös alkuraskauden ultran. Seuraava on vissiin joskus rv 30 paikkeilla ja sit viimeinen rv36, jolloin neuvolalääkäri tekee myös arviointiultran. Meillä siis joka lääkärinneuvolassa myös ultrataan, eli saadaan yhteensä 5 ultraa seulojen kans.

Minä ratkaisin tänään meijän hoitopöytä ongelman. Mitä oon katellu noita valmiita hoitopöytiä niin ne vaikuttaa aika kököiltä. Joko niissä on tosi vähän säilytystilaa, laatikot pieniä tai sit on vaan kaappi ja avohyllyjä ja suurin osa näyttää vielä olevan kiinteitä eli sitä hoitotasoa ei voi poistaa ja käyttää pelkkää lipastoa. Tänään löysin netistä sellaisen puisen hoitotason, jonka voi kiinnittää mihin tahansa lipastoon ja hintaa huikeat 9e (ovh.39.90) Eli nyt pystyn ostamaan kunnon tilavan ja mieluisan lipaston jolle on käyttöä sitten myöhemminkin eikä tuo tason säilytys varastossakaan liikoja tilaa vie. Jospa se nyt sit toimis, sen näkee sitten kun taso saapuu.

Hirvee nälkä, taidan lähteä syömään, kun alkaa makaronilaatikko olla kohtpuolin valmista uunissa. Jospa se mieskin sieltä töistä kotiutus samaan ruokapöytään.

Sanle ja DJ 22+2
 
:wave:
Maanantaina käytiin mekin rakenneultrassa, kyllä helpotti nähä että kaikki oli kunnossa :) Ja selvis miks niin vähän tunnen potkuja: istukka on etuseinässä, se on se syy!

Enni1980 kyselit neuvolakäynneistä, minäkin oon käyny vasta kerran neuvolassa (toukokuun alussa), ja kerran neuvolalääkärissä (toukokuun lopussa), 19.7 on toinen neuvola-aika. Tosi pitkä tauko olikin tässä välissä ettei ollu mitään käyntejä!
Onneks oli toi ultra nyt kuitenkin, ja seuraavaks nähääkin vauva sit vast kun se syntyy!!

Ja maha senkun kasvaa, sunnuntaina loppuu sitten jo kesälomakin, jännä nähä miten työt alkaa sujumaan, työkaverit ties kertoa, että työpaikalla on 30 astetta lämmintä...
 

Yhteistyössä