*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Perfekta Miule sanoi nlatäti keskiviikkona, että voi mittaaja vaikuttaa. Miula esim. se "oma täti" mittaa jalat koukussa, mutta tää keskiviikon sijaistäti (nuorempi miuta ;)) mittas jalat suorassa.

On muuten liikkuvaiseks heittäytynyt tää kaveri tai sit ne vaan nyt on alkanu hahmottaa paremmin. Istukka kun on etuseinässä, niin aika pitkälle meni ennen kuin päivittäin alkoi liikkeet tuntua.

HT ja veturi 23+0
 
Elikkäs aamulla käytiin..
Rv 21+6, painoa oli tullut 100g,vain!
verenpaine oli vähän alempi kuin aiemmin, mut ihan hyvä kuulemma.122/73
Hemppa oli vähän noussut, vaikkakin vieläkin alhainen, 114
Sf-mitta oli 21cm, kulemma tasaisesti kasvaa yläkäyrällä.

Sanoin terkalle että masukki on pitänyt pari päivää hiljaiseloa, niin sittenpä alkoikin kunnon jumppa just kun sydänääniä kuunneltiin..eli kaikki vissiin hyvin =)
 
Nyt on lääkärissä käyty. Kirjoitti ensi viikon sairaslomaa. Epäili, että mulla olisi streptokokki tulehdus, labravastausta odotellaan vielä tälle päivälle, mutta antibiootin kirjoitti valmiiksi. Saas nyt sit kattoo.

Paino oli jo noussut 9kg!! :eek: En tiiä missä kaikki kilot on, kun vanhat farkutkin mahtuu vielä jalkaan. Taitaa tulla aikamoisen kokoinen vauveli taas meijän perheeseen.. molemmat tytöt ollut yli 4kg.. maha on kyl todella iso! sf-mittaa multa ei oo mitattu vielä lainkaan..

Ellu 22+4
 
Ihanaa kun lämpötila hiukan laski niin on mukavampi olla. Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki oli ok. Potkuja en tosin vieläkään tunne, joten ulrattiin varmuuden vuoksi. Ihanaa kun näin pienellä kunnalla on oma ultra niin pääsee katteleen pienokaista kun vain pyytää. Tosin laitteet on niin vanhat ettei niistä juuri mitään erota muuta kuin liikehdintää ja pään ja jalat ja kädet. Verenpaine oli 116/64 ja hb 132. Painoa oli tullut 1,2 kg lisää. Keskimäärin painoa on tullut 300 g/viikko joten terkka arveli kokonaispainon lisääntyvän noin 10 kg.

Hillitön möyrintä täälläkin on aina aamuisin ja iltaisin, mutta potkuista ei ole tietoakaan eikä mieskään vielä tunne kädellä liikkeitä, vaikka sanon milloin liikkuu. Ulospäinkään ei näy mitään. Sen verran masu on kuitenkin kasvanut, ettei farkkuihin enää mahdu. Sf-mitta on kuitenkin aina käyrän yläpuolelle,joten kasvu on normaali. Pikkuinen onkin asettunut niin alas lantion seudulle, että sf-mitta kasvaa mutta maha ei. Kivasti painaa rakkoa jo nyt, saati sitten loppuraskaudesta.

Joku kyseli synnytyksestä. Minulla se ainakin on ollut kovastikin mielessä. Varsinkin kun äiti on saanut kaikki neljä tenavaa todella vauhdilla ja mummikin varoitteli että meidän suvussa nopeasti syntyminen on yleistä. Sinänsä ei huolestuta kivunlievityksen saanti vaan se, että ehtii sairalaan. Täältä tulee matkaa synnärille 90 km, joten ois kiva tietää lähtevänsä ajoissa. En kuitenkaan haluaisi kotona tai ambulanssissa synnyttää.

Viikuna ja nuppu 22+1
 
kyllä on taas vähän viileämmät päivät kun esim eilen :)
ihan kivahan sekin mutta toivottavasti ei sataa alkais vaikka sitäkin on luvattu :whistle:

eipä tässä oikeen ole mitään sattunut, maanantaina sitten neuvola ja saan sen raskaustodistuksen joten heti pitää lähtee se sitte kelaan viemään :)
ens viikolla käydään vissiinkin hakemassa ne vaunut ja turvakaukalo myös kaverilta.. ihanaa kun alkaa olee jo sitten jo jotain konkreettista vauvaan liittyen :)
Ei olla ihan 100% muutosta mutta jos niinkin käy niin sitten pitää alkaa laittelee tavaroita pikkuhiljaa kasaan kun reilu kk päästä ois se muutto :)
saa vauvallekkin sitten kaikki tavarat yhteen paikkaan.

liikkeitä mulla on tuntunut aika hyvinkin, myös niin jos istuu autossa tai vastaavaa.. ja on se kiva taas mennä kuuntelemaan niitä sydänääniä neuvolaan :heart: pitkästä aikaa.

ai niin ja ens viikolla mulla on se 4d ultra :)
eli rv 23:lla.
Olikos se sannalla viikolla 25?
tuntuu jotenkin että menis tosi "aikaisin" siihen ultraan.. :eek: mutta kaipa se hyvä viikko on kun kerta lääkäristä niin sanoivat.
sekin taitaa aika paljon lääkäri kohtaisesti joka tekee niitä 4d:tä että millä viikoilla suosittelee käymään..

no jooh jos nyt tästä taas lähtisi :wave:
 
Iik, mun napa on pullahtanu silleen ulospäin :LOL: Esikoista odottaessa ei tätä tapahtunut ollenkaan, ja nyt sitten pullahtaa jo puoli välissä odotusta ;)

Mullakin on maanantaina neuvola ja tasan 22 viikkoa silloin täynnä, saan ne Kelan lappuset myöskin. Seuraava äippäpoli olisi 23.7. -josko sitä sitten saisi jotain vinkkiä tulokkaiden sukupuolista.. Vaikka kuulin kyllä juttua ettei ne siellä polin puolella mielellään sitä kerro, SITUn puolella kylläkin. No, näkyypä sitten miten käy!

Ekat pikkuiset vaatteetkin jo ostin kun satuin käymään SPR:n kierrätysmyymälässä tässä kylällä, ja siellä oli tosi hyväkuntoisia vaatteita eurolla kappale. Kirpputoreille tekisi enemmänkin mieli, just noiden vaatteiden perässä.

Viikonloppuja kaikille :wave:

Liituraita ja :heart: :heart: 21+4
 
Meinaan noiden meidän kahden riiviön kanssa :kieh: Toisella on 3vee uhma ja toisella joku ihme "itsenäistymiskriisi" :kieh: Juu eli kriisiä pukkaa samalla meikäläisellekin! Mä en meinaa pärjätä noiden poikien kanssa en ainakaan niin,etteikö hermot menisi :ashamed: Eilenkin räjähdin niin,että aivan mahaan alkoi tuntumaan,sitten oli pakko rauhoittua :/ Onneksi tuo nuoremman uhma on NYT eikä sitten toivottavasti enää marraskuussa :whistle:

Tänään makoilin tossa sohvalla (taas) niin ihanasti joku nyki mun mahaa :heart: Mut siltikin vaivaa,että miksi se on vain nykimistä eikä kunnon liikettä...mutta kaippa se on pääasia,että jotain sentäs tuntee =)

Keskiviikkoa täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa! Jännittää jos tosiaan saan kuulla sukupuolen samalla :D Ukko lupasi onneksi maksaa koko lystin B)

Onneksi on viikonloppu eikä tarvi seiskalta kömpiä ylös punkasta. On kyllä ollut aika tuskaa tuon heräämisen kanssa. Varsinkin kun yöt on vähän ollut levottomia tämän kuumuuden kanssa. Nyt tosiaan on viileämpi ilma ja totta tosiaan pidän ikkunaa kunnolla auki koko yön. Paitsi varikset herättää sitten tuossa viiden kieppeillä omalla serenadillaan |O |O

Mutta oikein hyvää viikonloppua kaikille :flower:

LilliM+pirpana 19+2
 
Isukki leikattiin torstaina ja ihme ukko on kyseessä,samana päivänä ollu jo jalkeilla hoiturin avustuksella.Eilen käytiin kattomassa,oli sillonki käyny vessassa ja illaks oli vielä luvassa kävelyharjotuksia...viikonlopun aikana luvassa syönnin opettelua.Tosi pirtee oli,avannetta ei oltu vielä tehty,toiveissa oli,et jos jäljellä oleva pätkä viel toimis.Mulla maha meinaa olla iltasin normaalia kipeempi ku meuhkasee hepojen kans.Tänään vapari ku vettä tulee taivaan täydeltä,pitäs varmaan panostaa vähän kotihommiin...

Siinä mielessä ihan hyvä tää vapari,saapahan meijän jätkä olla rauhassa.Veljellä on vuoden vanhempi poika,joka on jatkuvasti meijän jätkän kimpussa.Kaatelee tönimällä ja niskalenkillä.Sit kaiken hyvän lisäks,SITÄ EI SAIS KIELTÄÄ!Tosi helppoo_Oon sanonukkii,et en voi sallia siltäkää ihan mitä tahansa,koska en halua meijän pojan oppivan,et se on hyväksyttävää käytöstä,etenki ku on toinen tulossa..
 
Vimpula:kiva kuulla että isäsi leikkaus meni hyvin ja on jo jalkeilla! :hug:

mulla on myös napa pullahtanut esiin ja on kyllä aika koomisen näköstä... :LOL: ukkokin naureskeli sille toissailtana...

Otin sitte tänään riskin ja otin permiksen...Tarttu vähän liiankin hyvin. Piti tulla laineita niin nyt onkin aika käkkärä tukka :| tosi kiva, en ihan näin kähärää halunnu... :kieh: mut ei auta ilmeisesti kun elää asian kanssa :LOL:

Ukon kanssa otettiin äsken yhteen ja nyt on mykkäkoulu menossa. Se ei voi käsittää että nää hormonit aiheuttaa mussa aina välillä raivonpuuskia ja nyt se luulee että oon hoidon tarpeessa :/ en jaksa edes selitellä sille enää. Kiva viikonloppu siis tiedossa näköjään. :( :eek:

H82 20+4
 

Onneks on muitakin hermoheikkoja..Oon pahoillani, että riitaa ilmassa HE:llä, meillä on kans välilä mies ihna puulla päähän lyöty, kun miulla tulee sanottua vähän mistä milloinkin pahasti :ashamed: Mies vaan on semmoinen kummajainen ettei se suutu ikinä..mie saan aina mököttää yksikseen, jos siltä tuntuu.

Vimpula; Kiva kuulla että isäsi leikkaus on sujunut hyvin ja vointi parempi :)

Lilli; Mie saan vääntää tuon meijän 2v2kk:n kans, taitaa hälläkin pukata jotain uhmakautta..mietinkin tuossa just, että sit kun(toivottavasti) vauva syntyy, niin isosisko on just "parhaassa" uhmaiässä, 2v.7kk..voi jee..ja aina aiemmin tyttö ollut kuin mikäkin enkeli, ei oo turhia huudellut/kiukunnut..

Liituraita; Mulla on ilmennyt semmoista samalaista pakotusta navan seudussa, mitä oli esikon kans loppuraskaudessa..siis tuntuu että napa/maha repeää siitä just navan yläosasta :( Sillon viimeks aloinkin sit ravailee sitä kohtaa enemmän ja se helpotti. Huvittaa vaan, et kun jo nääkin vaivat tulee jo nyt eikä sit lopuks..mitenkähän rampa sitä onkin sillon..

Painosta vielä..
Tuossa yks päivä kattelin esikon aikasta äitiysneuvolakorttii, ja siinä näkyi että miun alkupaino oli 2 kiloa vähemmän kuin mitä nyt oli aluks..ja silti paino oli näillä viikoilla 2 kiloo enemmän kuin mitä nyt! Oiskohan toivoa pysyä alle 90kg:n tällä kertaa?? :LOL:
Ja kuitenkin normaalipaino oli esikkoa ennen vähän alle 70 ja nytkin vähän päälle 70kg.. Arvelin kans, et kunhan tää toinen nyt saatais ehjänä perille(ulos) nii sit on aikaa pudotella sitä painoa :)

Masussa on taas pidetty kunnon jumppaa tässä parina päivänä..lähes koko ajan jotain liikettä tuntuu että taitaa olla liikkuvainen tulokas siel. Eilen pääsin pitkästä aikaa ostoksille vähän, ja oispa tehnyt mieli ostella sitä pienenpääkin vaateta, mutta aika vähän löytyi semmoista neutraalia, tosi söpöjä jommalle kummalle suunnattuja kylläkin..Muutaman paidan ostin itselleni ja tytölle tietty vähän vaatetta ja kirjoja.

Pitääkin jatkaa aamukahvin juomista tuolla toisaalla ja päästää mies koneelle..
PikkuM ja "Onni" rv 22+1
 
mikäköhän taas mulla on vatsassa kun särkee alamahaan ihan niiku alkais menkat? :eek: mies kysyi että onko ne niitä supisteluja mutta en sitten tiiä.. en jaksais vaan uusiks tätä rumbaa mikä oli sillon pari viikkoa sitten! :ashamed:
onko kellään muulla ollu mitään tälläsiä tuntemuksia?
sängyllä kun makaa niin ainakin vaavi liikkuu hyvin kun mahassa ihan möyrii :heart: ja ulospäinkin näkyy pikkasen.

huomenna mulla on neuvola mutta jos tänään taas tää alkaa niin voi huomiseen oottaaa
:snotty:
 
Hei vaan kaikille.

Paljon on taas kaikkea sattunut ja onneks nyt ainakin Vimpulan isän leikkaus on menny hyvin :hug:

Mä olen niin väsynyt, että en oo jaksanu pahemmin mitään kirjoitella, täällä meinaan jumpataan mahassa iltaisin ja öisin ja sit on ihan poikki ku pääseee töistä, mutta hyvä vaan että jumppaa. Iski meinaan eilen hetkeks sellanen olo et onks kaikki hyvin,ku normaaalisti ku makaa sohvalla niin heti alkaa iskuja tulee mut nyt ei. Noh, aikani silittelin mahaa niin johan alko potkuja tulee ja tänään aamulla heräsin siihen ku alettiin monottaa =)

Mut mä meen juomaan aamukahvia ja palaan myöhemmin asiaan jos sais jotai järkevää tekstii aikaseks :LOL:

Sanna ja Nipsu 20+4
 
Nyt on vieraat taas passattu ja saatettu kotimatkalle ja aika rauhoittua! Olen käväissyt juttuja lukemassa mutten juuri kommentoinut, omaa napaa vaan. Kiva että Vimpulan isän leikkaus meni hyvin.
Suppareista täältä vielä sen verran että mulla on ollut kivuttomia supistuksia ja siitä olen tarkkailussa ja menen taasen parin viikon päästä lääkärille näyttäytymään, katsovat voinko töihin enää ennen äippälomaa palata, ja sanoivat että heti näyttäytymään jos alkaa supistelut kivun kera. Eli minulla masu tulee ihan kivikovaksi. Voihan äippäpolille/-sairaalaan/neuvolaan soitella jos pelkää niitä kipuja supistuksiksi, nyt tässä vaiheessa vaan tuo mahan kasvu on niin nopsaa että kaikenlasita liitoskipua yms siitä tulee, mutta oman mielen rauhan vuoksi toki voisi soitella, niin itse tein ainakin ekassa raskaudessa. JA silloin ei ollut millään kerralla mitään hätää vaan ihan normaalia kipuilua mikä asiaan kuuluikin, mutta ainahan tieto helpotti kun sai ammattilaisen langan päähän rauhoittelmaan. =)
Kääks multa poistetttin viimeviikolla yksi hammas, oli juurihoidettu aikoja sitten, mutta nyt meni sitten halkeamaan ihan kokonaan eikä muuta vaihtoehtoa ollut. Nyt on vaan ilkee särky "hampaassa", täytyy huomenna soitella hammaslääkäriin että on alkanut parantumaan kunnolla, se nyt vielä puuttuu että siihen on jokin tulehdus tullut :(
Liikkeistä.... täällä sitä jumpataan että maha hytkyy vaan, aika hauskan näköistä kun maha yht´äkkiä vaan pomppasee, Mieskin sitä yksi ilta naureskeli, kaveri tykkää kovasti mahan rapsuttelusta, heti kun mies lopetti niin alkoi vastalauseena potkia.
Mutta mukavaa alkavaa viikoa kaikille! B)

viivin rv 23-24? Taas tipahtanut ihan noista viikoista täytyypä tarkastella kalenteria tarkemmin
 
Vimpulalle isän leikkauksen onnistumisesta :hug: Munkin isä joutui jäämään 3viikon saikulle kun hällä on sitten nivelrikko :( Kävelykin näytti mun silmiin huonolta ja kyseessä kuitenkin vasta 59v. Isä ajaa trukkia työkseen joten aika yksipuolista on tuon liikkumisen kanssa työpaikalla. Isä jo murehti,että onko kuntoa enää eläkeiässä ja isällä vielä diabetes varmasti pahentaa tilannetta :/ Sukurasite on tuo nivelrikko meidän suvussa joten eipä taida lääkkeet sitä parantaa...

Tiättekö mitä :heart: Ne "nykimiset" ovat jatkuneet koko viikonlopun eli kyllä tuo pirpana vaan ilmottelee olemassaolostaan =) Hentoisesti maha nytkähtelee ja sen tuntee kädellä ihan selvästi makuuasennossa. Oli jo aikakin :whistle:

Nyt pieni galluppi: Te jotka juotte kahvia niin juotteko kuinka paljon päivässä? Mä juon sellasen 4 kuppia/pv. Eihän kahvi varmastikaan ihan terveellistä ole,mutta jos olen ilman niin päätä alkaa särkemään julmetusti
:kieh:

Mä olin eilisen päivän mun äidin luona (vanhempani siis eronneet) tuon nuoremman vesselin kanssa. Äiti oli ihanasti muistanut mua ja ostanut lilan Hemuli-muumimukin :D Mä vähän niinkuin keräilen niitä ja äiti aina silloin tällöin kartuttaa mun varastoja =)

Huomenna maanantai,mutta ei haittaa. Mitä nopeempaa tulee keskiviikko niin ain parempi =)

LilliM+pirpana 19+4
 
nita1: Mulla on kanssa ollut "menkkakipuja" koko raskauden ajan enemmän tai vähemmän joka päivä, se on vaan ollut vähän epäselvää että onko ne supistuksia vai mitä...kun supistuksista kuulemma tietää heti, että ne on supistuksia, mut sitten äippäpolilla mulle kerran sanottiin, että supistukset tuntuu menkkakivuilta. Menkkakivut = supistus? Mutta jotenkin en ole osannut olla huolissaan, kun ne tuntuu vaan tavalliselta käristävältä/polttavalta menkkakivulta, eikä mitenkään petiinkaatavalta jättisupistukselta (jollaisia "oikeiden" supistusten luulen/oletan olevan...?)

Mulla kanssa menee masu välillä päältä ihan kovaksi ja kireäksi palloksi, erityisesti iltaisin. Näyttää paljon isommalta "vuorelta". Normaalisti se on taas pehmeä löllö, niin että näyttää vaan liikaa syöneeltä eikä raskaalta... :LOL:

LilliMenninkäinen: Mulla menee 1-3 mukillista kahvia päivässä... ei mitään pikkukuppeja :whistle: Mulla kanssa tulee julmettu päänsärky, jos en juo kahvia. No, ehkä tuolla yhdellä mukillisellakin pärjäisi, mutta tavan vuoksi tulee otettua päivän mittaan se toinen ja kolmaskin... :headwall:

Mun masu on muuten muuttunut karvaiseksi, siis sellaista vaaleaa nöyhtää ympäriinsä, aika huvittavan näköinen... Pitäsikö alkaa sheivata sitä? :LOL: Mistähän hormoneista tuokin johtuu?

njia ja bunny 22+1 :heart:
 
Taas minä täällä huolehdin onko nää tuntemukset ihan normaaleja, kun särkee alamahaa/alaselkää..ja välillä vihlasee.ei etes maaten olo auta,just tuossa yritin päiväunia miehen kans ottaa vaan oli pakko pompata ylös ja koneelle kyselemään teiltä muilta..kun mietin just että mihinkäs sitä pitäs soittaa jos tää ei ihan normia ookaan?sinne äitiyspolilleko?

Kahvista..mulla menee kahvia 2-4,joskus jopa 5 mukia päivässä..yritän hillitä,mutta aina ei siihen kykene.

Njia mun masu on kans ihan valkosen untuvan peitossa,samoin rintojen väliin tullut valkonen untuvapeite :LOL:

miiku 20+5
 
Heissan, nyt on reissu heitetty serkun häissä, eilen mentiin ja tänään tultiin eestaas noin 700km ajelua...kyllä tuntuu lonkassa...ja huonosti nukuttu yö oli vielä kaiken lisäksi, vaikka hotellissa oltiinkin niin mie oon ihan poikki...
Kertokeehan miulle niistä levottomista jaloista kun mulla tuntu sellainen "pakotus" tossa oikeassa jalassa polvesta ylöspäin lonkkaan yleensä et on pakko liikuttaa jalkaa, niin saiko millään sitä vähennettyä/poistettua? ei ole yhtään kivaa :/
Ja mites teillä muilla veden juonnin kanssa? kun mie yritän juoda vetta sen 2-3 litraa päivään et saisi tuota turvotusta pois, niin mulla kuivaa sitten huulet ja hulenympärys ja nenä :eek: :eek: , eli mitä enemmän juon, sitä enemmän ne kuivaa ja joudun rasvaamaan...onko normaalia? tai no mikä olisi normaalia raskaudessa :whistle: ...
Nyt toivon paljon että pari tuntia menisi nopeasti ja pääsisin nukkumaan... |O <--haukotus...

Onko teillä muilla tietoo mitenköhän kauan menee et kela tekee päätöksen, on kuitenkin heinäkuu ja asutaan pienellä paikkakunnalla? ja kauankohan menee siihen pakkauksen saapumiseen??? mä meinaan sitten pikkuhiljaa aloittaa vaatteiden pesut ja tavaroiden laiton paikalleen kun se pakkaus tulee, eli kysymys kuuluu:
Milloin alatte laittamaan vauvalle tavaroita valmiiksi ja pesemään vaatteita yms?

Jahas pojan luokse tuli kutsu

Perfekta ja hattivatti 22+4
 
Perfekta Miul alkaa tuo tavaroiden laitto ja pesu sitten kun työt loppuu, eli elokuun viimenen päivä loppuu työsopimus. Luotan siihen, että tää veturi kestää sisällä ja ehdin vielä siinä syys-lokakuulla sit touhuta noita.

LilliM Miul menee ehkä 1-2 kupillista kahvia nykyään, ennen meni helposti 4-6 kupillista. Alkuraskaudesta ei menny sitäkään, kun joku kaato miun kahviin aina etikkaa ;)
 
En minäkään meinannu kiirusta pitää niitten vaatteiden kans,ehkä joskus lokakuussa vasta!

Mulla menee hermot mun veljen ja sen avopuolison kans,ovat niiiiiin ihania.Kuulema mun vauvalla pitää olla jotain vialla,ku mun paino ei nouse ja mahaki on niin pien.Minkäs minä sille mahdan,itellää ku paino nous 25kg...Itellä esikoisenki aikaan nous vaan alle 3 kg. Mä oon niin täynnä niitten käytöstä ihan yleensäkki,et huomenna ku meen hepat hoitamaan ni otan omat eväät ja jätän pojan kotiin.Ei tartte v.ttuilla!Saapaha poikaki olla päivän rauhassa!
 
Vimpula Eikös toi painonnousu ja mahankasvu nyt ole niiiiiiiiiiiiiiiin yksilöllistä, ei sitä voi verrata muiden kanssa.En yhtään ihmettele, että sulla menee hermot.

Mulla paino noussu nyt joku 3kg ja maha tuntuu ihan valtavalta ja yli yläkäyränhän se nyt onki kasvanu, mut vauva oli silti ihan sen kokoinen ku näillä vkoilla pitääkin olla, mut mulla just ei ole tilaa kasvaa tuolla lantiossa tms niin puskee kaikki ulos sitte.. Älä välitä niiden jutuista vaikka helpommin sanottu ku tehty :hug:

Mä oon taas ihan väsynyt, ja kirjoitin äsken vaikka mitä ja sit painoin taas tosta hiirestä tota yhtä nappia vahingossa ja kaikki teksti hävis :(

Sanna ja Nipsu 20+4
 
Tosta kahvinjuonnista piti kirjoittaa, et mä olen koittanu pitää sen 1-2 kuppia pvässä näin raskaana ollessa, nyt taas kun se kahvi maistuu. Tossahan oli pitkä jakso että kahvia ei pystyny juomaan lainkaan.. Ennen raskautta join kahvia varmaan 10 kuppia pvässä. Töissä tuli juotuu kokoajan kahvia, nyt olen sit vaan aamulla juonu kupin ja pvällä kupin ja on hyvin riittänyt pitää päänsäryt poissa.. Niin ja noi 10 kuppia oli siis ihan kunnon kokosia mukillisia, nyt laitan mukin n. puolilleen eli suurinpiirtein sellanen normi kahvikupin verran.

Mut nyt suihkuun ja nukkumaan, aamulla taas töihin kuuntelemaan remonttia :(

Öitä kaikille :wave:

Sanna ja Nipsu 20+4 :heart:
 
Noihin galuuppeihin B)

Kahvia juon 1-2 pikkukuppia päivässä .... ennen raskautta 1-2 krt viikossa. hmmmm kaverista tulossa siis kahvisieppo.

Levottomat jalat. Mulla oli ihan mahdottoman levottomat jalat kanssa, mutta menin hierojalle ja hän hieroi jalkoja (3x) ja nyt on jalat pysyneet paikallaan. Vichy auttoi myös. Siis suonta ei vetänyt vaan jalat eivät oikein pysyneet paikallaan.

Vaatteista. Eilen kävin tytön vauvavaatteita läpi ja tein listaa mitä pitää hankkia tai toivoa sukulaisilta täydennykseksi. En siis pakkausta ottanut kun noita talvihaalareitakin on jo 3 kappaletta + kevyt toppahaalareita myös saman verran. Puolipotkareita ajattelin pienempiä kokoja muutamat ostella ja bodyja kanssa. Mies tykästyi tytöllä niistä kietaiusu paidoista ja niitähän meillä nyt on riittämiin. =) Eli olen aloitellut pikkuhiljaa vaatteitta laittelemaan.

Ja hienoa kun joku olikin jossain toisessa pinossa kysellyt mitä liikkeitä kuntosalilla voi tehdä, oli kanssa epäselvyyttä noista vatsalihasliikkeistä mitä kannattaa tehdä. Toki jos jollain on lisää tietoa niin mielellään kartuttamaan tietoa tänne!!!! Eli mitä on hyviä jumppaliikkeitä ja mitä kannattaisi nyt jo toisella kolmanneksella välttää.

viivin ja kaveri
 
Kahvin juonnista: Tulee juotua kuppi tai pari päivässä, alkuraskaudessa ei pystyny juomaan ollenkaan.
Vaatteista: Mitään en ole vielä laitellu valmiiksi, jotain vanhoja vaatteita on tuolla tallessa ja niitä pesen sitten joskus syksymmällä, uusia olen ostanut todella vähän ja ne pesen sitten samalla. Kaappitilaa pitäisi vielä raivata tulokkaan vaatteille :whistle:

Olen käyny lukemassa täällä päivittäin mutta kauheasti ei ole jaksanu kommentoida. Väsyttää ja maha kipuilee taas kokoajan. viime yönä heräsin taas supistuksiin. Onneksi ei kovin pitkään kestäny. Tänään taas supistellu heti kun koittaa jotain tehdä, kävelykään ei meinaa onnistua :/
Huomenna aamulla käyn terveyskeskuksessa näytillä ennenkun lähdetään reissuun, jos siis saan ajan.

katjuza ja ilmarijalmari 21+6
 
Dodii, nyt on käyty lastentarvikeliikkeessä ja tilaukseen laitettiin tällainen


se sopi autoon ja juuri tota mallia halusinkin hattivatille tuon istuimen..ja tuo väri onli miusta kaikista nätein, varsinkin kun ei tiiä tuleeko sieltä nyt tyttö vai poika...eli tuo on nyt poissa hankittavien listalta, haku on tosin vasta ensi viikolla kun ei varastossa ollut ja samalla käytiin astianpesukone varaamassa ja se saadaa 20 päivä niin samalla haetaan tuo kaukalo sitten kanssa...
ai että uni maistui hyvältä viime yönä, en edes vessaan herännyt...oliha tuota univelkaa taas kertynytkin riittämiin, ku siellä serkun häissä oltiin ja ei saanut nukuttua...
Kahvia en juo enää lainkaan, jäi samalla kun tupakki jäi, ei vaan maistunut "yksin" se kahvi kun sen oli tottunut tupakin kanssa juomaan...

Perfekta ja hattivatti 22+5
 
Toi on ilmeisesti se logico S malli, tarkoitus on myös hankkia sellanen. Oottelen tuloksia jos saisi vaikka TM tms. kunnolliset testit ja tietenkin syksyn alennusmyyntejä. Tosin saatan saada ostettua käytettynä, kun ystävän lapselle taitaa jäädä pieneksi ennen marraskuuta.

Noistasupistuksista vielä annan yksityisen gynekologin kommentin, minkä sain kun oikein lähdin tutkituttamaan, eli ellei tutkimukset näytä että olisi vaaraa ennenaikaiseen synnytykseen ei niistä ole vaaraa eli töissä voi mainiosti olla. Kannattaa käydä tutkituttamassa jos tulee kovasti suppareita, niin ei tule harmaita hiuksia turhaan. Eli mulla tutkittiin ultralla kohdunkaula yms. ja kaikki ok.

loviisa ja nalle 22+2
 

Yhteistyössä