*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Huomenta!

Pitkästä aikaa mäkin ajattelin istahtaa koneen viereen. Eilen soitin neuvolaan kipeiden supistuksien takia ja passitti mut heti sairaslomalle. Menen kohtapuoliin hakemaan sairastodistuksen ja perjantaille varasi lääkäriajan, jotta lääkäri saa kirjotella sitten lisälomaa. Nyt ollut jo muutamina päivinä kovempia supistuksia. Johtuu todennäköisesti mun raskaasta työstä, nopeasta työtahdista ja valtavasta työntekijäpulasta. Työpaineet ja vastuu on sen verran kova, et masu ei taida vastaavaa jaksaa.

Nyt sit ajattelin lomailla tovin (työkavereita käy sääliksi aivan valtavasti!) :ashamed:

Mulla on alkanut tuntua vauvan liikkeet jo todella hyvin. Liikkeet tuntuu oikealla puolella ja taitaa pikkunen alavattaan nyrkkeillä =) Kääntymiset oikeen jo näkyy ulospäin. Ihana seurata toisen myllerrystä.

Mut nyt täytyy alkaa valmistautumaan kaupunkiin lähtöön. Vien lapset päiväkotiin, menen neuvolaan ja pidän ihan oman lepopäivän. olo on ihan uupunut.
Mut nyt menox!

Ellu ja Rv (ei hajuakaan :whistle: )
 
Kun jaksatte mua rauhoitella :flower: Mutta tänne on niin ihana purkaa itseään kun ei tuo mieskään aina ymmärrä mua ;) Ei onneksi sanonut mitään mun ultraan menosta.aattelin että se ei oikein tykkää kun maksaahan se maltaita,mutta kai se tuntee mut jo niin hyvin,että oon päätökseni tehnyt :D

Tätä vauvaa kuvaa kyllä hyvin sana "möyrijä" niinku Viljonkka sanoi omastaan. Se niinku muljahtelee vaan ja möyrii ympäriinsä,mutta ei kai viitti potkia =) Kai se on aatellu nyt säästää mua potkuilta kun pojat oli niin mahdottomia siinä lajissa :whistle:

LilliM+pirpana TASAN 19vkoa!
 
Huomenta :)

Nyt olis taas yks nla takana, hb oli 145 (paluu omiin lukemiin edellisen kerran 130) ja verenpaine 110/69. Veturin sydän sykki ahkerasti, korkeimmillaan reilua 155 mutta keskiarvoksi merkattiin 148. SF-mitta oli 21,5 cm ja painoakin oli tullu n. puolen kilon viikkovauhdilla kun edellisellä kerralla oli samaa tahtia laskenut. Heti alko hirvittävät tanssiharjoitukset masussa kun sydänäänet saatiin kuunneltua ja sydänääniä kuunnellessakin reissas karkuun ja lopulta käänty sit niin että saatiinkin kunnon "kopina" eikä mitään pientä viuhviuhia :heart:

Ellulle voimia ja koita nyt malttaa ihan oikeasti lepäillä :hug:

LilliM ehkä se mieskin omalla tavallaan huolehtii ja siksi ei alkanut marmattaa jos muuten normaalisti marmattelee rahanmenosta :) Mie en kans tunne vielä kunnon potkuja, mutta miulla kyllä istukka etuseinässä voi vaimentaa tuntemuksia. :hug:

HT ja veturi 22+5
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja tervetuloa myös uusille mun puolesta (vaikken itse tänne juurikaan kirjoittele ;))

Supistuksista:
Tuli vaan mieleen kysyä noista suppareista, kun monilla niitä tuntuu täällä olevan. Odotan siis ekaa, ja mulla ei ole hajuakaan miltä supparit tuntuu tai pitäisi tuntua... siis jos nyt alkaisi supistelemaan tms., niin tajuaisinko heti mistä on kyse?

Mulle sanoi kätilö sairaalassa (kun jouduin käymään lv-punktiossa rv 16), että supistukset on kuin menkkakipuja. Mutta mulla on tuntunut menkkakipuja/polttoja harva se päivä tän raskauden aikana, muttei nyt mitenkään erityisen kivuilaina, kunhan käristää tuolla alavatsalla ja nivusten kohdalla. Et onko noi sitten suppareita? Vai ihan tavallisia "menkkakipuja ilman menkkoja"?

Ja sitten kun tulee varsinainen lähtö sairaalaan sitten marraskuulla, niin hirveiltä menkkakivuiltako supistukset silloinkin tuntuu? Jotenkin olen olettanut, että supistusten pitäisi olla ihan jotain muuta kuin menkkakivuntapaisia... Valistakaa nyt tietämätöntä?

Njia ja Bunny 21+4
 
lillimenninkäinen!mahassa kyllä möyritään (normaalisti iltaisin) mut yhtään kunnon potkua en ole tuntenut ollenkaan :( kieltämättä kyllä jännittää mikä tuolla mahassa on tilanne. :ashamed: niin ja meillä la samana päivänä!! Uskotaan et kaikki ok!!
 
Supistukset ekassa mulla alkoi noin 30 viikoilla ja oli aivan kuin vyöllä olisi kuristanut alavatsaa, pikkasen pelästyin ekakerralla. Synnytyssupistyukset vois kyllä munkin mielestä laittaa menkkakivuiksi, eli mulla tytöstä alkoi aamuyöstä, mutta loppui muutaman tunnin kuluttua ja alkoi taas seuraavana aamuyönä jatkuen sen pitkän päivän ja kovat supistukset alkoi sitten 22.00 illalla ja kyllä sen ihan oikeasti huomaa kun kovat alkaa. Ei pysty olemaan paikallaan rennosti yms.

Mullakin on jonkin verran nämä kuumat ilmat (onneksi ei ole ollut paljon) aiheuttaneet supistusta töissä kiirusimpaan aikaan eli on sellanen tunnin kiireaika. Mutta en nyt sitten tiedä, että pitäisikö siitä oikein jäädä pois, kun ei ne nyt vallan hirveitä supistuksia ole? Kysyy hän hirveen epävarmana???

loviisa ja nalle
 
Samaa kanssa pohdin kun esikoista odotin,että mistä mä tiedän,että koska NE supistukset alkaa...että mistä sen tietää. MUtta ei niistä kyllä voinut erehtyä :whistle: Mulla meni niin jännästi,että ei ollut MITÄÄN tuntemuksia alkavista supistuksista minuuttiakaan aiemmin. Mä luin kirjaa yöllä sängyssä kaikessa rauhassa ja aattelin käydä nukkumaan. Siinä sängyllä makoilin kun ihan yhtäkkiä alkoi menkkamainenx100 kipu niin,että mun piti käpertyä polvilleni sängyllä. Eka ajatus olikin,että alkaako mulla menkat :D ja kävin tarkistamassa vessassa asian. Makoilemaan en enää pystynyt vaan kävelin olohuoneessa ympyrää,nojailin pöytään jne. Kellolla mittasin välillä supistusten väliä jne. Mulla oli supistukset heti säännöllisiä,mutta poika syntyi vasta 12h tunnin päästä :whistle:

Tokassa mulla irtosi viikon ajan limatulppaa eli se kyllä valmisti tulevaan. Se oli yksi viikonloppu kun olin päättänyt,että siivoan lauantaina. Mutta perjantai olikin niin kaunis päivä,että heitin matot ulos. Siivosin koko huushollin ja samantien kun istahdin sohvalle iltapäivällä,alkoi supistukset. Niitä sitten tuli loppupäivä enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Kaupassakin käytiin ja olin varmasti koomisen näköinen kun nojailin siellä hyllyn reunoihin :LOL: Anoppilassakin käytiin ja kotona illalla saunassa. Sairaalaan lähdettiin niin,että olin tutkimushuoneessa 23.30 ja poika syntyi 02.10 :D Eli aika haipakkaa oli loppu vaikka suppareita tulikin koko päivän melkein.

Eli pointtini on,että KYLLÄ ne tunnistaa kun ne oikeat supistukset alkaa :attn: :D
 
Heipä hei!

tuskallisen kuuma päivä ollu tänään, ei oo jaksanu ees pihalla olla.

Minäki oon miettiny noita supistuksia että millon niistä ois sitten syytä käyä lääkärissä?kun luulen erottavani supistukset,niitä melkeinpä päivittäin jonkin verran ollut. Varsinki ku on lämmin ilma nii tuntuu supistelevan.
viikon päästä ois rakenneultra, en malta odottaa!

Killi synnytti sit eilen 3 suloista pentua. on ne niin ihania että vois vain mennä makaamaan kissan petin viereen kattoo niitä. :)

pitäs alkaa vertailee nuita vakuutuksia,mutta ei millään jaksas...

miiku 20+1
 
Hellou!

Ultrassa olin aamulla ja oli sitte niin vaan siveellinen kaveri ettei viittiny yhtään vilauttaa kumpi on, aikansa se kätilö koitti ultrata josko näyttäs mut ei, piti jalat tiukasti yhdessä ja alko pyllistelee siellä sitte =) Ja kutitteli omia varpaitaan ja muutenki jumppaili ahkerasti ettei meinattu mittojakaan saada otettua.

Kaverilla painoa oli 340g, syke oli 134 ja yhden pvän isompi ku vkoja, niinku joka ultrassa. Mä vähän luulen että TYKSissä on alunperin laitettu yhdellä pvällä liian vähän noita vkoja kun muilla tuntuu punktio pvä olleen 4+0 mut mulla se oli 3+6, että en sitte tiedä, mut samapa tuo pvän heitto nyt on.

Istukka edelleen kohdunsuulla, ei ollu noussu mihinkään ja siittä meen sitte ultraan ku vkoja on 28 eli elokuun lopulla. Sitä ennen mulla on rv25 4D-ultra, että pääsee kattelee vauvaa usein sitte ja jospa hän viitsis vaikka tuolla 4D-ultrassa vähän vilauttaa, mut eiks se nyt ole sit ihan selvä, että tyttö on kun noin siveellisesti käyttäyty?! :LOL: :LOL: :LOL:

Sanna ja Nipsu 20+0
 
Onpahan ollu tänään tuskallisen kuuma päivä. Oon ollu ihan lämpöhalvauksen partaalla kun tuntuu että mjuutenkin on kuuma ihan koko ajan ilman aurinkoakin, joten noi lämpimät päivät ei taida tänä kesänä ollakaan mua varten... :whistle: ei kyllä käy kateeks niitä jotka on viimosillaan nyt... :whistle:

Olikos täällä meiän joukossa kampaajia? Mitäs ootte mieltä permiksen otosta raskausaikana? siis että kannattaako ottaa? tiedän ettei siitä mitään haittaa ole, mutta kannattaako? voiko tukka kärähtää? oon miettiny tässä kun tää mun tukka on sellanen liru-päätämyötä menevä, ettei voi pitää auki, et jos ottaisin isoilla rullilla permiksen niin sais vähän eloa tähän olemukseen. Ainut vaan et kesäkuun alussa laitettiin just vaaleita raitoja niin mietin et voiks siitä olla haittaa jos näin nopeesti ottaa taas käsittelyä tukalle...

Eli eipä mullakaan taas suurempia murheita tähän arkeen mahdu! :LOL: kertokaahan mielipiteitänne! :D

H82 20+1
 
Liituraidalle moi kans.. mahtava masu sullakin. täälläkin aikalailla samaa pyöreyttä :D käytiin rakenneultrassakin ja näyttäisi olevan kunnossa vauvoilla paikat. On paljon tukalampi oli kuin poikaa odottaessa. Hän onkin pitänyt mammaa vauhdissa väsymiseen asti. Välillä on supistanut pikkuisen, mutta ei kivuliaasti, joten nou hätää :saint: kaksoset voi hyvin.

käyn kans lukemassa välillä ja kommentoin aika vähän kun en millään muista kaikkien juttuja :ashamed: koneella on tullut oltua vähemmän kun illalla väsyttää aivan valtavasti.
Kaikille toivon silti ihanaa odotusta ja hyvää vointia =) :flower:

Ikävää, että joillakin on tullut yksinhuoltajuus eteen. Tsemppiä oikein kovasti!

Nyt väsyttää kamalasti, joten heippa! :wave:

terkuin mittari ja kaksoset
 
HE82: Sanna tais olla parturi kampaaja, joten vois tietää. Mä kävin raskauden alussa kampaajala ja sillon hänen kanssaan oli puhetta raskausajan vaikutuksesta. Kyselin häneltä värjäyksestä, lähinnä siksi kun olin kuullut juttua ettei väri välttämättä tarttuis raskausaikana. Hyvin kuulema on väri kaikille hänen raskaana olevile asiakkaille tarttunut. Mutta permiksen kanssa on se ongelma ettei välttämättä onnistu. Eli kiharat ei pysy. Tietenkin sekin on yksilöllistä mutta vois olla varmempaa kun ottaisit sen sitten kun lapsi on syntynyt.
 
HE82 Tosta permiksestä. Se on melko yksilöllistä miten hius käyttäytyy, mut monella on sitä ongelmaa, että raskauden aikana ei pysy. Tosilla jos on esim. flussa ja tulee permikseen niin ei välttämättä hius kiharru tai suoristuu ekassa pesussa. Tai ylipäätään hormonitoiminnat muutokset voi vaikuttaa miten hius käyttäytyy. Ja ei ne vaaleet raidat mitään haittaa jos sä et koko blondi ole ja jos haluut jotai isoa kiharaa esim. niin senhän voi laittaa isoilla rullilla ja vaikka tukikäsittelyaineella niin ne on miedompia ku tavalliset permisaineet ja alle suojaaineet vaaleimpiin kohtiin tai koko päähän.

Suosittelen ihan, että meet kampaajaltas kysyy mitä miltä hän on, kun se on aina helpompi ku näkee hiukset ja jos sulla vakkarikampaaja niin hän tuntee sun hiuslaadun ja tietää miten se normaalisti reagoi. Olis tarpeeks epäselvä sepustus?! :LOL: :LOL: :LOL:
 
Kiitos Sanna ja Sanle! on mulla vakkarikampaaja, itse asiassa kaveri vieläpä, mut ajattelin vielä kysästä että mitä mieltä te ootte asiasta ;) samoinhan mun kampaajakin sanoi niin kuin Sanna ja sanoi että vois tehdä miedommilla aineilla. No, täytyy nyt kattoa mihin päädyn, jotain tälle tukalle pitäis tehdä kun roikkuu muuten vaan eikä ponnarillakaan jaksais jatkuvasti pitää :eek:

Täällä on taas mahoton jytke masussa! pikkunen alottaa jo heti aamusta! :) muuten ei mitään ihmeempää.

Nyt pitäis ottaa itteään niskasta kiinni, lähteä koiran kanssa ulos ja sen jälkeen kaivaa imuri kaapista... :snotty:

Oikein rattoisaa päivää kaikille! B)

H82 20+2
 
Reissusta palattiin alkuviikosta ja oon ollu niin poikki ettei oikein mitään ole jaksanu.
Ihanaa kyllä oli, taas tekis mieli muuttaa takaisin pohjois-karjalaan, talojakin rupesin heti kattelemaan, harmi vaan että työpaikkoja ei löydy yhtä helposti.

Nyt pitäis lähteä kipittämään labraan ottamaan taas verikokeet, josko jotain muutosta olis noissa veriarvoissa tapahtunut, olo ei kyllä ei ainakaan ole sen mukainen.

Seuraava neuvola-aika on vasta 27.7 eli taitaa tulla 6 viikkoa edellisestä.

Permiksestä: Mä otin ekan raskauden aikana permiksen ja eihän se onnistunu, hiukan latvoista taipu hiukset ei muuta.

katjuza ja ilmarijalmari 21+2
 
katjuza: Mikäs tilanne sulla suppareitten suhteen? Etkös se sinä ollu, jolla niitä oli kans riittämiin asti :whistle: Itse olen tämän viikon sairaslomalla, sitten katsotaan taas uudestaan, yleinen fyysinen tila ei kyllä ole mitenkään mainio, pyörryttävä olo iskee vähän väliä ja käsiin ja välillä jalkoihinkin tulee tärinä, hirveen heikko olo jotenkin.....

Aadan äiti ja ernopirkko rv 21+1 :heart:
 
Heipsan!
Eilen kävin neuvolasta hakemassa sairaslomatodistuksen ja kävin samalla reissulla labrassa. huomenna sit aamulla lääkäri ja ultra ja saan kuulla labravastaukset.. Olo on nyt ihan hyvä, kun saa olla kotona eli kyl se varmaan työnteosta johtuu nää supistelut. Neuvolatäti oli kyl vahvasti sitä mieltä, et lääkäri tulee kirjoittamaan jatkoa sairaslomalle, kun noita ongelmia on ollut tässä raskauden varrella.

Mä olen kans kuullut, et permanenttia ei välttämättä kannattais ottaa raskausaikana just sen takia ettei se pysyis kunnolla. Mut sekin on varmasti ihan päästä kiinni :D Mä värjäytin just hiukseni ja laitatin samalla raitoja..kyl muuten kummasti piristää, kun saa jotain uutta.

Ja noista supisteluista.. Kyl sen sit vaan tietää, kun on aika lähteä sairaalaan. Mä olen molemmilla kerroilla odottanut niin kauan, etten ole enää kotona pärjännyt eli kumma kyllä molemmilla kerroilla istunut vessan pöntöllä viimesen tunnin enkä ole sieltä pois päässyt. Ja molemmat ovat syntyneet aika pian sairaalaan pääsyn jälkeen.

Mut nyt täytynee mennä ruuanlaittoon.. kummipoika tuli jo aamulla meille leikkimään.. On tytöille seuraa ja mä saan hommailla omiani =)

Moi moi!
 
morjens!

huh, just ostoksilta palattiin tytön kans! kummipojalle lahjaa ostamas, poju täyttää 5v, sunnuntaina pirskeet!
lähti mukaan 56senttisiä vaatteitaki vaaleansinisenä..tietenkään en aikonu ostaa tämän raskauden aikana niin pieniä.. :LOL: tyttärelle ne mahtui sen 2ekaa viikkoa ja paljon pientä meni hintalappujen kans säilytykseen odottamaan uutta vauvaa! ...jonka ei pitäny tulla ihan näin pian... :snotty:
ja moonakin sai hienon 80senttisen kesäasun!

oliskos jollain jotain hyviä vinkkejä mitkä viilentäis masukamiinan kans oloa?!
:$

miehelle marmatin jo, että ens kerralla kun siittiöt lähtee sotapolulle aikeissa tehdä tulosta, niin vois tapahtuu sillai syys kesästä, että olis jo keväällä maha pois ja viileä kesä! nyt toinen kesä putkeen PALLOmahana! pitää yrittää jos sais ajoiks profiiliin laittaa kuvan rakkaasta rantapallosta! =)

miten usein ja missä päin te ultrissa käytte?! kun tuntuu että tosi vaihtelevasti niitä olis.. me pk-ks:ssa käydään, normaalit ultrat on täällä rv12niskapoimu, rv20rakenne ja rv37 painoarvio..

mulla edellinen alku raskaus oli kans täällä, mut sit porissa asuttiin loppu aika ja satks oli myös synnytyssairaalana ja hienosti siellä meni! ei tosin jääny mieleen miten siellä oli vakio ultrat, kun mua juoksuttivat äitipolilla jatkuvasti, vaikka mitään vikaa ei kyllä ikinä ollut, ylihuolehtiva neuvolatäti vain! :p

ja nyt mulla oli siis 15+6 kun raskaus havaittiin, sit 20+3, seuraava rv32 ja viimeinen rv37! hui...kohta sitä taas synnyttämään!

joko muilla synnytys pyörii ajatuksissa? :D musta tuntuu, että moonaa odottaes enempi ajatteli synnytystä ja odotti koska saa sen ilon kokea, nyt enempi keskittyy ihanan kamalaan tai kamalan ihanaan odotukseen, kyllä se synnytys sit tulee ja hyvin menee! mulle tosi hyvä mieli jäi edellisestä synnytyksestä, ja on kyllä aika (siis nää 9kk) ehtinyt jo kullata muistoja..

jakselkaa kaikki helteestä huolimatta! voimia ja jaksamisia kaikille masuille ja mammoille! :hug:

ps. ihanaa että on tämmönen palsta! ei mulla ole ketään kaveria raskaana kenen kans marmetalla ja ihastella! kiitos teille! :heart:
 

Ihan pikana tulin vaan kyselemään, kun en muista oliko täällä vai toisaalla kysely, et missäpäin liikkeett/potkut tuntuu..Mulla on nyt muutaman päivän tuntunut möyrinnät vaan ihan tuol alhaalla :eek:
Vaikka sitä ennen ne lähestyi navan aluetta..mitenkähän päin siel ollaan käännytty??

Ihana tuo meijän esikko..löysi tuolt kaappien kätköistä mollan, jota nyt kantelee koko ajan mukana, ja kutsuu Polla-Kaijaks..sehän on melkein sama kuin Molla-Maija :LOL:
Tämmöisä on muutkin tytsin keksimät sanat..aina saa miettiä että mitähn tuokin tarkoittaa, kun uuden sanan keksii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aadan äiti:
katjuza: Mikäs tilanne sulla suppareitten suhteen? Etkös se sinä ollu, jolla niitä oli kans riittämiin asti :whistle:

Aadan äiti ja ernopirkko rv 21+1 :heart:
Minähän se olin, tilanne on sama mutta ajattelin kerrankin kirjoittaa vähän positiivisemman viestin enkä valittaa kaikesta mahdollisesta ;)

Eli suppareita tulee päivittäin ja välillä kipeitäkin mutta loppuvat levossa. Mitä enempi touhuaa sitä enempi mahaa kiristää,mutta en osaa olla aloillani koko ajan höösään jotakin ja muut sitten yrittää saada mua aloilleen :ashamed:

Kohdunsuun tilanne oli viimeksi hyvä joten eipä ne supparit ainakaan vielä ole saanut mitään aikaseksi ja toivottavasti ei saakaan pitkään aikaan.

Niin ja puhuit tosta heikosta olostakin, mullakin tulee tota usein mutta olen ajatellu että se liittyisi tohon alhaseen hemoglobiiniin, millonka sulta on viimeksi mitattu?
 
Täällä Turussa on vakiona 2 ultraa, vkon 12 tietämillä np-ultra ja sitte vkon 20 tietämillä rakenneultra, näin mulle ainakin on kerrottu asioiden olevan =) Tosin ite kävin 17+5 munasarjan takia ultrassa ja istukan paikan takia meen ultraan rv28 tietämillä ja sit meen ihan omasta pussista 4D-ultraan rv 25 ja luultavasti viel loppuvaiheessa yksityiselle ultraan jos toi istukka nousee. Jos ei niin joudun sitte viel uudelleen rv28 jälkeen ultraan. Olipas taas monimutkainen selitys :LOL:

Täällä kans alko joraus aamulla töissä ja pitkin pvää jotai myllättiin ja tossa ku makasin sohvalla niin potkuja tuli ja ku paino vähän kohdasta mihin potki niin potkas takas :) Ja tuolla alamahassa nämä, tää möyrintä pvällä olis sit taas tossa navan tietämillä ja taas ilm. pyllisteltiin kun tuli "möykky" mahaan =)

Mua alko tänään kans töissä vähän huimaa, vaikka en nyt sen kummempaa omasta mielestäni tehny, sit istuin hetken ja join mehua ja kyl se sit ohi meni.

Mut nyt on pakko mennä syömään jotai..

Sanna ja Nipsu 20+1
 
Hyvää iltaa

Täällä on nyt rakenneultrassa käyty ja kaikki on hyvin, ei ole tumoria niinkuin esikolla oli :) eli terve pitäisi olla, kyllä kivi vierähti sydämmeltä, tosin rupesi kiukuttamaan kun tunti jouduttiin oottaan, eli aika oli 12.40 ja päästiin 13.40...oli jo poika väsynyt niin eihän se enää sit kunnolla jaksanut vauvan katsomiseen keskittyä vaikka oli odottanut kuin kuuta nousevaa... :(



Neuvolassakin aamulla käytin ja että mulla sielläkin nousi savu korvista tämän sijaisen kanssa...ekanakin hemoa ei otettu kun oli kuulemma niin hyvä edellisellä kerralla, meillä kyl otetaan joka kerta... :headwall: mistä lie säästökunnasta oikein tullut... :headwall:
Ja sitten kun poika oli mulla mukana niin huomasi ettei tykännyt siitä ollenkaan...poika kun "pelkää" sitä dopleria kun vauva potkii niin kuuluu kovaa, nii että laittaa kädet korville niin tää täti käski sen oven taakse :eek: siksi aikaa, siis täh, 3 vuotias yksin oven taakse |O |O perksuta kaikki ovet oli ulos asti siellä auki niin olihan kiva, ja tasan 5 sekuntia kuunteli sydänääniä ja se oli siinä...sanon kyllä seuraavassa neuvolassa tästä sijaisesta että hänen vastaanotolleen en enää halua |O |O :headwall: sain kyllä ihme ja kumma ne kelan laput ja ne on nyt vietynä kelaan ja nyt odottelen vain päästöstä ja ilmoitusta postilta milloin tullut pakkaus postiin ;) pääseen niitäkin sitten hypistelemään...
Aleissakin pyörittiin niin löysin vauvalle 5 flanelliliinaa, harsoiksi, 5kpl/pkt 5e...oikee hinta 14,95...käytetäänkö noita flanelliliinoja noissa kestoissa?tuli vaan mieleen mut on niin ihanan tuntusia et menee harsoinakin... :D mitäs muuta, painoa oli tullut 3 kiloa, ja turvotustahan ne on, jalat on kuin puupökkelöt, ananas ja vesikuurilla nyt sitten ollaan...

Ainiin ja miullekin nyt selvis että mulla on istukka etuseinässä...mutta olen kuitenkin jo viikolta 16 tuntenut liikkeet, aikas hassua, kun täällä jotkut ei tunne vieläkään kuin möyrintää joilla on kanssa edessä...mut nyt jos lopettais tämän romaanin kirjoittamisen ja menisin pojan hampaat pesemään :wave:

Perfekta ja hattivatti 22+1
 
ainiin ja onko mahdollista että sf mitta noin 3viikossa kasvaa 5cm???edellisen kerran oli, kun oma mittas, niin 15cm ja nyt sijainen sai 20cm...on kyllä eri mittaajat niin eri tuloksetkin...nin ja vauva paino 530g
 

Yhteistyössä