*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

HEIPPA kaikille pitkästä aikaa!
Enpä ole pahemmin jaksanut kirjotella, lueskellut sitäkin ahkerammin :)
Pikaisesti itsestä kuulumisia, rakenneultrassa kävin pari viikkoo sitten ja siellä kaikki ok. Aika on mennyt tosi nopeesti!
Pikkunen liikkuu täälläkin jo tosi "kovaa"; potkut näkyy jo päällepäin :)
Ennille ajattelin kommentoida, että minä olin lentokoneessa viikoilla 19 ja 21, eikä ollut mitään ongelmia. Muistaakseni suositukset oli et 32 ( vai 34?) viikon jälkeen ei enää suositella, jos ei oo ihan pakko lentää...
Semmosta uteliaisuuttani ajattelin kysyä, toivottavasti ei oo aikasemmin kyselty, et kuin moni aikoo ottaa äitiyspakkauksen?
Minä alan kallistua sille puolen,et otan rahana,kun tuon edellisen jäljiltä on vielä kaikki tallella (2005 pakkaus). Toisaalta...no jaa :LOL:
 
Kyl mä ainakin otan äippäpakkauksen, vaikka siskolta saan kauheet kasat vaatteita. Haluun jotain ihan omaa ja uutta tälle vauvalle ja tuskin niitä vaatteita koskaan liikaa on ja musta ne toppavaatteet mitä siskolta saan on melko suuria. Eiks ne aiemmissa pakkauksissa ollu suuremmat ne toppavaatteet? On kuitenkin marrasvauva niin voi olla kylmä. Tosin eipä näistä Turun talvista tiedä koskaan millaista on.
 
Niin joo ja tosta vakuutuksesta. Mä otan Turvasta, varausmaksu on 70? ja 0? omavastuulla 2kk-alle 2v. maksu on 777,70?, 42? omavastuulla 217,76? ja 84? omavastuulla 124,43? ja just sit yli 2v:lle vakuutusmaksut pienenee aika lailla. Mä joko otan ton 0? tai 42? omavastuun.

Ihan vaan vertailumielessä kysyin hintoja mitä muilla on. Koti- ja autovakuutus on kans Turvassa ja vakuutusyhtiöthän vissiin vaatii, että kotivakuutus on samassa yhtiössä mistä ottaa ton lapsivakuutuksen ja en jaksa alkaa taas vaihtaa vakuutusyhtiöö.
 
Ureaplasma on tavallinen löydös emättimen bakteeristossa oireettomilla naisilla. Suurimmalle osalle se ei koskaan aiheuta mitään ongelmia, mutta jostain syystä se toisinaan pystyy ohittamaan elimistön puolustusmekanismit ja aiheuttamaan kohdunsisäisen tulehduksen ja ennenaikaisen synnytyksen.

Nita1 :Tossa jotain siitä ureaplasmasta, se siis on tyyliin joka toisella naisella eli tosi yleinen ja se hoidetaan emättimeen laitettavalla antibiotillako se nyt oli...esikosta hoidettiin 2 kertaa ja voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia ja synnytystä...mutta jos sinulta on jo jotain kokeita otettu? niin eiköhän se siinä samalla ole otettu? kysy neuvolasta onko ne ottaneet sen näytteen et oisko se mahdollista olla se...
esikosta mulla oli kuin piikillä ois kohdunkaulaan pistelty, nyt on tuo alamahan pallomaisuus ja "supistelut" oireina...

Nyt on siis lääkärillä käyty ja ensi viikolla saa tietää et onko alhaalla mitään vai onko ns.raskauden kipuja, mitä ei voida selittää...ja saikkua sain nyt äippäloman alkuun, ei tartte siellä enää ravata sitä koko aikaa hakemassa...sitten to on se seuraava neuvola aamulla ja puolenpäivän jälkeen on sitten se äippäpoli ja ultra..pääsee pikkuista näkemään :heart:

Perfekta ja hattivatti 21+2
 
Vaatteista: Kätevimpiä oli mun mielestä esikoisella vauvana bodyt ja puolpotkarit/housut ja sukat...Tavalliset paidat nousi aina ylös ja mekot oli ihan hirveitä päällä, nättejä kyllä, mut ei söpöyskään aina voita käytännöllisyyttä! Aluks tuli ihan pissatkin jotenkin kauheen usein läpi tai toisin sanoen vaippa falskas, kun milloin mikäkin vaippamerkki ja koko oli sopiva.....se vaihteli mun mielestä tosi usein ekan vuoden aikana. Ja falskauksen syystä melkein aina kastu koko vaatekerta ja jos ei ole himopyykkaaja, niin suosittelen lämmöllä ostamaan noita pieniä vaatekertoja ihan runsaasti. Kirppiksiltä löytää tosi hyväkuntosia ihan pienten vauvojen vaatteita halvalla, joten ei edes lompakkoa rasita pahemmin.....mieltä kylläkin, jos niitä vaatteita ei ole puhtaana kaapissa tarpeen tullen.

Painosta: Tähän mennessä painoa tullu lisää ruhtinaalliset 1,2kg....lähtöpaino kyllä reilusti plussan puolella, joten ei niin väliksikään! Esikoisesta tuli muistaakseni noin 13 kiloa kaiken kaikkiaan, jälkitarkastukseen mennessä olin jo entisissä mitoissa :)

Vakuutuksesta: Kävin ottamassa uudelle tulokkaalle syntymättömän lapsen vakuutuksen Tapiolasta jo parisen viikkoa sitten....sieltä me ollaan esikoisellekin otettu. Varausmaksu on jotain 74 euroa ja lasku tulee suht pian vakuutuksen oton jälkeen, seuraava maksu tulee sitten, jos on kolmen kuukauden sisällä lapsen syntymästä ilmottanu lapsen syntymäajan ja nimen vakuutusyhtiöön, muutoin vakuutus raukeaa ja samanlaista vakuutusta lapselle ei enää saa, sitten täytyy halutessa hakea tavallista lapsivakuutusta, joka ei siis korvaa esim synnytyksessä mahdollisesti tapahtuneita juttuja ja niin päin pois. Meil on omavastuu joku 47 euroo tai sinnepäin ja tällöin ekan vuoden vakuutusmaksu on noin 293 euroa....parin vuoden jälkeen laskee johonkin 230 ja siitä aina vuos kerrallaan menee alaspäin, vähän niinku autovakuutuskin. Syntymättömän lapsen vakuutus täytyy Tapiolasta hakea vähintään kolme kuukautta ennen laskettua aikaa, joten eipä tässä enää kovin kauaa oo aikaa jäljellä.

Äitiysavustuksesta: Aiotaan ottaa nyt toisella kerralla rahana, eikös se oo 140 euroa....vaatteet on kaikki esikoisen jäljiltä jäljillä ja vaikka toinen oliskin poika, niin niitäkin on valmiiks paljon. Ajateltiin sijottaa raha tuplarattaisiin, ne kun meinataan joka tapauksessa ostaa, sen verta paljon tulee kävellen liikuttua, että en oleta, että la tienoilla 2,5-vuotias esikoinen kävelee kaikkia matkoja ja mulla ei hermot kestä joka kertasta venkoilua, vaikka siis usein nätisti käveleekin, mutta sitten kun ei, niin se on EI :whistle:

Aadan äiti ja ernopirkko rv 20+2 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!
Mä olen kiintynyt tällä hetkellä tuohon puutarha.net sivustoon.En pääse sieltä pois,kun etsin ideoita omalle pihalle...tämä palsta on ollut pari viikkoa unholassa.
Olen niin kade (niinkuin ENNI 1980) kun pääsette tuohon rakenneultraan.EI meillä vaan päästä.
Ja olikos se nyt LilliM joka tuskaili myös painonnousun kanssa.Mulla on painoa tullut myös se joku 5 kg.Ja samaa mietiskelen,että mihinköhän lukemiin päästään,kun kolmesta aikasemmasta raskaudesta on tullut kaikista max 10 kg.
Juoksen täällä kuopuksen perässä pitkin pihoja.Se lähtee liero heti karkuun,kun tartun puutarhatyövälineisiin.tänään sain tehtyä pihahommia pitkän tovin,kun pyysin naapurin kakarat meidän pihaan järkkäämään leikkejä.Pikku-ukkeli pyöri heidän leikeissään. Lapion varsi heiluu ja se onkin mun ainoa liikuntamuoto.En malta lähteä iltaisin lenkille,jos saan valita teenkö pihatöitä.
Mun maha on pyöreä läskipallo,josta istuessa roikkuu 10 cm roikkuläski.Eli kilot ei todellakaan ole kaikki vauvasta.En ole vielkään keksinyt nimeä vaaville.En kyllä muillekaan jaksanut keksiä.Nelkuksi olen sanonut,kun se on meidän neljäs.Ja kaverit sanoo Tiiaksi,kun tietävät,jos se on tyttö,että sen nimi on Tiia.Poika olisi varmaan Touko tai Tatu...tylsästi kaikki alkaa meillä T:llä
Tiadan pompata taas tonne puutarhapalstalle hakemaan ideoita huomiselle päivälle
 
Vauva on alkanut potkimaan jo lujasti,tänään ihan näki ku maha pomppi :D

Olin pari päivää tuossa kotipuolessa käymässä,ja kyllä tutut ihmetteli mahaa kuinka se on jo näin iso jo nyt!ja muutenki vanhat kaverit kyllä kommentoi mun kropan muutoksia oikein avoimesti ja vähän turhanki julkisilla paikoilla ja aivan liian äänekkäästi...ihan nolotti ku mun tissejä kytättii kuinkas ne onkaan paljon kasvanu... :ashamed:
kävin karaokeakin laulaa ja mua niiiiin ärsyttää se vetäjä..!!!hemmetin irstas sika ei tajua pitää näppejään ja kieltään kurissa vaikka olen raskaana! oli oikeesti sitä vailla jo että vedän avokkaalla päinnäköä sitä ku tunki näppisä mun mahalle ja p.erseelle. :kieh:
mun vauveliin ei saa tommoset koskia!

painon noususta, mulla tullu nyt 6kg painoa,tai onhan se varmaa jo edellisestä neuvolasta saattanu noustaki.

mä ihan jännityksellä ootan että tuo meijän kissa synnyttää, on jo niin levee että ei varmaa kauaa enää mee. ihania killivaaveja sit kämppä täynnä :heart:

nyt on pakko lähtee vielä syömään jotain pientä..

miiku 19+3
 
Huomenta kaikille =)

En taas oo paljoo ehtiny käymään täälläkään kattelemassa, mutta nyt ku heräsin jo tosi aikasin ja tyttö nukkuu niin ehtii hiukan kirjottelemaan.

Eilen oltiin ultrassa ja onneksi kaikki oli hyvin! Itellä ollut välillä sellanen olo että jokin ois vinksallaan, kun liikkeitä ei pahemmin ole tuntunut ja tytöstä tunsin selvästi jo rv 16, ja liikkeet näkyivätkin päälle silloin. Nyt taitaa istukka vaimentaa kun oli noussut alhaalta eteen. Eli sekin oli helpotus ettei ole enää kohdunsuun päällä.
Nyt on n. viikon verran tuntunut liikkeet, aiemmin tunsin kun istukka oli alhaalla ja sitten loppuivat moneksi viikoksi.

Toukalla kaikki oli siis hyvin, oli juuri ruokailuhetki menossa. Makoili kaksinkerroin ja suu kävi kovin :heart:
Vastasi viikkoja (nyt siis 20+2, nopeesti menee aika!!) ja rakenteet ok. Sitä en suostunut näyttämään kumpi on, mutta poika-tunne itsellä on vahva kun kaikki puhuu pojasta =) Varpaita ja sormia esitteli koko ajan :LOL:


Vaatteista sen verran, että tytön ollessa vauva aloin inhoomaan paitoja, ne kun nousivat kainaloihin koko ajan. Kaikkein mieluiten käytin kietaisubodeja, ja niitä nyt olen haalinutkin :D
Myös hupulliset paidat/takit jäivät suurimmaksi osaksi käyttämättä.
Mieli tekis ostella koko ajan jotain uutta pienelle, mutta alkaa olla paikat täynnä kun olen säästänyt tytön vanhoja, ehkä hieman liikaakin :whistle:

Maha ei mun mielestä vielä ole kasvanut, tosin juhannuksena yks naapuri kysyi ootko lihonut vai tuleeko vauva..Hetken olin :eek: mutta sit sanoin että vauvahan sieltä tulee.
Hieman harmitti toi lihomis-kysymys, kun paino on pudonnut 6kg alusta.
Se ei kylläkään haittaa yhtään, lähtölukemat olivat sen verran korkeet.

Ja painon putoamisen myötä mahtuu kaikki vanhat housut loistavasti, ja tilaakin on :LOL:

Jotenkin on edelleen epäuskoinen olo, että onko meille todellakin tulossa vauva..tyttö käy koputtelemassa mahaa ja puhuu että äitillä masussa vauva :LOL: Välillä täytyy oikein kieltää kun haluaisi kuunnella ja halia, eikä reilu 2v:n otteet ole mitenkään helliä :whistle:

Seuraavaan neuvolaan tarvis täytää sairaala-lappu, ja meillä on tuo nimikeskustelu jäänyt aika vähälle. Jos on poika, haluisin O-alkuisen vanhan nimen, tytölle taas en ole vielä keksinyt. Mies ei vielä oikein ole sisäistänyt että lapselle tarvis nimeä alkaa hiukan miettiä jo nyt.

Kummit ovat myös hakusessa. Samoja en haluis kun tytöllä on, ja sit mietin että jos pyydän tuota niin toi ottaa nokkinsa..Vaikeeta!

Muoks.

Vakuutus otetaan, mutta taitaa taas käydä niin, että vasta kun vauva on syntynyt. Tytölle otettiin, ja hyvä niin, oli yhdessä vaiheessa korvatulehduksia perä perään,ni ei tarvinnut ite maksaa monesta lääkärikäynnistä ja lääkkeistä.

Äitiyspakkauksen haluan. Aion säästää tytön pakkauksen tulevaisuuteen, jotta näkee sitten isona millainen on ollut. Mun äiti on miltei kaikki antanut pois, ja kyllä on harmittanut! On saanut kuulla kunniansa mutta ei auta..
 
PERFEKTA: kiitos valaistuksesta :) joo mulla kyllä otettiin siellä kättärillä kaikkia testejä enkä tajunnut edes kysyä mitä kun kello oli jotain 23 illalla ja halusin äkkiä kotiin! :ashamed:
täytyy neuvolasta kysyä kun menee että mitä ne ois voinut ottaa tai sitten soittaa ihan kättärille..
mullahan on maanantaina se pissatesti taas ja tuskin kovin montaa tuntia voin pidättää kun on koko aika muutenkin hirvee hätä :snotty:
no toivotaan että ees jonkin aikaa pystyn ja että näkee sen "oikean" tuloksen sitten..
Mulla ei tuota "pallottumista" vatsaan tullut,ainoastaan ne säryt ja supistukset. Nyt ei oo taas ollut mitään joten ehkä meni ohi antibiooteilla.. ens viikollahan ne soittaa sitten neuvolasta jos jotain löytyy ja arvatkaa vaan pelkäänkö että löytyy?!
:ashamed:
Mutta tuosta "ureaplasmasta" en ollut koskaan kuullutkaan :eek:
eikä siitä sairaalassa mitään puhuttu..
Onkohan se yleistäkin että kun tulehduksia pyritään laskemaan pois niin tuostakin otetaan testi?
Harmittaa kun en tajunnut kysyä mitä testejä ottivat!! :kieh:

Painosta; Mä en itseasiassa oikein tiedä onko tullut ja paljonkin painoa kun se laski silloin raskauden alussa muutamia kiloja (normaalipainoinen olen ollut..) Ennen raskautta muutin vähän syömis ja liikkumistapoja niin siitäkin syystä paino tippui jo ennen raskautta mutta nyt oon vähän joustanut tottakai kun ei oikein viitsi enään liikkua niin aktiivisesti kaikissa lajeissa kun vatsaan alkaa särkeä jne :( välillä kun koiran kanssa käy reippaalla lenkilläkin niin vatsaan saattaa koskea, supistus(ko?)

mutta luulisin että ei ole kovinkaan paljon VIELÄ noussut. ehtiihän se, heh
:)
saa nähä mitä neuvolassa sanovat.

vatsa musta tuntuu kasvaneen! eilen kaveri sanoi että kyllähän sulla nyt on yhtääkkiä tullu tota mahaa :D että taitaa olla aika hyvin pompannut esiin...
no on sitä ootettukin :) en kyllä tiiä, jos ei tietäis että ootan niin arvaisko, pitäis varmaan joltain vastaantulijalta kysyä että hei näytänkö että oisin raskaana?! :LOL:

Valuutuksista; ollaan ajateltu ottaa tuo syntymättömän lapsen vakuutus.. tietääkö kukaan miten se Pohjolassa toimii? meillä kun on kaikki muutkin vakuutukset siellä niin viitsisi vaihtaa..
Sekin pitäisi kohta ottaa,olikohan se viim. rv 27 tjn sinnepäin
:whistle:

Ja äitiyspakkauksen aion ottaa ja samaa mietin että sen tai ainakin osan siitä aion säästää , onneks mun äiti säästi kanssa joitain mun vaatteita :)
ja ei tässä nyt niin hirveesti esikoiselle vielä oo mitään.. :p

no joo, en oo saanut vielä mitään aikaseks joten jos tästä nyt sit menis.. :wave:
 
aloin tässä huolehtimaan semmosta asiaa että jos on raskausaikana asunu homeisessa talossa, onko siitä voinu tulla jotain vauvalle?
kun meillä nyt ilmeni, kun meidän talon ostajat olivat alkaneet remppaa sitä taloa ,että siellä oli rossipohjassa hometta.

huolettaa.. :/

pitäs jaksaa alkaa jotain touhuilee,vaan tuntus ettei millää viittis ku oon monta päivää touhunnu ja ollu menossa koko ajan.

Dyno-Etana mikä tuo sairaalalappu oikein on?pitääkö siihen siis olla jo nimet tiedossa vai mitäs..?näin esikoista oottaessa kun ei tiedä... :ashamed:
mä oon koittanu hätyyttää ukkoa nimien miettimiseen,mutta ei se oikein ole osallistunu siihen..koitin ehottaa Jennaa tytölle,vaan ei kuulema voi laittaa ku tulee sit mieleen siitä Jenna Jameson :LOL:
 
Miiku84 Ei tarvi huolestua homeesta.Olin esikoista oottaessani homekoulussa koko raskauden ajan töissä ja sen vuoden aikana homeet viralisesti todettiin ja meillä oli kaiken maailman palavereja.Paikalla oli asiantuntijoita,lääkärikin.Eräs toinen raskaana oleva itkien kysyi,onko vauvalle haittaa,niin ei kuulemma ole.Oma hengitys,verenkierto ja vielä istukka suodattaa "myrkyt" pois.
Ja sairaala-lappu on esitietolomake synnytyssairaalaan,jonka varmaan jo seuraavalla kerralla saat neuvolasta täytettäväksi.
Omaa napaa: väsyttää vietävästi,kuopuksella tutin vierotuspäivät,heräs jo ennen viittä tänä aamuna,nukuin äsken melkein tunnin päikkärit.nyt ihan pökkyrä olo. Karkkipäivä onneksi tänään,niin voi mieltä virkistää karssuilla.Tosin mulla on joka päivä karkkipäivä,mut tänään saa syödä lastenkin nähden.
 
On se niin väärin, täällä Turussa osa porukasta pääsee ultraan Medisonariin ja siel on paljon paremmat laitteet. Mäki haluun sinne, höh :(

Täälllä matsattiin mahassa eilen illalla oikeen kunnolla kun en meinannu nukkumaan pystyä ja nyt väsyttää |O |O |O

Eipä tänne muuta ihmeellistä kuulu, ei ole ollu vuotoja sen jälk. kun ne viime vkolla loppu eikä ole mahaakaan aristanu kun töissä on saanu tehdä kevyempää hommaa.

Ultraa innolla odotan ja joka kerta varmaa siittä mainitsen :LOL: Ens ke se sit vihdoinki on, jeeeeeeeeeeeee =) =) =)

Jospa menis "lepuuttaa silmiä hetkeks" (lue: nukkuun päikkärit) =)

Sanna ja Nipsu 19+3
 
SPy
Kesälomaterveiset!
Täällä pari viikkoa kesälomaa takana ja tuosta johtuen oli vähän kirimistä kun luin kaikkien kuulumisia. Ei ole paljon tullut koneella istuttua, ollaan ympäri suomen kierrelty sukulaisissa ja tutuissa kyläilemässä.

Keskiviikkona käytiin rakenne- ja 4D-ultrassa yksityisellä, Oulussa Terveystalolla. Oli todella mukava ja pätevä lääkärisetä joka tutkimuksen teki. Oma asuinpaikka kyllä on Lahti mutta täälläpäin satuttiin nyt olemaan. UÄ:ssä kaikki kunnossa, sukupuolta ei haluttu tietää.

Ens viikon puolivälissä täytyy palailla reissulta kotiinpäin kun on torstaina neuvola ja viikonloppuna kavereiden häät.

SPy ja IidaValtteri 21+6
 

Tänneppä oli tullut paljon juttua..
Meille ei sen ihmeempää, tytöllä kävi parin päivän nuhakuume ja nyt miulla tuntuu kans kurkku kipeeltä ja on tukkoinen olo..voi jes. Äsken vasta pääs sanomasta, että tais tuo nuha mennä ohi :(

Nyt on välillä alkanut selkään koskemaan, yleensä kun on selällään, mut nyt kun nous sängystä niin vielä koskee..

Mukavia ultrakuulumisia oli tullut, onnea kaikille niistä!

Me tod.näk. otetaan ä-avustus rahana, ja katellaan tarvitaanko uusia vaunuja ostaa.tiettyä jso ei tarvita, niin sit pitää miettii uudestaan..

Vauvan vaatteista; Miusta oli kans kaikista kätevimpiä, niinkuin tais Dyno-etanakin sanoa, nuo kietaisubodyt! Siihen ei sit tarvinnut kuin puolipotkarit tai housut ja sukat tai kävihän ihan potkaritkin, mut tuon bodyn päälle saaminen oli miusta vähän hankalaa, etenkin kun oli esikoinen enkä oikeen tiennyt et hajoaako se vauva :LOL: Oli siis helpompi miusta laittaa päälle tuommoinen kietaistava.

Tänä aamuna huomasin, kun tuolla sängyllä köllin, että tuo kohtu tuntui jo selällään ollessa olevan yli navan! En tiiä voiko oikeesti olla, vai oliko vaan "valunut" sinne ylemmäs..
Nyt pitää päästää mies koneelle..Mukavaa sunnuntaita kaikille!
M ja "Onni" 21+1
 
Sellaista on pitänyt kysyä jo vaikka kuinka kauan, että : Tunnetteko liikkeet vain tietyssa kohtaa vai ympäriinsä? Mulla kun tuntuu yleisesti ottaen vain oikeella puolella mahaa, ehkä muutaman kerran jotai pientä vasemmalla puolella mut yleisesti tuolla oikeella tuntuu.

Mutta nyt syömään aamupalaa ja sit pitää lähteee siskon luo kattoo lapsia, kun täti ei kuulemma koskaan käy kylässä,oli siskon lapset sanonu. =) =) =)

Sanna ja tuleva potkunyrkkeilijä-Nipsu 19+4 :heart:
 
Sanna mä oon aikonu kysyä samaa :D mulla pikkuinen potkii aina vasemmalle puolelle.

innostuinpa sit eilen alkaa kutomaan vauvalle neuletakkia. en oo ikinä tykänny kutoa vaa kaikkea se tuo pikkuinen saa tekemään :D

nyt pitää lähteä hakemaan ukkoa.
 
Sanna-78: mulla tuntu noi liikkeet tosi pitkään alavatsalla ja vasemmalla puolella lähinnä. Nyt parin viime päivän aikana pikkunen on ilmeisesti alkanut laajentaa reviiriään kun liikkeitä tuntuu ympäri mahaa ;)

Täällä ei mitään ihmeellistä oo ollut, selkä vaivaa taas vähän enempi kun aikasemmin :kieh: viikko on vielä lomaa jäljellä ja sit pitäis töihin kyetä. mitenköhän mahtaa onnistua? :/ Viime viikonloppuna päätettiin muuten nimet jo valmiiks, nyt en malta enää odottaa että sais tietää kumpi on tulossa. Mies ei vaan halua tietää ennalta, joten kai sitä pitää vaan malttaa odotella loppuun asti...

Nyt lähden äidin keitoksia syömään! :D

H82 19+5
 
hei vaan kaikille! olen tässä viettänyt senverran totaallista hiljaiseloa, että entinen käyttäjätunnus ja salasanakin oli unohtunut aivan täysin :ashamed: mulla tää elo jatkuu tasaisen harmaana nyt sitten minusta on tulossa kahden lapsen yh LOISTAVAA!!! en tisdä miten tästä selviää ahdistaa aikalailla. ihan sairasta ku ei hetkeksikään osaa pysähtyä vaan siivoon kokoajan ku hullu, heti jos vaan yrittää olla niin tulee pahamieli ja ahdistaa :'( ei oikein tiedä miten tästä selviää. no iloista päivänjatkoa teille muille ja nauttikaa!!!
 
Moikka!
tällanen kysymys muille...koskeeko teidän tisseihinne kauheasti? Mulla koskee varsinkin öisin ja aamuisin ihan kamalasti.Päivällä ei niin paljon,mietin vaan,mistäköhän sekin johtuu,että öisin koskee enemmän.
Sitten tuosta vauvan potkumaalista.Mulla se on oikea laita.Vasempaan tulee vienoja töyssykä.Ajattelen sen olevan siksi,että jalat vaavilla on oikealle ja pää vasemalle,eli mahtuu vielä makaamaan siellä. Ja itse nukun mielummin oikealla kyljellä,joten kai se vaavikin öisin haluaa olla pää ylöspäin :D
Tosin huomaan aamuyöstä,kun herään pissahätään,enkä jaksaisi lähteä vessaan,niin kun käännyt vasemmalle kyljelle,niin pissahätä helpottaa.Saa nukahdettua vielä toviksi...laiska mikä laiska.
Suonikohjut tänään vaivannut (siis ne alapäässä olevat) enemmän,kun eilisillan sain huhkia puutarhassa monta tuntia,kun mulla oli vapaa ilta iltarutiineista.Isi laittoi kaikki kolme nukkumaan.Tulin puoli 10 sisälle hiljaiseen taloon.
 
Hei!

Olen kyllä lukenut näitä teidän juttuja mutta päätin nyt itseki ilmottautua :) Odotamme toista lasta jonka laskettu aika on 28.11. Esikoisemme on syntynyt syyskuussa -03. Ikää minulla 29v ja isännällä 25 v. Olen töissä aulaemäntänä/puhelinvaihteenhoitajana. Joten mitenkään raskasta työtä en tee. Vaikkaki tuo istuminenkin on aika puuduttavaa tällä masulla heh. On se jo kumman iso ;)

Tämä raskaus on sujunut hyvin mitä nyt hemo pääs alas mutta niinhän se oli esikoista odotellessa. Onneks nuo rautatabut alkavat purra.

Huomenna meillä on Jorvissa rakenneultra. On ne aina vaan yhtä jännittäviä tapahtumia. Saas nähä saanko ens yönä nukuttua, ekan ultran kohdal kävi niin etten juurikaan nukkunut yöllä. Ja sitten pitäisi vielä malttaa koko työpäivä sillä ultra on vasta iltapäivällä.

Mutta nyt lähden kaverin kanssa kahvittelemaan. Kuulemisiin!

Terv, Nann78 sekä Fisu 18+4
 
Saas nähdä kuis tässä käy,et pitääks tässä kaiken keskellä vielä yh uraa kopasta,vähä siltä alkaa vaikuttaa!Ei oikein noi energiat taho riittää mihinkään.Isältä leikataan torstaina se kasvain pois,keskiviikkona menee sairaalaan sisälle...Tuntuu vaan,et tätä paskaa sataa,sataa ropisee iha liikaaki! :headwall:
 
Liikkeistä oli puhetta. Eli mulla oikeastaan liikkeet tuntuu vain vasemmalla puolella, mut siihenkin selvisi syy rakenneultrassa eli istukka on oikeassa etuseinäsä ja vaimentaa sen puolen liikkeet. Vauvakin kyllä makoili perätilassa ja jalat oli tuonne vasemmalle kyljelle päin. Eli välillä on tosi hiljaisiakin päiviä jos vauva kääntyy toisin päin ja oikean puolen liikkeet ei tunnu vielä.

Rintojen kipuilusta: Mulla ei oo enää ollenkaan kipeät, nännit ainosataan aika tunto herkät. Joutuu miehelle joskus huomauttamaan :)
Kipeänä oisko ne ollu ensimmäien kk raskautumisen jälkeen mut sit se loppui.

Sanle ja Dj 20+6
 
Eilen istuin sohvalla toinen jalka koukussa. Vaavi ei tainnut tykätä asennosta vaan potkaisi kolme napakkaa potkua vatsaan. Voi sitä reimua. Ensimmäiset kunnon potkut! Tähän mennessä Vaavin liikkeet ovat olleet vain epämääräistä möyrinää. Johan siinä miehelläkin meni naama hymyyn, kun kerroin että nyt aivan selvästi potkaisi äitiä aivan kuin komentaen suoristamaan koukussa olevan jalan. Painoihan se vähän mahaa :ashamed:

Painoa on tullut tähän mennessä 6 kg. Maha hankaloittaa jo kumartelua jonkin verran. Kohta täytyy eteiseen viedä tuoli, jossa saa kengännauhat solmittua istualleen. Muuten on kaikki asiat olleet ok. Hemoglobiini oli 124 ja verenpaineet ovat pysyneet samoissa lukemissa koko raskauden ajan. Muuta kuin kalkkilisää ei ole tarvinnut ottaa perusravinnon lisäksi.
Kauhea himo on iskenyt paahdettuun ruisleipään ja kinkkuun. Se varmaan hyvän hemoglobiinin syy ;)

Tuttavilta ja sukulaisilta olen saanut lahjoituksina hyvin vauvan tarvikkeita ja omaksi hankittavaksi jää luultavasti rattaat. Niitäkin ovat tarjonneet, mutta haluan kunnolliset ja hyvä renkaiset, joita on hyvä työntää erilaisissa maastoissa juosten ja kävellen. Ja oishan se kiva edes jotain uutta ostaa uudelle tulokkaalle!

Koiraakin olen valmistanut Vaavin syntymään ja trimmaaja leikkasi upean turkin aivan puliksi. Alkoi olla jo vaikeuksia pestä koiraa ja harjata maata viistäviä karvoja (rotu on amerikancockerspanieli). Nyt sillä on kesä moodi, jota se saa kantaa jonkin aikaa Vaavin syntymän jälkeen. Nyt on helppoa käyttää myös lenkillä, kun ei tarviste tikkuja ja lehtiä etsiä turkista ja kurakin varisee kiitettävästi pois.

Tällaisia kuulumisia meille tänään!
Raskausviikkoja on 22+2

Terveisin Manta ja Vaavi
 
Vanessalle ja Vimpulalle paljon jaksamista ja iso :hug: Ja Vanessa laita yv:tä jos haluut purkaa mieltäs.

Ja Nann78 tervetuloa joukkoon.

Mulla tänään aamulla ku heräsin niin särki toista tissiä hetken aikaa, kyl niitä tissikipuja aina välillä tulee mut ei oo onneks niin pahoja ku alussa, mut huomaan että on taas tissit kyl kasvanu, ei tarvis enempää, tiedä mistä sitä enää löytää liivejä itelleen.

Mä vaan odotan kuin kuuta nousevaa keskiviikko aamua klo9:ää. Rakenneultra, ihanaa ja jännää :) Ainakin on vilkas tapaus mahassa kun eilenkin taas oli sellaset joraukset meneillään. Ja taas koitettiin tulla mahanahasta läpi =)

Mut kaippa se on mentävä siivoomaan, kämppä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin kaameen näköinen.

Sanna ja Nipsu 19+5
 

Yhteistyössä