*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

Saikulle päädyin sit tänään....terkkari anto ylimääräsellä neuvolakäynnilllä keskiviikkoon asti saikkua ja sanoi, että keskiviikon lääkärikäynnillä lääkäri saa sitten antaa lisää. No jospa nää supistelut saatais taltutettua tai ainakin niin, ettei lisääntyis, niin mulle kelpaa. Eipä niitä tässä vaiheessa vielä kuuluis niin kovasti olla, joten ehkäpä aiheellistakin hiukan himmata. Mitään en riskeeraa, se on varma!

Kovasti on vilkas kaveri täälläkin! Viimeks eilenkin potkut ja ryminä näkyi tosi selkeesti masun "läpi", niin paljon masu heilahti potkun tullessa, että miehenkin oli pakko luopua epäilyksistään...se vaan ihmetteli ennen, että miten se jo nyt voi noin lujaa antaa mennä, kun on vielä niin pieni, mutta tilaahan on vielä kohdussa hyvin, että sen puoleen ihan järkeenkäypää. Sykkeet oli tänään noin 155, milloin enemmän, milloin vähemmän.

Lisää kuulumisia varmaan sitten ylihuomenna, toivottavasti mukavia sellasia!

Aadan äiti ja ernopirkko rv 20+5 :heart:
 
heii...mikä juttu tää on?! =)
meille olis kans syntymäs marratähti, LA 9.11!

maaliskuussa salmiakinhimo sai tekemään testin, positiivinen yllätti...ei kai mulle pitänyt imettämisen ja cerazetten aikaan tämmöistä käydä! iloinen mieli silti! ...suru tuli pääsiäisenä kun sikiöpussi tuli selvästi pois, vuotoa 2päivää.. ei kuukautisia kuulunu, toukokuussa taas testi, ei ollu edes haamu vaan kirkkaana ne kaks viivaa silmille hyppäsi.. eikun taas neuvolaan, kerrottiin 'jos on uusi raskaus niin ei se sisällä pysy kun hormonitoiminnan takia kohdun seinät niin heikot, tai sit voi olla aiemmasta raskaudesta hormonit vielä koholla, kumma kun ei ole vaalea viiva'..siitä lähete naistentautien polille, syömättä ja juomatta 12h jos kaavintaan nukutetaan, mieli "tosi korkealla"..
siellä sit kiva hoitaja tuumi ultrapäätteen takaa "juu, kyllä täältä selvä syy tuohon positiiviseen löytyi..ja iso syy onkin!" koko vastasi viikkoja 15+6 ja varaslähdön ottaneen kaverin kiinnityskohta näkyi repaleisena..

miehelläki valui kyyneleet ilosta, ei edellisenä iltana uskonut kun sanoin että joku liikkuu mun mahassa.. kyllä sit kuvasta uskoi!

viikko taaksepäin maanantaina, viikolla 21+3 käytiin taas masuasukkia ultrankautta tutkiskelee, kaikki oli kunnossa ja "uloke" näkyi siellä jalkojen välissä.. saa moona pikkuveljen! :heart:

seuraava ultra viikolla 32, varmistetaan vaan että kaikki kunnossa.. lääkäri tosin piristi etukäteen, että ei noin alussa poistunut kaksonen yleensä vahinkoa ehdi aiheuttaa!

ja onnea kaikille muille marrastähdille ja mammoille!! :flower:
 

Tervetuloa uusille! Mukavaa kun porukkaa tulee lisää =)

Neamanda; Mahtoi olla tosiaan yllätys, kiva että kaikki oli kuitenkin kunnossa!

Oma (.) Mylläystä ja ihan selviä potkuj on alkanut satelemaan pitkin päivää..tänään hetken seurasin masua pitkällään, ja kyllä tuo näkyi jo päällekin päin että siellä potkittiin =)
Tuntuu kans että ne rautatabletit on taas alkanut aiheuttaa ummetusta..ei kiva, mut rautaa pitäis saada kuitenkin..pitänee mennä etti joku parempi lääke.
 
Siis arvatkaa mitä muistin juuri nyt...siis vasta nyt...että olen UNOHTANUT soittaa ja kysyä tänään ne mun sokrutestin tulokset :kieh: :ashamed: Siis ei voi olla totta,että kuinka mä olen voinut unohtaa noinkin tärkeän asian :headwall: No,töissä oli aika kiire...

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille tasapuolisesti! Aika mahtava tarina teillä neamanda =) Olitte varmasti puulla päähän lyötyjä hetken aikaa :D Onneksi kaikki kuitenkin hyvin!

Kivuista on ollut keskustelua ja mua kanssa vihlasi niin maan pe******sti yksi yö kun jouduin aivastamaan makuultani :eek: Vihlasi ihan älyttömästi tonne alamahaan sivulle. Piti hetkeksi oikein jähmettyä paikoille kun en uskaltanut liikahtaa :eek:

Kivasti räsähti salama ja jysähti kunnolla kun istuskelin kaikessa rauhassa kahvilla takapihalla :whistle: Pikkasen tuli kiire sisälle!

No eipä tässä kummempia jorinoita ole näin maanantaina...poistun takavasemmalle manaamaan tuota muistiparkaani :headwall: :headwall:

LilliM+pirpana 18+5
 
Hai vaan taas :wave:

Me kotiuduttiin eilen kesälomareissulta, oli oikein mukavaa ja matkustaminenkin oli vielä yllättävän helppoa ja mukavaa, onneksi autossa on ilmastointi ja pysähdeltiin tiuhaan ajon aikana jaloittelemaan. Taitaakin meidän reissut olla tässä vähäksi aikaa, syksyä kohden pitänee ruveta rauhoittumaan :D

Nyt grillaillaan iltapalaa, pitänee tästä lähteä itsekin jaolle ettei jää ilman! Ja yritän saada tästä masusta kuvaa profiiliin tässä illan aikana, mieskin ihmettelee miten oon niin iso ;) Löysin Tallinnasta ihanan paidan missä tätä palloa kelpaa esitellä!

Hyviä vointeja kaikille, mie palailen paremmalla ajalla!

Liituraita ja tuplat 21+0 (JO?!!! Iik!)
 
Onkohan tää aivan normaalia että välillä vihloo tonne alamahaa? eilen alkoi,ja illalla vihloi aika tiheästi.aamulla oli jo rauhallisempi mutta myöhemmin vihlomisia taas tuntunu.onko supistuksia? tässä on taas ressattavaa,kaikki tuntuu menevän päin seiniä...pakko yrittää rauhotella itteä itku ja raivokohtausen seassa että vauva ei tuntisi sitä mitä minä tunnen... :'(
 
Hei vaan kaikille!

Elikkäs...tässä olis yksi marraskuisen vauvan odottaja. Kolmatta lasta odotellaan ja SUURI yllätys meille olikin tämä plussa kun minipillereiden aikaan odottamaan jäin... :eek: Ihmettelin suurta wäsyä silloin ja haamuna testiin se paljastui.
Nyt olis huomenna edessä rakenneultra ja kenties saadaan tietää kumpi masussa matkustaa sekä saattaa olla,että tarkastetaan LA kohdilleen,se kun on jokaisessa ultrassa ollut ihan jotain muuta mitä viikot silloin ultrassa ollessa.
Tällä hetkellä LA on 26.11

Yritän päästä juttuihinne sisälle ja seuraavalle kerralla kenties jotain jo kommentoidakin :whistle:

Sitten laitan vielä tähän vinkin jos joku haluaa msn-yhteisöön rekisteröityä kirjoittelemaan,siellä meitä onkin jo monta kirjoittelijaa,mutta uusia mahtuu aina,tervetuloa vaan :flower:
http://groups.msn.com/Marrasmurut2007
Sinne vaan jäsenhakemusta!

Minny ja Jaska **19**
 
Alkuperäinen kirjoittaja miiku84:
Onkohan tää aivan normaalia että välillä vihloo tonne alamahaa? eilen alkoi,ja illalla vihloi aika tiheästi.aamulla oli jo rauhallisempi mutta myöhemmin vihlomisia taas tuntunu.onko supistuksia? tässä on taas ressattavaa,kaikki tuntuu menevän päin seiniä...pakko yrittää rauhotella itteä itku ja raivokohtausen seassa että vauva ei tuntisi sitä mitä minä tunnen... :'(
Oliks tuo toinen ketju siun aloittama? Sinne jo vastasinkin, eli miulla on noita vihlomisia aina silloin tällöin ja kohdun kasvamisesta johtuu, esikoista odottavilla jopa enemmän kuin uudelleenodottajilla. 19.6. oli rakenneultra ja siellä kaikki ok :heart:

Keskiviikkona olis nla ja sais sen raskaustodistuksen tms. että pääsee hakemaan äitiyspakkausta ja -päivärahaa yms. Ihanaa, pääsee hiplaamaan pienenpieniä vaatteita ihan luvan kanssa :heart:

Ja uusille, tervetuloa :)

HT ja veturi 22+3
 
Tervetuloa uusille!! neamanda uskomaton tarina teillä, onnea!

Ei oo tullu pitkään aikaan kirjoiteltua, lukemassa olen silloin tällöin käyny.
No eipä mulla oo ollu kertomistakaan kun liikkeitäkään ei vielä tunnu :/ ja rakenneultraakin pitää vielä viikko jaksaa odotella, 10.7 se sitten VIHDOIN on :)
Ihanaa, mun sisko kävi tänään np-ultrassa, nyt voi oikeesti jo hehkuttaa että niillekin tulee vauva :D pari kk tulee sitten serkuksille ikäeroo!

Huomenna lähetään heti aamusta kesälomareissuun, miehen ja pojankans, kylpylään ja sukulaisia morjestamaan, kävin ostamassa sen turvavyönalentimen (vaimikäseon...?), kun kuulin et se olis vähän niinkun pakko olla, että jos ei sitä oo, niin pitäs olla mieluummin ilman turvavyötä :eek: voi normaalivyö tehdä niin paljon vahinkoa vauvalle kolarin/ äkkipysäyksen sattuessa! Niin ja ilman vyötä taas vahinkoa tulee ihan satavarmasti!
Oho, olipahan asiaa näköjää aika paljon :whistle:
 
Ja tervetuloa uusille munkin puolesta! =)

Viimenen lomaviikko on menossa ja ulkona on vihdoin ja viimein kaunista! Ei silti oo haitannu yhtään ettei tuolla ole niin lämmintä ollut, koska muuten on niin tuskanen olo ettei voi olla mitenkään päin.

Tänään on puoliväli täynnä enkä voi kun ihmetellä että kuinkä tää aika menee näin nopeasti! :D en vaan millään malttais odottaa vauvan syntymää! :whistle:

Potkut on vahvistunu ja päivittäin on aikamoiset diskojytkeet menossa! näkyy noi potkut muuten jo ulospäin myöskin hyvin! ;)

Nyt pitäis lähteä ulos, jos sais vaikka vähän väriä pintaan ;)

H82 20+0 :heart:
 
Aika on ensi keskiviikkona :whistle: te pidätte mua varmaan ihan tärähtäneenä ja vainoharhasena...mutta kun vauva ei potkunyrkkeile vieläkään :ashamed: ja mä en kestä tätä piinaa enää yhtään :( Mä mietin vaan koko ajan tota asiaa,mieskin pitää mua ihan hermona jo. Se yrittää mua rauhotella eikä se onneksi ookkaan tällanen murehtija niinku minä =) Neuvolan tädiltä kysyin tätä asiaa ja se sanoi,että huolestua kannattaa vasta 20-21 viikoilla jos kunnon potkut ei tunnu. Muttakun järkikin sanoo,että kyllä niiden PITÄISI jo tuntua vaikka olisi kuinka pienemmän kokonen! Istukka mulla on takaseinämässä joten sekään ei ole vaimentamassa potkuja. Tunnen siis kyllä vauvan liikkeitä jollain lailla,mutta potkuista ei ole tietoakaan :/

Sokeritulokset oli onneksi ihan normaalit tässä vaiheessa raskautta =) Jotain hyvää edes. Uusintatesti on ehkä rv26 riippuen painon noususta,turvotuksesta ja sf-mitasta. Toivottavasti ei tarvii mennä enää :/

Että tällaista murhetta taas vaihteeksi. Kaikki taitaa vaan olla mun pääkopassa,mutta ensi viikolla mä pääsen piinasta :whistle:

LilliM+pirpana 18+6
 
ei oo taas hetkeen tullut täällä kirjoteltua..oon kyllä käynyt päivittäin lukemassa :)
Mä sitten eilen kävin antamassa sen uuden pissatestin ja ei oo kuulunut (ainakaan vielä.. :O) neuvolasta mitään.. toivottavasti ei kuulukkaan koska jos kuuluu niin sit jokin oli vialla.. Ja ens maanantaina sitten kuitenkin se neuvola ja saa kuulla piiiitkästä aikaa sydänäänet :heart:
Liikkeitä ooon tuntenut,välillä vähän enemmän ja välillä vähän vähemmän. Aina välillä kun tässä koneella istuu niin mahassa möyrii; siellä se potkii ;)
Aika huvittavaa että ekat liikkeet mitä tunsin viime viikolla niin oli jo tosi selviä.. :)
mutta sitä ennen en oikeestaan ollutkaan tuntenut mitään tai ainakaan tienyt sitten mitä on.

Ketäs muita oli menossa 4d:hen?
mulla se on ens viikolla JO!! voi kun tää aika menee nopee :whistle: ;)
pikkasen alkaa jo jännittää..

LILLIMENNINKÄINEN : mä tajuan kyllä tuon sun ahistuksen ton asian takia, itekkin kun mietin että milloin alkaa tuntua jne ja sitten vielä kun ei tuntunut YHTÄÄN mitään mikä ois tuntunut vauvan liikkeiltä..
tai voihan sekin olla mutta en vaan osannut yhdistää niitä tuntoja vauvaan..
Kyllä se sullakin sielä vielä alkaa potkimaan :hug: :)
mutta voi olla että itekkin menisin lääkäriin jos hermoja alkais tollanen raastaa. Mulle tehtiin ultra silloin juhannuksen aatonaattona kun siellä päivystyksessä olin ja siellähän se vaavi hyppeli mutta en mä tuntenut mitään :whistle:
ja ultraaja vain totes että "kun se on niin pieni vielä".. no viikko sen jälkeen aloinkin tuntemaan =) ¨
Mullakin on se istukka kuulemma "tosi hyvässä paikassa", takaseinämässä.
Uskon että kyllä se siitä sullakin!



 
morps...
täällä on kamala olotila...säälin kyllä hiukan niitä jotka on nyt ihan viimeisillään, nimittäin mulla on nyt jo aika tukala kun on helle ulkona...ja masu on pinkee pallo...ja inspistä etsin lattioiden pesuun....ois puhtaat matot oottamassa, tänään sain pestyä viimoiset...
Ostin tänään sitten uudet housutkin, meinaa tuo housukavalkaadi alkaa loppumaan kaapista niin löysin mukavat collegehousun tapaset mitkä nousee ihan navan ylli kuin odotushousut, kun otin isompaa kokoa, saa kyllä narulla vielä kiriä, mutta luulis lopussa jo kiristävän ilman narujakin...ihmeen pieniä on kyl vaatekoot joillakin merkeillä...normaalisti menee l niin nämä mun ostamat housut on xxl :ashamed: mut niinpä se tokmannilla tahtoo olla, ei miun äitinikään sieltä löydä vaatetta kun hänelle sopiva koko, 46 on miullekin pieni tokmannin vaatteissa...mut muista kaupoist kyl löytää sitten "oikeella" koolla sopivia vaatteita... :whistle: mitähän muuta...
no to on se kauan odotettu rakenneultra, viikkoja silloi 22+1 ja neuvolakin on samana aamuna....liikkeitä tuntuu ihan kunnolla...
Mites te muut....en muista onko jo kysytty niin pesettekö uudet vauvanvaatteet ennen käyttöä? mä en oikeen muista miten mie pojan aikana tein...noi käytetyt pesen ainakin kun ne on ollut varastossa yms, niin haju on aika karsee...
mut ei kait nyt sen kummempia, nauttikaa keleistä nyt kun niitä taas pari päivää on B)

Perfekta ja hattivatti 21+6
 
Tänään päästiin sitten puoleenväliin raskautta :heart: pian saa pikkuisen syliin...

meillä iloinen perhetapahtuma käynnissä, kissa synnytti juuri toisen pennun =) saa nähä montakos sieltä tulee. voi tuota äitiyden iloa :D kyllä sitä jotenki erilailla kattoo eläimenki synnytystä ku ite on raskaana :D

voi eih..paita kastu..siis paidan vaihtoon...

miiku 20+0! :heart:
 
Perfekta kyseli vauvan vaatteiden pesusta: Mä ainakin pesen ne ennen käyttöön ottoa. Mulla siis esikoinen ja kaikki vaatteet uusia. Varmaan ainakin ne vaatteet jotka tulee ihon kans kosketuksiin ois hyvä pestä ja varmaan muutkin. Onhan ne kuitenkin liikkeessä olleet ja niitten varastoissa ties missä pöyissä, niin ehkä parempi pestä. Vaikka ei kyllä raskis kun ne on niin ihanan pehmeitä. :D Mut jospa ne ei pesussakaan ihan heti kovaksi koppuraksi mene.
 
sain pestyä lattiat ja nyt on selkä ja lonkka kipeenä :( pitäis alkaa jo uskomaan ettei voi kaikkee tehä samaan tahtiin kuin ennen raskautta....mut saanpa matot lattialle ;) ;)

sanle: juup ,kyllä miekin ne pestä aioin, aattelin vaan kysellä...itse kaupassa työskennelleenä tiedän sen pölymäärän mikä niissa hyllyissä on :$

mut nyt laittelemaan niitä mattoi paikoillleen ja meinasin vielä vaihtaa ainakin makkariin verhotkin...eli niitä silittelemään :wave:

Perfekta ja hattivatti 21+6
 
Heissan :wave:

On se kiva ku on tori työpaikan vieressä, kävin ruokkiksella hakee 2l herneitä ja ei menny kauaa kun kaiken olin syöny, iski pikku himo niihin :LOL:

Eilen oli kunnon jortsut menossa ja aamuyöllä ku kävin vessassa ja takas sänkyyn menin niin heti alettiin potkii, oli mamma vissiin väärässä asennossa ja heti ku vaihto kylkee niin loppu potkinta.

Liikkuko sulla LilliMenninkäinen vauva ihan normaalisti np-ultrassa? Tuskin on mitään ihmeellistä, mutta menisin varmasti itsekin ultraan jos en mitään tuntis.

nita1 mä meen 4D-ultraan elokuussa, kun tulee rv25 täyteen.

Ja huomenna aamulla on kauan odotettu rakenneultra, jeeeeeeeeeee :heart: =) :heart: =)

Mut nyt meen makaa sohvalle, koko pvän ollu liikkeessä.

Sanna ja Nipsu 19+6
 
Sanna78: Joo elikkä kaikissa niissä ultrissa missä olen ollut niin kaikki on ollut ok ja vauva on liikkunut kuulemma "kauniisti"...mitä se sitten tarkoittaakaan =) Nytkin illalla kun makoilin sohvalla,tunsin selvästi kuinka se siellä liikkui,mutta kun tunnen ne "sisäisesti" eli ulkoisesti ei näy mitään eikä kunnon potkuja tule :ashamed: Se mua juuri mietityttääkin kun viikkoja huomenna jo 19 kasassa :|

Varmasti murehdin turhaan (ja toivottavasti turhaan) mutta tästä murehtimisesta mulla on pääkin jo ihan kipeä :|

Nyt iltatoimiin painun tästä =)

LilliM
 
LilliMenninkäinen :hug: Eiköhän se ole kuitenkin jo ihan hyvä että jotai tunnet.

Piti tulla kommentoimaan siittä turvavyönalentimesta, että kahdesta vakuutusyhtiöstä kysyin saako käyttää tai onko pakko käyttää, ja molemmista sanottiin, että turvavyönalennin ei ole pakollinen, mutta saa käyttää jos siltä tuntuu. Monille riittää kuulemma ihan tavallinen turvavyö EIKÄ missään nimessä ilman vyötä saa olla. Itellä on tuo alennin käytössä, kun mua ahdistaa se turvavyö ja on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon mukavampi autossa istua kun ei kiristä purista mistään kohtii mahan päällä.
 
Ehtoota kaikille :) Jotenkin näin helteillä ei tuu hirveesti kirjoiteltua vaikka päivittäin käynkin lueskelemassa...

Huomenna olis nla ja saan sen todistuksen että pääsee hakemaan äippäpakkausta (ja hiplailemaan pieniä vaatteita ihan luvan kanssa :heart: ) sun muita juttuja. Tuossa jo täyttelinkin sitä kaavaketta ja ai että on muuten monimutkaista - tai sit se vaan tuntuu siltä.. Riittääköhän sinne todistukseks maksetusta palkasta palkkanauha vai pitääks olla nimenomaan se heidän oma kaavakkeensa? Siis kun haen äitiyspäivärahaa viimesen 6 kk työtulojen mukaan...

HT ja veturi 22+4
 
Lillimenninkäinen:elä sie hättäile miulla viikot 22 ja rapiat ja silti en tunne potkuja,liikkuu vaavi kovastikin mut niitä potkuja en vielä oo tuntenut et eiköhän ne sieltä ajallaan tule. niin ja rakenneultrassa nasulla oli todella pitkät ja kauniit jalat. keneltä sit ne lie saanut kun itte oon sellainen 155cm ja ukko jotain 165 et näin meillä
petriina ja nasu 22+4
 
Ollaan oltu menossa pää kolmantena jalkana monta päivää joten en ole ehtinyt paljo kirjoitella.

Miiku en tiedä millaista se sun vihlonta on, mut mulla esikoisesta vihloi alas päin ja vähän niinku peppusuoleen päin välillä. Se oli sit sitä et vauva potki niin kovasti siihen suuntaan eikä sitä erottanut potkuna vaan vihlaisuna. Ja sit ku se kääntyi samaa oli kun tyyppi pyöritti päätään ja nyrkkeili, ei kivaa... Mut ei mitään sen pelottampaa.

LilliMenninkäinen en mä myöskään usko et olis mitään hätää teidän vauvalla. Mulla esikko osoittautui raskauden myötä enemmän möyrijäks ja liikehtijäks kun potkijaks. Usein se liutteli jalkojaan vatsanahkaa pitkin niin ettei varsinaista potkua tuntunut, mutta "pingispallo" näytti vierivän masua pitkin. Nytkään en varsinaisesti sanoisi näitä liikkeitä potkuiksi vaan tökkimiseksi... Saas nähdä millainen kaveri tämä on. Esikko on ainakin villi! Mutta varmasti hyvä ihan oman mielen takia varmistua asiasta. :hug:

Vaatteiden pesusta olen joskus lukenut sen verran että vauvojen vaatteet pitäisi pestä mahdollisten käsittelyjäämien takia. Ja meillä esim pari huivia joita pidetään päässä ja olen pesemättömänä laittanut on irrottanut väriä ihoon, kun hikeä on tullut. Mihinköhän asti niitä uusia sit olis hyvä pestä..? Mä en ulkoiluvaatteita pese ollenkaan uutena, kun niissä on ne pinnoitteet jotka kärsii pesuista.

Nyt en taas muista oliko muuta kommentoitavaa, omaa napaa sitten. Mulla oli viimeks neuvola 13.6 ja siitä on tullut painoa 4 kiloa! Siis järkyttävää, pakko olla nestettä, ei kukaan voi tätä tahtia lihoa, vaikka olen kyllä herkutellutkin liikaa. Aleissa olen pyörinyt ja ostellut tulevalle ja myös esikolle yhtä sun toista. Huh ku väsyttää, öitä!!!

T: Taavetti vauva 22rv ja Viljonkka
 
Helmen tyttö; aikoinaan tytöstä hain sen 1/2 vuoden mukaan ja otin vaan ne palkka"paperit" mukaan ja Kelaan. Ne sieltä sitten laski yhteissumman, oli kahdesta työpaikasta kuitit, joten yhteissummia ei näkynyt ilman laskutoimitusta. Silloin vielä sai haettua tästä taaksepäin, ilmeisesti nykyään haetaan äippäloman alusta taaksepäin. Mulla tietty sillon oli hyvä, kun oli monet lomarahat yms. mukana, että oli ihan hyvä vaikka vähän matkakuluja laskettiinkin pois.

Rakenneultrassa oltiin tälläviikolla, ja kaikki oli ok.

Noista potkujen tuntemisesta, ei niillä vielä ole 20 viikolla kiire tuntua, vaikka ei ensimmäinen olisikaan. Ja se että liikettä tuntuu, se riittää vallan mainiosti. Siskolla 5 lasta ja sanoi että yhdestä on tuntunut tosi aikasin ja seuraava taas vasta joskus 18-20 se riippuu aika paljon siitä istukan paikasta, mullakin kuulemma etuseinässä että ultraaja sanoi että siinä on aivan kuin tyyny vaimentamassa niitä potkuja. Kyllä tunnen potkut silti, ja möyrintä on tuntunut kauan.

loviisa ja nalle 21+4
 

Yhteistyössä