*Marrastähdet '07* heinäkuun helteessä :)

nyt on sitten 4d:ssä käyty ja samat jutut selitettiin kuin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin!
vähän reilu puol tuntia olin siellä ja sain sitten sen dvd:n ja liudan kuvia mukaan.. ja jonkin paperin missä selitettiin mikä vauvan tilanne oli.
sukupuolta ei osannut varmaksi sanoa mutta veikkasi tyttöä ;)
ei oikein suostunut näyttämään , pelkkää pyllyä vaan näky mutta ei oikein etupuolta. Mutta niinkuin hänkin totesi; tyttö voi muuttua aina pojaksi mutta harvemmin poika enään tytöksi. Ainaskaan sukukalleuksia ei missään näkynyt joten.. :)
No jos ei muuta niin sitten synnärillähän sen näkee kumpi tulee!
N. 177e jäi kelan korvausten jälkeen maksettavaksi ja oli mukava ultraajakin :)

Eilen oli sitten se neuvolakin ja unohdin ihan kokonaan mainita että sielläkin kaikki oli ok. ainoastaan se helkutin sokerirasitus ottaa päähän :|
senkin sitten varasin jo tänään että sai ajan ens kuulle.
ja kun nyt ollaan päätetty muuttaa niin vaihdoin toiseen neuvolaanki tähän saman kaupungin sisälle tosin mutta lähemmäs uutta kotia :)

Tuosta sukupuolesta vielä; mä luulin että se näkyis hyvinkin siellä 4d:ssä :ashamed: mutta ei se nyt maailmanloppu olekaan vaikka ei näkyiskään!
kyllä se ultraaja sanoi että näkyy varmasti myöhäsemmissä ultrissa jos sellaisia on ja sanoin vain että niin varmasti mutta jos ultrat tarkottaa sitä että joutuu päivystykseen vatsakipujen takia niin sitten ei kiitos!

nojoo.. pitäisköhän sitä taas poistua koneelta hetkeks..
 
ainiin unohtui..
HILLA83: mulla on ollut noita ahdistuskohtauksia yms ja taas muutama päivä sitten tuli ihan yhtäkkiä! kuolemanpelkoa jne..
ootko puhunut neuvolassa niistä?
mä en ole ainakaan vielä :ashamed:
vois kyllä mainita kun jotenki pelkään että tulee synnytyksen jälkeinen masennus.. kun oon ollut tässä ns. masennut vaikka sitä ei oo varsinaisesti diagnonisoitu.
 
huiih,kävinpäs elämäni toisen kerran näillä ryhmäliikunta tunneilla. aattelin nyt ottaa itteä niskasta kiinni ja alkaa kulkee jumpassa ja salillakin jaksamisen mukaan.nyt kokeilin tuota body balancea,luulin että se on ihan iisi juttu,vaa ottipa kunnon päälle!mä tunsin itteni ihan norsuksi siellä mahani kanssa :LOL: ja kaikkea ei sitten pystyny tekee niiku muut,ohjaaja sit tunnin päätteeksi neuvo miten tehä jotku liikkeet,ja mitä ottaa varovaisesti.

onkos muut alotellu mitään uutta liikuntaa nyt raskausaikana?
törmäsin salilta lähtiessä yhteen puolituttuun jolla 2kk:n ikäinen vauva,nii kauhisteli sitä että mä raskausaikana alan salilla kulkee. en mä kyllä ymmärrä miks,hyväksihän se vaan on kun muistaa rajat.

mutta nyt saunan lämmitykseen...ukko kotiutuu pian reissusta :heart:

miiku 21+2
 
Niin semun vanha nimim. oli sofiias siis se minkä kaiken keskellä unohdin :ashamed: Eilen sitten oltiin rakenne ultrassa ja kaikki kunnossa, jalkovälinkin tarkisti monesti ja aina se näytti yhti "siistiltä ja tyhjältä".. eli neitoa sitä todennäköisesti odotellaan. Myönnettäköön, että sellainen on ollut kokoajan olokin =) Noista ahdistuskohtauksista ja muista PUHUKAA siellä neuvolassa, mä itse en varsinaisesti ole enää noista kärsinyt, mutta takana yksi vakava ja pitkään kestänyt synnytyksen jälk. masennus. Aionkin nyt ensi ti mennä neuvola psykologinluo ihan ennalta ehkäisevästi. Se oli kyllä aikanaan rankka kokemus ja sen myötä menetti monia hienoja hetkiä vauvan kanssa :'( Noh nyt hieman viisaampana ja vanhemapana, aikanaan ajattelin et ei sellaset masennukset nyt ainakaan MINUUN iske, vaan toisin kävi.
No mut sitte... oon tässä ihmetellyt et oonko ainoa hyvinkäällä raskautunut ja marraskuussa synnyttävä :attn: eikö tosiaan ole muita, noh ehkä sit saan sen amorin altaan omaan käyttöön :LOL: no mut.. työt kutsuu |O
 
PikkuM Joo,samainen olen :) Yhtään en vaan nyt saa mieleeni,että kukas sinä olet.... :p

Tuosta sokerirasituksesta on pitänyt kirjoittaa...Elikkäs siis mie oon käynyt siinä kaikissa kolmessa raskaudessa. Syynä ylipaino :ashamed: sekä sukurasite. JOKA KERTA olen narahtanut labrassa ekassa paastoarvossa ja siintä syystä sitten saanut raskausdiabetes leiman otsaani ja mittarit kotiseurantaa varten. Se tässä vaan ottaa päähän kun sitten kotimittauksissa ei ole mitään heittoja juuri koskaan ja tuo leima vaan on ja pysyy sen perkl..n yhden arvon takia!!!!
MURR.... |O :/

Nytkin miula on jo 4,2kg tippunut paino ekasta neuvolasta katsottuna eikä aikaisemmatkaan lapset ole mitään sokerilla kasvaneita olleet.
Ottaa vaan päähän...

Taidan kadota pilaamasta muiden päivää omalla valituksellani....

Minny ja Jaska 20+4
 
Koskaan ei sitten voi muistaa kaikkea kerralla...

Tuossa edellä Vanessa kuulutti paikkakuntansa odottajia ja siitä syystä ajattelin itsekin kysellä,että onkos täällä ketään Imatra-lappeenranta akselilta kirjoittelemassa....???
On meitä ainakin muutama tuolla LA-listalla.... =)

Minny joka katoaa nyt takavasemalle....
 
Jahas tänään ois meillä täällä mansikkakarneaalit mut en tiiä tuleeko sinne lähdöstä mitään :kieh: :kieh: poika taas rikko mun huulirasvan ja sen alkuviikolla ostin...ei auta onko se lattialla vai hyllyllä aina sen onkii ja mulla menee hermot, toista kymppiä palanut helposti jo noihin puikkoihin... :headwall: :headwall: mä en ymmärrä sitä et miksi ei voi uskoo ja antaa sen perkeleen puikon olla, taas ssaan käydä uuden ostamassa :headwall: :headwall: meinasin että rangistukseksi ei mennä sinne karnevaaleille, mut taitaa olla aika kova rankkari, mutta kun otaa vaan niin päähän ja ukkokaan ei ollu kauppareissun aikana saanut siivottua eteistä...oli puhe et se imuroi sen kisun hiekasta kun mutsin kissa on meillä hoidossa niin se kantaa oi hiekat tuolta laatikosta noin 5 m etiäpäin :headwall: :headwall: ja tätä olotilaahan ei auta se että en saanut yöllä kunnolla nukuttua ja että on KUUMA |O |O voi että ottaa taas pattiin...mut kaippa ne nää hormoonit on :ashamed: :ashamed: mutta kun...kun...kun.... |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O anteeksi mutta pakko jonnekin purkaa kun ei kehtaa ukolle ja pojallekaan olla koko aikaa karjumassa :ashamed: mutta meen nyt pötköttään jos itsellekin saisi paremman mielen

Muuten siitä suun ympärykse kuivamisesta : voiko sen tehd hammastahna??
Perfekta ja hattivatti 23+2
 
Perfekta Ei sulla mitään ruoka-aineallergiaa satu olemaan? ajattelin vaan ku mulla menee iho rikki suun ympäriltä jos syön esim. paprikaa mille olen allerginen. Voihan se olla toi hammastahnakin, enpäs osaa oikeen mitään sanoa muuta ku et ikävää tollanen kuivuminen.

Onks ketään vaivannu enää pahaolo? Mulla iski eilen ihan hirvee oksetusolo ku olin töissä syöny ja sit ku tulin bussilla kotiin niin koko matkan nieleskelin, ettei vaan laatta lennä. Ihan samanlainen olo ku alkuaikoina.

Täällä vedettiin jotku hirveet herneet nenään edellisyönä, heräsin siihen ku mahassa monotetiin niin hemmetisti. Oli mamma vissiin väärässä asennossa tms. =)

Nyt iski totaalinen dementia, mitä piti kirjoittaa :LOL:

Eli :wave:

Sanna ja Nipsu 21+2
 
Minny Niin se minukin mieheni sanoi,että ei yhtään enää kolmannen jälkeen ja tässä sitä ootellaan neljättä ja mietitään talon laajennusta
Perfektakälylläni ja anopillani iskee ajoittain suun ympärykseen sellainen ihme kuivuus.Ne on käyneet ihotautilääkärillä ja siihen ei auta kuin lääkekuuri,jota ne syö 3 kk.Olikohan se joku sienitulehdus???En ole satavarma...
Mulla on tänään tullut pientä veristä vuotoa ja se on ihan omaa syytä.Kaksi päivää ilman pienintäkään päivälepoa ja huonosti nukutut yötkin takana.Tänään vielä Ikean reissu,eilen puutarhatöitä monta tuntia...Suonikohjut alapäässä oikein niinkuin täysillä tykyttää. Katsoin tänään pitkästä aikaa peilillä miltä siellä näyttää,envoinut uskoa silmiäni :eek: :x En omakseni tuntenut,niin oli epämuodostuneen näköinen värkki.Pullistuneine sinisine suonineen ja sitten kun minulla on tuota kohdun laskeumaa vaivana,niin se työntää vähän niinkuin sisuksia ulospäin.Ja tuska on aika hirveä.Sori omanapaisuus,mutta mulla on ollu aika kaamea päivä.
Miehen eka lomapäivä tänään ja meiltä hajosi auto ja mikään korjaamo ei ota vastaan ensi viikolla,kun ovat varattuja,joten ollaan kait sitte loma kotosalla...se näkyy meidän hiljaisessa olossa täällä kotona.Molempia ketuttaa,kun vielä tiedetään,että rahat uppoaa autoon |O
 
Piti tulla kommentoimaan perfektalle tuolta suunympärus ihon kuivumista. Tuleeko sulle semmoset haavaumat suupieliin? Mulla oli joskus nuorempana sitä vaivaa että suupielet kuivui ihan äyttömästä ja tuli semmoset haavat kumpaankin suupieleen ja ihottuma levisi pitkälle poskiin. Sillon tajusin että olin herkistynyt suklaalle ja tomaatille. Aina jos niitä söi niin vaiva paheni. Sitä ei onneksi kestänyt ku noin vuoden verran ja sitten taas pystyi kaikkea syömään. Mun isällä on sama ongelma, että suupielet aukeaa joskus. Lääkäri oli sanonut että johtuu b-vitamiinin puutteesta. Eli aina kun näyttää että alkaa suupieliä kihelmöimään niin b-vitamiinit käyttöön ja homma hoituu.
 
Siitä kuivumisesta, se siis alkoi kun aloin ihan säännöllisesti pitämään hampaista huolta, ennen oli joka toinen päivä tyyliin hammaspesua, niin silloin...niin siitä tuli mieleen tuo..kun ei mulla ole aikaisemmin näin ollut, on rasvauksella lähteneet 2 päivän sisällä paranemaan ja nyt ollu ainakin sen 2 viikkoo eikä loppua näy ja ihan siis nenän limakalvotkin on kuivana, saa sinnekin iltaisin laitella rasvaa eli siis se kuiva alue alkaa leuasta ja menee puoleenväliin nenää...pitänee varmaan neuvolassa kysellä asiasta tarkemmin, haavaumilla ei siis ole vaan kuiva iho, niinkuin jos oisi kamalassa nuhassa ja joutuisi krääsäämään koko ajan niin sellainen iho ja sellainen polttelukin kun sitä rasvaa laittaa iholle... Käytiin siella karnevaaleillakin..ostin tutulta mansikoita ja en osta enää, oli puolet ainakin huonoja, huomenna kyllä mainitsen asiasta, ei ollu kivaa :( mut nyt meen tuonne kun poika huutelee supernaturaalia kahtomaan :)

Perfekta ja hattivatti 23+2
 
Perfekta Helistimen sivuilla lukee näin:

Viikko 20
Äidin keho
Jotkut äidit kärsivät nenäntukkoisuudesta, koska raskausaikana limakalvot turpoavat. Myös emättimen ja ulkosynnyttimien limakalvo voi tuntua aristavalta ja herkältä.


Että olisko sulla sitte kuivat noi limakalvot ja siks tollanen ikävä ongelma. Mulla ainakin tuntuu nenä kuivemmalta aj tukkoisemmalta ku normaalisti.. Mutta kysy neuvolasta ihmeessä, jos saisit jotai apua tohon, ei kuulosta lainkaan kivalta :hug: Ja vielä huonoja mansikoitakin olit saanu, ei kiva ei kiva..

Mut kaippa tämä pallomaha menee nukkumaan, kun huomenna taas työpvä :( :( :(

Sanna ja Nipsu 21+2
 
huomenta!

mä jäin taas vaihteeksi yksin kotiin,ehtiinhän mä miestä nähdäkin peräti kahtena iltana.. :( lähtivät mun kahen veljen kans kohti helsinkiä, huomenna se metallican konsertti, nii sitä menevät kattoo.alunperin oli itelläki tarkotus lähteä mukaan,vaikken mikää metallica-fani ookkaa,mutta sitte ajattelin että en mä taida jaksaa siellä olla ja kun synty nuo kissanpennutki nii ei oikeen onnistakaan lähteä.

mä taas herkistelin raskaushormooneissani illalla.mun mielestä mun mies ei huomannu mua ollenkaa nii aloin sit yksinää makkarissa mököttää,ja sit ku se tuli kyselee mikä mulla on ja kun sitten lopultakin suostuin sanomaan,nii mies kyyneleet silmissä itsekin sanoi,että kun hän viikot on muualla töissä nii hän ei muuta ajattelekaan kun minua ja vauvaa ja kaipaa hirveästi kotia. mä tietenki sit aloin siitä itkee kahta kauheammin kun oli niin nätisti sanottu :heart:

kyllä sitä niin oottaa että sillä loppus se työmaa siellä rovaniemellä..onneksi nyt näyttää,että heinäkuun loppuun tai elokuun alkuun enää vain ois ja sitte siirtys ouluun hommiin..mutta sekinpä voi vielä muuttua niiku on muuttunu ennenki. :/

mutta nyt vielä pötköttelee hetkeksi ja miettii mitä sitä tänään keksisi..

miiku 21+4
 
Mulla on kans limakalvot aika kuivilla. Nenä ja kurkku kuivaa helposti, samoiten alapään limakalvot. Mutta ei mulla kyllä ole huuliin asti levinnyt. Toivottavasti perfektan vaivaankin löytyy apu jostain.

Te jotka olette jo vaunuvalikoimaan käynyt tutustumassa. Löytyykö lastentarvikkeesta emmaljungan sport kombi vaunuja? Ne esitellään kyllä emmaljungan esitteissä, mutta niitä ei mainita liikkeen netti sivuilla. Eli onko valikoimissa ja mikähän on hinta? Pitäs kyllä itsekin mennä liikkeessä käymään kun saisin tuon ukon raahattua sinne mukaan, sekun on aina semmonen viime tipan ostelija :(

Sanle ja DJ 22+4
 
Reissusta eilen palailtu. Otti kyllä taas voimille kun noita supistuksia tulee jos joutuu autossa pidempiä aikoja istumaan.
En muuten päässyt lääkärille ennen reissuun lähtöä, soitin sitten neuvolaan ja sieltä vaan käskivät lähtemään päivystykseen jos tulee jotain.
Verikokeissa ei yllätyksiä, hemppa edeleen alhainen samoin kuin se transferriini pitoisuus oli edelleen laskenu.
Mutta mitään ei kuitenkaan tehdä, seurataan vaan, en kyllä enää ymmärrä miksi, kun mitään ei kuitenkaan tehdä vaikka arvot vaan laskee.

Tälläset rattaat me ajateltiin ostaa jos sorrutaan vaihtamaan nuo vanhat Emmlajungat uusiin.
Eli tämä koppa,
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emm_CityK_Elk.gif
ja nämä rattaat,
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj07_city_jet_Elk.jpg

Tai sitten ostetaan vaan vanhoihin Emmaljungiin uudet renkaat ja uusitaan matkarattaat jotka on jo aikansa eläneet, eli tälläiset on mielessä, niihin tulee mukaan vielä pehmeä kantokoppa.
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/gr06_quatro_autumn_leaves.jpg

Kauheasti himottaisi nuo uudet Emmaljungat mutta kalliksihan ne tulis, ja kun meillä nuo vanhat on vielä loistokunnossa muuten, ne renkaat vaan vaihettais. Varmaan jää taas viime tippaa päätöksen teko, niinkuin meillä aina.
Nyt siirryn lukemaan teidän kirjotuksia kun niitä oli taasjokunen sivu tullut lisää.

katjuza ja ilmarijalmari 22+4
 
päiviä tänne taas :)

joku tuossa puhui että pitäisi kertoa neuvolassa jos tuntuu että vois tulla masennus/on ollut joskus jotain..
oon kyllä miettinyt että miks ihmeessä neuvolassa (ei ainakaan täällä) kysytä mitään vai kysytäänkö vasta raskauden jälkeen?
oon miettinyt jos sanois että mulla on ollut näitä ahdistuskohtauksia yms joten oon aina oikeestaan pelänny että voisin olla oikeen riskialueella kun lapsi syntyyy :ashamed:
Tiedän kyllä mitä voi masennus tai edes lievä masennus tehdä henkiselle hyvinvoinnille.. ja varsinkin jos ei ole ketään jolle puhua tai kuka oikeasti ymmärtäisi :ashamed:

Mullakin mies sanoi että (nyt esikoista ootellaan) kaks lasta ois aika hyvä lukumäärä ja mä taas on mmiettinyt kolmea (enkä nyt tarkoita tosiaan että niitä lapsia vaan tosta noin tehdään tänne!!)
mutta saas nähä mitä miekkonen tuumaa kun esikko syliin ekan kerran laitetaan, muuttuuko ns. "mieli" ;)
mä oon ihan varma että mä alan itkee tjn kun ekan kerran vauvan nään :) :heart:

Kuukauden päästä ois sit muuttoki.. onneks oon saanu noi neuvolahommat jo järkättyä,jaksaiskaan niiden kans pelata :/
siinä muuttoviikolla on vaan neuvolalääkärikin ja sit se sokerirasitus että en vissiin kerkii kauheesti auttelee tavaroiden roudaamisessa, tai jos muutenkaan kauheesti viitin :snotty:
pakkaa kyllä voin kun ei toi mies mitään järjestystä noihin tavaroihin saa :kieh: :p

mikä muuten ois kun välillä aina aamusin esim eilen ja tänään kun herää niin on jotenkin maha ihan kovana (alavatsa varsinkin) ja tuntuu että ois hirveä! pissahätä ja sitte ku menee pissalle niin kuitenki tulee jotain..
oon miettinyt jos ois vaan ilmaan mahassa tai sitten vauva painaa pahasti virtsarakkoa?
inhottava tunne vaan kun alavatsa on ku pallo :ashamed:
tai sitten.. harjotussupistuksia(?)

syöttekö muuten rautaa ihan omaaloitteisesti vai neuvolan käskystä?
mulle sitä määrättiin kun hemppa oli jotain 122 tai vastaavaa. Kättärillä sanoivat että ihan ok että ei vielä tarvii mutta neuvolasta sanoivat että kantsii alottaa että ei liian alas mene :whistle:
en oo vielä ottanut yhtäkään kun eilen vasta purkin otin.
Minkämerkkistä tablettia käytätte? Mulla on MATRIFOLIN, mietin vaan kestääköhän vatsa kun muutenkin niin herkkä kaikelle.. :ashamed:
Milloin se rautatabletti kantsis ottaa että ei tulis mitään vatsavaivoja?

mutta juuh , vois tästä ostoksille vaikka lähtee kun kaverille pitäis ostaa synttärilahjakin :wave:
 
Heips!
Eli mulla on näin vähän neuvolakäyntejä, koska Jyväskylä säästää ja kesällä terkat lomalla. Toukokuussa kun viimeksi kävin, niin sano vaan, että voin toki soitella jos jotain on. Mutta ei ne vastaa....
Onneksi ei ole mitään isompaa ollut.
Mulla tulee kanssa kuvotusta joskus, ja varsinkin kun tulen töistä bussilla kotiin. En tiä onko se väsymyksen ja tunkkaisen ilman yhteisvaikutus vai kahvin juonnin... siihen kysymykseen pitää häpeillen vastata että viikolla töissä menee 4-5 kuppia. Viikonloppuisin 3 kuppia ja ei siis mitään pikku kuppeja. Olen yrittänyt selitellä itselleni, että saa sitä yksi pahe olla... mutta välillä kuitenkin huono omatunto kolkuttelee... :ashamed:
Mä saatan herätä kanssa yöllä siihen että maha on pistävän kipeä, niin kun pissahätä olis kova ja vessassa saa sitten tekemällä tehä sitä pissaa..
Nyt on alkanut myös pistävät kivut alavatsassa. ovat ilmeisesti niitä liitoskipuja. En ainakaan vielä ole niitä niin huolestunut. Välillä kuitenkin kauhistun ja mietin että koskas vimeksi tunsinkaan vauvan liikkeet. sitten pitää alkaa keskittymään ja onneksi sieltä jossain vaiheessa ilmoitellaan, että kaikki on hyvin. Aika harvoin vielä tunnen noita liikkeitä. Onkohan se ihan normaalia. En varmasti ainakaan heräisi vauvan liikkeisiin, niin pieniä ne vileä ovat.

 
Heipat kaikille! =)

Mulla on myös tota samaa tunnetta kun nitalla ja Ennillä, eli herään kauheeseen pissahätään ja paineen tunteeseen alavatsalla. Sit loppujen lopuks kuitenkin saa vääntämällä vääntää että mitään tulis ulos. Mahtaisko johtua siitä että vauva painais rakkoa tai jotain? :/ en oo siitä osannu huolestua kun muuten vointi ihan hyvä. Paitsi että tänään tuli koiran kanssa aamulenkillä huono olo ja alavatsalla tuntu siltä kun menkat alkais. Voisko noi olla supistuksia vai niitä kuuluisia kasvukipuja? Vauva kuitenkin liikkuu päivittäin ja potkii kovasti! :heart:

Odottelen tässä että ukko sais laitettua ittensä kuntoon ja lähettäis kaverin synttäreille. Ja naisia saa muka aina odottaa. Pah, ei ainakaan meillä pidä paikkaansa! :LOL: :eek:

Nyt en enää muista mitä piti kommentoida, mut oikein hauskaa lauantai-iltaa kaikille! :D

H82 21+4
 
Enni1980: Jklä on kyllä ihan pyllystä neuvolasäästöjensä kanssa... tyhmänä luulin aluksi, että muillakin on niin vähän ultria ja neuvolakäyntejä, ennen kuin mulle valaistui, että nuohan on kaupunki/kuntakohtaisia ja Jklässä on ihan tosi vähän seurantaa verrattuna joihinkin muihin kuntiin. Näin ensisynnyttäjänä on jotenkin enemmän huolissaan, kun aina ei tiedä, mikä raskaudessa on 'normaalia' ja mikä ei, ja sitten kun noita neuvolakäyntejä on niin vähän :'( Eikös Jklä tarjoakin vain yhden ultran? Siis sen ihan alkuraskauden ultran, mun tietääkseni ei muita. Muissa kunnissa tarjotaan kolmekin ultraa... Minkälaisia kokemuksia sulla on Jklän neuvoloista? Mun neuvolantäti on vähän...hmmm... sanoisinko ei ihan ajantasalla.

Tänään mies vie mut pienelle vauvanvaateostoskierrokselle :) Meillä on ollut tosi tiukka rahatilanne viime aikoina, mutta mies sanoi, että meidän pitäisi joka viikko ostaa ainakin joku pieni juttu vauvalle :) Arvatkaa tuliko hyvä mieli :heart: Syksymmällä sitten isommat hankinnat, vaunut ja muut. Olin myös ällikällä lyöty, kun aloin varovasti puhumaan kestovaippailusta, ja mies vastasi, ettei hän muuta vaihtoehtoa ole edes ajatellutkaan. Että kertikset nyt olisi typerintä, mihin rahojaan voi tuhlata ja ympäristöä pilata. Ja että hän lähtee mielellään mun kanssa tutustumaan erilaisiin kestovaippasysteemeihin =)

onnellinen njia ja pomppuli tasan rv 23 tänään
 
Enni:Onko sulta otettu bakteeripissaa koska? Meillä ainakin otettiin multa jo toisen kerran, eli labraan viedään aamupissaa. Meinaan musta vois kyllä kyllä kuulostaa virtsatientulehdukselta, mikä on yleinen vaiva raskausaikana

Raudasta: MUlle annettiin nyt vasta rautatapletit kun Hb oli 115 ja aiksemmin oli 122, eli täällä ainakin on se että on alle 120 niin sitten rautaa ja syön sellasia kuin Obsidan tai jotain siihen suuntaan. Otan sen yleensä tossa päivällä eli 3-4 aikoihin ja meillä syödään kutakuinkin viiden tienoilla.

Itelle ei ihmeitä!

loviisa ja nalle 23
 
Heippa!

Nyt on kotiuduttu reisssusta. Käytiin puuhamaassa ja ruotsin risteilyllä ja kyllä oli ihana, mutta joo myöskin raskas reissu. Mut lapset todella nauttivat ja se meillä nyt oli ihan tarkoituksenakin, että mennään reissu täysin lasten ehdoilla. Mut on se ihana olla kotona :D

Hilla Mulla on kans ollut nukkumisvaikeuksia. Ihan viikko tolkulla jo valvottanut. Väsyttää kyllä, mut ei vaan tule uni! Päivät olen sit todella väsynyt ja illalla taas ei vaan saa unen päästä kiinni.. Mulla ei oo ikinä aikasemmin ollut vastaavaa. Saas kattoo miten ens viikolla töissä jaksan, kun sairasloma loppuu. Ja näitä kipeitä supisteluja ollut mullakin, johtuu ihan vaan rasituksesta (kuulemma). En malttais kovin kauaa olla tekemättä mitään, kyl hommaa aina löytyis. Eli pitäs vaan kunnolla rauhoittua.

Me käytiin laivalle mennessä miehen veljen luona Turussa ja sainkin heiltä jo muutamat pussit vauvan vaatteita. Suurin osa oli sini-sävyisiä, mut eipäs haittaa. Ajattelin jo pikapuoliin alkaa pesemään ja silittelemään niitä kuntoon.

Mulla on keskiviikkona neuvola ja saan sillon ne kelan paperit. En oo osannut päättää, että otettaisko äitiyspakkaus vai raha... :/ Niissä on puolensa ja puolensa..

Jollakin suun ympärys oli kuivunut.. Mulla aikoinaan ihotautilääkäri määräsi samaan vaivaan Pevisone-voidetta.. ja oli mulla ainut voide, millä sain suun ympäristön kuntoon. Taisi olla kyllä resepti-voide..

Mut nyt miehen herättämiseen.. On se näköjään rankkaa isommallekkin toi matkustelu :D
 
Että näin.. Tuonne ku perustin Turkulaisille odottajille oman ketjun ja kysäisin sitte, että montaks lääkärineuvolaa on, niin vastaus tuli että kolme. Eka josksus rv12 tietämillä, toka rv20 jälk. ja yks sit lopussa ja mulla EI ole ollu yhtään , siiis oikeesti. Mitä v***ua?! Meen ens vkolla neuvolaa ja saa se täti alkaa vähän selittää... Siis ei muillakaan ole np-ultraa laskettu lääkärineuvolaks vaan sen lisäks on ollu, mulla ei. Kertaakaan ei ole tehty mitään kummempaa sisätutkimusta tai katottu onks jotai tulehduksia jne.. Ja samassa kaupungissa siis asutaan kaikki jotka tonne kirjoittelee ja näin paljon vaihtelee toiminta eri neuvoloissa tai siis mun neuvolassa vaan on näin.. Toi mun neuvola muutenkin on ihan syvältä. Se on sellasella ei-niin-hyvällä-alueella mut tää missä asun niin valitettavasti kuuluu sinne ja tää on hyvää ja rauhallista aluetta, mut ei se nyt silti voi mennä noin, et muut pääsee läääkäriin, mä en... Ja sori nyt vaan valitus mut pistää vituttaa tollanen... Onneks nyt ei ole ollu mitään ongelmia sen kummempia..

Sanna ja Nipsu 21+4
 
Noniin...
nji-a (tai jotain sellaista): Joo se yksi ultra vaan oli rv 12. Mietinkin, että näkyköhän siinä varmasti se sikiöiden lukumäärä. Siis en epäile että mulla olis enempää ku yksi, mutta voisko käydä niin että niitä oiskin enemmän.... Ja ku muutenkin noita käyntejä on näin vähän niin...
Ja lääkärikäyntejä pitäs olla 3, mulla siis yksi ollut. Mulla neuvolatätinä sellanen viidenkympin ylittänyt täti, joka on alottanut tuolla neuvolassa vasta keväällä. Ihan mukavan tuntunen, vaikkakin opiskelija mulla se ekan käynnin hoiti.
Ei mulla toi rakonpistäminen muuten oirehdi kun tollon yöllä. tosin nyt on pari päivää ollut koko alapää, niin edestä kuin takaa kipeä, siis niiku ulkoisesti... ymmärtääköhän kukaan.
KÄvin äseken pitkästä aikaa pyöräilemästä ja meinasin kuolla. niin olen liikkumatta ollut että kunto on näköjään rapistunut olemattomiin. No pitää vähän alkaa käydä kävelllä, mutta työpäivän päätteeksi en jaksa edes ajatella. eli väsymys on palannut tai siis työt vie kaiken evergian. Lomalla sitä jäksoikin eri tavalla.
Meinasitkos nji-a mennä yksityiselle ultraan? Mä en varmaankaan mene. TOisaalta tekis hirveesti mieli, mutta toisaalta en uskalla. niin ja se ois sitten se 4d ultra ja rahaa ei oikein olis, kun ollaan tässä kateltu mitä tuolle tulokkaalle pitää ostaa, niin kallista on juu
 

Yhteistyössä