päiviä tänne taas
joku tuossa puhui että pitäisi kertoa neuvolassa jos tuntuu että vois tulla masennus/on ollut joskus jotain..
oon kyllä miettinyt että miks ihmeessä neuvolassa (ei ainakaan täällä) kysytä mitään vai kysytäänkö vasta raskauden jälkeen?
oon miettinyt jos sanois että mulla on ollut näitä ahdistuskohtauksia yms joten oon aina oikeestaan pelänny että voisin olla oikeen riskialueella kun lapsi syntyyy :ashamed:
Tiedän kyllä mitä voi masennus tai edes lievä masennus tehdä henkiselle hyvinvoinnille.. ja varsinkin jos ei ole ketään jolle puhua tai kuka oikeasti ymmärtäisi :ashamed:
Mullakin mies sanoi että (nyt esikoista ootellaan) kaks lasta ois aika hyvä lukumäärä ja mä taas on mmiettinyt kolmea (enkä nyt tarkoita tosiaan että niitä lapsia vaan tosta noin tehdään tänne!!)
mutta saas nähä mitä miekkonen tuumaa kun esikko syliin ekan kerran laitetaan, muuttuuko ns. "mieli"
mä oon ihan varma että mä alan itkee tjn kun ekan kerran vauvan nään
:heart:
Kuukauden päästä ois sit muuttoki.. onneks oon saanu noi neuvolahommat jo järkättyä,jaksaiskaan niiden kans pelata :/
siinä muuttoviikolla on vaan neuvolalääkärikin ja sit se sokerirasitus että en vissiin kerkii kauheesti auttelee tavaroiden roudaamisessa, tai jos muutenkaan kauheesti viitin :snotty:
pakkaa kyllä voin kun ei toi mies mitään järjestystä noihin tavaroihin saa :kieh:
mikä muuten ois kun välillä aina aamusin esim eilen ja tänään kun herää niin on jotenkin maha ihan kovana (alavatsa varsinkin) ja tuntuu että ois hirveä! pissahätä ja sitte ku menee pissalle niin kuitenki tulee jotain..
oon miettinyt jos ois vaan ilmaan mahassa tai sitten vauva painaa pahasti virtsarakkoa?
inhottava tunne vaan kun alavatsa on ku pallo :ashamed:
tai sitten.. harjotussupistuksia(?)
syöttekö muuten rautaa ihan omaaloitteisesti vai neuvolan käskystä?
mulle sitä määrättiin kun hemppa oli jotain 122 tai vastaavaa. Kättärillä sanoivat että ihan ok että ei vielä tarvii mutta neuvolasta sanoivat että kantsii alottaa että ei liian alas mene
en oo vielä ottanut yhtäkään kun eilen vasta purkin otin.
Minkämerkkistä tablettia käytätte? Mulla on MATRIFOLIN, mietin vaan kestääköhän vatsa kun muutenkin niin herkkä kaikelle.. :ashamed:
Milloin se rautatabletti kantsis ottaa että ei tulis mitään vatsavaivoja?
mutta juuh , vois tästä ostoksille vaikka lähtee kun kaverille pitäis ostaa synttärilahjakin :wave: