*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

HepsKatti
Manhattan2, mulla ainakin tehtiin tänään alakautta, samoin esikoisesta. Niin ja täällä se on ainakin ihan tapa, että niin tehdään kaikille. Muut ultrat sitten vatsan päältä.
 
Kyselen taas vain, koska osaa ei ole näkynyt piiiiiitkiin aikoihin, joten päivitän listaa vähän enemmän sen mukaiseksi ketä täällä vielä oikeesti käy edes silloin tällöin. Jos ei viikon päästä miun huhuilusta oo kuulunut jotain henkilöä, eikä ole näkynyt pariin aiempaankaan viikkoon, poistan listalta, mutta toki lisäilen sinne takaisin jos satutte paikalle vielä, emmehän haluu olla julmia ketään kohtaan:D:D
 
:wave: Äkkiä vilkuttelen, että edelleen täällä! Oltiin tuossa monta päivää mummolassa ja mökillä lomailemassa (ihanat ilmat oli!) ja nyt on mennyt aika muiden uutisten lukemiseen.

Oma napa voi hyvin, mitä nyt se kuuluisa huono olo tulee jos ei muista syödä. Muitten mainitsema rintojen arkuus on tullut pienimuotoisena kehiin, lähinnä nännit on iltaisin herkät. Ja kun joku ihmetteli tunteeko muka jo potkuja niin mulla sama juttu, mahassa on sen tapaista liikettä iltaisin täälläkin mutta ei varmasti voi vielä tuntua (ellen sitten ole pidemmällä kun luulin). Ultra on ensi viikon keskiviikkona, tuntuu niiiiin pitkältä tämä odottavan aika.

Lapselle (2v3kk) ei olla vielä kerrottu vauvasta. Eilen luettiin ensimmäinen aiheeseen liittyvä kirja jos pehmeästi alottaisi. Viimeistään rakenneultran jälkeen (ellei siihen oteta mukaan) kerrotaan. Kaksi kaveria saavat vauvat kesäkuussa (molemmilla noin tyttäreni ikäiset tytöt myös) joten se varmaan helpottaa asian hahmottamista.

Mun äiti on vähän hassu, on jo jonkin aikaa vinkannut pikkukakkosesta erinäisissä yhteyksissä, ihan kun tietäisi että olen raskaana. Näemme harvoin, nyt ekaa kertaa raskauden aikana, ja silti on vihjaillut puhelimessa. Nytkin siellä lomaillessa tuli puheeksi äippälomalla olevat työkaverini ja mitä tekevät kun tulevat takaisin ja siinä äiti sitten taas sanoi "ellei joku sitten taas odota vauvaa" (meillä töissä on vitsi, että yksi tuoli "raskauttaa" kun on niin monta raskautta viime vuosina meidän pienessä huoneessa ilmennyt)... Tuntui toisaalta hölmöltä ettei nyt kerrottu face to face heille tai kahdelle hyvälle kaverille ketä tavattiin, mutta kun päätettiin odottaa ultraa. Nyt meinataan, että josko sittenkin äitienpäivälahjaksi kertoisi...

Niin siihen iänikuiseen työkyselyyn - toimistotyötä lähinnä, saa kuitenkin myös kävellä päivän mittaan ettei pylly puudu. Saa nähdä miten loppuraskaus ja tämä kävely (talon sisäistä postinjakoa) onnistuu, viime raskaudessa olin vähän eri hommissa (pyllylläni koko ajan).

Hei kertokaas vielä np-ultran jo käyneet. Viimeksi se tehtiin meilläkin alakautta, mutta miten oli - pitikö virtsarakon olla tyhjä vai täys? Tyhjä varmaan (ja sitten ulkopuolelta tehdessä täys vai)?

Puheripuli ilmeisesti iski. Lomailen vanhoja lomia pois ja päivän yksin olleena höpötystä riittää. Kolme ikkunaa pesty, kaksi edessä eli ehkäpä ryhdyn hommiin.

:hug: Haleja huolestuneille!
 
Joku niistä liikkeistä puhu! Aattelin et oon vähän hullu :D mul nyt viikkoja n.11 ja oon parina iltana tuntenu semmosen "tökkäämisen" vähän niinku potku mut pienemmällä voimalla. En tosiaan tiiä voiko olla liikkeitä jo. Uudelleen synnyttäjät kuulemma tuntee liikkeet aikasemmin ku ensisynnyttäjä. Itelki on 5 vuotta aikaa edellisestä raskaudesta....joten hullukin voin olla :ashamed:

Kyllä hävetti äsken tarhasa ku mun eskarilla oli keskustelu ja tarhan täti kerto että poika oli tänää nukkarissa ruvennu itkemään kamalasti ja tää täti oli kysyny et mikä hätänä ni pojal oli äitii ikävä, ton ku se sano ni repesin kunnon itkuu samantien :whistle: sain sit sen tädinki silmät kostumaa, sanoin et oon vaa vähä herkäs mielentilas :D Kyl yllätyin itekki reaktiosta, nytkö sit alkaa tää mun itku herkkyys???
 
moi!
Noista sikiön liikkeistä,ei niitä kyllä vielä voi tuntea =) Sehän on niin et ensisynnyttäjä saattaa voida tuntea liikkeet rv18,uudelleensynnyttäjä hieman aiemmin. Mun käsittääkseni AIKAISINTAAN rv 15. Kyllä mullakin mahassa muljahtelee ja tuntuu ihan ku joku tökkis,mut se taitaapi olla se ilma siellä vaan toistaiseksi =)
Meillä täällä tuo np ultra on aina alakautta. Mut oli mulla viime raskaudessa silti kaveri mukana,eipä se sinne looraan kattellu :xmas: . Mies oli sillon muilla mailla niin oli kiva jakaa hetki jonku kanssa.
On tuota työkyselyä ollu.Mä oon kotiaitinä,mun tyttö siis 2v3kk. Eikä mul mitään varsinaista ole odottamassakaan.Sitten joskus kun aika koittaa,toivottavasti pääsen opiskelemaan.Mut kyl mä tätä tulevaa ihanuuttakin haluan itse hoitaa,Ainakin sen 2 vuotta!
nyt mua kutsutaan,mors
 
Hei!
Mamina: Paikalla ollaan!! En ole vain saanut itsestäni irti tulla vielä työpäivän jälkeen koneelle kirjoittelemaan, kun ulkona on ollut niin upeat ilmat. Ja, töistä en pysty kirjoittamaan tänne.

Oma napa: Välillä on päiviä, että voisin vannoa etten ole raskaana ja toisina päivinä etova olo jatkuu koko päivän. Voikun tämä olo vähän tasottuisi. Mieheni on jo sitä mieltä, että musta jo huomaa, että hormoonit hyrrää kropassa. Olen kuulemma herkempi ja toisaalta taas paljon ärhäkämpi kuin ennen. Eilen vahingossa ärhentelin pomolleni ja tölväsin hänelle "jos ei kelpaa työn jälki niin kyllä mä voin kotiin jäädä vatsatautia potemaan". Nyt kyllä vähän hävettää :ashamed:
Tuntemuksista on toukokuussa puhuttu paljon ja itse olen kyllä vain tuntenut menkkamaisia kipuja alavatsassa. Sellaista vihlontaa ja kipristelyä. Joskus aika koviakin jos nousen tuolista nopeasti. En kuitenkaan usko, että ne olisi vielä vauvan liikkeitä.

Muille ollaan kerrottu raskaudesta sitä mukaan, kun ystäviä ja sukulaisia ollaan tavattu. Anoppini purskahti itkuu puhelimessa, kun mies kertoi hänelle ilo uutiset. Ihan hyvä, että kertoikin etukäteen. Kerkeävät sulattelemaan tietoa tämän viikon ennen kuin nähdään heitä viikonloppuna kesämökillä.

FrökenJuliekyseli np-ultrasta ja pitääkö sinne mennä tyhjällä rakolla vai täydellä. Minäkin kovasti haluaisin tuohon kysymykseen vastauksen. En nimittäin huomannut kysyä sitä aikaa varatessani eikä hoitajakaan sanonut asiasta mitään. Loogisesti ajatellen niin luulisin rakon hyvä olevan tyhjä. Mutta tosiaan, te jotka olette jo käyneet siinä niin kertokaapa :wave:

Teho+Tarrra 10+6
 
HepsKatti
Np-ultraan rakko tyhjänä vai täynnä, itse mietin sitä eilen, kun ei mullekaan mitään siitä oltu sanottu. Rakko tyhjänä menin ja hyvin ainakin kaikki näkyi.

Mekin aletaan tässä nyt sitten pikkuhiljaa kertomaan vauvauutista.
 
näin ainakin meillä lukee ohjeissa, mut siis mie aina jouduin antaa virtsanäytteen myös äitipolilla, joten siinä samallahan se tyhjenee:)

ainiin sit kun teillä muilla oli puhetta siit kertomisesta, ni mein tytölle on ihan turha sanoo mitään kun ei se ymmärrä:) oon mie kyl sanonu et äitillä on vauva mahassa, ettei saa hyppiä mahan päällä:) JA aiemmin ku sanoin et kerrotaan sukulaisille vasta np ultran jälkeen niin enhän mie oo malttanut olla hiljaa. kaikki tuttavat ja sukulaiset sai tietää tossa rv9 tietämillä=) tuntu vaan siltä et on jo aika kertoa:)
 
Kiitos HepsKatti nopeasta vastauksesta. Ilmeisesti kaikki oli kunnossa vauvalla, kun lähdette ilouutista kertomaan ystäville ja sukulaisille! :heart: Otettiiko sinulta myös seerumiseula samassa yhteydessä?
 
Heippa. Minä kans täällä. :wave:

Täällä olo ollut ihan hyvä. Muuten hyvä, mutta tietyt ruoat etoo. Tänää töissä makkarakastiketta ja otin sitä kyllä mini vähän ku het haju herättää vastustusta, ku kyseessä joku sellainen ruoka.. :|
Meillä ollut tarkoitus äitienpäivä-viikonloppuna kertoa molempien vanhemmille, kun ollaan siellä päin liikenteessä. Nyt vain ruvennu miettimään, että oisko pitänykki oottaa ultra joka on 19.5 ,mut sit kertominen siirtyy kesäkuun alkuun ku halutaan kasvokkain kertoa. Kuitenki nuo sydänäänet on jo kuultu et tiedetään et elämää on. Enkä tiedä pystyykö oleen kertomatta, äiti kuitenki on niin tarkka silmänen ja huomaa tuon turvonneen pömpön. Sisko kun kävi pikasesti kylässä muutama viikko sit miehensä kans ja viestis sit kysy et ootanko. En kyllä myöntäny. Nyt vain rassaa et kuitenki kertonu kotona päin epäilyistään. :( Me kun ajateltu et päästäis täysillä yllättään ku ei kukaa oo tienny ettei käytetty enää ehkäsyä. Kuitenki haluaa ekastaan päästä itte kertomaan. Six ei viittitty myöntääkään ku miehensä kans aika hölösuita eikä luoteta ettei ne kertois kelekkään. Sitte ku tiedettäis miehenki kotona pian. Mun puolelta vanhemmilla jo kolme lastenlasta (siskon),mutta miehen puolella tulee olemaan eka. Vähän jännittää vaikka tiedän että vastaanotto on varmasti ihan positiivinen, äiti jo vuosi sitten vähän kyselikin. Jaa-a, sori paasausta.. :ashamed: Harmittaa vain onko yllätys pilattu.. Tuskin kuitenkaan siskon asia kertoa MEIDÄN tulevasta esikoisesta..

Mutta vielä tuosta sukupuolesta. Aina ajatellut etten halua tietää ennemmin, samoin mies, nyt vähän aikaa sitte kysyin mieheltä, et mitä jos kysyiski et kumpi on tulossa ;) (on niiiiin pitkä aika vielä tuonne marraskuulle :p ) , mutta oli ehdoton ei. :D Joten meillä ei selvitetä. Mä vain SALAA toivon tyttöä, mutta uskon että tulee poika.. No, yhtä rakastettu on varmasti joka tapauksessa. :heart: :heart:

Voimia teille kaikille!!! :hug:

Catherine 10+3
 
täällä hämeenlinnan ultraohjeissa lukee et rakossa saa olla jonkun verran virtsaa..
sukupuolesta, mä aion kysyä, ollaan joka kerta kysytty. kolmen pojan ja yhden tytön äitinä on ihan sama kumpi tulee. toisaalta tunnen itseni enemmän "poikien äidiksi"..pojat on sellasia mamman poikia, kun tyttö taas isin muru. mut toisaalta hiljaa itsekseni toivon tyttöä.
pojilla taas olis kaikki valmiina. tytön pieniä vatteita oon ehtinyt jo hävittää.
 
Moikka!
Täällä ollaan vielä. On vain ollut niin kokonaisvaltainen väsymys, ettei ole jaksanut koneelle tulla iltaisin töiden jälkeen. Iltaruokailun jälkeen armottomasti nukahtanut sohvalle :D

MAMINA: minulle voi myös täydentää tietoja etusivulle. Iältäni olen 32-vuotias esikkoa odottava. Synnytyssairaalana NKL.

ON: Huomenna olisi NP-ultra ja meinaa kyllä jännittää ihan valtavasti. Miettii koko ajan, että mitäs jos siellä ei olekaan elämää :( :( , kun lähes oireettomana edelleen raskaus on edennyt...Onneksi huomenna ollaan siitäkin asiasta viisaampia.

Me ollaan päätetty ettei haluta tietää lapsen sukupuolta etukäteen.
Hieman myös hillitsee tulevan mummon vaatteiden ym. tavaroiden ostohaluakin
:LOL:

Mutta koetan jaksaa huomenna kertoa ultrakuulumiset.

Voimia kaikille odotukseen!!
 
täällä ohjeissa luki että kumpikin ultra eli siis alku ja keski tehdään vatsapeitteiden kautta ja rakon olisi hyvä olla tyhjä.
me ei haluta kumpikaan miehen kanssa tietää sukupuolta etukäteen.eipähän tuo kerta mihinkään värien valintaan kerta kuitenkaan vaikuta. :)
tänään ollut pitkästä aikaa huono olo.mielissään jo olin että se olisi ohi mutta ei näköjään. onko kukaan huomannut että hajuaisti olisi herkistynyt?haistan kaikkia uusia hajuja täältä kotoa ja mies ei haista mitään.

jaksamisia!

suklaapahkina ja maha-asukki 11+2
 
Täällä on sitten taas iskenyt raskausdiabetes eli 0-arvo 4,9 (4,8) 1h-arvo 10,9 (10) ja 2h-arvo 8,6 (8,6) suluissa olevat on viitearvot jonka alle pitäisi mennä....eipä auta itku markkinoilla :)

Tänään kerrottiin lapsille ja ei varmaan kauaa pysy salaisuutena, kun tyttö on kova hölöttöttämään, mutta heti alkoi kinkkiset kysymykset kaikesta mahdollisesta....esim. vauvan kuolema tuli käsiteltyä, kun pieni pikkuserkku kuoli tammikuussa yms.

Täytyy taas asennoitua ravaamaan Taysin polilla ja kai ne insuliini piikittelyt alkaa kohta puoliin :ashamed:

Mulla on muuten, kun syötän pojalle kaupan suolaisia soseita niin samalla yökin koko ajan, kun tungen lusikkaa suuhun :)

Mukavia viikon alkuja kaikille tasapuoleisesti :wave:
 
Ultrassa kävin tänään. Ja se kätilö sanoi, että olisi ollut hyvä jos rakko olisi ollut täynnä, kun olin juuri vessassa käynyt. Eli ilmeisesti se vaihtelee eri paikoissa...
Mutta siellä se asukki siis näkyi :D Ja kaikki näytti olevan kunnossa :heart:
Itse olen ajatellut rakenneultrassa kysyä sukupuolen...en erityisesti toivo tyttöä tai poikaa... kumpikin käy tietysti, mutta jotenki haluan tietää kumpi tulee...

Nyt pikku hiljaa nukkumaan |O

Adimo ja asukki 11+5
 
Täällä ollaan!!!
Hiljasta on ollut,mutta tuntuu että aika riittää just ja just kaikkeen muuhun kun mamma palstoilla vierailuun :whistle:
Eilen oli eka ultra ja kaikki oli ok.
Ens viikolla onkin sitte aika äippäpolille toiseen lääkäri käyntiin + tarkastukseen.Mukava vaan niin pääsee useasti ultraan :D
Esikoisen kanssa olin loppu aikana saikulla jonkun aikaa ja mulla oli ultra melkein reilu viikon välein.Sitte harmitti kun olin käynyt yksityisellä np-ultrassa..tietysti ajattelin että ultria ei pahemmin tiirailla mun kohdalla,mutta toisin kävi.
Täällä ei vielä olla kerrottu esikoiselle(neiti on 2v1kk),tai no ollaan puhuttu mutta tytöllä on tullut joku oma tarina päälle ja juttu on aina jäänyt sitte siihen :LOL:
Kahvi on alkanut maistumaan todella pahalta,eli miten mun aamut käynnistyy sitten kun herätys on 5:30 eikä kahvi maistukkaan??? :wave:
Itse jo meinasin etten ota uutta äippäpakkausta,kun edelliset kamppeet on vielä tallessa ja hyvässä kunnossa.Säästin 99% esikoisen vauvatamineista kakkonen mielessä.Eli rahana meinasin ottaa ja ostaa sillä sitten semmosta joka on sillä hetkellä tarpeellista.Kuten turvakaukalo uupuu,edellisellä kerralla oli sukulaisilta lainassa.Saa nähdä miten nyt käypi..

Ja MINÄ suklaa hirmu,olen huomannut että suklaa ei maistu enää niin kuin ennen,JEEEEEEEEE :LOL:
Hedelmät,marjat,jogurtti,salaatti---> tänne vaan!

Äiteelle jaksamisia ja voimia :flower:
Tervetulemiset uusille kasvoille!!

Hajuasioista,niin kyllä..mä haistan töissä metallisissa astioissa kalan hajun.Tupakka haisee ihan hirveelle.Grillaus ruoka tuoksuu mun nenään piiiitkän matkan päästä :kieh:

Hei mites te joilla on toinen lapsi/lapset tarhassa nyt niin mitä teette vauvan tullessa?Jääkö tarhaan vai tuleeko kotiin sun ja vauvan kanssa?Entä koska tarhaan kannattais ilmottaa siitä että lapsenne on jäämässä sieltä pois?
Ja onko kellään kokemusta tukivyöstä yms?Itsellä on seisoma työ,eli seison 8tunnin työajasta n.7tuntia.Nostelua ja touhuamista on pitkin päivää.Meinasin että auttaako tukivyö kun vatsakasvaa,että selkä yms jaksaa loppuun asti?
 
Hajuista oli puhetta... Mulla on joka raskaudessa, kuten nytkin siis, ollut hajuaisti todella herkkä ja haistan kaikennäköistä 'mahdotontakin'. Nyt tuo meidän papukaija on alkanut 'haista' ja en voi mennä lähellekään :x Etominen loppui pari viikkoa sitten, mutta välillä tulee paha olo, varsinkin väsyneenä.

Eilen oli eka neuvola. Mukaan annettiin VAIN YKSI lappu, kun odotin taas mahdotonta pinoa kaikenlaisia esitteitä. kai se täti ajatteli, että oon säästänyt kaikki edellisten lappuset, ettei tarvi nyt antaa :LOL: Tosiasiassa hävitin kaikki, kun luulin ettei meille enää tulee lapsia.

Ultra on täällä joka lääkärikäynnillä, eli ensi tiistaina on ensimmäinen. Kolmesti ultrataan, jos kaikki menee normaalisti. Kiva kiva!!! Edellisessä paikassa oli tasan yksi ultra alkuraskaudessa. Miestä haluaisin mukaan ultraan, että hänkin näkis mitä sieltä löytyy, mutta mihin lapset? Eilen olin muksujen kanssa siellä neuvolassa ja tunti meni, näillähän meni taas sähläämiseksi koko homma. Enkä ottaisi lapsia sinne ultraan mukaan, jos tekevätkin alakautta. Ennen mulle tehty vatsan päältä, paitsi sairaalassa.

Ai niin, ja tällä hetkellä laskettu aika siirty päivällä aikasemmaksi, eli se on nyt 29.11. Ultrassa varmaan muuttuu vielä.
 
Minäkin yhä paikalla ja todistettavasti raskaana!

Eli aikaisin aamulla oli np-ultra ja vihdoin tuli todiste elämän alusta! Ei olla siis käyty alkuraskauden ultrassa tai kuunneltu sydänääniä, joten hieman aamulla jännitti. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja viikot täsmäs. :) Iloinen mieli tuli.

Ultrakäytännöistä. Ainakin naistenklinikalla otettiin vatsan päältä ultra, mutta sanoivat että housut pois vaan, jos ei vatsan päältä näy. Näkyi kuitenkin. Eli uskon että käytäntö vaihtelee paikoittain laitteiden tarkkuuden ja varmaan myös odottajan ruumiinrakenteen yms. mukaan. Itse kävin pissalla juuri ennen, kun oli pakko, mutta asiasta ei keskusteltu mitään.

Ja olipa ultraava kätilö mahdottoman mukava ja ammattitaitoinen! Harvoin saa mistään niin mukavaa ja asiallista palvelua. Kertoi koko ajan mitä teki ja näki ja kertasi lopussa tärkeät asiat ja oli muutenkin ystävällinen.

Hyviä vointeja kaikille!
Baby-Alpakka ja 12+0
 
marsulis
Hei,

Tänne ilmoittautuisi mukaan kohta 32 vuotias ensikertalainen joka toivottavasti synnyttää Tyksissä marraskuussa. LA on 26.11. Tänään neuvola jossa toivottavasti yritetään kuunnella sydänääniä ja ensi viikon pe on eka ultra.

Myönnän olevani aivan ihmeissäni tämän homman kanssa, koska en tarkoituksella ottanut asioista selvää ennenkuin tulin raskaaksi. Olo myös muutenkin vielä epäilevä. Ehkä ensi viikon ultra tuo varmuuden. Kaikki sormet ja varpaat ristissä täällä. Lähipiirissä niin monia surullisia tarinoita että ei uskalla luottaa.

Oireina nämä tavalliset pahoinvointi ja turvotus. Rinnat ovat jo aivan naurettavan suuret ja päätä särkee välillä todella pahasti.

Että tällainen tapaus täällä.

marsulis

 
Hei kaikki, täällä ollaan. Olen lähinnä kirjoitellut tuonne keskenmenon jälkeen plussanneiden pinoon, mutta lukenut kyllä myös tätä pinoa ahkerasti.

Viime viikolla oli pelon hetkiä, kun pähkinänkuoressa selitettynä kävi seuraavanlaisesti: Tiistaiaamuna siemeniä istuttaessani menin kyykkyyn, tunsin muljahduksen mahassa, menin vessaan, pieni pissaliraus ja paperiin verta. Alkoi pyörryttää, menin makaamaan vessan lattialle, tunsin että nyt tulee ja kunnolla, menin takaisin pytylle, ja kuin jokin pussi olisi puhjennut, verta hulahti sekä lattialle että pyttyyn, pytyn reunoille, sitä tuli paljon. Menin paniikkiin, vatsaa ja selkää särki, itkin hysteerisesti, soitin neuvolaan, käskivät suoraan naisten tautien polille.

Siellä ultrassa näkyikin sikiö ihan oikeassa paikassa ja sydänkin sykki. Jäin osastolle tarkkailuun, koska kivut yhä kovat. Minua pidettiin ravinnotta kaavinnan varalta. Yön aikana kivut alkoivat vähitellen hellittämään, seuraavana päivänä ultrattiin taas, ja vappuaattona iltapäivällä pääsin kotiin.

Jonkun sortin hematooma siellä kohdun kaulalla näkyi, istukka kohdunsuun edessä. Ehdoton lepo annettiin ohjeeksi. Viikon tässä olen sitten jännittänyt melkein pissat housussa.

Eilen oli ultra (aiemmin sovittu, mutta nyt myös viimeviikkoisen kontrollina toiminut) omalla lääkärillä, ja kaikki oli hyvin. Pieni sai sairaalareissulla nimekseen Toivo, ja eilen Toivolla oli pituutta jo 34,4mm, sormetkin erottuivat. Lääkäri tökki mua vatsaan ja sai Toivon hereille, heilutteli iloisesti (tai sitten herätyksestä hermostuneena) käsiä ja jalkoja kovin ylpeille ja onnellisille isälle ja äidille.

Pieni veriläiskä näkyi edelleen, mutta nyt sain luvan jo varovaisesti kokeilla esimerkiksi kävelylenkkiä, mikä on aika hyvä juttu, koska painoa on alunperinkin liikaa, ja nyt ehtinyt pari kiloa jo noustakin.

Voikaa hyvin, ja nauttikaa auringosta! Vielä se kesä tulee takaisin!

Pikkutiikeri ja Toivo 10+2
 
pikkutiikeri Hyvä että kaikki oli hyvin sitten loppujen lopuksi. En voi edes kuvitella miltä tuollainen tuntuu, mutta on varmaan todella pelottavaa. Mites sulla kun sulla on tuo istukka kohdunsuun edessä, niin vaatiiko se synnytyksessä jotain erikoisia toimenpiteitä, vai...? Voiko se istukka vielä siitä siirtyä? Mulla on kahdessa aiemmassa raskaudessa ollu istukka etu ja takaseinässä.

Tervetuloa Marsulis joukkoon!

Omaa napaa sen verran että kovasti odotan ekaa ultraa. Mikään ei ole tarpeeksi :LOL: Nyt kun sydänäänet on kuultu niin nyt sitä haluaa nähdäkin vauvan.
Mähän kävin verikokeissa tossa sen parvorokontakia, eli että olenko saanut tartunnan siskolta ja niiltä, mutt oli onneksi negatiivinen. Nyt voi siis jo huokasta helpotuksesta...kait. =)
 
ultrassa käyty, yksityisellä, verenvuotojen ja kipujen takia.
mä oon yhtä hymyä...vaavi kasvanut tosi hyvin. oli 5,7cm, viikon isompi, kun mitä mulla raskausviikot. laskettu olis siis sen mukaan 15.11. mut ei sitä muutettu, vaan pidettiin toi 22pv. syntyy sit taas ajoissa. vaavi heilutteli mulle käsillään kovasti ja vauhti oli päällä, ihanaa katsottavaa =)
kohdun oikeassa puoliskossa oleva hematooma alkaa oleen häviämään päin.
tuosta istukan paikasta kysyin, kuulemma sitä ei voi vielä määrittää. luonto on järjestänyt asian niin, et se kattaa melkein koko kohdun vuotojen varalta, jos tulee vuotoa, se siirtyy siitä pois ns. "terveelle paikalle". et istukan paikka pystytään määrittään sit vasta rakenneultrassa. kun nyt paikka vielä vaihtuu.

ensi viikon keskiviikkona mulla sit se sairaalan np-ultra.

manhattan onnellisena pienestä masukistaan rv11ja 4
 

Yhteistyössä