Hei kaikille! Kävin tänään vesirokkovasta-aineet otattamassa kun lasten serkulle puhkesi vesirokko ja en ole varma, onko se mulla ollut. Omat lapseni sairastivat sen kyllä viime kesänä, enkä saanut tartuntaa. Käskivät kuitenkin tulla kokeisiin, koska tilanne epävarma ja jos tulee oireita, on olemassa vastalääke tautiin.
Vesirokkohan on vaarallinen syntymättömäle vauvalle, enkä halua riskeerata mitään. Netissä paljon tietoa asiasta.
Sukupuoli näkyi ensimmäisestä selvästi ultrassa, eli ei tarttenu kysyä, vaikka kysyttiin kuitenkin, poika esitteli siinä kaikki.
Tytöstä ei tiedetty kumpi oli eikä haluttu tietää, mutta mulla on ollut molemmista ittellä oikea tunne kumpi on, ennenkuin olen tiennytkään.
Tytön aikana söin enemmän makeaa ja pojan aikana tuntui suolainen maistuvan paremmin. Suolaista nytkin kaipaan enemmän, saa nähdä nyt sitten.
Minnihiiri68 mulla tuo vatsa on näkynyt aina hyvin aikaisin, kun olen pitkä ja melko hoikka rakenteeltani. Nyt oli jokunen kilo enemmän alkupainoa kun esikoista odottaessani.
Tavalliset hameet eivät kyllä varmaan sullekaan kauaa mahdu kun vyötärölinja kasvaa.
Mulla ei menny äitiysfarkutkaan aivan viimeisilläni ollessa, vaikka nousivat vatsan päälle. Pojan aikana maha oli aivan valtavan edessä ja iso. Takaapäin ei huomannut juuri ollenkaan mahaa.
Painoa on tullut kaiken kaikkiaan raskausaikana n. 6-8 kg, eli laitokselle jäänyt kaikki yleensä ja paino jopa laski 4 kg alle lähtöpainon tytön aikana. Kun olen imettänyt pitkään olen yleensä laihtunut sinä aikana. Olenkin sanonut että raskaus on hyvä painonhallintakeino mulle.
Saa nähdä kuinka tässä raskaudessa. Turvotusta ei yleensä ole ollut juurikaan.
Synnytyksiä en ole jännittänyt etukäteen, vaikka on ollut monenlaista, imukuppia sun muuta, niistä sen enempää mainitsematta. Hyvin ovat silti sujuneet, enkä nytkään sitä etukäteen mieti. Niitä ei kannata myöskään liikaa suunnitella, sen olen oppinut, hetki kerrallaan vaan mennään. Odotan kyllä sitä että odotusaika menisi pian. :heart:
Mulla on to lääkärineuvola ja 14.5. np-ultra. Np-ultraan ei voi ottaa lapsia mukaan, eli hoitaja täytyy vielä saada heille.
LEP toivotaan, että vuoto harmitonta ja pian lakkaa. Jaksuja!
äippä 80 lapsille olen yleensä kertonut heti ja lähimmille sukulaisille ja ystäville vauva-uutiset. Poika oli jo 2-vuotiaana tosi kiinnostunut seuraamaan mahan ja rintojen kasvua, päivitteli tyttöä odottaessani uimahallin saunassakin asiaa, niin että muita lauteilla istuvia nauratti, on myös ollut heti tosi huolissaan, jos menin rappuja, sanoi auttavansa. Samoin jos kiipesin saunan lauteille sanoi, äiti oo varovainen, ettet putoa! Eikä saanut juosta ettei kaadu ja vauvalle tuu kipeää. Poika puhui aikaisin ja puhetta on piisannut. Oli tosi kiinnostunut kun odotin kuopusta, kaikesta mahdollisesta.
Nyt sanoi mulle, kun vatsani kasvanut aikaisin jo. Äiti sulla on varmasti mahassa kaksi vauvaa, kun on jo nyt niin iso. Kerroin että vasta aika alussa mennään. Vauva on tosi pieni vielä. Ultrassa näkyi kylläkin vaan yksi.
Suvussa molemmin puolin kaksosia, eli sekin mahdollisuus olemassa. Poika on nyt 4 v 5 kk ja tytön saadessani oli 2 v 8 kk.
Mukavaa päivää teille kaikille mammoille ja jaksamisia pahoinvoiville, pian luulisi senkin helpottavan. :wave: rv 10+6 :heart: