*MarrasMassutII Toukokuussa 2008*

MissMaisa Kyllä toi lantion seutu on levinnyt täälläkin,niin että housut kyllä menee jalkaan ihan ok,mutta samalla tursuaa muualtakin kuin masun kohdalta..näkymä on tällä hetkellä lähinnä kaljamahamainen turvonnut plösö :LOL:
 
Hei :wave:

Ultra olisi tuleva torstaina... hiukan jännittää , kuten asiaan kuuluukin.

Lapsemme ovat 14v. , 6v. , 5v. ja 1v. ja kolmesta nuorimmasta olen käynyt tuossa ultrassa.
6 vuotiaalla pojallamme oli syntyessä molemmin puoleinen täydellinen huuli-ien-suulakihalkio ja hän on myös autistinen ja lievästi kehitysvammainen.
Esikoisen dysfasia on kuntoutuksen ansiosta hoidossa mutta edelleen kielellisen vaikeuden näkee joissain koulutehtävissä ja välillä hän ei löydä oikeaa sanaa....
5v. ja 1v. ovat ns.neurologisesti tyypillisiä eli änttejä eli normaaleita ( jos niitä nyt on ??)

Alku on mennyt taas hyvin niinkuin edellisetkin kerrat. en kärsi pahoinvoinnista mutta joskus kuvotus iskee päälle.
Nukkua voisin kellon ympäri ja siitä syystä nukahdan itsekkin kun nukutan noita 3 pienimpää lapsukaista mutta eipä se haittaa, paremmin jaksaa arjen pyörityksen kunnon yöunien jälkeen

=) =)
 
Tervetuloa hippu-08 :flower:

En oo käyny sivuilla koko vapun ja viikonlopun aikana. Tullu päivät oltua ulkona ku niin ihana ilma :D ja nyt sataa kaatamalla vettä ja tuulee :(

Tänään on lääkärineuvola kahelta sitä innolla odottelen, mietein tuossa et joko sen jälkee kertois lapsille et on vauva tulossa =)

Onko muut kertonu lapsilleen perheenlisäyksestä vielä?
 
äitee 78, voimia tulevaan :hug:

hippu-08, tervetuloa ja onnea plussauksesta :hug:

Joku kyseli, halutaanko tietää sukupuoli etukäteen. Me ei haluta, kuten ei edellisissäkään raskauksissa. Onhan se yllätys sitten =) Tosin kuopusta odottaessa jotenkin tiesin että on tyttö, vaikka en miehelle sitä sanonutkaan ääneen ja tuntui, että jos olenkin väärässä niin sitten "pettyy" jotenkin. Mies odotti joka kerralla tyttöä ja kaks ekaa oli poikia. Ei pettymys tai muukaan kuitenkaan, vaan iloinen asia! Ja monta juttua oon kuullut, että erehtyvät. Esim miehen sisarukset on kaksoset, kahta poikaa oli "varmana" sanottu tulevan ja niin sieltä tuli poika ja tyttö :D

Onpa taas selostusta :ashamed: Huomenna olis ensimmäinen neuvola, jospa sitten selviäis ultrapäiväkin. Öon vähän elätellyt toiveita, että viikon päästä lääkärineuvolassa ultrais, mutta ei varmaan onnistu... Lapsille ja sukulaisille ei ole vielä kerrottu. Mies on kertonut muutamille (kymmenille) kavereilleen ja eilen kertoi todella hyville tuttavillemme. Ja näiden mies oli ensin suu pyöreenä, ja sitten kysy, että käytetäänkö me ehkäisyä???? :eek: :headwall: Eihän tollasta kysytä toisilta? (vaikkakin tämä oli yllätysvauva, kun ehkäisy petti, mutta silti) Vähän tuli sellanen olo, ettei muille tee mieli kertoa ollenkaan. Ja jos muksut tietää, niin sitten tietää kaikki muutkin :LOL:

Tänään on keskimmäisen 4v-päivä, eilen jo juhlittiin ja tänään lisää. Nyt väsyttää, mutta tapani mukaan stressaan ihan hirveästi ja kaiken pitäisi olla tiptop... Milloin opin, ettei ihan kaikkea tarvitse laittaa ja puunata? Nyt huono omatunto, kun en ehtinyt pestä ikkunoita ja pyyhkiä pölyjä, kun siivousaikaa oli vain puoli päivää lasten kanssa |O
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa joukkoomme hippu-08. Mulla on nyt vasta tullu tissit "kunnolla" kipeiksi. Paljon ei saa kosketella niitä. Tuntuu välillä että mieskään ei saa koskea enää mihinkään kun joka paikka kipeä tai hellänä ;) Alapää/ persus on kipee kun pyöräilin pitkästä aikaa ja kaikki varmaan tietää miltä seuraavana päivänä tuntuu :LOL: Kävelen ku olis kakat housussa.
Tänää olisi ensimmäinen neuvola ja siellä sitten kuunnellaan nuita sydänääniä. Tulen sitten kertomaan miten siellä meni. Tää oli nyt tällanen omaan napaan tuijotus-kirjotus, mutta tulin vaan pikaseen kertoo kuulumisia ja lukemaan muiden juttuja.

Hauskaa päiväjatkoa... Jännä 10+4 kait
 
Tervetuloa mukaan Hippu-08 :wave:

äitee 78, voimia teidän perheelle odotukseen :hug:

LEP tsemppiä, toivotaan että se vuotaminen kohta lakkaa.

Np-ultrasta on täällä ollut puhetta. Mulla on se ultra ens viikon perjantaina ja pikkasen kyllä jännittää. Itse haluan myös tietää onko vauvalla kaikki hyvin, ei siksi että keskeyttäisin raskauden, vaan siksi että tietäisin hyvissä ajoin mitä tuleman pitää. Tässä olisi nyt reilut puoli vuotta aikaa valmistautua tulevaan ja hankkia tarvittavaa tietoa asiasta, niin ettei sitten synnytyksen jälkeen olisi ihan ulalla sen asian suhteen.

Minä haluan ehdottomasti tietää lapsen sukupuolen etukäteen, jos vain mahdollista. Mun mielestä syntymässä on muutenkin ihan riittäviin jännistystä :LOL: Ja onhan se kiva tietää minkä värisiä vaatteita sitä kannattaa hankkia...

Mulle mahtuu vielä vanhat housut jalkaan, pikkasen ehkä huomaa että vyötäröstä kiristää, mutta ei mitenkään älyttömän paljon. Kävin kyllä eilen jo ostamassa ensimmäiset mammavaatteet, löysin tosi kivan farkkuhameen ja paidan äitiysvaateosastolta ja vielä pari tunikaa ja hametta ihan tavalliselta naistenosastolta :) Luojalle kiitos nykymuodista ja tunikoista, ne kun on huomattavasti halvempia kuin äitiysvaatteet!

Olotila vaihtelee hyvän ja huonon välillä. Jos mulle tulee paha olo, niin enää ei syöminenkään auta siihen :( Väsymys on kyllä ihan jatkuvaa, viikonloppunakin nukuin yli 12 tuntia yössä ja siltikin väsyttää.

Reipasta viikonalkua kaikille :wave:
 
LEP
Huomenta kaikille. :) Täällä alkaa ehkä olla hieman parempana tämä olo, ei ole oksettanutkaan moneen päivään enää yhtään. Pientä tuhrua vieläkin oli aamulla, mutta hyvin vähän. Vaa'alle äsken rohkenin menemään katsomaan, että paljonko sitä on jo lihonut! Yllätys olikin mukava, kun paino olikin pudonnut vajaa 3kg! :eek: :D Olipas mukavaa, ettei ollut noussut tuota kolmea kiloa. Mullahan siis ylipainoa on jo ennestään, niin ei haittaa ole vaikka vahingossa hieman putoaisikin. ;)

Täällä kanssa varmaan halutaan tietää sukupuoli etukäteen jos vaan kertovat ja näkevät sen. Minä kun olen sellainen kaikki tänne heti nyt -tyyppi, niin eihän sellaista tietoa jaksa odottaa synnytykseen asti. :LOL: Ja samaa mieltä Minnihiiri68 kanssa, että mulle jo siinä itse synnytyksessä tulee olemaan jo liikaakin jännitystä! :LOL:
 
Kyllä mäkin haluaisin että kerrotaan sukupuoli jos se vaan hyvin näkyy. 4D-ultrasta olen haaveillut, mutta kai se on myönnettävä vaan että ei mulla ole siihen varaa. Mies ottaisi mielummin yllätyksenä, mutta mulla on vahvempi tahto :LOL:
 
Täällä ollaan tänään oltu ensimmäisessä sokerirasituksessa ja kaikki meni taas persuksilleen |O Olin terveyskeskuksen labrassa klo 7.15 ja siellä oli luukku missä luki, että ilmottautuminen 7.45 ja pääsin vasta 0 näytteen otolle klo 8 ja siitä meni kaikkiaan se 2 tuntia....huomenna tulee vastaus ja saa nähdä joudunko heti alkuun insuliineille vai pääsenkö sinne viikolle 28....

Ensi tiistaina on ultra ja itse aion mennä viikolla 24-27 siihen 4D-ultraan...mieheni serkun tilanteen takia, kun heillä kuoli se vauva silloin tammikuussa. Itse haluan tietää sukupuolen ja sen kyllä auliisti kertoivat viimeksi, kun jouduin juoksemaan Taysin polilla....tiesin sen kyllä jo viikosta 17 alkaen viimeksi. Kahdessa ekassa raskaudessa ei tiedetty ja molemmat tulivat yllärinä :heart:

Tervetuloa uudet ja kaikille vanhoille voimia jos raskaudessa on jotain häikkää :hug:
Meillä ei ole sitä np-ultraa, mutta menen itse niillä viikoilla, että se vielä näkyy ja seeriumiseula on ja voi olla, että jään ikäni puolesta siinä "kiinni" ja voi olla, että joudutaan tekemään lapsivesipunktio, mutta aikahan sen sitten näyttää ja olen jo varmuuden vuoksi varautunut kaikkeen :)
 
Mukavaa toukokuuta ja auringonpaistetta kaikille! B)

Voimia Äitee 78 - tunnen syvää myötätuntoa! :hug: Itselläni istukkabiopsia edessä ensi viikolla ja tiedän jo nyt, että tulen takuulla olemaan paniikissa sitä seuraavat viikot odotellessani vastausta...

Mamina, kyselit huhtikuun pinossa olenko lukenut sinun hepariinilääkityksestä. Yritin löytää juttusi, mutta en löytynyt joten en ole valitettavasti päässyt lukemaan siitä. Sinänsä kiva että täälllä on muitakin piikittäjiä, vaikka onkin ikävää että on sellainen vaiva että joutuu piikittämään itseään.

Itse piikitän tässä vaiheessa päivittäin 40 mg Klexanea ja olen kerrankin iloinen että on tullut tuo vararengas tuohon vatsan seudulle, johon voi piikittää ilman että on puoli mahaa mustana - nyt ei näy ku pienen pieni punainen piste... mutta kirvelee kyllä joka ikinen kerta ihan yhtälailla kuin silloin joskus -10 kiloa sitten joten siihen ne liikakilojen edut sitten loppuivatkin ;)

Mutta en valita =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-80:
Onko muut kertonu lapsilleen perheenlisäyksestä vielä?
Juu, olen kertonut perheenlisäyksen mahdollisuudesta vanhemmilleni, sisaruksilleni sekä muutamalle ystävälleni ja heti ekana kerroin tietty avomiehelleni.

Omalla kohdallani olen kokenut kertomisen tärkeäksi, sillä kaikki he tietävät historiani ja ymmärtävät sitten paremmin tilanteeni kävi tässä miten kävi, mutta ymmärrän hyvin että moni kokee kertomisen vaikeaksi, varsinkin lapsille.
 
Hei kaikille! Kävin tänään vesirokkovasta-aineet otattamassa kun lasten serkulle puhkesi vesirokko ja en ole varma, onko se mulla ollut. Omat lapseni sairastivat sen kyllä viime kesänä, enkä saanut tartuntaa. Käskivät kuitenkin tulla kokeisiin, koska tilanne epävarma ja jos tulee oireita, on olemassa vastalääke tautiin.
Vesirokkohan on vaarallinen syntymättömäle vauvalle, enkä halua riskeerata mitään. Netissä paljon tietoa asiasta.

Sukupuoli näkyi ensimmäisestä selvästi ultrassa, eli ei tarttenu kysyä, vaikka kysyttiin kuitenkin, poika esitteli siinä kaikki.
Tytöstä ei tiedetty kumpi oli eikä haluttu tietää, mutta mulla on ollut molemmista ittellä oikea tunne kumpi on, ennenkuin olen tiennytkään. :) Tytön aikana söin enemmän makeaa ja pojan aikana tuntui suolainen maistuvan paremmin. Suolaista nytkin kaipaan enemmän, saa nähdä nyt sitten. :D

Minnihiiri68 mulla tuo vatsa on näkynyt aina hyvin aikaisin, kun olen pitkä ja melko hoikka rakenteeltani. Nyt oli jokunen kilo enemmän alkupainoa kun esikoista odottaessani.
Tavalliset hameet eivät kyllä varmaan sullekaan kauaa mahdu kun vyötärölinja kasvaa.
Mulla ei menny äitiysfarkutkaan aivan viimeisilläni ollessa, vaikka nousivat vatsan päälle. Pojan aikana maha oli aivan valtavan edessä ja iso. Takaapäin ei huomannut juuri ollenkaan mahaa.

Painoa on tullut kaiken kaikkiaan raskausaikana n. 6-8 kg, eli laitokselle jäänyt kaikki yleensä ja paino jopa laski 4 kg alle lähtöpainon tytön aikana. Kun olen imettänyt pitkään olen yleensä laihtunut sinä aikana. Olenkin sanonut että raskaus on hyvä painonhallintakeino mulle. :D
Saa nähdä kuinka tässä raskaudessa. Turvotusta ei yleensä ole ollut juurikaan.

Synnytyksiä en ole jännittänyt etukäteen, vaikka on ollut monenlaista, imukuppia sun muuta, niistä sen enempää mainitsematta. Hyvin ovat silti sujuneet, enkä nytkään sitä etukäteen mieti. Niitä ei kannata myöskään liikaa suunnitella, sen olen oppinut, hetki kerrallaan vaan mennään. Odotan kyllä sitä että odotusaika menisi pian. :heart:

Mulla on to lääkärineuvola ja 14.5. np-ultra. Np-ultraan ei voi ottaa lapsia mukaan, eli hoitaja täytyy vielä saada heille.

LEP toivotaan, että vuoto harmitonta ja pian lakkaa. Jaksuja!

äippä 80 lapsille olen yleensä kertonut heti ja lähimmille sukulaisille ja ystäville vauva-uutiset. Poika oli jo 2-vuotiaana tosi kiinnostunut seuraamaan mahan ja rintojen kasvua, päivitteli tyttöä odottaessani uimahallin saunassakin asiaa, niin että muita lauteilla istuvia nauratti, on myös ollut heti tosi huolissaan, jos menin rappuja, sanoi auttavansa. Samoin jos kiipesin saunan lauteille sanoi, äiti oo varovainen, ettet putoa! Eikä saanut juosta ettei kaadu ja vauvalle tuu kipeää. Poika puhui aikaisin ja puhetta on piisannut. Oli tosi kiinnostunut kun odotin kuopusta, kaikesta mahdollisesta. :)

Nyt sanoi mulle, kun vatsani kasvanut aikaisin jo. Äiti sulla on varmasti mahassa kaksi vauvaa, kun on jo nyt niin iso. Kerroin että vasta aika alussa mennään. Vauva on tosi pieni vielä. Ultrassa näkyi kylläkin vaan yksi.
Suvussa molemmin puolin kaksosia, eli sekin mahdollisuus olemassa. Poika on nyt 4 v 5 kk ja tytön saadessani oli 2 v 8 kk.

Mukavaa päivää teille kaikille mammoille ja jaksamisia pahoinvoiville, pian luulisi senkin helpottavan. :wave: rv 10+6 :heart:
 
me kerrotaan sit vasta lapsille, kun kaikki muutkin tietää. lapset muuten paljastaa asian kaikille. pimitetään tätä tietoa niin pitkään kun mahdollista. kertominen ollut aina vaikeaa. ollaan joka kerta saatu haukut niskaamme. nyt saadaan varmaan kaikista kamalimmat, onhan näitä lapsia tullut tiuhaan, "ettekö osaa ehkäsiyä käyttää" oletteko jotain v....n lestadiolaisia" jne..
neljäs lapsemme kun syntyi sukulaisten ekat sanat oli, kun paukkasivat sairaalahuoneeseen katsomaan, "katsokaa sit ettei tule lisää"..sit kun suutahdin ja sanoin ettei paljon kiiinnosta nyt, olen just synnyttänyt, niin tokaisivat et kyllä vähän pitäis.

äitini kysyi multa perjantaina, olenko raskaana ja pakkohan mun oli kertoa. sitä kuulemma niin säälittää, kun mulla niin paljon työtä. rupesi puhumaan mua aborttiin "etkö voisi vielä miettiä, saisit pillerin ja se tulisi ulos, kävisi helposti"
kehtaakin..mun piti pyytää äitiäni ultraan mukaan, mut mieli muuttui nyt. olisi mun apuna ja tukena eikä löisi lyttyyn.
käy meilläehkä kerran kahdessa viikossa, istuu ja huokailee tos puoli tuntia, sit lähtee pois.vaikka asuu ihan lähellä.

manhattan onnellisena pienestä "katkaravustaan" rv11 ja 2
 
heippatiheii kaik,uudet ja vanhat palstalaiset :wave: kysymys,sillon kun teillä olisi kuukautiset niin onko jollain sama tilanne kun mulla että ihan samat kivut kuin ennen raskautta?aika kenkkua,oon aina kärsinyt kovista kivuista ja samat näyttää tulevan joka kuukausi odotusaikanakin..mutta valitus pois,tällainen on pientä,tiedän.ja kaikille kauhiasti positiivisia jaksamisfiilareita multakin,jos on vuotoa ja muuta vastaavaa murhetta,tässä tilassa todentotta ymmärtää miten paljon on asioita mihin ei voi itse vaikuttaa mitenkään...ja se järjetön huoli!!voimia :heart: mie olin tänään toista kertaa neuvolassa ja multa otettiin vasta nytten verikokeet,ylihuomenna on sitten niskapoimu-ultra..doplerilla kuuneltiin sydän äänet ja mun oma sydän taas pakahtui ilosta :) painoa mulla oli kertynyt jumatsuka 5kg...että ootettavissa vissiin jotain infernaalisia painonlisäyslukemia :LOL: toki lähtöpaino pituuteen nähen olikin aika alhanen,mutta mulle ei tosiaan enää mahdu mitkään farkut kiinni..sain siskolta bellybeltin millä voi niitä farkkuja käyttää vissiin viel kuukauden pari...
 
Noniin ,neuvolassa käytiin ja ihana sydämensyke kuulu vatsapeitteiden alta. Nyt on jotenki rauhallisempi olo, kun on saanu "todistusaineistoa" että siellä on joku. hemoglobiini oli taas yllättäin alhainen joten tabuja saa alkaa syömään. tylsää. Muuten kaikki tais olla ihan hyvin :)
 
Täälläkin käyty neuvolassa tänään ja oli samalla tuo alkuraskauden ultra, joten

Tietojani voisi päivitellä!!

Laskettuaika muuttui: 25.11.2008. Nyt mennään siis rv 10+6.
Synnytyssairaalani näillänäkymin on KYS ja ikää mulla on 28-vuotta.

Hirmu nopeasti tämä aika vain tuntuu menevän... vaikka sitten marraskuussa se tuleekin matelemaan etanan vauhtia..
 
Eilen kävin siellä lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin siel se liikuskeli ja sydän sykki, mutta nyt aamulla kävin vessassa ja yllätyksekseni pönttöön tulikin verta :'( nyt pelottaa vietävästi ja odottelen et neuvola aukeaa et voin soittaa sinne...

äippä-80 & kölliäinen 12+3
 
äippä-80 ja LEP, toivotaan että teidän vuodot eivät ole normaalista poikkeavia :hug: Itse tulisin varmaan hulluksi jos jotain alkaisi tihkuttaa... Ensimmäistä odottaessa (oli aika vaikea raskaus muutenkin) tiputteli pitkin raskautta melkein loppuun asti ja oli pelko persiissä vähän väliä :eek:

manhattan2, voimia äitisi ja muidenkin 'vaikeiden' sukulaisten kanssa :hug: Mä en jaksais tuollasta, otan nykyisin muutenkin niin herkästi itseeni :ashamed: Miehen ei tartte sanoa kuin pari väärää sanaa, niin suutun... Samanlaista oli viime raskaudessa, olin varsinkin alkupuolella tosi tikkunen :whistle:

Kohta mennään neuvolaan. Saas nähdä mitä siellä tapahtuu ja tajuaako muksut, illalla sanoin että aamulla mennään neuvolaan, mutta en sanonut ketä viedään :/ Ei tää kauaa onnistu, ovat niin fiksuja että varmasti kohta tajuavat että kaikki ei ole ihan normaalisti... Toivoisin että sais kuunnella sydänääniä, kuuluvatkohan ne edes vielä, nyt varmaan 10+2??? Sais tietoa onko ketään mukana, oireista huolimatta pelottaa...

Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
Olenkohan päästäni vialla,vai voikohan olla että tunnen jo vauvan liikkeet? iltaisin ja varsinkin nukkumaan mennessä masussa tuntuu kaikenmoista muljahtelua ja tökkimistä :eek:
Ultran mukaan nyt olisi menossa vk 12+5..tuntuu nuo viikot kyllä niin pieniltä,että taidan tosiaan olla tärähtänyt :LOL:

Onko muilla ollut kipuja kohdun seutuvilla?Mulla tuntuu välillä ihan kun supistelisi,maha ei kuitenkaan ole kovana..voiskos olla ihan kasvukipuilua?Neuvolastakin jo hätäpäissäni kyselin,mutta eipä se täti muuta käskenyt kun seurailla. kuulostaa siltä etten olisi ikinä ollut raskaana,mutta kun edellisestä on jo 7 vuotta,niin muisti on "vähän" hukassa :)

Ja meillä on jo lapsille kerrottu,sekä lähes kaikille muutenkin.

Paljon :hug: äippä-80 ja Lep,kyllä kaikki on hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lulu32:
kysymys,sillon kun teillä olisi kuukautiset niin onko jollain sama tilanne kun mulla että ihan samat kivut kuin ennen raskautta?aika kenkkua,oon aina kärsinyt kovista kivuista ja samat näyttää tulevan joka kuukausi odotusaikanakin..mutta valitus pois,tällainen on pientä,tiedän.
Minulla on ollut oletetun oviksen aikana oireet kuten ennenkin ja ristiselän jomotusta yms kuukautisoireita on havaittavissa silloin, kun kuukautisten pitäisi olla. Viime "kierron" aikana oli julmetut PMS oireet vaikka olin jo 2 kk tukevasti raskaana ja mies jo ehti epäillä, että en olekaan enää raskaana - kumpi sitten lie pahempi hänen mielestään, PMS vai raskausajan takakireys :LOL:
 
kyllä mulla on paljonkin kipuja alavatsalla, vähän joka sorttista. viime yönä nukuin kippurassa ja kun mun piti suoristaa itseni en pystynyt, kun kohdun oikeaan reunaan pisti. mulla kohdun kannatinlihakset välillä kramppaa, samanlaista kipua kun suonenveto jaloissa. ei kivaa..mut kuuluu asiaan. mulla kuitenkin monta raskautta takaa, pienellä aikavälillä, niin kroppa vähän jo huutaa armoo..
eli mulla on paljonkin noita kasvukipuja..
 
HepsKatti
Tervehdys pitkästä aikaa.

Tänään on sitten np-ultrassa käyty ja mahassa kaikki oikein mainiosti :heart: Laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin, joka oli vähän arvattavissakin, kun kiertoni on viikon enemmän mitä se normi. Eli uusi laskettu aika on 25.11. Niskaturvotusta oli niin vähän, että hyvä kun lääkäri sai mitattua.

Eilen olin sokerirasituskokeessa ja tänään kuulin tulokset, niin muuten ok, mut paasto liian korkea. Luultavasti johtui siitä, kun sunnuntaina mulle ei maistunut mikään. Pari omenaa sain päivällä syötyä ja nekin oksensin. Illalla sitten väkipakolla mietin, että mikä maistuu ja se oli sitten ranskalaiset. Terkkari sanoi heti, että sellainen vaikuttaa paastoon. Ohjeissa on, että ei saa syödä mitään raskasta illalla, mutta ainoa ohje minkä mä sain oli se, että syömättä ja juomatta ilta 22 lähtien. Uudelleen rasitukseen varmaan joudun, blaah, mut kunhan ei tarttis äitiyspolilla alkaa juoksemaan, kun ei ollut kiva paikka. Kotona voin kyllä arvoja mitata.
 
tehdäänkö np-ultra nykyään alakautta vai vatsan päältä?muistaisin et mulla ekassa raskaudessa oli ultrattu alakautta ja muut vatsan päältä...tietäisin vaan pyydänkö ystävääni mukaan ultraan!kai se on vielä ruumiinrakenteestakin kiinni?itse olen hoikka..
 

Yhteistyössä